Hij heeft er op aangestuurd, maar het blijft staan dat de organisatie vooral veel te lange tenen had.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Man, dat gezever over hoe onterecht het is dat Clarkson ontslagen is. He was walking on thin ice, dat wist ie en op een gegeven moment is het dan gewoon over als je weer de fout in gaat.
Hij zocht al dan niet bewust de grenzen op van wat wel en niet gepruimd werd. Dat mag, hell, ik houd wel van dat soort gedrag zelfs in de entertainmentwereld maar dan moet je je wel realiseren dat je gedrag onder een vergrootglas komt te liggen en dat als je (te vaak) over de geaccepteerde grenzen stapt je werkgever wel eens klaar met je kan zijn. Zo gaat dat in elke organisatie...
Nee hoor. Maar nu je het niet met mij eens bent wel natuurlijk...quote:
James May noemt zich op Twitter nu ook Former TV presenter only remembered for saying 'Oh cock'.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:34 schreef Lienekien het volgende:
Clarkson heeft op twitter de tekst in zijn profiel veranderd naar 'I used to be a presenter on the BBC 2 motoring show Top Gear'.
quote:** Ex-BBC presenter Jeremy Clarkson is speculated to be signing an agreement with Netflix (NFLX), according to The Telegraph
Ik denk het wel. En ik denk dat die laat maar waaien- houding ook heeft bijgedragen aan Clarksons gevoel van onaantastbaarheid.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:52 schreef Lienekien het volgende:
Als hij zich tot nu toe smetteloos had gedragen, hadden ze hem dan alleen een slap on the wrist gegeven nadat hij zijn producer was aangevlogen?
Ik mag hopen van niet.
Er zijn al lange tijd geruchten over akkefietjes tussen presentatie en productie bij Top Gear. Die werden meestal afgedaan als kwajongensstreken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk het wel. En ik denk dat die laat maar waaien- houding ook heeft bijgedragen aan Clarksons gevoel van onaantastbaarheid.
Bewust op aangestuurd weet ik niet maar hij wist echt wel dat hij niet veel meer mocht flikken. Als je dan in een handgemeen met een van je medewerkers terecht komt is ontslag logisch en terecht. Hoeft niemand medelijden mee te hebben of verontwaardigd over te doen. Dat is pas policor...quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij heeft er op aangestuurd, maar het blijft staan dat de organisatie vooral veel te lange tenen had.
Dat is altijd al een boutprogramma geweest...quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:48 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Klinkt als dat programma van Johan Derksen. Een trend
Die rat moest zorgen voor eten voor de HELE crew, dus jezza heeft zich niet boos gemaakt over zijn eigen eten, de reactie van may eerder deze dag zei genoeg.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bewust op aangestuurd weet ik niet maar hij wist echt wel dat hij niet veel meer mocht flikken. Als je dan in een handgemeen met een van je medewerkers terecht komt is ontslag logisch en terecht. Hoeft niemand medelijden mee te hebben of verontwaardigd over te doen. Dat is pas policor...
Via internet ja, maar met een smart tv, spelcomputer of media pc kun je het ook gewoon zien op je tv.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:37 schreef icloud het volgende:
Netflix zend toch alleen op internet uit of heb ik iets gemist?
Lijkt me niet echt een groot kijkbereik hebben. Leuk om films te huren maar echte tv programmas?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Via internet ja, maar met een smart tv, spelcomputer of media pc kun je het ook gewoon zien op je tv.
Tijdschrift is toch van sanoma?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Net nu we een abo hebben genomen voor drie jaar op het tijdschrift.... even kijken of ik het geld nog terug kan halen
Mijn belastinggeld wat doe jequote:
Top Gear staat er al sinds tijden op.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:50 schreef icloud het volgende:
Lijkt me niet echt een groot kijkbereik hebben. Leuk om films te huren maar echte tv programmas?
Loopt via abonnementenland, dus volgens mij niet. Maar het wordt natuurlijk nogal anders dan eerst, dat is zeker...quote:
De Jeremy?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Loopt via abonnementenland, dus volgens mij niet. Maar het wordt natuurlijk nogal anders dan eerst, dat is zeker...
Ja als een soort uitzending gemist, maar dat verneukt de hele opzet als ik zelf kan beslissen wanneer ik kijk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Top Gear staat er al sinds tijden op.
Nou, dat denk ik niet, ze hebben ook de exit-mededeling al op de site staan, dus die horen in het BBC-kamp.quote:
Nee zij kunnen niks anders ze hebben een dure licentie gekocht van blender 6quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik niet, ze hebben ook de exit-mededeling al op de site staan, dus die horen in het BBC-kamp.
Het is natuurlijk relatief nieuw in vergelijking met kabel. Ik las onlangs dat Netflix in Nederland meer dan 900.000 abonnees heeft. Vind ik toch best indrukwekkend, zeker omdat het pas 1,5 jaar bestaat.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:50 schreef icloud het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt een groot kijkbereik hebben. Leuk om films te huren maar echte tv programmas?
Juist door het amusement vermocht het. Voor auto's ga je maar Fifth Gear kijken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef Hyperdude het volgende:
Programma was zo langzamerhand aardig uitgemolken.
Bedenk maar weer eens wat nieuws.
Iets meer auto en iets minder 'amusement' mag van mij ook wel.
Fifth Gearquote:Op woensdag 25 maart 2015 18:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Juist door het amusement vermocht het. Voor auto's ga je maar Fifth Gear kijken.
Jammer maar misschien is het een uitgelezen kans om het programma nieuw leven in te blazen want het aantal afleveringen per seizoen was wel heel erg laag geworden. De kans is groot dat een commerciėle omroep graag dit programma overneemt. Misschien moet je het een andere naam geven maar dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:49 schreef Scrutinizer het volgende:
De BBC kon niet anders. Ze hebben de afgelopen tijd al zo onder vuur gelegen over zaken die ze jarenlang onder de pet hebben gehouden dat ze zich nu niet nog iets dergelijks, hoewel veel minder ernstig, kunnen permitteren.
Time to move on.
Nee klopt, en is de toekomst en heeft geld om te investeren dus snap wel als Clarkson die stap zou nemen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:37 schreef icloud het volgende:
Netflix zend toch alleen op internet uit of heb ik iets gemist?
Ik betwijfel of hij een nieuwe werkgever krijgt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jammer maar misschien is het een uitgelezen kans om het programma nieuw leven in te blazen want het aantal afleveringen per seizoen was wel heel erg laag geworden. De kans is groot dat een commerciėle omroep graag dit programma overneemt. Misschien moet je het een andere naam geven maar dat maakt niet uit.
Iedereen weet dat JC een heethoofd is (hij zelf ook maar al te goed), dat levert weinig problemen op voor de nieuwe werkgever als die goede afspraken maakt en rekening houdt met het temperament. Dat wat hem lastig om mee te werken maakt voor sommige mensen is tevens wat van hem zo'n succesvolle presentator maakt. You've got to take the bad with the good.
Je hoeft volgens mij het format nog niet eens wezenlijk te veranderen, met alle elementen die er toe doen kan je verder gaan:quote:Op woensdag 25 maart 2015 00:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De kans dat TG ergens anders onder dezelfde naam verder gaat is natuurlijk minimaal. De meest voor de hand liggende optie is dat Sky de mannen overneemt, het format wat wijzigt en met een nieuwe naam komt. Sky heeft geld genoeg en er zijn genoeg Engelsen die gaan betalen voor TG. En ook Sky zal de seizoenen weer gaan verkopen voor veel geld.
Jawel hoor, het is net als met de talentvolle voetballers die enfants terrible zijn, ze vinden altijd weer een nieuwe werkgever zolang ze presteren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik betwijfel of hij een nieuwe werkgever krijgt.
topcars? Je bedoelt Top Cars als nieuwe titel voor een vervolg op het programma? In Nederland gebeurt het wel eens maar bij Sky verder gaan lijkt mij gemakkelijker dan zelf dat budget vergaren en het programma te verkopen. De kosten voor TG zijn een paar ordegroottes hoger dan wat wij in Nederland zijn gewend, en dat is goed te zien en te horen.quote:Als hij slim is zet hij een nieuwe productiemaatschappij op, die vervolgens topcars verkoopt aan ern commerciele zender.
Lees eens wat ik eronder zeg.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jawel hoor, het is net als met de talentvolle voetballers die enfants terrible zijn, ze vinden altijd weer een nieuwe werkgever zolang ze presteren.
Lees jij het onderste deel van mijn reactie.quote:
Zoals jezelf al zegt kunnen ze dat makkelijk betalen en verkoop aan een zender betekend geen arbeidscontract is geen werkgever, iets wat voor jezza wel handig isquote:Op woensdag 25 maart 2015 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lees jij het onderste deel van mijn reactie.
De vraag is of dat ze op dat gedoe zitten te wachten. Wij weten niet of dat zij het netwerk hebben wat nodig is. Voor ons is het niet belangrijk, het zal sowieso wel verder gaan, het is veel te succesvol om het te laten stoppen en de drie heren hebben de tijd van hun leven, die gaan nooit een leukere baan krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:13 schreef icloud het volgende:
[..]
Zoals jezelf al zegt kunnen ze dat makkelijk betalen en verkoop aan een zender betekend geen arbeidscontract is geen werkgever, iets wat voor jezza wel handig is
Zeker weten. Ik geef niets om auto's, buiten de technische aspecten en het feit dat ik sommige auto's mooi vind vormgegeven natuurlijk, maar ik ben een vate kijker omdat het garant staat voor amusement.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Juist door het amusement vermocht het. Voor auto's ga je maar Fifth Gear kijken.
Jezza heeft veel ervaring opgedaan bij blender 6. Misschien betekend een nieuwe start wel dat ze gewoon back to basic in een schuur hun programma opnemen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De vraag is of dat ze op dat gedoe zitten te wachten. Wij weten niet of dat zij het netwerk hebben wat nodig is.
Top Gearquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:26 schreef afterburner het volgende:
Tony Hall, the BBC’s Director-General, has released the following statement.
“It is with great regret that I have told Jeremy Clarkson today that the BBC will not be renewing his contract. It is not a decision I have taken lightly. I have done so only after a very careful consideration of the facts and after personally meeting both Jeremy and Oisin Tymon.
“I am grateful to Ken MacQuarrie for the thorough way he has conducted an investigation of the incident on 4th March. Given the obvious and very genuine public interest in this I am publishing the findings of his report. I take no pleasure in doing so. I am only making them public so people can better understand the background. I know how popular the programme is and I also know that this decision will divide opinion. The main facts are not disputed by those involved.
“I want to make three points.
“First – The BBC is a broad church. Our strength in many ways lies in that diversity. We need distinctive and different voices but they cannot come at any price. Common to all at the BBC have to be standards of decency and respect. I cannot condone what has happened on this occasion. A member of staff – who is a completely innocent party – took himself to Accident and Emergency after a physical altercation accompanied by sustained and prolonged verbal abuse of an extreme nature. For me a line has been crossed. There cannot be one rule for one and one rule for another dictated by either rank, or public relations and commercial considerations.
“Second – This has obviously been difficult for everyone involved but in particular for Oisin. I want to make clear that no blame attaches to him for this incident. He has behaved with huge integrity throughout. As a senior producer at the BBC he will continue to have an important role within the organisation in the future.
“Third – Obviously none of us wanted to find ourselves in this position. This decision should in no way detract from the extraordinary contribution that Jeremy Clarkson has made to the BBC. I have always personally been a great fan of his work and Top Gear. Jeremy is a huge talent. He may be leaving the BBC but I am sure he will continue to entertain, challenge and amuse audiences for many years to come.
“The BBC must now look to renew Top Gear for 2016. This will be a big challenge and there is no point in pretending otherwise. I have asked Kim Shillinglaw to look at how best we might take this forward over the coming months. I have also asked her to look at how we put out the last programmes in the current series.”
bron: http://transmission.blogs(...)atement-on-clarkson/
Heeft hij dat helemaal verkocht? Dacht dat hij alleen gestopt was met de dagelijkse leidingquote:Op woensdag 25 maart 2015 19:17 schreef icloud het volgende:
[..]
Jezza heeft veel ervaring opgedaan bij blender 6. Misschien betekend een nieuwe start wel dat ze gewoon back to basic in een schuur hun programma opnemen.
Een goed budget voor elkaar krijgen hoeft helemaal geen probleem te zijn, zeker als je in zee gaat met een partij die niet afhankelijk is van reclame inkomsten zoals Netflix, zoveel betalende leden zijn er namelijk niet voor nodig en je bent gelijk af van de internationale onderhandelingen in gebieden waar Netflix al zit.quote:Cameramensen, montage mensen, geluidmensen zijn er genoeg, een circuit kun je huren, internationale verkoop kun je met itv regelen, je moet alleen de merken overtuigen
Ja maar op netflix word het gewoon neer geflikkerd zoals op uitzendinggemist, het word niet uitgezondenquote:Op woensdag 25 maart 2015 19:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heeft hij dat helemaal verkocht? Dacht dat hij alleen gestopt was met de dagelijkse leiding
[..]
Een goed budget voor elkaar krijgen hoeft helemaal geen probleem te zijn, zeker als je in zee gaat met een partij die niet afhankelijk is van reclame inkomsten zoals Netflix, zoveel betalende leden zijn er namelijk niet voor nodig en je bent gelijk af van de internationale onderhandelingen in gebieden waar Netflix al zit.
Maar dat is technisch wel mogelijk, gaan ze binnenkort ook doen met een talkshow.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:31 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja maar op netflix word het gewoon neer geflikkerd zoals op uitzendinggemist, het word niet uitgezonden
Nee maar je moet wekelijks wachten tot het word uitgezonden en op het juiste tijdstip voor de buis zitten, of dat vrijdagavond is of zondagquote:Op woensdag 25 maart 2015 19:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar dat is technisch wel mogelijk, gaan ze binnenkort ook doen met een talkshow.
En wat maakt het uit dat mensen het gewoon kunnen kijken wanneer ze dat willen? De huidige 350 miljoen kijkers wereldwijd doen dat nu ook al niet op zondagavond, in Europa waar je de BBC kunt ontvangen is dat wel te doen maar in Azie en Noord en Zuid Amerika is dat al een stuk lastiger.
Dat kan op Netflix toch prima, doen ze nu ook al met bepaalde series. Je kan het ook opsparen en alles achter elkaar kijken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee maar je moet wekelijks wachten tot het word uitgezonden en op het juiste tijdstip voor de buis zitten, of dat vrijdagavond is of zondag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |