quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rowan Atkinson zou serieus tof zijn
Ik vond (en vind) Top Gear juist door die haast clichématige invulling van het programma nog altijd prima te pruimen. Tussen al het gewazel over "bijtelling", energieklasses en duurzaamheid was Top Gear nog altijd een bastion van alles wat autorijden nou juist geweldig maakt. En daar komen nu eenmaal geen Dacia's of andere brave gezinshokken met een 1.6 motor bij te pas, hooguit om af te zeiken...quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:12 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Top Gear was leuk door de "jongens-onder-elkaar" setting. De eerste paar keer dat ze een roadtrip deden met oude barrels was dat heel vermakelijk maar later werd het meer en meer geacteerd. Op een gegeven moment was het concept wel een beetje uitgewerkt. Het A-team gehalte werd overgelaten aan personeel en het programma werd meer en meer een lange commerical voor sportwagens en het Britse leger. Veel editing, lachbanden, etc. Het is net zoals met bands: alles heeft een begin en een eind. Op tijd stoppen is beter dan doorgaan tot het zielig wordt.
Overdrijf niet zo...quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:08 schreef DonnieDarkno het volgende:
In elkaar slaan, kinderen misbruiken, alles is geoorloofd zolang je wat geld en faam op je naam hebt staan.
Tony Hall, de BBC-directeur-generaal, heeft de volgende verklaring vrijgegeven.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:26 schreef afterburner het volgende:
Tony Hall, the BBC’s Director-General, has released the following statement.
“It is with great regret that I have told Jeremy Clarkson today that the BBC will not be renewing his contract. It is not a decision I have taken lightly. I have done so only after a very careful consideration of the facts and after personally meeting both Jeremy and Oisin Tymon.
“I am grateful to Ken MacQuarrie for the thorough way he has conducted an investigation of the incident on 4th March. Given the obvious and very genuine public interest in this I am publishing the findings of his report. I take no pleasure in doing so. I am only making them public so people can better understand the background. I know how popular the programme is and I also know that this decision will divide opinion. The main facts are not disputed by those involved.
“I want to make three points.
“First – The BBC is a broad church. Our strength in many ways lies in that diversity. We need distinctive and different voices but they cannot come at any price. Common to all at the BBC have to be standards of decency and respect. I cannot condone what has happened on this occasion. A member of staff – who is a completely innocent party – took himself to Accident and Emergency after a physical altercation accompanied by sustained and prolonged verbal abuse of an extreme nature. For me a line has been crossed. There cannot be one rule for one and one rule for another dictated by either rank, or public relations and commercial considerations.
“Second – This has obviously been difficult for everyone involved but in particular for Oisin. I want to make clear that no blame attaches to him for this incident. He has behaved with huge integrity throughout. As a senior producer at the BBC he will continue to have an important role within the organisation in the future.
“Third – Obviously none of us wanted to find ourselves in this position. This decision should in no way detract from the extraordinary contribution that Jeremy Clarkson has made to the BBC. I have always personally been a great fan of his work and Top Gear. Jeremy is a huge talent. He may be leaving the BBC but I am sure he will continue to entertain, challenge and amuse audiences for many years to come.
“The BBC must now look to renew Top Gear for 2016. This will be a big challenge and there is no point in pretending otherwise. I have asked Kim Shillinglaw to look at how best we might take this forward over the coming months. I have also asked her to look at how we put out the last programmes in the current series.”
bron: http://transmission.blogs(...)atement-on-clarkson/
Het gaat erom of hij zijn werk goed doet, en dat doet hij. Of hij nu wel of niet door politiek-correcte hoepeltjes wil springen staat daar los van.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:30 schreef summer2bird het volgende:
Terecht.
Hij is al zo vaak over de scheef gegaan dat het er wel eens van moest komen. Wel jammer dat het ook het einde betekend van Top Gear.
Ehm...quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:30 schreef LXIV het volgende:
Een stap voorwaarts op weg naar een nóg kleurlozere, politiek-correctere, zouteloze BBC. In plaats van Top Gear kunnen nu cursussen regenboogtekeningmaken met gekleurde macaroni uitgezonden worden. Krijgen Linksmensen een veel beter gevoel bij.
Het is PC om maatregelen te treffen als iemand zo omgaat met een collega? Van jou had hij een goedkeurende klap op zijn schouder gekregen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom of hij zijn werk goed doet, en dat doet hij. Of hij nu wel of niet door politiek-correcte hoepeltjes wil springen staat daar los van.
Gewoon een paar weken of een maand salaris inhouden, zoals dat bij profvoetballers met losse handjes ook vaak zat gebeurd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is PC om maatregelen te treffen als iemand zo omgaat met een collega? Van jou had hij een goedkeurende klap op zijn schouder gekregen?
En niet te vergeten een tv-show die (vrijwel) wereldwijd verkocht werd...quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:47 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Niemand kan Jeremy vervangen.
Zonde, denk dat ze de producent en Hamster + May nu ook kwijt zijn plus nog een ander gedeelte van het team.
BBC is nog steeds eigenaar van de show, maar of dat nu nog lekker gaat lopen...quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En niet te vergeten een tv-show die (vrijwel) wereldwijd verkocht werd...
Als het één of ander verwijfd consumentenprogramma over duurzame Dacia's en Vauxhall Astra's met de al eerder genoemde 1.6 motor gaat worden gaan de kijkcijfers harder kelderen dan de BBC "Jeremy, please come back!" kan zeggen...quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
BBC is nog steeds eigenaar van de show, maar of dat nu nog lekker gaat lopen...
Nee, maar je kan je afvragen of het meteen exit moet zijn. Wellicht wel, ik heb nog steeds niet gelezen wat er nu precies is gebeurd, maar wellicht had ook volstaan kunnen worden met andere maatregelen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:35 schreef Lienekien het volgende:
Het is PC om maatregelen te treffen als iemand zo omgaat met een collega? Van jou had hij een goedkeurende klap op zijn schouder gekregen?
Al die andere "gedoetjes" sloegen natuurlijk helemaal nergens op. Dat was een hoop spijkers op laag water zoeken. Van die "racistische opmerkingen" die dan net niet gemaakt werden, maar waarvan het leek alsof. Dat is Britse humor. Nou ja, dat was Britse humor, nu bestaat het land vooral uit humorlozen, althans... zo lijkt het.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:11 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij is dit niet meteen exit, maar de laatste druppel in een van gedoe op gedoe overlopende emmer.
Het was een tikkeltje grove, niet politiek correcte humor die je in ieder café en op iedere werkplek (zeg maar gerust iedere omgeving waar normale mensen met mekaar communiceren) tegen zal komen...quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:14 schreef Copycat het volgende:
Neuh, dat was Clarkson-humor. Die is gelukkig niet identiek aan 'de' Britse humor.
Het net niet/net wel zeggen van iets wat ongepast is, is weldegelijk Britse humor.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:14 schreef Copycat het volgende:
Neuh, dat was Clarkson-humor. Die is gelukkig niet identiek aan 'de' Britse humor.
Maar dan nog is er een verschil tussen wat je kunt zeggen onder vrienden of in the privacy of your own home en wat je kunt zeggen op televisie of ergens anders waar anderen meeluisteren naar een publiek figuur.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het net niet/net wel zeggen van iets wat ongepast is, is weldegelijk Britse humor.
"De" Britse humor bestaat niet.
Maar zonder de humor van Clarkson, bestaat het land nu uit volgens jou voornamelijk uit humorlozen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:30 schreef DS4 het volgende:
Het net niet/net wel zeggen van iets wat ongepast is, is weldegelijk Britse humor.
"De" Britse humor bestaat niet.
Niet te vergeten zelfspot.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar zonder de humor van Clarkson, bestaat het land nu uit volgens jou voornamelijk uit humorlozen.
Doe mij maar Fry, Mitchell en consorten. Dat is mijn Britse humor. Zoeken ook grenzen op, maar met net iets meer smaak en eruditie.
Die is redelijk pissed off.quote:
Als het overduidelijk humor is, kun je wat mij betreft heel ver gaan. De incidenten die ik voorbij heb zien komen raken daar nog lang niet aan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:31 schreef Lienekien het volgende:
Maar dan nog is er een verschil tussen wat je kunt zeggen onder vrienden of in the privacy of your own home en wat je kunt zeggen op televisie of ergens anders waar anderen meeluisteren naar een publiek figuur.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat als zijn humor niet kan er bijzonder veel humorlozen zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:32 schreef Copycat het volgende:
Maar zonder de humor van Clarkson, bestaat het land nu uit volgens jou voornamelijk uit humorlozen.
Nergens heb ik gezegd dat Clarkson smaakvolle humor heeft. Maar ik kan er wel om lachen.quote:Doe mij maar Fry, Mitchell en consorten. Dat is mijn Britse humor. Zoeken ook grenzen op, maar met net iets meer smaak en eruditie.
Lekker laten zitten waar hij zit. Zit hij nl. prima.quote:
Een makkelijk en populair oordeel voor buitenstaanders.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het overduidelijk humor is, kun je wat mij betreft heel ver gaan. De incidenten die ik voorbij heb zien komen raken daar nog lang niet aan.
Gezeik, m.i.
Ik zie hem liever bij Top Gear.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lekker laten zitten waar hij zit. Zit hij nl. prima.
Of mensen met een ander soort gevoel voor (Britse) humor.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:35 schreef DS4 het volgende:
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat als zijn humor niet kan er bijzonder veel humorlozen zijn.
Het VPRO standpunt over populariteit deel ik niet. En wat er makkelijk aan is ontgaat mij ook.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:35 schreef Lienekien het volgende:
Een makkelijk en populair oordeel voor buitenstaanders.
Ik mis iets.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het VPRO standpunt over populariteit deel ik niet. En wat er makkelijk aan is ontgaat mij ook.
Mijn mening. Hoef je niet te delen, maar o tsjonge. "There is a slope on it". -"You're right, it's definitely higher on that side."
Nog afgezien van het feit dat dat prima kan, want het suggereert iets zonder dat het gezegd wordt... waarom is het Clarkson die daar 100% voor wordt aangepakt, terwijl de reply van Hammond duidelijk laat zien dat het een één tweetje is?
Hij werd gezocht. Punt.
Dan delen wij dezelfde analyse, ik zie namelijk liever een Top Gear met wat meer auto en wat minder grappen en grollen. Ook de oude afleveringen met Clarkson waren toch wel wat serieuzer volgens mij, en toen vond ik het een leuker programma.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Prima chauffeur te weinig humor voor Top Gear. Zit beter waar hij nu zit.
quote:
Dat is kennelijk jouw mening.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:37 schreef Copycat het volgende:
Of mensen met een ander soort gevoel voor (Britse) humor.
Exactemundo!quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Prima chauffeur te weinig humor voor Top Gear. Zit beter waar hij nu zit.
Top Gear is wat mij betreft ook wat te veel grappen en grollen geworden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan delen wij dezelfde analyse, ik zie namelijk liever een Top Gear met wat meer auto en wat minder grappen en grollen. Ook de oude afleveringen met Clarkson waren toch wel wat serieuzer volgens mij, en toen vond ik het een leuker programma.
Humor?quote:
Daarom.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:43 schreef DS4 het volgende:
Derhalve: mijn mening. Ook maar een mening.
Klinkt als dat programma van Johan Derksen. Een trendquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan delen wij dezelfde analyse, ik zie namelijk liever een Top Gear met wat meer auto en wat minder grappen en grollen. Ook de oude afleveringen met Clarkson waren toch wel wat serieuzer volgens mij, en toen vond ik het een leuker programma.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |