hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:20 |
Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen 55. Carlos Sainz Jr. Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson? 12. Felipe Nasr? 36. Giedo van der Garde Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 28. Will Stevens 98. Roberto Merhi Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 Wijzigingen 2015 uitgelegd | |
hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:20 |
| |
WEST | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:21 |
Volgende keer heb je pech. | |
Sinister-D- | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:26 |
TT-Hunter | |
Fir3fly | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:28 |
Ik bedoelde de P1s beinvloeden de GTs . | |
sasquatsch | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:38 |
Kut TT | |
hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:42 |
Hater | |
hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:42 |
Hater | |
sasquatsch | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:44 |
Jij bent de hater hier (tegen Montoya). Ik niet. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:45 |
hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:45 |
Jij bent tegen mijn TT. Ik niet. | |
Sinister-D- | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:49 |
Dat heb je weleens op forums | |
hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:50 |
| |
Geralt | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:50 |
Hoog tijd dat de VT's weer beginnen zie ik | |
Sinister-D- | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:51 |
Déjà vu | |
Sinister-D- | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:52 |
| |
hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:52 |
Wacht maar tot ik de volgende TT te pakken heb | |
Marks | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:57 |
En wat gaat Mclaren doen... Button was dan P11 in Melbourne, maar de Lotussen waren er niet, Kvyat niet, Max niet Kimi niet.. | |
WEST | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:58 |
Hoop morgen de OP klaar te hebben voor de GP van Maleisië | |
Peterselieman | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:59 |
Wie zei dat gevechten vroeger niet leuk waren? | |
Nattekat | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:02 |
Dat zie je tegenwoordig niet meer | |
Wertha | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:14 |
Gewoon zo enorm veel spannender en daardoor leuker dan het huidige tijdperk. Toen mocht je voluit met die bolides scheuren en moest je risico's nemen om aan te vallen. Zet dat eens af tegenover amper voluit mogen gaan en rustig de DRS-zones afwachten om je concurrent kansloos achter je te laten.. | |
Marks | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:15 |
Romantiseer het niet zo... F1 biedt nu ook veel, vanaf ongeveer 3 minuten, zeeeer fraai gevecht Perez vs Button, alweer vergeten? Naast elkaar door de snelle links/rechts knik .... | |
Nattekat | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:24 |
Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten. Nu heb je DRS, klotebanden, brandstof besparen en allerlei regeltjes die het racen beperken. Noem me een ramptoerist, maar de crashes bij gevechten die vroeger voorkwamen voegden ook wat toe. Nu is het laatste wat ik me kan herinneren Turkije 2010. | |
kepler | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:24 |
Zeker wel, net zoals dat er toen ook hele saaie races waren waar toen praktisch het hele veld op een rondje werd gezet. | |
kepler | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:29 |
Vergeet Massa VS Hamilton niet twee jaar geleden Of Perez die afgelopen race zowat zn voorvleugel eraf rijdt. Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero. Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet | |
zoem | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:45 |
Ik mis wel het ronde na ronde kunnen pushen, omdat de banden/brandstof het toen wel toestonden. Nu haken ze vaak af na een paar rondjes, want banden/brandstof sparen. Toen er nog getankt mocht worden zag je ook grotere verschillen (in rondetijd) tussen de pitstoptactieken. Zo was iemand met meer stops lichter en dus sneller, maar kon/moest daardoor vaker inhalen. Dan kreeg je leuke gevechten van coureurs die sneller waren, maar er niet voorbij konden komen. Zat je rondes achtereen op het puntje van je stoel. Wie herinnert zich nog de GP van Frankrijk in 2004 met Schumachers verrassende 4-stopstrategie waarmee hij won van Alonso? | |
Marks | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:46 |
DRS mag alleen wel worden afgeschaft van mij en dan de banden van 2011 weer terug.. Bring back ''THE CLIFF'' | |
hmmmz | woensdag 25 maart 2015 @ 00:11 |
Mooi stukje! Goed om te zien dat Schumacher Montoya ( ) inhaalt | |
hmmmz | woensdag 25 maart 2015 @ 00:12 |
Dit stukje vind ik ook altijd prachtig. Coulthard op Monaco ronden lang vast achter Bernoldi. Inclusief Olav Mol commentaar. | |
Waffle | woensdag 25 maart 2015 @ 00:33 |
Toch vreemd dat ik met name het achter de ander hangen en brandstof besparen om een of twee rondjes langer door te gaan en zo de ander in te halen herinner. DRS ben ik het helemaal mee eens dat dat niet de oplossing is. De oplossing is gewoon niet tanken en geen DRS. Op die manier moet er op de baan ingehaald worden of een eerdere stop gemaakt worden. Want je kan niet afwachten wat de ander doet aangezien nieuwe banden altijd sneller zijn. Daarnaast de banden van twee jaar terug er weer om doen voordat ze veranderd werden. Het seizoen begon geweldig alleen eindigde met dat drama dat Vertel alles won door die nieuwe banden. | |
nils7 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:06 |
Ze moeten DRS vrij geven naar 1 maal per ronde te gebruiken. Dan kan het ook ter verdediging gebruikt worden. En kies je verkeerd (het rechte stuk waar een ander het niet doet) dan kan je alsnog ingehaald worden. Tank stops moeten gewoon terug vind ik en als het een beetje kan met de vulslang die jij en ik ook gebruiken aan de pomp. Mag best ietsje meer druk op staan maar als je gaat tanken dat je vlot 20 seconden stil staat dus zuinigheid/zuinige motor nog wel een rol speelt maar een stuk minder als nu. De bandenregel is ook een farce, als Pirelli er voor zorgt dat je op de harde variant gewoon nooit een gehele race kan rijden krijg je automatisch dat mensen voor 2x hard of voor een combi hard/zacht gaan. (of het toch proberen en wel zoveel verliezen dat ze wel moeten wisselen of hun kansen worden verkeken). De motorenregel moet ook anders, 4 motoren per jaar en anders een straf. WTF. Zeg dan 1 motor per weekend of 1 motor voor het hele seizoen (als ze uit deze laatste optie ook 1000pk weten te krijgen PRIMA, hebben wij straat auto's ook nog profijt van). Al die regeltjes is zoals het nu gaat, niet te volgen voor de halfbakken fan. Het is voor nieuwelingen al vreemd om te snappen dat je niet met elke auto kan winnen maar dat er ook nog variabelen zijn zoals motor, brandstofverbruik en de banden dat daardoor de snelste niet kan winnen is al helemaal verwarrend. En dan heb ik het nog niet eens over dat het geld naar de verkeerde plekken gaat maar focus ik gewoon op de regels. | |
Wombcat | woensdag 25 maart 2015 @ 08:14 |
Deze discussie komt echt 2x per jaar terug. Zullen we er een centraal topic voor maken? | |
Mexicanobakker | woensdag 25 maart 2015 @ 09:09 |
Vroeger had je vaak optochten waarbij niemand meer inhaalt, nu zijn de optochten vaak races waarbij de inhaalacties te gemakkelijk gaan en auto's zodoende in de perfecte snelheidsvolgorde zitten. Vroeger had je waardeloze races met maar 1 inhaalactie buiten de pits (Spanje 1999), dat zal nu nooit meer gebeuren. Maar door DRS begin je inhaalacties minder te waarderen. Een inhaalactie zonder DRS wordt dan extra mooi. Over de aanrijdingen ben ik het niet echt met jullie eens. Er wordt vaak genoeg iemand half van de baan gereden bij inhaalacties, zeker in de eerste ronden van de race. (Belgie 2014 bijv.) Monaco tel ik niet mee aangezien daar geen echte inhaalzone is. En zo vaak waren er vroeger ook geen grote crashes door inhaalacties. Ja, 1995 had 2x Hill die Schumacher van de baan torpedeerde en in 1997 en 1998 ging Jean Alesi wel eens los (in 2000 reed ie ook nog een keer Heidfeld van de baan) maar that's about it als ik aan grote crashes door inhaalacties denk. Dat is nu minder dan gemiddeld 1x per jaar, maar dat komt omdat het simpelweg gemakkelijker is geworden een auto te besturen en omdat je bovendien allerlei straffen krijgt als je een keer een foutje maakt. "Vroeger" was het zo dat men dacht 'oke pech volgende keer beter', nu jankt iedereen meteen. Dat is de hoofdreden. En daardoor zou er zonder DRS tegenwoordig minder worden ingehaald dan vroeger. Tankstops hebben een voordeel en een nadeel. Tankstops zorgen voor alternatieve strategieen (Salo die niet stopte in Monaco 97 of Schumacher die 4x stopte in Frankrijk 04). Met banden kun je ook wel wat varieren, maar het is slechts beperkt en daarnaast niet goed mogelijk als je in de top 10 kwalificeert. Daarentegen is het wel zo dat de tankstrategie er voor zorgde dat teams vaak liever langer doorreden, waardoor je de befaamde treintjes kreeg. En dan niet alleen de Trulli-train want die stopte het liefst helemaal niet, maar ook een Schumacher was goed in inhalen in de pits. Zonder tankstops is inhalen op de baan belangrijker en ben je niet afhankelijk van je brandstof (en zo lang mogelijk moeten doorrijden om voordeel te behalen) Ik vind nog steeds dat de downforce te hoog is en dat moet aangepakt worden ipv DRS gebruiken, want mooi verdedigen heeft ook wat. Maar tanken hoeft niet per se terug, al was in het begin van de tankstops wel mooi om te zien hoe Palmer alles helemaal dooranalyseerde op de BBC. | |
nils7 | woensdag 25 maart 2015 @ 09:24 |
Prijzengeld teams van 2014: Team Euro (in miljoenen) Ferrari 192 Red Bull 186 Mercedes 129 McLaren 110 Williams 86 Lotus 82 Force India 74 Sauber 67 Toro Rosso 63 Caterham 55 Marussia 9 Bron persoonlijke note: Dat is ex sponsorinkomsten dus.... voor 50 miljoen moet toch wel een team te runnen zijn of zie ik dat verkeerd? [edit] Ik lees dat Ferrari 2,5% van de winst erbij krijgt waardoor ze in dit lijstje bovenaan staan, qua prestaties de afgelopen jaren schat ik Ferrari qua prijzengeld even voor het gemak gelijk aan Red Bull dat betekend dat 2,5% van de FIA/F1 winst 6 miljoen is. Dan komt daar gewoon 240 fucking miljoen winst binnen, kan me niet voorstellen dat het zoooooo duur is om een raceklasse organisatorisch te runnen (en we praten over winst). [ Bericht 11% gewijzigd door nils7 op 25-03-2015 09:31:35 ] | |
Atreidez | woensdag 25 maart 2015 @ 09:25 |
Heb wel zin in volgende race. Eerste echte circuit en hoop dat t er dan ook wat sneller uitziet. Zie net ook oud filmpje op GPUpdate van de start van Sepang in 2002, met een van de dieptepunten in de MSC vs MON battles.. Weet nog goed dat ik hard richting de tv zat te schelden toen bleek dat Montoya hier een drive through voor kreeg http://www.gpupdate.net/e(...)acher-montoya-touch/ | |
Weltschmerz | woensdag 25 maart 2015 @ 09:49 |
Het probleem is dat de dynamiek gemiddeld meer is maar die ook veel gemiddelder is. Het gaat niet om het gemiddelde, het gaat om de hoge pieken en diepe dalen. In basketbal wordt ook veel gescoord dan in voetbal, maar daarmee is het scoren ook veel minder interessant. | |
twiFight | woensdag 25 maart 2015 @ 10:12 |
Mee eens. En ik blijf het herhalen, mensen moeten eens van die roze bril af. Gaan ze het laatste halve seizoen vergelijken met de highlights van 1990-2010 F1. Ja, duh, dan komt zelfs het spannendste seizoen er nog bekaaid af. Maar een aantal mensen hier blijft maar vasthouden aan hun selectieve keuze en op die manier 'vroeger' verheerlijken. Ik ben de oudste rot niet, maar kijk 20+ jaar F1 en er waren vroeger ook oersaaie races/seizoenen. | |
nils7 | woensdag 25 maart 2015 @ 10:18 |
Aan de ene kant is bij voetbal natuurlijk ook niet altijd in het 16-meter-gebied. | |
WheeledWarrior | woensdag 25 maart 2015 @ 10:39 |
2002 en 2004 waren destijds ook enorme saaien F1-jaren, maar als je ze nu meer dan 10 jaar later terugkijkt, zien de auto's er opeens een stuk mooier uit, lijken de inhaalacties fraaier en lijkt het bijtanken interessanter. En in 2025 kijken we allemaal terug op 2015 en zeggen we: was het nog maar zoals toen. Historie wordt altijd verheerlijkt. | |
sasquatsch | woensdag 25 maart 2015 @ 10:51 |
Nee, voor 50 miljoen is geen F1 team te runnen. Volgens een artikel dat een paar maanden geleden verscheen kost een gemiddeld team (Lotus, Sauber, FI) ca. 120 miljoen euro per jaar. Ferrari krijgt 80 miljoen extra van de FOM (2,5% van het prijzengeld (900 miljoen) en 2,5% van het deel dat de FOM krijgt (ook 900 miljoen)). Volledig overzicht staat hier: SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 156: Forza Jules Edit: Dit overzicht is van na 2013, niet van na 2014, want Caterham krijgt geen prijzengeld meer (ook al zouden ze meedoen), omdat ze niet bij de beste 10 over de beste twee seizoen van de afgelopen drie jaar zaten. [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 25-03-2015 13:57:51 ] | |
Mexicanobakker | woensdag 25 maart 2015 @ 10:52 |
Gewoon alleen aan 1997, 1999, 2003, 2008 en 2012 denken. | |
Marks | woensdag 25 maart 2015 @ 11:02 |
Die snap ik niet? | |
Mexicanobakker | woensdag 25 maart 2015 @ 11:03 |
Dat waren vijf goede seizoenen. | |
WheeledWarrior | woensdag 25 maart 2015 @ 11:05 |
Zat onlangs nog het jaaroverzicht van 2002 terug te kijken en wat me wel opviel: het aantal motorische en technische problemen was toen nog gigantisch (veel spectaculaire blow-ups), het gepruts bij de topteams (vaak pitproblemen etc bij Williams, McLaren en Renault) en de circuits straalden veel meer karakter uit. Nog niet de eindeloze asfaltuitloopstroken, maar gewoon grindbakken en grasstroken. En ze reden nog op Imola, Magny-Cours en het oude Silverstone. Toch weer die roze bril | |
Fir3fly | woensdag 25 maart 2015 @ 11:45 |
2012 was een rampjaar. | |
Marks | woensdag 25 maart 2015 @ 11:46 |
Daar ben ik het wel mee eens, de F1 zit volgens mij ook op het eindpunt qua innovatie en veiligheidontwikkeling. En ik ben dus ook niet per se van vroeger was alles beter, maar als ik dit filmpje zie, vol met kippevel zit en bijna tranen in de ogen krijg van de extremiteit, vraag ik me af waarom ik dat nu niet heb met de F1 van nu... Oa het geluid, maar ook het zichtbare gestoei met de monsters, naast de grindbakken en muren. IMHO beste F1 filmpje van youtube die ik ken... Maximale kudos naar de Sauber van 2.30 in de regen | |
lasters | woensdag 25 maart 2015 @ 11:51 |
Maar de strijd in het kampioenschap was wel spannend! | |
sasquatsch | woensdag 25 maart 2015 @ 11:56 |
Vuurwerk bij de persconferentie vrijdag? Horner en Abiteboul zijn beide aanwezig. Alonso is bij de persconferentie op donderdag. Over Red Bull gesproken, die zouden een Virtual Test Track willen bouwen voor het testen van de motor in combinatie met versnellingsbak en chassis, zoals Mercedes en Honda hebben. En dat zou weer zijn omdat ze zelf hun motor willen bouwen. | |
Fir3fly | woensdag 25 maart 2015 @ 11:57 |
Dat klopt, toen de banden eindelijk een beetje fatsoenlijk werden halverwege. Jammer dat Alonso het toen verprutste in Japan. | |
lasters | woensdag 25 maart 2015 @ 12:00 |
En hij gooide een grote kans weg door in Abu Dhabi met Webber mee te klappen tijdens de pitstops. Als hij langer had doorgereden was hij niet achter Petrov blijven hangen! | |
Racerblade | woensdag 25 maart 2015 @ 12:01 |
Canada 2014? | |
Fir3fly | woensdag 25 maart 2015 @ 12:09 |
Dat was in 2010 . | |
Wertha | woensdag 25 maart 2015 @ 12:11 |
Met Johnny Herbert. | |
Mexicanobakker | woensdag 25 maart 2015 @ 12:14 |
Waarom? Weinig saaie races, veel verschillende winnaars. Alleen als je heel erg pro McLaren of pro-Alonso bent kun je er een hekel aan hebben. | |
Fir3fly | woensdag 25 maart 2015 @ 12:15 |
Brakke banden. | |
Mexicanobakker | woensdag 25 maart 2015 @ 12:18 |
Dat was 2013 toch? Dat die banden steeds gingen exploderen. Het was wel zo dat het ene setje random razend kut was terwijl je vloog op de andere ja. Maar er waren ook coureurs die het altijd goed deden, dus er waren er gewoon een aantal die er geen klote van konden. Ik vind dat een mager excuus. | |
Marks | woensdag 25 maart 2015 @ 12:26 |
Ok, ik mis 2005, 2006, 2007, 2010 en 2011... | |
Mexicanobakker | woensdag 25 maart 2015 @ 12:29 |
2011? Dat seizoen waarin Vettel een Schumachertje deed en er buiten Canada werkelijk geen race was die voor mij het onthouden waard was. De rest kan ik in komen maar 2011?!!! | |
Marks | woensdag 25 maart 2015 @ 12:31 |
Ja geweldige races, vanaf Melbourne werden de races steeds mooier met de climax op Canada... Maar ook Monaco en Barcelona waren briljant, Barcelona echt gevecht voor de leiding tot het eind en Monaco volop chaos met oa crash van Petrov Was echt een mooi jaar vond ik | |
Mexicanobakker | woensdag 25 maart 2015 @ 12:34 |
Dat heb ik dan helemaal gemist. Monaco was ook nog wel aardig maar was tegelijkertijd ook een anticlimax. Ik vond het echt een dramatisch seizoen. Vorig jaar vond ik zelfs leuker. Eigenlijk alleen dat ene seizoen dat Schumacher alles finishte vond ik nog saaier. | |
Marks | woensdag 25 maart 2015 @ 12:36 |
Ik ga niet overuigen... alleen deze nog even .... is gelijk antwoord dat F1 ook tegenwoordig mooie gevechten heeft | |
Fir3fly | woensdag 25 maart 2015 @ 13:11 |
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans. | |
nils7 | woensdag 25 maart 2015 @ 13:17 |
2013 Want in 2012 reed deheer Hamilton nog in een Mac | |
sasquatsch | woensdag 25 maart 2015 @ 13:23 |
2012. Toen waren er 7 verschillende winnaars in de eerste 7 races, door de banden die elke race weer anders reageerden waardoor er een ander won. Daarna werd het vooral een gevecht tussen Vettel en Hamilton, waarbij Hamilton een paar keer in leidende positie uitviel, waardoor Vettel kampioen werd. In Austin dat jaar reden ze een halve race lang dicht achter elkaar, waarbij Hamilton er in slaagde Vettel in te halen om vervolgens de race te winnen met Vettel binnen een seconde. | |
opreis | woensdag 25 maart 2015 @ 13:25 |
Zijn er nog meer eckte F1 fans die erbij zijn als Max dit weekend zijn eerste punten in zijn carriere gaat pakken? | |
Fir3fly | woensdag 25 maart 2015 @ 13:26 |
Klopt. Maar dat is irrelevant. 2012 was het brakke jaar. | |
nils7 | woensdag 25 maart 2015 @ 13:27 |
Hij bedoelde toen de banden klapten en dat was toch echt 2013. | |
Mexicanobakker | woensdag 25 maart 2015 @ 13:32 |
Dat was ook overdreven. Er waren nieuwe bandenregels en teams hadden moeite om te ontdekken wat het optimum was. Maar wat is daar mis mee? Ik heb liever 7 regenraces dan een optocht waarna Schumacher 13 van de 14 races wint. | |
Fir3fly | woensdag 25 maart 2015 @ 14:29 |
Ja, maar dat bedoel ik niet. | |
sanger | woensdag 25 maart 2015 @ 16:27 |
Ik heb al berichten gelezen dat die al definitief is besteld zelfs.... En ook dat ze een Renault door Ilmor aangepast op de VTT van AVL hebben staan. | |
Ferry_76 | woensdag 25 maart 2015 @ 16:38 |
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom... | |
sasquatsch | woensdag 25 maart 2015 @ 16:42 |
Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren). | |
Ferry_76 | woensdag 25 maart 2015 @ 16:43 |
Weer een aardig verhaal van RTL GP: https://www.rtlgp-magazin(...)-uit-de-paddock.html | |
sasquatsch | woensdag 25 maart 2015 @ 16:49 |
Staat niets nieuws in. | |
Ferry_76 | woensdag 25 maart 2015 @ 16:49 |
Zeg ik ook niet, maar het is wel weer leuk geschreven. | |
sanger | woensdag 25 maart 2015 @ 16:53 |
Volgens mij zijn dat niet de geruchten | |
sanger | woensdag 25 maart 2015 @ 16:53 |
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota. | |
Fir3fly | woensdag 25 maart 2015 @ 16:55 |
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen. | |
sanger | woensdag 25 maart 2015 @ 16:56 |
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregen | |
Nieuwschierig | woensdag 25 maart 2015 @ 17:33 |
En terecht. Een Toyata verkoopt zichzelf. | |
Geralt | woensdag 25 maart 2015 @ 17:39 |
Ik lees hier een hoop gezeur over banden en Pirelli en alles, maar we moeten niet vergeten dat Pirelli gewoon doet wat er van hen gevraagd wordt. Al dat gezeik over de banden en Pirelli vind ik niet terecht. Althans niet als dat gezeik zich naar Pirelli richt. Die doen simpelweg wat de FIA van hen vraagt. Dat het niet altijd even tof uitpakt is natuurlijk klote, maar niet de schuld van Pirelli. Dat wou ik even zeggen. | |
hmmmz | woensdag 25 maart 2015 @ 17:39 |
Het is de schuld van Pirelli, Pirelli is kut | |
lasters | woensdag 25 maart 2015 @ 18:35 |
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien. | |
Geralt | woensdag 25 maart 2015 @ 18:38 |
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld. | |
lasters | woensdag 25 maart 2015 @ 18:39 |
Het is gewoon de keerzijde van het hele marketing verhaal waar Pirelli voor gekozen heeft. Veel mensen willen niet verder kijken dan hun neus lang is en zien alleen Pirelli staan | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 18:43 |
Ik blijf het raar vinden dat banden in de topklasse niet simpelweg de beste banden moeten zijn, maar zelfs expres banden die eigenlijk kut zijn. | |
Geralt | woensdag 25 maart 2015 @ 18:46 |
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden? Of zijn de beste banden banden waarmee je het hardst rond kan rijden? Maar dan wel maar een paar rondjes lang? Of zijn de beste ergens daartussen in? En zo ja, waar dan precies? | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 18:49 |
Banden waarmee je de hele race keihard kunt. | |
Geralt | woensdag 25 maart 2015 @ 18:50 |
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he? | |
flipsen | woensdag 25 maart 2015 @ 18:59 |
Ik dacht van de Rabobank | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 19:08 |
Nee. Er waren een paar seizoenen zonder bandenwissels en die bandenwissels waren toen echt wel nodig soms. | |
hmmmz | woensdag 25 maart 2015 @ 19:28 |
Ook. | |
WheeledWarrior | woensdag 25 maart 2015 @ 19:39 |
Gewoon terug naar compounds A, B, C en D en elke coureur zelf laten uitzoeken met welke band ie quali en/of race rijdt. Desnoods monteert ie op elk wiel een andere compound, zal mij worst wezen. Verplichte bandenwissels afschaffen. Zodat je wedstrijden krijgt waar coureurs gaan gokken zonder stop uit te rijden, of coureurs die ultra zacht monteren en hopen veel plekken te winnen en precies op juiste moment te wisselen. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 19:53 |
Doen. Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk. | |
Beach | woensdag 25 maart 2015 @ 19:55 |
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 19:55 |
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 19:58 |
Hangt van de veiligheidseisen af. En zonder al te nonchalant te willen doen: dat is toch racen? Het is nu eenmaal levensgevaarlijke snelheid. Als het veilig was zou iedereen het wel doen. | |
Waffle | woensdag 25 maart 2015 @ 20:01 |
Hangt toch van vanalles af. Wat voor type auto, hoeveel downforce, wat voor banden, etc. | |
sasquatsch | woensdag 25 maart 2015 @ 20:02 |
In de jaren '80 hadden ze al ruim 1300 pk in kwalificatietrim. Dus 1500+ zal best wel mogelijk zijn. Of je het op elk circuit kan gebruiken is een ander verhaal. Ligt natuurlijk aan de verhouding tussen de maximale snelheid en downforce waarmee je door een bocht kan. Bijvoorbeeld de Red Bull X2010 of 2014 lijken mij helemaal niet geschikt om mee te racen. Ja, je kan er snel mee over een circuit rijden, maar je kan niet mee inhalen omdat je te veel afhankelijk bent van de downforce en het te hard gaat. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:03 |
Tuurlijk. Maar er blijven grenzen. Bovendien zou je in theorie de snelheid altijd kunnen managen door uitsluitend de bandbreedte te beperken. | |
sasquatsch | woensdag 25 maart 2015 @ 20:33 |
Kijktip voor Sport1 kijkers. Om 21.00 uur 1: Life at the limit
| |
M.Melandri | woensdag 25 maart 2015 @ 21:16 |
Willen niet meer uitgeven, omdat WEC weinig oplevert. | |
Marks | woensdag 25 maart 2015 @ 21:22 |
Euh.. het was Vettel vs Alonso 2012, main story | |
sasquatsch | woensdag 25 maart 2015 @ 21:33 |
Ja, in het kampioenschap, vooral doordat Hamilton (vaak in leidende positie) uitviel als hij niet won. In de races ging het (zeker aan het eind van het seizoen) toch meer tussen Hamilton en Vettel. | |
Fir3fly | woensdag 25 maart 2015 @ 21:42 |
Maar ook weinig kost . En het levert relevante technologie op, ook niet onhandig. | |
Waffle | woensdag 25 maart 2015 @ 22:46 |
Die had ik nog liggen dus ipv op sport 1 te kijken zo maar ebben gekeken. Maar toffe beelden zeg tering. | |
Fer | woensdag 25 maart 2015 @ 22:51 |
Niet anders dan nu. 1 bouwt de snelste en wint alle races. | |
Googolplexian | donderdag 26 maart 2015 @ 03:13 |
Idd ... en als het niet de motor is dan is het wel de aero of het chassis (of de sponsors). | |
Toekito | donderdag 26 maart 2015 @ 06:33 |
een paar regels lijkt me handig maar aub fors minder dan nu...dat wel. En al gaat Vettel met houten banden rijden en Rosberg met water gevulde rubbers moeten zij weten. Ook denk ik dat de herintroductie van tankstops de strijd op de baan goed gaat doen. | |
WEST | donderdag 26 maart 2015 @ 06:45 |
Alonso en Bottas zijn fit verklaard. Alonso en Bottas fit bevonden om te racen in Maleisië | |
twiFight | donderdag 26 maart 2015 @ 09:40 |
Ik zie nog steeds regen voorspeld voor alle dagen | |
twiFight | donderdag 26 maart 2015 @ 09:43 |
De 'convert to local time' is trouwens terug op de officiele F1 site, maar ik blijf die hele site ruk vinden. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 09:56 |
Ah, krijgen we weer drie uur uitgestelde races. | |
Sinister-D- | donderdag 26 maart 2015 @ 10:00 |
en om daar op in te haken: ze hebben zelfs al rekening gehouden met het zomer uur op zondag dat gaat hopelijk weer vragen schelen in de aanloop naar 't weekend.... | |
twiFight | donderdag 26 maart 2015 @ 10:14 |
Vroeger had je tenminste nog echte regendruppels, die gewoon 2 uur lang keihard hun best deden om te vallen. Nu zijn alle regeldruppeltjes hetzelfde door al die regels van de FIA | |
Fiorano | donderdag 26 maart 2015 @ 11:07 |
Sutil aan de bak als reservecoureur bij Williams... | |
Beach | donderdag 26 maart 2015 @ 11:07 |
| |
nils7 | donderdag 26 maart 2015 @ 11:09 |
Beter gedaan dan Giedo Vanaf nu ook Caprisonne met Martini mixen dus | |
Karstman | donderdag 26 maart 2015 @ 11:26 |
Ik ben teleurgesteld #TeamSusie | |
WheeledWarrior | donderdag 26 maart 2015 @ 11:33 |
Sutil, de meest kleurloze coureur van de afgelopen tien jaar. | |
Kleffe_Dop | donderdag 26 maart 2015 @ 11:36 |
In combinatie met Sutil ontstaat dan een licht ontvlambare situatie. | |
Sinister-D- | donderdag 26 maart 2015 @ 12:45 |
Heidfeld vergeten? Sutil had tenminste nog wat rare loopjes, fysieke strubbeling met Trulli, belachelijke woordenwisselingen met Trulli tijdens persco's, en natuurlijk zijn steekgrage karakter | |
opreis | donderdag 26 maart 2015 @ 14:03 |
Ik zit nu in KL en er is geen pijl te trekken op het weer, zelfs de buien zijn zeer lokaal | |
Karstman | donderdag 26 maart 2015 @ 14:25 |
Zie net dat Frijns inderdaad Blancpain gaat rijden. Bij WRT Audi. | |
WheeledWarrior | donderdag 26 maart 2015 @ 14:26 |
Sutil is de nieuwe Heidfeld. Maar Nick haalde in elk geval nog her en der wat podiums. | |
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 14:28 |
SPT / Nederlandse racetalenten #5 kansen MAXimaliseren | |
Karstman | donderdag 26 maart 2015 @ 14:29 |
Haha weer een topic dat ik niet ken wel een handig lijstje heb je daar. | |
Yvie_lu | donderdag 26 maart 2015 @ 15:14 |
Lotus doet even origineel http://nos.nl/artikel/202(...)ederlandse-taal.html | |
nils7 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:16 |
| |
Marks | donderdag 26 maart 2015 @ 15:19 |
Circuitbaas Sepang wil race naar einde seizoen brengen http://www.gpupdate.net/n(...)-naar-einde-seizoen/ Mag van mij, vind de huidige volgorde van circuits inderdaad enigszins te lang aangehouden. Is al ruim 10 jaar bijna helemaal hetzelfde.... | |
WEST | donderdag 26 maart 2015 @ 15:20 |
zolang die maar niet het laatste wordt. Abu Dhabi bevalt prima. Van dag naar nacht. | |
WEST | donderdag 26 maart 2015 @ 15:42 |
Voorbeschouwing Grand Prix van Maleisië SPT / 2015 Formula 1 GP's #7 - Australian Grand Prix - Olavgod! | |
Yvie_lu | donderdag 26 maart 2015 @ 15:51 |
Wel weer blij dat alles het weekend lekker op BBC te zien is. | |
twiFight | donderdag 26 maart 2015 @ 16:29 |
Dat liet het weerbericht ook al zien ja. Veel buien zijn ook niet op de tijden die ze rijden. Behalve op zondag. En dan is het idd nog maar de vraag of het circuit 'geraakt' wordt, maar ook regen in één bocht kan al voor interessante racerij zorgen. Maar het blijft een voorspelling, we zien za/zo wel of het er van komt. Ik vind het altijd wel tof om te zien dat sommige teams dan zitten te 'slapen' en anderen er maximaal van kunnen profiteren (incl. een dosis geluk). | |
flipsen | donderdag 26 maart 2015 @ 16:30 |
Kut, wat een klotetijd van de race voor mij Gaat dit weekend trouwens de zomertijd in in NL? Moet ik dus tot 04:00 opblijven ipv 05:00, scheelt weer | |
WEST | donderdag 26 maart 2015 @ 16:32 |
ja zomertijd gaat weer in. Bij jou de wintertijd neem ik aan | |
flipsen | donderdag 26 maart 2015 @ 16:33 |
Nope, ze doen hier niet meer aan zomer/wintertijd, hebben ze in het verleden geprobeerd en toen besloten enkele provincies om niet mee te doen, was érg verwarrend | |
nils7 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:34 |
De vraag voor jou is of Maleisië ook mee doet, op de site van F1 kan je de tijden veranderen naar jouw local tijd geloof ik. | |
WEST | donderdag 26 maart 2015 @ 16:40 |
Dan veranderd het voor jou toch niet. | |
flipsen | donderdag 26 maart 2015 @ 16:41 |
Ik kijk naar de NL tijd en reken dan naar de Argentijnse tijd OT: Ik heb er zin in | |
Geralt | donderdag 26 maart 2015 @ 17:11 |
Ik ook | |
Geralt | donderdag 26 maart 2015 @ 17:12 |
OMG FUCK KRIJGEN WE DIT GEZEIK WEER DIT WEEKEND?!?!?! Ik schiet altijd compleet in de stress als het weer zover is omdat ik bang ben een uur te laat te zijn. Of ga ik nu dan een uur te vroeg zijn? Dat is niet erg? | |
Fiorano | donderdag 26 maart 2015 @ 17:20 |
| |
Sinister-D- | donderdag 26 maart 2015 @ 17:21 |
| |
Sinister-D- | donderdag 26 maart 2015 @ 17:23 |
Met bijbehowende intewviews geduwende de pewsco's | |
Beach | donderdag 26 maart 2015 @ 17:27 |
| |
twiFight | donderdag 26 maart 2015 @ 17:42 |
Als je het vergeet ben je een uur te laat met kijken, helaas. En als ik twijfel zet ik altijd een uur vroeger de tv aan. Begint de show nog niet, dan slaap ik nog een uurtje door. Begint de show wel, dan ben ik tenminste op tijd. | |
Geralt | donderdag 26 maart 2015 @ 17:49 |
Ok dus de kwalificatie is nog de oude tijd en de race is de nieuwe tijd of wat? | |
Nattekat | donderdag 26 maart 2015 @ 17:50 |
Ik volg de sport1 gids gewoon | |
Googolplexian | donderdag 26 maart 2015 @ 17:54 |
| |
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 18:09 |
Ja, kwali is 10.00 wintertijd en race is om 8.00 zomertijd (= 7.00 wintertijd). | |
ColtZ40 | donderdag 26 maart 2015 @ 18:17 |
9 uur zomertijd, 8 uur wintertijd toch!? http://www.gpupdate.net/nl/ | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 18:23 |
Kwali dus om 10:00, prima tijd. | |
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 18:33 |
Dan doet F1.com het dus niet goed. Die zegt 8.00 uur Nederlandse tijd. Maar volgens mij heb je gelijk. Het verschil is nu 7 uur en zondag 6 uur met Maleisie. | |
WEST | donderdag 26 maart 2015 @ 18:49 |
moet je morgenochten om 9:45 even naar radio 538 luisteren. Daar wordt het je haarfijn uitgelegd. | |
Geralt | donderdag 26 maart 2015 @ 18:51 |
Ja nou dat bedoel ik dus. Zelfs de F1 site raakt in de war. Vind je het gek dan dat ik helemaal confuus raak hiervan? Gewoon afschaffen die zomertijd. Of wintertijd. Dat is mij om het even. | |
WEST | donderdag 26 maart 2015 @ 18:51 |
Zeg ik maak niks voor niks zo'n voorbeschouwing met tijdtabel. | |
Coelho | donderdag 26 maart 2015 @ 18:59 |
Daar wordt elk jaar hetzelfde bandje ingestart | |
WEST | donderdag 26 maart 2015 @ 19:01 |
ach maar blijft wel leuk | |
Sinister-D- | donderdag 26 maart 2015 @ 19:30 |
volgens f1.com start de race 3 uur eerder dan de quali (volgens race local time). Dat wil dan zeggen dat dat de race om 7.00 wintertijd/8uur zomertijd zou starten f1.c . doet het wel goed. @West, volgens mij klopt je tijdentabel dus niet. | |
ElmarO | donderdag 26 maart 2015 @ 19:32 |
Op F1.com stond een paar dagen geleden dus gewoon nog 9:00. Ze hebben het dus aangepast. | |
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 19:37 |
Lokale tijd is 2 uur verschil en Maleisie kent geen zomertijd/wintertijd, dus klopt F1.com niet. | |
ElmarO | donderdag 26 maart 2015 @ 19:46 |
Dan hebben ze het dus incorrect zitten aanpassen daar. En de Sport 1 TV-gids zegt 9:00 voor de race. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:46 |
10 uur kwali, 9 uur race volgens de F1 preview. Geralt: Wintertijd gaat de klok een uur terug, want je 'wint er tijd' mee. | |
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 19:54 |
BBC zend vanaf 7.00 uur UK tijd uit. Dat betekent dus 8.00 UK time de race is en dat is 9.00 uur hier. F1.com klopt dus niet (meer). | |
Sinister-D- | donderdag 26 maart 2015 @ 19:59 |
waar heb ik het over Maleisische winter/zomertijd? F1.com meldt quali om 18.00 race local time, en race 15.00 local time. In mijn boekje is dat 3 uur verschil. Edit: mobiele website zou ook auto-updates moeten hebben | |
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 20:10 |
Dit zie ik. Quali om 17.00 uur, race om 15.00 uur. | |
Sinister-D- | donderdag 26 maart 2015 @ 20:28 |
Nou schiet me maar af, op de tablet heb ik nu andere tijden dan op de laptop daarstraks ___! Edit: of ook plausible, ik heb het einduur van de quali gezien | |
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 20:33 |
Ik ga er vanuit dat F1.com fout zit en de race om 9.00 uur begint. Sta ik om 8.00 op om de voorbeschouwing te kijken, dan zou ik in het onwaarschijnlijke geval dat de rest fout zit in ieder geval de race niet missen. | |
Nattekat | donderdag 26 maart 2015 @ 21:02 |
Ik krijg koppijn van jullie Mij is 8u gezegd. | |
Zorro | donderdag 26 maart 2015 @ 21:07 |
Op de site van het circuit staat kwalificatie om 17:00 en race om 15:00 Dus reken maar uit. | |
Geralt | donderdag 26 maart 2015 @ 21:13 |
Godzijdank ben ik niet de enige | |
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 21:23 |
Ben je in ieder geval op tijd voor de voorbeschouwing. | |
RingBewoner | donderdag 26 maart 2015 @ 23:13 |
Gewoon opnemen. | |
WEST | donderdag 26 maart 2015 @ 23:21 |
Nu zit er 7 uur tijdverschil tussen NL en Maleisie. Zondag is zomertijd dus de klok uur vooruit. Maleisie kent geen zomer/wintertijd. Dus straks is het 6 uur tijd verschil. de kwali begint om 17:00 lokale tijd en de race om 15:00 dus reken maar uit. | |
Fer | donderdag 26 maart 2015 @ 23:52 |
Dat zou je denken, dat ze dan eerder moeten tanken, dan dat de banden op zijn. Dus kunnen ze meer risico nemen. MAAR, dat doen ze niet. Een snellere rijder, die erlangs wil zal dan brandstof sparen en zodra de voorligger naar binnen gaat, ff 2 snelle rondes eruit persen om na de eigen pitstop opeens voor te liggen. Niemand die er wat van snapt, geen moer aan en toch een plaats gewonnen. | |
M.Melandri | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:13 |
Als iemand op p3 rijdt en wordt opgehouden door diegene voor zich en de leider loopt weg dan moet diegene echt wel in de aanval. Daarnaast heb je ook rijders op 1 en 2 stops, dan moeten de 2 stoppers wel in de aanval. Ze kunnen ook de GP3 toegoeven aan de startgrid, het inhalen van rijdende chicanes schijnt ook een spannend gebeuren te zijn. | |
sasquatsch | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:20 |
Statistieken tonen wat anders aan. Sinds de invoering van de tankstops zijn het aantal inhaalacties op de baan gedaald. Sinds het verbod op bijtanken gestegen. Ook zonder DRS en 'brakke' Pirelli banden zoals in 2010. | |
Fir3fly | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:25 |
. | |
M.Melandri | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:33 |
Natuurlijk zijn er dan wat minder inhaalacties op de baan omdat er strategisch meer mogelijk is, maar het is niet alleen een kwestie van strategie. Wat mij betreft krijg je dan juist een mooie mix van strategie en strijden op de baan. Overigens werd 2010 zo uit mijn hoofd ook erg beïnvloed door de vele SC situaties, waardoor toppers soms achterin kwamen. | |
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:49 |
Wat ook goed werkt nu, de actie komt vaak in de staart van de race. Iemand die met undercuts voorop komt moet nu anderen achter houden met versleten banden. Die ander heeft de hele race gespaard en kan nu vlammen. Alleen de een (Hamilton) klapt hem drs er zo langs, maar de ander (Rosberg) komt er niet langs. | |
twiFight | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:12 |
Strategie kan heel leuk en verrassend zijn, maar in mijn herinnering viel dat in de praktijk behoorlijk tegen. Je kreeg meer dat een rijder eerst 10 seconden achter lag en na een pitstop van <tegenstander> 10 seconden voor, of v.v. Leuk voor de nadenkers, maar om te kijken is er geen drol aan. | |
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:14 |
Reken het ook even uit dan. | |
tralalala | vrijdag 27 maart 2015 @ 02:58 |
Geen geluid op de Sport1 stream, handig... | |
WEST | vrijdag 27 maart 2015 @ 03:00 |
op extra2 wel | |
tralalala | vrijdag 27 maart 2015 @ 03:12 |
Het werkt inmiddels I don't have power | |
tralalala | vrijdag 27 maart 2015 @ 03:13 |
Haha, dit kan toch niet. | |
Sinister-D- | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:24 |
| |
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:25 |
Hoelaat is de VT in NL tijd? | |
Zorro | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:27 |
Nou vooruit dan. Kwali om 17:00, is hier 10:00 uur. Race 2 uur eerder, is hier normaal dus 8:00 uur, MAAR zomertijd, dus dat wordt 9:00 uur. Ik snap dat je met dergelijke ingewikkelde wiskundige contructies moeite kan hebben. | |
Max23 | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:35 |
Uitslag 1e Vrije Training | |
Max23 | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:36 |
2e Vrije Training is nu live te zien op BBC2 trouwens | |
WEST | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:42 |
| |
Beach | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:00 |
Voor de race gaarne hier verder gaan. SPT / 2015 Formula 1 GP's #8 - Malaysian Grand Prix - Max in top10 | |
Fir3fly | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:57 |
http://www.crash.net/f1/n(...)ing-quitting-f1.html. Zou prachtig zijn als Renault weggaat uit F1. De WEC zal Renault met open armen ontvangen, de omgekeerde weg van 1978 (de enige keer dat Renault won met een fabrieksteam). | |
sasquatsch | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:59 |
Ik zie het niet gebeuren. De exposure van de F1 is veel groter dan van de WEC en Renault wil juist meer exposure, niet minder. | |
Rolstoelvandaal | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:54 |
Als motor leverancier heb je toch net wel financiële motivatie om er geld in te investeren? Je wil namelijk toch dat de teams die met je motor rijden het goed doen, zodat andere ook interesse krijgen in je motor? En zo meer kan verkopen. Ik vind het maar een aparte uitspraak. | |
Fir3fly | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:57 |
Motorontwikkeling is zeer beperkt. Te beperkt. | |
sasquatsch | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:59 |
Maar je krijgt er wel exposure voor terug. Dat mag ook wel wat kosten. | |
Fir3fly | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:03 |
Wat ze bedoelen is dat het niet loont om flink te investeren in motoren omdat je er niets voor terugkrijgt. Vooral als die investering dus alleen maar slechte exposure oplevert. Vandaar dus of uitstappen of een eigen team. | |
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:33 |
Bedankt, ik kan zelf niet rekenen. Men zegt dat goede juristen dat niet kunnen, dus dat spreekt voor me. | |
sasquatsch | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:49 |
Natuurlijk krijg je wel exposure. Alleen de situatie met Red Bull (en Infiniti) nu levert niet de goed exposure op, omdat Red Bull daar in tegen werkt. Bij Lotus was dat beter (alleen kon het team niet tippen aan Red Bull). De situatie bij McLaren en Honda is heel anders, daar wordt nu Honda in een adem genoemd met McLaren. Dat zou bij Red Bull ook moeten met Renault. Dan krijg je dezelfde exposure als motorenleverancier en zijn de kosten dus de moeite waard, mits er gepresteerd wordt. | |
nils7 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:08 |
Infiniti houdt die exposure tegen, ik zie ze best een Ilmor rebadgen naar Infiniti. Misschien maar beter, die gasten kunnen wel een motor bouwen! Renault moet er wel in blijven dan maar een Mercedes team gaan leveren of Manor desnoods. | |
Ferry_76 | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:07 |
http://www.autojunk.nl/20(...)cet-met-maandverband | |
Karstman | vrijdag 27 maart 2015 @ 21:30 |
Lol, wel lekker praktisch | |
twiFight | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:07 |
Soms kan F1 ook super low tech zijn | |
Coelho | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:35 |
Jos reed in de F3 met een theezeefje voor zijn luchtinlaat, kan ik me nog herinneren. | |
Sinister-D- | zaterdag 28 maart 2015 @ 08:13 |
Crosspost:
| |
Geralt | zondag 29 maart 2015 @ 07:37 |
Niet echt F1 nieuws, maar toch: Montagny is geschorst door de FIA tot 23 december 2016 wegens cocaïnegebruik. | |
Ferry_76 | dinsdag 31 maart 2015 @ 13:25 |
Schade op Silverstone door de storm: https://joesaward.wordpre(...)uble-at-silverstone/ | |
Ferry_76 | woensdag 1 april 2015 @ 14:02 |
Max geeft een F1 demo tijdens de Gamma racing day op Assen! | |
Nattekat | woensdag 1 april 2015 @ 14:14 |
Bij het verhaal over V10s en V12s was ik al verkocht | |
Fir3fly | woensdag 1 april 2015 @ 14:36 |
Hopelijk met een wagen van voor 2014. | |
WEST | woensdag 1 april 2015 @ 14:48 |
Dat zal wel moeten. De wagens van 2014 en 2015 mogen niet eens voor demo's gebruikt worden. Maar ik ben in Assen van de partij. (zoals elk jaar) | |
Geralt | woensdag 1 april 2015 @ 16:55 |
Red Bull Racing trekt hoofdteam terug na 2015 Wat een flauw garppje | |
Mexicanobakker | woensdag 1 april 2015 @ 17:04 |
Lachen altijd dat 1 april. | |
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 17:08 |
Boss bedoel je? Die heb ik een keer gezien op Zandvoort en dat was ongeveer 5 minuten leuk. | |
Nattekat | woensdag 1 april 2015 @ 22:52 |
En daarna maakten ze geen lawaai meer | |
Beach | donderdag 2 april 2015 @ 10:50 |
Toen was je de verneukte liveries zat | |
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 10:55 |
Ze doen er nogal voorzichtig mee, dus ze rijden zo ongeveer op halve toeren veilige rondjes. | |
Atreidez | donderdag 2 april 2015 @ 13:16 |
Gister de eerste Indycar race van t jaar van St Petersburg zitten kijken, dus moest naderhand meteen aan de tt denken hier. En om t niet helemaal een crosspost te maken... http://www.gpupdate.net/e(...)set-to-be-increased/ Ze mogen een motor meer gebruiken dit jaar disclaimer: item is van 1 april | |
KingRadler | donderdag 2 april 2015 @ 20:13 |
Toro Rosso rijdt binnenkort mogelijk met gele wagens. Het zusterteam van Red Bull Racing, tevens de renstal van Max Verstappen, zou daarmee voldoen aan de wens van motorenleverancier Renault om meer zichtbaar te zijn. bron: http://www.nu.nl/formule-(...)k-in-gele-wagen.html | |
VacaLoca | donderdag 2 april 2015 @ 20:24 |
Om alvast een beetje een idee te krijgen: | |
flipsen | donderdag 2 april 2015 @ 21:17 |
Dus coureurs mogen hun helmdesign niet aanpassen tijdens het seizoen ivm marketingdoeleinden, maar auto´s mogen dat wel? | |
Seß | donderdag 2 april 2015 @ 21:43 |
Precies wat ik dacht toen ik dit bericht las. dan is het maar goed dat ik nog niet los ben gegaan op Max-merchandise | |
Peterselieman | donderdag 2 april 2015 @ 22:39 |
Mogelijk gele wagens en eigenlijk is het geen nieuws, want Helmut Marko riep zoiets ruim een week geleden al. | |
Marks | vrijdag 3 april 2015 @ 00:03 |
Ja hoevaak gebeurt dat nu ook... bijna nooit toch, terwijl coureurs soms zelfs per dag in een weekend nog wisselden | |
Meike26 | vrijdag 3 april 2015 @ 00:15 |
Volgens mij zit ene Meneer Haas zich nu groen en vooral geel te ergeren aan dit nieuws, hij wilde volgend jaar de kleur geel weer in de sport brengen nadat Jordan uit de F1 is vertrokken hebben we nooit echt meer een echt geel team gehad, behalve dan de Renault van 2/3 jaar geleden, die geel/zwart/rood was. Ben benieuwd of hij bij geel blijft als STR ook daadwerkelijk geel wordt. | |
hmmmz | vrijdag 3 april 2015 @ 00:17 |
Zand of grindkleur zou mooi zijn. Dan valt de auto niet zo op in de grindbak. Buiten Ferrari rood is het sowieso allemaal lelijk. | |
Meike26 | vrijdag 3 april 2015 @ 00:26 |
Wat goed van jou dat je de prestaties en rijderskwaliteiten al ruim van te voren aan kan voelen/visualiseren. Het slaat alleen nergens op om dit team per definitieal de grond in te boren, zonder dat ze nog maar 1 technisch detail of feit naar buiten hebben gebracht, behalve dus de kleur waarmee zewillen gaan rijden. De voorbereiding van Haaas lijkt trouwens een stuk beter en professioneler in elkaar te steken dan de 3 kleine teampjes dat voorheen hebben gedaan. Ze zullen naar mijn idee eerder positief opvallen dan negatief, enige kantekening zet ik bij Dallara. | |
hmmmz | vrijdag 3 april 2015 @ 00:38 |
Ik juich het helemaal toe | |
Geralt | vrijdag 3 april 2015 @ 00:42 |
Laat ze eerst maar eens op de grid starten en dan zien we dan wel verder. Laatst was er toch ook US F1 ofzo? Zijn die uberhaupt ooit gestart eigenlijk? Ik weet het niet eens meer | |
Peterselieman | vrijdag 3 april 2015 @ 00:49 |
Die zijn niet verder gekomen dan een beetje klooien in de fabriek voordat ze blut waren | |
Mexicanobakker | vrijdag 3 april 2015 @ 07:35 |
Van mij mogen ze de Camel livery wel terugbrengen. En dan liefst zoals Chapman Lotus m had Alleen dan sponsorloos | |
Nattekat | woensdag 8 april 2015 @ 22:57 |
Zou toch prachtig zijn als Mick en Max samen in de F1 rijden | |
aesop | woensdag 8 april 2015 @ 23:57 |
Mwoah, ik heb niet zoveel met Mick Schumacher. | |
Nattekat | donderdag 9 april 2015 @ 00:11 |
Tja... wel zoon van. | |
Bluurgh | donderdag 9 april 2015 @ 00:33 |
Sponsorloos? Dan heb je gewoon een gele auto Waar je met de JPS/Lotus nog wat kan doen met de gouden lijnen (zoals Lotus ze nu dus ook gebruikt), bestond de Camel Lotus alleen maar uit heel veel keer het woord 'Camel' met wat plaatjes van kamelen. Verder was er nog 1 subsponsor en in het klein een paar vloeistof/brandstof/motorfabrikanten. Met de regels van tegenwoordig valt het gedeelte Camel, het plaatje van de kameel en waarschijnlijk het lettertype weg, wat hou je over? Een gele auto met wat blauwe teksten. Zonder het karakter wat de oude auto wel had. Dan liever wat nieuws. | |
Geralt | donderdag 9 april 2015 @ 06:29 |
U roept wij draaien: www.nu.nl | |
Mexicanobakker | donderdag 9 april 2015 @ 07:26 |
Ja maar je kunt er makkelijk een andere sponsor op plakken. Die kleur geel was meer dan prima. | |
i2Them2 | donderdag 9 april 2015 @ 08:14 |
Renault is samen met Nissan eigenaar van Infiniti. Er zal vast en zeker goed overleg zijn geweest en er zal een goede reden zijn om vooral Infiniti duidelijk op die auto te zetten; meer naamsbekendheid voor dit merk van Renault-Nissan. | |
Ferry_76 | donderdag 9 april 2015 @ 13:22 |
Renault schijnt nu weer naar Lotus te kijken: http://www.gptoday.com/fu(...)d_return_to_Enstone/ FI en Sauber schijnen te duur te zijn, evenals sponsoring op de Toro Rosso. Het hele team overnemen lukt ook niet, omdat STR zonder de technische steun van RBR niet zelfstandig kan bestaan. Blijft Lotus over, maar die zijn juist blij dat ze de Renault motor eruit gekieperd hebben.. Ondertussen trekt Bernie (weer eens) van leer tegen de F1 teams in het algemeen en Toto Wolff in het bijzonder: https://www.rtlgp-magazin(...)rnie-ecclestone.html | |
nils7 | donderdag 9 april 2015 @ 13:40 |
De bedoel van Cateham was natuurlijk voor een prikkie te koop. maar Infiniti wil liever Infiniti erop hebben dan Infiniti en Renault. (ergens begrijpelijk). | |
twiFight | donderdag 9 april 2015 @ 18:02 |
Zoals dat artikel aan het einde al zegt gaat Bernie voorbij aan veel destructievere dingen. Zoals F1 zoveel mogelijk achter de decoder zodat de FOM meer geld kan vangen. En wie werkt ook alweer voor FOM? Dit jaar is Australie het haasje. | |
#ANONIEM | donderdag 9 april 2015 @ 18:37 |
Hm. Ik ben het eigenlijk wel met 'm eens. Daarnaast betaal ik liever voor Sport1, dan dat RTL weer race na race verneukt met die irritante reclameblokken. | |
Ferry_76 | donderdag 9 april 2015 @ 19:32 |
Niet echt een nieuwtje, maar ik plak het toch even hier alleen voor de amusementswaarde: De mening van Jan Lammers over het fragment van VI wat hier ook al eens voorbij gekomen is:
| |
Fir3fly | donderdag 9 april 2015 @ 19:40 |
Jan . Wat een held, hij gaat misschien zelfs weer Le Mans doen. | |
Rossdale | donderdag 9 april 2015 @ 19:45 |
Haha prachtig stuk tekst | |
Beach | donderdag 9 april 2015 @ 20:01 |
Niks op aan te merken inderdaad. | |
alwaysonhold | donderdag 9 april 2015 @ 21:16 |
Red Bull dreigt weer met stoppen als ze geen goede motor leverancier vinden http://www.grandprixtimes.com/news/display/10104 | |
4-elements | donderdag 9 april 2015 @ 21:30 |
Wat een gemekker van Red Bull. Als ze even niet winnen, gelijk dreigen om zich uit de sport terug te trekken. Dat terwijl ze 4 jaar hebben gedomineerd mét Renault. Geen écht racehart dus. | |
alwaysonhold | donderdag 9 april 2015 @ 21:33 |
Nope, opsodemieteren. ( alleen nog niet de komende 2 jaar, want Max Verstappen...) | |
Geralt | donderdag 9 april 2015 @ 21:41 |
Alsof Ferrari nooit dat soort taal uitgeslagen heeft. | |
Nattekat | donderdag 9 april 2015 @ 21:45 |
Als TR verdwijnt rijdt hij per direct bij een ander team, daar kan je van mij op aan. | |
alwaysonhold | donderdag 9 april 2015 @ 21:54 |
Zou er niet zo zeker van zijn..... | |
Nattekat | donderdag 9 april 2015 @ 21:54 |
Hoezo niet? | |
Rossdale | donderdag 9 april 2015 @ 22:17 |
Geen sponsorgeld | |
Nattekat | donderdag 9 april 2015 @ 22:21 |
Er staan echt wel teams in de rij, zo verpest is de f1 nog niet... | |
twiFight | donderdag 9 april 2015 @ 22:48 |
In de rij is ook overdreven. De topteams hebben al sterke rijders. De achterhoedeteams hebben sponsorgeld nodig. En los daarvan heeft elk team contracten (behalve Sauber, die doet daar niet aan ) dus er moet ook maar net plek zijn. En Max heeft nog bijna niets bewezen, mederookie Nasr heeft meer punten dan hij en neemt nog eens sponsorgeld mee ook. Als teambaas is die keus heel anders dan voor die 17 miljoen nederlanders met 17 miljoen roze brillen. | |
Nattekat | donderdag 9 april 2015 @ 23:01 |
Als je vanaf 8 uitvalt met een plof eindig je inderdaad achter Nasr Zo'n topteam kan ook geld betalen om iemand bij een minder team te stallen, iets wat bij Red Bull eigenlijk ook gebeurt. | |
Wertha | vrijdag 10 april 2015 @ 18:15 |
Button, Raikonnen zijn al bijna exit. Alonso het ook zo beu bij McLaren. Massa gaat nu nog prima, maar dat houdt ook eens op. Er komen in de top plaatsen vrij de komende jaren. Kvyat is alvast niet goed genoeg om een van die plekken in te pikken. Dus, plek zat voor een supertalent als Max. Dat gelul over Nasr laat ik even voor wat het is.. | |
Rossdale | vrijdag 10 april 2015 @ 18:31 |
Kvyat niet goed genoeg? | |
Mexicanobakker | vrijdag 10 april 2015 @ 19:06 |
Dat vind ik geen uitzonderlijk talent nee. | |
Ferry_76 | vrijdag 10 april 2015 @ 19:20 |
Heb je de race van Nasr in Maleisie gezien...? De rest van de wereld ook niet. | |
twiFight | vrijdag 10 april 2015 @ 19:54 |
Kun je mij vertellen wat het punt is, want ik heb moeite om die zelf te vinden | |
hmmmz | vrijdag 10 april 2015 @ 21:15 |
| |
Rossdale | vrijdag 10 april 2015 @ 21:18 |
Voor een paydriver vind ik nasr het helemaal niet slecht doen eigenlijk. Laat die zich volgend seizoen maar inkopen bij Lotus zodat we van knaldonado af zijn | |
Atreidez | zaterdag 11 april 2015 @ 08:55 |
Ik heb die Nasr in de gp2 rare acties zien maken. Is volgens mij gewoon kwestie van tijd, eer die m in dit veld ook op een dubieuze manier bij een ander in ze achterkant boord :p | |
Mexicanobakker | zaterdag 11 april 2015 @ 09:03 |
Beetje hetzelfde type als Malle Donna ja. | |
Beach | zaterdag 11 april 2015 @ 09:48 |
Maldonado heeft een race gewonnen. Nasr niet. | |
Fer | zaterdag 11 april 2015 @ 10:13 |
Raikonnen Button Massa Maldonado, lijkt toch wel een keer afgelopen te zijn. Maar wat met Rosberg? Dat is nu een echte nr2 driver. | |
Wertha | zaterdag 11 april 2015 @ 11:21 |
Als een nr2 driver zijn status als nr2 driver accepteert en verder goed werk verricht - als in het afsnoepen van punten van de concurrentie - dan kan hij nog lang mee. | |
Rossdale | zaterdag 11 april 2015 @ 12:03 |
Nasr heeft nog maar twee races gereden | |
sasquatsch | zaterdag 11 april 2015 @ 12:21 |
Malle Donna was ook GP2 kampioen en Nasr niet. | |
opreis | zaterdag 11 april 2015 @ 12:37 |
Webber ging ook als nr2 driver nog 3 jaar mee. Bovendien denk ik dat Alonso ook nog max 2, misschien 3 jaar mee doet. En het jaar daarna levert mclaren de kampioen natuurlijk | |
Ferry_76 | zaterdag 11 april 2015 @ 12:47 |
Ik las laatst ergens dat McLaren de laatste klus was van Alonso. Net zoals Ferrari daarvoor zijn laatste team zou zijn. | |
DiegoArmandoMaradona | zondag 12 april 2015 @ 01:13 |
Hoe laat is de GP? | |
Fiorano | zondag 12 april 2015 @ 02:08 |
Zoek dat es zelf op man, zo moeilijk is dat niet | |
Geralt | zondag 12 april 2015 @ 06:40 |
0800 de start. | |
DiegoArmandoMaradona | zondag 12 april 2015 @ 07:54 |
Merci, precies op tijd terug van het zuipen | |
DiegoArmandoMaradona | zondag 12 april 2015 @ 07:59 |
Go Max go | |
VacaLoca | zondag 12 april 2015 @ 08:02 |
Net op tijd wakker geworden | |
DiegoArmandoMaradona | zondag 12 april 2015 @ 08:07 |
11e | |
DiegoArmandoMaradona | zondag 12 april 2015 @ 15:12 |
2 van de 3 keer uitgevallen, toch jammer Heeft iemand videos van zijn inhaalacties? | |
twiFight | maandag 13 april 2015 @ 01:22 |
Vast wel, maar dit is het nieuwtjes topic, dus niet de plek daarvoor hint | |
twiFight | maandag 13 april 2015 @ 12:11 |
Voor de mensen die af en toe nog eens vragen of er vooruitgang is met Bianchi: Jules Bianchi’s father admits his son is showing little sign of improvement | |
Karstman | maandag 13 april 2015 @ 12:47 |
Gebruiken ze bij Sky googletranslate ofzo... Hij is dus nu een soort stabiel slapend kasplantje, maar hopen dat hij iets kan als hij ooit wakker wordt... | |
Fiorano | maandag 13 april 2015 @ 13:05 |
HEBBON | |
twiFight | maandag 13 april 2015 @ 14:04 |
Nou, flink sparen dan. Nieuwe en complexe dummies kunnen zo over een ton heengaan. | |
Nober | maandag 13 april 2015 @ 17:02 |
Sky Sports F1 Show van 10 april https://vid.me/6Gix Met Max Verstappen bij de Skypad met Martin Brundle vanaf 21:00 | |
Geralt | dinsdag 14 april 2015 @ 06:44 |
| |
THEFXR | dinsdag 14 april 2015 @ 06:50 |
max is wel al lang met 17 jaar, groeit dat nog door? | |
SimtekF1 | dinsdag 14 april 2015 @ 08:34 |
Alexander Wurz was ook vrij lang. | |
Tarado | dinsdag 14 april 2015 @ 08:41 |
dat zou inderdaad een probleem kunnen worden | |
twiFight | dinsdag 14 april 2015 @ 09:28 |
Volgens bronnen die ik verder niet kan verifieren is Martin Brundle 'al' (voor een coureur dan) 1m71. Gezien de screenshot zou Max dan al ergens hoog in de 1m70 zitten. Dat kan inderdaad een probleem zijn, alhoewel als hij echt kampioenschapsmateriaal is het team er wel rekening mee zal houden. Maar mogelijke gevolgen zijn een iets-minder-dan-optimale packaging rond zijn lichaam en dingetjes zoals hitteproblemen. | |
sanger | dinsdag 14 april 2015 @ 09:47 |
Gezien de fysieke trainingen die hij moet doen gok ik niet meer. | |
twiFight | dinsdag 14 april 2015 @ 09:56 |
Zowel Jenson Button als Mark Webber zijn enkele centimeters langer dan Max nu is (ga ik even uit van een afgeronde 1m80), dus dat zit wel snor. Wel zal hij zijn gewicht in de gaten moeten houden. Ik las op één site dat hij 67 kilo is, dat zou prima zijn, maar het blijft een risico. | |
THEFXR | dinsdag 14 april 2015 @ 10:00 |
Jos pastte toen niet in de blauwe, hebben ze heinz hareld freggel erin gezet. | |
Peterselieman | dinsdag 14 april 2015 @ 11:24 |
Jup en daarom is de kans vrij klein dat hij in de toekomst naar bijvoorbeeld een Ferrari kan gaan, maar Mercedes of McLaren zou wel kunnen. | |
twiFight | dinsdag 14 april 2015 @ 11:52 |
Lengte is het probleem niet, dat is onzin. Er zijn meerdere coureurs langer dan Max. Mocht hij nog 10 cm gaan groeien, ja dan heb je een probleem. Het probleem is niet met lengte maar met gewicht. Teams hebben het gewicht nodig voor de auto en gebruiken de coureur om te 'compenseren'. M.a.w. als de auto al op gewicht zit zoekt een team een lichte coureur, omdat je anders tijd verliest. Woorden van Button: Lijstje van gewichten van een paar jaar terug:
|