quote:In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.
http://nos.nl/artikel/202(...)crash-frankrijk.html
quote:Vrouw (20) uit Deurne overleden bij vliegramp met toestel Germanwings in Frankrijk'
DEURNE - Bij de vliegtuigcrash met het toestel van Germanwings in de Franse Alpen zou dinsdag ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.
De vrouw zou voor een stedentrip in Barcelona zijn geweest. Op een recente foto van de vrouw op Facebook is al gereageerd met ‘Hopen op een wonder’.
Een woordvoerder van burgemeester Hilko Mak van Deurne heeft de geruchten ook gehoord, maar kan op dit moment nog niks bevestigen. Pas nadat de officiële instanties de gemeente hebben ingelicht, komt de woordvoerder met een officieel bericht.
School
Woordvoerder Jos Smits van ROC Ter AA in Helmond zegt tegen Omroep Brabant dat hij het verhaal ook heeft vernomen. “Het is voor ons nog een onbevestigd bericht dat via een collega tot ons is gekomen. Als het gaat om de bewuste vrouw uit Deurne is het een oud-leerling van ons.”
Crash
Aan boord van het toestel waren 144 passagiers en zes bemanningsleden. Het vliegtuig stortte neer bij de plaats Prads-Haute-Bléone, ten noorden van Digne-les-Bains in de Franse Alpen.
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57UPDATE: Wir müssen leider bestätigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS über den französischen Alpen verunglückt ist ... reageer retweet
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet
Met een beetje geluk dalen de prijzen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
En dat kan nu niet meerquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen.quote:
Ze rijden ook geen auto meer? Er waren gister namelijk meerdere dodelijke ongelukken in Europa!!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen.
25 jaar is niet super oud in de luchtvaartquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen
Er bestaan zeer strenge regels wat betreft onderhoud van vliegtuigen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
Wel voor een prijsvechter.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
25 jaar is niet super oud in de luchtvaart
Onderhoud werd gewoon gedaan door Lufthansa, dat zal het grootste probleem niet zijn denk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
Ja, dat autorijden is ook een probleem bij de dames. Vind ik weer niet, maar ja...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ze rijden ook geen auto meer? Er waren gister namelijk meerdere dodelijke ongelukken in Europa!!
Mensen tegenwoordig
En onderhouden door Lufthansa, dus het onderhoud is subliem.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
Het is gewoon Lufthansa met een ander stickertje.quote:
Ja, ik vrees dat mensen niet altijd even rationeel zijn ingesteld.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]Omdat er één toestel neerstort? Laat ze even op flightradar zien hoeveel er gewoon in de lucht blijven
Gewoon boeken die vlucht, ze zijn het dan allang weer vergetenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat autorijden is ook een probleem bij de dames. Vind ik weer niet, maar ja...
Ik ga het ook doen, denk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:41 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Gewoon boeken die vlucht, ze zijn het dan allang weer vergeten
Gelukkig kan jij dit allemaal navertellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
IS nog steeds een prijsvechter. De tickets zijn veel goedkoper dan bij Lufthansa.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:41 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Het is gewoon Lufthansa met een ander stickertje.
Voorvertellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:42 schreef superniger het volgende:
[..]
Gelukkig kan jij dit allemaal navertellen.
En jij weet dat zo goed om?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:42 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
IS nog steeds een prijsvechter. De tickets zijn veel goedkoper dan bij Lufthansa.
Zo'n oud vliegtuig kan voor dit soort vluchten nooit rendabel zijn.
Het is wat Transavia tegenwoordig voor de KLM is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:41 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Het is gewoon Lufthansa met een ander stickertje.
Ik vind dit een sprekend voorbeeld van hoe irrationeel mensen met dit soort kansen omgaan:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt
quote:Researchers at Cornell University found that because more people drove instead of taking a plane in the three months after 9/11, there were an additional 725 fatalities from car crashes than during the same period in the previous year. A study by Michigan’s Transportation Research Institute took a different tack and came up with a higher figure -1,018 more traffic fatalities than would have been expected based on earlier trends.
Dezelfde mensen die anti-terreur maatregelen steunen, zonder morren hun privacy afstaan en bang zijn voor een aanslagquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt
Het is ook niet rationeel, hee, maar ik zit hier en ik moet dan vertellen dat dat niet rationeel is hè. Hoe word je dan weg gezet, denk je? Als een asperger op zijn minst.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt
Geleerd van de professor stromingsleer op mijn studie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:47 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
En jij weet dat zo goed om?
Een professor op het VMBO?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:50 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Geleerd van de professor stromingsleer op mijn studie.
Edit: En zoek eens op vliegtuigkerkhof. Duizenden prima vliegende vliegtuigen die niet meer rendabel zijn om mee te vliegen.
Heel tof. Heb jij daarmee inzicht in hoe Lufthansa zijn toestellen onderhoud?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:50 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Geleerd van de professor stromingsleer op mijn studie.
auto's zijn dodelijker per km, maar zijn ze dat ook per uur?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit een sprekend voorbeeld van hoe irrationeel mensen met dit soort kansen omgaan:
How We Calculate Risk: Fear of Flying After 9/11 Led to Increase in Auto Deaths
[..]
Nee ik zeg alleen dat het merkwaardig is een dat een prijsvechter met zulke oude vliegtuigen vliegt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Heel tof. Heb jij daarmee inzicht in hoe Lufthansa zijn toestellen onderhoud?
Het gaat hier even over een totaal aantal extra doden hè, los van kilometers of wat je maar wilt. Alleen omdat mensen niet vlogen, maar besloten te rijden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:52 schreef crystal_meth het volgende:
auto's zijn dodelijker per km, maar zijn ze dat ook per uur?
Daar denkt Lufthansa anders over: alles wijst op een ongelukquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Echt alles wijst op een zelfmoordactie eerlijk gezegd
MH17: 1997quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:52 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee ik zeg alleen dat het merkwaardig is een dat een prijsvechter met zulke oude vliegtuigen vliegt.
Interestingquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit een sprekend voorbeeld van hoe irrationeel mensen met dit soort kansen omgaan:
How We Calculate Risk: Fear of Flying After 9/11 Led to Increase in Auto Deaths
[..]
Ik begrijp je wel hoor.. eerlijk gezegd zou ik in zo'n geval tegen mijn gezindslidjes zeggen.. oke, dan gaan we wel iets anders verzinnenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is ook niet rationeel, hee, maar ik zit hier en ik moet dan vertellen dat dat niet rationeel is hè. Hoe word je dan weg gezet, denk je? Als een asperger op zijn minst.
Je disapprecieert gewoon bepaalde situaties, die misschien heel rationeel zijn, maar die binnen een bepaalde micro-setting worden gezien als asperger.
Om de lieve vrede te bewaren, zeg je sommige dingen gewoon niet dude.
Beweer ik dat?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef xzaz het volgende:
Alsof nieuwere toestellen veiliger zijn___!
Wat zijn hun argumenten?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar denkt Lufthansa anders over: alles wijst op een ongeluk
twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 19:55:54BREAKING UPDATE: Israeli citizen living in Germany among those killed in todays #Germanwings plane crash. #4U9525 reageer retweet
En dus dat ze ergens op moeten bezuinigen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
hij zegt dat oude vliegtuigen duurder in gebruik zijn
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 19:55:54BREAKING UPDATE: Israeli citizen living in Germany among those killed in todays #Germanwings plane crash. #4U9525 reageer retweet
Het is een prijsvechter die gebruik kan maken van de complete infrastructuur van Lufthansa, de gemiddelde A320 in de lucht is 20 jaar oud, voor dat vliegtuig is het dus echt niet bijzonder, ja onderhoudskosten stijgen met de leeftijd maar naar het schijnt voor de A320 niet zo.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:52 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee ik zeg alleen dat het merkwaardig is een dat een prijsvechter met zulke oude vliegtuigen vliegt.
Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.quote:
Tegen een raket of een dolle piloot is natuurlijk geen enkel vliegtuig bestand.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
MH17: 1997
MH370: 2002
Henan Airlines Flight 8387: 2008
Alsof nieuwere toestellen veiliger zijn___!
We hebben jaren niet kunnen vliegen nu hebben we een heel klein hondje die mee mag....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik begrijp je wel hoor.. eerlijk gezegd zou ik in zo'n geval tegen mijn gezindslidjes zeggen.. oke, dan gaan we wel iets anders verzinnen
Ik betwijfel dat de airliner meer weet na MH17 en MH370.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.
Vliegtuigen storen neer omdat de piloot een verkeerde schakelaar omzet. Tja...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tegen een raket of een dolle piloot is natuurlijk geen enkel vliegtuig bestand.
Ik geef alleen een reactie op iemand die zegt dat 25 jaar niet oud is, dat dat voor een prijsvechter wel is.quote:
Bijna allemaal. Een 15 jaar oud vliegtuig verbruikt gewoon zoveel meer brandstof dan één van nu, dat het goedkoper is die oude naar een kerkhof te sturen en een nieuwe te kopen, dan door vliegen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef Donnie29 het volgende:
@ jatochneetoch
Welke prijsvechter vliegt dan met "nieuwe" vliegtuigen? Of denk je dat de 737 nieuw is? De A320 is gewoon een heel goed en modern vliegtuig.
Het toestel heeft vorig jaar zomer nog een grote onderhoudsbeurt gehad, en in tegenstelling tot een auto gaat zo'n ding dan wel grotendeels uit elkaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Onderhoud werd gewoon gedaan door Lufthansa, dat zal het grootste probleem niet zijn denk ik.
Quote ik nou de verkeerde?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:00 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Ik geef alleen een reactie op iemand die zegt dat 25 jaar niet oud is, dat dat voor een prijsvechter wel is.
Er is een onderhoudsbeurt geweest dacht ik. Misschien dat ze wat hebben veranderd aan het toestel?quote:[..]
Bijna allemaal. Een 15 jaar oud vliegtuig verbruikt gewoon zoveel meer brandstof dan één van nu, dat het goedkoper is die oude naar een kerkhof te sturen en een nieuwe te kopen, dan door vliegen.
Geen enkele vliegmaatschappij zou graag toegeven dat zelfmoord van een piloot wel eens de oorzaak kan zijn.. zoiets is al eens voorgekomen met een vliegtuig van Air Egypt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.
Ja, dat is gewoon de daily. Dat heeft elk vliegtuig elke dag.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Quote ik nou de verkeerde?
[..]
Er is een onderhoudsbeurt geweest dacht ik. Misschien dat ze wat hebben veranderd aan het toestel?
(Groot)Onderhoudsbeurt. Volgens enige kleine research zitten deze er onder:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon de daily. Dat heeft elk vliegtuig elke dag.
quote:Aerodynamic improvements such as an updated fan, low-pressure compressor, high-pressure compressor and combustor make this variant 10–11% more fuel efficient than its predecessors.
De d-check bedoel je? Die was ruim anderhalf jaar geleden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
(Groot)Onderhoudsbeurt. Volgens enige kleine research zitten deze er onder:
http://en.wikipedia.org/w(...)FM56#CFM56-5A_series
Iemand enig idee als die orgineel zijn?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is toch opmerkelijk dat een vliegtuig een goede stijging heeft tot de 11 kilometer, vervolgens even stabiel vliegt op die 11 km en daarna een vrije val in zet van 8 minuten lang?
Vraag mij echt af wat er gebeurd is. Want dit gebeurd zelden!
twitter:RT_com twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:06:45#4U9525: Opera singer Oleg Bryjak among dead in #Germanwings plane crash http://t.co/zU6hn03xzU http://t.co/7RTHiErBL4 reageer retweet
Okquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:08 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De d-check bedoel je? Die was ruim anderhalf jaar geleden.
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onderquote:
De laatste 3/4 ongelukken zijn niet gebeurt tijdens landen en stijgen dus die statistiek wordt onderhand ook achterhaaldquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder.
Laatste argument kan meteen de prullenbak in! Speculeren zonder enige kennis is dit. De gevolgde koers is gelijk aan dezelfde vlucht van de dag er voor. Alles was normaal ook de koers die na het bereiken van de kruishoogte gevolgd werd. Afgezien van het feit dat het toestel gecontroleerd hoogte verloor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen enkele vliegmaatschappij zou graag toegeven dat zelfmoord van een piloot wel eens de oorzaak kan zijn.. zoiets is al eens voorgekomen met een vliegtuig van Egyptian Air.
Mijn argumenten zijn:
- Meteen na het bereiken van de normale vlieghoogte in een duikvlucht gaan
- Geen noodsignaal
- De vliegroute.. er lijkt bewust te zijn afgekoerst op een harde Alpenberg
Ook dat kan tegenwoordig.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien was de piloot wel moslim.. kan ook nog
Misschien had hij wel blauwe ogen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien was de piloot wel moslim.. kan ook nog
Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht ademquote:Zweeds elftal mist gecrashte vlucht
Een Zweeds voetbalteam had ook aan boord moeten zijn van de gecrashte Airbus A320, die vandaag neerstortte in de Franse Alpen.
Dalkurd FF, dat uitkomt in de derde divisie van de Zweedse voetbalcompetitie, kwam terug van een trainingsstage in Spanje. De selectie boekte de vlucht echter om, omdat de spelers geen zin hadden in een lange overstap in Düsseldorf.
In feite wel want het vliegtuig heeft nauwelijks op kruishoogte gevlogen. Is meteen gaan dalen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder.
De hond die je hiervoor had is weggedaan omdat hij niet mee kon in het vliegtuig?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen.
Hup Hup Dalkurd FFquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem
Die is overleden bijna 16 jaar oud. Jl. 6 oktober. Ze zou 28ste oktober 2014 16 zijn geworden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De hond die je hiervoor had is weggedaan omdat hij niet mee kon in het vliegtuig?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RT_com twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:06:45#4U9525: Opera singer Oleg Bryjak among dead in #Germanwings plane crash http://t.co/zU6hn03xzU http://t.co/7RTHiErBL4 reageer retweet
Zulke berichten altijd zeg, manmanman. Ja er zijn wat mensen die hebben omgeboekt maar ee zijn er ook weer wat die juist hebben omgeboekt zodat ze op deze vlucht terecht kwamen. Wat een enorme onzin altijd, die berichten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem
Kwam het dan ook tegen op site van de Telegraaf.. de krant van pauper Nederlandquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:17 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Zulke berichten altijd zeg, manmanman. Ja er zijn wat mensen die hebben omgeboekt maar ee zijn er ook weer wat die juist hebben omgeboekt zodat ze op deze vlucht terecht kwamen. Wat een enorme onzin altijd, die berichten.
twitter:wol twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:18:29Een aantal crews van Germanwings weigerde vandaag “om persoonlijke redenen” te vliegen. Spiegel speculeert dat ze Airbussen niet vetrouwden. reageer retweet
twitter:russian_market twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:16:47German media reports that #GermanWings aircraft had technical issues yesterday and had to stay hours in Dusseldorf airport. reageer retweet
De laatste 2 voor deze zijn dat wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
De laatste 3/4 ongelukken zijn niet gebeurt tijdens landen en stijgen dus die statistiek wordt onderhand ook achterhaald
\
Oh lekker dan...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:wol twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:18:29Een aantal crews van Germanwings weigerde vandaag “om persoonlijke redenen” te vliegen. Spiegel speculeert dat ze Airbussen niet vetrouwden. reageer retweet
twitter:russian_market twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:16:47German media reports that #GermanWings aircraft had technical issues yesterday and had to stay hours in Dusseldorf airport. reageer retweet
Lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Is gefixt (deur van neuslandingsgestel) en daarna heeft ie gisteren Dusseldorf-Madrid-Dusseldorf en vandaag Dusseldorf-Barcelona gevlogen voordat ie aan de fatale vlucht begon.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Nee boven zeequote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:47 schreef Piger het volgende:
Vanaf welke locatie op de kaart in de OP is de daling ingezet?
Was dat al boven land? Een landing op zee geeft meer kansen lijkt me.
Ja, was het eerste dat ik ook dacht van Barcelona naar Barcelonnette...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
Barcelonnette ipv. Barcelona in de TomTom getikt?
Suggestie van mijn neefje.
11 jaar
Weigeringen vonden plaats na het ongeval. Niet daarvoor. Vandaar ook de geschrapte vlucht eerder vandaag, vermoed ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.quote:
Nog weinig tijd gehad om me er in te verdiepen vandaag, maar nu je dat zo zegt ben ik het zeker met je eens. Als je ziet dat je alleen maar blijft dalen hou je het vliegtuig wel bij de bergen weg ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:
[..]
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.
Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:
[..]
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.
Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Allemaal stukjes.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Veel respect voor de mensen die op de rampplek aan het werk moeten... Vrees dat de lichamen niet meer intact zijn.
Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:
[..]
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.
Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:56 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven.
Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk boven hoog terrein. Dan wordt er van tevoren geplanned wat er moet gebeuren bij eventuele decompressie of n-1 (denk aan ontsnappingsroutes, beslissingspunten, enzovoorts)
Maar aangezien de luchtverkeersleiding wel op de hoogte was van de daling, dan zou er zelf bij een defect in de cockpit, toch contact zijn geweest over de flinke daling?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst wasquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:58 schreef Blistering het volgende:
Volgens mij zijn de reddingswerkers voor vandaag alweer vertrokken i.v.m. de duisternis.
Morgen weer een dag.
Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef Piger het volgende:
[..]
Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten?
Zoniet, dan zou de piloot dus eerst een daling hebben ingezet zoals je aangeeft, maar de vraag is dan wel, wat het vliegtuig uiteindelijk heeft doen crashen. Als de piloot merkt dat hij geen hoogte meer kan krijgen, dan wijk je toch alsnog van koers af?
Alleen vanavond en morgen neerslag. Daarna weer droog. Vrij zonnig zelfs.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
Volgens mij was de landing hier anders toch niet helemaal een succes.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder.
Sneeuwgrens ongeveer 1000 meter. Wrakstukken op 1400 meter. Vandaag en morgen neerslag in Barcelonnette. Dus dat is idd. niet zo gunstig voor de bergers.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
quote:Crews Lufthansa weigeren te vliegen
Crews van Germanwings en Lufthansa (eigenaar van de lowbudgetmaatschappij) weigeren nog te vliegen met een Airbus 320, na het ongeval met dat type vliegtuig vandaag. Dat meldt der Spiegel
Reden zou zijn dat het vliegtuig dat vandaag verongelukte gisteren nog urenlang met technische problemen aan de grond stond. De piloten zouden nu de lucht niet meer indurven. Meerdere vluchten zouden vandaag op het laatste moment zijn gecanceld, zo zeggen passagiers, terwijl het toestel al klaar stond bij de gate.
http://www.volkskrant.nl/(...)te-stappen~a3923373/
Vreemd dat het vliegtuig dan daalt. Normaliter gaat al na enkele minuten na de start de autopilot erop en die is met de complete vlucht geprogrammeerd. Dus ook al is de bemanning niet meer in staat te vliegen, het vliegtuig vliegt verder.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html
Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Nee, want autopilotquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html
Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
Zou niet voor het eerst zijn dat ze bij decompressie te laat de zuurstofmaskers opzettenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord.
Dat zijn bewuste dalingen en opzich is dat consistent met deze radarbeelden.
Maar dan blijf je met de vraag waarom ze te ver zijn doorgezakt uiteraard.
De daling was in elk geval toch vrij "normaal". (op hetzelfde schema als een daling voor een landing bv) De passagiers zullen die wellicht nauwelijks gemerkt hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:29 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld.
http://www.flightradar24.com/airport/cgn/departures
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus.
Ik geloof er niet zoveel van, een toestel dat al vele jaren gebruikt word en niet alleen door Lufthansa zou nu ineens niet veilig zijn waardoor piloten weigeren met een A320 te vliegen?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
Onzin en bangmakerij. In Europa is er scherp toezicht op. Prijsvechters bezuinigen op beenruimte, service, personeel. Niet op onderhoud.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
twitter:airlivenet twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 21:33:07ALERT Australian Foreign Minister Julie Bishop has confirmed that 2 Australians were on board the Germanwings ... http://t.co/ixmlKhHu0r reageer retweet
Die piloten weigeren niet voor niets dienst. De A320 is van bewezen kwaliteit, dus het ligt blijkbaar niet aan de constructie maar aan het onderhoud.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onzin en bangmakerij. In Europa is er scherp toezicht op.
Dit is geen echte prijsvechter. Dit is eerder een versie van Lufthansa met minder luxe die op kleinere luchthavens vliegt ...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Ik denk het ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
Ja dat gevoel heb ik ook heel sterk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Standaard allereerste actie is zuurstofmaskers op. Dat zit er zo ingebakken bij trainingen, en er is echt geen reden om de volgorde van je procedure om te gooien.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zou niet voor het eerst zijn dat ze bij decompressie te laat de zuurstofmaskers opzetten
Het kan niet te maken hebben met het feit dat niet iedereen zin heeft om te gaan werken na het verlies van collega's die ze misschien wel goed kende?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die piloten weigeren niet voor niets dienst. De A320 is van bewezen kwaliteit, dus het ligt blijkbaar niet aan de constructie maar aan het onderhoud.
Zou zomaar kunnen. Piloten herkennen gevaar, zuurstofmasker op, emergency descent inzetten, flauwvallen want vergiftigd ipv hypoxia... einde verhaal via cfitquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html
Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Dat kan best maar dat staat er niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het kan niet te maken hebben met het feit dat niet iedereen zin heeft om te gaan werken na het verlies van collega's die ze misschien wel goed kende?
Nee, alleen dat je je pis moet ophouden, onderhoud is certified.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Mss is die descent wel ingezet door de auto pilot? Blijft speculeren dit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Standaard allereerste actie is zuurstofmaskers op. Dat zit er zo ingebakken bij trainingen, en er is echt geen reden om de volgorde van je procedure om te gooien.
Wellicht als je niet doorhebt dat er een decompressie is, maar dan zet je ook geen emergency descent in
Ik snap ook niet hoe ze deze blijven aanduiden als prijsvechter, ze zitten totaal niet in dezelfde pot te roeren als easyet en consorten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dit is geen echte prijsvechter. Dit is eerder een versie van Lufthansa met minder luxe die op kleinere luchthavens vliegt ...
Dat doet een autopilot niet zelfquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mss is die descent wel ingezet door de auto pilot? Blijft speculeren dit.
Ik zeg ook, als het waar is... ik denk ook niet dat maatschappijen gaan rotzooien met onderhoud structureel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik geloof er niet zoveel van, een toestel dat al vele jaren gebruikt word en niet alleen door Lufthansa zou nu ineens niet veilig zijn waardoor piloten weigeren met een A320 te vliegen?
In Der Spiegel staat dat als speculatie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan best maar dat staat er niet.
Gebeurde met een Franse vlucht ook. Oké dat was wel een testvlucht. En sowieso was dat een compleet ander verhaal. Slecht voorbeeld. Computer greep daar in met juiste desastreuze gevolgen.quote:
Ja? Daar besloot de autopilot zelf een emergency descent in te zetten?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Gebeurde met een Franse vlucht ook. Oké dat was wel een testvlucht.
Nee computer hield daar het optrekken van de neus tegen omdat die dacht dat de landing was ingezet. Was een A320-111quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja? Daar besloot de autopilot zelf een emergency descent in te zetten?
http://en.wikipedia.org/wiki/XL_Airways_Germany_Flight_888Tquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja? Daar besloot de autopilot zelf een emergency descent in te zetten?
Lijkt me overdreven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:44 schreef yvonne het volgende:
Je kunt net zo goed stellen dat de Airbus-reeks slecht is.
Je houdt niet veel over zo héquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden Tel ze maar
Boeing is ook al kut.
Wat heeft dit te maken met een autopilot die automatisch een emergency descent inzet bij een decompressie?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/XL_Airways_Germany_Flight_888T
Na Airbus en Boeing zijn er toch niet veel andere vliegtuigbouwers?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden Tel ze maar
Boeing is ook al kut.
Nee, maar het is ook om aan te tonen dat we nu wel van alles kunnen gaan lopen roepen, maar we weten het niet, alles is speculatiequote:
Dat was geen emergency descent. Daar zeiden alle computers "doe het zelf verder maar".. wat de piloten niet (goed) deden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/XL_Airways_Germany_Flight_888T
2 x a320quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden Tel ze maar
Boeing is ook al kut.
Dit gaat over de testvlucht waar jullie het over hadden dacht ik.. vandaarquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met een autopilot die automatisch een emergency descent inzet bij een decompressie?
Transavia en GermanWings zijn erg vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe ze deze blijven aanduiden als prijsvechter, ze zitten totaal niet in dezelfde pot te roeren als easyet en consorten.
Transavia is ook al tijden met een gelijksoortig idee bezig.
Zoveel Ryanairs heb ik de laatste tijd niet uit de lucht zien vallen, wel vliegtuigen van grotere airlines...
Zo snel mogelijk naar een lagere hoogte zakken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:52 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Wat is een emergency descent, ja sorry hoor
Dus datquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:53 schreef -0- het volgende:
[..]
Transavia en GermanWings zijn erg vergelijkbaar.
Wat de een is voor KLM is de andere voor Lufthansa: Een dochtermaatschappij welke prijstechnisch vaak gunstig alternatief naar populaire bestemmingen in Europa, vooral naar toeristengebieden.
Echte prijsvechters zijn natuurlijk Ryanair en Easyjet.
Meer dan een kilometer per minuut is zeker niet normaal, 300-400 meter per minuut is normaal. Dat verschil merk je wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De daling was in elk geval toch vrij "normaal". (op hetzelfde schema als een daling voor een landing bv) De passagiers zullen die wellicht nauwelijks gemerkt hebben.
Het zegt ook helemaal niets., En ik stap straks gewoon weer in het vliegtuig.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
2 x a320
1 x a321
1x a330
Op hoeveel vluchtbewegingen?
Ja, een vliegtuig staat als een huis in de lucht. An sich zijn er zoveel vliegbewegingen, ja, het gaat wel eens mis, maar an sich niet door het principe.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het zegt ook helemaal niets., En ik stap straks gewoon weer in het vliegtuig.
twitter:L0gg0l twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 21:52:51FRENCH AIR FORCE JET SCRAMBLED AFTER GERMANWINGS FLIGHT FAILED TO MAKE RADIO CONTACT, BFMTV SAYS #4U9525 reageer retweet
Boven je denkt men toch maar al te zeer dat de ryanairs en easyjets je om de oren vliegen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:57 schreef Blistering het volgende:
Het is irrelevant om maatschappijen te gaan vergelijken dunkt mij. Alle maatschappijen zijn gebonden aan dezelfde veiligheids- en onderhoudsvoorschriften.
Dat het nu een GermanWings A320 betreft is toeval, voor hetzelfde geld was het er eentje van AirBerlin of Vueling.
Moet je hier eens kijkenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, een vliegtuig staat als een huis in de lucht. An sich zijn er zoveel vliegbewegingen, ja, het gaat wel eens mis, maar an sich niet door het principe.
Ik zeg dat hier thuis ook, maar ja...
Het is sws afwachten op het onderzoek natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Boven je denkt men toch maar al te zeer dat de ryanairs en easyjets je om de oren vliegen.
We weten het niet, ben wel heel erg benieuwd wat het onderzoek oplevert.
Straks is het een schroefje in een dingetje dat versleten raakt en moet alles weer nagekeken worden. ( kan me nog iets vaags over Boeing herinneren)
Is er eigenlijk ooit al een ongeval gebeurd met een Ryanair of Easyjet toestel ?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Boven je denkt men toch maar al te zeer dat de ryanairs en easyjets je om de oren vliegen.
We weten het niet, ben wel heel erg benieuwd wat het onderzoek oplevert.
Straks is het een schroefje in een dingetje dat versleten raakt en moet alles weer nagekeken worden. ( kan me nog iets vaags over Boeing herinneren)
Allebei nog geen enkel fataal ongeluk in hun geschiedenis gehad.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef yvonne het volgende:
Boven je denkt men toch maar al te zeer dat de ryanairs en easyjets je om de oren vliegen.
Of een monteur die de cabinedruk even op manual zet en vergeet de knop weer op 'auto' te zetten, of een stripje op de vleugel wat niet goed is vastgezet door een dienstwissel, of , of...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef yvonne het volgende:
Straks is het een schroefje in een dingetje dat versleten raakt en moet alles weer nagekeken worden. ( kan me nog iets vaags over Boeing herinneren)
Klopt, heb ik al een keer bekeken nav MH17, gekkenwerkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Moet je hier eens kijken
http://www.flightradars.eu/en_radarbox24.html
En dan is het nu nog rustig.
quote:The latest air disaster took place today when the aircraft was flying above the 29,050 foot boundary that was established by God - the boundary that man must not pass over:
According to flight data from FlightAware 24, the aircraft was cruising at 38,000 feet at 532mph at 9.30am local time (10.30 GMT). It started losing altitude to 37,975 by 10.31am with the speed reportedly increasing to 548mph. But 10.41am, the last reported radar returns had the aircraft descending to 6,800 feet at 434mph. The aircraft took ten minutes to drop 31,200 feet, suggesting the pilots may have been battling to control or land the plane before it crashed. Daily Mail Read More>>>
Couple of things:
Either the Germanwings pilot is a Muslims and committed Jihad Suicide by crashing the plane into the Mountain.
Or the pilot (non-Muslim) was under the influence of the demons who inhabit the atmosphere above the 29,050 ft boundary.
Too impossible to believe? Yea...but the lot of you fools believe in space aliens and such stupid nonsense.
And go ahead and keep on blaming mechanical failure because the industry will one day have to repeat the same excuse on monthly basis then on a weekly basis then on a daily basis. It will be enough to scare the lot of you.
As Our Lady of La Salette warned:
The demons of the air together with the Antichrist will perform great wonders on earth and in the atmosphere, and men will become more and more perverted.
You already know that the lot of you are more and more perverted......you just haven't yet been convinced of the terrible wonders performed by the demons of the air....expect more of these terrible wonders....
Iemand die zichzelf Roman Catholic Imperialist noemt.. Dan toch maar beter Benno Baksteen serieus nemen.quote:
Geen idee of dat uberhaupt mogelijk is, ze moeten toch aan een standaard voldoen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is sws afwachten op het onderzoek natuurlijk.
Ik hoop alleen niet dat die budget coaches kunnen bezuinigen op OH of spair parts.
Dat is niet de bedoeling, denk ik.
Ja Tenerife tikte aardig aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:10 schreef Ferry_76 het volgende:
En om maar eens een premium airline te vergelijken: bij KLM vluchten zijn al ruim 1.100 mensen omgekomen...
Aha, vandaar dat de prijsvechters EasyJet, ArkeFly, TomsonFly, JetairFly, Corsair, Condor en Vueling de afgelopen 25 jaar niet bij dodelijke ongevallen met vliegtuigen zijn betrokken en de tradionele airliners Air France, Lufthansa en KLM wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
twitter:nosop3 twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:11:01Kenrick kon vandaag opgelucht ademhalen. Hij wilde de Germanwings-rampvlucht van vandaag boeken, maar deed het niet http://t.co/saegbYFi06 reageer retweet
JA DAT ZEGGEN WE BOVEN JE OOK AL ;6quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aha, vandaar dat de prijsvechters EasyJet, ArkeFly, TomsonFly, JetairFly, Corsair, Condor en Vueling de afgelopen 25 jaar niet bij dodelijke ongevallen met vliegtuigen zijn betrokken en de tradionele airliners Air France, Lufthansa en KLM wel.
Ja, lijkt me voor wat onderhoud en vervanging wel ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen idee of dat uberhaupt mogelijk is, ze moeten toch aan een standaard voldoen.
Zijn dat geen Turkse Duitsers dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:13 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het trouwens prima hoor al die beelden uit spanje en duitsland, maar er zijn ook heel wat turken omgekomen maar daar hoor ik niet zoveel over.
Wat fijn voor Kenrickquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:nosop3 twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:11:01Kenrick kon vandaag opgelucht ademhalen. Hij wilde de Germanwings-rampvlucht van vandaag boeken, maar deed het niet http://t.co/saegbYFi06 reageer retweet
![]()
Ow jaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
JA DAT ZEGGEN WE BOVEN JE OOK AL ;6
Hi Fred
Zijn moslims hè.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:13 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het trouwens prima hoor al die beelden uit spanje en duitsland, maar er zijn ook heel wat turken omgekomen maar daar hoor ik niet zoveel over.
Censuur door Erdogan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:13 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het trouwens prima hoor al die beelden uit spanje en duitsland, maar er zijn ook heel wat turken omgekomen maar daar hoor ik niet zoveel over.
KLM 1977 voor het laatst, Lufthansa 1979.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aha, vandaar dat de prijsvechters EasyJet, ArkeFly, TomsonFly, JetairFly, Corsair, Condor en Vueling de afgelopen 25 jaar niet bij dodelijke ongevallen met vliegtuigen zijn betrokken en de tradionele airliners Air France, Lufthansa en KLM wel.
Wat een artikelquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef Rica het volgende:
A lingering question after Germanwings jet crash: Just how safe is the Airbus A320?
Bij Boeing wordt stiekem een feestje gevierd.
Triest.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef Rica het volgende:
A lingering question after Germanwings jet crash: Just how safe is the Airbus A320?
Bij Boeing wordt stiekem een feestje gevierd.
Nou nou.quote:
De data van flightradar laat een vrij regelmatige daling zien tot (bijna) de crash, die zo'n tien minuten duurt. Dat lukt niet als de kist op hoogte zou zijn geexplodeerd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Niet alles teruggelezen, dus wellicht al besproken:
Gezien de grote omvang van de rampplek, zou het toestel al in de lucht zijn geëxplodeerd?
Bergen zijn zeer verraderlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:18 schreef Loohcs het volgende:
Moest toch ff aan deze aflevering denken ook omdat ik 'm pas gezien heb denk ik.. Probleem met kunstmatige horizon. Ik weet niet of je overdag ook (zo snel) gedesoriënteerd kunt raken.
Nope. True, maar zou dan nog wel een explosie oid net vóór de klap kunnen zijn, gezien de omvang.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De data van flightradar laat een vrij regelmatige daling zien tot (bijna) de crash, die zo'n tien minuten duurt. Dat lukt niet als de kist op hoogte zou zijn geexplodeerd.
Lufthansa 1993:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:15 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
KLM 1977 voor het laatst, Lufthansa 1979.
Air France daarentegen... http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_accidents_and_incidents
Nee..gewoon gedesintegreerd door de hoge snelheid bij impactquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Niet alles teruggelezen, dus wellicht al besproken:
Gezien de grote omvang van de rampplek, zou het toestel al in de lucht zijn geëxplodeerd?
Ja, dan val je in slaap achter het stuurquote:
Het is wel Washington Post.quote:
Er zijn mensen die vandaag alweer op het vliegtuig zijn gestapt en dezelfde route hebben genomen als het verongelukte vliegtuig. Mietjequote:
Die stonden niet op de wiki pagina's van KLM en Lufthansa dus die heb ik even gemist.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lufthansa 1993:
6 januari
14 september
KLM:
April 1994
Martinair:
21 december 1992
(Martin Air was toen al 50% onderdeel van KLM)
MH17 was ook een gecombineerde KLM-vluchtquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lufthansa 1993:
6 januari
14 september
KLM:
April 1994
Martinair:
21 december 1992
(Martin Air was toen al 50% onderdeel van KLM)
Dat was een vlucht van Malaysia Air waar ook een KLM vluchtnummer aan was gehangen. Dat is dan ook de enige link met KLM die die vlucht met KLM had.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
MH17 was ook een gecombineerde KLM-vlucht
Dat is toch ook nog niet uit te sluitenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:37 schreef yvonne het volgende:
Pfffft op twitter moet je nu ook niet zijn
Franse onderzoekers sluiten kaping niet uit bij rampvlucht #Germanwings
Het enige wat ze nu al uitsluiten is dat het aan Airbus zou kunnen liggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:37 schreef yvonne het volgende:
Franse onderzoekers sluiten kaping niet uit bij rampvlucht #Germanwings
Dat lijkt me vrij prematuur.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Het enige wat ze nu al uitsluiten is dat het aan Airbus zou kunnen liggen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:37 schreef yvonne het volgende:
Pfffft op twitter moet je nu ook niet zijn
Franse onderzoekers sluiten kaping niet uit bij rampvlucht #Germanwings
of:
Eng dat ik vandaag nog zo gelukkig en dankbaar was, en dan zie je hoe plotseling het leven inderdaad opeens kan stoppen #Germanwings
Of Israelisch nieuws
BREAKING PHOTO: Eyal Baum, 40 year-old jew killed in today's horrific #GermanWings crash. (Photo taken 3 week ago)
twitter:leamakhoulfan twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:10listen to this amazing new talent lea makhoul ♥https://t.co/EADCTEWwXB #LeaMakhoul#Germanwings http://t.co/eLHKY3OUoO reageer retweet
Of omdat ze nog te emotioneel zijn door het verlies van hun collega's.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
Paar airbussen gaan de lucht niet in meldt RTL4, omdat de bemanning de vliegtuigen niet vertrouwt....
Was bij Malaysia ook zoiets dergelijksquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
Paar airbussen gaan de lucht niet in meldt RTL4, omdat de bemanning de vliegtuigen niet vertrouwt....
Ik kan me voorstellen dat je wat nerveus wordt en eerst alles goed nagekeken wilt hebben,quote:Maar misschien wel het grootste probleem is dat passagiers massaal weg blijven. Op internet circuleren foto's van akelig lege vluchten en vertrekhallen. Ook onder het personeel bestaat angst om te vliegen. In de periode na de ramp met MH17 was er een piek in het aantal werknemers dat zelf ontslag nam. De meest gehoorde reden: druk van angstige familieleden om te stoppen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]twitter:leamakhoulfan twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:10listen to this amazing new talent lea makhoul ♥https://t.co/EADCTEWwXB #LeaMakhoul#Germanwings http://t.co/eLHKY3OUoO reageer retweet
Ja, kan ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Of omdat ze nog te emotioneel zijn door het verlies van hun collega's.
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:47:48Worst descent by a German in the French Alps since Schumacher. #Germanwings reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:01It's great to see that the French have finally grown a pair of balls and taken down a German Aircraft.... but the war ended 70 years ago reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:51:47It makes my ski holiday plans a lot easier now that airlines are flying direct to the Alps. #Germanwings reageer retweet
Maar dat kan dus irrationeel zijn, net zoals hier dat de dames niet willen vliegen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Was bij Malaysia ook zoiets dergelijks
[..]
Ik kan me voorstellen dat je wat nerveus wordt en eerst alles goed nagekeken wilt hebben,
Dit lijkt me de meest plausibele reden eigenlijkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Of omdat ze nog te emotioneel zijn door het verlies van hun collega's.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:58 schreef heywoodu het volgende:
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:47:48Worst descent by a German in the French Alps since Schumacher. #Germanwings reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:01It's great to see that the French have finally grown a pair of balls and taken down a German Aircraft.... but the war ended 70 years ago reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:51:47It makes my ski holiday plans a lot easier now that airlines are flying direct to the Alps. #Germanwings reageer retweet
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef Rica het volgende:
A lingering question after Germanwings jet crash: Just how safe is the Airbus A320?
Bij Boeing wordt stiekem een feestje gevierd.
quote:light 9525 crashed after an eight-minute descent into a snowy, mountainous region of the Alps about 400 miles southeast of Paris,
Dat idee krijg je er bijna wel bij ja, omdat ze zo steady naar beneden vlogen, recht op die berg af...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij Pauw lijken ze zelfmoord ook wel serieus te nemen als theorie..o.a. Benno
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
light 9525 crashed after an eight-minute descent into a snowy, mountainous region of the Alps about 400 miles southeast of Paris,
Benno achtte dat juist zeer extreem maar sluit nog niks uitquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij Pauw lijken ze zelfmoord ook wel serieus te nemen als theorie..o.a. Benno
Zelfmoord is altijd extreem.. en het is al vaker gebeurd.. het was juist het eerste waar ik aan dacht toen ik de details hoorde die tot nu toe bekend zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Benno achtte dat juist zeer extreem maar sluit nog niks uit
Maar voor de duidelijkheid niet het eerste waar Benno aan dachtquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zelfmoord is altijd extreem.. en het is al vaker gebeurd.. het was juist het eerste waar ik aan dacht toen ik de details hoorde die tot nu toe bekend zijn
http://www.theguardian.com/world/2002/mar/16/duncancampbell
Dat kan wel kloppen.. het kwam meer bij die Telegraaf-man vandaan. Maar Benno is meer de man van de techniek, niet van de psychologiequote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar voor de duidelijkheid niet het eerste waar Benno aan dacht
En bij de MH370 is die kans ook aanwezigquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen.. het kwam meer bij die Telegraaf-man vandaan. Maar Benno is meer de man van de techniek, niet van de psychologie
Hier nog een zelfmoord piloot..
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1071848.stm
Benno is dan ook een eindbaas, die telegraaf knul zat alleen maar te schreeuwen zonder enige feitenkennis.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:16 schreef TheVulture het volgende:
Die Telegraaf-verslaggever wordt nu al 3 keer te kakken gezet door Baksteen
Die man heeft ook echt een vrij simpele populistische uitstraling
Waarom is Benno een eindbaas? Ik zeg niet dat hij dat niet is, maar hij heeft ook niet de wijsheid in pacht lijkt mequote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:39 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Benno is dan ook een eindbaas, die telegraaf knul zat alleen maar te schreeuwen zonder enige feitenkennis.
is wel heel generaliserend. Ik kom vaak in de Languedoc, daar is Parijs een ver-van-mn-bed-show. Ik woon dichter bij Parijs dan zij!.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:14 schreef OEM het volgende:
[..]![]()
Daar zal echter geen Fransoos over vallen, aangezien Parijs het centrum van de wereld is in hun ogen
Ja ze zijn doodquote:Op woensdag 25 maart 2015 00:38 schreef mijntjexx het volgende:
Er werd vandaag ook gezegd (NOS) dat er een aantal mensen van Turkse komaf in het vliegtuig zaten, daar al wat meer over bekend?
De meeste van die airlines die jij noemt bestaan nog niet zo lang en vliegen vaak niet intercontinentaal. Vriend van mij is nu twee jaar piloot en heeft onder andere bij JetairFly gewerkt, inmiddels heeft hij een contract bij KLM getekend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aha, vandaar dat de prijsvechters EasyJet, ArkeFly, TomsonFly, JetairFly, Corsair, Condor en Vueling de afgelopen 25 jaar niet bij dodelijke ongevallen met vliegtuigen zijn betrokken en de tradionele airliners Air France, Lufthansa en KLM wel.
Booslims?quote:Op woensdag 25 maart 2015 02:22 schreef Eenskijken het volgende:
zeer vreemd nog.. ik denk stiekem toch nog aan een kaping en terrorisme.. komt de laatste tijd zo veel voor...
Het meeste daarvan is nog gebaseerd op het populaire "kijk mij eens ik ben piloot" gedrag terwijl ryanair ze zonder schaamte degradeert tot buschauffeurs in de lucht. Dat stoot veel piloten tegen het zere been. Bij KLM mogen ze nog wel met opgeheven hoofd en 4 streepjes door de hallen van schiphol glijden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 01:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De meeste van die airlines die jij noemt bestaan nog niet zo lang en vliegen vaak niet intercontinentaal. Vriend van mij is nu twee jaar piloot en heeft onder andere bij JetairFly gewerkt, inmiddels heeft hij een contract bij KLM getekend.
In de pilotenscene is er ontzettend veel kritiek op de werkwijze van en de arbeidsvoorwaarden bij de échte prijsvechters zoals RyanAir (GermanWings is toch een andere categorie zoals eerder gezegd). Hoe er omgegaan wordt met ziekte, hoeveel druk er op de piloten staat omtrent fuel en andere operationele targets die gehaald moeten worden...
Uiteraard wil ik niet generaliseren, maar er zijn aanzienlijk veel piloten die denken dat het bij RyanAir sooner or later een keer flink mis gaat.
Kortom: ik voel me vele malen veiliger in een KLM danwel Lufthansa kist dan in toestellen van prijsvechters die het beter doen in de statistieken. Als je je iets meer verdiept in bovengenoemde zou misschien deze mening met me delen
Daar is de identificatie van MH17 een makkie bij.quote:Op woensdag 25 maart 2015 04:46 schreef TLC het volgende:
Als ik zo zie wat er is overgebleven van het vliegtuig vraag je je toch af wat de staat van de lichamen wel niet is.
RyanAir staat erom bekend misbruik te maken van de regels, zeker rondom brandstof. Daarnaast is er een redelijke leegloop van gezagvoerders en moeten mensen verplicht promotie maken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het meeste daarvan is nog gebaseerd op het populaire "kijk mij eens ik ben piloot" gedrag terwijl ryanair ze zonder schaamte degradeert tot buschauffeurs in de lucht. Dat stoot veel piloten tegen het zere been. Bij KLM mogen ze nog wel met opgeheven hoofd en 4 streepjes door de hallen van schiphol glijden.
Met feitelijke veiligheid heeft het weinig te maken. Ryanair staat ook onder toezicht van alle relevante regels en hebben een haast vlekkeloos repertoire.
Misschien is het niet oud, maar het gehele crew van Germanwings wilde niet meer in die toestellen vliegen. Wij hier hebben geen flauw benul wat veilig is en wat niet, maar als het personeel zelf zijn twijfels heeft, is er wel wat meer aan de hand dan een ongeluk. Overigens vind ik 25 jaar best wel veel hoor. Een 25 jaar auto heeft veel onderhoud nodig, laat staan een enorme lijnvliegtuig met alle gevoelige computer elektronica.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
25 jaar is niet super oud in de luchtvaart
Een lijnvliegtuig van 25 jaar heeft zulke strakke onderhoudsprogrammas, dat is niet te vergelijken. Bijna elk onderdeel is al vervangen. Anderhalf jaar geleden D-check, dan kom je alles tegen. Zeker qua elektronica doet zo een toestel niks onder voor een nieuw toestel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Misschien is het niet oud, maar het gehele crew van Germanwings wilde niet meer in die toestellen vliegen. Wij hier hebben geen flauw benul wat veilig is en wat niet, maar als het personeel zelf zijn twijfels heeft, is er wel wat meer aan de hand dan een ongeluk. Overigens vind ik 25 jaar best wel veel hoor. Een 25 jaar auto heeft veel onderhoud nodig, laat staan een enorme lijnvliegtuig met alle gevoelige computer elektronica.
het is volop in het ochtend nieuws van npo1 dat ze vandaag niet vliegen omwille van persoonlijke omstandigheden en veiligheid.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een lijnvliegtuig van 25 jaar heeft zulke strakke onderhoudsprogrammas, dat is niet te vergelijken. Bijna elk onderdeel is al vervangen. Anderhalf jaar geleden D-check, dan kom je alles tegen. Zeker qua elektronica doet zo een toestel niks onder voor een nieuw toestel.
Je kunt beter een goed onderhouden toestel hebben van 25 jaar, dan een slecht onderhouden toestel van 5 jaar.
Is overigens al bekend dat ze niet vlogen omwille de veiligheid? Of is dat nog steeds het hersenspinsel van Der Spiegel? Ik heb collega's die daar vliegen, en die heb ik er nooit over gehoord.
Ze leven gewoon alle wetten mbt minimum fuels na enzo hoor, ze zijn echter wel zeer kritisch (streng) op piloten die denken daarvan af te moeten wijken omdat ze dat veilig vinden oid. Die moeten dat dan onderbouwen en al dan niet goedkeuring krijgen. Dat gaat bij sommige airlines makkelijker. Als ermee gesjoemeld werd vloog ryanair al lang niet meer rond want dan houden ze gewoon de vliegtuigen aan de grond.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
RyanAir staat erom bekend misbruik te maken van de regels, zeker rondom brandstof. Daarnaast is er een redelijke leegloop van gezagvoerders en moeten mensen verplicht promotie maken.
Daarnaast is de manier van omgang met het personeel in mijn ogen ethisch niet juist, maar dat is een andere discussie.
Het heeft niks met egotripperij te maken, er zijn zoveel maatschappijen waar je arbeidsvoorwaarden gelijk zijn aan die van een buschauffeur. Of waar je betaalt om te vliegen. Daar hoor je piloten veel minder over.
Dat is zo goed als onmogelijk. Dan zou de autopiloot er voor gezorgd hebben dat ze nog uren rond hadden gevlogen. Een scherpe duikvlucht zoals gebeurd is, zou dan zeker niet plaats hebben gevonden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 04:49 schreef TLC het volgende:
Wellicht was iedereen aan boord al bewusteloos en hebben ze niks meer meegekregen, dus het Helios scenario.
Ik weet hoe het werkt bij RyanAir, maar bedankt voor de uitleg. Mensen worden inderdaad onder druk gezet om geen extra brandstof mee te nemen als ze dat nodig vinden, dat is uiteraard al niet veilig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ze leven gewoon alle wetten mbt minimum fuels na enzo hoor, ze zijn echter wel zeer kritisch (streng) op piloten die denken daarvan af te moeten wijken omdat ze dat veilig vinden oid. Die moeten dat dan onderbouwen en al dan niet goedkeuring krijgen. Dat gaat bij sommige airlines makkelijker. Als ermee gesjoemeld werd vloog ryanair al lang niet meer rond want dan houden ze gewoon de vliegtuigen aan de grond.
Arbeidsvoorwaarden zijn idd klote maar dat zijn ze overal. Ryanair heeft die macht omdat er gewoon teveel piloten zijn. Ethiek is idd een andere discussie, heeft niets met veiligheid te maken.
Ja, dat is het verhaal van Der Spiegel. Heeft iemand het al geconfirmeerd? Ik kan het me serieus niet voorstellen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
het is volop in het ochtend nieuws van npo1 dat ze vandaag niet vliegen omwille van persoonlijke omstandigheden en veiligheid.
Op het Duitse nieuws was een woordvoerder van het Duitse personeel aan het woord. Hij gaf aan dat het personeel niet met dit type vliegtuig wou vliegen (A320) omdat ze dat niet veilig achtte.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat is het verhaal van Der Spiegel. Heeft iemand het al geconfirmeerd? Ik kan het me serieus niet voorstellen.
Ik ben pas net wakker, vandaar. Als dat zo is dan zou dat wat kunnen zeggen over de staat van onderhoud, zeker als het cockpitbemanning betreft die niet wil vliegen. Ben benieuwd naar hun motivatie.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op het Duitse nieuws was een woordvoerder van het Duitse personeel aan het woord. Hij gaf aan dat het personeel niet met dit type vliegtuig wou vliegen (A320) omdat ze dat niet veilig achtte.
Ik kan me heel goed voorstellen dat als jij voor je werk 40+ uren per week hoog in de lucht in zo'n vliegtuig bevind, dat je dan zeker wilt zijn dat er geen onbekende fouten in zitten waardoor het mogelijk neer kan storten. Zoiets zie je veel vaker net na ongelukken zoals deze.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik ben pas net wakker, vandaar. Als dat zo is dan zou dat wat kunnen zeggen over de staat van onderhoud, zeker als het cockpitbemanning betreft die niet wil vliegen. Ben benieuwd naar hun motivatie.
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er dan echt meer achter moet zitten dan een neergestort vliegtuig. Dat is iets wat incidenteel gebeurt, maar als de onderhoudsprogrammas verder in orde zijn (geen hele lijsten met gebreken elke keer als je gaat vliegen, etc) dan is er geen veiligheidsreden om niet verder te vliegen. Zeker als cockpitbemanning heb je best een goed overzicht over gebreken en problemen, en hoe die verholpen worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat als jij voor je werk 40+ uren per week hoog in de lucht in zo'n vliegtuig bevind, dat je dan zeker wilt zijn dat er geen onbekende fouten in zitten waardoor het mogelijk neer kan storten. Zoiets zie je veel vaker net na ongelukken zoals deze.
Dat blijkt toch al lang onzin te zijn? Net als het onzin is dat je geen telefoons in het ziekenhuis zou mogen gebruiken. Mensen houden zich er echter aan en het zou een hel worden als iedereen zat te bellen in het vliegtuig of ziekenhuis.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:01 schreef Mr.Ping het volgende:
Misschien had iemand zijn telefoon nog aan, en is er daardoor een storing gekomen in de automatische piloot.
Waarschuwen ze niet voor niets voor
quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er dan echt meer achter moet zitten dan een neergestort vliegtuig. Dat is iets wat incidenteel gebeurt, maar als de onderhoudsprogrammas verder in orde zijn (geen hele lijsten met gebreken elke keer als je gaat vliegen, etc) dan is er geen veiligheidsreden om niet verder te vliegen. Zeker als cockpitbemanning heb je best een goed overzicht over gebreken en problemen, en hoe die verholpen worden.
Uit emotioneel standpunt kan ik het overigens heel goed begrijpen.
Ja, waar jullie op doelen gaat om het onderhoud van de Airbus toestellen van Lufthansa en dochterbedrijf Germanwings. Volgens het stakende personeel, zijn er daar problemen met het onderhoud mee. Daarom vinden ze het niet verantwoord om met die toestellen verder te vliegenquote:Op woensdag 25 maart 2015 07:59 schreef Coelho het volgende:
Gisteren heb ik in de zee van berichten ergens gelezen dat het betreffende toestel een dag eerder uren aan de grond moest blijven vanwege een technisch mankement. If so, dan snap ik best dat een aantal mensen de 1 + 1 redenatie aanhangen...
Dat defect staat verder los van het neerstortenquote:Op woensdag 25 maart 2015 07:59 schreef Coelho het volgende:
Gisteren heb ik in de zee van berichten ergens gelezen dat het betreffende toestel een dag eerder uren aan de grond moest blijven vanwege een technisch mankement. If so, dan snap ik best dat een aantal mensen de 1 + 1 redenatie aanhangen...
Maar je kan een auto-pilot toch niet zi instellen dat het langzaam en gelijkmatig neerstort? Een auto-pilot zal toch uit zichzelf correcties uitvoeren om zo'n crash te voorkomen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:07 schreef niels0 het volgende:
Wat ik een interessant gegeven vind is dat het toestel aan de daling begon op het moment dat ze de kust van Zuid-Frankrijk hadden bereikt. Als je op zo'n moment een noodlanding wil initiëren lijkt het me dat je dan kiest voor Marseille bijvoorbeeld. Ik denk niet dat je dan bewust een bergachtig gebied als de Alpen invliegt.
Het zou goed kunnen dat de piloten bij een decompressie nog wel een snelle daling hebben kunnen instellen op de auto-pilot (de daalsnelheid is regelmatig), maar het bewustzijn zijn verloren.
De snelheid blijft ook hoog (Als ik snel wil dalen in een A-321 op de flightsim, gebruik ik de spoilers om de voorwaartse snelheid in te perken. Ik weet niet of dat in het echt ook wordt gedaan.)
Als je instelt op, laten we zeggen, 6000ft kun je bij een deompressie weer normaal ademen, maar voor de Alpen zit je dan te laag.
Zou wel 'ns willen weten wanneer er voor het laatstradiocontact is geweest tussen de piloten en de luchtverkeersleiding.
Ik heb een heel sterk vermoeden dat er een cockpit-raam is uitgevlogen. Verkeerde boutjes gebruikt ofzo. Dat is al eens eerder voorgekomen.
Ja, in het echt gebruik je ook speedbrakes. Echter zet je ook de minimale hoogte (10.000ft of de lokale MSA, whatever het hoogst is) in de target altitude op je MCP. Dus ook al zou je het bewustzijn verliezen, je zou vanzelf level moeten gaan vliegen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:07 schreef niels0 het volgende:
Wat ik een interessant gegeven vind is dat het toestel aan de daling begon op het moment dat ze de kust van Zuid-Frankrijk hadden bereikt. Als je op zo'n moment een noodlanding wil initiëren lijkt het me dat je dan kiest voor Marseille bijvoorbeeld. Ik denk niet dat je dan bewust een bergachtig gebied als de Alpen invliegt.
Het zou goed kunnen dat de piloten bij een decompressie nog wel een snelle daling hebben kunnen instellen op de auto-pilot (de daalsnelheid is regelmatig), maar het bewustzijn zijn verloren.
De snelheid blijft ook hoog (Als ik snel wil dalen in een A-321 op de flightsim, gebruik ik de spoilers om de voorwaartse snelheid in te perken. Ik weet niet of dat in het echt ook wordt gedaan.)
Als je instelt op, laten we zeggen, 6000ft kun je bij een deompressie weer normaal ademen, maar voor de Alpen zit je dan te laag.
Zou wel 'ns willen weten wanneer er voor het laatstradiocontact is geweest tussen de piloten en de luchtverkeersleiding.
Ik heb een heel sterk vermoeden dat er een cockpit-raam is uitgevlogen. Verkeerde boutjes gebruikt ofzo. Dat is al eens eerder voorgekomen.
Nope, dat zal een autopilot niet corrigeren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar je kan een auto-pilot toch niet zi instellen dat het langzaam en gelijkmatig neerstort? Een auto-pilot zal toch uit zichzelf correcties uitvoeren om zo'n crash te voorkomen?
Je kunt vrij veel instellen op een auto-pilot. 6800ft is boven zee of vlak laagland een veilige vlieghoogte.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar je kan een auto-pilot toch niet zi instellen dat het langzaam en gelijkmatig neerstort? Een auto-pilot zal toch uit zichzelf correcties uitvoeren om zo'n crash te voorkomen?
Ok, duidelijk. Maar waarom zou je als piloot zo'n vluchtschema instellen in je auto-pilot? Zowel als je weet dat je problemen hebt als wanneer er niets aan de hand is, is het erg vreemd om deze route te kiezen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
Je kunt vrij veel instellen op een auto-pilot. 6800ft is boven zee of vlak laagland een veilige vlieghoogte.
In de Alpen is het te laag. Ik denk niet dat een autopilot kan ingrijpen ivm sterk glooiend landschap mbv gegevens van de grondradar.
Als er niks aan de hand is is dit gewoon je geplande route.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. Maar waarom zou je als piloot zo'n vluchtschema instellen in je auto-pilot? Zowel als je weet dat je problemen hebt als wanneer er niets aan de hand is, is het erg vreemd om deze route te kiezen.
Het zou in elk geval een hoop vreemde zaken verklarenquote:Eerder alarm over computersysteem
In december is luchtvaartmaatschappij KLM, naast alle andere klanten van Airbus geïnformeerd over problemen met het computersysteem in een aantal vliegtuigtypes. Dat bevestigt het hoofd van de vliegdienst van KLM Michiel van Dorst.
Dit zogeheten ‘operational engineering bulletin’ werd rond 9 december verstuurd, naar aanleiding van problemen met de automatische piloot van een A320 van Lufthansa. „We waren er al eerder mee bezig geweest”, zegt Van Dorst. „Dit doen we vaker, naar aanleiding van ongevallen of incidenten die overal kunnen ter wereld plaats kunnen vinden.
Dan krijgen wij informatie van Boeing en Airbus.” De Nederlandse luchtvaartmaatschappij paste hierna de procedures aan.
Volgens luchtvaartdeskundigen draait het bij het probleem met de automatische piloot om het volgende. Bij een bepaalde helling van het vliegtuig neemt de computer het over, waardoor de piloot niet meer kan ingrijpen. Volgens bronnen bij KLM behelsde de instructie van Airbus om dit systeem bij problemen onmiddellijk uit te zetten, om vervolgens op ouderwetse wijze met de machine door te vliegen. Hetzelfde zou ook zijn gebeurd bij het incident met de Airbus A321 van Lufthansa op 9 december. Al eerder in 2014 ondervond ook een Airbus A320 van Germanwings soortgelijke problemen tijdens een vlucht van Bilbao naar Düsseldorf.
Van Dorst wil niet speculeren of de problemen met de automatische piloot een rol hebben gespeeld in het vliegongeluk in de Franse Alpen. „Ik kan er niets over zeggen in hoeverre dit iets te maken met de ramp met Germanwingstoestel. We wachten het onderzoeksresultaat af.”
Ok, maar zou het kunnen dat ze eerst de daling hebben ingesteld, maar zo snel het bewustzijn verloren dat ze geen tijd meer hadden de doelhoogte in te stellen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:12 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, in het echt gebruik je ook speedbrakes. Echter zet je ook de minimale hoogte (10.000ft of de lokale MSA, whatever het hoogst is) in de target altitude op je MCP. Dus ook al zou je het bewustzijn verliezen, je zou vanzelf level moeten gaan vliegen.
Nu ben ik geen airbusvlieger, maar boeingprocedure is:quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:23 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ok, maar zou het kunnen dat ze eerst de daling hebben ingesteld, maar zo snel het bewustzijn verloren dat ze geen tijd meer hadden de doelhoogte in te stellen?
In de flightsim kan het op 2 manieren. Of je draait aan de doelhoogte-knop, de daalsnelheid is dan 1800ft/min, of je draait aan de vertikale-snelheidsknop. In dat laatste geval houd het systeem dan geen rekening meer met de doelhoogte.
Ik zou niet weten of dat in het echt ook zo is.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De gegevens op de gevonden zwarte doos zijn gelukkig wel bruikbaar. Die data zal hopelijk veel zaken helpen verklaren.
Volgens mij dat er altijd maar één tegelijk een dutje doet. Alhoewel ze daar in India gewoon lak aan hebben is wel 'ns gebleken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:28 schreef Loekie1 het volgende:
Als de autopilot niet goed werkt vanwege een computerstoring, en de piloten doen een dutje?
Alles kan, maar ik vind het hoogst onwaarschijnlijk. Vooral gezien de steady daling.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:33 schreef Loekie1 het volgende:
Kan sabotage aan de grond, tijdens het onderhoud, zulke gevolgen hebben?
Ik ben maar een flightsimmer hoor.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Leuk dat jullie 2 er zoveel verstand van hebben. Ik ben dan wel een leek, maar ik vind het wel reuze interessant. En echt niet alleen als er wat misgaat
Is het gebruikelijk met deze vluchten dat er niet bijgetankt wordt? Toestel zal in Duitsland kerosine gehad hebben maar wordt het toestel dan ook weer bijgetankt in Barcelona?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Alles kan, maar ik vind het hoogst onwaarschijnlijk. Vooral gezien de steady daling.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik ben maar een flightsimmer hoor.Ik weet niets van procedures. Ik heb mezelf geleerd zo'n ding te besturen, maar ik heb iets van 1000 vlieguren op de A321, ook veel in de Alpen en dan met name op luchthavens als Bern, Innsbruck en Sion. Die hebben een nogal steile naderingshoek.
Vandaar dat ik er iets van weet, maar in het echt zal veel anders zijn.
In principe wordt er wel bijgetankt. Het zou weggegooid geld zijn om de eerste stretch brandstof bij je te hebben voor twee vluchten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Is het gebruikelijk met deze vluchten dat er niet bijgetankt wordt? Toestel zal in Duitsland kerosine gehad hebben maar wordt het toestel dan ook weer bijgetankt in Barcelona?
De knop waarop piloten drukken bij een dreigende kaping is niet gebruikt..Lufthansa denkt zelf ook niet aan een kaping.quote:Op woensdag 25 maart 2015 02:22 schreef Eenskijken het volgende:
zeer vreemd nog.. ik denk stiekem toch nog aan een kaping en terrorisme.. komt de laatste tijd zo veel voor...
Ik denk het niet. Vanaf 38000ft lijkt me dat men tijd genoeg heeft om in te grijpen: Computer overrulen en op de hand verdervliegen bijvoorbeeld. Lijkt me ook dat ze dan nog wel even contact met de verkeersleiding hebben. 9 minuten is best lang.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Is het volgens jou aannemelijk dat de eerder bekende problemen met het computersysteem van de Airbus aan het ongeluk hebben bijgedragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |