quote:In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.
http://nos.nl/artikel/202(...)crash-frankrijk.html
quote:Vrouw (20) uit Deurne overleden bij vliegramp met toestel Germanwings in Frankrijk'
DEURNE - Bij de vliegtuigcrash met het toestel van Germanwings in de Franse Alpen zou dinsdag ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.
De vrouw zou voor een stedentrip in Barcelona zijn geweest. Op een recente foto van de vrouw op Facebook is al gereageerd met ‘Hopen op een wonder’.
Een woordvoerder van burgemeester Hilko Mak van Deurne heeft de geruchten ook gehoord, maar kan op dit moment nog niks bevestigen. Pas nadat de officiële instanties de gemeente hebben ingelicht, komt de woordvoerder met een officieel bericht.
School
Woordvoerder Jos Smits van ROC Ter AA in Helmond zegt tegen Omroep Brabant dat hij het verhaal ook heeft vernomen. “Het is voor ons nog een onbevestigd bericht dat via een collega tot ons is gekomen. Als het gaat om de bewuste vrouw uit Deurne is het een oud-leerling van ons.”
Crash
Aan boord van het toestel waren 144 passagiers en zes bemanningsleden. Het vliegtuig stortte neer bij de plaats Prads-Haute-Bléone, ten noorden van Digne-les-Bains in de Franse Alpen.
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57UPDATE: Wir müssen leider bestätigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS über den französischen Alpen verunglückt ist ... reageer retweet
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet
Met een beetje geluk dalen de prijzen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
En dat kan nu niet meerquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen.quote:
Ze rijden ook geen auto meer? Er waren gister namelijk meerdere dodelijke ongelukken in Europa!!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen.
25 jaar is niet super oud in de luchtvaartquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen
Er bestaan zeer strenge regels wat betreft onderhoud van vliegtuigen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
Wel voor een prijsvechter.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
25 jaar is niet super oud in de luchtvaart
Onderhoud werd gewoon gedaan door Lufthansa, dat zal het grootste probleem niet zijn denk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
Ja, dat autorijden is ook een probleem bij de dames. Vind ik weer niet, maar ja...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ze rijden ook geen auto meer? Er waren gister namelijk meerdere dodelijke ongelukken in Europa!!
Mensen tegenwoordig
En onderhouden door Lufthansa, dus het onderhoud is subliem.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
Het is gewoon Lufthansa met een ander stickertje.quote:
Ja, ik vrees dat mensen niet altijd even rationeel zijn ingesteld.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]Omdat er één toestel neerstort? Laat ze even op flightradar zien hoeveel er gewoon in de lucht blijven
Gewoon boeken die vlucht, ze zijn het dan allang weer vergetenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat autorijden is ook een probleem bij de dames. Vind ik weer niet, maar ja...
Ik ga het ook doen, denk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:41 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Gewoon boeken die vlucht, ze zijn het dan allang weer vergeten
Gelukkig kan jij dit allemaal navertellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
IS nog steeds een prijsvechter. De tickets zijn veel goedkoper dan bij Lufthansa.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:41 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Het is gewoon Lufthansa met een ander stickertje.
Voorvertellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:42 schreef superniger het volgende:
[..]
Gelukkig kan jij dit allemaal navertellen.
En jij weet dat zo goed om?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:42 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
IS nog steeds een prijsvechter. De tickets zijn veel goedkoper dan bij Lufthansa.
Zo'n oud vliegtuig kan voor dit soort vluchten nooit rendabel zijn.
Het is wat Transavia tegenwoordig voor de KLM is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:41 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Het is gewoon Lufthansa met een ander stickertje.
Ik vind dit een sprekend voorbeeld van hoe irrationeel mensen met dit soort kansen omgaan:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt
quote:Researchers at Cornell University found that because more people drove instead of taking a plane in the three months after 9/11, there were an additional 725 fatalities from car crashes than during the same period in the previous year. A study by Michigan’s Transportation Research Institute took a different tack and came up with a higher figure -1,018 more traffic fatalities than would have been expected based on earlier trends.
Dezelfde mensen die anti-terreur maatregelen steunen, zonder morren hun privacy afstaan en bang zijn voor een aanslagquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt
Het is ook niet rationeel, hee, maar ik zit hier en ik moet dan vertellen dat dat niet rationeel is hè. Hoe word je dan weg gezet, denk je? Als een asperger op zijn minst.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt
Geleerd van de professor stromingsleer op mijn studie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:47 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
En jij weet dat zo goed om?
Een professor op het VMBO?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:50 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Geleerd van de professor stromingsleer op mijn studie.
Edit: En zoek eens op vliegtuigkerkhof. Duizenden prima vliegende vliegtuigen die niet meer rendabel zijn om mee te vliegen.
Heel tof. Heb jij daarmee inzicht in hoe Lufthansa zijn toestellen onderhoud?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:50 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Geleerd van de professor stromingsleer op mijn studie.
auto's zijn dodelijker per km, maar zijn ze dat ook per uur?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit een sprekend voorbeeld van hoe irrationeel mensen met dit soort kansen omgaan:
How We Calculate Risk: Fear of Flying After 9/11 Led to Increase in Auto Deaths
[..]
Nee ik zeg alleen dat het merkwaardig is een dat een prijsvechter met zulke oude vliegtuigen vliegt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Heel tof. Heb jij daarmee inzicht in hoe Lufthansa zijn toestellen onderhoud?
Het gaat hier even over een totaal aantal extra doden hè, los van kilometers of wat je maar wilt. Alleen omdat mensen niet vlogen, maar besloten te rijden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:52 schreef crystal_meth het volgende:
auto's zijn dodelijker per km, maar zijn ze dat ook per uur?
Daar denkt Lufthansa anders over: alles wijst op een ongelukquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Echt alles wijst op een zelfmoordactie eerlijk gezegd
MH17: 1997quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:52 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee ik zeg alleen dat het merkwaardig is een dat een prijsvechter met zulke oude vliegtuigen vliegt.
Interestingquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit een sprekend voorbeeld van hoe irrationeel mensen met dit soort kansen omgaan:
How We Calculate Risk: Fear of Flying After 9/11 Led to Increase in Auto Deaths
[..]
Ik begrijp je wel hoor.. eerlijk gezegd zou ik in zo'n geval tegen mijn gezindslidjes zeggen.. oke, dan gaan we wel iets anders verzinnenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is ook niet rationeel, hee, maar ik zit hier en ik moet dan vertellen dat dat niet rationeel is hè. Hoe word je dan weg gezet, denk je? Als een asperger op zijn minst.
Je disapprecieert gewoon bepaalde situaties, die misschien heel rationeel zijn, maar die binnen een bepaalde micro-setting worden gezien als asperger.
Om de lieve vrede te bewaren, zeg je sommige dingen gewoon niet dude.
Beweer ik dat?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef xzaz het volgende:
Alsof nieuwere toestellen veiliger zijn___!
Wat zijn hun argumenten?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar denkt Lufthansa anders over: alles wijst op een ongeluk
twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 19:55:54BREAKING UPDATE: Israeli citizen living in Germany among those killed in todays #Germanwings plane crash. #4U9525 reageer retweet
En dus dat ze ergens op moeten bezuinigen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
hij zegt dat oude vliegtuigen duurder in gebruik zijn
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 19:55:54BREAKING UPDATE: Israeli citizen living in Germany among those killed in todays #Germanwings plane crash. #4U9525 reageer retweet
Het is een prijsvechter die gebruik kan maken van de complete infrastructuur van Lufthansa, de gemiddelde A320 in de lucht is 20 jaar oud, voor dat vliegtuig is het dus echt niet bijzonder, ja onderhoudskosten stijgen met de leeftijd maar naar het schijnt voor de A320 niet zo.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:52 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee ik zeg alleen dat het merkwaardig is een dat een prijsvechter met zulke oude vliegtuigen vliegt.
Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.quote:
Tegen een raket of een dolle piloot is natuurlijk geen enkel vliegtuig bestand.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
MH17: 1997
MH370: 2002
Henan Airlines Flight 8387: 2008
Alsof nieuwere toestellen veiliger zijn___!
We hebben jaren niet kunnen vliegen nu hebben we een heel klein hondje die mee mag....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik begrijp je wel hoor.. eerlijk gezegd zou ik in zo'n geval tegen mijn gezindslidjes zeggen.. oke, dan gaan we wel iets anders verzinnen
Ik betwijfel dat de airliner meer weet na MH17 en MH370.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.
Vliegtuigen storen neer omdat de piloot een verkeerde schakelaar omzet. Tja...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tegen een raket of een dolle piloot is natuurlijk geen enkel vliegtuig bestand.
Ik geef alleen een reactie op iemand die zegt dat 25 jaar niet oud is, dat dat voor een prijsvechter wel is.quote:
Bijna allemaal. Een 15 jaar oud vliegtuig verbruikt gewoon zoveel meer brandstof dan één van nu, dat het goedkoper is die oude naar een kerkhof te sturen en een nieuwe te kopen, dan door vliegen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef Donnie29 het volgende:
@ jatochneetoch
Welke prijsvechter vliegt dan met "nieuwe" vliegtuigen? Of denk je dat de 737 nieuw is? De A320 is gewoon een heel goed en modern vliegtuig.
Het toestel heeft vorig jaar zomer nog een grote onderhoudsbeurt gehad, en in tegenstelling tot een auto gaat zo'n ding dan wel grotendeels uit elkaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Onderhoud werd gewoon gedaan door Lufthansa, dat zal het grootste probleem niet zijn denk ik.
Quote ik nou de verkeerde?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:00 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Ik geef alleen een reactie op iemand die zegt dat 25 jaar niet oud is, dat dat voor een prijsvechter wel is.
Er is een onderhoudsbeurt geweest dacht ik. Misschien dat ze wat hebben veranderd aan het toestel?quote:[..]
Bijna allemaal. Een 15 jaar oud vliegtuig verbruikt gewoon zoveel meer brandstof dan één van nu, dat het goedkoper is die oude naar een kerkhof te sturen en een nieuwe te kopen, dan door vliegen.
Geen enkele vliegmaatschappij zou graag toegeven dat zelfmoord van een piloot wel eens de oorzaak kan zijn.. zoiets is al eens voorgekomen met een vliegtuig van Air Egypt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.
Ja, dat is gewoon de daily. Dat heeft elk vliegtuig elke dag.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Quote ik nou de verkeerde?
[..]
Er is een onderhoudsbeurt geweest dacht ik. Misschien dat ze wat hebben veranderd aan het toestel?
(Groot)Onderhoudsbeurt. Volgens enige kleine research zitten deze er onder:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon de daily. Dat heeft elk vliegtuig elke dag.
quote:Aerodynamic improvements such as an updated fan, low-pressure compressor, high-pressure compressor and combustor make this variant 10–11% more fuel efficient than its predecessors.
De d-check bedoel je? Die was ruim anderhalf jaar geleden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
(Groot)Onderhoudsbeurt. Volgens enige kleine research zitten deze er onder:
http://en.wikipedia.org/w(...)FM56#CFM56-5A_series
Iemand enig idee als die orgineel zijn?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is toch opmerkelijk dat een vliegtuig een goede stijging heeft tot de 11 kilometer, vervolgens even stabiel vliegt op die 11 km en daarna een vrije val in zet van 8 minuten lang?
Vraag mij echt af wat er gebeurd is. Want dit gebeurd zelden!
twitter:RT_com twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:06:45#4U9525: Opera singer Oleg Bryjak among dead in #Germanwings plane crash http://t.co/zU6hn03xzU http://t.co/7RTHiErBL4 reageer retweet
Okquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:08 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De d-check bedoel je? Die was ruim anderhalf jaar geleden.
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onderquote:
De laatste 3/4 ongelukken zijn niet gebeurt tijdens landen en stijgen dus die statistiek wordt onderhand ook achterhaaldquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder.
Laatste argument kan meteen de prullenbak in! Speculeren zonder enige kennis is dit. De gevolgde koers is gelijk aan dezelfde vlucht van de dag er voor. Alles was normaal ook de koers die na het bereiken van de kruishoogte gevolgd werd. Afgezien van het feit dat het toestel gecontroleerd hoogte verloor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen enkele vliegmaatschappij zou graag toegeven dat zelfmoord van een piloot wel eens de oorzaak kan zijn.. zoiets is al eens voorgekomen met een vliegtuig van Egyptian Air.
Mijn argumenten zijn:
- Meteen na het bereiken van de normale vlieghoogte in een duikvlucht gaan
- Geen noodsignaal
- De vliegroute.. er lijkt bewust te zijn afgekoerst op een harde Alpenberg
Ook dat kan tegenwoordig.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien was de piloot wel moslim.. kan ook nog
Misschien had hij wel blauwe ogen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien was de piloot wel moslim.. kan ook nog
Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht ademquote:Zweeds elftal mist gecrashte vlucht
Een Zweeds voetbalteam had ook aan boord moeten zijn van de gecrashte Airbus A320, die vandaag neerstortte in de Franse Alpen.
Dalkurd FF, dat uitkomt in de derde divisie van de Zweedse voetbalcompetitie, kwam terug van een trainingsstage in Spanje. De selectie boekte de vlucht echter om, omdat de spelers geen zin hadden in een lange overstap in Düsseldorf.
In feite wel want het vliegtuig heeft nauwelijks op kruishoogte gevlogen. Is meteen gaan dalen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder.
De hond die je hiervoor had is weggedaan omdat hij niet mee kon in het vliegtuig?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen.
Hup Hup Dalkurd FFquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem
Die is overleden bijna 16 jaar oud. Jl. 6 oktober. Ze zou 28ste oktober 2014 16 zijn geworden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De hond die je hiervoor had is weggedaan omdat hij niet mee kon in het vliegtuig?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RT_com twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:06:45#4U9525: Opera singer Oleg Bryjak among dead in #Germanwings plane crash http://t.co/zU6hn03xzU http://t.co/7RTHiErBL4 reageer retweet
Zulke berichten altijd zeg, manmanman. Ja er zijn wat mensen die hebben omgeboekt maar ee zijn er ook weer wat die juist hebben omgeboekt zodat ze op deze vlucht terecht kwamen. Wat een enorme onzin altijd, die berichten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem
Kwam het dan ook tegen op site van de Telegraaf.. de krant van pauper Nederlandquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:17 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Zulke berichten altijd zeg, manmanman. Ja er zijn wat mensen die hebben omgeboekt maar ee zijn er ook weer wat die juist hebben omgeboekt zodat ze op deze vlucht terecht kwamen. Wat een enorme onzin altijd, die berichten.
twitter:wol twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:18:29Een aantal crews van Germanwings weigerde vandaag “om persoonlijke redenen” te vliegen. Spiegel speculeert dat ze Airbussen niet vetrouwden. reageer retweet
twitter:russian_market twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:16:47German media reports that #GermanWings aircraft had technical issues yesterday and had to stay hours in Dusseldorf airport. reageer retweet
De laatste 2 voor deze zijn dat wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
De laatste 3/4 ongelukken zijn niet gebeurt tijdens landen en stijgen dus die statistiek wordt onderhand ook achterhaald
\
Oh lekker dan...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:wol twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:18:29Een aantal crews van Germanwings weigerde vandaag “om persoonlijke redenen” te vliegen. Spiegel speculeert dat ze Airbussen niet vetrouwden. reageer retweet
twitter:russian_market twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:16:47German media reports that #GermanWings aircraft had technical issues yesterday and had to stay hours in Dusseldorf airport. reageer retweet
Lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Is gefixt (deur van neuslandingsgestel) en daarna heeft ie gisteren Dusseldorf-Madrid-Dusseldorf en vandaag Dusseldorf-Barcelona gevlogen voordat ie aan de fatale vlucht begon.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Nee boven zeequote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:47 schreef Piger het volgende:
Vanaf welke locatie op de kaart in de OP is de daling ingezet?
Was dat al boven land? Een landing op zee geeft meer kansen lijkt me.
Ja, was het eerste dat ik ook dacht van Barcelona naar Barcelonnette...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
Barcelonnette ipv. Barcelona in de TomTom getikt?
Suggestie van mijn neefje.
11 jaar
Weigeringen vonden plaats na het ongeval. Niet daarvoor. Vandaar ook de geschrapte vlucht eerder vandaag, vermoed ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.quote:
Nog weinig tijd gehad om me er in te verdiepen vandaag, maar nu je dat zo zegt ben ik het zeker met je eens. Als je ziet dat je alleen maar blijft dalen hou je het vliegtuig wel bij de bergen weg ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:
[..]
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.
Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:
[..]
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.
Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Allemaal stukjes.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Veel respect voor de mensen die op de rampplek aan het werk moeten... Vrees dat de lichamen niet meer intact zijn.
Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:
[..]
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.
Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:56 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven.
Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk boven hoog terrein. Dan wordt er van tevoren geplanned wat er moet gebeuren bij eventuele decompressie of n-1 (denk aan ontsnappingsroutes, beslissingspunten, enzovoorts)
Maar aangezien de luchtverkeersleiding wel op de hoogte was van de daling, dan zou er zelf bij een defect in de cockpit, toch contact zijn geweest over de flinke daling?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst wasquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:58 schreef Blistering het volgende:
Volgens mij zijn de reddingswerkers voor vandaag alweer vertrokken i.v.m. de duisternis.
Morgen weer een dag.
Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef Piger het volgende:
[..]
Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten?
Zoniet, dan zou de piloot dus eerst een daling hebben ingezet zoals je aangeeft, maar de vraag is dan wel, wat het vliegtuig uiteindelijk heeft doen crashen. Als de piloot merkt dat hij geen hoogte meer kan krijgen, dan wijk je toch alsnog van koers af?
Alleen vanavond en morgen neerslag. Daarna weer droog. Vrij zonnig zelfs.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
Volgens mij was de landing hier anders toch niet helemaal een succes.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder.
Sneeuwgrens ongeveer 1000 meter. Wrakstukken op 1400 meter. Vandaag en morgen neerslag in Barcelonnette. Dus dat is idd. niet zo gunstig voor de bergers.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
quote:Crews Lufthansa weigeren te vliegen
Crews van Germanwings en Lufthansa (eigenaar van de lowbudgetmaatschappij) weigeren nog te vliegen met een Airbus 320, na het ongeval met dat type vliegtuig vandaag. Dat meldt der Spiegel
Reden zou zijn dat het vliegtuig dat vandaag verongelukte gisteren nog urenlang met technische problemen aan de grond stond. De piloten zouden nu de lucht niet meer indurven. Meerdere vluchten zouden vandaag op het laatste moment zijn gecanceld, zo zeggen passagiers, terwijl het toestel al klaar stond bij de gate.
http://www.volkskrant.nl/(...)te-stappen~a3923373/
Vreemd dat het vliegtuig dan daalt. Normaliter gaat al na enkele minuten na de start de autopilot erop en die is met de complete vlucht geprogrammeerd. Dus ook al is de bemanning niet meer in staat te vliegen, het vliegtuig vliegt verder.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html
Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Nee, want autopilotquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html
Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
Zou niet voor het eerst zijn dat ze bij decompressie te laat de zuurstofmaskers opzettenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord.
Dat zijn bewuste dalingen en opzich is dat consistent met deze radarbeelden.
Maar dan blijf je met de vraag waarom ze te ver zijn doorgezakt uiteraard.
De daling was in elk geval toch vrij "normaal". (op hetzelfde schema als een daling voor een landing bv) De passagiers zullen die wellicht nauwelijks gemerkt hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:29 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld.
http://www.flightradar24.com/airport/cgn/departures
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus.
Ik geloof er niet zoveel van, een toestel dat al vele jaren gebruikt word en niet alleen door Lufthansa zou nu ineens niet veilig zijn waardoor piloten weigeren met een A320 te vliegen?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
Onzin en bangmakerij. In Europa is er scherp toezicht op. Prijsvechters bezuinigen op beenruimte, service, personeel. Niet op onderhoud.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
twitter:airlivenet twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 21:33:07ALERT Australian Foreign Minister Julie Bishop has confirmed that 2 Australians were on board the Germanwings ... http://t.co/ixmlKhHu0r reageer retweet
Die piloten weigeren niet voor niets dienst. De A320 is van bewezen kwaliteit, dus het ligt blijkbaar niet aan de constructie maar aan het onderhoud.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onzin en bangmakerij. In Europa is er scherp toezicht op.
Dit is geen echte prijsvechter. Dit is eerder een versie van Lufthansa met minder luxe die op kleinere luchthavens vliegt ...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Ik denk het ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
Ja dat gevoel heb ik ook heel sterk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Standaard allereerste actie is zuurstofmaskers op. Dat zit er zo ingebakken bij trainingen, en er is echt geen reden om de volgorde van je procedure om te gooien.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zou niet voor het eerst zijn dat ze bij decompressie te laat de zuurstofmaskers opzetten
Het kan niet te maken hebben met het feit dat niet iedereen zin heeft om te gaan werken na het verlies van collega's die ze misschien wel goed kende?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die piloten weigeren niet voor niets dienst. De A320 is van bewezen kwaliteit, dus het ligt blijkbaar niet aan de constructie maar aan het onderhoud.
Zou zomaar kunnen. Piloten herkennen gevaar, zuurstofmasker op, emergency descent inzetten, flauwvallen want vergiftigd ipv hypoxia... einde verhaal via cfitquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html
Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Dat kan best maar dat staat er niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het kan niet te maken hebben met het feit dat niet iedereen zin heeft om te gaan werken na het verlies van collega's die ze misschien wel goed kende?
Nee, alleen dat je je pis moet ophouden, onderhoud is certified.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Mss is die descent wel ingezet door de auto pilot? Blijft speculeren dit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Standaard allereerste actie is zuurstofmaskers op. Dat zit er zo ingebakken bij trainingen, en er is echt geen reden om de volgorde van je procedure om te gooien.
Wellicht als je niet doorhebt dat er een decompressie is, maar dan zet je ook geen emergency descent in
Ik snap ook niet hoe ze deze blijven aanduiden als prijsvechter, ze zitten totaal niet in dezelfde pot te roeren als easyet en consorten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dit is geen echte prijsvechter. Dit is eerder een versie van Lufthansa met minder luxe die op kleinere luchthavens vliegt ...
Dat doet een autopilot niet zelfquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mss is die descent wel ingezet door de auto pilot? Blijft speculeren dit.
Ik zeg ook, als het waar is... ik denk ook niet dat maatschappijen gaan rotzooien met onderhoud structureel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik geloof er niet zoveel van, een toestel dat al vele jaren gebruikt word en niet alleen door Lufthansa zou nu ineens niet veilig zijn waardoor piloten weigeren met een A320 te vliegen?
In Der Spiegel staat dat als speculatie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan best maar dat staat er niet.
Gebeurde met een Franse vlucht ook. Oké dat was wel een testvlucht. En sowieso was dat een compleet ander verhaal. Slecht voorbeeld. Computer greep daar in met juiste desastreuze gevolgen.quote:
Ja? Daar besloot de autopilot zelf een emergency descent in te zetten?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Gebeurde met een Franse vlucht ook. Oké dat was wel een testvlucht.
Nee computer hield daar het optrekken van de neus tegen omdat die dacht dat de landing was ingezet. Was een A320-111quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja? Daar besloot de autopilot zelf een emergency descent in te zetten?
http://en.wikipedia.org/wiki/XL_Airways_Germany_Flight_888Tquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja? Daar besloot de autopilot zelf een emergency descent in te zetten?
Lijkt me overdreven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:44 schreef yvonne het volgende:
Je kunt net zo goed stellen dat de Airbus-reeks slecht is.
Je houdt niet veel over zo héquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden Tel ze maar
Boeing is ook al kut.
Wat heeft dit te maken met een autopilot die automatisch een emergency descent inzet bij een decompressie?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/XL_Airways_Germany_Flight_888T
Na Airbus en Boeing zijn er toch niet veel andere vliegtuigbouwers?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden Tel ze maar
Boeing is ook al kut.
Nee, maar het is ook om aan te tonen dat we nu wel van alles kunnen gaan lopen roepen, maar we weten het niet, alles is speculatiequote:
Dat was geen emergency descent. Daar zeiden alle computers "doe het zelf verder maar".. wat de piloten niet (goed) deden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/XL_Airways_Germany_Flight_888T
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |