abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150994717




quote:
In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.

Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.

Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.

Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

http://nos.nl/artikel/202(...)crash-frankrijk.html
quote:
Vrouw (20) uit Deurne overleden bij vliegramp met toestel Germanwings in Frankrijk'

DEURNE - Bij de vliegtuigcrash met het toestel van Germanwings in de Franse Alpen zou dinsdag ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

De vrouw zou voor een stedentrip in Barcelona zijn geweest. Op een recente foto van de vrouw op Facebook is al gereageerd met ‘Hopen op een wonder’.

Een woordvoerder van burgemeester Hilko Mak van Deurne heeft de geruchten ook gehoord, maar kan op dit moment nog niks bevestigen. Pas nadat de officiële instanties de gemeente hebben ingelicht, komt de woordvoerder met een officieel bericht.

School
Woordvoerder Jos Smits van ROC Ter AA in Helmond zegt tegen Omroep Brabant dat hij het verhaal ook heeft vernomen. “Het is voor ons nog een onbevestigd bericht dat via een collega tot ons is gekomen. Als het gaat om de bewuste vrouw uit Deurne is het een oud-leerling van ons.”
Crash
Aan boord van het toestel waren 144 passagiers en zes bemanningsleden. Het vliegtuig stortte neer bij de plaats Prads-Haute-Bléone, ten noorden van Digne-les-Bains in de Franse Alpen.
germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57 UPDATE: Wir müssen leider bestätigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS über den französischen Alpen verunglückt ist ... reageer retweet
germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29 Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet

Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)
I´m back.
pi_150994822
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:38:09 #3
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_150994845
Weer een nieuwe aircrash investigation :)
pi_150994849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
Met een beetje geluk dalen de prijzen.
pi_150994858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
En dat kan nu niet meer :?
pi_150994898
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:38 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

En dat kan nu niet meer :?
Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen.
I´m back.
pi_150994913
Echt alles wijst op een zelfmoordactie eerlijk gezegd
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2015 @ 19:39:39 #8
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_150994917
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_150994919
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40:04 #10
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_150994934
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen.
Ze rijden ook geen auto meer? Er waren gister namelijk meerdere dodelijke ongelukken in Europa!!
Mensen tegenwoordig :')
pi_150994942
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
25 jaar is niet super oud in de luchtvaart
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40:32 #12
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150994957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen
:') Omdat er één toestel neerstort? Laat ze even op flightradar zien hoeveel er gewoon in de lucht blijven :D
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40:39 #13
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150994964
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
Er bestaan zeer strenge regels wat betreft onderhoud van vliegtuigen.
pi_150994968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

25 jaar is niet super oud in de luchtvaart
Wel voor een prijsvechter.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40:46 #15
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_150994976
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
Onderhoud werd gewoon gedaan door Lufthansa, dat zal het grootste probleem niet zijn denk ik.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_150994979
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ze rijden ook geen auto meer? Er waren gister namelijk meerdere dodelijke ongelukken in Europa!!
Mensen tegenwoordig :')
Ja, dat autorijden is ook een probleem bij de dames. Vind ik weer niet, maar ja...
I´m back.
pi_150994989
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef quirina het volgende:
Wel oud vliegtuig..
Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters?
En onderhouden door Lufthansa, dus het onderhoud is subliem.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:41:10 #18
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_150995001
Nu Benno Baksteen bij RTL.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_150995006
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Wel voor een prijsvechter.
Het is gewoon Lufthansa met een ander stickertje.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150995010
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

:') Omdat er één toestel neerstort? Laat ze even op flightradar zien hoeveel er gewoon in de lucht blijven :D
Ja, ik vrees dat mensen niet altijd even rationeel zijn ingesteld.
I´m back.
pi_150995021
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat autorijden is ook een probleem bij de dames. Vind ik weer niet, maar ja...
Gewoon boeken die vlucht, ze zijn het dan allang weer vergeten
pi_150995047
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:41 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Gewoon boeken die vlucht, ze zijn het dan allang weer vergeten
Ik ga het ook doen, denk ik.
I´m back.
pi_150995055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
Gelukkig kan jij dit allemaal navertellen. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_150995062
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:41 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Het is gewoon Lufthansa met een ander stickertje.
IS nog steeds een prijsvechter. De tickets zijn veel goedkoper dan bij Lufthansa.
Zo'n oud vliegtuig kan voor dit soort vluchten nooit rendabel zijn.
pi_150995072
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:42 schreef superniger het volgende:

[..]

Gelukkig kan jij dit allemaal navertellen. :{
Voorvertellen. :D.
I´m back.
pi_150995152
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt
pi_150995252
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:42 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

IS nog steeds een prijsvechter. De tickets zijn veel goedkoper dan bij Lufthansa.
Zo'n oud vliegtuig kan voor dit soort vluchten nooit rendabel zijn.
En jij weet dat zo goed om?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:47:58 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_150995299
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:41 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Het is gewoon Lufthansa met een ander stickertje.
Het is wat Transavia tegenwoordig voor de KLM is.
pi_150995317
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt
Ik vind dit een sprekend voorbeeld van hoe irrationeel mensen met dit soort kansen omgaan:

How We Calculate Risk: Fear of Flying After 9/11 Led to Increase in Auto Deaths

quote:
Researchers at Cornell University found that because more people drove instead of taking a plane in the three months after 9/11, there were an additional 725 fatalities from car crashes than during the same period in the previous year. A study by Michigan’s Transportation Research Institute took a different tack and came up with a higher figure -1,018 more traffic fatalities than would have been expected based on earlier trends.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:49:13 #30
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_150995351
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt
Dezelfde mensen die anti-terreur maatregelen steunen, zonder morren hun privacy afstaan en bang zijn voor een aanslag :')

Denk fucking eens na.... domme schapen.
pi_150995369
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt
Het is ook niet rationeel, hee, maar ik zit hier en ik moet dan vertellen dat dat niet rationeel is hè. Hoe word je dan weg gezet, denk je? Als een asperger op zijn minst.
Je disapprecieert gewoon bepaalde situaties, die misschien heel rationeel zijn, maar die binnen een bepaalde micro-setting worden gezien als asperger.
Om de lieve vrede te bewaren, zeg je sommige dingen gewoon niet dude.
I´m back.
pi_150995405
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:47 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

En jij weet dat zo goed om?
Geleerd van de professor stromingsleer op mijn studie.

Edit: En zoek eens op vliegtuigkerkhof. Duizenden prima vliegende vliegtuigen die niet meer rendabel zijn om mee te vliegen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:51:54 #33
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150995480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:50 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Geleerd van de professor stromingsleer op mijn studie.

Edit: En zoek eens op vliegtuigkerkhof. Duizenden prima vliegende vliegtuigen die niet meer rendabel zijn om mee te vliegen.
Een professor op het VMBO?
pi_150995483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:50 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Geleerd van de professor stromingsleer op mijn studie.
Heel tof. Heb jij daarmee inzicht in hoe Lufthansa zijn toestellen onderhoud?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:52:32 #35
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150995517
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind dit een sprekend voorbeeld van hoe irrationeel mensen met dit soort kansen omgaan:

How We Calculate Risk: Fear of Flying After 9/11 Led to Increase in Auto Deaths

[..]

auto's zijn dodelijker per km, maar zijn ze dat ook per uur?
are we infinite or am I alone
pi_150995519
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Heel tof. Heb jij daarmee inzicht in hoe Lufthansa zijn toestellen onderhoud?
Nee ik zeg alleen dat het merkwaardig is een dat een prijsvechter met zulke oude vliegtuigen vliegt.
pi_150995589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:52 schreef crystal_meth het volgende:

auto's zijn dodelijker per km, maar zijn ze dat ook per uur?
Het gaat hier even over een totaal aantal extra doden hè, los van kilometers of wat je maar wilt. Alleen omdat mensen niet vlogen, maar besloten te rijden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_150995603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Echt alles wijst op een zelfmoordactie eerlijk gezegd
Daar denkt Lufthansa anders over: alles wijst op een ongeluk
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:55:24 #39
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150995662
controlled flight into terrain?
are we infinite or am I alone
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:56:09 #40
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150995697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:52 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Nee ik zeg alleen dat het merkwaardig is een dat een prijsvechter met zulke oude vliegtuigen vliegt.
MH17: 1997
MH370: 2002
Henan Airlines Flight 8387: 2008

Alsof nieuwere toestellen veiliger zijn :')___!
pi_150995707
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind dit een sprekend voorbeeld van hoe irrationeel mensen met dit soort kansen omgaan:

How We Calculate Risk: Fear of Flying After 9/11 Led to Increase in Auto Deaths

[..]

Interesting ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is ook niet rationeel, hee, maar ik zit hier en ik moet dan vertellen dat dat niet rationeel is hè. Hoe word je dan weg gezet, denk je? Als een asperger op zijn minst.
Je disapprecieert gewoon bepaalde situaties, die misschien heel rationeel zijn, maar die binnen een bepaalde micro-setting worden gezien als asperger.
Om de lieve vrede te bewaren, zeg je sommige dingen gewoon niet dude.
Ik begrijp je wel hoor.. eerlijk gezegd zou ik in zo'n geval tegen mijn gezindslidjes zeggen.. oke, dan gaan we wel iets anders verzinnen
pi_150995716
@ jatochneetoch

Welke prijsvechter vliegt dan met "nieuwe" vliegtuigen? Of denk je dat de 737 nieuw is? De A320 is gewoon een heel goed en modern vliegtuig.
pi_150995729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef xzaz het volgende:
Alsof nieuwere toestellen veiliger zijn :')___!
Beweer ik dat?
pi_150995747
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:54 schreef alpeko het volgende:

[..]

Daar denkt Lufthansa anders over: alles wijst op een ongeluk
Wat zijn hun argumenten?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:57:15 #45
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150995750
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Beweer ik dat?
Je insinueert het.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:58:11 #46
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150995798
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je insinueert het.
hij zegt dat oude vliegtuigen duurder in gebruik zijn
are we infinite or am I alone
pi_150995815
NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 19:55:54 BREAKING UPDATE: Israeli citizen living in Germany among those killed in todays #Germanwings plane crash. #4U9525 reageer retweet
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:58:38 #48
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150995823
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

hij zegt dat oude vliegtuigen duurder in gebruik zijn
En dus dat ze ergens op moeten bezuinigen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:58 schreef Houtenbeen het volgende:
NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 19:55:54 BREAKING UPDATE: Israeli citizen living in Germany among those killed in todays #Germanwings plane crash. #4U9525 reageer retweet
pi_150995859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:52 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Nee ik zeg alleen dat het merkwaardig is een dat een prijsvechter met zulke oude vliegtuigen vliegt.
Het is een prijsvechter die gebruik kan maken van de complete infrastructuur van Lufthansa, de gemiddelde A320 in de lucht is 20 jaar oud, voor dat vliegtuig is het dus echt niet bijzonder, ja onderhoudskosten stijgen met de leeftijd maar naar het schijnt voor de A320 niet zo.

Ze gaan er toch niet mee vliegen als het niet rendabel zou zijn, dat is wachten op een faillissement.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150995868
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat zijn hun argumenten?
Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:59:59 #51
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150995896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

MH17: 1997
MH370: 2002
Henan Airlines Flight 8387: 2008

Alsof nieuwere toestellen veiliger zijn :')___!
Tegen een raket of een dolle piloot is natuurlijk geen enkel vliegtuig bestand.
Say what?
pi_150995937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:

Ik begrijp je wel hoor.. eerlijk gezegd zou ik in zo'n geval tegen mijn gezindslidjes zeggen.. oke, dan gaan we wel iets anders verzinnen
We hebben jaren niet kunnen vliegen nu hebben we een heel klein hondje die mee mag.... :').
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:00:33 #53
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150995941
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.
Ik betwijfel dat de airliner meer weet na MH17 en MH370.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Tegen een raket of een dolle piloot is natuurlijk geen enkel vliegtuig bestand.
Vliegtuigen storen neer omdat de piloot een verkeerde schakelaar omzet. Tja...
pi_150995964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je insinueert het.
Ik geef alleen een reactie op iemand die zegt dat 25 jaar niet oud is, dat dat voor een prijsvechter wel is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef Donnie29 het volgende:
@ jatochneetoch

Welke prijsvechter vliegt dan met "nieuwe" vliegtuigen? Of denk je dat de 737 nieuw is? De A320 is gewoon een heel goed en modern vliegtuig.
Bijna allemaal. Een 15 jaar oud vliegtuig verbruikt gewoon zoveel meer brandstof dan één van nu, dat het goedkoper is die oude naar een kerkhof te sturen en een nieuwe te kopen, dan door vliegen.
pi_150995969
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Onderhoud werd gewoon gedaan door Lufthansa, dat zal het grootste probleem niet zijn denk ik.
Het toestel heeft vorig jaar zomer nog een grote onderhoudsbeurt gehad, en in tegenstelling tot een auto gaat zo'n ding dan wel grotendeels uit elkaar.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:03:45 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996133
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:00 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ik geef alleen een reactie op iemand die zegt dat 25 jaar niet oud is, dat dat voor een prijsvechter wel is.
Quote ik nou de verkeerde? :@
quote:
[..]

Bijna allemaal. Een 15 jaar oud vliegtuig verbruikt gewoon zoveel meer brandstof dan één van nu, dat het goedkoper is die oude naar een kerkhof te sturen en een nieuwe te kopen, dan door vliegen.
Er is een onderhoudsbeurt geweest dacht ik. Misschien dat ze wat hebben veranderd aan het toestel?
pi_150996170
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.
Geen enkele vliegmaatschappij zou graag toegeven dat zelfmoord van een piloot wel eens de oorzaak kan zijn.. zoiets is al eens voorgekomen met een vliegtuig van Air Egypt.

Mijn argumenten zijn:

- Meteen na het bereiken van de normale vlieghoogte in een duikvlucht gaan
- Geen noodsignaal
- De vliegroute.. er lijkt bewust te zijn afgekoerst op een harde Alpenberg
pi_150996229
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Quote ik nou de verkeerde? :@

[..]

Er is een onderhoudsbeurt geweest dacht ik. Misschien dat ze wat hebben veranderd aan het toestel?
Ja, dat is gewoon de daily. Dat heeft elk vliegtuig elke dag.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:06:11 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996287
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat is gewoon de daily. Dat heeft elk vliegtuig elke dag.
(Groot)Onderhoudsbeurt. Volgens enige kleine research zitten deze er onder:
http://en.wikipedia.org/w(...)FM56#CFM56-5A_series

Iemand enig idee als die orgineel zijn?
pi_150996288
Het is toch opmerkelijk dat een vliegtuig een goede stijging heeft tot de 11 kilometer, vervolgens even stabiel vliegt op die 11 km en daarna een vrije val in zet van 8 minuten lang :{ ?

Vraag mij echt af wat er gebeurd is. Want dit gebeurd zelden!
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:06:49 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996315
quote:
Aerodynamic improvements such as an updated fan, low-pressure compressor, high-pressure compressor and combustor make this variant 10–11% more fuel efficient than its predecessors.
pi_150996384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:06 schreef xzaz het volgende:

[..]

(Groot)Onderhoudsbeurt. Volgens enige kleine research zitten deze er onder:
http://en.wikipedia.org/w(...)FM56#CFM56-5A_series

Iemand enig idee als die orgineel zijn?
De d-check bedoel je? Die was ruim anderhalf jaar geleden.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:09:23 #63
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_150996431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is toch opmerkelijk dat een vliegtuig een goede stijging heeft tot de 11 kilometer, vervolgens even stabiel vliegt op die 11 km en daarna een vrije val in zet van 8 minuten lang :{ ?

Vraag mij echt af wat er gebeurd is. Want dit gebeurd zelden!
:')
pi_150996437
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:10:00 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996468
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:08 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

De d-check bedoel je? Die was ruim anderhalf jaar geleden.
Ok
pi_150996470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

:')
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder ;).
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:10:42 #67
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996498
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder ;).
De laatste 3/4 ongelukken zijn niet gebeurt tijdens landen en stijgen dus die statistiek wordt onderhand ook achterhaald :P
\
pi_150996521
Ik hoop toch niet dat ze piloten antidepressiva laten slikken.
pi_150996564
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geen enkele vliegmaatschappij zou graag toegeven dat zelfmoord van een piloot wel eens de oorzaak kan zijn.. zoiets is al eens voorgekomen met een vliegtuig van Egyptian Air.

Mijn argumenten zijn:

- Meteen na het bereiken van de normale vlieghoogte in een duikvlucht gaan
- Geen noodsignaal
- De vliegroute.. er lijkt bewust te zijn afgekoerst op een harde Alpenberg
Laatste argument kan meteen de prullenbak in! Speculeren zonder enige kennis is dit. De gevolgde koers is gelijk aan dezelfde vlucht van de dag er voor. Alles was normaal ook de koers die na het bereiken van de kruishoogte gevolgd werd. Afgezien van het feit dat het toestel gecontroleerd hoogte verloor.
pi_150996601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien was de piloot wel moslim.. kan ook nog
Ook dat kan tegenwoordig.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:13:31 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien was de piloot wel moslim.. kan ook nog
Misschien had hij wel blauwe ogen.
pi_150996648
quote:
Zweeds elftal mist gecrashte vlucht

Een Zweeds voetbalteam had ook aan boord moeten zijn van de gecrashte Airbus A320, die vandaag neerstortte in de Franse Alpen.

Dalkurd FF, dat uitkomt in de derde divisie van de Zweedse voetbalcompetitie, kwam terug van een trainingsstage in Spanje. De selectie boekte de vlucht echter om, omdat de spelers geen zin hadden in een lange overstap in Düsseldorf.
Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem
pi_150996674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder ;).
In feite wel want het vliegtuig heeft nauwelijks op kruishoogte gevlogen. Is meteen gaan dalen.
pi_150996698
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen.
De hond die je hiervoor had is weggedaan omdat hij niet mee kon in het vliegtuig?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:14:48 #75
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150996727
verkeerd knopje ingeduwd
are we infinite or am I alone
pi_150996731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem
Hup Hup Dalkurd FF
pi_150996776
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De hond die je hiervoor had is weggedaan omdat hij niet mee kon in het vliegtuig?
Die is overleden bijna 16 jaar oud. Jl. 6 oktober. Ze zou 28ste oktober 2014 16 zijn geworden.
Ze staat in mijn avatar, Ollie.
(Portretfoto (beetje Hollandse school ook) die ik heb gemaakt in ongeveer maart 2014)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 24-03-2015 20:25:41 ]
I´m back.
pi_150996873
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
:{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_150996889
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem
Zulke berichten altijd zeg, manmanman. Ja er zijn wat mensen die hebben omgeboekt maar ee zijn er ook weer wat die juist hebben omgeboekt zodat ze op deze vlucht terecht kwamen. Wat een enorme onzin altijd, die berichten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_150996970
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:17 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Zulke berichten altijd zeg, manmanman. Ja er zijn wat mensen die hebben omgeboekt maar ee zijn er ook weer wat die juist hebben omgeboekt zodat ze op deze vlucht terecht kwamen. Wat een enorme onzin altijd, die berichten.
Kwam het dan ook tegen op site van de Telegraaf.. de krant van pauper Nederland
pi_150997005
wol twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:18:29 Een aantal crews van Germanwings weigerde vandaag “om persoonlijke redenen” te vliegen. Spiegel speculeert dat ze Airbussen niet vetrouwden. reageer retweet
russian_market twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:16:47 German media reports that #GermanWings aircraft had technical issues yesterday and had to stay hours in Dusseldorf airport. reageer retweet
pi_150997129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef xzaz het volgende:

[..]

De laatste 3/4 ongelukken zijn niet gebeurt tijdens landen en stijgen dus die statistiek wordt onderhand ook achterhaald :P
\
De laatste 2 voor deze zijn dat wel.
http://en.wikipedia.org/w(...)ercial_aircraft#2015
pi_150997768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
wol twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:18:29 Een aantal crews van Germanwings weigerde vandaag “om persoonlijke redenen” te vliegen. Spiegel speculeert dat ze Airbussen niet vetrouwden. reageer retweet
russian_market twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:16:47 German media reports that #GermanWings aircraft had technical issues yesterday and had to stay hours in Dusseldorf airport. reageer retweet
Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
pi_150997819
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Lijkt me sterk.
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:43:15 #85
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150998119
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Is gefixt (deur van neuslandingsgestel) en daarna heeft ie gisteren Dusseldorf-Madrid-Dusseldorf en vandaag Dusseldorf-Barcelona gevlogen voordat ie aan de fatale vlucht begon.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:47:10 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_150998296
Barcelonnette ipv. Barcelona in de TomTom getikt?
Suggestie van mijn neefje.
11 jaar :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_150998333
Vanaf welke locatie op de kaart in de OP is de daling ingezet?
Was dat al boven land? Een landing op zee geeft meer kansen lijkt me.
Eerst denken, dan typen
pi_150998368
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:47 schreef Piger het volgende:
Vanaf welke locatie op de kaart in de OP is de daling ingezet?
Was dat al boven land? Een landing op zee geeft meer kansen lijkt me.
Nee boven zee
pi_150998375
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
Barcelonnette ipv. Barcelona in de TomTom getikt?
Suggestie van mijn neefje.
11 jaar :P
Ja, was het eerste dat ik ook dacht van Barcelona naar Barcelonnette...
Wat betekent het eigenlijk? Barcelona?
I´m back.
pi_150998544
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Weigeringen vonden plaats na het ongeval. Niet daarvoor. Vandaar ook de geschrapte vlucht eerder vandaag, vermoed ik.
pi_150998616
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:48 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Nee boven zee
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:53:30 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_150998621
Al best een uitgebreide Wiki pagina over: http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150998626
Ja, heel vreemd dat je even geen zin hebt om te werken als er net twee van je collega's zijn overleden...
pi_150998690
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:

[..]

Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Nog weinig tijd gehad om me er in te verdiepen vandaag, maar nu je dat zo zegt ben ik het zeker met je eens. Als je ziet dat je alleen maar blijft dalen hou je het vliegtuig wel bij de bergen weg ja.
pi_150998764
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:

[..]

Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven.

Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk boven hoog terrein. Dan wordt er van tevoren geplanned wat er moet gebeuren bij eventuele decompressie of n-1 (denk aan ontsnappingsroutes, beslissingspunten, enzovoorts)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:56:51 #96
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_150998788
Veel respect voor de mensen die op de rampplek aan het werk moeten... Vrees dat de lichamen niet meer intact zijn :{.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:58:33 #97
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150998878
Volgens mij zijn de reddingswerkers voor vandaag alweer vertrokken i.v.m. de duisternis.

Morgen weer een dag.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_150998882
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Veel respect voor de mensen die op de rampplek aan het werk moeten... Vrees dat de lichamen niet meer intact zijn :{.
Allemaal stukjes.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:00:11 #99
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150998971
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:

[..]

Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
are we infinite or am I alone
pi_150998972
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:56 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven.

Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk boven hoog terrein. Dan wordt er van tevoren geplanned wat er moet gebeuren bij eventuele decompressie of n-1 (denk aan ontsnappingsroutes, beslissingspunten, enzovoorts)
Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten?
Zoniet, dan zou de piloot dus eerst een daling hebben ingezet zoals je aangeeft, maar de vraag is dan wel, wat het vliegtuig uiteindelijk heeft doen crashen. Als de piloot merkt dat hij geen hoogte meer kan krijgen, dan wijk je toch alsnog van koers af?
Eerst denken, dan typen
pi_150999079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
Maar aangezien de luchtverkeersleiding wel op de hoogte was van de daling, dan zou er zelf bij een defect in de cockpit, toch contact zijn geweest over de flinke daling?
Eerst denken, dan typen
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 21:02:58 #102
8781 crew  Frutsel
pi_150999112
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:58 schreef Blistering het volgende:
Volgens mij zijn de reddingswerkers voor vandaag alweer vertrokken i.v.m. de duisternis.

Morgen weer een dag.
en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
pi_150999224
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef Piger het volgende:

[..]

Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten?
Zoniet, dan zou de piloot dus eerst een daling hebben ingezet zoals je aangeeft, maar de vraag is dan wel, wat het vliegtuig uiteindelijk heeft doen crashen. Als de piloot merkt dat hij geen hoogte meer kan krijgen, dan wijk je toch alsnog van koers af?
Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord.
Dat zijn bewuste dalingen en opzich is dat consistent met deze radarbeelden.
Maar dan blijf je met de vraag waarom ze te ver zijn doorgezakt uiteraard.
pi_150999501
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
Alleen vanavond en morgen neerslag. Daarna weer droog. Vrij zonnig zelfs.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 maart 2015 @ 21:10:43 #105
842 Zorro
Z
pi_150999509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder ;).
Volgens mij was de landing hier anders toch niet helemaal een succes.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:11:00 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_150999522
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
Sneeuwgrens ongeveer 1000 meter. Wrakstukken op 1400 meter. Vandaag en morgen neerslag in Barcelonnette. Dus dat is idd. niet zo gunstig voor de bergers.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:11:28 #107
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_150999549
Dubbel :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_151000049
quote:
Crews Lufthansa weigeren te vliegen

Crews van Germanwings en Lufthansa (eigenaar van de lowbudgetmaatschappij) weigeren nog te vliegen met een Airbus 320, na het ongeval met dat type vliegtuig vandaag. Dat meldt der Spiegel

Reden zou zijn dat het vliegtuig dat vandaag verongelukte gisteren nog urenlang met technische problemen aan de grond stond. De piloten zouden nu de lucht niet meer indurven. Meerdere vluchten zouden vandaag op het laatste moment zijn gecanceld, zo zeggen passagiers, terwijl het toestel al klaar stond bij de gate.

http://www.volkskrant.nl/(...)te-stappen~a3923373/
pi_151000081
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html

Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
pi_151000272
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:27:41 #111
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_151000321
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html

Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Vreemd dat het vliegtuig dan daalt. Normaliter gaat al na enkele minuten na de start de autopilot erop en die is met de complete vlucht geprogrammeerd. Dus ook al is de bemanning niet meer in staat te vliegen, het vliegtuig vliegt verder.
How can I make this topic about me?
pi_151000342
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html

Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Nee, want autopilot
pi_151000377
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld.

http://www.flightradar24.com/airport/cgn/departures
pi_151000459
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord.
Dat zijn bewuste dalingen en opzich is dat consistent met deze radarbeelden.
Maar dan blijf je met de vraag waarom ze te ver zijn doorgezakt uiteraard.
Zou niet voor het eerst zijn dat ze bij decompressie te laat de zuurstofmaskers opzetten
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:31:14 #115
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_151000465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
De daling was in elk geval toch vrij "normaal". (op hetzelfde schema als een daling voor een landing bv) De passagiers zullen die wellicht nauwelijks gemerkt hebben.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_151000503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:29 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld.

http://www.flightradar24.com/airport/cgn/departures
Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus.
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:33:42 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151000560
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus.
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151000611
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
Ik geloof er niet zoveel van, een toestel dat al vele jaren gebruikt word en niet alleen door Lufthansa zou nu ineens niet veilig zijn waardoor piloten weigeren met een A320 te vliegen?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_151000615
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Onzin en bangmakerij. In Europa is er scherp toezicht op. Prijsvechters bezuinigen op beenruimte, service, personeel. Niet op onderhoud.
pi_151000657
airlivenet twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 21:33:07 ALERT Australian Foreign Minister Julie Bishop has confirmed that 2 Australians were on board the Germanwings ... http://t.co/ixmlKhHu0r reageer retweet
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36:15 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151000679
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Onzin en bangmakerij. In Europa is er scherp toezicht op.
Die piloten weigeren niet voor niets dienst. De A320 is van bewezen kwaliteit, dus het ligt blijkbaar niet aan de constructie maar aan het onderhoud.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36:17 #122
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_151000680
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Dit is geen echte prijsvechter. Dit is eerder een versie van Lufthansa met minder luxe die op kleinere luchthavens vliegt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_151000691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Ik denk het ook.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_151000695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
:')
pi_151000705
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Ja dat gevoel heb ik ook heel sterk.
Dat de kwaliteit toch lager ligt ook.
pi_151000742
Hoeveel echte prijsvechters zijn de laatste jaren naar de grond gegaan?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_151000761
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:31 schreef alpeko het volgende:

[..]

Zou niet voor het eerst zijn dat ze bij decompressie te laat de zuurstofmaskers opzetten
Standaard allereerste actie is zuurstofmaskers op. Dat zit er zo ingebakken bij trainingen, en er is echt geen reden om de volgorde van je procedure om te gooien.
Wellicht als je niet doorhebt dat er een decompressie is, maar dan zet je ook geen emergency descent in ;)
pi_151000807
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die piloten weigeren niet voor niets dienst. De A320 is van bewezen kwaliteit, dus het ligt blijkbaar niet aan de constructie maar aan het onderhoud.
Het kan niet te maken hebben met het feit dat niet iedereen zin heeft om te gaan werken na het verlies van collega's die ze misschien wel goed kende?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:39:50 #129
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151000815
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html

Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Zou zomaar kunnen. Piloten herkennen gevaar, zuurstofmasker op, emergency descent inzetten, flauwvallen want vergiftigd ipv hypoxia... einde verhaal via cfit

In jouw aangehaalde voorbeeld ging het trouwens om de-icing vloeistof
http://www.avherald.com/h?article=434e753b/0000&opt=0
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:40:00 #130
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151000823
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:39 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het kan niet te maken hebben met het feit dat niet iedereen zin heeft om te gaan werken na het verlies van collega's die ze misschien wel goed kende?
Dat kan best maar dat staat er niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151000840
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Nee, alleen dat je je pis moet ophouden, onderhoud is certified.
I´m back.
pi_151000841
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Standaard allereerste actie is zuurstofmaskers op. Dat zit er zo ingebakken bij trainingen, en er is echt geen reden om de volgorde van je procedure om te gooien.
Wellicht als je niet doorhebt dat er een decompressie is, maar dan zet je ook geen emergency descent in ;)
Mss is die descent wel ingezet door de auto pilot? Blijft speculeren dit.
  Admin dinsdag 24 maart 2015 @ 21:40:26 #133
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151000846
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dit is geen echte prijsvechter. Dit is eerder een versie van Lufthansa met minder luxe die op kleinere luchthavens vliegt ...
Ik snap ook niet hoe ze deze blijven aanduiden als prijsvechter, ze zitten totaal niet in dezelfde pot te roeren als easyet en consorten.
Transavia is ook al tijden met een gelijksoortig idee bezig.

Zoveel Ryanairs heb ik de laatste tijd niet uit de lucht zien vallen, wel vliegtuigen van grotere airlines...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151000859
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef alpeko het volgende:

[..]

Mss is die descent wel ingezet door de auto pilot? Blijft speculeren dit.
Dat doet een autopilot niet zelf :)
pi_151000874
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:34 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik geloof er niet zoveel van, een toestel dat al vele jaren gebruikt word en niet alleen door Lufthansa zou nu ineens niet veilig zijn waardoor piloten weigeren met een A320 te vliegen?
Ik zeg ook, als het waar is... ik denk ook niet dat maatschappijen gaan rotzooien met onderhoud structureel.
I´m back.
pi_151000897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat kan best maar dat staat er niet.
In Der Spiegel staat dat als speculatie.
pi_151000984
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat doet een autopilot niet zelf :)
Gebeurde met een Franse vlucht ook. Oké dat was wel een testvlucht. En sowieso was dat een compleet ander verhaal. Slecht voorbeeld. Computer greep daar in met juiste desastreuze gevolgen.
  Admin dinsdag 24 maart 2015 @ 21:44:28 #138
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151001015
Je kunt net zo goed stellen dat de Airbus-reeks slecht is.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151001093
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Gebeurde met een Franse vlucht ook. Oké dat was wel een testvlucht.
Ja? Daar besloot de autopilot zelf een emergency descent in te zetten?
pi_151001148
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja? Daar besloot de autopilot zelf een emergency descent in te zetten?
Nee computer hield daar het optrekken van de neus tegen omdat die dacht dat de landing was ingezet. Was een A320-111
pi_151001158
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja? Daar besloot de autopilot zelf een emergency descent in te zetten?
http://en.wikipedia.org/wiki/XL_Airways_Germany_Flight_888T
  Admin dinsdag 24 maart 2015 @ 21:49:01 #142
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151001183
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:49:17 #143
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151001191
Onzinnige speculatie. De A320 is een zeer betrouwbaar vliegtuig, en Airbus is wel de laatste naar wie gewezen kan worden.

Dan zou ik het eerder op gebrekkig onderhoud gooien.

Wat betreft de autopiloot, die (dis)engaged niet uit zichzelf.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151001197
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:44 schreef yvonne het volgende:
Je kunt net zo goed stellen dat de Airbus-reeks slecht is.
Lijkt me overdreven.
Toch?
I´m back.
  Admin dinsdag 24 maart 2015 @ 21:49:51 #145
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151001216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me overdreven.
Toch?
http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden Tel ze maar
Boeing is ook al kut.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:50:26 #146
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151001249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden Tel ze maar
Boeing is ook al kut.
Je houdt niet veel over zo hé ;)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151001286
quote:
Wat heeft dit te maken met een autopilot die automatisch een emergency descent inzet bij een decompressie?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:51:19 #148
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151001295
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden Tel ze maar
Boeing is ook al kut.
Na Airbus en Boeing zijn er toch niet veel andere vliegtuigbouwers?
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Admin dinsdag 24 maart 2015 @ 21:52:19 #149
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151001333
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:50 schreef Blistering het volgende:

[..]

Je houdt niet veel over zo hé ;)
Nee, maar het is ook om aan te tonen dat we nu wel van alles kunnen gaan lopen roepen, maar we weten het niet, alles is speculatie :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:52:50 #150
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151001355
quote:
Dat was geen emergency descent. Daar zeiden alle computers "doe het zelf verder maar".. wat de piloten niet (goed) deden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')