abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:59:59 #51
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150995896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

MH17: 1997
MH370: 2002
Henan Airlines Flight 8387: 2008

Alsof nieuwere toestellen veiliger zijn :')___!
Tegen een raket of een dolle piloot is natuurlijk geen enkel vliegtuig bestand.
Say what?
pi_150995937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:

Ik begrijp je wel hoor.. eerlijk gezegd zou ik in zo'n geval tegen mijn gezindslidjes zeggen.. oke, dan gaan we wel iets anders verzinnen
We hebben jaren niet kunnen vliegen nu hebben we een heel klein hondje die mee mag.... :').
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:00:33 #53
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150995941
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.
Ik betwijfel dat de airliner meer weet na MH17 en MH370.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Tegen een raket of een dolle piloot is natuurlijk geen enkel vliegtuig bestand.
Vliegtuigen storen neer omdat de piloot een verkeerde schakelaar omzet. Tja...
pi_150995964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je insinueert het.
Ik geef alleen een reactie op iemand die zegt dat 25 jaar niet oud is, dat dat voor een prijsvechter wel is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:56 schreef Donnie29 het volgende:
@ jatochneetoch

Welke prijsvechter vliegt dan met "nieuwe" vliegtuigen? Of denk je dat de 737 nieuw is? De A320 is gewoon een heel goed en modern vliegtuig.
Bijna allemaal. Een 15 jaar oud vliegtuig verbruikt gewoon zoveel meer brandstof dan één van nu, dat het goedkoper is die oude naar een kerkhof te sturen en een nieuwe te kopen, dan door vliegen.
pi_150995969
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Onderhoud werd gewoon gedaan door Lufthansa, dat zal het grootste probleem niet zijn denk ik.
Het toestel heeft vorig jaar zomer nog een grote onderhoudsbeurt gehad, en in tegenstelling tot een auto gaat zo'n ding dan wel grotendeels uit elkaar.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:03:45 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996133
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:00 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ik geef alleen een reactie op iemand die zegt dat 25 jaar niet oud is, dat dat voor een prijsvechter wel is.
Quote ik nou de verkeerde? :@
quote:
[..]

Bijna allemaal. Een 15 jaar oud vliegtuig verbruikt gewoon zoveel meer brandstof dan één van nu, dat het goedkoper is die oude naar een kerkhof te sturen en een nieuwe te kopen, dan door vliegen.
Er is een onderhoudsbeurt geweest dacht ik. Misschien dat ze wat hebben veranderd aan het toestel?
pi_150996170
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij.
Geen enkele vliegmaatschappij zou graag toegeven dat zelfmoord van een piloot wel eens de oorzaak kan zijn.. zoiets is al eens voorgekomen met een vliegtuig van Air Egypt.

Mijn argumenten zijn:

- Meteen na het bereiken van de normale vlieghoogte in een duikvlucht gaan
- Geen noodsignaal
- De vliegroute.. er lijkt bewust te zijn afgekoerst op een harde Alpenberg
pi_150996229
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Quote ik nou de verkeerde? :@

[..]

Er is een onderhoudsbeurt geweest dacht ik. Misschien dat ze wat hebben veranderd aan het toestel?
Ja, dat is gewoon de daily. Dat heeft elk vliegtuig elke dag.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:06:11 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996287
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat is gewoon de daily. Dat heeft elk vliegtuig elke dag.
(Groot)Onderhoudsbeurt. Volgens enige kleine research zitten deze er onder:
http://en.wikipedia.org/w(...)FM56#CFM56-5A_series

Iemand enig idee als die orgineel zijn?
pi_150996288
Het is toch opmerkelijk dat een vliegtuig een goede stijging heeft tot de 11 kilometer, vervolgens even stabiel vliegt op die 11 km en daarna een vrije val in zet van 8 minuten lang :{ ?

Vraag mij echt af wat er gebeurd is. Want dit gebeurd zelden!
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:06:49 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996315
quote:
Aerodynamic improvements such as an updated fan, low-pressure compressor, high-pressure compressor and combustor make this variant 10–11% more fuel efficient than its predecessors.
pi_150996384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:06 schreef xzaz het volgende:

[..]

(Groot)Onderhoudsbeurt. Volgens enige kleine research zitten deze er onder:
http://en.wikipedia.org/w(...)FM56#CFM56-5A_series

Iemand enig idee als die orgineel zijn?
De d-check bedoel je? Die was ruim anderhalf jaar geleden.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:09:23 #63
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_150996431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is toch opmerkelijk dat een vliegtuig een goede stijging heeft tot de 11 kilometer, vervolgens even stabiel vliegt op die 11 km en daarna een vrije val in zet van 8 minuten lang :{ ?

Vraag mij echt af wat er gebeurd is. Want dit gebeurd zelden!
:')
pi_150996437
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:10:00 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996468
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:08 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

De d-check bedoel je? Die was ruim anderhalf jaar geleden.
Ok
pi_150996470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

:')
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder ;).
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:10:42 #67
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996498
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder ;).
De laatste 3/4 ongelukken zijn niet gebeurt tijdens landen en stijgen dus die statistiek wordt onderhand ook achterhaald :P
\
pi_150996521
Ik hoop toch niet dat ze piloten antidepressiva laten slikken.
pi_150996564
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geen enkele vliegmaatschappij zou graag toegeven dat zelfmoord van een piloot wel eens de oorzaak kan zijn.. zoiets is al eens voorgekomen met een vliegtuig van Egyptian Air.

Mijn argumenten zijn:

- Meteen na het bereiken van de normale vlieghoogte in een duikvlucht gaan
- Geen noodsignaal
- De vliegroute.. er lijkt bewust te zijn afgekoerst op een harde Alpenberg
Laatste argument kan meteen de prullenbak in! Speculeren zonder enige kennis is dit. De gevolgde koers is gelijk aan dezelfde vlucht van de dag er voor. Alles was normaal ook de koers die na het bereiken van de kruishoogte gevolgd werd. Afgezien van het feit dat het toestel gecontroleerd hoogte verloor.
pi_150996601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien was de piloot wel moslim.. kan ook nog
Ook dat kan tegenwoordig.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:13:31 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150996644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien was de piloot wel moslim.. kan ook nog
Misschien had hij wel blauwe ogen.
pi_150996648
quote:
Zweeds elftal mist gecrashte vlucht

Een Zweeds voetbalteam had ook aan boord moeten zijn van de gecrashte Airbus A320, die vandaag neerstortte in de Franse Alpen.

Dalkurd FF, dat uitkomt in de derde divisie van de Zweedse voetbalcompetitie, kwam terug van een trainingsstage in Spanje. De selectie boekte de vlucht echter om, omdat de spelers geen zin hadden in een lange overstap in Düsseldorf.
Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem
pi_150996674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder ;).
In feite wel want het vliegtuig heeft nauwelijks op kruishoogte gevlogen. Is meteen gaan dalen.
pi_150996698
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen.
De hond die je hiervoor had is weggedaan omdat hij niet mee kon in het vliegtuig?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:14:48 #75
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150996727
verkeerd knopje ingeduwd
are we infinite or am I alone
pi_150996731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem
Hup Hup Dalkurd FF
pi_150996776
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De hond die je hiervoor had is weggedaan omdat hij niet mee kon in het vliegtuig?
Die is overleden bijna 16 jaar oud. Jl. 6 oktober. Ze zou 28ste oktober 2014 16 zijn geworden.
Ze staat in mijn avatar, Ollie.
(Portretfoto (beetje Hollandse school ook) die ik heb gemaakt in ongeveer maart 2014)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 24-03-2015 20:25:41 ]
I´m back.
pi_150996873
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
:{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_150996889
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem
Zulke berichten altijd zeg, manmanman. Ja er zijn wat mensen die hebben omgeboekt maar ee zijn er ook weer wat die juist hebben omgeboekt zodat ze op deze vlucht terecht kwamen. Wat een enorme onzin altijd, die berichten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_150996970
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:17 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Zulke berichten altijd zeg, manmanman. Ja er zijn wat mensen die hebben omgeboekt maar ee zijn er ook weer wat die juist hebben omgeboekt zodat ze op deze vlucht terecht kwamen. Wat een enorme onzin altijd, die berichten.
Kwam het dan ook tegen op site van de Telegraaf.. de krant van pauper Nederland
pi_150997005
wol twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:18:29 Een aantal crews van Germanwings weigerde vandaag “om persoonlijke redenen” te vliegen. Spiegel speculeert dat ze Airbussen niet vetrouwden. reageer retweet
russian_market twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:16:47 German media reports that #GermanWings aircraft had technical issues yesterday and had to stay hours in Dusseldorf airport. reageer retweet
pi_150997129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef xzaz het volgende:

[..]

De laatste 3/4 ongelukken zijn niet gebeurt tijdens landen en stijgen dus die statistiek wordt onderhand ook achterhaald :P
\
De laatste 2 voor deze zijn dat wel.
http://en.wikipedia.org/w(...)ercial_aircraft#2015
pi_150997768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
wol twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:18:29 Een aantal crews van Germanwings weigerde vandaag “om persoonlijke redenen” te vliegen. Spiegel speculeert dat ze Airbussen niet vetrouwden. reageer retweet
russian_market twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 20:16:47 German media reports that #GermanWings aircraft had technical issues yesterday and had to stay hours in Dusseldorf airport. reageer retweet
Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
pi_150997819
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Lijkt me sterk.
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:43:15 #85
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150998119
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Is gefixt (deur van neuslandingsgestel) en daarna heeft ie gisteren Dusseldorf-Madrid-Dusseldorf en vandaag Dusseldorf-Barcelona gevlogen voordat ie aan de fatale vlucht begon.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:47:10 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_150998296
Barcelonnette ipv. Barcelona in de TomTom getikt?
Suggestie van mijn neefje.
11 jaar :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_150998333
Vanaf welke locatie op de kaart in de OP is de daling ingezet?
Was dat al boven land? Een landing op zee geeft meer kansen lijkt me.
Eerst denken, dan typen
pi_150998368
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:47 schreef Piger het volgende:
Vanaf welke locatie op de kaart in de OP is de daling ingezet?
Was dat al boven land? Een landing op zee geeft meer kansen lijkt me.
Nee boven zee
pi_150998375
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
Barcelonnette ipv. Barcelona in de TomTom getikt?
Suggestie van mijn neefje.
11 jaar :P
Ja, was het eerste dat ik ook dacht van Barcelona naar Barcelonnette...
Wat betekent het eigenlijk? Barcelona?
I´m back.
pi_150998544
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Oh lekker dan...
Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen..
Vergeten een moertje aan te draaien?
Weigeringen vonden plaats na het ongeval. Niet daarvoor. Vandaar ook de geschrapte vlucht eerder vandaag, vermoed ik.
pi_150998616
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:48 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Nee boven zee
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:53:30 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_150998621
Al best een uitgebreide Wiki pagina over: http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150998626
Ja, heel vreemd dat je even geen zin hebt om te werken als er net twee van je collega's zijn overleden...
pi_150998690
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:

[..]

Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Nog weinig tijd gehad om me er in te verdiepen vandaag, maar nu je dat zo zegt ben ik het zeker met je eens. Als je ziet dat je alleen maar blijft dalen hou je het vliegtuig wel bij de bergen weg ja.
pi_150998764
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:

[..]

Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven.

Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk boven hoog terrein. Dan wordt er van tevoren geplanned wat er moet gebeuren bij eventuele decompressie of n-1 (denk aan ontsnappingsroutes, beslissingspunten, enzovoorts)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:56:51 #96
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_150998788
Veel respect voor de mensen die op de rampplek aan het werk moeten... Vrees dat de lichamen niet meer intact zijn :{.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:58:33 #97
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150998878
Volgens mij zijn de reddingswerkers voor vandaag alweer vertrokken i.v.m. de duisternis.

Morgen weer een dag.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_150998882
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Veel respect voor de mensen die op de rampplek aan het werk moeten... Vrees dat de lichamen niet meer intact zijn :{.
Allemaal stukjes.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:00:11 #99
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150998971
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:

[..]

Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
are we infinite or am I alone
pi_150998972
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:56 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven.

Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk boven hoog terrein. Dan wordt er van tevoren geplanned wat er moet gebeuren bij eventuele decompressie of n-1 (denk aan ontsnappingsroutes, beslissingspunten, enzovoorts)
Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten?
Zoniet, dan zou de piloot dus eerst een daling hebben ingezet zoals je aangeeft, maar de vraag is dan wel, wat het vliegtuig uiteindelijk heeft doen crashen. Als de piloot merkt dat hij geen hoogte meer kan krijgen, dan wijk je toch alsnog van koers af?
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')