abonnement Unibet Coolblue
pi_150971978
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Nieuws
De Lijst Kloothommel - update 18 maart
PDF over de in het gebied voorkomende hagedisachtigen
Podcast van 74 min over de zaak en samenvatting
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de afgrond", door agter

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 18-03-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - Geruisloos
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & Informatie op video
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra informatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Centrale vraag: Waar zou de nachtfotolocatie zich bevinden?

HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps
pi_150972075
Ik betrap mezelf soms op het feit, dat als ik 's avonds weer lekker onder mijn warme dekbed kruip, hoe koud beiden meiden het hebben gehad.

Dan krijg ik wel even de rillingen, maar niets meer aan te doen. Wel trek ik dan (on)opgemerkt mijn deken wat strakker aan.
pi_150972079
De nachtlocatie bestaat mijn inziens meerdere locatie's

ik zie inderdaad de q2 takelbrug terug, zoals Matteo postte maar ook de steen van 11:30, in een tijdsbestek van 3 uur zijn er 90 foto's gemaakt, en imo niet op 1 locatie.

We hebben 5 foto's en allemaal anders en niet te linken aan elkaar qua tijd en logica (ongeacht misdaad of kloof scenario) We kunnen er geen 360 graden panorama van maken.

1 zijn de meiden gaan lopen?
2 is een derde gaan lopen?

Ik zie inderdaad een nachtfoto van de eerdere post van Matteo
Ik zie ook een wand/afgrond, tja wat is het nu?
pi_150972138
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:
De nachtlocatie bestaat mijn inziens meerdere locatie's

ik zie inderdaad de q2 takelbrug terug, zoals Matteo postte maar ook de steen van 11:30, in een tijdsbestek van 3 uur zijn er 90 foto's gemaakt, en imo niet op 1 locatie.

We hebben 5 foto's en allemaal anders en niet te linken aan elkaar qua tijd en logica (ongeacht misdaad of kloof scenario) We kunnen er geen 360 graden panorama van maken.

1 zijn de meiden gaan lopen?
2 is een derde gaan lopen?

Ik zie inderdaad een nachtfoto van de eerdere post van Matteo
Ik zie ook een wand/afgrond, tja wat is het nu?
huh, het waren toch allemaal nepfoto's? Gemaakt door de perfectionistische psychopaat? Kan dus ook heel ergens anders zijn... niemand heeft de foto's exact herkend, dus wat boeit het, waar de magische moordenaar ze gemaakt heeft? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150972144
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:48 schreef A_Fortiori het volgende:
Ik betrap mezelf soms op het feit, dat als ik 's avonds weer lekker onder mijn warme dekbed kruip, hoe koud beiden meiden het hebben gehad.

Dan krijg ik wel even de rillingen, maar niets meer aan te doen. Wel trek ik dan (on)opgemerkt mijn deken wat strakker aan.
misschien neig ik daarom wel maar een misdaad, 11 dagen in een natte koude jungle, donker en alleen.
pi_150972209
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

misschien neig ik daarom wel maar een misdaad, 11 dagen in een natte koude jungle, donker en alleen.
of ze hebben gewoon pech gehad door een val en zijn daardoor wel of niet van het pad geraakt.
pi_150972239
Hoi Ootje.
Ik vind het wel heftig hoe je dit nieuwe topic van kris en Lisanne is geopend
pi_150972296
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 01:05 schreef vronie het volgende:
Hoi Ootje.
Ik vind het wel heftig hoe je dit nieuwe topic van kris en Lisanne is geopend
Het is ook heftig.
pi_150972321
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 01:10 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Het is ook heftig.
Deze titel had ook gekund.

Verongelukt, en door derden zijn omgekomen?
pi_150972332
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 01:15 schreef vronie het volgende:

[..]

Deze titel had ook gekund.

Verongelukt, en door derden zijn omgekomen?
Mee eens.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 01:50:30 #11
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150972490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 01:15 schreef vronie het volgende:

[..]

Deze titel had ook gekund.

Verongelukt, en door derden zijn omgekomen?
En dat terwijl ze zijn verdwaald. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150972988
Onze psycho hield het beperkt tot een simpel verdwaalspoor met fake noodoproepen. Het kan veel gekker.

Om de ontvoering verborgen te houden dwong hij de vrouw haar Facebookpagina bij te houden en contact te houden met haar familie.

http://www.nu.nl/buitenla(...)aanden-gevangen.html
pi_150973390
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 01:50 schreef Gorraay het volgende:

[..]

En dat terwijl ze zijn verdwaald. :7
Aan verdwalen ga je nog steeds niet dood.
pi_150973474
Ik heb even mijn theorie over de belhistorie van een paar dagen geleden getest en volgens mij klopt wat ik dacht.

Als ik niet aangemeld ben op een netwerk waar ik toegang tot heb en ik probeer naar een random telefoonnummer te bellen, dan komt er direct een pop-up: Mobile Network Not Available. Deze belpoging wordt dan niet opgeslagen in de belhistorie.

Als ik naar een noodnummer bel, dan krijg ik die pop-up niet (omdat ik dan van elk netwerk gebruik mag maken) en gaat de telefoon inderdaad beginnen met bellen.
Ik heb meteen op dat moment (nog voordat de telefoon over zou gaan enzo) de batterij uit mijn telefoon gehaald, om niet lastig te vallen. Daardoor heeft hij deze oproep ook niet opgeslagen in mijn belhistorie, wat normaal wel het geval zou zijn.
Dit is alleen niet te vergelijken met de situatie van K&L, want in hun geval zouden de telefoons wel extra naar andere netwerken gaan zoeken, maar uiteindelijk niet vinden (wat bij mij hier in NL dus wel het geval was).

Update:
Dat was met mijn Android. Nu ook getest met mijn iPhone en die blijft gewoon doodleuk net doen of 'ie aan het bellen is, terwijl er duidelijk 'No Service' in het hoekje staat. Heel vreemd.
In dit geval worden deze belpogingen trouwens wèl opgeslagen in de belhistorie, dus dat verschilt blijkbaar met Android.

Ohja, en ook als ik naar een normaal nummer probeer te bellen, zonder mijn SIM pin te hebben ingevoerd (zoals de iPhone van K de laatste dagen), dan krijg ik wel een pop-up met "SIM locked" en dan wordt die poging volgens mij ook opgeslagen in de belhistorie.

Dus wat ik dacht lijkt totaal niet te kloppen in het geval van de iPhone, maar om het echt goed te kunnen testen zou dat in een gebied moeten zijn waar geen bereik is. Maarja, dat is tegenwoordig nergens meer in de buurt. xD

[ Bericht 29% gewijzigd door Physsic op 24-03-2015 08:12:20 ]
pi_150973709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 04:41 schreef 11en30 het volgende:
Onze psycho hield het beperkt tot een simpel verdwaalspoor met fake noodoproepen. Het kan veel gekker.

Om de ontvoering verborgen te houden dwong hij de vrouw haar Facebookpagina bij te houden en contact te houden met haar familie.

http://www.nu.nl/buitenla(...)aanden-gevangen.html
Dat is heftig! We zien dus dat niets onmogelijk is.
pi_150973870
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 01:15 schreef vronie het volgende:

[..]

Deze titel had ook gekund.

Verongelukt, en door derden zijn omgekomen?
Had gekund, ik hem niet mee aanpassen, en het is wel waar de discussie hier constant overgaat.
edit: ik heb gevraagd of ze hem wat willen aanpassen

[ Bericht 4% gewijzigd door ootjekatootje op 24-03-2015 08:48:46 ]
pi_150973970
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 04:41 schreef 11en30 het volgende:
Onze psycho hield het beperkt tot een simpel verdwaalspoor met fake noodoproepen. Het kan veel gekker.

Om de ontvoering verborgen te houden dwong hij de vrouw haar Facebookpagina bij te houden en contact te houden met haar familie.

http://www.nu.nl/buitenla(...)aanden-gevangen.html
En niemand was haar kwijt? Ik bedoel een model post toch met regelmaat nieuw materiaal, dat is onderdeel van haar beroep?

O ik zie het al, ze was door hem (nep-bureau) naar Italië gelokt, ze woonde in Zweden. De Italiaanse buurvrouw hoorde haar gillen.

[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 24-03-2015 08:54:47 ]
pi_150973998
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:57 schreef Physsic het volgende:
Ik heb even mijn theorie over de belhistorie van een paar dagen geleden getest en volgens mij klopt wat ik dacht.

Als ik niet aangemeld ben op een netwerk waar ik toegang tot heb en ik probeer naar een random telefoonnummer te bellen, dan komt er direct een pop-up: Mobile Network Not Available. Deze belpoging wordt dan niet opgeslagen in de belhistorie.

Als ik naar een noodnummer bel, dan krijg ik die pop-up niet (omdat ik dan van elk netwerk gebruik mag maken) en gaat de telefoon inderdaad beginnen met bellen.
Ik heb meteen op dat moment (nog voordat de telefoon over zou gaan enzo) de batterij uit mijn telefoon gehaald, om niet lastig te vallen. Daardoor heeft hij deze oproep ook niet opgeslagen in mijn belhistorie, wat normaal wel het geval zou zijn.
Dit is alleen niet te vergelijken met de situatie van K&L, want in hun geval zouden de telefoons wel extra naar andere netwerken gaan zoeken, maar uiteindelijk niet vinden (wat bij mij hier in NL dus wel het geval was).

Update:
Dat was met mijn Android. Nu ook getest met mijn iPhone en die blijft gewoon doodleuk net doen of 'ie aan het bellen is, terwijl er duidelijk 'No Service' in het hoekje staat. Heel vreemd.
In dit geval worden deze belpogingen trouwens wèl opgeslagen in de belhistorie, dus dat verschilt blijkbaar met Android.

Ohja, en ook als ik naar een normaal nummer probeer te bellen, zonder mijn SIM pin te hebben ingevoerd (zoals de iPhone van K de laatste dagen), dan krijg ik wel een pop-up met "SIM locked" en dan wordt die poging volgens mij ook opgeslagen in de belhistorie.

Dus wat ik dacht lijkt totaal niet te kloppen in het geval van de iPhone, maar om het echt goed te kunnen testen zou dat in een gebied moeten zijn waar geen bereik is. Maarja, dat is tegenwoordig nergens meer in de buurt. xD
Ook niet in zo'n vriestas van de supermarkt?
pi_150974130
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:57 schreef Physsic het volgende:
Als ik niet aangemeld ben op een netwerk waar ik toegang tot heb en ik probeer naar een random telefoonnummer te bellen, dan komt er direct een pop-up: Mobile Network Not Available. Deze belpoging wordt dan niet opgeslagen in de belhistorie.
Je denkt veel te simpel. Ik neem aan dat je na je pogingen in je belhistorie gaat kijken.

Maar denk nu even na. Kan jij ergens achterhalen wanneer jij je telefoon aan en uit hebt gezet? Kan jij ergens achterhalen wanneer jij wel of niet je SIM code hebt ingevoerd? Kan jij ergens achterhalen wanneer jij, na het aanzetten van je telefoon een 'swipe' hebt gegeven over het beeldscherm?

Ik denk het niet. Toch heeft het NFI dat soort gegevens wél uit de telefoons weten te halen. Als ze dat al kunnen dan kunnen ze zeker ook zien of er geprobeerd is naar een gewoon nummer te bellen of een sms te versturen. Gewoon in de telefoons dus. Daar hebben ze dan ook geen speciale wettelijke toestemming voor nodig om die gegevens bij een provider op te vragen die die gegevens helemaal niet heeft als er geen verbinding tot stand is gekomen.
pi_150974243
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je denkt veel te simpel. Ik neem aan dat je na je pogingen in je belhistorie gaat kijken.

Maar denk nu even na. Kan jij ergens achterhalen wanneer jij je telefoon aan en uit hebt gezet? Kan jij ergens achterhalen wanneer jij wel of niet je SIM code hebt ingevoerd? Kan jij ergens achterhalen wanneer jij, na het aanzetten van je telefoon een 'swipe' hebt gegeven over het beeldscherm?

Ik denk het niet. Toch heeft het NFI dat soort gegevens wél uit de telefoons weten te halen. Als ze dat al kunnen dan kunnen ze zeker ook zien of er geprobeerd is naar een gewoon nummer te bellen of een sms te versturen. Gewoon in de telefoons dus. Daar hebben ze dan ook geen speciale wettelijke toestemming voor nodig om die gegevens bij een provider op te vragen die die gegevens helemaal niet heeft als er geen verbinding tot stand is gekomen.
Ja, dat kan ik. :) Ik weet namelijk hoe mijn Android in elkaar zit. 👍
En ik weet ook op welke manier en welke gegevens instanties als het NFI van een iPhone kunnen halen.
pi_150974663
En als je de moeite had genomen mijn post verder te lezen, dan had je gezien dat het bij de iPhone anders is. De 'test' is sowieso niet volledig te vergelijken met de situatie van K&L, omdat het een andere situatie is en ik de instellingen van haar iPhone niet ken.

Ook ik zei gisteren indd dat het opvragen van gegevens bij de provider vrij zinloos is als er geen contact is geweest.

Daarnaast is een Androidtelefoon (waar jij op reageert) niet te vergelijken met een iPhone. Het hele OS werkt anders, dus er worden ook niet dezelfde dingen gelogd.
pi_150975998
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik. :) Ik weet namelijk hoe mijn Android in elkaar zit. 👍
En ik weet ook op welke manier en welke gegevens instanties als het NFI van een iPhone kunnen halen.
So. -edit, niet nodig-

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 24-03-2015 16:36:37 ]
pi_150976488
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

So.
Wauw, volwassen reactie van je..
Je begint zelf over dat ik veel te simpel denk en vraagt 3x "kan jij..?", om vervolgens te stellen dat jij denkt van niet. Dan reageer ik op je vraag.

Ik had me gisteren voorgenomen om vandaag m'n eigen iPhone eens met zo'n programma uit te lezen, om te kijken wat er nou allemaal precies uit te lezen valt.
Maar het enthousiasme is er nu wel een beetje af.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 24-03-2015 16:36:54 ]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:49:45 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150976655
Welnee joh, gewoon doen
pi_150977444
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wauw, volwassen reactie van je..
Je begint zelf over dat ik veel te simpel denk en vraagt 3x "kan jij..?", om vervolgens te stellen dat jij denkt van niet. Dan reageer ik op je vraag.

Ik had me gisteren voorgenomen om vandaag m'n eigen iPhone eens met zo'n programma uit te lezen, om te kijken wat er nou allemaal precies uit te lezen valt.
Maar het enthousiasme is er nu wel een beetje af.
Nou heel graag! Sommige users hier posten "om de boel in de hand te houden", ik ben er nog niet helemaal achter wat daar onder valt. Ik vermoed dus ook het onderzoeken van mogelijke feiten.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:29:48 #26
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150977961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik had me gisteren voorgenomen om vandaag m'n eigen iPhone eens met zo'n programma uit te lezen, om te kijken wat er nou allemaal precies uit te lezen valt.
Maar het enthousiasme is er nu wel een beetje af.
Gewoon doen. Ik ben benieuwd.

Ik heb al eens naar voren gebracht dat er nog iets tussen 'wel bereik' en 'geen bereik' in zit, in elk geval op een iPhone: als je net iets te ver van een zendmast zit krijg je één streepje in beeld waar je vervolgens niets mee kan. Die situatie verwacht ik in de buurt van de vindplaatsen bij de Changuinola. Worden belpogingen dan anders gelogd?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_150979681
Vraag Grijzemassa: Ja dat heb ik ook gelezen, alleen stond er ook dat toen Ingrid later vroeg naar die beelden bleken die verdwenen te zijn.
Ik heb daar geen bron van bij de hand, jij wel?
------------------------------------------------------------------
Hi, nee ik weet alleen dat de beelden van de camera bij de apotheek gewist zijn. Kan link niet vinden, maar even weinig zoektijd.
Hier een stukje van een quote van ToniB #143: Ze hadden tot minstens half 10 de tijd om inkopen te doen. F. zag hun om 9.30 bij de taalschool. De beelden bij de apotheek zijn gewist weten we nu. Ik weet niet of er in de supermarcado camera's hangen die beelden langer dan 24 uur opslaat
pi_150979825
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:48 schreef A_Fortiori het volgende:
Ik betrap mezelf soms op het feit, dat als ik 's avonds weer lekker onder mijn warme dekbed kruip, hoe koud beiden meiden het hebben gehad.

Dan krijg ik wel even de rillingen, maar niets meer aan te doen. Wel trek ik dan (on)opgemerkt mijn deken wat strakker aan.
mi posso imaginarlo anche a me vengono talvolto i brividi quando penso a questo...
pi_150979967
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:
De nachtlocatie bestaat mijn inziens meerdere locatie's

ik zie inderdaad de q2 takelbrug terug, zoals Matteo postte maar ook de steen van 11:30, in een tijdsbestek van 3 uur zijn er 90 foto's gemaakt, en imo niet op 1 locatie.

We hebben 5 foto's en allemaal anders en niet te linken aan elkaar qua tijd en logica (ongeacht misdaad of kloof scenario) We kunnen er geen 360 graden panorama van maken.

1 zijn de meiden gaan lopen?
2 is een derde gaan lopen?

Ik zie inderdaad een nachtfoto van de eerdere post van Matteo
Ik zie ook een wand/afgrond, tja wat is het nu?
Dat zou ook heel goed kunnen: een van hen overleden (Kris?) - die plek vastgelegd...> L. gaan lopen en haar pad vastgelegd met foto's in het donker die wij (nog) niet kunnen linken....is misschien haar pad tot het einde naderde.
pi_150980620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:18 schreef doorgaan het volgende:

[..]

mi posso imaginarlo anche a me vengono talvolto i brividi quando penso a questo...
Det kan også rett og slett i nederlandsk
pi_150980863
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:38 schreef Ouder1 het volgende:
Det kan også rett og slett i nederlandsk
Ja k weet, vond ik f leuk
pi_150988722
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:29 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Gewoon doen. Ik ben benieuwd.

Ik heb al eens naar voren gebracht dat er nog iets tussen 'wel bereik' en 'geen bereik' in zit, in elk geval op een iPhone: als je net iets te ver van een zendmast zit krijg je één streepje in beeld waar je vervolgens niets mee kan. Die situatie verwacht ik in de buurt van de vindplaatsen bij de Changuinola. Worden belpogingen dan anders gelogd?
Nou, die moet je zeker met een korreltje zout nemen. Uiteraard is het zo dat als je hier in NL bent en je hebt gewoon goed bereik, dat er dan meestal ook veel streepjes staan (en andersom). Maar op het randje van wel/niet bereik heb je daar niet zo veel aan.
Het moment dat Kris' iPhone even contact had met een zendmast, wil dat niet zeggen dat er ook een streepje stond.

Ik weet niet of de belpogingen dan anders worden gelogd, misschien dat ik dan kan uitvogelen als het me lukt mijn iPhone te analyseren.
Het zou kunnen van wel, want de iPhone logt echt elke manier van een belpoging doen. xD
pi_151000577
Ik las nog even het volgende artikel met betrekking tot K en L:

http://www.welingelichtek(...)geen-waaghalzen.html

Dit lezende, kan ik mij niet voorstellen dat zij de Pianista op eigen houtje hebben bewandeld/beklommen. Ze gingen zeker niet alleen de jungle in.
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 21:43:48 #34
249559 crew  Lavenderr
pi_151000980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:34 schreef gynaika het volgende:
Ik las nog even het volgende artikel met betrekking tot K en L:

http://www.welingelichtek(...)geen-waaghalzen.html

Dit lezende, kan ik mij niet voorstellen dat zij de Pianista op eigen houtje hebben bewandeld/beklommen. Ze gingen zeker niet alleen de jungle in.
Misschien hebben ze onderschat en dachten ze gewoon een wandeling te gaan maken. Gelet op hun kleding zou dat ook nog kunnen. Hebben ze het verkeerd ingeschat.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:17:57 #35
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151002384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien hebben ze onderschat en dachten ze gewoon een wandeling te gaan maken. Gelet op hun kleding zou dat ook nog kunnen. Hebben ze het verkeerd ingeschat.
Dat denk ik zeker. Boquete ligt op 1100 meter hoogte en de top van de Pianista op 1900, andere gidsen houden het op ruim 2000 meter.

Dat is geen ommetje en ondanks het bos en alles, is het hooggebergte. Waar ook een beek plots een kolkende rivier wordt. Je gaat ook niet zomaar in de Alpen bijvoorbeeld naar 2000 meter wandelen. Het is geen blokje om in de vallei.

Als ik met gewone doorsnee mannen en vrouwen in Zuid-Limburg ga wandelen houd ik al rekening met hoogteverschillen. Omdat ervaring leert dat men bij stevige stijgingspercentages en zo'n 300 hoogtemeters in totaal al teveel afgemat wordt en het niet meer leuk vindt.
pi_151003082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:17 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat denk ik zeker. Boquete ligt op 1100 meter hoogte en de top van de Pianista op 1900, andere gidsen houden het op ruim 2000 meter.

Dat is geen ommetje en ondanks het bos en alles, is het hooggebergte. Waar ook een beek plots een kolkende rivier wordt. Je gaat ook niet zomaar in de Alpen bijvoorbeeld naar 2000 meter wandelen. Het is geen blokje om in de vallei.

Als ik met gewone doorsnee mannen en vrouwen in Zuid-Limburg ga wandelen houd ik al rekening met hoogteverschillen. Omdat ervaring leert dat men bij stevige stijgingspercentages en zo'n 300 hoogtemeters in totaal al teveel afgemat wordt en het niet meer leuk vindt.
Perico, als ik naar Benefits kijk dan lijkt het eerste stuk van de Pianista vanaf het restaurant gerekend erg vlak (waar de motorrijders rijden)
Het echte klimmen begint volgens mij pas waar Edwin zijn video begint.
Weet jij hoeveel hoogtemeters je vanaf dat punt naar de top moet overbruggen?
pi_151003608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien hebben ze onderschat en dachten ze gewoon een wandeling te gaan maken. Gelet op hun kleding zou dat ook nog kunnen. Hebben ze het verkeerd ingeschat.
Natuurlijk kunnen zij de Pianista onderschat hebben en samen de trip ondernomen hebben maar n.a.v. het artikel dat ik aanhaalde, geloof ik daar niet in.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:50:52 #38
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151004246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Perico, als ik naar Benefits kijk dan lijkt het eerste stuk van de Pianista vanaf het restaurant gerekend erg vlak (waar de motorrijders rijden)
Het echte klimmen begint volgens mij pas waar Edwin zijn video begint.
Weet jij hoeveel hoogtemeters je vanaf dat punt naar de top moet overbruggen?
Volgens GE:
Ligt restaurant Il Pianista op ongeveer 1250 meter

Begint het regenwoud op 1450 meter.
De Mirador ligt op 1850 meter.
Derhalve een hoogteverschil van 400 meter tussen de bomen en 200 meter in de aanloop daar naartoe.
Wie dit leest is gek
pi_151004249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:34 schreef gynaika het volgende:
Ik las nog even het volgende artikel met betrekking tot K en L:

http://www.welingelichtek(...)geen-waaghalzen.html

Dit lezende, kan ik mij niet voorstellen dat zij de Pianista op eigen houtje hebben bewandeld/beklommen. Ze gingen zeker niet alleen de jungle in.
Ja, ik las laatst ook een blog van een hele ervaren hiker (staat in de OP? Iets met earth...com ofzo). Zij begonnen met 3personen aan de wandeling, zonder gids, terwijl dat hen nog afgeraden was.
De eerste haakte al af en zei; ik wacht wel op jullie.
Even later haakte ook de blogger zelf af en begon terug te wandelen en dacht nog: Dit is krankzinnig, we zijn nu alle drie alleen, wat als er iets gebeurt? Hij gleed ook allemaal uit door de modder enzo.
Weet niet precies over welk deel van het pad het daar gaat, want heb me niet zo in het pad verdiept.
Maar eigenlijk in alle stukjes tekst over de Pianista die ik heb gelezen, wordt heel duidelijk gemaakt dat je echt niet zonder gids moet gaan wandelen. Terwijl bij andere routes dingen staan als 'duidelijke bewegwijzering' etc.
pi_151006674
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Volgens GE:
Ligt restaurant Il Pianista op ongeveer 1250 meter

Begint het regenwoud op 1450 meter.
De Mirador ligt op 1850 meter.
Derhalve een hoogteverschil van 400 meter tussen de bomen en 200 meter in de aanloop daar naartoe.
En hoeveel km lopen is het vanaf de "echte" klim?

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 25-03-2015 00:11:39 ]
  woensdag 25 maart 2015 @ 00:28:33 #41
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151007389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:17 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat denk ik zeker. Boquete ligt op 1100 meter hoogte en de top van de Pianista op 1900, andere gidsen houden het op ruim 2000 meter.

Dat is geen ommetje en ondanks het bos en alles, is het hooggebergte. Waar ook een beek plots een kolkende rivier wordt. Je gaat ook niet zomaar in de Alpen bijvoorbeeld naar 2000 meter wandelen. Het is geen blokje om in de vallei.

Als ik met gewone doorsnee mannen en vrouwen in Zuid-Limburg ga wandelen houd ik al rekening met hoogteverschillen. Omdat ervaring leert dat men bij stevige stijgingspercentages en zo'n 300 hoogtemeters in totaal al teveel afgemat wordt en het niet meer leuk vindt.
Als de klim naar de Mirador zo allemachtig zwaar en moeilijk is, waarom zijn ze dan daarna nog minstens een uur verder gelopen?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151007573
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:40 schreef gynaika het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen zij de Pianista onderschat hebben en samen de trip ondernomen hebben maar n.a.v. het artikel dat ik aanhaalde, geloof ik daar niet in.
Ik ook niet! Ze waren jong maar zeer terughoudend. De meiden hadden een doel, spaans leren, goed werk doen voor een ander en een leuke tijd hebben samen.

Hadden ze andere doelen dan ligt Ibiza hier om de hoek....
pi_151007630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:28 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Als de klim naar de Mirador zo allemachtig zwaar en moeilijk is, waarom zijn ze dan daarna nog minstens een uur verder gelopen?
Huh, gewoon omdat het mooi en heel bijzonder is, het is het nevelwoud, het weinige regenwoud wat we hier op aarde nog hebben, als je er dan toch bent, dan loop je nog even verder ook al heb je blaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 25-03-2015 01:25:35 ]
pi_151008151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:28 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Als de klim naar de Mirador zo allemachtig zwaar en moeilijk is, waarom zijn ze dan daarna nog minstens een uur verder gelopen?
ja als je een leuk stel kerels tegenkomt, dan loopt het wel wat makkelijker (zegt iemand die zonder trainen 5 x de Nijmeegse vierdaagse heeft gelopen, puur op de gezelligheid en zonder dat geneuzel van de KRO, verkleedpartijen en de kankeroverwinningen en de diepgang nu) :X
pi_151008357
weg ivm fondsenweving en zoeken naar oplossingen

[ Bericht 95% gewijzigd door ootjekatootje op 25-03-2015 11:30:43 ]
  woensdag 25 maart 2015 @ 04:33:36 #46
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151008699
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:32 schreef jackie12 het volgende:
Weet jij hoeveel hoogtemeters je vanaf dat punt naar de top moet overbruggen?
Ik denk net als Nieuwschierig dat de echte klim op 1250 meter begint. Maar ik taxeer de top net als Mercedes Miranda op pak hem beet 2050 meter.

Dus zo'n 800 hoogtemeters op 4 km.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:28 schreef Gorraay het volgende:
Als de klim naar de Mirador zo allemachtig zwaar en moeilijk is, waarom zijn ze dan daarna nog minstens een uur verder gelopen?
Ik wilde gewoon waken voor onderschatting. Je kunt het een pleasant afternoon hike noemen maar stiekem ga je toch naar grote hoogte en zijn het forse stijgingspercentages.

Dus is het toch een aanslag voor de ongetrainde wandelaar. Al blijken ze het dan binnen 115 minuten te hebben gedaan. Maar het is geen wandeling door het park, dat is het belangrijkste. In het uur na de top lijken ze ook nog maar 800 meter te hebben afgelegd.
pi_151009423
Bijna een jaar geleden dat de nachtmerrie begon voor de meiden zelf en daarna voor hun ouders, familieleden en hun vrienden. Nog zoveel onbeantwoorde vragen, nog zoveel horrorscenario's mogelijk. Heel zwaar voor de nabestaanden.
Wij kunnen al moeilijk dealen met het feit dat we niet weten wat er is gebeurd, hoe moet het dan wel niet zijn voor hun ouders en familie en vrienden?
Ik hoop echt dat er toch nog feiten naar boven komen die meer gaan prijsgeven van wat er gebeurd is.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_151010518
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:28 schreef Gorraay het volgende:
Als de klim naar de Mirador zo allemachtig zwaar en moeilijk is, waarom zijn ze dan daarna nog minstens een uur verder gelopen?
Idd. Waarom-> omdat het mooi leek en uitnodigend + omdat ze kennelijk genoeg energie hadden om het doen.

Panama heeft weinig onderzoek verricht naar deze zaak. Zie de verschillende klachten door Arrocha. Er is eigenlijk niets gedaan met de door het NFI gevonden resultaten.
http://www.panamaamerica.(...)s-holandesas-958336#
"Los celulares de ambas chicas nunca fueron revisados por los peritos panameños"

Bijna een jaar later, kiest de familie (noodgedwongen?) voor het scenario ongeluk.

Panama zegt dat de zaak spoedig zal worden gesloten en verklaart dat het nog steeds niet duidelijk is wat er met de meiden is gebeurd. Het is opvallend dat Panama niet kiest voor het scenario "glijpartij".

Bij een ongeluk, glijpartij, zo redelijk vlak achter de mirador, rijst namelijk de vraag: waardoor of waarom werden ze niet gevonden in de eerste week? Al dan niet levenloos. Dat vergt onderzoek.

In Panama weet niemand wat en wil niemand wat weten. [En wie wel wat weet....]

Voor mij geldt: als het een onschuldige glijpartij is, prima. Ongelukken gebeuren overal in de wereld. Maar ik zou willen weten waarom ze niet gevonden werden, zo vlakbij. Volgens dat scenario, lagen ze in de eerste week redelijk vlak achter de mirador.
pi_151013046
weg ivm fondsenweving en zoeken naar oplossingen

[ Bericht 57% gewijzigd door ootjekatootje op 25-03-2015 11:30:17 ]
pi_151013369
https://fbcdn-sphotos-a-a(...)a758667b1d80a88eda66

Hoe zouden ze gezocht hebben, zouden ze zich hebben verdeeld in kleinere groepen?

[ Bericht 98% gewijzigd door ootjekatootje op 25-03-2015 11:33:05 ]
pi_151013380
dubbel
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 11:21:41 #52
249559 crew  Lavenderr
pi_151013489
quote:
Nee, geen fondsenwerving hier. Is aleens eerder gezegd.

[ Bericht 66% gewijzigd door Lavenderr op 25-03-2015 11:57:13 ]
pi_151013940
Toen de video gemaakt werd van AFK, zie je een zoekteam op de achtergrond, heel toevallig. Lijkt wel in scene gezet.
pi_151017004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 04:41 schreef 11en30 het volgende:
Onze psycho hield het beperkt tot een simpel verdwaalspoor met fake noodoproepen.

...En ook het plaatsen van bezittingen en botresten?...

Ja, ook een psychopaat blijft gewoon mens. Heeft het moeilijk met een gedane misdaad.
Daarom probeert zo iemand op een “verborgen” manier dingen naar buiten te brengen om voor zichzelf aandacht te trekken...een oplettend persoon heeft het door.
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:06:32 #55
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151018920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:05 schreef gynaika het volgende:

Daarom probeert zo iemand op een “verborgen” manier dingen naar buiten te brengen om voor zichzelf aandacht te trekken...een oplettend persoon heeft het door.
Eensch is. Een psychopaat is bovenal een narcist en vindt zichzelf erg slim. Meestal probeert hij voeling met het onderzoek te houden..

Maar wil hij ook erg graag erkenning voor zijn slimheid. Dus probeert hij daar toch de aandacht op te vestigen. In stilte merken dat de politie en het publiek, ook op internet, geen idee heeft en het spoor bijster is, is dan niet genoeg.

Al die mensen uitlachen is maar een keer leuk.
pi_151019558
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:
https://fbcdn-sphotos-a-a(...)a758667b1d80a88eda66

Hoe zouden ze gezocht hebben, zouden ze zich hebben verdeeld in kleinere groepen?
Hee ootje, waar kwam deze foto ook alweer vandaan? Van P's FB? Wat was de datum?
pi_151022829
Het is opvallend stil en opvallend missen er een paar. Zitten die nu in Boquete?
pi_151023201
Ik zit gewoon thuis en da's niet in Boquete.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151024015
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:57 schreef Ouder1 het volgende:
Het is opvallend stil en opvallend missen er een paar. Zitten die nu in Boquete?
Als er een andere ramp gebeurd, dan is het hier rustiger.
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:44:04 #60
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151024490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:09 schreef Lutalo het volgende:
Ik zit gewoon thuis en da's niet in Boquete.
Ik zit ook in mijn veilige zolderkamer :)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:07:33 #61
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151025326
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Toen de video gemaakt werd van AFK, zie je een zoekteam op de achtergrond, heel toevallig. Lijkt wel in scene gezet.
Heb je daar een theorie bij?
Wie dit leest is gek
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:46:53 #62
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151026691
FvdG net geinterviewed op Radio 1

[ Bericht 1% gewijzigd door Nieuwschierig op 25-03-2015 18:04:15 ]
Wie dit leest is gek
pi_151027089
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Heb je daar een theorie bij?
Wanneer is die video opgenomen? Pas na de vondsten van de tas, en dan loopt er in de middle of nowhere een team.

En toevallig wat koeien tegenkomen, nou dat snap ik wel.

De video oogt wat druk zo, Sinaprocers, boeren met koeien.
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:03:44 #64
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151027219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wanneer is die video opgenomen? Pas na de vondsten van de tas, en dan loopt er in de middle of nowhere een team.

En toevallig wat koeien tegenkomen, nou dat snap ik wel.

De video oogt wat druk zo, Sinaprocers, boeren met koeien.
HK zegt dat ze de nachtfotolocaties hebben gezocht, drie dagen aan een stuk meen ik.
Vandaar laatst mijn vermoeden dat drie Fokkers en een drone wel verdomd veel geluk moeten hebben als zij die locaties willen vinden.
Wie dit leest is gek
pi_151027308
https://fbcdn-sphotos-e-a(...)b015ef3119f3b89c860b

Hoezo geen bereik in een kloof/in de bergen???

En heel fijn dat hij het post! Was toch een flink discussiepunt hier, thanks P! Supertoevallig natuurlijk, foto van je beeldscherm in een kloof.

[ Bericht 11% gewijzigd door ootjekatootje op 25-03-2015 18:18:03 ]
pi_151027473
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hee ootje, waar kwam deze foto ook alweer vandaan? Van P's FB? Wat was de datum?
Van fb P halverwege apil
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:23:11 #67
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151027811
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
FvdG net geinterviewed op Radio 1
Heb je een link?
Ik kan het niet terugvinden op radio1.nl. Wel kwam ik deze tegen van 23 juni vorig jaar:
http://www.radio1.nl/item(...)0Kris%20Kremers.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:29:42 #68
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151028052
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Heb je een link?
Ik kan het niet terugvinden op radio1.nl. Wel kwam ik deze tegen van 23 juni vorig jaar:
http://www.radio1.nl/item(...)0Kris%20Kremers.html
Het ging over de 4U 9525

http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2015-03-25/17:00
vanaf 40:10
Wie dit leest is gek
pi_151029974
quote:
5s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:06 schreef ootjekatootje het volgende:
https://fbcdn-sphotos-e-a(...)b015ef3119f3b89c860b

Hoezo geen bereik in een kloof/in de bergen???

En heel fijn dat hij het post! Was toch een flink discussiepunt hier, thanks P! Supertoevallig natuurlijk, foto van je beeldscherm in een kloof.
Nooit gezegd dat er in een kloof nooit bereik is. Het is alleen heel goed mogelijk dat er in de meeste kloven minder tot geen bereik is. Als je een zwarte zwaan ziet betekent het niet dat ze allemaal zwart zijn.

Daar komt nog bij dat het niet zeker is dat de screenshot gemaakt is in de kloof zelf. Kan best dat het screenshot op een andere locatie is gemaakt dan de foto.

Eerst dus even langer nadenken voordat je een te snelle conclusie trekt.
pi_151030281
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:23 schreef lekarO het volgende:

[..]

Nooit gezegd dat er in een kloof nooit bereik is. Het is alleen heel goed mogelijk dat er in de meeste kloven minder tot geen bereik is. Als je een zwarte zwaan ziet betekent het niet dat ze allemaal zwart zijn.

Daar komt nog bij dat het niet zeker is dat de screenshot gemaakt is in de kloof zelf. Kan best dat het screenshot op een andere locatie is gemaakt dan de foto.

Eerst dus even langer nadenken
voordat je een te snelle conclusie trekt.
Waarom zou hij die foto posten?
Das een interessantere vraag dan het nutteloze geblaat wat hierboven in de quote staat.
pi_151030860
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom zou hij die foto posten?
Das een interessantere vraag dan het nutteloze geblaat wat hierboven in de quote staat.
Ik denk dat hij die foto heeft gepost zodat jij je aluminium hoedje weer uit de kast kon halen. :Y
pi_151030917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:42 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik denk dat hij die foto heeft gepost zodat jij je aluminium hoedje weer uit de kast kon halen. :Y
Voor de vijfde keer: niet persoonlijk worden
pi_151031233
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:03 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

HK zegt dat ze de nachtfotolocaties hebben gezocht, drie dagen aan een stuk meen ik.
Vandaar laatst mijn vermoeden dat drie Fokkers en een drone wel verdomd veel geluk moeten hebben als zij die locaties willen vinden.
In drie dagen tijd heb je toch alle geografische valmogelijkheden bij het Pianistapad met beneden een vangkooi in de rivierbedding wel gehad? :?
pi_151032496
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:03 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

HK zegt dat ze de nachtfotolocaties hebben gezocht, drie dagen aan een stuk meen ik.
Vandaar laatst mijn vermoeden dat drie Fokkers en een drone wel verdomd veel geluk moeten hebben als zij die locaties willen vinden.
Maar de 3 Fokkers weten nu waar het is; op het stuk tussen de Mirador en Q1 en de geul valt af.
En als je een stuk afgedaald bent en je hoort een waterval, weet je dat je goed zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lutalo op 25-03-2015 20:23:51 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151034594
quote:
Als de klim naar de Mirador zo allemachtig zwaar en moeilijk is, waarom zijn ze dan daarna nog minstens een uur verder gelopen?
Een terechte vraag. Ik houd er dan ook sterk rekening mee dat ze niet alleen waren.
Er wordt door veel mensen gezegd dat ze nog even doorliepen omdat het nog vroeg was.
Dat kan maar we hebben ook met zn allen gezien in de vele filmpjes dat je dan een uur door een oersaaie geul moet lopen voordat je bij een ietwat lullig quebradaatje komt.
Ik zou na 10 minuten door zo'n geul lopen al omkeren niet wetend hoe lang het nog lopen zou zijn en wat je tegen komt want voor hetzelfde geld moesten ze nog 10 uur door zo'n geul lopen.
Tenzij ze niet alleen waren of hen al door iemand werd ingefluisterd dat je beide oceanen kunt zien op de top en er een quebradaatje is na een uur doorlopen.
Maar ja,dan door wie?

quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Heb je daar een theorie bij?
Wat gewoon opvalt is dat iedere keer als de ouders er waren er "toevallig"resten werden gevonden
En wat ook opvalt is dat in iedere video of fotoreportage die er is vroeg of laat andere mensen opduiken.
De "verdwaal-discussie" die hier een half jaar dagelijks het topic beheerste was dan ook een zinloze.
De meiden waren niet verdwaald
quote:
Eensch is. Een psychopaat is bovenal een narcist en vindt zichzelf erg slim. Meestal probeert hij voeling met het onderzoek te houden..

Maar wil hij ook erg graag erkenning voor zijn slimheid. Dus probeert hij daar toch de aandacht op te vestigen. In stilte merken dat de politie en het publiek, ook op internet, geen idee heeft en het spoor bijster is, is dan niet genoeg.

Al die mensen uitlachen is maar een keer leuk.
Ook eensch. De wereld bestaat niet alleen uit Engelenmuziek.
Echt slechte en enge idioten bestaan echt. Ook in Panama.
quote:
Nooit gezegd dat er in een kloof nooit bereik is. Het is alleen heel goed mogelijk dat er in de meeste kloven minder tot geen bereik is.
Als het klopt dat de telefoon idd netwerkbereik had op 2 april om 13.56 uur dan acht ik de kans groter dat die telefoon op dat moment aan de Boquete kant was dan in een kloof aan de andere kant van de berg waar ze niet uit konden komen
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:15:39 #76
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_151038057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:05 schreef jackie12 het volgende:
Een terechte vraag. Ik houd er dan ook sterk rekening mee dat ze niet alleen waren.
Er wordt door veel mensen gezegd dat ze nog even doorliepen omdat het nog vroeg was. (A)
Dat kan maar we hebben ook met zn allen gezien in de vele filmpjes dat je dan een uur door een oersaaie geul moet lopen voordat je bij een ietwat lullig quebradaatje komt.
Ik zou na 10 minuten door zo'n geul lopen al omkeren niet wetend hoe lang het nog lopen zou zijn en wat je tegen komt want voor hetzelfde geld moesten ze nog 10 uur door zo'n geul lopen.
Tenzij ze niet alleen waren (B) of hen al door iemand werd ingefluisterd dat je beide oceanen kunt zien op de top en er een quebradaatje is na een uur doorlopen.
Maar ja,dan door wie?
Dit is een denkfout. Je doet hier net alsof er twee mogelijkheden zijn A en B.

Vervolgens toon je aan dat A. onwaarschijnlijk is (wat ik met je eens ben).

Hieruit concludeer je dat B. waar is.

En daar ben ik het niet mee eens; je vergeet namelijk andere mogelijkheden C, D, E, enz.

C is bijvoorbeeld: ze liepen door omdat ze het verkeerde idee hadden dat ze juist richting Boquete liepen.
pi_151038391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dit is een denkfout. Je doet hier net alsof er twee mogelijkheden zijn A en B.

Vervolgens toon je aan dat A. onwaarschijnlijk is (wat ik met je eens ben).

Hieruit concludeer je dat B. waar is.

En daar ben ik het niet mee eens; je vergeet namelijk andere mogelijkheden C, D, E, enz.

C is bijvoorbeeld: ze liepen door omdat ze het verkeerde idee hadden dat ze juist richting Boquete liepen.
Die C vind ik weer heel onlogisch, ze komen van de Mirador af en kiezen voor de andere kant, lopen vervolgens door een andere geul. En hebben dan niet door dat dit niet dezelfde Route is als op de heenweg? Bij twijfel draai je om en loopt je terug door de geul naar boven. Goed uitzicht en bereik.

We weten dat ze nog foto's gemaakt hebben na die lange geul en K er ongeschonden opstaat. Mogelijke D is dat ze niet terug durfden die geul in en dus voor een alternatieve route hebben gekozen, bewust dus.
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:09:05 #78
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151040341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

In drie dagen tijd heb je toch alle geografische valmogelijkheden bij het Pianistapad met beneden een vangkooi in de rivierbedding wel gehad? :?
Volgens mij was die (noodgedwongen) conclusie toen nog niet getrokken.
Het opgesloten zitten in een rivierbedding werd pas waarchijnlijker omdat er elders nog geen vingertop werd teruggevonden door de hondenteams.
Wie dit leest is gek
pi_151041474
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
We weten dat ze nog foto's gemaakt hebben na die lange geul en K er ongeschonden opstaat. Mogelijke D is dat ze niet terug durfden die geul in en dus voor een alternatieve route hebben gekozen, bewust dus.
Ik zie r nog altijd slangenhoofdje in. bijv.
pi_151043747
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:40 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ik zie r nog altijd slangenhoofdje in. bijv.
waarin?
  donderdag 26 maart 2015 @ 01:55:04 #81
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151044883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

waarin?
IMG_0505.jpg.
Ik zie daar geen slang in, maar het is wel een plek waar je een slang kan verwachten die zich opwarmt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_151047235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:05 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Een terechte vraag. Ik houd er dan ook sterk rekening mee dat ze niet alleen waren.
Er wordt door veel mensen gezegd dat ze nog even doorliepen omdat het nog vroeg was.
Dat kan maar we hebben ook met zn allen gezien in de vele filmpjes dat je dan een uur door een oersaaie geul moet lopen voordat je bij een ietwat lullig quebradaatje komt.
Ik zou na 10 minuten door zo'n geul lopen al omkeren niet wetend hoe lang het nog lopen zou zijn en wat je tegen komt want voor hetzelfde geld moesten ze nog 10 uur door zo'n geul lopen.
Tenzij ze niet alleen waren of hen al door iemand werd ingefluisterd dat je beide oceanen kunt zien op de top en er een quebradaatje is na een uur doorlopen.
Maar ja,dan door wie?

[..]

Wat gewoon opvalt is dat iedere keer als de ouders er waren er "toevallig"resten werden gevonden
En wat ook opvalt is dat in iedere video of fotoreportage die er is vroeg of laat andere mensen opduiken.
De "verdwaal-discussie" die hier een half jaar dagelijks het topic beheerste was dan ook een zinloze.
De meiden waren niet verdwaald

[..]

Ook eensch. De wereld bestaat niet alleen uit Engelenmuziek.
Echt slechte en enge idioten bestaan echt. Ook in Panama.

[..]

Als het klopt dat de telefoon idd netwerkbereik had op 2 april om 13.56 uur dan acht ik de kans groter dat die telefoon op dat moment aan de Boquete kant was dan in een kloof aan de andere kant van de berg waar ze niet uit konden komen
ad 1. Ik ben ervan overtuigd dat K en L niet alleen waren.

ad 2. Degenen die met hen waren wisten de weg dus zijn ze niet verdwaald.

ad 3. Er lopen nu eenmaal rare snuiters rond.

ad 4. Het is mogelijk dat ze in eerste instantie aan de Boquete kant zijn vastgehouden.
pi_151047718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dit is een denkfout. Je doet hier net alsof er twee mogelijkheden zijn A en B.

Vervolgens toon je aan dat A. onwaarschijnlijk is (wat ik met je eens ben).

Hieruit concludeer je dat B. waar is.

En daar ben ik het niet mee eens; je vergeet namelijk andere mogelijkheden C, D, E, enz.

C is bijvoorbeeld: ze liepen door omdat ze het verkeerde idee hadden dat ze juist richting Boquete liepen.
Ik weet dat het niet alleen A en B hoeft te zijn maar dat Kris en Lisanne dachten in een "lus" te lopen is volgens mij hier bedacht. Staat volgens mij ook helemaal nergens beschreven.
De info die in de map van de taalschool stond was heel duidelijk: "je kunt omkeren op ieder moment"

Dat Kris en Lisanne een uur lang de moeite namen om door een geul te lopen waar geen ruk is te zien duidt voor mij het meeste op A of B (met de B in hoofdletters en dik gedrukt)

[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 26-03-2015 10:12:12 ]
pi_151050122
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:17 schreef gynaika het volgende:

[..]

ad 1. Ik ben ervan overtuigd dat K en L niet alleen waren.

ad 2. Degenen die met hen waren wisten de weg dus zijn ze niet verdwaald.

ad 3. Er lopen nu eenmaal rare snuiters rond.

ad 4. Het is mogelijk dat ze in eerste instantie aan de Boquete kant zijn vastgehouden.

Omdat de telefoon nog even bereik heeft gehad op 2 april?
pi_151050140
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Volgens mij was die (noodgedwongen) conclusie toen nog niet getrokken.
Het opgesloten zitten in een rivierbedding werd pas waarchijnlijker omdat er elders nog geen vingertop werd teruggevonden door de hondenteams.
En die ene specifieke persoon, had toen de nachtlocatiefoto's nog niet gezien.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151052034
Zou dit een beetje overeen komen met de nachtfoto.
http://www.armandorosaspa(...)-senderos-en-la.html
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:34:17 #87
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151052530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef vronie het volgende:
Zou dit een beetje overeen komen met de nachtfoto.
http://www.armandorosaspa(...)-senderos-en-la.html
Het lijkt er wel op ja.
Als je deze foto...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... helderder maakt zie je aan de bovenkant een overhangende tak. Ik denk dat die vanuit een schuilplaats gemaakt is, zoals deze:


[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 26-03-2015 12:44:40 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_151052903
Deze is duidelijker
http://i.imgur.com/yIZkDOk.jpg
pi_151053043
Ik krijg net van mijn contactpersoon te horen dat wat de ouders betreft het onderzoek is afgesloten.

Is het zinvol om hier door te gaan? Is het respectloos als we hier door gaan?
Of...?

Ik denk nog steeds aan een misdrijf. Ik denk er zelfs nog sterker aan dan in de zomer van vorig jaar.

Wat nu??
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:58:19 #90
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151053310
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef vronie het volgende:
Deze is duidelijker
http://i.imgur.com/yIZkDOk.jpg
Daar staat die tak niet op. Hier een collage van Matteo:
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_151053781
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:50 schreef jackie12 het volgende:
Ik krijg net van mijn contactpersoon te horen dat wat de ouders betreft het onderzoek is afgesloten.

Is het zinvol om hier door te gaan? Is het respectloos als we hier door gaan?
Of...?

Ik denk nog steeds aan een misdrijf. Ik denk er zelfs nog sterker aan dan in de zomer van vorig jaar.

Wat nu??
Maar dat is toch al een poosje bekend?
pi_151055639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:58 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Daar staat die tak niet op. Hier een collage van Matteo:
[ afbeelding ]
Dus een foto van bovenaf. Dacht ik al vanaf het begin. Je kunt het ook al meteen zien aan het waterverloop rechtsonder. Als het vertikaal zou zijn zou het geen plasjes vormen maar rechte strepen naar beneden. Tevens zie je duidelijk sedimentatie (aarde etc.) rechtsonder. Kan alleen als het van bovenaf is. Ze (of 1 iemand) zijn/is dus behoorlijk mobiel geweest om higher ground op te zoeken. Ravijn scenario en vast zitten lijkt mij dan niet logischer dan vallen en doorgaan via de rivier. Een ravijn met meerdere lagen kan maar wordt erg ver gezocht. Sluit ook aan bij de vondsten.

Doel van de foto's: beter kijken waar je loopt. Ze kon wss al zien dat er een soort van afgrond zou zijn (via het maanlicht) maar niet exact. Dus bijflitsen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:27:15 #93
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151056592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:50 schreef jackie12 het volgende:
Ik krijg net van mijn contactpersoon te horen dat wat de ouders betreft het onderzoek is afgesloten.

Is het zinvol om hier door te gaan? Is het respectloos als we hier door gaan?
Of...?

Ik denk nog steeds aan een misdrijf. Ik denk er zelfs nog sterker aan dan in de zomer van vorig jaar.

Wat nu??
Met alle respect voor de ouders, maar zoals ik er tegenaan kijk gaan ze daar niet over.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151056928
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:27 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Met alle respect voor de ouders, maar zoals ik er tegenaan kijk gaan ze daar niet over.
Niet?
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:43:51 #95
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151057129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet?
Het lijkt me legitiem om je met die zaak te blijven bezighouden. Niemand is verplicht om hier mee te lezen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151057237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:43 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Het lijkt me legitiem om je met die zaak te blijven bezighouden. Niemand is verplicht om hier mee te lezen.
Dat is waar. Maar dan ook de ouders niet lastigvallen met de uitkomsten van het op eigen houtje uitgevoerde onderzoek. Die willen dat niet. Die willen nu rust.
pi_151057600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Omdat de telefoon nog even bereik heeft gehad op 2 april?
Het zou een mogelijkheid kunnen zijn.
pi_151058166
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar dan ook de ouders niet lastigvallen met de uitkomsten van het op eigen houtje uitgevoerde onderzoek. Die willen dat niet. Die willen nu rust.
Wij laten ze toch ook met rust? We zijn vast de enigste niet die hierover doorgaat. (weet het wel zeker)
pi_151058740
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:15 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Wij laten ze toch ook met rust? We zijn vast de enigste niet die hierover doorgaat. (weet het wel zeker)
Dat zou kunnen. Dat weet ik niet.
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:48:47 #100
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151059292
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:15 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Wij laten ze toch ook met rust? We zijn vast de enigste niet die hierover doorgaat. (weet het wel zeker)
Nee, er zijn er meer (ik ken er een paar). Maar dit topic is nog het enige actieve. Op Websleuths gebeurt niet veel meer. Er was een Reddit-draadje maar dat is allang stilgevallen.
Ik verwacht wel dat de zaak volgende week weer media-aandacht krijgt als het precies een jaar geleden is.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_151060552
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:00 schreef lekarO het volgende:

[..]

Dus een foto van bovenaf. Dacht ik al vanaf het begin. Je kunt het ook al meteen zien aan het waterverloop rechtsonder. Als het vertikaal zou zijn zou het geen plasjes vormen maar rechte strepen naar beneden. Tevens zie je duidelijk sedimentatie (aarde etc.) rechtsonder. Kan alleen als het van bovenaf is. Ze (of 1 iemand) zijn/is dus behoorlijk mobiel geweest om higher ground op te zoeken. Ravijn scenario en vast zitten lijkt mij dan niet logischer dan vallen en doorgaan via de rivier. Een ravijn met meerdere lagen kan maar wordt erg ver gezocht. Sluit ook aan bij de vondsten.

Doel van de foto's: beter kijken waar je loopt. Ze kon wss al zien dat er een soort van afgrond zou zijn (via het maanlicht) maar niet exact. Dus bijflitsen.
Helemaal mee eens, Orakel. Mooi samengevat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151060725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:00 schreef lekarO het volgende:

[..]

Dus een foto van bovenaf. Dacht ik al vanaf het begin. Je kunt het ook al meteen zien aan het waterverloop rechtsonder. Als het vertikaal zou zijn zou het geen plasjes vormen maar rechte strepen naar beneden. Tevens zie je duidelijk sedimentatie (aarde etc.) rechtsonder. Kan alleen als het van bovenaf is. Ze (of 1 iemand) zijn/is dus behoorlijk mobiel geweest om higher ground op te zoeken. Ravijn scenario en vast zitten lijkt mij dan niet logischer dan vallen en doorgaan via de rivier. Een ravijn met meerdere lagen kan maar wordt erg ver gezocht. Sluit ook aan bij de vondsten.

Doel van de foto's: beter kijken waar je loopt. Ze kon wss al zien dat er een soort van afgrond zou zijn (via het maanlicht) maar niet exact. Dus bijflitsen.
even serieuze vragen:
waarom is de rode haren foto gemaakt?
als ze mobiel waren die nacht, waarom staan ze of hun armen/voeten of de rugzak er dan niet vaker op?
pi_151062486
Het was altijd een beetje raadselachtig waar de honden nu wel en niet gezocht hadden.
De paden waar de Nederlandse reddingshonden eind mei nu gezocht hebben zijn:

Sendero El Pianista,
Bajo Mono,
Piedra de Filo, (ngobe indian trail)
Bajo Lázaro.

Deze honden waren getraind in het opsporen van menselijke resten.

Een aantal weken geleden hebben deze SIGNI honden op een rivier nog 4 overschoten na 16 jaar nog gevonden!
http://zoekhonden.com/?Resultaten_Signi&print
pi_151062681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:50 schreef jackie12 het volgende:
Ik krijg net van mijn contactpersoon te horen dat wat de ouders betreft het onderzoek is afgesloten.

Is het zinvol om hier door te gaan? Is het respectloos als we hier door gaan?
Of...?

Ik denk nog steeds aan een misdrijf. Ik denk er zelfs nog sterker aan dan in de zomer van vorig jaar.

Wat nu??
Zelf denk ik dat het goed is om door te gaan. Maar dan zal er wel wat nieuwe informatie naar buiten moeten komen om verder te KUNNEN gaan. De kans bestaat dat er vanaf 1 april a.s. nog wat dingen boven water zullen komen waardoor duidelijk gaat worden wat de ware toedracht is. Maar hoe moet je dit alles dan vanuit Nederland in juiste banen gaan leiden?
pi_151063648
Ik denk dat we weinig kunnen dan de media daar en hier blijven volgen.
Ik verwacht ook een update volgende week vanuit Panama.

Wie weet waar de resten van Kris nu zijn?
Wanneer de familie ze in ontvangst neemt, dienen de nabestaanden binnen 6 dagen haar resten te begraven of te cremeren, aangezien de familie op 4 maart aangaf deze begravenis te gaan regelen.
pi_151063654
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 04:41 schreef 11en30 het volgende:
Onze psycho hield het beperkt tot een simpel verdwaalspoor met fake noodoproepen. Het kan veel gekker.

Over psychopaten gesproken:

De man, de copiloot, die het Germanwings toestel moedwillig liet crashen, was een gek.
Het gebeurt toch maar...
pi_151064081
en de volgende:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)mist-in-Panama.dhtml

Deze "freedom fighter" is al een paar dagen vermist in Panama,
https://www.facebook.com/tim.wiechers.1

[ Bericht 30% gewijzigd door ootjekatootje op 26-03-2015 18:18:56 ]
pi_151064086
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

even serieuze vragen:
waarom is de rode haren foto gemaakt?
als ze mobiel waren die nacht, waarom staan ze of hun armen/voeten of de rugzak er dan niet vaker op?
De rode haren foto denk ik omdat ze de plaats waar ze beschutting zochten extra wilde belichten. Het hele foto gebeuren is denk ik gedaan om de aandacht te trekken. De foto met de zakjes en takjes is niet voor niets een tussenfoto. Ze (ik denk Lisanne) wilde, na het eerste foto salvo in de buurt, waarschijnlijk verderop gaan flitsen (higher ground) en wilde weten of ze de locatie terug kon vinden in het donker. Vandaar denk ik de extra aandacht voor de zakjes en takjes als tussenfoto (of ze het nu snachts heeft neergelegd of dat het er overdag al lag als markering kan allebei). Daarna is ze dus verderop gaan flitsen. Het heeft ook een behoorlijke tijd geduurd dat flisten en alle foto's van begin tot eind. Het foto met het rode haar is een van de laatste foto's in de serie en ik verwacht dat ze weer terug was bij Kris en extra wilde bijlichten om te kijken of ze er nog lag in de beschutte schuilplek. Ik weet niet of Kris nog levend was of niet op dit moment. Het belgedrag doet mij vermoeden dat als ze nog leefde op 8 april dit niet meer bij volledig bewustzijn was.

<edit> Het kan ook zijn dat Kris mee was maar dat acht ik minder waarschijnlijk. Dan zou ze toch op meer foto's moeten staan? en ook het belgedrag (foute pincodes maakt dit minder waarschijnlijk).

Hun armen of voeten op de foto hoeft natuurlijk niet. Want wie die foto ook heeft gemaakt dan zouden zijn/haar armen of voeten er ook op moeten staan. Aannemende dat een mens de foto's heeft gemaakt en de voeten of armen er niet opstaan is het bewijs dus dat het niet hoeft en dus ook de voeten of armen van K&L niet. Wat ik wel wil toevoegen is dat als je het pad wilt belichten je de camera wss voor je houdt. Opvallend aan de foto collage van Matteo is dat de ene foto recht is gemaakt en de andere met een halve kwartslag. Dit duidt erop dat ze niets echt wilden fotograferen maar meer bezig waren met in het wilde weg flitsen of een pad belichten. Respect nog voor de foto collage van Matteo, echt top!

[ Bericht 6% gewijzigd door lekarO op 26-03-2015 19:13:39 ]
pi_151064192
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:13 schreef lekarO het volgende:

[..]

De rode haren foto denk ik omdat ze de plaats waar ze beschutting zochten extra wilde belichten. Het hele foto gebeuren is denk ik gedaan om de aandacht te trekken. De foto met de zakjes en takjes is niet voor niets een tussenfoto. Ze (ik denk Lisanne) wilde, na het eerste foto salvo in de buurt, waarschijnlijk verderop gaan flitsen (higher ground) en wilde weten of ze de locatie terug kon vinden in het donker. Vandaar denk ik de extra aandacht voor de zakjes en takjes als tussenfoto (of ze het nu snachts heeft neergelegd of dat het er overdag al lag als markering kan allebei)
. Daarna is ze dus verderop gaan flitsen. Het heeft ook een behoorlijke tijd geduurd dat flisten en alle foto's van begin tot eind. Het foto met het rode haar is een van de laatste foto's in de serie en ik verwacht dat ze weer terug was bij Kris en extra wilde bijlichten om te kijken of ze er nog lag in de beschutte schuilplek. Ik weet niet of Kris nog levend was of niet op dit moment. Het belgedrag doet mij vermoeden dat als ze nog leefde op 8 april dit niet meer bij volledig bewustzijn was.

Hun armen of voeten op de foto hoeft natuurlijk niet. Want wie die foto ook heeft gemaakt dan zouden zijn/haar armen of voeten er ook op moeten staan. Aannemende dat een mens de foto's heeft gemaakt en de voeten of armen er niet opstaan is het bewijs dus dat het niet hoeft en dus ook de voeten of armen van K&L niet. Wat ik wel wil toevoegen is dat als je het pad wilt belichten je de camera wss voor je houdt. Opvallend aan de foto collage van Matteo is dat de ene foto recht is gemaakt en de andere met een halve kwartslag. Dit duidt erop dat ze niets echt wilden fotograferen maar meer bezig waren met in het wilde weg flitsen of een pad belichten. Respect nog voor de foto collage van Matteo, echt top!

vandaarHet kan ook zijn dat Kris mee was maar dat acht ik minder waarschijnlijk. Dan zou ze toch op meer foto's moeten staan?
Zeer aannemelijk! Om de tak als markering te gebruiken om haar plek weer terug te kunnen vinden.
pi_151064221
Ik denk trouwens dat er best een mogelijkheid bestaat van invloed van derden maar dan zonder al te veel toeters en bellen (dus geen directe crime/moord etc.). Deze derden zouden er voor hebben kunnen gezorgd dat ze van het pad afgegaan zijn. Bijvoorbeeld dat ze inderdaad vergezeld waren door derden (paar jongens) die misschien na Q2 wat opdringeriger werden waardoor K&L van het pad af zijn gevlucht. Sterk hieraan vind ik dat K&L geen reden meer hebben om terug te gaan naar het pad maar noodgedwongen de rivier hebben gevolgd. Zwak vind ik nog wel dat er geen foto's van die anderen zijn genomen. Kom we nemen een leuke foto! Jongens: ja doe maar, maar wij willen er niet op...
pi_151064262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zeer aannemelijk! Om de tak als markering te gebruiken om haar plek weer terug te kunnen vinden.
Ik vind alleen mijn verklaring voor de nachtfoto's de enige zekerheid die ik voor mezelf heb. De rest blijft zo scenario gevoelig (begin en echte eind).
pi_151069611
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:19 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik vind alleen mijn verklaring voor de nachtfoto's de enige zekerheid die ik voor mezelf heb. De rest blijft zo scenario gevoelig (begin en echte eind).
Je idee over "de plek terugvinden" en daarom die zakjesfoto vind ik vrij aannemelijk, maar de rest van het scenario nogal tricky:

• we hebben geen van de "zwarte" nachtfoto's die gemaakt zijn (90 - 4 = 86 foto's die we missen)
• we weten de exacte tijden van de foto's niet (zelfs niet van de haarfoto van Kris omdat de enige bron ervoor -EenVandaag- met andere foto's conflicteert met de tijden zoals we die hebben -2:17 voor een van de nachtfoto's terwijl wij die om 01:38/39 hebben-)
• dat foto _542 (en de schuine foto die mogelijk _543 is) genomen zijn als "oriëntatie"/kijken tot waar het rotsplateau loopt om er niet af te vallen, vind ik het meest aannemelijk inderdaad
• dat de andere foto's (die we dus niet gezien hebben) genomen zouden zijn om "aandacht te trekken" vind ik door punt 1 al onmogelijk te zeggen maar ook zonder enige bevestiging van in de lucht aanwezige vliegtuigen/helikopters (midden in de nacht!) helemaal onhoudbaar/onbewijsbaar.

Een mogelijkheid is namelijk ook dat in de lucht flitsen een manier was om het "pad" (in de zin van de looproute) die nacht te verlichten. Om het effect van verblinding juist tegen te gaan, maar wel licht te hebben terwijl je daar door de wildernis struint.

Nog een mogelijkheid is dat het flitsen/foto's maken per ongeluk ging. Het schermpje dat gebruikt kon worden om de "weg" te verlichten en dat na een bepaalde tijd op zwart gaat, maar de camera niet direct uit (lens trekt zich terug), dus het "heractiveren" van het schermpje en zo weer licht te hebben in de duisternis.

Kort gezegd; op basis van 86 missende foto's juist conclusies trekken, hoe voorzichtig ook, vind ik wat moeilijk te verkroppen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151074050
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:13 schreef lekarO het volgende:

[..]

De rode haren foto denk ik omdat ze de plaats waar ze beschutting zochten extra wilde belichten. Het hele foto gebeuren is denk ik gedaan om de aandacht te trekken. De foto met de zakjes en takjes is niet voor niets een tussenfoto. Ze (ik denk Lisanne) wilde, na het eerste foto salvo in de buurt, waarschijnlijk verderop gaan flitsen (higher ground) en wilde weten of ze de locatie terug kon vinden in het donker. Vandaar denk ik de extra aandacht voor de zakjes en takjes als tussenfoto (of ze het nu snachts heeft neergelegd of dat het er overdag al lag als markering kan allebei). Daarna is ze dus verderop gaan flitsen. Het heeft ook een behoorlijke tijd geduurd dat flisten en alle foto's van begin tot eind. Het foto met het rode haar is een van de laatste foto's in de serie en ik verwacht dat ze weer terug was bij Kris en extra wilde bijlichten om te kijken of ze er nog lag in de beschutte schuilplek. Ik weet niet of Kris nog levend was of niet op dit moment. Het belgedrag doet mij vermoeden dat als ze nog leefde op 8 april dit niet meer bij volledig bewustzijn was.

<edit> Het kan ook zijn dat Kris mee was maar dat acht ik minder waarschijnlijk. Dan zou ze toch op meer foto's moeten staan? en ook het belgedrag (foute pincodes maakt dit minder waarschijnlijk).

Hun armen of voeten op de foto hoeft natuurlijk niet. Want wie die foto ook heeft gemaakt dan zouden zijn/haar armen of voeten er ook op moeten staan. Aannemende dat een mens de foto's heeft gemaakt en de voeten of armen er niet opstaan is het bewijs dus dat het niet hoeft en dus ook de voeten of armen van K&L niet. Wat ik wel wil toevoegen is dat als je het pad wilt belichten je de camera wss voor je houdt. Opvallend aan de foto collage van Matteo is dat de ene foto recht is gemaakt en de andere met een halve kwartslag. Dit duidt erop dat ze niets echt wilden fotograferen maar meer bezig waren met in het wilde weg flitsen of een pad belichten. Respect nog voor de foto collage van Matteo, echt top!
De situatie daar op de 8e april kan een beetje worden gereconstrueerd.

- De fotoplekken zijn waarschijnlijk dicht bij een rivier.
- De tak met de zakjes is mogelijk een instrument om water te scheppen. De tak kan best enkele meters lang zijn.
- de tijd tussen foto 542 en 550 is ca 1.30 minuten. Dat is kort voor zeven andere foto's en het laten wennen van je ogen aan het licht/donker in de tussentijd. M.i. leg je dan geen grote afstanden af, tenzij er een ruim vlak pad is. Persoonlijk denk ik dat de ronde steen en het rotsplateau vlak bij elkaar liggen, binnen 10 meter of zo.
- Er is een rotsplateau waar je op kunt staan. Van daaraf zijn tenminste twee foto's genomen, in verschillende houdingen van de fotografe.
- Speculatief: ze sliepen om de beurt en de haren zijn van de slapende (Kris).
- Dit is een plek waar ze mogelijk langere tijd hebben doorgebracht, als ze er 's nachts ook durfden te lopen. Het lijkt erop alsof er vlakke grond, beschutting en water was. Met een afgrond aan een kant en mogelijk een helling aan de andere ben je al enigszins beschut tegen dieren.
- De nacht van de 7e op de 8e schijnt er ook een sinaproc team in het gebied geweest te zijn. Flitsen op boomtoppen is m.i het meest effectief om aandacht te trekken.
- Tot dan toe zijn geen tekenen van paniek te bespeuren als overmatig bellen of fotograferen of een filmpje. De 90 nachtfoto's kunnen op paniek of juist hoop duiden.
- De foto's met een beeld erop laten zich niet goed herkennen als bedoeld of van een specifiek object.
pi_151075920
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef vronie het volgende:
Zou dit een beetje overeen komen met de nachtfoto.
http://www.armandorosaspa(...)-senderos-en-la.html
Ja, ik kende die site al. Geeft duidelijk aan dat dit soort rotsplateaus van foto 542 normaal zijn in het gebied, Deze zijn eigenlijk allemaal bijrivieren of grotere hoogteverschillen.
pi_151076072
quote:
12s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je idee over "de plek terugvinden" en daarom die zakjesfoto vind ik vrij aannemelijk, maar de rest van het scenario nogal tricky:

• we hebben geen van de "zwarte" nachtfoto's die gemaakt zijn (90 - 4 = 86 foto's die we missen)
• we weten de exacte tijden van de foto's niet (zelfs niet van de haarfoto van Kris omdat de enige bron ervoor -EenVandaag- met andere foto's conflicteert met de tijden zoals we die hebben -2:17 voor een van de nachtfoto's terwijl wij die om 01:38/39 hebben-)
• dat foto _542 (en de schuine foto die mogelijk _543 is) genomen zijn als "oriëntatie"/kijken tot waar het rotsplateau loopt om er niet af te vallen, vind ik het meest aannemelijk inderdaad
• dat de andere foto's (die we dus niet gezien hebben) genomen zouden zijn om "aandacht te trekken" vind ik door punt 1 al onmogelijk te zeggen maar ook zonder enige bevestiging van in de lucht aanwezige vliegtuigen/helikopters (midden in de nacht!) helemaal onhoudbaar/onbewijsbaar.

Een mogelijkheid is namelijk ook dat in de lucht flitsen een manier was om het "pad" (in de zin van de looproute) die nacht te verlichten. Om het effect van verblinding juist tegen te gaan, maar wel licht te hebben terwijl je daar door de wildernis struint.

Nog een mogelijkheid is dat het flitsen/foto's maken per ongeluk ging. Het schermpje dat gebruikt kon worden om de "weg" te verlichten en dat na een bepaalde tijd op zwart gaat, maar de camera niet direct uit (lens trekt zich terug), dus het "heractiveren" van het schermpje en zo weer licht te hebben in de duisternis.

Kort gezegd; op basis van 86 missende foto's juist conclusies trekken, hoe voorzichtig ook, vind ik wat moeilijk te verkroppen.
Ik heb de opsomming van ToniB gebruikt die zich baseert op EenVandaag (enige wat we hebben):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat in combinatie met de opmerking van HK in AFK rond 13:50 min. dat er alleen maar foto's zijn van rivierbedding en donkere foto's doet mij vermoeden dat de andere foto's soortgelijke foto's zijn. Niets bijzonders anders had HK het wel vermeldt.

8 april was de eerste dag dat Sinaproc in de avond/nacht met geluiden en lichtsignalen ging zoeken. Aangezien de locatie van K&L toen al ver weg kan zijn geweest (kabelbrug2 of verder) hebben ze aandacht willen trekken.
pi_151076170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:12 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De situatie daar op de 8e april kan een beetje worden gereconstrueerd.

- De fotoplekken zijn waarschijnlijk dicht bij een rivier.
- De tak met de zakjes is mogelijk een instrument om water te scheppen. De tak kan best enkele meters lang zijn.
- de tijd tussen foto 542 en 550 is ca 1.30 minuten. Dat is kort voor zeven andere foto's en het laten wennen van je ogen aan het licht/donker in de tussentijd. M.i. leg je dan geen grote afstanden af, tenzij er een ruim vlak pad is. Persoonlijk denk ik dat de ronde steen en het rotsplateau vlak bij elkaar liggen, binnen 10 meter of zo.
- Er is een rotsplateau waar je op kunt staan. Van daaraf zijn tenminste twee foto's genomen, in verschillende houdingen van de fotografe.
- Speculatief: ze sliepen om de beurt en de haren zijn van de slapende (Kris).
- Dit is een plek waar ze mogelijk langere tijd hebben doorgebracht, als ze er 's nachts ook durfden te lopen. Het lijkt erop alsof er vlakke grond, beschutting en water was. Met een afgrond aan een kant en mogelijk een helling aan de andere ben je al enigszins beschut tegen dieren.
- De nacht van de 7e op de 8e schijnt er ook een sinaproc team in het gebied geweest te zijn. Flitsen op boomtoppen is m.i het meest effectief om aandacht te trekken.
- Tot dan toe zijn geen tekenen van paniek te bespeuren als overmatig bellen of fotograferen of een filmpje. De 90 nachtfoto's kunnen op paniek of juist hoop duiden.
- De foto's met een beeld erop laten zich niet goed herkennen als bedoeld of van een specifiek object.
Goede aanvullingen wat mij betreft.
pi_151076293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:50 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik heb de opsomming van ToniB gebruikt die zich baseert op EenVandaag (enige wat we hebben):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat in combinatie met de opmerking van HK in AFK rond 13:50 min. dat er alleen maar foto's zijn van rivierbedding en donkere foto's doet mij vermoeden dat de andere foto's soortgelijke foto's zijn. Niets bijzonders anders had HK het wel vermeldt.

8 april was de eerste dag dat Sinaproc in de avond/nacht met geluiden en lichtsignalen ging zoeken. Aangezien de locatie van K&L toen al ver weg kan zijn geweest (kabelbrug2 of verder) hebben ze aandacht willen trekken.
Niets bijzonders zei die en vervolgens komt er op 3 december een nachtfoto met vermoedelijk Kris erop.
pi_151076547
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:50 schreef lekarO het volgende:

Dat in combinatie met de opmerking van HK in AFK rond 13:50 min. dat er alleen maar foto's zijn van rivierbedding en donkere foto's doet mij vermoeden dat de andere foto's soortgelijke foto's zijn. Niets bijzonders anders had HK het wel vermeldt.

8 april was de eerste dag dat Sinaproc in de avond/nacht met geluiden en lichtsignalen ging zoeken. Aangezien de locatie van K&L toen al ver weg kan zijn geweest (kabelbrug2 of verder) hebben ze aandacht willen trekken.
Echter, Er is ook nog sprake geweest van een foto van een 'zijkant van een boot' en de haarfoto is nooit genoemd voordat-ie ineens verscheen in 1Vandaag.
pi_151077434
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:50 schreef jackie12 het volgende:
Is het zinvol om hier door te gaan? Is het respectloos als we hier door gaan?
Of...?
Zodra ouders ook maar minste teken geven zoekacties echt te ontmoedigen ben ik klaar met die expeditie :) Tot die tijd vind ik het niet zozeer respectloos, we zijn zelf verantwoordelijk voor de inhoud van onze posts :)
pi_151077568
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:50 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik heb de opsomming van ToniB gebruikt die zich baseert op EenVandaag (enige wat we hebben):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat in combinatie met de opmerking van HK in AFK rond 13:50 min. dat er alleen maar foto's zijn van rivierbedding en donkere foto's doet mij vermoeden dat de andere foto's soortgelijke foto's zijn. Niets bijzonders anders had HK het wel vermeldt.

8 april was de eerste dag dat Sinaproc in de avond/nacht met geluiden en lichtsignalen ging zoeken. Aangezien de locatie van K&L toen al ver weg kan zijn geweest (kabelbrug2 of verder) hebben ze aandacht willen trekken.
Niks tegen ToniB (uit het topic verdwenen?) en zijn registratie van de fotolijst.

Wel heb ik het probleem dat er nu 3 bronnen door elkaar gegooid worden:

• de fotonummers en -tijden zoals het NFI in de lijst heeft gezet (dus met _542 om 01:38 en _550 om 01:39)
• de tijden van EenVandaag (met _550 om 01:05 -toen er nog maanlicht was-, _542 om 02:17 -1:12 na _542 en _5xx van Kris' hoofd om 03:54)
• de opmerkingen van Hans K.

Het is natuurlijk prima om verschillende bronnen te gebruiken, maar dan wel consequent. Wat er nu gebeurt, is het redeneren naar een scenario, gebruikmakend van cherrypicking tussen de bronnen:

1 - Hans K. zegt dat er "niets bijzonders op de foto's staat" - ik wil graag die foto's zijn voordat ik zo'n harde conclusie kan accepteren, en zie het uitstekende punt dat ootje maakt over Kris' haarfoto
2 - Hans K. stelde dat "ze vastgehouden werden in een grot"

Als je Hans K. zijn opmerkingen serieus neemt (wat verder los staat van hem als persoon serieus nemen), dan zijn die opmerkingen in tegenspraak met elkaar.

Als we EenVandaag serieus nemen, dan kloppen de fotonummers en NFI-tijden niet. En dan -en alleen dan- is de zakjesfoto genomen om 01:05 en Kris' hoofd 2:49 later om 03:54.

Als we de NFI-lijst serieus nemen (wat mij de meest harde data lijkt) dan weten we niet wanneer Kris' haarfoto is genomen. Dat kan dan ook op een geheel andere plek in de serie zijn, dus niet als (een van de) laatste, zoals het nu in de lijst staat.

Aanvullend:
- wat matteo zegt; Dick S. die spreekt van "een boot" die zichtbaar zou zijn op een van de nachtfoto's (vrij knap in dat gebied zou ik zeggen, maar laat die foto dan graag zien zodat wij ons oordeel erover kunnen vellen)
- het NFI stelde als meest mogelijke scenario inderdaad dat er is geprobeerd om "aandacht te trekken door middel van flitsen"
- jij stelt dat Sinaproc die nacht met geluids- en lichtsignalen het gebied in trok. Is dat zo? Weten we zeker dat ze die specifieke nacht ook geluids- en lichtsignalen hebben gebruikt?

Samenvattend:
Als je het NFI als meest betrouwbare partij beschouwt (en ik ben zelf geneigd dat te doen), dan geldt dat zowel voor de fototijden als voor hun meest mogelijke scenario. In dat geval moeten Kris en Lisanne (of misschien alleen de laatste) dus gereageerd hebben op die licht- en geluidssignalen die jij veronderstelt, en zo hun camera gebruikt hebben om de aandacht te trekken.

Dan blijft de vraag:
- hoe kan het dat Sinaproc die lichtflitsen niet gezien/opgepikt heeft in die stikdonkere nacht?
- hoe kan het dat Kris en/of Lisanne niet richting het zuiden zijn gegaan, waar Sinaproc volgens hun eigen kaart geweest moeten zijn (er staan geen rode lijnen ten noorden van de paddocks) en volgens jouw stelling licht- en geluidssignalen hebben uitgezonden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151077945
Sinapoc had als uitvalsbasis van de nachtzoektocht de hut van Matteo. Deze ligt zoals we weten tussen de vindplaatsen en de mirado/q1 in.
Op de foto's van de zoekers zelf is te zien dat deze hut bij de veekraal 2 etages heeft, een voor het vee en daarboven een hut waarin gekookt kan worden.

Zoals we zien waren zij met een team van 17 personen.

https://fbcdn-sphotos-d-a(...)e2f90d192c035b007c7c

Ik ben benieuwd waar deze foto gemaakt is, nabij de vindplaats van de rugzak is zo'n open berg, maar kan dus ook nabij Matteo's hut zijn, gezien de hoogte en de wolken in het dal. Al zie ik geen gelijkenissen in de bomen/grasheuvels.

edit:
helikopter land dus op dezelfde plek waar de mannen geslapen hebben.
https://scontent-fra.xx.f(...)4ea61af5&oe=55780CB5
https://scontent-fra.xx.f(...)b1852232&oe=55BE048C
https://fbcdn-sphotos-g-a(...)a0b69a2896da2136d8da

Foto's van deel van het zoekteam:
https://fbcdn-sphotos-c-a(...)db2f8dfd24ef907f13d2

[ Bericht 20% gewijzigd door ootjekatootje op 26-03-2015 23:49:05 ]
pi_151078915
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 23:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Sinapoc had als uitvalsbasis van de nachtzoektocht de hut van Matteo. Deze ligt zoals we weten tussen de vindplaatsen en de mirado/q1 in.
Dank voor de foto's, maar hoe kom je bij de nachtzoektochtuitvalsbasis H13 ("de hut van Matteo")?

En als dit H13 is, zijn de huisjes op de video van Edwin en zijn vrienden dus sowieso niet H13. Het is het een of het ander.

quote:
Op de foto's van de zoekers zelf is te zien dat deze hut bij de veekraal 2 etages heeft, een voor het vee en daarboven een hut waarin gekookt kan worden.

Zoals we zien waren zij met een team van 17 personen.
Ik tel 14 man en 1 fotograaf, dus 15. Hoe kom je bij 17?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:16:15 #124
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079204
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank voor de foto's, maar hoe kom je bij de nachtzoektochtuitvalsbasis H13 ("de hut van Matteo")?

En als dit H13 is, zijn de huisjes op de video van Edwin en zijn vrienden dus sowieso niet H13. Het is het een of het ander.

[..]

Ik tel 14 man en 1 fotograaf, dus 15. Hoe kom je bij 17?
Er zijn nog veel meer foto's en dan tel ik er nog veel meer.

Waarom is dit niet de hut 13 en de hut van Matteo en de uitvals basis en de plek waar P en Britt samen waren?

edit:
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:18:38 #125
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079269


Ook de kaart laat een helikopter zien op die plek, check de rivieren maar
pi_151079326
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er zijn nog veel meer foto's en dan tel ik er nog veel meer.
Ok, die foto's kan ik niet zien, de links verwijzen direct naar de foto's zelf, niet naar de pagina waar die foto's opstaan.

quote:
Waarom is dit niet de hut 13 en de hut van Matteo en de uitvals basis en de plek waar P en Britt samen waren?
Ik zeg toch niet dat dit niet H13 is? :? Ik vraag je waarom je dat denkt?

En waarom je dit de uitvalsbasis noemt? Kan het niet een plek zijn die ze bezocht hebben, maar dat het niet de uitvalsbasis (overnachtingshut dus) was.

Plinio en Britt samen? Je bedoelt skidaywame (o.i.d.) van WS? Die is naar eigen zeggen nooit achter de Mirador geweest en zat met Plinio in een taxi, van David naar Boquete, als ik het me goed herinner...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:25:59 #127
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079411
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, die foto's kan ik niet zien, de links verwijzen direct naar de foto's zelf, niet naar de pagina waar die foto's opstaan.

[..]

Ik zeg toch niet dat dit niet H13 is? :? Ik vraag je waarom je dat denkt?

En waarom je dit de uitvalsbasis noemt? Kan het niet een plek zijn die ze bezocht hebben, maar dat het niet de uitvalsbasis (overnachtingshut dus) was.

Plinio en Britt samen? Je bedoelt skidaywame (o.i.d.) van WS? Die is naar eigen zeggen nooit achter de Mirador geweest en zat met Plinio in een taxi, van David naar Boquete, als ik het me goed herinner...
Staan ook nog foto's bij van de hangmatten, dat ze er eten, dat ze tenten opvouwen.
FB van PM
pi_151079456
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]

Ook de kaart laat een helikopter zien op die plek, check de rivieren maar
Dank voor de foto, inderdaad: 16 man en 1 fotograaf maakt 17. Al kan het ook 16 zijn met een zelfontspanner.

Het plaatje van de helikopter staat iets naar het oosten, aan de andere kant van de rivier. De locatie van H13 is waar de rode lijn die opvallende bocht maakt, het meest westelijke van dat deel, net ten oosten van de paddock die met die koe staat aangegeven.

Dit lijkt het dichtstbijzijnde open plekje (wellicht wat klein voor een helikopter, ik zou meer naar het noorden landen, maar goed) te zijn bij waar die helikopter op de zoekkaart staat:

https://www.here.com/dire(...)19,satellite_traffic
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:29:49 #129
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079482
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)eder-moment-beginnen

en is ook een hele video van die twee, ook in die hut een paar shots (stond ook drank)

Dus PLinio en Britt en ik doe niet aan WS
pi_151079516
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)eder-moment-beginnen

en is ook een hele video van die twee, ook in die hut een paar shots (stond ook drank)

Dus PLinio en Britt en ik doe niet aan WS
Je bedoelt dus Britta. Ok, dat is dus een ander persoon. Britt is een VSAmerikaanse misdaadschrijfster die dat lange blog met die vragen heeft gemaakt, die Kloothommel in de lijst heeft opgenomen. Die zat op WS als skiwaydame (o.i.d.).

In deze link staat trouwens nergens dat Britta met Plinio bij H13 is geweest. Integendeel, dit staat er:

Plinio M. is al 13 jaar gids in het gebied rondom de Il Pianista-trail en is in Boquete geboren en getogen. Hij weet als geen ander wat de omstandigheden en gevaren zijn. We gaan met hem een stuk Il Pianista op, terwijl hij vertelt over een zoektocht kort na de verdwijning van Kris en Lisanne, waar hij met een team collega's aan deelnam.

Op onze tocht met Plinio worden we vergezeld door Blue, een vriendelijke husky met helderblauwe ogen. Hij loopt mee vanaf het startpunt van Il Pianista, steekt samen met ons de rivier over, staat stil als wij pauzeren en blijft bij ons tot we teruggaan.


Welke "rivier" bedoeld wordt staat er niet, maar het lijkt niet logisch dat het helemaal aan de andere kant van de CD is. Het lijkt eerder dat bruggetje dat we besproken hebben toen Retiring in Panama in beeld kwam, dus op ~20 min lopen vanaf Il Pianista.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151079546
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er zijn nog veel meer foto's en dan tel ik er nog veel meer.

Waarom is dit niet de hut 13 en de hut van Matteo en de uitvals basis en de plek waar P en Britt samen waren?

edit:
[ afbeelding ]
Het is onwaarschijnlijk dat het hier gaat om 'Matteo's"hut 13. :) Dezelfde plek komt ook voor in de Telemetro video. Zie de still hieruit op 4.10 min.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

De mensen in deze video reisden langs de kabelbruggen. Ik zie ook geen aanknopingspunten in het landschap met hut 13.
Waar deze refugio wel staat weet ik overigens niet. Is wel een mooie plek.
Het dak heeft een ongelijke voorkant. De hut ligt hoger op een paddock, met uitzicht op een lager en aflopend dal.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:33:55 #132
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079564
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank voor de foto, inderdaad: 16 man en 1 fotograaf maakt 17. Al kan het ook 16 zijn met een zelfontspanner.

Het plaatje van de helikopter staat iets naar het oosten, aan de andere kant van de rivier. De locatie van H13 is waar de rode lijn die opvallende bocht maakt, het meest westelijke van dat deel, net ten oosten van de paddock die met die koe staat aangegeven.

Dit lijkt het dichtstbijzijnde open plekje (wellicht wat klein voor een helikopter, ik zou meer naar het noorden landen, maar goed) te zijn bij waar die helikopter op de zoekkaart staat:

https://www.here.com/dire(...)19,satellite_traffic

Ze kijken hier toch echt allemaal naar het westen, de zon komt op in het oosten en is rechts te zien.

Op here zie je links van de paddock nog meer groen en dit komt over een met het uitzicht bij de helikopterfoto, dus de mannen kijken imo naar de q2
pi_151079651
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Staan ook nog foto's bij van de hangmatten, dat ze er eten, dat ze tenten opvouwen.
FB van PM
In de telemetro video komen ze ook echt bij die hut aan om te overnachten. Zie hier een volgende still:

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Fysiek kan dit niet hu 13 zijn. Dit ligt veel te hoog boven een dal / rivier. De hutten @ 13 liggen bijna aan de rivier.

Vraag is dus welke hut dit wel is?
pi_151079686
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ze kijken hier toch echt allemaal naar het westen, de zon komt op in het oosten en is rechts te zien.
Eens, eens en eens.

quote:
Op here zie je links van de paddock nog meer groen en dit komt over een met het uitzicht bij de helikopterfoto, dus de mannen kijken imo naar de q2
De helikopter kan natuurlijk verkeerd geplaatst zijn, of gewoon ruwweg op de kaart gezet. Als je op HERE kijkt, lijkt er bijna geen grote open plek waar een helikopter kan landen op precies die plaats te zijn waar dat plaatje geplot staat. Wel naar het noorden (boven het vlaggetje in de link die ik plaatste) of naar het westen, dus inderdaad vlakbij H13.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151079710
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:39 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

In de telemetro video komen ze ook echt bij die hut aan om te overnachten. Zie hier een volgende still:

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Fysiek kan dit niet hu 13 zijn. Dit ligt veel te hoog boven een dal / rivier. De hutten @ 13 liggen bijna aan de rivier.

Vraag is dus welke hut dit wel is?
Goeie! Dit is zonder twijfel dezelfde hut.

Nee, H13 is heel anders en ligt volkomen buiten de route naar de kabelbruggen.

Het zou een hut kunnen zijn in de buurt van de kabelbruggen, dus een van die huisjes in de buurt van Casa Calixto, misschien Casa "Carlos" of een daar in de buurt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:45:29 #136
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079747
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bedoelt dus Britta. Ok, dat is dus een ander persoon. Britt is een VSAmerikaanse misdaadschrijfster die dat lange blog met die vragen heeft gemaakt, die Kloothommel in de lijst heeft opgenomen. Die zat op WS als skiwaydame (o.i.d.).

In deze link staat trouwens nergens dat Britta met Plinio bij H13 is geweest. Integendeel, dit staat er:

Plinio M. is al 13 jaar gids in het gebied rondom de Il Pianista-trail en is in Boquete geboren en getogen. Hij weet als geen ander wat de omstandigheden en gevaren zijn. We gaan met hem een stuk Il Pianista op, terwijl hij vertelt over een zoektocht kort na de verdwijning van Kris en Lisanne, waar hij met een team collega's aan deelnam.

Op onze tocht met Plinio worden we vergezeld door Blue, een vriendelijke husky met helderblauwe ogen. Hij loopt mee vanaf het startpunt van Il Pianista, steekt samen met ons de rivier over, staat stil als wij pauzeren en blijft bij ons tot we teruggaan.


Welke "rivier" bedoeld wordt staat er niet, maar het lijkt niet logisch dat het helemaal aan de andere kant van de CD is. Het lijkt eerder dat bruggetje dat we besproken hebben toen Retiring in Panama in beeld kwam, dus op ~20 min lopen vanaf Il Pianista.
Het is dezelfde video waarin Miss Sanders vraagt op de Mirador aan PLinio wat er met die meiden is gebeurt, daarna zitten ze in de hut, en merkt 11:30 hier op dat het wel heel druk is in Matteo's paddock. De boer was er ook.

Iedereen mag er het zijne van denken, ik zie overeenkomsten bij: Here, Sinapoc kaart, fb foto's en videostill van paddock daar. Ik noem hem vanaf nu Hut Ootje, deze heeft namelijk 2 etages :7

Ik duik morgen in de route want waar ik ook al tegenaan loop is de tijd/afstand en logica vanaf de Mirador met de geulen, ik zie namelijk al weken, goede valmogelijkheden rechts van de bij ons bekende pianista-route en zie op de Sinapoc kaart ook dat ze meer naar rechts zitten, ook met de oversteek CD en de afdaling in verhouding met de bij ons gemaakte kaarten.
pi_151079758
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens, eens en eens.

[..]

De helikopter kan natuurlijk verkeerd geplaatst zijn, of gewoon ruwweg op de kaart gezet. Als je op HERE kijkt, lijkt er bijna geen grote open plek waar een helikopter kan landen op precies die plaats te zijn waar dat plaatje geplot staat. Wel naar het noorden (boven het vlaggetje in de link die ik plaatste) of naar het westen, dus inderdaad vlakbij H13.
Onduidelijk is wat precies met de aanduidingen 'helikopter' en 'koeien' wordt bedoeld op de sinaproc kaart. Koeien lijkt me paddock. Dan is helikopter mogelijk overbodig als aanduiding van een landingsplaats. Meer als zoekgebied dan? Of juist andersom, de paddock als zoekgebied en de helikopters als landplaats? De paddock is dan weer net zo handig: daar zie je ze snel vanuit de lucht en het zoeken moet dan in het bos plaatsvinden.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:48:23 #138
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079801
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens, eens en eens.

[..]

De helikopter kan natuurlijk verkeerd geplaatst zijn, of gewoon ruwweg op de kaart gezet. Als je op HERE kijkt, lijkt er bijna geen grote open plek waar een helikopter kan landen op precies die plaats te zijn waar dat plaatje geplot staat. Wel naar het noorden (boven het vlaggetje in de link die ik plaatste) of naar het westen, dus inderdaad vlakbij H13.
Als z dat plaatje van die helikopter op die plek zouden neerzetten dan is het halve zoekgebied beplakt, ze hebben hem imo iets naar rechts gezet.
Er staat op de Sinapockaart ook nog wat geplakt aan tekst, 3 regels bij die plek. Bij de andere "grote" helikopterplaatsen niet.
pi_151079854
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is dezelfde video waarin Miss Sanders vraagt op de Mirador aan PLinio wat er met die meiden is gebeurt, daarna zitten ze in de hut,
Welke video? In de link die je plaatste zie ik geen video?

quote:
Iedereen mag er het zijne van denken, ik zie overeenkomsten bij: Here, Sinapoc kaart, fb foto's en videostill van paddock daar. Ik noem hem vanaf nu Hut Ootje, deze heeft namelijk 2 etages :7
Prima, hut Ootje. Maar hut Ootje is naar alle waarschijnlijkheid niet dezelfde als H13, dus niet op Matteo's paddock. Welke paddock denk je dan dat jouw hut ligt?

quote:
Ik duik morgen in de route want waar ik ook al tegenaan loop is de tijd/afstand en logica vanaf de Mirador met de geulen, ik zie namelijk al weken, goede valmogelijkheden rechts van de bij ons bekende pianista-route en zie op de Sinapoc kaart ook dat ze meer naar rechts zitten, ook met de oversteek CD en de afdaling in verhouding met de bij ons gemaakte kaarten.
Klopt, ze lijken de zwarte route die ik ingetekend heb op de HERE-kaart te nemen. Beginnen bij Il Pianista, maar dan niet de El Pianista volgend, maar naar het oosten afbuigend, net na het einde van de Retiring video en dan inderdaad in het oosten de CD over. Gesuggereerd werd dat die route de Pata de Macho trail heet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:51:41 #140
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079858
Laten we het hier even overzichtelijk houden qua hutten:
we hebben matteo's hut
en we hebben Hut 13 (baru, maar geen foto's van bekend?)
en nu dus een nieuwe hut, ik noem hem dus Ootje's hut.

Jullie denken dat die hoger ligt dan matteo's hut?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:53:24 #141
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079885
Ik heb maar 2 handen en ben niet zo snel -O-

Ik zoek de video even op,
pi_151079916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Laten we het hier even overzichtelijk houden qua hutten:
we hebben matteo's hut
en we hebben Hut 13 (baru, maar geen foto's van bekend?)
en nu dus een nieuwe hut, ik noem hem dus Ootje's hut.

Jullie denken dat die hoger ligt dan matteo's hut?
Ja, graag, benoeming van alle huizen lijkt me een goed plan.

- H13 is dan het rode dak dat rechts (oost) op Matteo's paddock ligt, wat bedoel je met Matteo's hut? Het hutje meer naar het westen op dezelfde paddock?
- Hut Ootje is de hut van het Sinaprocteam, maar nog onbekend waar die precies ligt
- Hut Carlos is een hut vlakbij de 1e kabelbrug en de samenvloeiing van de Changuinola 8 met de "Rio Matteo" (die weer een combinatie van de samenvloeiing van Q2 met de originele "Rio Matteo")
- H12 is een hut in het midden van het gebied van de paddocks
- Huisjes "Mata" zijn de "ruïnes" die het dichtste bij de Pianista en begin paddocks liggen, oranje op de HERE-kaart
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:56:54 #143
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079929
https://www.here.com/pan/(...)=Valle%20del%20Risco

Rechts staan de hutten, de heren poseren imo voor de meest linker hut, de heren 17 dus, hebben verdeeld geslapen/gegeten in de 2 hutten die er zijn. Hutten zijn niet groter dan 8x8 meter
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:59:29 #144
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151079971
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, graag, benoeming van alle huizen lijkt me een goed plan.

- H13 is dan het rode dak dat rechts (oost) op Matteo's paddock ligt, wat bedoel je met Matteo's hut? Het hutje meer naar het westen op dezelfde paddock?
- Hut Ootje is de hut van het Sinaprocteam, maar nog onbekend waar die precies ligt
- Hut Carlos is een hut vlakbij de 1e kabelbrug en de samenvloeiing van de Changuinola 8 met de "Rio Matteo" (die weer een combinatie van de samenvloeiing van Q2 met de originele "Rio Matteo")
- H12 is een hut in het midden van het gebied van de paddocks
- Huisjes "Mata" zijn de "ruïnes" die het dichtste bij de Pianista en begin paddocks liggen, oranje op de HERE-kaart
Yep en ik heb in de post hierboven de locatie benoemd en ik denk namelijk dat Hut 13, matteo's hut en Ootjes hut op dezelfde paddock staan, helikopter land dus ten westen van de hutten, en de mannen poseren voor de westelijke hut.
Achter de helikopter zit een dal en daarin ligt die rivier, imo
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:05:46 #145
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080065
https://twitter.com/brittartlnieuws/status/480920012710899713

euh welk gevaarlijk punt?

Britta Sanders
‏@BrittaRTLNieuws
@zzzmarie1 vanaf top El Pianista is 't 3/4 uur lopen:je kruist eerst 'n wat minder gevaarlijke rivier en dan kom je bij dat gevaarlijke punt
0 retweets 0 favorieten
Beantwoorden Retweeten Favoriet
Meer
pi_151080075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.here.com/pan/(...)=Valle%20del%20Risco

Rechts staan de hutten, de heren poseren imo voor de meest linker hut, de heren 17 dus, hebben verdeeld geslapen/gegeten in de 2 hutten die er zijn. Hutten zijn niet groter dan 8x8 meter
Ok, dat betekent:

- Hut Ootje = de hut van Plinio's FB = de hut met het rode dak het meest links op de paddock
- H13 = "Matteo's hut?" = de hut met het rode dak het meest rechts op de paddock

Maar dan pakken we Edwins video erbij:



Weer twee hutten met rode daken, maar niet van 2 verdiepingen.

Dus ofwel:
1 - H13 + Hut Ootje =/= Edwins hutjes, dus die liggen niet daar op die "Matteo's paddock", waar H13 en Hut Ootje dus wel liggen
2 - H13 + Hut Ootje =/= Edwins hutjes, maar Edwins hutjes liggen wel op Matteo's paddock en H13 en Hut Ootje liggen ergens anders
3 - H13 + Hut Ootje =/= Edwins hutjes en zowel Edwins hutjes als H13 + Hut Ootje liggen niet op Matteo's paddock

3 lijkt me onwaarschijnlijk, 1 lijkt mij het meest waarschijnlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151080079
De hut is de hut tussen kabelbrug 2 en kabelbrug 3
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:08:22 #148
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080101
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:06 schreef jackie12 het volgende:
De hut is de hut tussen kabelbrug 2 en kabelbrug 3
ik ben ervan overtuigd dat we even opnieuw naar de kaarten moeten kijken, we zitten teveel naar het westen met de Pianista, denk ik
pi_151080106
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:
https://twitter.com/brittartlnieuws/status/480920012710899713

euh welk gevaarlijk punt?

Britta S
@BrittaRTLNieuws
@zzzmarie1 vanaf top El Pianista is 't 3/4 uur lopen:je kruist eerst 'n wat minder gevaarlijke rivier en dan kom je bij dat gevaarlijke punt
Lekker duidelijk weer. Is 3/4 nu driekwart uur = drie kwartier (lijkt mij wel) of 3-4 uur (lijkt me niet).

Als 3/4 drie kwartier is, is de "wat minder gevaarlijke rivier" dan Q1 (_507 & _508) en "dat gevaarlijke punt" dan Q2 (geen foto's)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:09:00 #150
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080113
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, dat betekent:

- Hut Ootje = de hut van Plinio's FB = de hut met het rode dak het meest links op de paddock
- H13 = "Matteo's hut?" = de hut met het rode dak het meest rechts op de paddock

Maar dan pakken we Edwins video erbij:

[ afbeelding ]

Weer twee hutten met rode daken, maar niet van 2 verdiepingen.

Dus ofwel:
1 - H13 + Hut Ootje =/= Edwins hutjes, dus die liggen niet daar op die "Matteo's paddock", waar H13 en Hut Ootje dus wel liggen
2 - H13 + Hut Ootje =/= Edwins hutjes, maar Edwins hutjes liggen wel op Matteo's paddock en H13 en Hut Ootje liggen ergens anders
3 - H13 + Hut Ootje =/= Edwins hutjes en zowel Edwins hutjes als H13 + Hut Ootje liggen niet op Matteo's paddock

3 lijkt me onwaarschijnlijk, 1 lijkt mij het meest waarschijnlijk.
tja, ik ga weer zoeken...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:10:49 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080133
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lekker duidelijk weer. Is 3/4 nu driekwart uur = drie kwartier (lijkt mij wel) of 3-4 uur (lijkt me niet).

Als 3/4 drie kwartier is, is de "wat minder gevaarlijke rivier" dan Q1 (_507 & _508) en "dat gevaarlijke punt" dan Q2 (geen foto's)
ik begrijp ook 3 kwartier, dus imo meer naar rechts zoals de zwarte route
pi_151080145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik begrijp ook 3 kwartier, dus imo meer naar rechts zoals de zwarte route
Die zwarte route is dan niet de Pianista, want loopt niet langs de Pianistarivier en komt niet uit op "de" Mirador, zoals Gorraays GPS-data en Baru onafhankelijk van elkaar aangeven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151080209
Ik heb nog een idee/hypothese:

De rode lijnen op de Sinaproc-kaart zijn niet de routes van de zoekteams, want vanaf de helikopterlandingsplaatsen lopen geen lijnen die daarop duiden.
De rode lijnen zijn de trajecten die met honden zijn bezocht.


Dit verklaart o.a. waarom de honden Kris en Lisanne niet geroken hebben toen ze "in de kloof" vielen. De honden zijn namelijk niet via de Pianista-trail (oranje, rood -de Klim- en wit -de geul-) maar via de Pata de Macho-trail (zwart) de CD overgestoken:



[ Bericht 8% gewijzigd door El_Matador op 27-03-2015 01:23:30 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151080336
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

^O^

ONZ en de UTO-SC zijn verderop, heren. :*
Dit is geen ONZ wil je beweren :')
pi_151080342
http://www.megustachitre.(...)-extralimito-en.html

Mijn Spaans is 0. Wat staat er over 3 april?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:26:55 #156
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080344
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:17 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb nog een idee/hypothese:

De rode lijnen op de Sinaproc-kaart zijn niet de routes van de zoekteams, want vanaf de helikopterlandingsplaatsen lopen geen lijnen die daarop duiden.
De rode lijnen zijn de trajecten die met honden zijn bezocht.


Dit verklaart o.a. waarom de honden Kris en Lisanne niet geroken hebben toen ze "in de kloof" vielen. De honden zijn namelijk niet via de Pianista-trail (oranje, rood -de Klim- en wit -de geul-) maar via de Pata de Macho-trail (zwart) de CD overgestoken:

[ afbeelding ]
Ik vermoed dat de witte stippellijn 500 meter naar rechts moet
pi_151080371
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

tja, ik ga weer zoeken...
Nog even een plakwerkje gemaakt van het onbekende huis.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
pi_151080403
http://s160.photobucket.c(...)zps3ad00bbb.jpg.html

Denk dat de hut links de hut is met de stoere Sinproccers ervoor
Vooral gebaseerd op de Telemetrovideo waar de verslaggever daar aankomt tegen de schemering
pi_151080443
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:17 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb nog een idee/hypothese:

De rode lijnen op de Sinaproc-kaart zijn niet de routes van de zoekteams, want vanaf de helikopterlandingsplaatsen lopen geen lijnen die daarop duiden.
De rode lijnen zijn de trajecten die met honden zijn bezocht.


Dit verklaart o.a. waarom de honden Kris en Lisanne niet geroken hebben toen ze "in de kloof" vielen. De honden zijn namelijk niet via de Pianista-trail (oranje, rood -de Klim- en wit -de geul-) maar via de Pata de Macho-trail (zwart) de CD overgestoken:

[ afbeelding ]
Geheel nieuw idee (voor mij) en niet eens zo gek!

Dat zou nogal wat vreemde zaken verklaren. De Panamezen worden dan overigens minder de prutsers waar je ze herhaaldelijk voor houdt. :P
pi_151080477
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:26 schreef jackie12 het volgende:
http://www.megustachitre.(...)-extralimito-en.html

Mijn Spaans is 0. Wat staat er over 3 april?
Geniale vondst!

Dit kost wat tijd om allemaal te vertalen, maar het is het waard.

quote:
LOS GALLOTES
El jueves 3 de abril Feliciano denunció la desaparición de Kris y Lisanne en la sede del Sinaproc de Boquete, a las 7:30 a.m. Una hora más tarde hizo lo propio en la personería municipal de esta comunidad.
DE GIEREN
Op donderdag 3 april deed Feliciano aangifte van de verdwijning van Kris en Lisanne bij de vestiging van Sinaproc in Boquete, om 7:30. Een uur later deed hij hetzelfde bij de gemeentelijke "personería" (ik neem aan een soort gemeenteloket o.i.d.) van deze gemeente.

quote:
Ya en la tarde, el guía fue a la DIJ para repetir la diligencia.
“Salvo en la Policía, todas las denuncias las puse yo, solo porque la alemana no habla español”, contó.
“Ella me dijo que creía que las holandesas iban a ir a caminar por el sendero El Pianista. En la escuela las escuchó hablar y ver un mapa de este sendero. Aunque es alemana, me dijo que les entendió porque estudió turismo en Amsterdam”, prosiguió Feliciano, aclarando que días después de la desaparición, Eileen abandonó Panamá.
En 's middags herhaalde de gids de inspanning bij de DIJ (justitie?)

"Op de politie na, alle aangiftes heb ik gedaan, alleen omdat de Duitse (Eileen) geen Spaans spreekt", vertelde hij.

"Zij vertelde me dat ze dacht dat de Nederlandsen gingen wandelen op het Pianistapad. In de school hoorde ze ze praten en een kaart bekijken van deze trail. Hoewel ze Duitse was, zei ze dat ze hen verstond omdat ze toerisme in Amsterdam [moet volgens mij Breda zijn, maar voor buitenlanders is alles in Nederland "Amsterdam"] studeerde", vervolgde Feliciano, waarbij hij duidelijk maakte dat dagen na de verdwijning van Kris en Lisanne, Eileen Panama verliet.

quote:
Acompañando a los padres de Kris en una vigilia realizada la noche del pasado miércoles, en Boquete, Feliciano indicó que el sábado 5 de abril acompañó a una comisión de la DIJ a caminar por este sendero.
“Lastimosamente no encontramos nada. A los dos días acompañé al Sinaproc y tampoco las hallamos. De hecho, durante los dos recorridos vimos muchos gallotes en una zona donde normalmente no vuelan. Cuando fuimos a esos sitios no encontramos nada”, ratificando que “está a la orden de las autoridades y de los familiares de las desaparecidas para cualquier cosa que necesiten”.
De ouders van Kris begeleidend bij een wake, die afgelopen woensdagavond in Boquete plaatsvond [voor de 30e mei, dus op 28 mei], gaf Feliciano aan dat hij op zaterdag 5 april een groep van de DIJ begeleidde op dit pad.
"Helaas hebben we niks gevonden. Op de twee dagen was ik bij Sinaproc en toen vonden ze we ook niet. In feite zagen we gedurende de twee tochten veel gieren in een gebied waar ze normaalgesproken niet vliegen. Toenwe naar die plekken toegingen, vonden we niets", bekrachtigend dat hij tot de beschikking staat van de autoriteiten en de families van de verdwenen meiden voor wat ze dan ook nodig hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151080491
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de witte stippellijn 500 meter naar rechts moet
Naar rechts/oost zou zomaar kunnen, maar waarom 500 meter? En hoe loopt het pad dan vanaf de Mirador (wat nu toch wel een hard datapunt is, toch?).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:47:12 #162
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080499
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)elijke-resten-panama

Ik probeer de kaart van Feliciano te knippen en te plakken maar dat lukt niet, op 00:30 uur laat hij zijn kaart zien en hoe de Pianista loopt. Hij houd zijn ene hand op de vindplaats van de rugzak en de andere op de locatie van de hut van OOtje, tevens zie je hier precies waar IMO de Pianista loopt, meer naar het oosten dan waar wij hem hebben willen.

Dat anderen hem ergens anders hebben prima, ik denk dat deze kaart van Feliciano klopt en dan dus ook de kaarten van Sinapoc.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:52:55 #163
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080519
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:30 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Nog even een plakwerkje gemaakt van het onbekende huis.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
super en wat doe je dat snel.
Kan de heli er ook in, de bomen links komen ook overeen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:54:06 #164
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080525
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geniale vondst!

Dit kost wat tijd om allemaal te vertalen, maar het is het waard.

[..]

DE GIEREN
Op donderdag 3 april deed Feliciano aangifte van de verdwijning van Kris en Lisanne bij de vestiging van Sinaproc in Boquete, om 7:30. Een uur later deed hij hetzelfde bij de gemeentelijke "personería" (ik neem aan een soort gemeenteloket o.i.d.) van deze gemeente.

[..]

En 's middags herhaalde de gids de inspanning bij de DIJ (justitie?)

"Op de politie na, alle aangiftes heb ik gedaan, alleen omdat de Duitse (Eileen) geen Spaans spreekt", vertelde hij.

"Zij vertelde me dat ze dacht dat de Nederlandsen gingen wandelen op het Pianistapad. In de school hoorde ze ze praten en een kaart bekijken van deze trail. Hoewel ze Duitse was, zei ze dat ze hen verstond omdat ze toerisme in Amsterdam [moet volgens mij Breda zijn, maar voor buitenlanders is alles in Nederland "Amsterdam"] studeerde", vervolgde Feliciano, waarbij hij duidelijk maakte dat dagen na de verdwijning van Kris en Lisanne, Eileen Panama verliet.

[..]

De ouders van Kris begeleidend bij een wake, die afgelopen woensdagavond in Boquete plaatsvond [voor de 30e mei, dus op 28 mei], gaf Feliciano aan dat hij op zaterdag 5 april een groep van de DIJ begeleidde op dit pad.
"Helaas hebben we niks gevonden. Op de twee dagen was ik bij Sinaproc en toen vonden ze we ook niet. In feite zagen we gedurende de twee tochten veel gieren in een gebied waar ze normaalgesproken niet vliegen. Toenwe naar die plekken toegingen, vonden we niets", bekrachtigend dat hij tot de beschikking staat van de autoriteiten en de families van de verdwenen meiden voor wat ze dan ook nodig hebben.
Tja, we gaan wel even lekker zo in een paar uur tijd!
pi_151080577
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:47 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)elijke-resten-panama

Ik probeer de kaart van Feliciano te knippen en te plakken maar dat lukt niet, op 00:30 uur laat hij zijn kaart zien en hoe de Pianista loopt. Hij houd zijn ene hand op de vindplaats van de rugzak en de andere op de locatie van de hut van OOtje, tevens zie je hier precies waar IMO de Pianista loopt, meer naar het oosten dan waar wij hem hebben willen.

Dat anderen hem ergens anders hebben prima, ik denk dat deze kaart van Feliciano klopt en dan dus ook de kaarten van Sinapoc.
Welke video bedoel je? Heb net de 1e (23-06 20:56) bekeken, maar daar komt ie niet in voor...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151080625
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:33 schreef jackie12 het volgende:
http://s160.photobucket.c(...)zps3ad00bbb.jpg.html

Denk dat de hut links de hut is met de stoere Sinproccers ervoor
Vooral gebaseerd op de Telemetrovideo waar de verslaggever daar aankomt tegen de schemering
^O^
Ja, denk ik ook. De zon staat hier in het noorden (wat in Nederland niet kan, maar in de zomer in Panama wel) en schijnt dus op de brede kant van het huis. De ingang zit aan de oostkant, het hek met de schedel eraan aan de zuidkant. In de achtergrond zie je de heuvels en het zowel in de Telemetro als op Plinio's FB bewolkte gebied in de achtergrond, precies het gebied wat ook op HERE in de bewolking ligt; het stuk Culebra, van de 3e naar de 4e kabelbrug.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 02:09:41 #167
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080639
die van 21 juni
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)naar-kris-en-lisanne

ja nu gaat het goed: op 00:30 seconden

https://www.here.com/?map=8.8356,-82.42339,19,satellite, hier is dan de geul
  vrijdag 27 maart 2015 @ 02:17:54 #168
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080708
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 02:09 schreef ootjekatootje het volgende:
die van 21 juni
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)naar-kris-en-lisanne

ja nu gaat het goed: op 00:30 seconden

https://www.here.com/?map=8.8356,-82.42339,19,satellite, hier is dan de geul
Ik heb een screencap gemaakt en kan 1 ding lezen: "El paso obligatorio" (dat kunnen jullie ook lezen; de verplichte pas/stap).

EXACT waar jij de geul op HERE ziet, staat ie in mijn kaart. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 02:19:05 #170
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080713
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 02:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^
Ja, denk ik ook. De zon staat hier in het noorden (wat in Nederland niet kan, maar in de zomer in Panama wel) en schijnt dus op de brede kant van het huis. De ingang zit aan de oostkant, het hek met de schedel eraan aan de zuidkant. In de achtergrond zie je de heuvels en het zowel in de Telemetro als op Plinio's FB bewolkte gebied in de achtergrond, precies het gebied wat ook op HERE in de bewolking ligt; het stuk Culebra, van de 3e naar de 4e kabelbrug.
Ik ben dus verhuist! Ootjes hut dus tussen 3e en 4e kabelbrug
  vrijdag 27 maart 2015 @ 02:23:37 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151080753
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 02:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb een screencap gemaakt en kan 1 ding lezen: "El paso obligatorio" (dat kunnen jullie ook lezen; de verplichte pas/stap).

EXACT waar jij de geul op HERE ziet, staat ie in mijn kaart. ;)
kan jij die kaart hier posten?
pi_151080754
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 02:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben dus verhuist! Ootjes hut dus tussen 3e en 4e kabelbrug
Dan is jackies hut toch nog steeds die tweeverdiepingenhut met schedel van Sinaproc. Die ligt namelijk tussen de 2e en 3e kabelbrug. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151080784
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 02:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

kan jij die kaart hier posten?
Staat hierboven, de laatste update van vandaag (26-03).

Detail:



Zie die banaanvormige open plek die je ook op jouw HERE-link ziet, op zo'n 50 meter ten oosten van de geul (de witte stippellijn).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151082690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 23:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Sinapoc had als uitvalsbasis van de nachtzoektocht de hut van Matteo. Deze ligt zoals we weten tussen de vindplaatsen en de mirado/q1 in.
Op de foto's van de zoekers zelf is te zien dat deze hut bij de veekraal 2 etages heeft, een voor het vee en daarboven een hut waarin gekookt kan worden.

Zoals we zien waren zij met een team van 17 personen.

https://fbcdn-sphotos-d-a(...)e2f90d192c035b007c7c

Ik ben benieuwd waar deze foto gemaakt is, nabij de vindplaats van de rugzak is zo'n open berg, maar kan dus ook nabij Matteo's hut zijn, gezien de hoogte en de wolken in het dal. Al zie ik geen gelijkenissen in de bomen/grasheuvels.

edit:
helikopter land dus op dezelfde plek waar de mannen geslapen hebben.
https://scontent-fra.xx.f(...)4ea61af5&oe=55780CB5
https://scontent-fra.xx.f(...)b1852232&oe=55BE048C
https://fbcdn-sphotos-g-a(...)a0b69a2896da2136d8da

Foto's van deel van het zoekteam:
https://fbcdn-sphotos-c-a(...)db2f8dfd24ef907f13d2
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik bedoel dus deze locatie:

Nederland:51.96381,4.54493/Valle-del-Risco,-Bocas-del-Toro,-Panama:8.853597183520494,-82.40670326907158?map=8.85395,-82.40708,19,satellite
Dank Ootje voor de foto's. (Waarom zouden die zoekers zo zwaar bewapend moeten zijn? Met mitrallieurs en al?)

Ik denk niet dat deze locatie, de locatie van Matteo / hutjes van Edwin / H13 is:

De twee hutten H13 bestaan allebei uit één etage. Het voorste hutje staat met de basis op de grond, wat kan duiden op een functie als stal. Het achterste hutje heeft een verhoogde vloer, wat kan duiden op verblijfplaats voor mensen. De hut H13 met verhoogde vloer bestaat uit één etage.
Op de beelden van Edwin zie ik dat de grond om de bewoonbare hut vlakker is dan de grond op de foto's. Op de foto's staat een hek op ongeveer 2m afstand van de hut met 2 etages. Er is geen hek naast de bewoonbare hut van Edwin.

(Ik zie nu dat dit al opgehelderd is.)

[ Bericht 0% gewijzigd door RapaNui op 27-03-2015 09:32:52 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 09:35:45 #175
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151083458
Even een beetje geboend.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 09:48:49 #176
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151083776
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:57 schreef RapaNui het volgende:

[..]

[..]

Dank Ootje voor de foto's. (Waarom zouden die zoekers zo zwaar bewapend moeten zijn? Met mitrallieurs en al?)

Ik denk niet dat deze locatie, de locatie van Matteo / hutjes van Edwin / H13 is:

De twee hutten H13 bestaan allebei uit één etage. Het voorste hutje staat met de basis op de grond, wat kan duiden op een functie als stal. Het achterste hutje heeft een verhoogde vloer, wat kan duiden op verblijfplaats voor mensen. De hut H13 met verhoogde vloer bestaat uit één etage.
Op de beelden van Edwin zie ik dat de grond om de bewoonbare hut vlakker is dan de grond op de foto's. Op de foto's staat een hek op ongeveer 2m afstand van de hut met 2 etages. Er is geen hek naast de bewoonbare hut van Edwin.

(Ik zie nu dat dit al opgehelderd is.)
Ze zoeken die meiden die op dat moment ook slachtoffer kunnen zijn van:
ontvoering voor geld,
ongelukkige ontmoeting met drugskartel/ illegale stokerij /stropers
gezien de gewapende berovingen jaren eerder op het Pianistapad.
Tegen een aanval van wilde dieren

Daarnaast laten ze zo meteen zien, dat ze het gebied in de komst onder controle hebben.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:04:30 #177
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151084180

Kaart van Feliciano, voor mij de meest logische kaart met dus een andere Mirador, hij wijst met zijn rechterhand de vindplaats van de rugzak aan en heeft hij andere hand op de hut van Matteo

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 27-03-2015 10:12:02 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:13:46 #178
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151084440
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 02:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan is jackies hut toch nog steeds die tweeverdiepingenhut met schedel van Sinaproc. Die ligt namelijk tussen de 2e en 3e kabelbrug. :*
ja lol, het was laat! Maar die is het dus.
pi_151085053
Het is en blijft tot nu toe een horrorverhaal. Ik blijf hopen dat er binnen afzienbare tijd door nieuwe gebeurtenissen helderheid in zal komen.
pi_151088260
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:17 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb nog een idee/hypothese:

De rode lijnen op de Sinaproc-kaart zijn niet de routes van de zoekteams, want vanaf de helikopterlandingsplaatsen lopen geen lijnen die daarop duiden.
De rode lijnen zijn de trajecten die met honden zijn bezocht.

Dit verklaart o.a. waarom de honden Kris en Lisanne niet geroken hebben toen ze "in de kloof" vielen. De honden zijn namelijk niet via de Pianista-trail (oranje, rood -de Klim- en wit -de geul-) maar via de Pata de Macho-trail (zwart) de CD overgestoken:

Ook géén gekke gedachte! Zou inderdaad wat verklaren.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 12:24:21 #181
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151088295
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:23 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ook géén gekke gedachte! Zou inderdaad wat verklaren.
dat zou betekenen dat er op de cd een lang pad loopt.. Zie de kaart
pi_151088585
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:24 schreef ootjekatootje het volgende:
dat zou betekenen dat er op de cd een lang pad loopt.. Zie de kaart
ja ik vraag me dat al een jaar af of dat zo kan zijn..wel/niet direct herkenbaar
  vrijdag 27 maart 2015 @ 12:48:30 #183
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151089097
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:34 schreef doorgaan het volgende:

[..]

ja ik vraag me dat al een jaar af of dat zo kan zijn..wel/niet direct herkenbaar
Ik denk het van niet en denk dat de rode lijnen de zoekteams zijn op de grond. Dat de honden her en der ingezet zijn zoals op de plaatjes en dat het Pianista pad loopt waar zowel Feliciano als Sinapoc de oversteek maken ocer de CD.

Dat Gorraay en Baru hem anders intekenen heeft voor mij minder waarde dan F en het team S. Hiervan weten we dat ze het gebied tot op hun duimpje kennen.

1 op het pad van F zijn meer kloven, geulen en is het gebied zichtbaar ruiger achter de CD
2 de loop naar het achtergebied, paddocks en rivier oversteken is ook duidelijker.
3 voor de cd is ook heel goed een pad naar boven te zien.

Ik weet dat vele het er niet mee eens zijn.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:09:24 #184
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151089787
In november was er ook al discussie over de kaart van de Professor of the Mountain:

pi_151091293
Wat zien we precies op de kaart die Feliciano tekent?
pi_151091601
Ik begrijp niet waarom de Panamese bananenrepubliek geen voorbeeld neemt aan buurland Costa Rica, waar ze wél gedetailleerde kaarten op internet beschikbaar stellen. Namen van quebradas worden ook genoemd.
Hier een voorbeeld:
http://www.tramitesconstr(...)on/Alajuela/poas.pdf
Hier een kaart van rio Changuinola (geen quebradas). Ons gebied valt er helaas net buiten:
http://www.tramitesconstr(...)enca/changuinola.pdf
pi_151091808
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:03 schreef RapaNui het volgende:
Ik begrijp niet waarom de Panamese bananenrepubliek geen voorbeeld neemt aan buurland Costa Rica, waar ze wél gedetailleerde kaarten op internet beschikbaar stellen. Namen van quebradas worden ook genoemd.
Hier een voorbeeld:
http://www.tramitesconstr(...)on/Alajuela/poas.pdf
Hier een kaart van rio Changuinola (geen quebradas). Ons gebied valt er helaas net buiten:
http://www.tramitesconstr(...)enca/changuinola.pdf
^O^ voor de kaarten.

Het zou hiermee te maken kunnen hebben:
BNW / Landen zonder leger

Costa Rica - De grondwet verbiedt sinds 1949 het bestaan van een leger in vredestijd. Zetel van het Inter-Amerikaans Hof voor de Rechten van de Mens

Costa Rica heeft geen leger, waar Panama juist een militaire dictatuur was.

Ook al staat in hetzelfde topic:

Panama - Leger opgeheven in 1990, in 1994 door het parlement unaniem bevestigd om een grondwetswijziging hieromtrent door te voeren. Enkele eenheden van de politie en kustwacht hebben beperkte militaire capaciteiten.

Maar blijkbaar is het Sinaproc wel toegestaan om met mitrailleurs (!) rond te lopen...

Wat ik vertelde over mijn veldwerk in Griekenland. Om gedetailleerde kaarten voor ons gebied te bemachtigen, zaten we in Nafplion bij een representant van het leger en kregen we die kaarten omdat het voor academisch gebruik was. Die kaarten waren er toen (2001) niet zomaar voor iedereen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151092378
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^ voor de kaarten.

Het zou hiermee te maken kunnen hebben:
BNW / Landen zonder leger

Costa Rica - De grondwet verbiedt sinds 1949 het bestaan van een leger in vredestijd. Zetel van het Inter-Amerikaans Hof voor de Rechten van de Mens

Costa Rica heeft geen leger, waar Panama juist een militaire dictatuur was.

Ook al staat in hetzelfde topic:

Panama - Leger opgeheven in 1990, in 1994 door het parlement unaniem bevestigd om een grondwetswijziging hieromtrent door te voeren. Enkele eenheden van de politie en kustwacht hebben beperkte militaire capaciteiten.

Maar blijkbaar is het Sinaproc wel toegestaan om met mitrailleurs (!) rond te lopen...

Wat ik vertelde over mijn veldwerk in Griekenland. Om gedetailleerde kaarten voor ons gebied te bemachtigen, zaten we in Nafplion bij een representant van het leger en kregen we die kaarten omdat het voor academisch gebruik was. Die kaarten waren er toen (2001) niet zomaar voor iedereen...
Ja, dat kan best.
Ik had van Colombia ook zeer gedetailleerde kaarten. Ik heb ze nog ergens op zolder liggen.

Dat soort kaarten moeten er zijn van Panama, alleen kennelijk niet op internet..... Hoe doen biologen, geologen e.a. daar hun veldwerk?
pi_151092496
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:24 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, dat kan best.
Ik had van Colombia ook zeer gedetailleerde kaarten. Ik heb ze nog ergens op zolder liggen.

Dat soort kaarten moeten er zijn van Panama, alleen kennelijk niet op internet..... Hoe doen biologen, geologen e.a. daar hun veldwerk?
Hoe kwam jij aan je kaarten? Ook niet via internet, neem ik aan?

Zo zal het in Panama ook werken lijkt me. Je moet die kaarten aanvragen via het ministerie of een andere overheidsinstantie.

Al lijkt het dat Sinaproc zelf die kaarten ook niet heeft, getuige hun witte landkaart met de rode lijnen en de helikopterplaatjes.

OpenStreetMap (onderaan in de OP) geeft trouwens de beste kaartresolutie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151092723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:53 schreef jackie12 het volgende:
Wat zien we precies op de kaart die Feliciano tekent?
Bedoel je wat hij heeft geschreven?
http://i.imgur.com/bqHvUVg.jpg?1
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:38:18 #191
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151092864
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:40 schreef doorgaan het volgende:

Ik zie r nog altijd slangenhoofdje in. bijv.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:33 schreef RapaNui het volgende:

Bedoel je wat hij heeft geschreven?
http://i.imgur.com/bqHvUVg.jpg?1
Cabecera de Culebra = slangenhoofd
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_151092987
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:33 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Bedoel je wat hij heeft geschreven?
http://i.imgur.com/bqHvUVg.jpg?1
Ik bedoel welke lijn is wat?
pi_151093174
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:41 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik bedoel welke lijn is wat?
Volgens mij is de zwarte stippellijn het pad en de blauwe, de rivier(en)
pi_151093401
http://nos.nl/artikel/202(...)ht-van-een-jaar.html

Enkele opvallende dingen in dit artikel:

"De rugzak is door een Indiaanse boerin gevonden in een rijstveld, tijdens haar werk. De vrouw is na de vondst zo snel mogelijk naar een kennis in Boquete gegaan, een voettocht van acht uur dwars door het regenwoud.

Ze vertelt de kennis wat ze heeft gevonden en dat de rugzak mogelijk met de vermiste Nederlandse vrouwen te maken heeft. Een buurman van de kennis alarmeert vervolgens de politie."

vragen:
wie was die kennis?
En het was toch 2 dagen lopen?
Waarom 8 uur lopen, ze zullen toch wel voor noodsituaties een communicatiemiddel hebben?

En het kaartje in de tekst:
Kan iemand me uitleggen waarom de plek van de vindplaats van de rugzak niet klopt op het kaartje?
pi_151093702
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:54 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/artikel/202(...)ht-van-een-jaar.html

Enkele opvallende dingen in dit artikel:

"De rugzak is door een Indiaanse boerin gevonden in een rijstveld, tijdens haar werk. De vrouw is na de vondst zo snel mogelijk naar een kennis in Boquete gegaan, een voettocht van acht uur dwars door het regenwoud.

Ze vertelt de kennis wat ze heeft gevonden en dat de rugzak mogelijk met de vermiste Nederlandse vrouwen te maken heeft. Een buurman van de kennis alarmeert vervolgens de politie."

vragen:
wie was die kennis?
En het was toch 2 dagen lopen?
Waarom 8 uur lopen, ze zullen toch wel voor noodsituaties een communicatiemiddel hebben?

En het kaartje in de tekst:
Kan iemand me uitleggen waarom de plek van de vindplaats van de rugzak niet klopt op het kaartje?
Baggerjournalistiek, maar ja, wat wil je: NOS.

- dat kaartje hebben ze uit hun eigen archief geplukt. In juli hebben we die kaarten besproken en kwam dit kaartje voorbij. Ik heb het opgeslagen toen, op 25 juni om 14:50 is het kaartje op de site geplaatst (net gecheckt in de data van de jpg)
- er worden dingen door elkaar gehaald. RTL is net zo massamedia als NOS maar wel een stuk beter. Zie de link van Britta S. die ootje gisteravond plaatste "het is 2 dagen en niet maar 8 uur lopen naar die plek"
- die "kennis" moet dan Feliciano geweest zijn, want hij nam de rugzak in ontvangst wordt gezegd
- maar in een ander bericht stond dat Feliciano "8 uur ging lopen naar die plek" en dus daar ter plekke de rugzak in ontvangst heeft genomen en hem zelf aan de politie heeft overhandigd, na dus die 8 uur teruglopen
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151093726
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:54 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/artikel/202(...)ht-van-een-jaar.html

...
vragen:
wie was die kennis? in een ander artikel stond: de buurman van K&L????? Zou dat de buurman van Miriam zijn?
En het was toch 2 dagen lopen? voor onervaren toeristen die ook van de omgeving willen genieten?
Waarom 8 uur lopen, ze zullen toch wel voor noodsituaties een communicatiemiddel hebben? Volgens andere berichten, was de vrouw naar dorpshoofd gegaan en die belde naar Boquete (sat phone)

En het kaartje in de tekst:
Kan iemand me uitleggen waarom de plek van de vindplaats van de rugzak niet klopt op het kaartje?
Ik kan dat niet anders uitlegen dan: slordigheid/onwetendheid?
pi_151094524
@Jackie: hier is een kaart waar oa Velorio wordt genoemd.
Twee Culebra's: de zuidelijke = Cabecera de Culebra??
de noordelijke = Corte Culebra??

http://i.imgur.com/VDxQitd.jpg?1

[ Bericht 3% gewijzigd door RapaNui op 27-03-2015 15:58:31 ]
pi_151095033
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[.Dan is jackies hut toch nog steeds die tweeverdiepingenhut met schedel van Sinaproc. Die ligt namelijk tussen de 2e en 3e kabelbrug..]

ja lol, het was laat! Maar die is het dus.
Van die hutten heb ik nog nooit een foto gezien waarbij duidelijk was dat het die hutten zijn. Iemand wel?
pi_151095068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:31 schreef RapaNui het volgende:
@Jackie: hier is een kaart waar oa Velorio wordt genoemd.
Twee Culebra's: de zuidelijke = Cabecera de Culebra??
de noordelijke = Corte Culebra?? Of Finca Culebra??

http://i.imgur.com/VDxQitd.jpg?1
Waar de zuidelijke "Culebra" staat is een grote paddock, ten oosten van "ons gebied", je ziet de Rio Matteo en de 2e quebrada samenvloeien (bij Toni's en Matteo's Paddock) naar het westen.

De noordelijke Finca Culebra is ver verwijderd van waar Kris en Lisanne zaten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151095131
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:44 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Van die hutten heb ik nog nooit een foto gezien waarbij duidelijk was dat het die hutten zijn. Iemand wel?
We weten het ook niet zeker, maar hebben wel sterke aanwijzingen:
- Het landschap lijkt er verdacht veel op
- Het tijdstip in de Telemetro-video (bij het vallen van de duisternis) komt goed overeen met die locatie
- Helikopters kunnen er vlakbij landen
- De vindplaatsen van TVN-2 zijn niet ver van deze plek vandaan
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151095310
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:45 schreef El_Matador het volgende:
Waar de zuidelijke "Culebra" staat is een grote paddock, ten oosten van "ons gebied",
Komt denk ik overeen met Cabecera de Culebra, nr. 3 op kaart van F.

quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:45 schreef El_Matador het volgende:
Rio Matteo
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:45 schreef El_Matador het volgende:
Toni's en Matteo's Paddock
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:45 schreef El_Matador het volgende:
"ons gebied"
Ja, we hebben dit gebied duidelijk in beslag genomen! c_/
pi_151095508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:52 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Komt denk ik overeen met Cabecera de Culebra, nr. 3 op kaart van F.
Die kaart van Feliciano vind ik zwaar onduidelijk, maar nee, die Culebra ligt echt buiten "ons" gebied, verder naar het oosten. Tussen de Rio Matteo en de Pata de Macho.

De Cabecera de Culebra die Baru op zijn BING-kaart heeft staan, ligt ongeveer daar waar de 2e quebrada in de vorm van een soort slangenkopje (?) in de Rio Matteo stroomt, net ten noorden van Toni's en Matteo's paddock en dus H13 en het rode dak-huis ernaast.

quote:
Ja, we hebben dit gebied duidelijk in beslag genomen! c_/
Hehe ja.

Het wachten is nog op de nieuw te ontdekken Bothrops domnivoorii, de klimplant Vinoria melodiensis en het nog niet eerder ontdekte mineraal Matadoriet. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151095806
@Mata: idd, de locaties van:
- Cabecera de Culebra van Baru
- Cabecera de Culebra van F

komen niet met elkaar overeen
pi_151095932
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:06 schreef RapaNui het volgende:
@Mata: idd, de locaties van:
- Cabecera de Culebra van Baru
- Cabecera de Culebra van F

komen niet met elkaar overeen
Ik denk dus van wel. :) Ongeveer dan.

Maar die kaart van Feliciano zou goed over de andere kaarten gelegd moeten worden, met de rivierpatronen moet dat te doen zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151096008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:52 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Komt denk ik overeen met Cabecera de Culebra, nr. 3 op kaart van F.

Het plekje benoemd als culebra ligt nog ten oosten van 'mijn' paddock en de rivier van de 2e kabelbrug. Waarschijnlijk aan de rode route van sinaproc.
pi_151096105
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die kaart van Feliciano vind ik zwaar onduidelijk, maar nee, die Culebra ligt echt buiten "ons" gebied, verder naar het oosten. Tussen de Rio Matteo en de Pata de Macho.

De Cabecera de Culebra die Baru op zijn BING-kaart heeft staan, ligt ongeveer daar waar de 2e quebrada in de vorm van een soort slangenkopje (?) in de Rio Matteo stroomt, net ten noorden van Toni's en Matteo's paddock en dus H13 en het rode dak-huis ernaast.

[..]

Hehe ja.

Het wachten is nog op de nieuw te ontdekken Bothrops domnivoorii, de klimplant Vinoria melodiensis en het nog niet eerder ontdekte mineraal Matadoriet. :7
Cerro Torero ^O^

EENS met jouw plaatsbepalingen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:31:30 #207
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151096644
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:54 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/artikel/202(...)ht-van-een-jaar.html

Enkele opvallende dingen in dit artikel:

"De rugzak is door een Indiaanse boerin gevonden in een rijstveld, tijdens haar werk. De vrouw is na de vondst zo snel mogelijk naar een kennis in Boquete gegaan, een voettocht van acht uur dwars door het regenwoud.

Ze vertelt de kennis wat ze heeft gevonden en dat de rugzak mogelijk met de vermiste Nederlandse vrouwen te maken heeft. Een buurman van de kennis alarmeert vervolgens de politie."

vragen:
wie was die kennis?
En het was toch 2 dagen lopen?
Waarom 8 uur lopen, ze zullen toch wel voor noodsituaties een communicatiemiddel hebben?

En het kaartje in de tekst:
Kan iemand me uitleggen waarom de plek van de vindplaats van de rugzak niet klopt op het kaartje?
Zoals wel vaker, gaan we hier in de herhaling. Citeren van Nederlandse media is trouwens doorgaans zinloos, ze putten uit hun archief zonder veel zicht te hebben op de feiten. Dat het verhaal over 8 uur lopen naar Boquete onzin is, is hier maanden geleden al besproken. Ook weten we hoe het wel is gegaan (na een telefoontje is de rugzak door politie/justitie opgehaald).
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151096972
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dus van wel. :) Ongeveer dan.

Maar die kaart van Feliciano zou goed over de andere kaarten gelegd moeten worden, met de rivierpatronen moet dat te doen zijn.
Zoiets? :Y

pi_151097156
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:40 schreef lekarO het volgende:

[..]

Zoiets? :Y

[ afbeelding ]
Dat ziet er goed uit. Net als RapaNuis en matteo's plaatjes trouwens.

OP-materiaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151101217
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:31 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Zoals wel vaker, gaan we hier in de herhaling. Citeren van Nederlandse media is trouwens doorgaans zinloos, ze putten uit hun archief zonder veel zicht te hebben op de feiten. Dat het verhaal over 8 uur lopen naar Boquete onzin is, is hier maanden geleden al besproken. Ook weten we hoe het wel is gegaan (na een telefoontje is de rugzak door politie/justitie opgehaald).
De Nederlandse media brengen zeker niet alles op de juiste manier maar laten we ons ook niet vergissen in de Indianenverhalen vanuit Panama.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:10:13 #211
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151101461
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:40 schreef lekarO het volgende:

[..]

Zoiets? :Y

[ afbeelding ]
Maar wat is de lange boog die tussen 3 en 4 door loopt?
Wie dit leest is gek
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:13:49 #212
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151101559
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:40 schreef lekarO het volgende:

[..]

Zoiets? :Y

[ afbeelding ]
^O^ , ik wil hem wel in de OP zetten alleen is die weer gesloten.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:16:13 #213
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151101630
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar wat is de lange boog die tussen 3 en 4 door loopt?
Dat vroeg ik me ook af, scheiding tussen hoog en laaggebergte? Scheiding tussen Boquete en Bocas?
Scheiding tussen nevelwoud en bos/paddock natuur?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:17:15 #214
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151101668
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:02 schreef gynaika het volgende:

[..]

De Nederlandse media brengen zeker niet alles op de juiste manier maar laten we ons ook niet vergissen in de Indianenverhalen vanuit Panama.
Ja eens, en daarom zelf aan de slag!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:19:39 #215
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151101743
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:54 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/artikel/202(...)ht-van-een-jaar.html

Enkele opvallende dingen in dit artikel:

"De rugzak is door een Indiaanse boerin gevonden in een rijstveld, tijdens haar werk. De vrouw is na de vondst zo snel mogelijk naar een kennis in Boquete gegaan, een voettocht van acht uur dwars door het regenwoud.

Ze vertelt de kennis wat ze heeft gevonden en dat de rugzak mogelijk met de vermiste Nederlandse vrouwen te maken heeft. Een buurman van de kennis alarmeert vervolgens de politie."

vragen:
wie was die kennis?
En het was toch 2 dagen lopen?
Waarom 8 uur lopen, ze zullen toch wel voor noodsituaties een communicatiemiddel hebben?

En het kaartje in de tekst:
Kan iemand me uitleggen waarom de plek van de vindplaats van de rugzak niet klopt op het kaartje?
Die kaart is aardig goed, ik kan alle hutten terugvinden op de here kaart
pi_151102749
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja eens, en daarom zelf aan de slag!
Ja, heel goed!
pi_151103473
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar wat is de lange boog die tussen 3 en 4 door loopt?
Ja goeie! Begrijp ik ook niet. Ik heb een ideetje:

Zie de kaart hieronder en dan het bovenste gedeelte. Zou het het pad kunnen zijn die naar Bocas gaat? Hij tekent 'm gestippeld en laat ook sprongetjes over de rivieren zien...



edit: we moeten er ook rekening mee houden dat het een ruime schets is. Ik zie in de bovenste tekening een sprongetje over een rivier in stippellijn. Hier staat de Riu Changuinola. Dit zou dus een kabelbrug moeten zijn? Wel erg ver van de splitsing van de rivieren vandaan. Doet mij vermoeden dat het een grove tekening is uit de losse pols. Wat niet betekent dat het niet van waarde is. Integendeel. Als de zwarte stippellijn tussen 3 en 4 inderdaad het bocas pad is vind ik het zeer waardevol. Dit betekent ook dat als je de rivier volgt je totaal niet dicht bij het pad komt.

[ Bericht 26% gewijzigd door lekarO op 27-03-2015 20:09:15 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:23:14 #218
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151104310
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

hij moet even laden maar dan staat het hele pad erop, even op het pad Sendro el Pianista drukken links (met het wandelende poppetje), en daarna op inzoomen

Ook in vogelvlucht, met de bruggen, rivieren en de paddocks en de huizen tot aan bocas

[ Bericht 11% gewijzigd door ootjekatootje op 27-03-2015 20:36:38 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:44:06 #219
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151105328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:03 schreef lekarO het volgende:
Dit betekent ook dat als je de rivier volgt je totaal niet dicht bij het pad komt.
Het gaan na de afdaling in de jungle rechts af naar het oosten en kruist al die toevoerende riviertjes.
Maar is dat logisch? Een onnodig lastig traject naar het noorden.
Wie dit leest is gek
pi_151107562
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:23 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

hij moet even laden maar dan staat het hele pad erop, even op het pad Sendro el Pianista drukken links (met het wandelende poppetje), en daarna op inzoomen

Ook in vogelvlucht, met de bruggen, rivieren en de paddocks en de huizen tot aan bocas
Nice!
pi_151108707
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:23 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

hij moet even laden maar dan staat het hele pad erop, even op het pad Sendro el Pianista drukken links (met het wandelende poppetje), en daarna op inzoomen

Ook in vogelvlucht, met de bruggen, rivieren en de paddocks en de huizen tot aan bocas
Top!
pi_151109020
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:23 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

hij moet even laden maar dan staat het hele pad erop, even op het pad Sendro el Pianista drukken links (met het wandelende poppetje), en daarna op inzoomen

Ook in vogelvlucht, met de bruggen, rivieren en de paddocks en de huizen tot aan bocas
En de credits voor Baru!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:02:59 #223
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151109182
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:59 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

En de credits voor Baru!
Ik wou net zeggen, die kaart heb ik al 100x gezien
Wie dit leest is gek
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:04:18 #224
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151109232
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, die kaart heb ik al 100x gezien
Dan kan jij ook zeker vertellen waar de finca van Feliciano is?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:07:06 #225
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151109342
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, die kaart heb ik al 100x gezien
Dan heb je natuurlijk ook gezien dat er onderaan de afdaling voor de q1 2 paden lopen?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:11:16 #226
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151109481
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan heb je natuurlijk ook gezien dat er onderaan de afdaling voor de q1 2 paden lopen?
Neuh... maar jij hebt dingen toegevoegd bedoel je? :P
Wie dit leest is gek
pi_151109789
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:59 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

En de credits voor Baru!
Precies.

Die kaart staat al een paar miljoen jaar in de OP. En er is niets bijgevoegd aan de lijst met punten.

Ootje, je wilde toch niet schermen met het werk van iemand die je als "Oberon" aanduidde en van een forum komt "waar je niet komt", toch?

Toch?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151110375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan heb je natuurlijk ook gezien dat er onderaan de afdaling voor de q1 2 paden lopen?
Ik zie daar geen twee paden aangeduid. Wel een lichtblauwe beek en een donkerblauwe, die doorloopt naar hut 13 en de 3e kabelbrug.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:36:38 #229
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151110481
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies.

Die kaart staat al een paar miljoen jaar in de OP. En er is niets bijgevoegd aan de lijst met punten.

Ootje, je wilde toch niet schermen met het werk van iemand die je als "Oberon" aanduidde en van een forum komt "waar je niet komt", toch?

Toch?
Nee hoor, zelf gevonden en Baru is een vulkaan.
Snap alleen niet waarom er dan nog andere kaarten gemaakt moeten worden, en er hier urenlang gezeurd moest worden over een potentiële Mirador, huisjes en rivieren en bruggen.

Maar de heren "wisten het al jaaaaren", en en er nu nog wat mee doen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:37:28 #230
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151110513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:34 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik zie daar geen twee paden aangeduid. Wel een lichtblauwe beek en een donkerblauwe, die doorloopt naar hut 13 en de 3e kabelbrug.
Je kunt die kaart ook op meerdere manieren uitlezen maar dat weet je natuurlijk ook al jaaaren
pi_151110569
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee hoor, zelf gevonden
In de OP onderaan? _O-

quote:
en Baru is een vulkaan.
Ook ja. Ook een eiland bij Cartagena.
quote:
Snap alleen niet waarom er dan nog andere kaarten gemaakt moeten worden, en er hier urenlang gezeurd moest worden over een potentiële Mirador, huisjes en rivieren en bruggen.

Maar de heren "wisten het al jaaaaren", en en er nu nog wat mee doen.
Die kaart was inderdaad al tijden bekend en stond daarom ook al zolang in de OP. Maar de paden die erop staan zijn ruwe lijnen, niet volgens het terrein. Ook dat hebben we hier al besproken, een maandje terug.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:40:48 #232
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151110651
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In de OP onderaan? _O-

[..]

Ook ja. Ook een eiland bij Cartagena.

[..]

Die kaart was inderdaad al tijden bekend en stond daarom ook al zolang in de OP. Maar de paden die erop staan zijn ruwe lijnen, niet volgens het terrein. Ook dat hebben we hier al besproken, een maandje terug.
En heb je de finca van Feleciano ook gevonden? Je vroeg me een maand geleden waar de huizen stonden, die had je dus zelf ook kunnen vinden...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:42:13 #233
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151110713
Nou mooie vraag voor jou:
Hoe heten de 2 Colombiaanse jongens (broers) die onderaan het pianistapad wonen en waarvan het halve dorp daar bang is?
pi_151110810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou mooie vraag voor jou:
Hoe heten de 2 Colombiaanse jongens (broers) die onderaan het pianistapad wonen en waarvan het halve dorp daar bang is?
Hoe moet ik dat weten? :D

Vraag het op Boquetening zou ik zeggen. Of misschien weet Ingetje L. het wel.

Finca van Feliciano staat niet als zodanig aangegeven op de BINGkaart van Baru.

De huizen zochten we met HERE. Ook die zijn anders dan die op BING, want de meesten liggen veel noordelijker dan "ons gebied".

Maar je wil dus zeggen dat je de BING-kaart van Baru nog nooit had gezien? :o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:47:56 #235
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151110929
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat weten? :D

Vraag het op Boquetening zou ik zeggen. Of misschien weet Ingetje L. het wel.

Finca van Feliciano staat niet als zodanig aangegeven op de BINGkaart van Baru.

De huizen zochten we met HERE. Ook die zijn anders dan die op BING, want de meesten liggen veel noordelijker dan "ons gebied".

Maar je wil dus zeggen dat je de BING-kaart van Baru nog nooit had gezien? :o
Jij kan spaans ik niet, op boquetening wordt er niet over gepraat, dat is ook nogal stom. Hoe zie je het voor je:
Ja, die jongens van hiernaast Pietje k en Jantje K zijn al 2 keer opgepakt voor de overvallen op de pianista. En dan niet bang zijn voor reprimandes?
Als ik mijn buuf ergens van verdenk zet ik dat ook niet online...
pi_151110971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:34 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik zie daar geen twee paden aangeduid. Wel een lichtblauwe beek en een donkerblauwe, die doorloopt naar hut 13 en de 3e kabelbrug.
Ja, en die bruine lijn "van paddock naar 1e kabelbrug" is die lijn die ruw ingetekend was en het terrein niet volgt. Gemakkelijk na te gaan als je de satellietbeelden aanzet.

Dat was ook de groene lijn die ik op het op Geruisloos' kaart gebaseerde kaartje met de roze lijn had aangeduid, wat toch zo vreemd was, want waarom zou je over de paddocks gaan lopen.

Is Sinterklaas al in het land? Heb zin in kerst 2014!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151111016
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jij kan spaans ik niet, op boquetening wordt er niet over gepraat, dat is ook nogal stom. Hoe zie je het voor je:
Ja, die jongens van hiernaast Pietje k en Jantje K zijn al 2 keer opgepakt voor de overvallen op de pianista. En dan niet bang zijn voor reprimandes?
Als ik mijn buuf ergens van verdenk zet ik dat ook niet online...
Ja, je hebt Google Translate. Ik ga echt niet in die gemeenschap zitten roeren voor iemand die komt schermen met een kaart van iemand die ze zelf wantrouwt.

Chao. :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:54:39 #238
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151111165
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, je hebt Google Translate. Ik ga echt niet in die gemeenschap zitten roeren voor iemand die komt schermen met een kaart van iemand die ze zelf wantrouwt.

Chao. :W
Nee zou ik ook niet doen. Maar omdat je schermt dat alles al uitgezocht is en in de OP staat dacht ik, nou die Mata weet het vast!

Jouw kaart stopt namelijk halverwege de paddocks en deze loopt door tot aan Bocas.
Die foto's gisteren waren ook nieuw hier.

Maar ik ga geen discussie's voeren, we waren lekker bezig hier gisteren en dat zet ik liever door! En ik weet dat jij dat ook liever doet, dan maar wat dubbele posts hier, niet iedereen heeft de discussies in september zo bewust gevolgd.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:57:30 #239
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151111243
ik wantrouw iedereen tot ik ze gesproken heb, en dat zijn er ondertussen al een flink aantal en dat vind ik prettig en leuk.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 00:48:22 #240
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151115094
Owjee, ik tel niet mee omdat ik nog niet in de dating talkshow van ootje heb gezeten.
pi_151115235
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je kunt die kaart ook op meerdere manieren uitlezen maar dat weet je natuurlijk ook al jaaaren
Ummeh ja je kunt van een beek een pad maken natuurlijk. |:(
Ook in de werkelijkheid trouwens. Is wel link.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 00:57:59 #242
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151115335
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Finca van Feliciano staat niet als zodanig aangegeven op de BINGkaart van Baru.

Oorspronkelijk wel, al was het, zoals alle plekken, een schatting. De door Baru geschatte locatie, voor wat het waard is, was 8°55'2"N 82°24'6"W.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151115947
Waarom was de Finca van F eigenlijk interessant hier? misschien dat H ook nog normale foto's op zijn Facebook heeft staan.
pi_151116588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:57 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Oorspronkelijk wel, al was het, zoals alle plekken, een schatting. De door Baru geschatte locatie, voor wat het waard is, was 8°55'2"N 82°24'6"W.
Dank, zeker veel waard. Ligt op een paddock ten noorden van de rugzakplek... Niet ver van Alto Romero. Benieuwd of hij elke keer door het Culebrastuk klautert dan...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 28 maart 2015 @ 02:14:52 #245
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151116631
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 02:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, zeker veel waard. Ligt op een paddock ten noorden van de rugzakplek... Niet ver van Alto Romero. Benieuwd of hij elke keer door het Culebrastuk klautert dan...
Ik had het nog niet eerder opgezocht, maar ik zie daar iets wat op een boerenbedoeninkje lijkt:

Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151116781
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 02:14 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik had het nog niet eerder opgezocht, maar ik zie daar iets wat op een boerenbedoeninkje lijkt:

[ afbeelding ]
Ziet er wel uit als een finca inderdaad. Baru had inderdaad ongeveer die locatie op zijn kaart staan, maar dan iets naar het noordwesten (34).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151118568
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:25 schreef vronie het volgende:
Waarom was de Finca van F eigenlijk interessant hier? misschien dat H ook nog normale foto's op zijn Facebook heeft staan.
Toch wel belangrijk om dit te weten?
pi_151119134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 02:14 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik had het nog niet eerder opgezocht, maar ik zie daar iets wat op een boerenbedoeninkje lijkt:

[ afbeelding ]
Dank voor deze luchtfoto.

Als ik op die coordinaten zoek, kom ik er niet! Via de bingkaart van Baru en kijkend rond nr 34, vind ik jouw plek wel terug.

Vlak daarboven, dus ten noorden van deze plek, is nog zo'n plek, met veel meer "wegen/trails" die erheen leiden:
http://i.imgur.com/S9T0Uoy.jpg?1

Dit zou misschien ook F's finca kunnen zijn(?)
pi_151119741
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:10 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dank voor deze luchtfoto.

Als ik op die coordinaten zoek, kom ik er niet! Via de bingkaart van Baru en kijkend rond nr 34, vind ik jouw plek wel terug.

Vlak daarboven, dus ten noorden van deze plek, is nog zo'n plek, met veel meer "wegen/trails" die erheen leiden:
http://i.imgur.com/S9T0Uoy.jpg?1

Dit zou misschien ook F's finca kunnen zijn(?)
Heel interessant.
pi_151122239
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:10 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dank voor deze luchtfoto.

Als ik op die coordinaten zoek, kom ik er niet! Via de bingkaart van Baru en kijkend rond nr 34, vind ik jouw plek wel terug.

Vlak daarboven, dus ten noorden van deze plek, is nog zo'n plek, met veel meer "wegen/trails" die erheen leiden:
http://i.imgur.com/S9T0Uoy.jpg?1

Dit zou misschien ook F's finca kunnen zijn(?)
Ik zie hier allemaal nieuwe mensen. Dit weten we toch allemaal toch al? Is de rest nu allemaal al vertrokken naar Boquette?
pi_151123034
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:19 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik zie hier allemaal nieuwe mensen. Dit weten we toch allemaal toch al? Is de rest nu allemaal al vertrokken naar Boquette?
Nee, maar dat zullen ze toch eerdaags moeten als ze niet inde regens terecht willen komen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 13:19:05 #252
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151123977
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:10 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dank voor deze luchtfoto.

Als ik op die coordinaten zoek, kom ik er niet! Via de bingkaart van Baru en kijkend rond nr 34, vind ik jouw plek wel terug.

Vlak daarboven, dus ten noorden van deze plek, is nog zo'n plek, met veel meer "wegen/trails" die erheen leiden:
http://i.imgur.com/S9T0Uoy.jpg?1

Dit zou misschien ook F's finca kunnen zijn(?)
Wat ik indertijd gedaan heb is dit. Ik heb sommige van die grote ronde nummers op Baru's eerste kaart gebruikt om placemarks te maken in Google Earth. Ik wist toen nog niet hoe je in Bing met coördinaten werkt, ik heb de locatie dus geschat door de twee kaarten te vergelijken. (De exacte coördinaten van mijn placemark zijn 8°55'1.54"N, 82°24'5.82"W; ik heb hierboven afgerond op hele seconden.) Tot mijn verbazing kwam ik gisteren vlak bij die gebouwen uit toen ik de coords in Bing invoerde.
Die andere plek ligt iets van 400 meter noordelijker, wat wel veel is op de schaal waarmee we hier werken. Omdat ik mijn coördinaten in eerste instantie heb geschat zonder te kijken wat er achter Baru's ronde nummer zat, houd ik het voorlopig op de eerste 'finca', omdat ik daar zo dicht bij uitkwam.
Ik weet niet waarom je niet op die plek uitkwam in Bing. De decimale notatie is 8.917094°, -82.401617°. (In 'Vogelperspectief'; in 'Luchtopname' zie je alleen wolken.)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 28 maart 2015 @ 20:35:44 #253
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151134640
Iemand zin om de gezellige groepsklonen een paar weken over te nemen? ;)
pi_151146246
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:35 schreef Perico het volgende:
Iemand zin om de gezellige groepsklonen een paar weken over te nemen? ;)
Heel raar dat niemand meer reageert na jouw bericht.
Gorraay had als laatste ook nog een goede post.
pi_151146342
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 01:38 schreef vronie het volgende:

[..]

Heel raar dat niemand meer reageert na jouw bericht.
Gorraay had als laatste ook nog een goede post.
Ha vronie, ik ben als een van jouw speurhonden op huisjesjacht gegaan.

Accountje aangemaakt op HERE ("Panama valt niet onder de landen met kaarttekenmogelijkheden" - El fucking Salvador en ongeveer elk ander land in de regio wel... 8)7 ) en op BING.

Update volgt. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151146560
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 01:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ha vronie, ik ben als een van jouw speurhonden op huisjesjacht gegaan.

Accountje aangemaakt op HERE ("Panama valt niet onder de landen met kaarttekenmogelijkheden" - El fucking Salvador en ongeveer elk ander land in de regio wel... 8)7 ) en op BING.

Update volgt. :7
Ik wacht je jacht af Mata ;)
Ik ben nog steeds benieuwd of de Finca van F gevonden zal worden.
pi_151146582
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 01:55 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik wacht je jacht af Mata ;)
Ik ben nog steeds benieuwd of de Finca van F gevonden zal worden.
Haha, tof. O+

:o Die is allang gevonden, in dit deel. Heb hem mooi in de kaart met meer huizen eromheen. En nieuwe. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151146735
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2015 01:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, tof. O+

:o Die is allang gevonden, in dit deel. Heb hem mooi in de kaart met meer huizen eromheen. En nieuwe. :7
Ik ga even zoeken.
pi_151146897
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 03:02 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik ga even zoeken.
Niet kunnen vinden wil je hier een link plaatsen
pi_151146918


[ Bericht 60% gewijzigd door vronie op 29-03-2015 03:15:55 ]
pi_151147680
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 03:12 schreef vronie het volgende:

Huizen/hutten zonder vondsten en quebrada's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevonden huizen in het gebied, vondsten en quebrada's



• Casa Calixto = trekkershut - niet permanent bewoond
• Casa Sinaproc = trekkershut met schedel - niet permanent bewoond
• Casa Matteo = mogelijk van de familie S. - permanent? bewoond?
• Casa Mata ~ lijken 2 ruïnes op HERE
• Casa Carlos = permanent bewoond?
• Finca Chani = niet permanent bewoond

Huizen/Hutten onbekend - vorige lijst niet getoond
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Situatie vóór vandaag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe hutten/huizen gevonden met BING
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle BING-huizen, 1e 2 kabelbruggen, jeans en Mirador in BING



1 is jeans Kris
20 is de Mirador


Dag 1 - Q2 'ravijn' tot midden paddocks-route
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag 1 - hutten langs de paddock-route
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag 2+ - hutten paddocks/Q2 Noord tot samenvloeiing Rio Matteo (Zuidoost) en Changuinola 8 (West)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag 2+ - samenvloeiing Rio Matteo (Zuidoost) en Changuinola 8 (West) - 2e kabelbrug/jeans Kris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag 3+ - het gevaarlijke Culebrastuk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag 4+ - de rugzakplek en omgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ter vergelijking, de BINGkaart van Baru



[ Bericht 15% gewijzigd door El_Matador op 29-03-2015 06:32:47 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151149595
Dank Mata voor je mooie kaarten. Je hebt weer nachtdienst gedraaid. O, nee, das waar ook, je zit ergens in midden amerika. 8-)
Finca Chani is neem ik aan, de locatie die Gorraay heeft opgegeven.

Als we deze topografie zo zien, wat kunnen we eruit concluderen?
Ik ben nog steeds van mening dat de route ravijn/Q2 niet aannemelijk is.
pi_151149743
Mooie duidelijke kaarten!

Mochten K en L werkelijk zover gekomen zijn dan neem ik persoonlijk aan dat zij daar niet door afdwalen zijn gekomen maar onder dwang zijn meegenomen.
  zondag 29 maart 2015 @ 10:36:46 #264
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151150208
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:08 schreef RapaNui het volgende:
Dank Mata voor je mooie kaarten. Je hebt weer nachtdienst gedraaid. O, nee, das waar ook, je zit ergens in midden amerika. 8-)
Finca Chani is neem ik aan, de locatie die Gorraay heeft opgegeven.
Ja. Dit zijn topkaarten. We zijn weer een stap verder ^O^
En Mata is wel degelijk nachtactief in zijn tijdzone ;)
quote:
Als we deze topografie zo zien, wat kunnen we eruit concluderen?
Ik ben nog steeds van mening dat de route ravijn/Q2 niet aannemelijk is.
Mee eens.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 29 maart 2015 @ 10:41:26 #265
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151150293
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:36 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja. Dit zijn topkaarten. We zijn weer een stap verder ^O^
En Mata is wel degelijk nachtactief in zijn tijdzone ;)

[..]

Mee eens.
Helemaal mee eens. mooie kaart Mata!
  zondag 29 maart 2015 @ 10:49:02 #266
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151150470
Mata,

ik zou het graag in de OP zetten, want dit is een hele goede leidraad en compact.
Alleen is de OP gesloten misschien kan de volgende het doen?
pi_151151465
Cable 1 was toch wel een rivieroversteek maar geen kabel?

Kunnen kabelbrug 3 en 4 ook op de kaart?

[ Bericht 31% gewijzigd door Lutalo op 29-03-2015 11:52:56 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zondag 29 maart 2015 @ 12:09:12 #268
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151152100
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2015 04:31 schreef El_Matador het volgende:

Dag 1 - Q2 'ravijn' tot midden paddocks-route
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag 1 - hutten langs de paddock-route
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag 2+ - hutten paddocks/Q2 Noord tot samenvloeiing Rio Matteo (Zuidoost) en Changuinola 8 (West)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag 2+ - samenvloeiing Rio Matteo (Zuidoost) en Changuinola 8 (West) - 2e kabelbrug/jeans Kris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag 3+ - het gevaarlijke Culebrastuk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag 4+ - de rugzakplek en omgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ter vergelijking, de BINGkaart van Baru

[ afbeelding ]
Maar hoe kunnen er dagen gekoppeld zijn aan de kaarten? Dat zijn toch allemaal maar aannames en geen feiten?
In de officiële versie (die net zo min bewezen is, dat zeg ik er bij) zijn ze tussen Q1 en Q2 al weer omgedraaid.
Wie dit leest is gek
pi_151152407
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:17 schreef gynaika het volgende:
Mooie duidelijke kaarten!

Mochten K en L werkelijk zover gekomen zijn dan neem ik persoonlijk aan dat zij daar niet door afdwalen zijn gekomen maar onder dwang zijn meegenomen.
Ik denk verdwalen (ja echt) en rivier volgen of vallen en dan rivier volgen of invloed derden en dan rivier volgen. Feit is dat ze van het pad af zijn geraakt. En met de rivier volgen bedoel ik dan ook echt de rivierbedding volgen. Gaat inderdaad moeizaam maar ze hebben ook relatief weinig afstand afgelegd (6-8 km in 10 dagen of meer). Je ziet op de kaart ook dat de als je de rivier volgt je geen (bewoonde) huisjes tegenkomt behalve bij kabelbrug 2. Kan zijn dat daar een ongeluk is gebeurd en de een de ander is gaan zoeken. Verklaart ook goed de achtergebleven broek van Kris (laat je alleen achter als er iets acuuts is gebeurd).

Maarja dit is maar 1 van de vele mogelijkheden...

N.B. Topkaarten Mata! ^O^ ^O^
pi_151152508
Feit is dat ze van het pad af zijn geraakt.

Oh?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151152702
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:26 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik denk verdwalen (ja echt) en rivier volgen of vallen en dan rivier volgen of invloed derden en dan rivier volgen. Feit is dat ze van het pad af zijn geraakt. En met de rivier volgen bedoel ik dan ook echt de rivierbedding volgen. Gaat inderdaad moeizaam maar ze hebben ook relatief weinig afstand afgelegd (6-8 km in 10 dagen of meer). Je ziet op de kaart ook dat de als je de rivier volgt je geen (bewoonde) huisjes tegenkomt behalve bij kabelbrug 2. Kan zijn dat daar een ongeluk is gebeurd en de een de ander is gaan zoeken. Verklaart ook goed de achtergebleven broek van Kris (laat je alleen achter als er iets acuuts is gebeurd).

Maarja dit is maar 1 van de vele mogelijkheden...

N.B. Topkaarten Mata! ^O^ ^O^
Vooral dat laatste. Er zijn in mijn leven vaak "acute" voorvallen geweest maar heb nog nooit mijn broek achtergelaten.
pi_151153000
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:42 schreef gynaika het volgende:

[..]

Vooral dat laatste. Er zijn in mijn leven vaak "acute" voorvallen geweest maar heb nog nooit mijn broek achtergelaten.
Idd _O-

Ik vind het hele idee van de rivier volgen en kruisende paden (kabelbruggen) volledig negeren echt zó absurd. Wat wilden ze bereiken dan? De zee?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:39:55 #273
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151155604
quote:
99s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar hoe kunnen er dagen gekoppeld zijn aan de kaarten? Dat zijn toch allemaal maar aannames en geen feiten?
In de officiële versie (die net zo min bewezen is, dat zeg ik er bij) zijn ze tussen Q1 en Q2 al weer omgedraaid.
Het zijn mogelijkheden en deze mogelijkheden zijn uitgewerkt, met kaarten en een tijdslijn.
Deze post van Mata geeft goed weer waar de meiden op welke dag geweest kunnen zijn als ze verdwaald waren.

We hebben de resten, dus verder als de eerste resten zijn ze ws niet geweest, resten gaan met de rivier mee niet ertegen in.
We hebben de foto's en weten dus dat ze bij de q1 geweest zijn en niet levend meer aan de Boquete kant zijn gekomen. (de resten aan de Bocaszijde van de CD en de telefoongegevens).
De resten zijn gevonden bij de rivier, dus logischerwijs zijn ze in de buurt van deze rivier overleden.

Daarnaast hebben we ook nog de zoektochten, abseilers, gidsen, vrijwilligers, de honden die levende personen konden traceren en de helikopters.
De reddingshonden eind mei hebben 4 grote trails gelopen, ook toen zijn abseilers naar beneden gegaan.

En niemand heeft de eerste 2 maanden "iets" gevonden of gezien.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:44:16 #274
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151155758
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het zijn mogelijkheden en deze mogelijkheden zijn uitgewerkt, met kaarten en een tijdslijn.
Deze post van Mata geeft goed weer waar de meiden op welke dag geweest kunnen zijn als ze verdwaald waren.

We hebben de resten, dus verder als de eerste resten zijn ze ws niet geweest, resten gaan met de rivier mee niet ertegen in.
We hebben de foto's en weten dus dat ze bij de q1 geweest zijn en niet levend meer aan de Boquete kant zijn gekomen. (de resten aan de Bocaszijde van de CD en de telefoongegevens).
De resten zijn gevonden bij de rivier, dus logischerwijs zijn ze in de buurt van deze rivier overleden.

Daarnaast hebben we ook nog de zoektochten, abseilers, gidsen, vrijwilligers, de honden die levende personen konden traceren en de helikopters.
De reddingshonden eind mei hebben 4 grote trails gelopen, ook toen zijn abseilers naar beneden gegaan.

En niemand heeft de eerste 2 maanden "iets" gevonden of gezien.
Heel verhaal maar het zijn geen bewijzen waar ze op dag 1 na 13:45, dag 2, dag 3 of welke dag dan ook geweest zijn.
Dat doet niets af aan de kaarten, maar de rest is pure speculatie.
Wie dit leest is gek
  zondag 29 maart 2015 @ 14:49:00 #275
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151155889
quote:
99s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:44 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Heel verhaal maar het zijn geen bewijzen waar ze op dag 1 na 13:45, dag 2, dag 3 of welke dag dan ook geweest zijn.
Dat doet niets af aan de kaarten, maar de rest is pure speculatie.
Speculatie gebaseerd op feiten. We weten niet waar K&L waren, we weten wel waar ze niet waren. En dat gebied wordt steeds groter.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:55:33 #276
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151156032
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Speculatie gebaseerd op feiten. We weten niet waar K&L waren, we weten wel waar ze niet waren. En dat gebied wordt steeds groter.
Dat ze ergens waren tussen de CD en de meest noordlijke vondst is wel aannemelijk ja.
Maar als er ooit nog eens een schoen van hen in de caraibische zee wordt gevonden wil dat niet zeggen dat ze daar op 'dag 21' geweest zijn.
Wie dit leest is gek
pi_151156124
Op dag 1 kunnen ze niet bij "de rivier" (Chang 8) geweest zijn. Dat kan pas vanaf dag 2. De stukken erna heb ik opgedeeld in delen. Die dagen zijn indicaties, geen speculaasie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151156179
quote:
99s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:55 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat ze ergens waren tussen de CD en de meest noordlijke vondst is wel aannemelijk ja.
Maar als er ooit nog eens een schoen van hen in de caraibische zee wordt gevonden wil dat niet zeggen dat ze daar op 'dag 21' geweest zijn.
Als je de post goed zou lezen, staat dat er ook helemaal niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 29 maart 2015 @ 15:04:31 #279
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151156279
quote:
18s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je de post goed zou lezen, staat dat er ook helemaal niet.
Nee, dat klopt. Het was dan ook geen antwoord op mijn post.
Wie dit leest is gek
  zondag 29 maart 2015 @ 15:06:53 #280
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151156354
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:58 schreef El_Matador het volgende:
Op dag 1 kunnen ze niet bij "de rivier" (Chang 8) geweest zijn. Dat kan pas vanaf dag 2. De stukken erna heb ik opgedeeld in delen. Die dagen zijn indicaties, geen speculaasie.
Het opdelen in dagen lijkt er op te duiden dat het een feit is dat ze ooit voorbij Q2 zijn geweest. En dat is niet bewezen.
Wie dit leest is gek
pi_151156454
quote:
99s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het opdelen in dagen lijkt er op te duiden dat het een feit is dat ze ooit voorbij Q2 zijn geweest. En dat is niet bewezen.
Wat jij "ergens op vindt lijken duiden" is een aanname van jou, geen feit.

Het is de minimale mogelijkheid (minimale tijdl nodig om er te komen). De maximale is niet in te schatten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 29 maart 2015 @ 15:19:56 #282
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151156703
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat jij "ergens op vindt lijken duiden" is een aanname van jou, geen feit.

Het is de minimale mogelijkheid (minimale tijdl nodig om er te komen). De maximale is niet in te schatten.
Nou geweldig.
Dus als ze op dag 1 nabij Q1 in een rivierbedding gevallen en vast geraakt zijn dan is er toch een mogelijkheid dat ze op dag 3 of 4 op een ander punt veel verder naar het noorden waren?
Wie dit leest is gek
pi_151156740
quote:
99s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nou geweldig.
Dus als ze op dag 1 nabij Q1 in een rivierbedding gevallen en vast geraakt zijn dan is er toch een mogelijkheid dat ze op dag 3 of 4 op een ander punt veel verder naar het noorden waren?
Ja, natuurlijk. Zeker omdat er die dag al rond de CD gezocht werd. En de eerste helikopters vlogen uit op 4 april.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 29 maart 2015 @ 15:26:16 #284
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151156849
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:55 schreef Ouder1 het volgende:


Idd _O-

Ik vind het hele idee van de rivier volgen en kruisende paden (kabelbruggen) volledig negeren echt zó absurd. Wat wilden ze bereiken dan? De zee?
Eensch is. Ik heb zelf veel ervaring met rivieren, beken en geulen volgen, maar dat kan alleen bij de gratie van een pad.

Is dat er niet, dan is het een ramp, door struiken, doornig onkruid en andere begroeiing. Dan heb je ook maar een voortgang van 700 meter per uur ofzo, hindernis na hindernis inschattend. De striemen zullen je de tocht dan ook snel doen staken.
  zondag 29 maart 2015 @ 15:26:29 #285
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151156854
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Zeker omdat er die dag al rond de CD gezocht werd. En de eerste helikopters vlogen uit op 4 april.
Zo, tijd voor een persbericht dan. Dit is groot nieuws en dat zo kort voor 1 april nog wel.
Ik zou het er zeker woensdag a.s. uitgooien.
Wie dit leest is gek
pi_151157091
quote:
99s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:26 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zo, tijd voor een persbericht dan. Dit is groot nieuws en dat zo kort voor 1 april nog wel.
Ik zou het er zeker woensdag a.s. uitgooien.
Voor jou dan de situatie alléén volgens de feiten:

Dag 1 - 13:54



Dag 2+



Dag 6 - 01:38



Veel plezier met de rest invullen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151157703
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151158572
Er zijn in feite voor een niet-derden-scenario 2 extremen:


1 - Het FvdG-scenario - Kris en Lisanne zijn op de terugweg van Q1 naar de Mirador in een kloof gevallen en daar nooit meer uitgekomen. Dit betekent dat het spijkerbroekje én de rugzak honderden rivierbochten en verschillende samenvloeiingen hebben gepasseerd om om ongeschonden daar terecht te komen waar ze gevonden zijn.



2 - Het rugzakplek-scenario - Lisanne en Kris zijn helemaal naar de rugzakplek geweest en in die buurt komen te overlijden.

Alles ertussen is dus ook mogelijk.

Het grote probleem met 1 is dat de vondsten achterlijk ver getransporteerd moeten zijn en met name door het nauwe stuk Culebra, dat vol met (grote) stenen moet liggen (zie de topografie van de bronhellingen van het stuk rivier; het hinterland).

Het grote probleem met 2 is dat ze langs zoveel hutten en huizen gekomen moeten zijn en vooral het Casa Sinaproc, waar je als je zou aankomen zeker zou overnachten en het als je standplaats zou maken, met een groot veld eromheen zodat helikopters je goed kunnen zien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151158716
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 11:40 schreef Lutalo het volgende:
Cable 1 was toch wel een rivieroversteek maar geen kabel?

Kunnen kabelbrug 3 en 4 ook op de kaart?
Was de 1e kabelbrug niet die waar je iets van 50 meter naar links moest lopen om de kabel te vinden?

ja, komen er nog bij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151158995
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Was de 1e kabelbrug niet die waar je iets van 50 meter naar links moest lopen om de kabel te vinden?

ja, komen er nog bij.
Er zijn 2 eerste kabelbruggen; één die nauwelijks over te steken is en eentje waarvoor je even van het pad af moet wijken.. die veel veiliger is.
pi_151159487
Vermoedelijk pad (geul) van Mirador naar quebrada's (en terug) en de mogelijke kloven van Frank, uitkomend op Quebrada 2:



Hoogteverschillen

Heenweg
Mirador - 1844 m -> Quebrada 1 - 1695 m (-> Quebrada 2 - 1619 m)

Terugweg
(Quebrada 2 - 1619 m) -> Quebrada 1 - 1695 m -> Mogelijke kloof 1 - 1664 m -> Mogelijke kloof 2 - 1696 m

Uit de kloven "weggespoelde" rugzak & spijkerbroekje
• Kloof 1 -50/60 m = 1604-1614 m -> 790 m (jeans) & 590 m (rugzak) = minimaal 1014 m afdaling nr rugzak
• Kloof 2 -50/60 m = 1636-1646 m -> 790 m (jeans) & 590 m (rugzak) = minimaal 1046 m afdaling nr rugzak
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151159865
Even wat anders: waarschijnlijk heeft feliciano als eerste naam "José". Wisten jullie dit?
pi_151160207
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:55 schreef RapaNui het volgende:
Even wat anders: waarschijnlijk heeft feliciano als eerste naam "José". Wisten jullie dit?
:D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 17:06:26 #294
249559 crew  Lavenderr
pi_151160236
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:55 schreef RapaNui het volgende:
Even wat anders: waarschijnlijk heeft feliciano als eerste naam "José". Wisten jullie dit?
Dat is toch die zanger van feliz navidad? :D
pi_151160243
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er zijn 2 eerste kabelbruggen; één die nauwelijks over te steken is en eentje waarvoor je even van het pad af moet wijken.. die veel veiliger is.
Ik herinner het me omgekeerd: er is een kabel voor de eerste kabelbrug en 50 meter stroomopwaarts is een doorwaadbare plek die meestal veel veiliger en handiger is.
pi_151160279
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is toch die zanger van feliz navidad? :D
Uiteraard.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151160418




En dat probleemtraject is pas na vele bochten in eerst de Quebrada 2 en daarna de Rio Matteo+Quebrada 2...

Dit bizar grote gebied dus...



[ Bericht 18% gewijzigd door El_Matador op 29-03-2015 17:20:57 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151160531
quote:
12s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef El_Matador het volgende:
Vermoedelijk pad (geul) van Mirador naar quebrada's (en terug) en de mogelijke kloven van Frank, uitkomend op Quebrada 2:

[ afbeelding ]

Hoogteverschillen

Heenweg
Mirador - 1844 m -> Quebrada 1 - 1695 m (-> Quebrada 2 - 1619 m)

Terugweg
(Quebrada 2 - 1619 m) -> Quebrada 1 - 1695 m -> Mogelijke kloof 1 - 1664 m -> Mogelijke kloof 2 - 1696 m

Uit de kloven "weggespoelde" rugzak & spijkerbroekje
• Kloof 1 -50/60 m = 1604-1614 m -> 790 m (jeans) & 590 m (rugzak) = minimaal 1014 m afdaling nr rugzak
• Kloof 2 -50/60 m = 1636-1646 m -> 790 m (jeans) & 590 m (rugzak) = minimaal 1046 m afdaling nr rugzak
Mooi materiaal Mata!

Wel even oppassen dat een paar onzekerheden niet te zeker worden:
- de locatie van de veronderstelde kloof/kloven waar ze ingevallen zouden kunnen zijn is/zijn niet bekend. Er wordt veel verondersteld tussen de mirador en de 1e of 2e Quebrada. Uit de woorden van FvdG is volgens mij niet af te leiden dat dat zo is. Zelf interpreteer ik het als dichter naar de 1e kabelbrug toe.
- Het sinaproc huis is niet bekend. Er is geen verificatie tot dusver van de locatie. Ligging dicht bij de 2e en 3e kabelbrug acht ik onwaarschijnlijk. Eventueel wel hogerop. Er is een tweede huis, maar dit ligt landschappelijk ook niet zo goed.
pi_151160923
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is toch die zanger van feliz navidad? :D
Die is er ook ~:) , maar kennelijk heet F, José F.
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1702901

En zijn contactgegevens beginnen met j.
pi_151160959
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:15 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Mooi materiaal Mata!

Wel even oppassen dat een paar onzekerheden niet te zeker worden:
- de locatie van de veronderstelde kloof/kloven waar ze ingevallen zouden kunnen zijn is/zijn niet bekend. Er wordt veel verondersteld tussen de mirador en de 1e of 2e Quebrada. Uit de woorden van FvdG is volgens mij niet af te leiden dat dat zo is. Zelf interpreteer ik het als dichter naar de 1e kabelbrug toe.
Ik pas goed op, geen zorgen.

Het punt is dat als de uitspraak van FvdG zelf, nog even met 10 verhoogd door Humberto T. van "TACHTIG!" 50-60 meter klopt, dat zulke kloven alleen in het hooggebergte kunnen voorkomen. Onderaan het pad Pianista dus, tussen de Mirador en Q2.

Na de 1e kabelbrug (waar ze naar alle waarschijnlijkheid nooit geweest zijn - daar moet je de paddocks voor over) is het al helemaal onmogelijk om zulke kloven te vinden.

quote:
- Het sinaproc huis is niet bekend. Er is geen verificatie tot dusver van de locatie. Ligging dicht bij de 2e en 3e kabelbrug acht ik onwaarschijnlijk. Eventueel wel hogerop. Er is een tweede huis, maar dit ligt landschappelijk ook niet zo goed.
Geen verificatie wellicht maar grote kans dat het huis zich daar bevindt.

Op zowel de Telemetro-stills als hun eigen foto's zie je heel duidelijk onafhankelijk van elkaar het volledig bewolkte stuk "enge Culebra" in de achtergrond. Dat gedeelte is op BING gelukkig vrij van wolken, maar op HERE juist dichtbewolkt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151160973
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:26 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Die is er ook ~:) , maar kennelijk heet F, José F.
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1702901

En zijn contactgegevens beginnen met j.
Goeie vondst dan!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')