Wat is carpacciorollade?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanochtend een sultana met yoghurtlaagje.
Vanmiddag crackers met carpaccio en carpacciorollade
Gekruide rollade gevuld met carpaccio. Lekker joh!quote:Op maandag 16 maart 2015 11:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Meergranen triangel met filet américain, ui, ei en sla. Kop koffie.
Straks fruit: appel, peer, minneola.
[..]
Wat is carpacciorollade?
Lekker, ziet er goed uitquote:Op maandag 16 maart 2015 12:41 schreef Iwanius het volgende:
Burgertje met spiegeleitje,uitjes en lichte mostermayo Tis tenslotte maandag!![]()
Tof zeg!quote:Op maandag 16 maart 2015 12:49 schreef Windigo het volgende:
[..]
Lekker, ziet er goed uit
Ik heb een ouderwetse fles dropwater gemaakt
Ik heb 3 rolletjes lakrisal tabletten overgoten met heet water, dat goed geschud; nu is het volledig opgelost en ijskoud uit de koelkastquote:Op maandag 16 maart 2015 13:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Tof zeg!
Waar koop jij salmiakzout, als ik vragen mag?
Zodat je het snel kon posten ?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb in hoog tempo 2 boterhammen met 2 plakken ham en gebakken ei weggewerkt.
Gewoon gelopen of hard?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Omdat ik net 8 km gelopen heb en honger had.
Klopt twijfelde bijna om buiten, ot pils te drinken, maar beetje windquote:Op maandag 16 maart 2015 14:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gewoon. Met hond in het bos. Het was heerlijk
Ga dan uit de wind zittenquote:Op maandag 16 maart 2015 14:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Klopt twijfelde bijna om buiten, ot pils te drinken, maar beetje wind
Mijn tuin is niet zo groot dat ik die luxe heb dat ik kan kiezen uit de wind en in de zonquote:
Ah, okee. Geen traditioneel dropwater dus. Niettemin vast lekker!quote:Op maandag 16 maart 2015 14:11 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik heb 3 rolletjes lakrisal tabletten overgoten met heet water, dat goed geschud; nu is het volledig opgelost en ijskoud uit de koelkastHet is echt heel lekker geworden
Ja dat zou ik normaal ook doen, maar dit was budgettechnisch even verantwoorderquote:Op maandag 16 maart 2015 14:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, okee. Geen traditioneel dropwater dus. Niettemin vast lekker!
Volgende keer oplossen in wodka, da's helemaal dikke pret
Kijk!quote:
Dank,was ook lekker. Hele afwisseling i.v.g met mijn standaard lunchbowls.quote:
Is dat Lakrisal niet gewoon hetzelfde als de welbekende:quote:Op maandag 16 maart 2015 14:11 schreef Windigo het volgende:
Ik heb 3 rolletjes lakrisal tabletten overgoten met heet water, dat goed geschud; nu is het volledig opgelost en ijskoud uit de koelkastHet is echt heel lekker geworden
Neem je van alles omste buurte een slokje?quote:Op maandag 16 maart 2015 18:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk!Een vrouw die tenminste weet wat lekker is! Lekker hoor!
[..]
Dank,was ook lekker. Hele afwisseling i.v.g met mijn standaard lunchbowls.
[..]
Is dat Lakrisal niet gewoon hetzelfde als de welbekende:
[ afbeelding ]
On topic:
Na 'de burger' doorgaan waarmee begonnen was en dat heet dan acclimatiseren.
Tis tenslotte maandag en een nieuwe week.![]()
Nee,juist niet. Ik drink ( of bestel) waar ik op dat moment behoefde aan heb en dan kan het zijn dat ik maar een paar slokken van iets neem wat op dat moment dan op tafel staat en de rest dan laat staan omdat ik dan weer trek in iets anders heb.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:44 schreef Thezappa het volgende:
Neem je van alles omste buurte een slokje?
Nee lakrisal is de zoutste salmiak in het schap. Net zout zwart op wit poeder. Ik lust geen zoete salmiakquote:Op maandag 16 maart 2015 18:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk!Een vrouw die tenminste weet wat lekker is! Lekker hoor!
[..]
Dank,was ook lekker. Hele afwisseling i.v.g met mijn standaard lunchbowls.
[..]
Is dat Lakrisal niet gewoon hetzelfde als de welbekende:
[ afbeelding ]
On topic:
Na 'de burger' doorgaan waarmee begonnen was en dat heet dan acclimatiseren.
Tis tenslotte maandag en een nieuwe week.![]()
En lekker was het!quote:Op maandag 16 maart 2015 18:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk!Een vrouw die tenminste weet wat lekker is!
Nice, die chocolaatjes had mijn oma altijd.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:09 schreef Muck het volgende:
[..]
Afgelopen weekend meegenomen uit Duitsland:
[ afbeelding ]
Lekker donkere chocolade, goede mintsmaak... After Eight
Ha, dat zal ik ook eens meenemen als ik later deze lente weer eens in Duitsland ben dan!quote:Op maandag 16 maart 2015 22:09 schreef Muck het volgende:
[..]
Afgelopen weekend meegenomen uit Duitsland:
[ afbeelding ]
Lekker donkere chocolade, goede mintsmaak... After Eight
Ik heb ze bij Kaufland gekochtquote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, dat zal ik ook eens meenemen als ik later deze lente weer eens in Duitsland ben dan!
Nooit van gehoord, deze ontbijt klassieker, maar die gravy lijkt mequote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:26 schreef minilot het volgende:
Ik eet vanavond een Amerikaans ontbijtgerecht als diner. Want dan hoef ik geen boodschappen te doen, heb er alles al voor.![]()
http://iamafoodblog.com/m(...)spicy-sausage-gravy/
+ een stevige groene salade
Gewoon een vrij standaard roux, gemaakt met het vet van wat worstvlees, toch? Als je niet van worst houdt kan ik me wel voorstellen dat het je niet lekker lijkt, maar verder..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, deze ontbijt klassieker, maar die gravy lijkt me
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:11 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
...rochelbrood?
Bedoel je soms roggebrood?
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:11 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
...rochelbrood?
Bedoel je soms roggebrood?
Ik zag gister bij Dirk van den Broek Rollo-toetjes, niet gekeken of er nog andere soorten waren.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:24 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb ze bij Kaufland gekocht
Ze hadden overigens allerlei candybartoetjes: Lion, Mars, Bounty....
Maar deze móést meeAfter Eight
Niet meenemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:45 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
Ik zag gister bij Dirk van den Broek Rollo-toetjes,
Direct meenemen, verdomd lekker!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:45 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Ik zag gister bij Dirk van den Broek Rollo-toetjes, niet gekeken of er nog andere soorten waren.
Vandaag nog niets gegeten maar ga straks ergens een broodje haring halen heb ik net besloten
Fraichequote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:38 schreef Etsu het volgende:
Spaghetti met creme fresh, pesto, kip, kaas en cherrytomaatjes.
Gewoon op de dag zelf. Tijd maken heet dat toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:29 schreef ChilllayD het volgende:
Waar haal je in vredesnaam de tijd vandaan
Ooh heerlijk ik hou van kleefrijst en mangoquote:Op woensdag 18 maart 2015 10:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Gewoon op de dag zelf. Tijd maken heet dat toch?
On topic:
Luchtig zoete Thais 'ontbijtje'.
Tis tenslotte stem- woensdagmorgen nog.
Is ook op zijn tijd lekker. Vooral als de mango lekker rijp is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:53 schreef Windigo het volgende:
Ooh heerlijk ik hou van kleefrijst en mango
Restjes van ^.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:38 schreef Etsu het volgende:
Spaghetti met creme fresh, pesto, kip, kaas en cherrytomaatjes.
Moet jij niet werken dan in de dag zelf?quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Gewoon op de dag zelf. Tijd maken heet dat toch?
On topic:
Luchtig zoete Thais 'ontbijtje'.
Tis tenslotte stem- woensdagmorgen nog.
Hoe heb je die bereid?quote:
Gebakken? Gefrituurd? Gekookt?Wat at je erbij?quote:
Ook lekker!quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:13 schreef PluisigNijntje het volgende:
De mijne: 2 crackers met kip en komkommer, 1 met cranberrypaté.
Groot glas jus d'orange en een kop chai tea
Lekker!quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:49 schreef golfer het volgende:
Nu: zelfgebrouwen aspergesoep.
Vanavond: Hollandse asperges (ja, ze zijn er weer!), krielaardappeltjes, gekookt eitje, beenhammetje uit de oven en boterjus.
Zo, da's inderdaad wel lente zeg!quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:53 schreef Windigo het volgende:
[..]
Lekker!
Hier ook op de lentetoer want er zijn weer nieuwe aardappels
[ afbeelding ]
Botersla, komkommer, nieuwe aardappels, beetje kaas, veggie ''ham'', perzik, ei en honing mosterd dressing
Maak je dit zo alleen voor jezelf?quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:53 schreef Windigo het volgende:
[..]
Lekker!
Hier ook op de lentetoer want er zijn weer nieuwe aardappels
[ afbeelding ]
Botersla, komkommer, nieuwe aardappels, beetje kaas, veggie ''ham'', perzik, ei en honing mosterd dressing
quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:28 schreef maily het volgende:
Stoofpannetje met ui, gemixte paddenstoelen, spekjes en peultjes.
Ja héquote:Op donderdag 19 maart 2015 20:38 schreef maily het volgende:
[..]
Was heerlijk!
wat 'n lieve quote van Marie30 .....
Respect hoorquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, ik kook al jaren even uitgebreid voor mezelf als voor anderen
yupquote:
Wat is een bijna bolognesesaus?quote:
Zat ook prei en paprika inquote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat is een bijna bolognesesaus?![]()
Ik had een puntje quiche, gehaktballetjes in pindasaus, 5 stukjes sparerib, 2 mini pizza's en bladerdeeghapjes met kruidenkaas en met knakworst.
KFCquote:
Er mogen geen grapjes worden gemaakt?quote:Op zondag 22 maart 2015 16:42 schreef Tem het volgende:
Dat acclimatiseren komt me wel een beetje de neus uit. Je bent toch geen kamerplant?
Ik mis de paffert.quote:Op zondag 22 maart 2015 16:28 schreef Windigo het volgende:
Deze combinatie genomen om lekker in de zon te acclimatiseren
[ afbeelding ]
Lente.. Terrasjes
Het is tenslotte zondag
Hier ook zoiets vanavond, maar dan een maaltijdsalade met honing-mosterdressingquote:Op maandag 23 maart 2015 14:10 schreef Skeletor. het volgende:
Pangasiusfilet bordelaise, gepofte aardappel en salade in honing-mosterddressing vanavond.
Die sconesquote:Op maandag 23 maart 2015 13:22 schreef Windigo het volgende:
Had vanochtend deze heerlijke sultana scones met Cornish clotted cream en bosbessengelei, en een kopje thee
Nu net rozemarijncrackers met fetaspread, dadels en een banaan.
Zoete of pittige chocoladesausquote:Op maandag 23 maart 2015 14:30 schreef Waaghals het volgende:
Mijn ouders zijn op vakantie dus vanavond friet met chocoladesaus![]()
En het bewijsquote:Op maandag 23 maart 2015 14:14 schreef Windigo het volgende:
[..]
Hier ook zoiets vanavond, maar dan een maaltijdsalade met honing-mosterdressing
Botersla, restje broccoli, komkommer, perzik, nieuwe aardappelen en een beetje geraspte jonge boerenkaas
Toe ga ik een ijsje halen bij de Italiaanse salon
Dat is een flinke paffertquote:Op dinsdag 24 maart 2015 02:55 schreef Iwanius het volgende:
Erg laat,maar had gewoon trek in iets ongewoons op dit late tijdstip. Moet zeggen; Smaakte gewoon! Daarna acclimatiseren.![]()
Tis tenslotte dinsdagmorgen...
Wow, da's wel erg lang.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:51 schreef PluisigNijntje het volgende:
Flink lunchen met een restje pasta van gisterenMoet er nog op door tot half elf
Ik kan wel een banaan meenemen om tegen 8 uur snel even in m'n hoofd te drukken, maar tijd voor een broodje heb ik niet, nee..quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Wow, da's wel erg lang.Tussendoor echt geen tijd om snel iets te snacken?
Je mag mijn banaan weleens proberen/ ot plop biertje als straks de monteur is geweest ff pizza halen!!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:54 schreef minilot het volgende:
Ik doe langer over een banaan dan over een broodje!
Ziet er mooi uit, leuke glazequote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:42 schreef minilot het volgende:
Toast, avocado/limoen-crema + tamelijk hete tofu![]()
[ afbeelding ]
Ach ja. Was ook op he.quote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:04 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ach ja. Was ook op he.
On topic:
Stevig Thais soepje i.c.m. wat drank bij mijn favoriete Thai.
Gastquote:Op woensdag 25 maart 2015 02:27 schreef Iwanius het volgende:
Moggu. Wel laat (of vroeg) maar desalniettemin nog even een late nite hapje want slapen op een leeg maagje gaat er bij mij niet in.Tis tenslotte woensdagmorgen.![]()
Het is night.quote:Op woensdag 25 maart 2015 02:27 schreef Iwanius het volgende:
Moggu. Wel laat (of vroeg) maar desalniettemin nog even een late nite hapje want slapen op een leeg maagje gaat er bij mij niet in.Tis tenslotte woensdagmorgen.![]()
Ziet er inderdaad uit als een lichte snack, gaat zo in een holle kies! Hoop dat het smakelijk wasquote:Op woensdag 25 maart 2015 02:27 schreef Iwanius het volgende:
Lekker! Warme grillworst gevuld met kaas op een broodje is ook zo lekker!quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Net heel Beiers een Leberkässemmel gegeten, stuk leberkäs warmgegrilled en dat met mosterd op een broodje.
Nom nom nom
curryworst , meesterlijk zijn die hequote:Op woensdag 25 maart 2015 14:17 schreef Iwanius het volgende:
Dat klinkt al erg goed. Ben trouwens morgen uber die grenze.Weet nu al waar ik mij aan ga zondigen.
On topic.
Korte lunch Chinese way met een glaasje wit erbij (Pouilly-Fumé Christophe Denoël 2014)
Even voor je eventuele anderstalige Instagramvolgers: stoofpeertjes heten gewoonlijk poached pears in het Engels.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef Windigo het volgende:
Stoofpeertjes met vanilleyoghurt en een kop thee.
Hee bedankt! Ik kon er inderdaad niet meer opkomen wat de naam wasquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Even voor je eventuele anderstalige Instagramvolgers: stoofpeertjes heten gewoonlijk poached pears in het Engels.
Heb er wel meteen zin in. Stoofpeertjes!![]()
o jammie! heb je een recept voor de roomsaus??quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:31 schreef minilot het volgende:
Ouderwets gegeten.Kalfsschnitzel, zelf gepaneerd. Erbij paddestoelenroomsaus met marsala en peterselie. Tevens citroenpartjes ernaast, en verder nog in boter en witte wijn gesmoorde prei met zwarte peper en mosterdzaad.
Uuuh, even uit mijn hoofd hoor, want ik had er niet echt een recept bij..quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:08 schreef ecstasy het volgende:
[..]
o jammie! heb je een recept voor de roomsaus??
ga ik zondag maken, thanks!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Uuuh, even uit mijn hoofd hoor, want ik had er niet echt een recept bij..
Nodig:
1 sjalot
1 el olie
Paar handjes paddestoelen naar keuze
Scheutje marsala
3 el boter
3 el bloem
100 ml room, kamertemperatuur
500 ml bouillon naar keuze (fond gebruiken voor sterkere saus)
Zout en peper naar smaak
Paar druppels worchestershiresaus
Fijngesneden peterselie
En dan:
Sjalotje fijnsnipperen. Pan met dikke bodem op laag vuur zetten met een eetlepel olie. Sjalot zachtjes bakken tot zacht.
Ondertussen een paar handjes paddestoelen naar keuze in plakjes/stukjes snijden. In de pan gooien, paar minuten bakken tot vocht vrijkomt. Scheut marsala erbij, beetje roeren tot de marsala bijna verdampt is.
Dan drie eetlepels boter in de pan, even laten smelten. Drie eetlepels bloem erbij, even een minuutje aanbakken. dan de room erbij. Heel goed roeren, want je wilt geen klontjes. En dan scheutsgewijs de bouillon erbij en tussendoor steeds goed roeren tot glad. Je hebt niet alle bouillon nodig, het is maar net totdat je de gewenste sausdikte hebt (de een wil 'm wat dunner dan de ander).
Op een heeeeeeeel lang vuur de saus vervolgens zachtjes laten doorpruttelen gedurende ongeveer een kwartier. Tussendoor roeren.
Aan het einde op smaak brengen met zout en peper en een drupje worchestershiresaus. Fijngesneden peterselie erdoor roeren. Saus warm serveren.
Graag gedaan! Enneh, voor de frissigheid is het wel lekker om er iets van citroenpartjes bij te serveren, even afhankelijk van waar je het mee eet natuurlijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |