Gastquote:Op woensdag 25 maart 2015 02:27 schreef Iwanius het volgende:
Moggu. Wel laat (of vroeg) maar desalniettemin nog even een late nite hapje want slapen op een leeg maagje gaat er bij mij niet in.Tis tenslotte woensdagmorgen.![]()
Het is night.quote:Op woensdag 25 maart 2015 02:27 schreef Iwanius het volgende:
Moggu. Wel laat (of vroeg) maar desalniettemin nog even een late nite hapje want slapen op een leeg maagje gaat er bij mij niet in.Tis tenslotte woensdagmorgen.![]()
Ziet er inderdaad uit als een lichte snack, gaat zo in een holle kies! Hoop dat het smakelijk wasquote:Op woensdag 25 maart 2015 02:27 schreef Iwanius het volgende:
Lekker! Warme grillworst gevuld met kaas op een broodje is ook zo lekker!quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Net heel Beiers een Leberkässemmel gegeten, stuk leberkäs warmgegrilled en dat met mosterd op een broodje.
Nom nom nom
curryworst , meesterlijk zijn die hequote:Op woensdag 25 maart 2015 14:17 schreef Iwanius het volgende:
Dat klinkt al erg goed. Ben trouwens morgen uber die grenze.Weet nu al waar ik mij aan ga zondigen.
On topic.
Korte lunch Chinese way met een glaasje wit erbij (Pouilly-Fumé Christophe Denoël 2014)
Even voor je eventuele anderstalige Instagramvolgers: stoofpeertjes heten gewoonlijk poached pears in het Engels.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef Windigo het volgende:
Stoofpeertjes met vanilleyoghurt en een kop thee.
Hee bedankt! Ik kon er inderdaad niet meer opkomen wat de naam wasquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Even voor je eventuele anderstalige Instagramvolgers: stoofpeertjes heten gewoonlijk poached pears in het Engels.
Heb er wel meteen zin in. Stoofpeertjes!![]()
o jammie! heb je een recept voor de roomsaus??quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:31 schreef minilot het volgende:
Ouderwets gegeten.Kalfsschnitzel, zelf gepaneerd. Erbij paddestoelenroomsaus met marsala en peterselie. Tevens citroenpartjes ernaast, en verder nog in boter en witte wijn gesmoorde prei met zwarte peper en mosterdzaad.
Uuuh, even uit mijn hoofd hoor, want ik had er niet echt een recept bij..quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:08 schreef ecstasy het volgende:
[..]
o jammie! heb je een recept voor de roomsaus??
ga ik zondag maken, thanks!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Uuuh, even uit mijn hoofd hoor, want ik had er niet echt een recept bij..
Nodig:
1 sjalot
1 el olie
Paar handjes paddestoelen naar keuze
Scheutje marsala
3 el boter
3 el bloem
100 ml room, kamertemperatuur
500 ml bouillon naar keuze (fond gebruiken voor sterkere saus)
Zout en peper naar smaak
Paar druppels worchestershiresaus
Fijngesneden peterselie
En dan:
Sjalotje fijnsnipperen. Pan met dikke bodem op laag vuur zetten met een eetlepel olie. Sjalot zachtjes bakken tot zacht.
Ondertussen een paar handjes paddestoelen naar keuze in plakjes/stukjes snijden. In de pan gooien, paar minuten bakken tot vocht vrijkomt. Scheut marsala erbij, beetje roeren tot de marsala bijna verdampt is.
Dan drie eetlepels boter in de pan, even laten smelten. Drie eetlepels bloem erbij, even een minuutje aanbakken. dan de room erbij. Heel goed roeren, want je wilt geen klontjes. En dan scheutsgewijs de bouillon erbij en tussendoor steeds goed roeren tot glad. Je hebt niet alle bouillon nodig, het is maar net totdat je de gewenste sausdikte hebt (de een wil 'm wat dunner dan de ander).
Op een heeeeeeeel lang vuur de saus vervolgens zachtjes laten doorpruttelen gedurende ongeveer een kwartier. Tussendoor roeren.
Aan het einde op smaak brengen met zout en peper en een drupje worchestershiresaus. Fijngesneden peterselie erdoor roeren. Saus warm serveren.
Graag gedaan! Enneh, voor de frissigheid is het wel lekker om er iets van citroenpartjes bij te serveren, even afhankelijk van waar je het mee eet natuurlijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |