http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585quote:Automobilist gevlucht na doodrijden baby in Lutten.
In het Overijsselse Lutten, bij Hardenberg, heeft een automobilist een vader die met zijn baby aan het wandelen was, aangereden. De kinderwagen werd door de klap weggeslingerd. De baby heeft dat niet overleefd. De vader is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht, meldt de politie vandaag.
De automobilist is na de aanrijding doorgereden. Via een Burgernet-actie riep de politie omwonenden op uit te kijken naar een lichtgrijze Mercedes. Die auto is korte tijd later aangetroffen, maar van de bestuurder ontbrak ieder spoor.
Bewuste actie lijkt me erg onwaarschijnlijk. Zal wel een ongeluk zijn geweest en dat de bestuurder vervolgens in paniek raakte omdat hij te hard reed of misschien had gedronken. Of gewoon heel kansloos 'geen zin had in gezeik'.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:19 schreef roos85 het volgende:
[..]
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Wat een bizar nieuwsbericht.
Wat voor ongelooflijke hufter moet je zijn om zoiets te doen. Vraag me af of dit een bewuste actie is geweest of een ongeluk.
Zo veel nog?quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:21 schreef Scorpie het volgende:
Met drank op, doorgereden, morgen ff nuchter melden op het bureau en zo onder je veroordeling voor dronken bestuurder zijn uitkomen, taakstrafje van 120 uur schoffelen in ontvangst nemen en over drie jaar mag je weer rondkarren
Maar goed dat we dan nog wat knappe koppen in Nederland hebben die wat langer over een gepaste straf hebben nagedacht.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:34 schreef Adolecens het volgende:
Wedden dat dit weer zo'n rechtszaak gaat worden waarbij de rechter uitleg gaat geven dat ze zo licht straffen en er stoelen door de rechtbank vliegen..![]()
Wel verschrikkelijk voor dat gezin. Een 1 maand oud kindje op zo'n manier van je af genomen. Ik zou de dader persoonlijk door m'n eigen gril heen rijgen met 100km/u
Wat versta jij onder mild bestraft worden? En in welke andere gevallen van doorrijden na een aanrijding vonden 'wetboekadapten' dit terecht en begrijpelijk en vonden ze iedereen die het er niet mee eens is een tokkie die het rechtssyssteem niet snapt?quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Doorrijden na een aanrijding wordt in Nederland vaak erg mild bestraft. De wetboekadepten hier vinden dat terecht en begrijpelijk. Iedereen die het daar niet mee eens is snapt het rechtssysteem niet en is een tokkie.
Vrij oud model Mercedes, dus een Pool/Roemee/Bulgaar etc. Heb zelf in die regio gewoond, stikt er van de Oostblokkers. Foto's hier: http://www.kilroynews.net/latestnews.htmquote:
Hoe eerder je het in een hokje kan stoppen hoe beter he? Stel je eens voor dat die hersentjes van je mensen eens niet meteen in een hokje konden douwenquote:Op donderdag 12 maart 2015 22:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Vrij oud model Mercedes, dus een Pool/Roemee/Bulgaar etc. Heb zelf in die regio gewoond, stikt er van de Oostblokkers. Foto's hier: http://www.kilroynews.net/latestnews.htm
Jij hebt zeker geen kinderen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:37 schreef Downwards het volgende:
[..]
Maar goed dat we dan nog wat knappe koppen in Nederland hebben die wat langer over een gepaste straf hebben nagedacht.
Ik wou het net typen, nu krijgen we weer een discussie tussen mensen die het wetboek verdedigen en mensen die gaan roepen dat ze zelf dan zeker geen kinderen hebben.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:50 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Jij hebt zeker geen kinderen.
Gepaste straf van 120 uur taakstraf ja. Heel gepast...
Daar komen ze wel vandaan natuurlijk.....quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Want als je kinderen hebt ga je meer met je onderbuik denken? Wat een kulargument.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:50 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Jij hebt zeker geen kinderen.
Gepaste straf van 120 uur taakstraf ja. Heel gepast...
Dat zal sterk verschillen per individu en is niet te voorspellen, maar jij roept het terwijl je mijlenver van dit incident afstaat en je kinderen waarsch. veilig en gezond in bed liggen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:01 schreef Adolecens het volgende:
In de zin dat als je één maand oude kindje kapot wordt gereden door een automobilist die vervolgens ook nog eens doodrijdt je niet meer rationeel denkt, maar volkomen vanuit emotie reageert.
Het feit dat hier nu gezegd wordt dat dat ridicuul is, je de emotie opzij moet zetten en in het wetboek moet lezen om te zien hoe je moet reageren zegt imo genoeg over die typetjes.
Ik vraag me af of er überhaupt nog wel plantsoenen zijn om te schoffelen met al die taakstrafjes.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:00 schreef Rica het volgende:
Op zijn minst 60 uur schoffelen. Minimaal.
Dat klopt, maar jij hebt het over de natuurlijke reactie van bijna elk persoon in zo een situatie, de 'typetjes' ( waarom gelijk kleineren? ), hebben het over de wenselijke maatschappelijke reactie.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:01 schreef Adolecens het volgende:
In de zin dat als je één maand oude kindje kapot wordt gereden door een automobilist die vervolgens ook nog eens doodrijdt je niet meer rationeel denkt, maar volkomen vanuit emotie reageert.
Het feit dat hier nu gezegd wordt dat dat ridicuul is, je de emotie opzij moet zetten en in het wetboek moet lezen om te zien hoe je moet reageren zegt imo genoeg over die typetjes.
Die worden tegenwoordig door uitkeringsgerechtigden geschoffeld. je reinste taakverdrukkingquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er überhaupt nog wel plantsoenen zijn om te schoffelen met al die taakstrafjes.
Naar het buitenland kunnen we iig goede sier maken dat we zo weinig gevangenen hebben en regelmatig gevangenissen sluiten.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er überhaupt nog wel plantsoenen zijn om te schoffelen met al die taakstrafjes.
Niet over-emotioneel reageren en niet roepen dat je de dader wil doodrijden betekent dat je in het wetboek gaat zitten lezen om te zien hoe je moet reageren? Wtf?quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:01 schreef Adolecens het volgende:
Neuzel anders nog ff wat verder over wetboeken, typetjes, onderbuik en al dat soort dingen. Kan die vader mooi aan belangrijkere zaken denken, zoals zijn 1 maand oude kind gaan begraven.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet over-emotioneel reageren en niet roepen dat je de dader wil doodrijden betekent dat je in het wetboek gaat zitten lezen om te zien hoe je moet reageren? Wtf?![]()
En het slachtoffer / de vader van het kind zit nu hier in dit topic te verkondigen dat hij de dader wil doodrijden terwijl andere FOK!kers in het wetboek opzoeken hoe ze moeten reageren, om daarna tegen de vader te zeggen dat hij zijn emotie opzij moet zetten?Of begrijp ik je niet helemaal goed?
Hij wel, maar wat hebben wij daar als verstandige burgers mee te schaften?quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuzel anders nog ff wat verder over wetboeken, typetjes, onderbuik en al dat soort dingen. Kan die vader mooi aan belangrijkere zaken denken, zoals zijn 1 maand oude kind gaan begraven.
En ja hoor, we hebben er nog zo eentje die doet alsof mensen hier tegen de vader zeggen dat hij niet zo emotioneel moet doen, terwijl ze het wetboek er eventjes bijpakkenquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuzel anders nog ff wat verder over wetboeken, typetjes, onderbuik en al dat soort dingen. Kan die vader mooi aan belangrijkere zaken denken, zoals zijn 1 maand oude kind gaan begraven.
Dat doe je dan toch ook? Elke post hier van jou staat bol van de minachting jegens mensen die dit erg vinden. Alsof je virtueel met een foto van het dode kind je reet af staat te vegen ten overstaan van iedereen in dit topic, zo post je hier.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:46 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En ja hoor, we hebben er nog zo eentje die doet alsof mensen hier tegen de vader zeggen dat hij niet zo emotioneel moet doen, terwijl ze het wetboek er eventjes bijpakken
Dat is de gemene deler met de typetjes die hier laten weten dat ze moord op dat figuur wel prima vinden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat doe je dan toch ook? Elke post hier van jou staat bol van de minachting jegens mensen die dit erg vinden. Alsof je virtueel met een foto van het dode kind je reet af staat te vegen ten overstaan van iedereen in dit topic, zo post je hier.
Lul niet zo slap uit je nek man. Minachting jegens mensen die dit erg vinden omdat ik geen voorstander ben van de dader doodrijden?quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat doe je dan toch ook? Elke post hier van jou staat bol van de minachting jegens mensen die dit erg vinden. Alsof je virtueel met een foto van het dode kind je reet af staat te vegen ten overstaan van iedereen in dit topic, zo post je hier.
Inhoudelijke discussies zijn taboe in NWS? We mogen alleen nog maar "Sterkte aan de nabestaanden" typen? Die memo heb ik gemist.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeggen dat iemand 'virtueel met een foto van het dode kind zijn reet afveegt' omdat deze persoon niet schreeuwt dat de dader moet worden doodgereden... DAT is pas ziekquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:54 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Inhoudelijke discussies zijn taboe in NWS? We mogen alleen nog maar "Sterkte aan de nabestaanden" typen? Die memo heb ik gemist.
Ik weet niet of ie daar met zijn 'onbekende verwondingen' toe in staat isquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het "verhaal" van de dader.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:05 schreef maryen65 het volgende:
De politie heeft een man uit Harderberg aangehouden na ongeluk in Lutten waarbij een baby om het leven kwam. Hij meldde zich op het bureau in Hardenberg.
De automobilist reed door nadat hij een vader met een kinderwagen had geraakt. De baby die in de kinderwagen lag, kwam om het leven en de vader raakte zwaargewond.
De auto werd even later teruggevonden, maar de man was nergens te bekennen. Later heeft hij zich blijkbaar bedacht en heeft hij zich aangegeven.
RTL Nieuws
begrijpelijk reactie dat je eerst in paniek doorrijd.. dat ie zich toch gemeld heeft laat wellicht zien dat ie niet geheel gewetenloos isquote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:05 schreef maryen65 het volgende:
De politie heeft een man uit Harderberg aangehouden na ongeluk in Lutten waarbij een baby om het leven kwam. Hij meldde zich op het bureau in Hardenberg.
De automobilist reed door nadat hij een vader met een kinderwagen had geraakt. De baby die in de kinderwagen lag, kwam om het leven en de vader raakte zwaargewond.
De auto werd even later teruggevonden, maar de man was nergens te bekennen. Later heeft hij zich blijkbaar bedacht en heeft hij zich aangegeven.
RTL Nieuws
Of hij is bang dat hij na alle media-aandacht toch wel gepakt wordt. De auto was immers al gevonden... Ik ben daarom erg benieuwd naar het 'excuus'.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:07 schreef Casiotone het volgende:
[..]
begrijpelijk reactie dat je eerst in paniek doorrijd.. dat ie zich toch gemeld heeft laat wellicht zien dat ie niet geheel gewetenloos is
als je gewetenloos bent ben je ook niet bangquote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Of hij is bang dat hij na alle media-aandacht toch wel gepakt wordt. De auto was immers al gevonden... Ik ben daarom erg benieuwd naar het 'excuus'.
Voor je eigen hachje waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef Casiotone het volgende:
[..]
als je gewetenloos bent ben je ook niet bang
Ik zeg niet dat je geen gelijk kunt hebben over de afkomst van de dader, maar het doet er feitelijk weinig toe. Ook een autochtone Nederlander die zo'n actie begaat, komt namelijk weg met een taakstraf. Zo gaat het namelijk heel vaak. Zelfs in gevallen waarbij de bestuurder duidelijk zeer verwijtbaar gedrag heeft getoond, wordt er maar zelden meer dan een jaar cel opgelegd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:38 schreef Djeez het volgende:
Voor zulke figuren mogen ze het aloude radbraken weer invoeren. En ditmaal zonder genadeklap. Maar zal wel een taakstraf worden voor die Oostblokker
Waarom spreek je al van "dader", kan het niet gewoon een ongeluk zijn?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 04:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je geen gelijk kunt hebben over de afkomst van de dader, maar het doet er feitelijk weinig toe. Ook een autochtone Nederlander die zo'n actie begaat, komt namelijk weg met een taakstraf. Zo gaat het namelijk heel vaak. Zelfs in gevallen waarbij de bestuurder duidelijk zeer verwijtbaar gedrag heeft getoond, wordt er maar zelden meer dan een jaar cel opgelegd.
In deze zaak moet de precieze toedracht nog blijken, dus we weten (nog) niet in hoeverre de bestuurder roekeloos weggedrag heeft vertoond. Hoe dan ook zal de straf meevallen. Paar jaartjes ontzegging van de rijbevoegdheid, misschien een voorwaardelijke celstraf, want de dader moet snel weer verder met z'n leven.
Panieksituaties zijn jou vreemd?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 05:47 schreef Toekito het volgende:
Mensen die snappen dat die doorgereden is
Of misschien was hij zo bezopen dat hij het niet gemerkt heeft.quote:
Echt hè. PVV-geblaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 04:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je geen gelijk kunt hebben over de afkomst van de dader, maar het doet er feitelijk weinig toe. Ook een autochtone Nederlander die zo'n actie begaat, komt namelijk weg met een taakstraf. Zo gaat het namelijk heel vaak. Zelfs in gevallen waarbij de bestuurder duidelijk zeer verwijtbaar gedrag heeft getoond, wordt er maar zelden meer dan een jaar cel opgelegd.
In deze zaak moet de precieze toedracht nog blijken, dus we weten (nog) niet in hoeverre de bestuurder roekeloos weggedrag heeft vertoond. Hoe dan ook zal de straf meevallen. Paar jaartjes ontzegging van de rijbevoegdheid, misschien een voorwaardelijke celstraf, want de dader moet snel weer verder met z'n leven.
Hij heeft zich wél gemeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 06:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of misschien was hij zo bezopen dat hij het niet gemerkt heeft.
En meer van dat soort excuses...
In paniek je auto ook achterlaten en je niet melden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |