abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2015 @ 00:27:21 #51
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_150586440
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef Casiotone het volgende:

[..]

als je gewetenloos bent ben je ook niet bang
Voor je eigen hachje waarschijnlijk wel.
Krekker is de bom!
pi_150587133
Blijvend doorrijden is natuurlijk wat anders, maar ik meen dat je 24 uur hebt om je te melden.

Wat zou jij doen, van schrik, in het donker, whatever?

Eerst doorrijden, helemaal in paniek raken wat er nu toch gebeurd is en dan de volgende ochtend het melden op het politiebureau vind ik psychologisch helemaal niet vreemd.

Maar de FOK!autisten zonder kinderen of auto weten het natuurlijk beter, dat besef ik. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150588170
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:38 schreef Djeez het volgende:
Voor zulke figuren mogen ze het aloude radbraken weer invoeren. En ditmaal zonder genadeklap. Maar zal wel een taakstraf worden voor die Oostblokker
Ik zeg niet dat je geen gelijk kunt hebben over de afkomst van de dader, maar het doet er feitelijk weinig toe. Ook een autochtone Nederlander die zo'n actie begaat, komt namelijk weg met een taakstraf. Zo gaat het namelijk heel vaak. Zelfs in gevallen waarbij de bestuurder duidelijk zeer verwijtbaar gedrag heeft getoond, wordt er maar zelden meer dan een jaar cel opgelegd.

In deze zaak moet de precieze toedracht nog blijken, dus we weten (nog) niet in hoeverre de bestuurder roekeloos weggedrag heeft vertoond. Hoe dan ook zal de straf meevallen. Paar jaartjes ontzegging van de rijbevoegdheid, misschien een voorwaardelijke celstraf, want de dader moet snel weer verder met z'n leven.
pi_150588206
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 04:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je geen gelijk kunt hebben over de afkomst van de dader, maar het doet er feitelijk weinig toe. Ook een autochtone Nederlander die zo'n actie begaat, komt namelijk weg met een taakstraf. Zo gaat het namelijk heel vaak. Zelfs in gevallen waarbij de bestuurder duidelijk zeer verwijtbaar gedrag heeft getoond, wordt er maar zelden meer dan een jaar cel opgelegd.

In deze zaak moet de precieze toedracht nog blijken, dus we weten (nog) niet in hoeverre de bestuurder roekeloos weggedrag heeft vertoond. Hoe dan ook zal de straf meevallen. Paar jaartjes ontzegging van de rijbevoegdheid, misschien een voorwaardelijke celstraf, want de dader moet snel weer verder met z'n leven.
Waarom spreek je al van "dader", kan het niet gewoon een ongeluk zijn? :?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 13 maart 2015 @ 05:47:15 #55
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_150588220
Mensen die snappen dat die doorgereden is :N
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_150588222
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 05:47 schreef Toekito het volgende:
Mensen die snappen dat die doorgereden is :N
Panieksituaties zijn jou vreemd?

vrijdag 13 maart 2015 @ 06:23:35 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588277
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 05:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Of misschien was hij zo bezopen dat hij het niet gemerkt heeft.

En meer van dat soort excuses...
In paniek je auto ook achterlaten en je niet melden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150588280
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 04:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Echt hè. PVV-geblaat. :{

1. Er hoeft helemaal geen sprake te zijn van een dader. Het kan ook een afschuwelijk noodlottig ongeval zijn. Er zijn nu eenmaal gebeurtenissen waaraan niemand schuldig is. Het leven is niet eerlijk.

2. In rechtszaken hechten wij nogal veel belang aan iets dat 'bewijsvoering' heet. Wij straffen mensen alleen voor dingen waarbij aantoonbaar opzet of verwijtbare nalatigheid in het spel is (en ja, dat is moeilijk om te bewijzen, maar liever tien schuldigen vrijuit dan één onschuldige in het gevang). Jij rijdt nooit te hard? Jij maakt nooit een vergissing in het verkeer? Jij ziet nooit iemand over het hoofd? Helaas kan een menselijke fout verstrekkende gevolgen hebben, zonder dat degene die de fout maakt de intentie had om iemand kwaad te doen. De vraag die in zulke zaken bepalend is, is de vraag of iemand redelijkerwijs had kunnen voorzien wat er zou kunnen gebeuren en of iemand dus welbewust een onverantwoord risico nam.

Voor hetzelfde geld kwam de man met de kinderwagen ineens tussen twee geparkeerde auto's vandaan wandelen en liep hij zonder op of om te kijken de weg op. Ook dat kan. Maar dat soort mogelijkheden worden niet eens bedácht in topics als dit. Nee, bloed willen we zien; keiharde, Middeleeuwse vergelding.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isegrim op 13-03-2015 06:32:19 ]
pi_150588292
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of misschien was hij zo bezopen dat hij het niet gemerkt heeft.

En meer van dat soort excuses...
In paniek je auto ook achterlaten en je niet melden?
Hij heeft zich wél gemeld.

En ja, je auto achterlaten en in paniek zijn over wat er gebeurd is kan ik me prima voorstellen.

Je gunt het niemand, zo'n ongeval.

vrijdag 13 maart 2015 @ 06:31:20 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588293
Volgens de berichtgeving liep hij aan de rechterkant van de weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 maart 2015 @ 06:33:01 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150588297
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij heeft zich wél gemeld.

En ja, je auto achterlaten en in paniek zijn over wat er gebeurd is kan ik me prima voorstellen.

Ah... Dat bericht had ik gemist.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 maart 2015 @ 07:18:13 #62
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_150588484
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 05:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

jawel maar dan juist zou ik niet in staat zijn door te rijden.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_150588572
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:44 schreef Djeez het volgende:

[..]

Vrij oud model Mercedes, dus een Pool/Roemee/Bulgaar etc. Heb zelf in die regio gewoond, stikt er van de Oostblokkers. Foto's hier: http://www.kilroynews.net/latestnews.htm
Dit ongeluk is net zo triest als die site.

Blijf het altijd een moeilijk vraagstuk vinden wat voor straf er moet volgen op een ongeluk met een dergelijke trieste afloop :{
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150588575
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah... Dat bericht had ik gemist.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-baby-in-lutten.html
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_150589291
Die weg ziet er sowieso uit als zeer gevaarlijk voor voetgangers. :{
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:31 schreef Leandra het volgende:
Volgens de berichtgeving liep hij aan de rechterkant van de weg.
vanaf welke kant gezien?

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:26 schreef Isegrim het volgende:

Jij rijdt nooit te hard? Jij maakt nooit een vergissing in het verkeer? Jij ziet nooit iemand over het hoofd? Helaas kan een menselijke fout verstrekkende gevolgen hebben, zonder dat degene die de fout maakt de intentie had om iemand kwaad te doen.
Dat is wel zo maar misschien kan aan de andere kant automobilisten meer op het hart gedrukt worden dat ze in een potentieel dodelijke massa metaal zitten, dat besef is er wellicht nog te weinig. En meer verantwoordelijkheid bij de bestuurder leggen (en dus hoger straffen) kan daar een manier voor zijn.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 08:47:40 #66
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150589349
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat versta jij onder mild bestraft worden? En in welke andere gevallen van doorrijden na een aanrijding vonden 'wetboekadapten' dit terecht en begrijpelijk en vonden ze iedereen die het er niet mee eens is een tokkie die het rechtssyssteem niet snapt?
De Bulgaarse rampcoureur, ook nog wel andere zaken.
pi_150589539
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De Nijmeegse en Bilthovense kansenparels op de scooter niet vergeten toch?

pi_150598869
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:26 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Echt hè. PVV-geblaat. :{

1. Er hoeft helemaal geen sprake te zijn van een dader. Het kan ook een afschuwelijk noodlottig ongeval zijn. Er zijn nu eenmaal gebeurtenissen waaraan niemand schuldig is. Het leven is niet eerlijk.

2. In rechtszaken hechten wij nogal veel belang aan iets dat 'bewijsvoering' heet. Wij straffen mensen alleen voor dingen waarbij aantoonbaar opzet of verwijtbare nalatigheid in het spel is (en ja, dat is moeilijk om te bewijzen, maar liever tien schuldigen vrijuit dan één onschuldige in het gevang). Jij rijdt nooit te hard? Jij maakt nooit een vergissing in het verkeer? Jij ziet nooit iemand over het hoofd? Helaas kan een menselijke fout verstrekkende gevolgen hebben, zonder dat degene die de fout maakt de intentie had om iemand kwaad te doen. De vraag die in zulke zaken bepalend is, is de vraag of iemand redelijkerwijs had kunnen voorzien wat er zou kunnen gebeuren en of iemand dus welbewust een onverantwoord risico nam.

Voor hetzelfde geld kwam de man met de kinderwagen ineens tussen twee geparkeerde auto's vandaan wandelen en liep hij zonder op of om te kijken de weg op. Ook dat kan. Maar dat soort mogelijkheden worden niet eens bedácht in topics als dit. Nee, bloed willen we zien; keiharde, Middeleeuwse vergelding.
"Dader" was inderdaad een verkeerde woordkeuze. Zoals ik verderop al aangaf, moet de exacte toedracht inderdaad nog blijken. We zullen zien wat het onderzoek uitwijst. Ik ageerde er slechts tegen dat bestuurders, zelfs als ze duidelijk verwijtbaar zijn geweest, vaak veel te lage straffen krijgen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:44:59 #69
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_150599433
Tja, doorrijden na een ongeval zal wel een lagere straf opleveren dan dronken achter het stuur kruipen en dan een ongeval veroorzaken.
pi_150600009
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:31 schreef El_Matador het volgende:
Ik ken een aantal mensen die ik het wel gun.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:00:14 #71
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_150607470
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waren die doorgereden na het ongeluk?
Krekker is de bom!
pi_150610203
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:44 schreef Twiitch het volgende:
Tja, doorrijden na een ongeval zal wel een lagere straf opleveren dan dronken achter het stuur kruipen en dan een ongeval veroorzaken.
Het geldt pas als doorrijden als je je niet alsnog meldt. En dat heeft de bestuurder gedaan.
pi_150616053
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waren die doorgereden na het ongeluk?
Als ie de man bedoelt die Donnie Rog heeft doodgereden, ja die reed door.
Die heeft uiteindelijk 9 maanden cel gekregen (en een paar tikken in de rechtzaal)
pi_150616205
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:00 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Als ie de man bedoelt die Donnie Rog heeft doodgereden, ja die reed door.
Die heeft uiteindelijk 9 maanden cel gekregen (en een paar tikken in de rechtzaal)
Maar ook die meldde zich later uit eigener beweging.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 22:14:32 #75
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150616784
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:43 schreef Casiotone het volgende:
Die weg ziet er sowieso uit als zeer gevaarlijk voor voetgangers. :{

[..]

vanaf welke kant gezien?

[..]
Die weg is sowieso al gevaarlijk, ook voor fietsers. Het is daar nu 50km/h, maar tot voor een paar jaar terug nog 70km/h. Langs de weg daar lopen is echt levensgevaarlijk, er zijn maar weinig automobilisten die daar 50 rijden(ik rij daar zelf trouwens ook vaak gewoon nog 70 als ik eerlijk ben)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')