Omdat daar aanvullende regelgeving voor is.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sterker nog; krijg je gewoon een prent voor
Ja; gij zult met uwen motorfiets geen gebruik maken van het fietspad.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat daar aanvullende regelgeving voor is.
Recht van de sterkste, toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:14 schreef DS4 het volgende:
Ik begin langzaamaan te twijfelen over de basiskennis tav verkeersregels van enkele fokkers, wo uiteraard TS.
Het is ook geen fietspad, maar een fietssuggestiestrook. Een fietspad ligt los van de rijbaan waar auto's rijden, een fietsstrook is onderdeel van deze rijbaan en mag in principe niet gebruikt worden door de automobilist, tenzij onderbroken streep (bijvoorbeeld om te parkeren, een uitrit in te draaien, etc.) en een fietssuggestiestrook is een ander kleurtje asfalt zonder enige juridische waarde. Een fietser hoeft zich er niet op te bevinden (bijvoorbeeld bij het inhalen van andere fietsers of als men met 2 naast elkaar fietst), maar bestuurders (!) hebben wel zoveel mogelijk rechts te houden. En die regel geldt ook voor fietsers.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja; gij zult met uwen motorfiets geen gebruik maken van het fietspad.
Dat is dus exact wat TS NIET doet. Hij rijdt op zn baan, waar ie rijdt, niks aan t handje. Dan komt er een auto van achteren die er voorbij wil, en wat doet TS dan? Die gaat naar links. Oftewel, hij beweegt zich naar de rijstrook voor de tegenovergestelde richting, met als doel het de auto achter hem lastiger te maken om in te halen, terwijl die auto overigens net zo makkelijk, als de situatie het toe liet, op de andere rijstrook had kunnen gaan rijden om in te halen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Niet opzij; simpelweg positie op de weg behouden. Indien de bumperklever daadwerkelijk het risico wil nemen te eindigen als een bloederige smurrie in een wrak voor een paar seconden tijdswinst, moet hij of zij dat zelf weten.
Ben al een keer aan de kant gegooid omdat k over dat strookie reed omdat er 5 tegenliggende auto's aankwamen waar ik anders op had moeten wachten.. mag gewoon NIET.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is ook geen fietspad, maar een fietssuggestiestrook. Een fietspad ligt los van de rijbaan waar auto's rijden, een fietsstrook is onderdeel van deze rijbaan en mag in principe niet gebruikt worden door de automobilist, tenzij onderbroken streep (bijvoorbeeld om te parkeren, een uitrit in te draaien, etc.) en een fietssuggestiestrook is een ander kleurtje asfalt zonder enige juridische waarde. Een fietser hoeft zich er niet op te bevinden (bijvoorbeeld bij het inhalen van andere fietsers of als men met 2 naast elkaar fietst), maar bestuurders (!) hebben wel zoveel mogelijk rechts te houden. En die regel geldt ook voor fietsers.
Oja, en we hebben nog een leuke. Bestuurders die zich achter een bestuurder bevinden die richting heeft aangegeven en links of rechts voorgesorteerd staat, mogen deze niet inhalen aan de kant waar hij voorgesorteerd naar staat. Voor fietsers betekent dit dat ze achter een auto moeten blijven wachten totdat deze naar rechts is afgeslagen, terwijl ze hier voorheen wel langs konden.
Ik vind het wel jammer dat je niet op mijn andere post reageert, waar ik het nog heb over voorrang bij wegversmallingen voor bijv. motorrijders.
In geval van dat plaatje zou een motorrijder rechts langs de wegvermalling mogen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben al een keer aan de kant gegooid omdat k over dat strookie reed omdat er 5 tegenliggende auto's aankwamen waar ik anders op had moeten wachten.. mag gewoon NIET.
En tóch ben ik er een keer voor aan de kant gegooid.. kreeg geen prent maar een preek, want 'het was voor fietsers', en ik weet 200% zeker dat het géén fietsstrook (met fietsjes erop), maar een fietssuggestiestrook is daar.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:17 schreef blup het volgende:
[..]
In geval van dat plaatje zou een motorrijder rechts langs de wegvermalling mogen.
Wat duiding:
Dit filmpje, precies zelfde situatie:
Het is juridisch helemaal niets, gewoon weggedeelte dus.
Daarom zeg ik ook: positie op weg behouden. Bumperklever is gevaar nummer één, zelf dan zigzaggend over het wegdek maakt dan gevaar nummer twee.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is dus exact wat TS NIET doet. Hij rijdt op zn baan, waar ie rijdt, niks aan t handje. Dan komt er een auto van achteren die er voorbij wil, en wat doet TS dan? Die gaat naar links. Oftewel, hij beweegt zich naar de rijstrook voor de tegenovergestelde richting, met als doel het de auto achter hem lastiger te maken om in te halen, terwijl die auto overigens net zo makkelijk, als de situatie het toe liet, op de andere rijstrook had kunnen gaan rijden om in te halen.
Dat probeert hij vervolgens te vergoeilijken door te zeggen dat ie naar rechts in de berm terecht zou kunnen komen, maar als hij was blijven rijden waar ie reed vóór hij naar links ging was die berm geen issue geweest, immers, daar reed hij de hele tijd al, dus als ie dat toen niet gevaarlijk vond hoefde hij ook niet naar links te gaan op het moment dat de andere auto achter hem op dook.
Nee, de enige reden dat TS naar links is gegaan is omdat hij zich niet als een 'mak schaap' aan de kant wilde laten duwen. Al het andere gelul is om te verbloemen dat TS gewoon even vanuit een misplaatst onderbuikgevoeletje zijn plek op de weg wilde opeisen. Niks veiligheid, niks angst, niks berm.
Blufpoker dus, wat ie speelde. "Ik vind niet dat je daarlangs mag, dus ik ga er gewoon voor preken."quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
En tóch ben ik er een keer voor aan de kant gegooid.. kreeg geen prent maar een preek, want 'het was voor fietsers', en ik weet 200% zeker dat het géén fietsstrook (met fietsjes erop), maar een fietssuggestiestrook is daar.
Maargoed.. volgens die gele meneer mag het dus inderdaad wel, en had ik toentertijd dus gewoon een zeikjosti te pakken.. of.. hij mij eigenlijk
Die halve meter links zou je er vanaf mogen trekken, daar rijd je immers niet, dan houdt je anderhalve meter over. Moet wel lukken toch, om dan rechts van de wegas te blijven. Zoals ik trouwens al begon: "In theorie..." Nuff said? Het ging mij trouwens om de situatie van een obstakel aan beide kanten. Overigens lijken motorrijders in de file opeens nog maar weinig ruimte nodig te hebben, ondanks dat je van mij wel gewoon de ruimte krijgt (ik ga zoveel mogelijk links of rechts rijden in mijn rijstrook). Over theorie v.s. praktijk gesproken, ook al had ik in een bepaalde versmalde situatie voorrang (ik had het blauwe pijltjesbord), ik hing hem toch echt in de ankers toen er een suïcidale Twingobestuurder gas bij gaf en voorrang nam. Ik had natuurlijk ook gewoon door kunnen rijden, een Defender in echte offroad configuratie (dus hoogste veerstand) met 2 ton erachter ramt echt wel door en ik zal er waarschijnlijk nog wel flink ongeschonden uitkomen ook, maar 2 doden veroorzaken? Wordt hem niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
En ik reageerde niet op dat ander verhaal omdat het gelul is; een motorfiets heeft gewoon 2 meter breedte nodig om ergens op een fatsoenlijke manier langs te kunnen rijden met wat error margin; je bent ongeveer een metertje breed gemiddeld, een halve meter rechts van je en een halve meter links. Op een gemiddelde wegbreedte in de situatie waar jij het over hebt van een meter of 6, is dat dus eigenlijk te krap om tegelijk met een auto en een motorfiets elkaar te passeren naast een geparkeerde auto. Jij zal vast vinden van niet, maar elke weldenkende motorrijder zal zich er niet aan wagen, want als je op de bek ligt met alle ellende van dien, ben je gewoon de lul, en nog fout ook want het obstakel staat aan jouw kant, en jij kunt vooraf niet inschatten of er een pro of een mongool in die auto zit. waag jij je beentjes eraan? Waarschijnlijk wel op internet, maar ik betwijfel of je in het echie ook zo heldhaftig bent.
Het is heel makkelijk met een wijzend vingertje te zeggen dat 'ie te hard gaat, maar je weet nooit wat er aan de hand is. Misschien zijn 99/100 snelheidsovertredingen onnodig, maar je zou maar net iemand met een stervend kind in de achterbak niet voorbij laten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:32 schreef Charged het volgende:
Ondanks een hoog troll gehalte...ja,jij mag iets naar links uitwijken om je eigen veiligheid te waarborgen.
Het zou gvd toch van de gekke zijn dat jij je in de berm laat drukken door een idioot achter je die de max toegestane/verantwoorde snelheid niet in acht neemt.
Walgelijk dit, dat zulke figuren nog op de weg zijn toegestaan.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:36 schreef zarGon het volgende:
Wat je eventueel wel kan doen is heel kort even op de rem trappen, dat forceert ze wel om genoeg afstand te houden.
Ja want dat gebeurd zo vaak, mensen die met stervende kinderen rondrijdenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:06 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk met een wijzend vingertje te zeggen dat 'ie te hard gaat, maar je weet nooit wat er aan de hand is. Misschien zijn 99/100 snelheidsovertredingen onnodig, maar je zou maar net iemand met een stervend kind in de achterbak niet voorbij laten.
Is een extreem voorbeeld maar ik wil alleen maar zeggen dat niet iedereen met haast op weg naar de bank/TV is.
Dan moet je maar niet gaan bumperkleven, henkie.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:07 schreef Susteren het volgende:
[..]
Walgelijk dit, dat zulke figuren nog op de weg zijn toegestaan.
Veel waarheid in deze post.quote:Op donderdag 12 maart 2015 07:29 schreef Toga het volgende:
Saab wil er voorbij, TS wil niet opzij/inhouden. Volgens mij is dat een conflict waar twee volwassen mensen wel uit moeten kunnen komen. TS beweert 80 te rijden en te kunnen bepalen dat de Saab (onnodig) 100 rijdt. Wat maakt het voor jou uit of hij te hard/jij te langzaam rijdt?
Voel je je in je aars genomen als je even aan de kant moet voor die grotere/snellere bak met iemand erin met grotere kloten dan jij? Laat 'm gaan, hou desnoods even in zodat hij sneller kan passeren en de pijn is in 2 seconden over. Het zou voor jou ook rust geven als de koplampen van de Saab uit je achterspiegel zijn verdwenen. Of riskeer dat deze bestuurder jou echt een keer aan de kant drukt of je verderop opwacht.
Ja en laten we die eens het leven zuur maken en flink op de rem trappen. Het is wachten tot een of andere Els of Henk in een Renault als "waarschuwing" op de rem trapt en een Audi in de kofferbak heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:11 schreef Sapstengel het volgende:
In 99.999% van de gevallen is het een sjonnie/achmed of een of andere leaserijder die enorme haast heeft en twee stoplichten verder weer naast je staat.
Genoeg afstand houden.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:22 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ja en laten we die eens het leven zuur maken en flink op de rem trappen. Het is wachten tot een of andere Els of Henk in een Renault als "waarschuwing" op de rem trapt en een Audi in de kofferbak heeft.
Het is niet aan jou om de snelheid van je achterligger te handhaven.quote:
Vertel mij eens op welke locatie in Nederland een snelheid van 137 km/u is toegestaan... Vervolgens ga je bumperkleven en noem je de ander een klootzak.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:26 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het is niet aan jou om de snelheid van je achterligger te handhaven.
Dus je reed de hele tijd in de berm tot de Saab achter je kwam rijdenquote:Op woensdag 11 maart 2015 22:45 schreef ThePartyPooper het volgende:
Saab reed nog een tijd scheef achter mij alsof hij gebaarde dat ik naar rechts moest. Nee, daar zit de berm.
130km weg en onnodig links.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:41 schreef zarGon het volgende:
Even omdat ik toch benieuwd ben...Was dat een 120- of een 130-weg? Reed die ander onnodig links of zat er een auto aan zijn rechterkant waardoor hij niet meteen naar rechts kon?
Ik snap zeker je punt, maar persoonlijk heb ik weinig problemen met mensen die (te) hard op snelwegen rijden. Laatst een vrij extreem geval gehad, ik haalde 's nachts een rits auto's in met ongeveer 135 en er komt een Volvo C30 erg snel naderen (gokte zijn snelheid op 170+). Ik ging wat sneller rijden zodat ik rechts kon rijden, Volvo is inmiddels vrij dichtbij en begint beetje te remmen. Alsnog zit hij vrij dicht op me, maar ik zorg gewoon dat hij langkan.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:41 schreef zarGon het volgende:
Ik heb ook een hekel aan traagoptrekkende en -rijdende mensen, maar ik bumperkleef niet en houdt genoeg afstand (en zal vast binnensmonds wat over die persoon en zijn rijgedrag zeggen). Sommigen zijn nou eenmaal traag, je maakt het alleen maar gevaarlijker met je gebumperkleef. Dat de ander slecht rijdt betekent niet dat jij ook slecht mag rijden.
Dus, samengevat...quote:
Bumperkleven doe ik niet, zitten alsnog 2 tellen tussen voorligger en mij. Gevaarlijke situatie is het dus ook niet, met het uit het niets remmen van de voorligger als signaal (zonder noodzaak) kán het een gevaarlijke situatie worden. Heb echter prima remmen die ik ook regelmatig onderhoud. Op zo'n momenten let ik ook extra op, en rem meteen als er wat is (uiteraard checkende of er niet iemand achter mij zit).quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dus, samengevat...
De ander:
- rijdt onnodig links
- rijdt niet te hard
- veroorzaakt geen (directe) gevaarlijke situaties
Jij:
- rijdt te hard
- bumperkleeft
- veroorzaakt wel gevaarlijke situaties
Die ander hoort naar rechts op te schuiven, daar heb je helemaal gelijk in. Maar is dat harder rijden dan toegestaan en bumperkleven nou echt verstandiger?
Als jij er inderdaad een meter of 70 a 80 achter zit maakt het weinig uit als je voorganger opeens moet remmen. Dan heb je alle tijd om zelf ook op de rem te trappen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:55 schreef Susteren het volgende:
[..]
Bumperkleven doe ik niet, zitten alsnog 2 tellen tussen voorligger en mij. Gevaarlijke situatie is het dus ook niet, met het uit het niets remmen van de voorligger als signaal (zonder noodzaak) kán het een gevaarlijke situatie worden. Heb echter prima remmen die ik ook regelmatig onderhoud. Op zo'n momenten let ik ook extra op, en rem meteen als er wat is (uiteraard checkende of er niet iemand achter mij zit).
Vind het gewoon sneu hoe sommigen gefrustreerd vanuit een stadsautotje op de snelheid van anderen beletten.
Pfff geen knipperlicht op de rotonde is bloed irritant! Ik toeter dan altijd even en dan kijken ze je glazig aan van wat is er?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:51 schreef Susteren het volgende:
[..]
Zulke "problemen" vind ik vele malen minder erg dan mensen die continu te langzaam rijden, onduidelijk rijden (half op een baan etc.) of niet hun knipperlicht gebruiken bij een rotonde ().
Ik pak je door de berm.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Pfff geen knipperlicht op de rotonde is bloed irritant! Ik toeter dan altijd even en dan kijken ze je glazig aan van wat is er?
En als ik op de linkerbaan rijd (altijd max snelheid op GPS indien mogelijk) en er komt iemand heel hard aan dan probeer ik ook aan de kant te gaan, mits hij normaal doet. Als 'ie gaat seinen en helemaal links rijden, kleven etc. doe ik het wat rustiger aanZeker als er voor mij ook mensen rijden en hij dus amper opschiet.
Wat een nare ervaring zeg, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:20 schreef ThePartyPooper het volgende:
Dat is ook iets om gek van te worden: Haal je netjes in, komt er een auto aan met 150 die veel sneller wil en dan zit jij daar in je autootje een hele rij zondagsrijders in te halen terwijl je de adem van de auto achter je in je nek voelt. Jezelf tussen de auto's rechts proppen is geen optie, dus je moet dan wel je inhaalactie afmaken voordat je hem er langs kunt halen.
Oef, een homograpje.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Sorry, ik ben hetero en sla 'die parkeerplaatsen' dus over.
Heb jij op zo'n mooie zondagmiddag nou echt niets beters te doen dan trollen?quote:Op zondag 15 maart 2015 14:03 schreef Tarasbulba het volgende:
[..]
Wat een nare ervaring zeg, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.
Heb je al contact gehad met slachtofferhulp hierover? Al die ongefundeerde agressie en ongerechtigheid tegen een nette bestuurder als jij. Ongelofelijk.
Uitstekende vraag. Kan je de vraag zelf ook beantwoorden? Je negeert een paar uitgebreide reacties die zoals verwacht niet in jouw straatje liggen. Daarom krijg je dat soort kinderachtige reacties (zoals ik eerder in dit topic)quote:Op zondag 15 maart 2015 15:38 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Heb jij op zo'n mooie zondagmiddag nou echt niets beters te doen dan trollen?
Dit topic was dan ook helemaal niet opgezet om te horen of hij nou daadwerkelijk aan de kant moet of niet. TS vond zichzelf even een hele flinke jongen dat ie zich niet als een 'mak schaap' aan de kant had laten duwen en wilde hier even horen dat ie goed bezig was.quote:Op zondag 15 maart 2015 17:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uitstekende vraag. Kan je de vraag zelf ook beantwoorden? Je negeert een paar uitgebreide reacties die zoals verwacht niet in jouw straatje liggen. Daarom krijg je dat soort kinderachtige reacties (zoals ik eerder in dit topic)
En iedereen neemt maar dolgraag de tijd om mij er op af te zeiken.quote:Op zondag 15 maart 2015 17:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit topic was dan ook helemaal niet opgezet om te horen of hij nou daadwerkelijk aan de kant moet of niet. TS vond zichzelf even een hele flinke jongen dat ie zich niet als een 'mak schaap' aan de kant had laten duwen en wilde hier even horen dat ie goed bezig was.
Neuh, het is geen afzeiken, het is gewoon zeggen hoe het is. Dat jij dat niet zo graag hoort doet daar niets aan af.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:22 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
En iedereen neemt maar dolgraag de tijd om mij er op af te zeiken.![]()
Sommige mensen hier zijn echt afval.
Panda Elettra? Lekker zeldzaam, cool! Elektrische Panda 1 :pquote:Op zondag 15 maart 2015 18:41 schreef Susteren het volgende:
Vandaag trouwens een eckte eckte zondagsrijder tegengekomen. Oude vrouw die enrom dicht op het stuur zat en 55 op een 80km weg reed met 4 banen en groene stoplichten. Ik weet dat na de stoplichten een enorm lang stuk komt met doorgetrokken streep, dus wilde erlangs. Maar blijkbaar waren die dames aan het overleggen over welke weg ze heen moesten, ze gingen op de linkerbaan rijden die rechtdoor gaat.
Merk dat het beetje onduidelijk wordt, dus schets het even:
_______ |__|
_______ |__|
_______ |__|
_____/-->||__|
_____|-->||__|
_____|-->||__|
_____|__||__|
_____|__||__|
_____|__||__|
_____|__||__|
|<-||<-\|__||__|
|__||__||__||__|
|__||__||0_||__|
|__||__||__||__|
|__||__||__||_[]|
|__||__||__||__|
|__||__||__||__|
|__||__||__||__|
0 = oude dames in de Fiat Panda Elettra
[] = Susteren
Ik koortsachtig (ja moet het verhaal toch wat body geven..) nadenken en kwam tot de conclusie dat er 4 keuzes waren. Paar kilometer 55 rijden en te laat komen, over doorgetrokken streep inhalen, toeteren/seinen of meteen rechts inhalen.
Heb dus even gas gegeven en ben er rechts langsgegaan (waarvoor ik hopelijk niet naar de hel ga). Aan de ene kant begrijp ik dat je je als bejaarde zijnde niet echt veilig voelt op de weg, vooral niet als je de weg niet weet. Maar aan de andere kant hoef ik daar niet de dupe van te zijn, maar wilde niet aso gaan toeteren oid. Haalde dus rechts in, vrij snel (aangezien ze ook zomaar weer naar rechts konden gaan). Keek nog even of ze niet schrokken ofzo maar ze waren nog druk aan het overleggen.
Het is een wat andere situatie dan die van TS (de dames kozen niet voor de lol om links te rijden maar waren gewoon zoekende), maar alsnog hindert het gewoon.
Hehe weet het niet 100% zeker, maar gok het aangezien er vrijwel zero laadruimte was, liep zeg maar helemaal door tot de voorstoelen. Viel me op, vandaar.quote:Op zondag 15 maart 2015 19:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Panda Elettra? Lekker zeldzaam, cool! Elektrische Panda 1 :p
Dat is toch zeker niet jouw probleem. Wel vind ik dat je in zo'n geval een soort van morele verplichting hebt om minstens de Vmax te rijden; maar dat hij zo hard aankomt rijden en (dus) niet anticipeert op de rest van t verkeer is zijn probleem, niet het jouwe.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:20 schreef ThePartyPooper het volgende:
Dat is ook iets om gek van te worden: Haal je netjes in, komt er een auto aan met 150 die veel sneller wil en dan zit jij daar in je autootje een hele rij zondagsrijders in te halen terwijl je de adem van de auto achter je in je nek voelt. Jezelf tussen de auto's rechts proppen is geen optie, dus je moet dan wel je inhaalactie afmaken voordat je hem er langs kunt halen.
Met ''de adem in je nek'' bedoelde ik mensen die gelijk op een cm afstand van de auto zitten, richting aangeven naar links enz. om er maar langs te kunnen.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:31 schreef Descendent het volgende:
[..]
Dat is toch zeker niet jouw probleem. Wel vind ik dat je in zo'n geval een soort van morele verplichting hebt om minstens de Vmax te rijden; maar dat hij zo hard aankomt rijden en (dus) niet anticipeert op de rest van t verkeer is zijn probleem, niet het jouwe.
En overigens: OT: Neuh; je bent niets verplicht; maar af hankelijk van hoe degene in de OP aangeeft dat ie erlangs wil -als ie dat op een normale manier doet- dan zou ik ff ruimte maken voor m.
Ohhh.... voor dat soort apen laat ik altijd even mijn gaspedaal los dan... met 100 inhalen is dan snel genoeg. Moeten ze maar even normaal doen. Had laatst zelf nog zo een talent achter mij. Heb m in mn achteruitkijkspiegel zo ongeveer zn hele stuur zien opvreten van ergernis omdat ik met 100 3 vrachtwagens voorbij ging. (ik haalde aanvankelijk met 130 in, maar toen vond meneer t nodig om keihard op mn bumper te gaan zitten en te seinen....tja...quote:Op zondag 15 maart 2015 21:48 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Met ''de adem in je nek'' bedoelde ik mensen die gelijk op een cm afstand van de auto zitten, richting aangeven naar links enz. om er maar langs te kunnen.
Ik laat mijn auto vaak gewoon uitrollen ipv remmen en houd mij in de bebouwde kom eigenlijk altijd aan de snelheidslimiet. Laatst zat er een mevrouw achter mij die dat niet kon waarderen en ik zag haar gebaren maken in mijn spiegel. Ze kwam dichterbij en toen drukte ik mijn rempedaal even in. (Hier ga ik heel veel gezeur over krijgen, maar ik vind dat IEDEREEN het recht heeft om dit te doen. Wanneer je botst met een bumperklever achter je heb je een nog groter probleem) nou, toen flipte ze helemaal. Middelvinger en wijzen naar het voorhoofd. Het gebeurd niet vaak dat ik zulke mensen tegenkom, misschien maar beter ook.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:08 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ohhh.... voor dat soort apen laat ik altijd even mijn gaspedaal los dan... met 100 inhalen is dan snel genoeg. Moeten ze maar even normaal doen. Had laatst zelf nog zo een talent achter mij. Heb m in mn achteruitkijkspiegel zo ongeveer zn hele stuur zien opvreten van ergernis omdat ik met 100 3 vrachtwagens voorbij ging. (ik haalde aanvankelijk met 130 in, maar toen vond meneer t nodig om keihard op mn bumper te gaan zitten en te seinen....tja...)
Juist.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:32 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ze kwam dichterbij en toen drukte ik mijn rempedaal even in. (Hier ga ik heel veel gezeur over krijgen, maar ik vind dat IEDEREEN het recht heeft om dit te doen. Wanneer je botst met een bumperklever achter je heb je een nog groter probleem)
Ik mag zo hard hopen dat ofwel de politie dit ziet ofwel dat jij dit flikt bij iemand met dashboard camera die achterop klapt. In beide gevallen ben jij de sjaak. Het meest hoop ik op de politie, dat ze je dan maar goed mogen pakken met een EMG of onderzoek rijgeschiktheid (liever nog onderzoek, CBR ambtenarenmolen) en art. 5. En als iemand achterop klapt met camera, dat deze de tegenwoordigheid van geest heeft ook nog aangifte poging tot doodslag te doen en de beelden aan de verzekering te verstrekken. Vaak is er een passage over roekeloosheid en opzet omtrent het niet uitkeren. Kan je mooi naar Rialto nadat je alle schade uit eigen zak hebt betaald.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:32 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ze kwam dichterbij en toen drukte ik mijn rempedaal even in. (Hier ga ik heel veel gezeur over krijgen, maar ik vind dat IEDEREEN het recht heeft om dit te doen. Wanneer je botst met een bumperklever achter je heb je een nog groter probleem) nou,
Euh, in grote lijnen met je eens maar overdrijf je niet een beetje?quote:Op zondag 15 maart 2015 23:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik mag zo hard hopen dat ofwel de politie dit ziet ofwel dat jij dit flikt bij iemand met dashboard camera die achterop klapt. In beide gevallen ben jij de sjaak. Het meest hoop ik op de politie, dat ze je dan maar goed mogen pakken met een EMG of onderzoek rijgeschiktheid (liever nog onderzoek, CBR ambtenarenmolen) en art. 5. En als iemand achterop klapt met camera, dat deze de tegenwoordigheid van geest heeft ook nog aangifte poging tot doodslag te doen en de beelden aan de verzekering te verstrekken. Vaak is er een passage over roekeloosheid en opzet omtrent het niet uitkeren. Kan je mooi naar Rialto nadat je alle schade uit eigen zak hebt betaald.
Ik gun eigenlijk niemand het bureaucratisch gedrocht dat CBR mallemolen heet of een verzekering bij Rialto, maar jou wel. En daarmee kom je dus in hetzelfde rijtje als een notoire drankrijder, niet bepaald iets om trots op te zijn.
En even serieus, ga bij jezelf te raden en het liefst ook nog bij een psychiater, je hebt in 4 dagen tijd nu 2x vol trots verteld hoe je de afgelopen dagen opzettelijk 2x bijna een ongeluk hebt veroorzaakt en dat je vindt dat iedereen dat recht heeft. Sorry, maar dan spoor je niet, je hebt echt een half breiwerk los in je bovenkamer als je serieus dit vindt.
Iemand die opzettelijk in de rem gaat hangen om een bumperklever te laten schrikken? En daar nog trots op is ook? Nadat hij 4 dagen geleden trots een topic aanmaakte waarin hij vertelde een ander te hebben getreiterd en daarmee een oorzaak voor een ongeluk te hebben gelegd en eigenlijk complimenten wilde ontvangen? Dat is gewoon een gevaar op de weg, nog een veel groter gevaar dan die bumperklever, niet geschikt voor het besturen van een motorrijtuig.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:50 schreef vannelle het volgende:
Euh, in grote lijnen met je eens maar overdrijf je niet een beetje?
Je hebt nu een heel lulverhaal getypt om mij maar weer af te zeiken helemaal voor niets.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik mag zo hard hopen dat ofwel de politie dit ziet ofwel dat jij dit flikt bij iemand met dashboard camera die achterop klapt. In beide gevallen ben jij de sjaak. Het meest hoop ik op de politie, dat ze je dan maar goed mogen pakken met een EMG of onderzoek rijgeschiktheid (liever nog onderzoek, CBR ambtenarenmolen) en art. 5. En als iemand achterop klapt met camera, dat deze de tegenwoordigheid van geest heeft ook nog aangifte poging tot doodslag te doen en de beelden aan de verzekering te verstrekken. Vaak is er een passage over roekeloosheid en opzet omtrent het niet uitkeren. Kan je mooi naar Rialto nadat je alle schade uit eigen zak hebt betaald.
Ik gun eigenlijk niemand het bureaucratisch gedrocht dat CBR mallemolen heet of een verzekering bij Rialto, maar jou wel. En daarmee kom je dus in hetzelfde rijtje als een notoire drankrijder, niet bepaald iets om trots op te zijn.
En even serieus, ga bij jezelf te raden en het liefst ook nog bij een psychiater, je hebt in 4 dagen tijd nu 2x vol trots verteld hoe je de afgelopen dagen opzettelijk 2x bijna een ongeluk hebt veroorzaakt en dat je vindt dat iedereen dat recht heeft. Sorry, maar dan spoor je niet, je hebt echt een half breiwerk los in je bovenkamer als je serieus dit vindt.
Remmen = remmen = gevaar veroorzaken. Eigenlijk nog te triest dat je ook zo laconiek erop reageert. Denk jij nog steeds dat het verkeer om jou draait? Of dat het gewoon 1 groot spelletje is?quote:Op maandag 16 maart 2015 00:08 schreef ThePartyPooper het volgende:
''drukte ik even mijn rempedaal in'' niet ''ging ik vol op de rem''
Jezus Christus zoek een hobby man.quote:Op maandag 16 maart 2015 00:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Remmen = remmen = gevaar veroorzaken.
Dus je remde met links?quote:Op maandag 16 maart 2015 00:11 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Jezus Christus zoek een hobby man.![]()
Ik drukte het rempedaal in voor het remlicht, maar mijn snelheid is daarbij niet afgenomen.
Wel jammer dat de grootte van je penis ten koste van je hersencapaciteit en denkvermogen is gegaan.quote:
Ben het wel met Pizza eens, al is het wel iets minder erg dan hij beschrijft. Maar brakechecks zijn zo laag. Ook al laat je alleen je lichten branden, hierdoor kan diegene achter je wel schrikken en zelf vol op de rem gaan. Ja hier heb ik ervaring mee en niet zozeer door bumperkleven want hield gewoon netjes afstand, maar diegene voor me vond alsnog dat ik er te dicht op zat. Best schrikken als je met je volbeladen bus daar achter rijdt. Bah.quote:Op maandag 16 maart 2015 00:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Remmen = remmen = gevaar veroorzaken. Eigenlijk nog te triest dat je ook zo laconiek erop reageert. Denk jij nog steeds dat het verkeer om jou draait? Of dat het gewoon 1 groot spelletje is?
quote:Op zondag 15 maart 2015 22:08 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ohhh.... voor dat soort apen laat ik altijd even mijn gaspedaal los dan... met 100 inhalen is dan snel genoeg. Moeten ze maar even normaal doen. Had laatst zelf nog zo een talent achter mij. Heb m in mn achteruitkijkspiegel zo ongeveer zn hele stuur zien opvreten van ergernis omdat ik met 100 3 vrachtwagens voorbij ging. (ik haalde aanvankelijk met 130 in, maar toen vond meneer t nodig om keihard op mn bumper te gaan zitten en te seinen....tja...)
Gefrustreerde Citroënrijders gespot.quote:Op zondag 15 maart 2015 23:32 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Ik laat mijn auto vaak gewoon uitrollen ipv remmen en houd mij in de bebouwde kom eigenlijk altijd aan de snelheidslimiet. Laatst zat er een mevrouw achter mij die dat niet kon waarderen en ik zag haar gebaren maken in mijn spiegel. Ze kwam dichterbij en toen drukte ik mijn rempedaal even in. (Hier ga ik heel veel gezeur over krijgen, maar ik vind dat IEDEREEN het recht heeft om dit te doen. Wanneer je botst met een bumperklever achter je heb je een nog groter probleem) nou, toen flipte ze helemaal. Middelvinger en wijzen naar het voorhoofd. Het gebeurd niet vaak dat ik zulke mensen tegenkom, misschien maar beter ook.
Genoeg afstand houden. Door te bumperkleven anticipeer je niet.quote:Op maandag 16 maart 2015 00:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Remmen = remmen = gevaar veroorzaken.
Ja, het is goed met je. Eerst asociaal doen door te bumperkleven en te seinen (terwijl de auto voor je al met 130 gaat) en eisen dat je voorganger zich aan jou moet aanpassen. En in dat tweede geval houdt iemand zich aan de snelheidslimiet en komt de achterligger te dichtbij...quote:Op maandag 16 maart 2015 08:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
[..]
Gefrustreerde Citroënrijders gespot.![]()
Laat die Audi/BMW toch gewoon langs joh en ga iemand anders treiteren. Op de weg maak je het daarmee alleen maar gevaarlijker en onvriendelijker.
Iemand wil langs? Dan laat je hem zo spoedig mogelijk langs, ongeacht hoe hard hij gaat. Het is geen F1 waar je elkaar eventjes gaat blocken.
Het was bijna de hele tijd mogelijk om in te halen maar dat durfde ze niet ivm bochten/tegenliggers.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
[..]
Gefrustreerde Citroënrijders gespot.![]()
Laat die Audi/BMW toch gewoon langs joh en ga iemand anders treiteren. Op de weg maak je het daarmee alleen maar gevaarlijker en onvriendelijker.
Iemand wil langs? Dan laat je hem zo spoedig mogelijk langs, ongeacht hoe hard hij gaat. Het is geen F1 waar je elkaar eventjes gaat blocken.
Pech. Tenzij je 80 bent en een hartaanval krijgt van schrik zijn brake-checks niet gevaarlijk.quote:Op maandag 16 maart 2015 01:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ben het wel met Pizza eens, al is het wel iets minder erg dan hij beschrijft. Maar brakechecks zijn zo laag. Ook al laat je alleen je lichten branden, hierdoor kan diegene achter je wel schrikken en zelf vol op de rem gaan. Ja hier heb ik ervaring mee en niet zozeer door bumperkleven want hield gewoon netjes afstand, maar diegene voor me vond alsnog dat ik er te dicht op zat. Best schrikken als je met je volbeladen bus daar achter rijdt. Bah.
Die weg is ruim zat voor iemand om jou in te halen. Dus als jij gewoon netjes rechts tijdt, kan een ander je inhalen. Niets aan de hand. Als jij te ver naar links rijdt omdat je bang bent dat kan ik me voorstellen dat een ander zich ergert. Zeker als je dan ook nog eens flinke stukken 60 gaat rijden op een tachtig km weg.quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:10 schreef ThePartyPooper het volgende:
Het verbaasd me hoeveel mensen er reageren zonder ook maar de vraag te hebben gelezen:
Ik ga meer links rijden, niet de linker strook, nog niet eens midden op de weg, maar ik ga meer links rijden.
Het idee achter deze zet:
*Meneer in de Saab weet waar hij aan toe is: Als hij er zo voorbij denkt te kunnen, dan mag hij dat doen. Ik blokkeer de weg niet, Saab kan er nog altijd langs zoals op de foto te zien is, hij moet alleen wel door de berm.
*Ik heb ruimte. Komt hij voorbij en moet ik om een of andere reden toch naar rechts heb ik ruimte op de weg. Ik ga niet de berm in, en hoe hard je loopt te jammeren dat ik een zondagsrijder of pestkop ben, nee.
[..]
Kortom, leer lezen en val iemand anders lastig met je zure gejank.
[..]
Daarom. Er rijden te veel incompetente maniakken rond en ik laat mij niet rond duwen als een mak schaap.
[..]
haha cool
Er zit een stuk 60 in de 80 weg en daar wordt ook regelmatig geflitst omdat iedereen daar uit de bocht racet.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Die weg is ruim zat voor iemand om jou in te halen. Dus als jij gewoon netjes rechts tijdt, kan een ander je inhalen. Niets aan de hand. Als jij te ver naar links rijdt omdat je bang bent dat kan ik me voorstellen dat een ander zich ergert. Zeker als je dan ook nog eens flinke stukken 60 gaat rijden op een tachtig km weg.
Je hoeft jezelf echt niet in gevaar te brengen, echter de vraag is wel of op zo'n weg netjes rechts rijden (en daarmee ruimte zat voor inhalers) jou in gevaar brengt, lijkt me niet...
Ik kan het allemaal niet bewijzen, maar het lijkt erop of jij en angstige en daarmee gevaarlijke rijder bent. Als je je aan de regels houdt dan weet je ook dat je rechts moet houden. Als een tegenligger er langs kan, kan ook een inhlaer er langs. Is dat niet zo zit jij te ver links.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:57 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Er zit een stuk 60 in de 80 weg en daar wordt ook regelmatig geflitst omdat iedereen daar uit de bocht racet.
Ik kan het allemaal niet bewijzen, maar het lijkt erop of jij conclusies trekt uit een klein verhaaltje dat ik je heb voorgelezen. Doe me een plezier en laat je ''Jij bent niet geschikt voor de openbare weg''-rotzooi achterwege.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik kan het allemaal niet bewijzen, maar het lijkt erop of jij en angstige en daarmee gevaarlijke rijder bent. Als je je aan de regels houdt dan weet je ook dat je rechts moet houden. Als een tegenligger er langs kan, kan ook een inhlaer er langs. Is dat niet zo zit jij te ver links.
Verder moet je je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, maar normaliter is het zo dat je ten alle tijde gemakkelijk de maximum snelheid kunt rijden. Typisch nederlands om overal nog borden met adviessnelheden neer te zetten ook trouwens, die zelfs de gaarste vrachtwagen nog kan rijden....
Ik zeg toch niet dat je niet geschikt bent? Ik denk wel op basis van de foto die je liet zien en het verhaal dat je vertelt dat je misschien wat overdreven voorzichtig rijdt. Bovendien vraag je in dit topic zelf om advies, niet huilen als je dat dan krijgt.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:31 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Ik kan het allemaal niet bewijzen, maar het lijkt erop of jij conclusies trekt uit een klein verhaaltje dat ik je heb voorgelezen. Doe me een plezier en laat je ''Jij bent niet geschikt voor de openbare weg''-rotzooi achterwege.Kijk in het verkeer maar eens goed rond, dan zie je wel wat voor idioten er rond rijden.
Dan nog ben jij degene die een gevaarlijke actie ontketend en niet de bumperklever. Verschil in straf? Voor jou, als de politie het ziet, invordering op basis van artikel 5 met EMG o.i.d. (en een veroordeling die op je strafblad komt te staan) en voor de bumperklever een boete van 280 euro (tot 80 km/h, waar het in dit geval dus over gaat, maar kan oplopen tot 700 euro bij minder dan 3 meter op 130 km/h). En nee, ik kleef niet en heb een stronthekel aan bumperklevers, maar negeer ze gewoon en doe gewoon hetzelfde als ik normaal ook zou doen. Inhaalactie afmaken en terug naar rechts, of er nou iemand achter me zit of niet.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Als jij als bumperklever de brake-check van je voorligger gevaarlijk vindt, moet je je misschien eens dringend gaan afvragen hoe het komt WAAROM je dat gevaarlijk vindt.
De enige reden die ik kan bedenken dat het gevaarlijk is, is omdat de achterligger al gevaarlijk aan het bumperkleven is. Het is nu eenmaal wettelijk verplicht om een VEILIGE tussenafstand te houden. Dat betekent een tussenafstand die zodanig is dat er geen gevaar ontstaat als je voorligger iets onverwachts doet.
Gek hè, als je zelf trots loopt te vertellen hoe je tot 2x toe de basis voor een ongeluk hebt gelegd, dat er een oordeel komt op basis van die verhalen. Die andere op de weg komen dat niet vertellen hier. Maargoed, hieruit begrijp ik dus dat jij het normaal vindt en vindt dat je als een debiel acties mag uithalen op de weg, omdat anderen het ook doen?quote:Op maandag 16 maart 2015 10:31 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Ik kan het allemaal niet bewijzen, maar het lijkt erop of jij conclusies trekt uit een klein verhaaltje dat ik je heb voorgelezen. Doe me een plezier en laat je ''Jij bent niet geschikt voor de openbare weg''-rotzooi achterwege.Kijk in het verkeer maar eens goed rond, dan zie je wel wat voor idioten er rond rijden.
Helaas is er inderdaad een rechter geweest die zo dom dacht. Het bekende eendjesarrest.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog ben jij degene die een gevaarlijke actie ontketend en niet de bumperklever. Verschil in straf? Voor jou, als de politie het ziet, invordering op basis van artikel 5 met EMG o.i.d. (en een veroordeling die op je strafblad komt te staan) en voor de bumperklever een boete van 280 euro (tot 80 km/h, waar het in dit geval dus over gaat, maar kan oplopen tot 700 euro bij minder dan 3 meter op 130 km/h). En nee, ik kleef niet en heb een stronthekel aan bumperklevers, maar negeer ze gewoon en doe gewoon hetzelfde als ik normaal ook zou doen. Inhaalactie afmaken en terug naar rechts, of er nou iemand achter me zit of niet.
Zonder reden afremmen is geen normale handeling in het verkeer. En onder die reden tot afremmen mag wat mij betreft ook gewoon een beest als een eendje of een kat vallen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:06 schreef Ivo1985 het volgende:
De wetsovertreder die aan het kleven is gaat vrijuit en iemand die een normale handeling in het verkeer uitvoert, afremmen, is de pisang.
Wat is nu jouw doel? Zo veilig (en spoedig) mogelijk op je bestemming aankomen of iemand die dicht op je zit zo veel mogelijk irriteren?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:06 schreef Ivo1985 het volgende:
daarom zal ik ook niet remmen en slechts sterk mijn snelheid gaan variëren. Nog veel irritanter voor de wegpiraat achter me.
In het geval van TS waren er maar twee auto's bij betrokken, dus van een voorligger is geen sprake. Hoe zou jij dat dan doen?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:11 schreef lipje het volgende:
Iemand die mij irriteert, irriteer ik graag terug. De veiligste methode is twee keer de afstand houden tot je voorganger, immers de bumperklever houdt geen afstand, dus moet ik zijn afstand bij de mijne optellen.
Zonder reden afremmen niet. Maar als volgende auto moet je wel altijd rekening houden met onverwachts afremmen. Ook wanneer daar van buitenaf niet direct een oorzaak voor te zien is. Denk aan een klapband of technisch gebrek waarvan de bestuurder voor je schrikt. En reken maar dat je ook die kat die ineens haaks de weg op rent niet eerder ziet aankomen dan de bestuurder voor je.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zonder reden afremmen is geen normale handeling in het verkeer. En onder die reden tot afremmen mag wat mij betreft ook gewoon een beest als een eendje of een kat vallen.
Mijn doel is zorgen dat die eikel achter me een fatsoenlijke afstand gaat houden zodat ik inderdaad veilig op mijn bestemming kan komen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:41 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat is nu jouw doel? Zo veilig (en spoedig) mogelijk op je bestemming aankomen of iemand die dicht op je zit zo veel mogelijk irriteren?
spiegels negeren en doorrijdenquote:Op maandag 16 maart 2015 17:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In het geval van TS waren er maar twee auto's bij betrokken, dus van een voorligger is geen sprake. Hoe zou jij dat dan doen?
quote:Op maandag 16 maart 2015 11:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gek hè, als je zelf trots loopt te vertellen hoe je tot 2x toe de basis voor een ongeluk hebt gelegd, dat er een oordeel komt op basis van die verhalen. Die andere op de weg komen dat niet vertellen hier. Maargoed, hieruit begrijp ik dus dat jij het normaal vindt en vindt dat je als een debiel acties mag uithalen op de weg, omdat anderen het ook doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |