abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150539024
Scenario: Ik rijd op een landweggetje met veel bochten waar nog net 2 auto's naast elkaar kunnen rijden. De maximumsnelheid is 80KMH en ik rijd 80KMH waar mogelijk. Achter mij nadert een oude Saab met 100KMH op de linkerkant van de weg. Het idee achter het links rijden is mij aan de kant dwingen zodat hij zich er langs kan persen. Omdat ik de maximumsnelheid rijd en ik echt aan de kant moet om hem er langs te laten (dwz wielen gevaarlijk dicht bij/in de berm) ga ik meer links rijden.

Mag dat?

Dit is mij vandaag gebeurd, en het is niet de eerste keer. Sommige mensen worden hysterisch als ze niet langs mij kunnen maar ik wil ook niet voor ze aan de kant.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_150539174
Wat doe je dan als er een tegenligger aankomt? Gewoon opzouten, aan de kant gaan dus!
Vreselijk als de weg compleet vrij is en dat je dan in de ankers moet voor zo'n slome duikelaar die het vertikt om een klein stapje opzij te zetten. :r
pindazakje
pi_150539222
Ja, je moet aan de kant. Walgelijke houding om niet voor iemand opzij te willen gaan, terwijl dit wel mogelijk is, en dat alleen omdat JIJ het wel prima vindt zo. Je rijdt tenslotte de maximumsnelheid en hebt wegenbelasting betaald :r
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:28:26 #4
441969 Adolfin
Hey look, Adolfin
pi_150539229
Ja, je moet plaats maken voor eckte mannen.
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 19:28:33 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_150539233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:21 schreef ThePartyPooper het volgende:
Scenario: Ik rijd op een landweggetje met veel bochten waar nog net 2 auto's naast elkaar kunnen rijden. De maximumsnelheid is 80KMH en ik rijd 80KMH waar mogelijk. Achter mij nadert een oude Saab met 100KMH op de linkerkant van de weg. Het idee achter het links rijden is mij aan de kant dwingen zodat hij zich er langs kan persen. Omdat ik de maximumsnelheid rijd en ik echt aan de kant moet om hem er langs te laten (dwz wielen gevaarlijk dicht bij/in de berm) ga ik meer links rijden.

Mag dat?

Dit is mij vandaag gebeurd, en het is niet de eerste keer. Sommige mensen worden hysterisch als ze niet langs mij kunnen maar ik wil ook niet voor ze aan de kant.
Wacht even...dus hij zit achter je te drukken, door links te gaan rijden t.o.v. van jou. Je gaat niet naar rechts, want dat is gevaarlijk zeg je, oke, prima, maar ik snap niet waarom je dan zelf ook links gaat rijden? Is dat om hem dwars te zitten, of wat?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:29:09 #6
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_150539256
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:28 schreef Adolfin het volgende:
Ja, je moet plaats maken voor eckte mannen.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  Forum Admin woensdag 11 maart 2015 @ 19:31:21 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_150539324
Er is ruimte voor twee auto's zeg je zelf. Als iemand dus wil inhalen ga je netjes rechts rijden zodat hij er voorbij kan. Je zou sowieso al rechts moeten blijven natuurlijk. Ook is het niet raar dat mensen zich storen aan jouw weggedrag want jij denkt wel even te moeten bepalen hoe hard ze daar mogen rijden.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:31:30 #8
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150539330
Je moet niemand in gevaar brengen en al helemaal niet jezelf. Als je jezelf in gevaar moet brengen (lees half van de weg af) om hem er langs te laten dan zou ik het niet doen. Als er voldoende ruimte is om hem er veilig langs te laten zou ik dit altijd doen. Als hij gaat bumperkleven en er gaat iets mis kan hij wel verantwoordelijk zijn en fout zitten, maar daar heb je niet veel aan als je fysieke schade oploopt. Dus je brengt nu jezelf enkel in gevaar.

Laat indien het kan gewoon die gast passeren. Of hij te hard rijdt is niet jou verantwoordlijkheid. Laat de politie maar bepalen en reguleren of hij daar zo hard mag rijden, niet jijzelf.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_150539385
Gewoon rechts blijven. Als hij erlangs wil, moet hij maar kijken of er ruimte en tijd genoeg is. Niet jouw probleem.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150539393
Ondanks een hoog troll gehalte...ja,jij mag iets naar links uitwijken om je eigen veiligheid te waarborgen.
Het zou gvd toch van de gekke zijn dat jij je in de berm laat drukken door een idioot achter je die de max toegestane/verantwoorde snelheid niet in acht neemt.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:33:05 #11
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150539400
quote:
15s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:31 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ook is het niet raar dat mensen zich storen aan jouw weggedrag want jij denkt wel even te moeten bepalen hoe hard ze daar mogen rijden.
80km per uur is 80 km per uur. TS hoeft zich niets aan te trekken van mensen die zich daar niet aan houden, maar als jij als te hard rijdende je gaat storen aan iemand die zich aan de regels houdt dan ben je wel een echte eikel.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_150539496
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:32 schreef Charged het volgende:
Ondanks een hoog troll gehalte...
Heeft dit topique zeker, maar het ergste is dat ik irl regelmatig last heb van zulke figuren die dus inderdaad niet aan de kant gaan!
pindazakje
pi_150539522
Natuurlijk ga je niet opzij, je rijdt immers zoals er gereden moet worden. Je gaat alleen de berm op als er een brede tegenligger komt (mocht het dus nodig zijn). Als de bumperklever wil doorrijden haalt-ie je maar in.

Op 80-wegen gaat de cruise control aan bij mij, dat zorgt er toch wel voor dat ik niet automatisch sneller ga rijden door een bumperklever.

En waarom zou je aan de kant gaan? Hij/zij gaat heus niet beuken op je. Wat je eventueel wel kan doen is heel kort even op de rem trappen, dat forceert ze wel om genoeg afstand te houden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 19:38:44 ]
pi_150539654
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Heeft dit topique zeker, maar het ergste is dat ik irl regelmatig last heb van zulke figuren die dus inderdaad niet aan de kant gaan!
Ga weg jij,als ik voor je zit met een snelheid die kan/mag heb je achter me te wachten totdat het veilig is om in te halen.
Als ik door een figuur zoals jou in de berm gedrukt word ga jij een probleem hebben.
Daarbij heb jij ook een nogal hoog trollgehalte.
pi_150539743
quote:
15s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:31 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Er is ruimte voor twee auto's zeg je zelf. Als iemand dus wil inhalen ga je netjes rechts rijden zodat hij er voorbij kan. Je zou sowieso al rechts moeten blijven natuurlijk. Ook is het niet raar dat mensen zich storen aan jouw weggedrag want jij denkt wel even te moeten bepalen hoe hard ze daar mogen rijden.
Het probleem is dat die ruimte er niet is. Ik wil niet dat hij het riskeert want straks moet ik wel uitwijken en zit ik in de vieze berm terwijl hij vrolijk verder kan.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon rechts blijven. Als hij erlangs wil, moet hij maar kijken of er ruimte en tijd genoeg is. Niet jouw probleem.
Aan beide kanten van de weg staan bomen en er zijn onoverzichtelijke bochten. Ik ben bang dat als ik mij laat wegdrukken dat er straks nog een kruisje in de berm bij komt.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat doe je dan als er een tegenligger aankomt? Gewoon opzouten, aan de kant gaan dus!
Vreselijk als de weg compleet vrij is en dat je dan in de ankers moet voor zo'n slome duikelaar die het vertikt om een klein stapje opzij te zetten. :r
Dat is niet de vraag. De vraag die ik stel is of ik verplicht aan de kant moet en of ik er gedoe mee kan krijgen als ik dat niet doe. Wat jij denkt, en dat geldt voor alle reacties die hier op lijken, is niet interessant.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:32 schreef Charged het volgende:
Ondanks een hoog troll gehalte...ja,jij mag iets naar links uitwijken om je eigen veiligheid te waarborgen.
Het zou gvd toch van de gekke zijn dat jij je in de berm laat drukken door een idioot achter je die de max toegestane/verantwoorde snelheid niet in acht neemt.
Dat is wat ik dacht. Helaas zit dit thread gelijk vol met mensen die hun woedde kwijt moeten over mensen die langzaam rijden.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:43:14 #17
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_150539767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Het ligt er ook gewoon aan. Als iemand snel aan komt rijden, en daarna gewoon netjes afstand tov mij houdt, ga ik altijd aan de kant.

Gaat diegene echter als een mongool lopen drukken dan zal ik tot het einde proberen dwars te zitten. Optiefen.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:44:13 #18
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_150539802
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:42 schreef ThePartyPooper het volgende:
Dat is niet de vraag. De vraag die ik stel is of ik verplicht aan de kant moet en of ik er gedoe mee kan krijgen als ik dat niet doe.
Nee, behalve als je een sirene hoort en zwaailichten in je spiegel ziet :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_150539833
quote:

[..]

Het probleem is dat die ruimte er niet is. Ik wil niet dat hij het riskeert want straks moet ik wel uitwijken en zit ik in de vieze berm terwijl hij vrolijk verder kan.

[..]

Aan beide kanten van de weg staan bomen en er zijn onoverzichtelijke bochten. Ik ben bang dat als ik mij laat wegdrukken dat er straks nog een kruisje in de berm bij komt.

[..]

Dat is niet de vraag. De vraag die ik stel is of ik verplicht aan de kant moet en of ik er gedoe mee kan krijgen als ik dat niet doe. Wat jij denkt, en dat geldt voor alle reacties die hier op lijken, is niet interessant.

[..]

Dat is wat ik dacht. Helaas zit dit thread gelijk vol met mensen die hun woedde kwijt moeten over mensen die langzaam rijden.
Wat versta je onder langzaam rijden?
Je geeft al aan de je max toestane snelheid hanteert.
pi_150539845
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:33 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

80km per uur is 80 km per uur. TS hoeft zich niets aan te trekken van mensen die zich daar niet aan houden, maar als jij als te hard rijdende je gaat storen aan iemand die zich aan de regels houdt dan ben je wel een echte eikel.
Iemand die zich aan de regels houdt? Iemand die opzettelijk naar links gaat om iemand anders het onmogelijk te maken om in te halen? Want stel je eens voor dat je 5 seconden even opzij moet, wat je overigens ook zou moeten als er een tegenligger aankomt. Maar nee, dat is een slechte oplossing. Lijkt me beter om gewoon naar links te gaan en degene achter je zo lang mogelijk in de weg te zitten. Wie is er dan werkelijk een eikel? zou er nog maar eens over nadenken.
pi_150539854
quote:
Je moet je ook niet laten wegdrukken. Je blijft gewoon rechts, zoals het moet. Niet in de berm dus. Als iemand er zo nodig langs wil, moet hij maar links de berm in.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150539869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:44 schreef Charged het volgende:

[..]

Wat versta je onder langzaam rijden?
Je geeft al aan de je max toestane snelheid hanteert.
De tellersnelheid waarschijnlijk, dat is niet maximaal toegestane snelheid.
pindazakje
pi_150539878
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:45 schreef Tarasbulba het volgende:

[..]

Iemand die zich aan de regels houdt? Iemand die opzettelijk naar links gaat om iemand anders het onmogelijk te maken om in te halen? Want stel je eens voor dat je 5 seconden even opzij moet, wat je overigens ook zou moeten als er een tegenligger aankomt. Maar nee, dat is een slechte oplossing. Lijkt me beter om gewoon naar links te gaan en degene achter je zo lang mogelijk in de weg te zitten. Wie is er dan werkelijk een eikel? zou er nog maar eens over nadenken.
Mafkees,hij zou de berm in moeten omdat een drukkende mongool geen geduld heeft
pi_150539914
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:46 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

De tellersnelheid waarschijnlijk, dat is niet maximaal toegestane snelheid.
Dude...echt waar... ^O^ jij komt er wel :')
pi_150539940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:46 schreef Charged het volgende:

[..]

Mafkees,hij zou de berm in moeten omdat een drukkende mongool geen geduld heeft
Mafkees, nee hij zou nog meer naar links moeten gaan om anderen zoveel mogelijk te irriteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')