Dan nog ben jij degene die een gevaarlijke actie ontketend en niet de bumperklever. Verschil in straf? Voor jou, als de politie het ziet, invordering op basis van artikel 5 met EMG o.i.d. (en een veroordeling die op je strafblad komt te staan) en voor de bumperklever een boete van 280 euro (tot 80 km/h, waar het in dit geval dus over gaat, maar kan oplopen tot 700 euro bij minder dan 3 meter op 130 km/h). En nee, ik kleef niet en heb een stronthekel aan bumperklevers, maar negeer ze gewoon en doe gewoon hetzelfde als ik normaal ook zou doen. Inhaalactie afmaken en terug naar rechts, of er nou iemand achter me zit of niet.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Als jij als bumperklever de brake-check van je voorligger gevaarlijk vindt, moet je je misschien eens dringend gaan afvragen hoe het komt WAAROM je dat gevaarlijk vindt.
De enige reden die ik kan bedenken dat het gevaarlijk is, is omdat de achterligger al gevaarlijk aan het bumperkleven is. Het is nu eenmaal wettelijk verplicht om een VEILIGE tussenafstand te houden. Dat betekent een tussenafstand die zodanig is dat er geen gevaar ontstaat als je voorligger iets onverwachts doet.
Gek hč, als je zelf trots loopt te vertellen hoe je tot 2x toe de basis voor een ongeluk hebt gelegd, dat er een oordeel komt op basis van die verhalen. Die andere op de weg komen dat niet vertellen hier. Maargoed, hieruit begrijp ik dus dat jij het normaal vindt en vindt dat je als een debiel acties mag uithalen op de weg, omdat anderen het ook doen?quote:Op maandag 16 maart 2015 10:31 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Ik kan het allemaal niet bewijzen, maar het lijkt erop of jij conclusies trekt uit een klein verhaaltje dat ik je heb voorgelezen. Doe me een plezier en laat je ''Jij bent niet geschikt voor de openbare weg''-rotzooi achterwege.Kijk in het verkeer maar eens goed rond, dan zie je wel wat voor idioten er rond rijden.
Helaas is er inderdaad een rechter geweest die zo dom dacht. Het bekende eendjesarrest.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog ben jij degene die een gevaarlijke actie ontketend en niet de bumperklever. Verschil in straf? Voor jou, als de politie het ziet, invordering op basis van artikel 5 met EMG o.i.d. (en een veroordeling die op je strafblad komt te staan) en voor de bumperklever een boete van 280 euro (tot 80 km/h, waar het in dit geval dus over gaat, maar kan oplopen tot 700 euro bij minder dan 3 meter op 130 km/h). En nee, ik kleef niet en heb een stronthekel aan bumperklevers, maar negeer ze gewoon en doe gewoon hetzelfde als ik normaal ook zou doen. Inhaalactie afmaken en terug naar rechts, of er nou iemand achter me zit of niet.
Zonder reden afremmen is geen normale handeling in het verkeer. En onder die reden tot afremmen mag wat mij betreft ook gewoon een beest als een eendje of een kat vallen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:06 schreef Ivo1985 het volgende:
De wetsovertreder die aan het kleven is gaat vrijuit en iemand die een normale handeling in het verkeer uitvoert, afremmen, is de pisang.
Wat is nu jouw doel? Zo veilig (en spoedig) mogelijk op je bestemming aankomen of iemand die dicht op je zit zo veel mogelijk irriteren?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:06 schreef Ivo1985 het volgende:
daarom zal ik ook niet remmen en slechts sterk mijn snelheid gaan variėren. Nog veel irritanter voor de wegpiraat achter me.
In het geval van TS waren er maar twee auto's bij betrokken, dus van een voorligger is geen sprake. Hoe zou jij dat dan doen?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:11 schreef lipje het volgende:
Iemand die mij irriteert, irriteer ik graag terug. De veiligste methode is twee keer de afstand houden tot je voorganger, immers de bumperklever houdt geen afstand, dus moet ik zijn afstand bij de mijne optellen.
Zonder reden afremmen niet. Maar als volgende auto moet je wel altijd rekening houden met onverwachts afremmen. Ook wanneer daar van buitenaf niet direct een oorzaak voor te zien is. Denk aan een klapband of technisch gebrek waarvan de bestuurder voor je schrikt. En reken maar dat je ook die kat die ineens haaks de weg op rent niet eerder ziet aankomen dan de bestuurder voor je.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zonder reden afremmen is geen normale handeling in het verkeer. En onder die reden tot afremmen mag wat mij betreft ook gewoon een beest als een eendje of een kat vallen.
Mijn doel is zorgen dat die eikel achter me een fatsoenlijke afstand gaat houden zodat ik inderdaad veilig op mijn bestemming kan komen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:41 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat is nu jouw doel? Zo veilig (en spoedig) mogelijk op je bestemming aankomen of iemand die dicht op je zit zo veel mogelijk irriteren?
spiegels negeren en doorrijdenquote:Op maandag 16 maart 2015 17:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In het geval van TS waren er maar twee auto's bij betrokken, dus van een voorligger is geen sprake. Hoe zou jij dat dan doen?
quote:Op maandag 16 maart 2015 11:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gek hč, als je zelf trots loopt te vertellen hoe je tot 2x toe de basis voor een ongeluk hebt gelegd, dat er een oordeel komt op basis van die verhalen. Die andere op de weg komen dat niet vertellen hier. Maargoed, hieruit begrijp ik dus dat jij het normaal vindt en vindt dat je als een debiel acties mag uithalen op de weg, omdat anderen het ook doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |