abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150689979
Als jij als bumperklever de brake-check van je voorligger gevaarlijk vindt, moet je je misschien eens dringend gaan afvragen hoe het komt WAAROM je dat gevaarlijk vindt.

De enige reden die ik kan bedenken dat het gevaarlijk is, is omdat de achterligger al gevaarlijk aan het bumperkleven is. Het is nu eenmaal wettelijk verplicht om een VEILIGE tussenafstand te houden. Dat betekent een tussenafstand die zodanig is dat er geen gevaar ontstaat als je voorligger iets onverwachts doet.
  FOK!Fotograaf maandag 16 maart 2015 @ 10:59:11 #227
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150690268
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Als jij als bumperklever de brake-check van je voorligger gevaarlijk vindt, moet je je misschien eens dringend gaan afvragen hoe het komt WAAROM je dat gevaarlijk vindt.

De enige reden die ik kan bedenken dat het gevaarlijk is, is omdat de achterligger al gevaarlijk aan het bumperkleven is. Het is nu eenmaal wettelijk verplicht om een VEILIGE tussenafstand te houden. Dat betekent een tussenafstand die zodanig is dat er geen gevaar ontstaat als je voorligger iets onverwachts doet.
Dan nog ben jij degene die een gevaarlijke actie ontketend en niet de bumperklever. Verschil in straf? Voor jou, als de politie het ziet, invordering op basis van artikel 5 met EMG o.i.d. (en een veroordeling die op je strafblad komt te staan) en voor de bumperklever een boete van 280 euro (tot 80 km/h, waar het in dit geval dus over gaat, maar kan oplopen tot 700 euro bij minder dan 3 meter op 130 km/h). En nee, ik kleef niet en heb een stronthekel aan bumperklevers, maar negeer ze gewoon en doe gewoon hetzelfde als ik normaal ook zou doen. Inhaalactie afmaken en terug naar rechts, of er nou iemand achter me zit of niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!Fotograaf maandag 16 maart 2015 @ 11:03:37 #228
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150690395
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:31 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

Ik kan het allemaal niet bewijzen, maar het lijkt erop of jij conclusies trekt uit een klein verhaaltje dat ik je heb voorgelezen. Doe me een plezier en laat je ''Jij bent niet geschikt voor de openbare weg''-rotzooi achterwege. :{w Kijk in het verkeer maar eens goed rond, dan zie je wel wat voor idioten er rond rijden.
Gek hč, als je zelf trots loopt te vertellen hoe je tot 2x toe de basis voor een ongeluk hebt gelegd, dat er een oordeel komt op basis van die verhalen. Die andere op de weg komen dat niet vertellen hier. Maargoed, hieruit begrijp ik dus dat jij het normaal vindt en vindt dat je als een debiel acties mag uithalen op de weg, omdat anderen het ook doen?
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_150696068
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan nog ben jij degene die een gevaarlijke actie ontketend en niet de bumperklever. Verschil in straf? Voor jou, als de politie het ziet, invordering op basis van artikel 5 met EMG o.i.d. (en een veroordeling die op je strafblad komt te staan) en voor de bumperklever een boete van 280 euro (tot 80 km/h, waar het in dit geval dus over gaat, maar kan oplopen tot 700 euro bij minder dan 3 meter op 130 km/h). En nee, ik kleef niet en heb een stronthekel aan bumperklevers, maar negeer ze gewoon en doe gewoon hetzelfde als ik normaal ook zou doen. Inhaalactie afmaken en terug naar rechts, of er nou iemand achter me zit of niet.
Helaas is er inderdaad een rechter geweest die zo dom dacht. Het bekende eendjesarrest.

De wetsovertreder die aan het kleven is gaat vrijuit en iemand die een normale handeling in het verkeer uitvoert, afremmen, is de pisang.

Maar goed, daarom zal ik ook niet remmen en slechts sterk mijn snelheid gaan variėren. Nog veel irritanter voor de wegpiraat achter me. Overigens alleen bij notoire bumperklevers hoor.
  FOK!Fotograaf maandag 16 maart 2015 @ 14:37:20 #230
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150697472
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:06 schreef Ivo1985 het volgende:
De wetsovertreder die aan het kleven is gaat vrijuit en iemand die een normale handeling in het verkeer uitvoert, afremmen, is de pisang.
Zonder reden afremmen is geen normale handeling in het verkeer. En onder die reden tot afremmen mag wat mij betreft ook gewoon een beest als een eendje of een kat vallen.
The summer is magic!

maandag 16 maart 2015 @ 14:41:22 #231
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_150697617
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:06 schreef Ivo1985 het volgende:

daarom zal ik ook niet remmen en slechts sterk mijn snelheid gaan variėren. Nog veel irritanter voor de wegpiraat achter me.
Wat is nu jouw doel? Zo veilig (en spoedig) mogelijk op je bestemming aankomen of iemand die dicht op je zit zo veel mogelijk irriteren? :{
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 16 maart 2015 @ 17:11:09 #232
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_150703500
Iemand die mij irriteert, irriteer ik graag terug. De veiligste methode is twee keer de afstand houden tot je voorganger, immers de bumperklever houdt geen afstand, dus moet ik zijn afstand bij de mijne optellen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_150704272
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:11 schreef lipje het volgende:
Iemand die mij irriteert, irriteer ik graag terug. De veiligste methode is twee keer de afstand houden tot je voorganger, immers de bumperklever houdt geen afstand, dus moet ik zijn afstand bij de mijne optellen.
In het geval van TS waren er maar twee auto's bij betrokken, dus van een voorligger is geen sprake. Hoe zou jij dat dan doen?
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_150704513
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:37 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zonder reden afremmen is geen normale handeling in het verkeer. En onder die reden tot afremmen mag wat mij betreft ook gewoon een beest als een eendje of een kat vallen.
Zonder reden afremmen niet. Maar als volgende auto moet je wel altijd rekening houden met onverwachts afremmen. Ook wanneer daar van buitenaf niet direct een oorzaak voor te zien is. Denk aan een klapband of technisch gebrek waarvan de bestuurder voor je schrikt. En reken maar dat je ook die kat die ineens haaks de weg op rent niet eerder ziet aankomen dan de bestuurder voor je.

Kortom, wat de reden van het plots remmen is zou er niet toe moeten doen. Het werkelijke gevaar wordt immers veroorzaakt door een bestuurder die daar niet op voorbereid is door voldoende afstand te houden.
pi_150704539
quote:
99s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:41 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wat is nu jouw doel? Zo veilig (en spoedig) mogelijk op je bestemming aankomen of iemand die dicht op je zit zo veel mogelijk irriteren? :{
Mijn doel is zorgen dat die eikel achter me een fatsoenlijke afstand gaat houden zodat ik inderdaad veilig op mijn bestemming kan komen.
  maandag 16 maart 2015 @ 18:18:27 #236
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_150705590
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

In het geval van TS waren er maar twee auto's bij betrokken, dus van een voorligger is geen sprake. Hoe zou jij dat dan doen?
spiegels negeren en doorrijden
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_150706580
Defensief rijden enzo. Dus ruimte maken om andermans fouten te corrigeren. Niet omdat ik die anderen nou zo tof vind, maar omdat ik met 40k per jaar graag heel thuiskom.

En dan nog loop je kans dat je een keer serieus pech hebt.

Ik heb zelf nooit een ongeluk gehad, maar wel een paar keer hulp verleend. Geloof me, je ego is het gewoon niet waard.

Dus laat een formule 1 rijder er gewoon langs, dan rijdt hij tegen een boom Ipv dat hij jou van de weg duwt als hij uiteindelijk dan toch inhaalt waar het eigenlijk niet kan.
Whatever...
pi_150707235
Daarom ging ik met mijn Lada Niva door de berm rechts voorbij dit soort idioten als TS. :r
pi_150707693
Van mij mag er een slotje op.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_150707959
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gek hč, als je zelf trots loopt te vertellen hoe je tot 2x toe de basis voor een ongeluk hebt gelegd, dat er een oordeel komt op basis van die verhalen. Die andere op de weg komen dat niet vertellen hier. Maargoed, hieruit begrijp ik dus dat jij het normaal vindt en vindt dat je als een debiel acties mag uithalen op de weg, omdat anderen het ook doen?
_O-
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_150710043
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:10 schreef ThePartyPooper het volgende:
Van mij mag er een slotje op.
Van mij ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')