Sterker nog; krijg je gewoon een prent voorquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:43 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Jij rijdt op de snelweg ook op de vluchtstrook om uiterst rechts te houden?![]()
En ook theoretisch hoeft de motorrijder niet rechts over de fietssugesstiestrook langs de wegversmalling om uiterst recht te houden.
Het is gewoon een stuk wegdek zonder tekens, dus je zou gewoon over die strook moeten gaan tenzij je er niet overheen zou passen. Dat de ambtenaren dat niet goed uitdenken, tsja... Juridisch gezien zouden er dus geen consequenties aan hangen als je hem als motorrijder gebruikt. Overigens zouden we hier nog wel meer over kunnen discussiëren, want in theorie heb je als motorrijder ook altijd voorrang in deze wegversmalling zonder aanvullende bebording. Waarom? Omdat de motorrijder niet over de as van de weg heen hoeft om door te kunnen rijden, dus op zijn eigen helft kan blijven. Vergelijk het met geparkeerde voertuigen langs een weg, hij van wie de weghelft geblokkeerd is, heeft voorrang te verlenen. De motorrijder heeft ook een geblokkeerde weghelft, maar ondervindt hiervan geen hinder.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:43 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Jij rijdt op de snelweg ook op de vluchtstrook om uiterst rechts te houden?![]()
En ook theoretisch hoeft de motorrijder niet rechts over de fietssugesstiestrook langs de wegversmalling om uiterst recht te houden.
quote:Behoudens in noodgevallen is het de weggebruikers verboden op een autosnelweg of autoweg gebruik te maken van de vluchtstrook, de vluchthaven of de berm.
Valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij wordt ook met de dag gekker geloof ik
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Maar zoals je in de OP al schreef ging je pas meer links rijden op het moment dat de Saabrijder achter je begon te klieren. Dan heeft het niets meer te maken met 'bang zijn dat je in de berm komt' maar met 'ik wil niet ingehaald worden'.
Omdat daar aanvullende regelgeving voor is.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sterker nog; krijg je gewoon een prent voor
Ja; gij zult met uwen motorfiets geen gebruik maken van het fietspad.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat daar aanvullende regelgeving voor is.
Recht van de sterkste, toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:14 schreef DS4 het volgende:
Ik begin langzaamaan te twijfelen over de basiskennis tav verkeersregels van enkele fokkers, wo uiteraard TS.
Het is ook geen fietspad, maar een fietssuggestiestrook. Een fietspad ligt los van de rijbaan waar auto's rijden, een fietsstrook is onderdeel van deze rijbaan en mag in principe niet gebruikt worden door de automobilist, tenzij onderbroken streep (bijvoorbeeld om te parkeren, een uitrit in te draaien, etc.) en een fietssuggestiestrook is een ander kleurtje asfalt zonder enige juridische waarde. Een fietser hoeft zich er niet op te bevinden (bijvoorbeeld bij het inhalen van andere fietsers of als men met 2 naast elkaar fietst), maar bestuurders (!) hebben wel zoveel mogelijk rechts te houden. En die regel geldt ook voor fietsers.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja; gij zult met uwen motorfiets geen gebruik maken van het fietspad.
Dat is dus exact wat TS NIET doet. Hij rijdt op zn baan, waar ie rijdt, niks aan t handje. Dan komt er een auto van achteren die er voorbij wil, en wat doet TS dan? Die gaat naar links. Oftewel, hij beweegt zich naar de rijstrook voor de tegenovergestelde richting, met als doel het de auto achter hem lastiger te maken om in te halen, terwijl die auto overigens net zo makkelijk, als de situatie het toe liet, op de andere rijstrook had kunnen gaan rijden om in te halen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Niet opzij; simpelweg positie op de weg behouden. Indien de bumperklever daadwerkelijk het risico wil nemen te eindigen als een bloederige smurrie in een wrak voor een paar seconden tijdswinst, moet hij of zij dat zelf weten.
Ben al een keer aan de kant gegooid omdat k over dat strookie reed omdat er 5 tegenliggende auto's aankwamen waar ik anders op had moeten wachten.. mag gewoon NIET.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is ook geen fietspad, maar een fietssuggestiestrook. Een fietspad ligt los van de rijbaan waar auto's rijden, een fietsstrook is onderdeel van deze rijbaan en mag in principe niet gebruikt worden door de automobilist, tenzij onderbroken streep (bijvoorbeeld om te parkeren, een uitrit in te draaien, etc.) en een fietssuggestiestrook is een ander kleurtje asfalt zonder enige juridische waarde. Een fietser hoeft zich er niet op te bevinden (bijvoorbeeld bij het inhalen van andere fietsers of als men met 2 naast elkaar fietst), maar bestuurders (!) hebben wel zoveel mogelijk rechts te houden. En die regel geldt ook voor fietsers.
Oja, en we hebben nog een leuke. Bestuurders die zich achter een bestuurder bevinden die richting heeft aangegeven en links of rechts voorgesorteerd staat, mogen deze niet inhalen aan de kant waar hij voorgesorteerd naar staat. Voor fietsers betekent dit dat ze achter een auto moeten blijven wachten totdat deze naar rechts is afgeslagen, terwijl ze hier voorheen wel langs konden.
Ik vind het wel jammer dat je niet op mijn andere post reageert, waar ik het nog heb over voorrang bij wegversmallingen voor bijv. motorrijders.
In geval van dat plaatje zou een motorrijder rechts langs de wegvermalling mogen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben al een keer aan de kant gegooid omdat k over dat strookie reed omdat er 5 tegenliggende auto's aankwamen waar ik anders op had moeten wachten.. mag gewoon NIET.
En tóch ben ik er een keer voor aan de kant gegooid.. kreeg geen prent maar een preek, want 'het was voor fietsers', en ik weet 200% zeker dat het géén fietsstrook (met fietsjes erop), maar een fietssuggestiestrook is daar.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:17 schreef blup het volgende:
[..]
In geval van dat plaatje zou een motorrijder rechts langs de wegvermalling mogen.
Wat duiding:
Dit filmpje, precies zelfde situatie:
Het is juridisch helemaal niets, gewoon weggedeelte dus.
Daarom zeg ik ook: positie op weg behouden. Bumperklever is gevaar nummer één, zelf dan zigzaggend over het wegdek maakt dan gevaar nummer twee.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is dus exact wat TS NIET doet. Hij rijdt op zn baan, waar ie rijdt, niks aan t handje. Dan komt er een auto van achteren die er voorbij wil, en wat doet TS dan? Die gaat naar links. Oftewel, hij beweegt zich naar de rijstrook voor de tegenovergestelde richting, met als doel het de auto achter hem lastiger te maken om in te halen, terwijl die auto overigens net zo makkelijk, als de situatie het toe liet, op de andere rijstrook had kunnen gaan rijden om in te halen.
Dat probeert hij vervolgens te vergoeilijken door te zeggen dat ie naar rechts in de berm terecht zou kunnen komen, maar als hij was blijven rijden waar ie reed vóór hij naar links ging was die berm geen issue geweest, immers, daar reed hij de hele tijd al, dus als ie dat toen niet gevaarlijk vond hoefde hij ook niet naar links te gaan op het moment dat de andere auto achter hem op dook.
Nee, de enige reden dat TS naar links is gegaan is omdat hij zich niet als een 'mak schaap' aan de kant wilde laten duwen. Al het andere gelul is om te verbloemen dat TS gewoon even vanuit een misplaatst onderbuikgevoeletje zijn plek op de weg wilde opeisen. Niks veiligheid, niks angst, niks berm.
Blufpoker dus, wat ie speelde. "Ik vind niet dat je daarlangs mag, dus ik ga er gewoon voor preken."quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
En tóch ben ik er een keer voor aan de kant gegooid.. kreeg geen prent maar een preek, want 'het was voor fietsers', en ik weet 200% zeker dat het géén fietsstrook (met fietsjes erop), maar een fietssuggestiestrook is daar.
Maargoed.. volgens die gele meneer mag het dus inderdaad wel, en had ik toentertijd dus gewoon een zeikjosti te pakken.. of.. hij mij eigenlijk
Die halve meter links zou je er vanaf mogen trekken, daar rijd je immers niet, dan houdt je anderhalve meter over. Moet wel lukken toch, om dan rechts van de wegas te blijven. Zoals ik trouwens al begon: "In theorie..." Nuff said? Het ging mij trouwens om de situatie van een obstakel aan beide kanten. Overigens lijken motorrijders in de file opeens nog maar weinig ruimte nodig te hebben, ondanks dat je van mij wel gewoon de ruimte krijgt (ik ga zoveel mogelijk links of rechts rijden in mijn rijstrook). Over theorie v.s. praktijk gesproken, ook al had ik in een bepaalde versmalde situatie voorrang (ik had het blauwe pijltjesbord), ik hing hem toch echt in de ankers toen er een suïcidale Twingobestuurder gas bij gaf en voorrang nam. Ik had natuurlijk ook gewoon door kunnen rijden, een Defender in echte offroad configuratie (dus hoogste veerstand) met 2 ton erachter ramt echt wel door en ik zal er waarschijnlijk nog wel flink ongeschonden uitkomen ook, maar 2 doden veroorzaken? Wordt hem niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
En ik reageerde niet op dat ander verhaal omdat het gelul is; een motorfiets heeft gewoon 2 meter breedte nodig om ergens op een fatsoenlijke manier langs te kunnen rijden met wat error margin; je bent ongeveer een metertje breed gemiddeld, een halve meter rechts van je en een halve meter links. Op een gemiddelde wegbreedte in de situatie waar jij het over hebt van een meter of 6, is dat dus eigenlijk te krap om tegelijk met een auto en een motorfiets elkaar te passeren naast een geparkeerde auto. Jij zal vast vinden van niet, maar elke weldenkende motorrijder zal zich er niet aan wagen, want als je op de bek ligt met alle ellende van dien, ben je gewoon de lul, en nog fout ook want het obstakel staat aan jouw kant, en jij kunt vooraf niet inschatten of er een pro of een mongool in die auto zit. waag jij je beentjes eraan? Waarschijnlijk wel op internet, maar ik betwijfel of je in het echie ook zo heldhaftig bent.
Het is heel makkelijk met een wijzend vingertje te zeggen dat 'ie te hard gaat, maar je weet nooit wat er aan de hand is. Misschien zijn 99/100 snelheidsovertredingen onnodig, maar je zou maar net iemand met een stervend kind in de achterbak niet voorbij laten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:32 schreef Charged het volgende:
Ondanks een hoog troll gehalte...ja,jij mag iets naar links uitwijken om je eigen veiligheid te waarborgen.
Het zou gvd toch van de gekke zijn dat jij je in de berm laat drukken door een idioot achter je die de max toegestane/verantwoorde snelheid niet in acht neemt.
Walgelijk dit, dat zulke figuren nog op de weg zijn toegestaan.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:36 schreef zarGon het volgende:
Wat je eventueel wel kan doen is heel kort even op de rem trappen, dat forceert ze wel om genoeg afstand te houden.
Ja want dat gebeurd zo vaak, mensen die met stervende kinderen rondrijdenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:06 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk met een wijzend vingertje te zeggen dat 'ie te hard gaat, maar je weet nooit wat er aan de hand is. Misschien zijn 99/100 snelheidsovertredingen onnodig, maar je zou maar net iemand met een stervend kind in de achterbak niet voorbij laten.
Is een extreem voorbeeld maar ik wil alleen maar zeggen dat niet iedereen met haast op weg naar de bank/TV is.
Dan moet je maar niet gaan bumperkleven, henkie.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:07 schreef Susteren het volgende:
[..]
Walgelijk dit, dat zulke figuren nog op de weg zijn toegestaan.
Veel waarheid in deze post.quote:Op donderdag 12 maart 2015 07:29 schreef Toga het volgende:
Saab wil er voorbij, TS wil niet opzij/inhouden. Volgens mij is dat een conflict waar twee volwassen mensen wel uit moeten kunnen komen. TS beweert 80 te rijden en te kunnen bepalen dat de Saab (onnodig) 100 rijdt. Wat maakt het voor jou uit of hij te hard/jij te langzaam rijdt?
Voel je je in je aars genomen als je even aan de kant moet voor die grotere/snellere bak met iemand erin met grotere kloten dan jij? Laat 'm gaan, hou desnoods even in zodat hij sneller kan passeren en de pijn is in 2 seconden over. Het zou voor jou ook rust geven als de koplampen van de Saab uit je achterspiegel zijn verdwenen. Of riskeer dat deze bestuurder jou echt een keer aan de kant drukt of je verderop opwacht.
Ja en laten we die eens het leven zuur maken en flink op de rem trappen. Het is wachten tot een of andere Els of Henk in een Renault als "waarschuwing" op de rem trapt en een Audi in de kofferbak heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:11 schreef Sapstengel het volgende:
In 99.999% van de gevallen is het een sjonnie/achmed of een of andere leaserijder die enorme haast heeft en twee stoplichten verder weer naast je staat.
Genoeg afstand houden.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:22 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ja en laten we die eens het leven zuur maken en flink op de rem trappen. Het is wachten tot een of andere Els of Henk in een Renault als "waarschuwing" op de rem trapt en een Audi in de kofferbak heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |