Hij heeft wel gelijk. Als jij te bang bent in sommige situaties hoor je niet in een auto op de weg. Daarbij denk jij dat je auto een meter breder is dan hij in werkelijkheid is. Op de foto die jij liet zien passen prima 2 auto's naast elkaar zónder dat jij de berm in hoeft te gaan!quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:11 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren of je onzin voor je houden. Je hoeft me trouwens niet te quoten, ik krijg een berichtje omdat jij me met je onzinnige mening wil vervelen. Daar heb ik geen zin in.
Dit is de kern van jouw actie. Jij wil niet rond geduwd worden als een mak schaap. Daarom ga je ook naar links, want hij kán je dan wel voorbij, maar dan moet ie door de berm, iets wat jij niet hoeft als je geqoon rechts gaat rijden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:10 schreef ThePartyPooper het volgende:
Het verbaasd me hoeveel mensen er reageren zonder ook maar de vraag te hebben gelezen:
Ik ga meer links rijden, niet de linker strook, nog niet eens midden op de weg, maar ik ga meer links rijden.
Het idee achter deze zet:
*Meneer in de Saab weet waar hij aan toe is: Als hij er zo voorbij denkt te kunnen, dan mag hij dat doen. Ik blokkeer de weg niet, Saab kan er nog altijd langs zoals op de foto te zien is, hij moet alleen wel door de berm.
*Ik heb ruimte. Komt hij voorbij en moet ik om een of andere reden toch naar rechts heb ik ruimte op de weg. Ik ga niet de berm in, en hoe hard je loopt te jammeren dat ik een zondagsrijder of pestkop ben, nee.
[..]
Kortom, leer lezen en val iemand anders lastig met je zure gejank.
[..]
Daarom. Er rijden te veel incompetente maniakken rond en ik laat mij niet rond duwen als een mak schaap.
[..]
haha cool
quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor nu: neem contact op met slachtofferhulp en neem contact op met de politie om aangifte te doen
Tussen de letterlijke wet en waarop bekeurd wordt zit (gelukkig?) een groot verschil.quote:Op donderdag 12 maart 2015 06:51 schreef eP2e het volgende:
[..]
Oh, dan ben ik als motorrijder dus al 20 jaar fout want ik rij links van het midden in mijn strook, precies zoals het mij en duizenden anderen is aangeleerd. Gek, dat ik en tienduizenden anderen er nooit een bekeuring voor gehad hebben dan?
Ik stel ook niet dat TS de rijbaan zelf moet verlaten om in de berm te gaan rijden. TS stelt echter, dat hij meer naar links gaat rijden bij een mogelijke inhaalactie (om die actie te verhinderen). En dat is wat mij steekt, wat mij tegen staat. Als jij een vrachtwagen kan passeren met je auto (wat dus prima kan), dan kan je ook gewoon ingehaald worden door een andere auto. Ik ga bij tegenliggers ook niet meer de berm in op dit soort wegen (uitgezonderd tractoren met extra brede aanhangsels, maar dan zoek ik een breder punt, bijv. bij een erf, uit om te stoppen), sinds ik een keer schade heb gereden op het in de berm gaan voor een tegenligger die niet aan de kant ging.quote:Op donderdag 12 maart 2015 07:14 schreef Ridocar het volgende:
Mijn mening: TS had opzij gekund, maar of het veiliger was om ingehaald te worden... ik betwijfel het. Ik zou ook gewoon op de rijbaan zijn gebleven. Als Saab wil inhalen gaat 'ie zijn gang maar. Daar is het stuk asfalt aan de andere kant van de streep voor. Maar ik zou zeker niet op het midden (zoveel mogelijk rechts houden) of in de berm (zoveel mogelijk rechts houden) gaan rijden.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:39 schreef DS4 het volgende:
Onder de streep dus twee verkeersdeelnemers fout en m.i. TS het meest fout, want zijn gedrag en gebrek aan rijkwaliteit roept deze situatie op.
Precies wat ik altijd roep!quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:14 schreef Haasbeuntje het volgende:
Als ze me willen inhalen doen ze dat, maar ik zal ze het niet moeilijk gaan maken om mij in te halen.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dan moet je dat zeggen. Je hebt zelf gezegd dat je links gaat rijden. Wij kunnen niet ruiken dat je daarmee niet bedoelt dat je op het midden van de weg gaat rijden om de ander te irriteren. Zoals jij het zei leek het er namelijk op van wel.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:21 schreef ThePartyPooper het volgende:
Scenario: Ik rijd op een landweggetje met veel bochten waar nog net 2 auto's naast elkaar kunnen rijden. De maximumsnelheid is 80KMH en ik rijd 80KMH waar mogelijk. Achter mij nadert een oude Saab met 100KMH op de linkerkant van de weg. Het idee achter het links rijden is mij aan de kant dwingen zodat hij zich er langs kan persen. Omdat ik de maximumsnelheid rijd en ik echt aan de kant moet om hem er langs te laten (dwz wielen gevaarlijk dicht bij/in de berm) ga ik meer links rijden.
Mag dat?
Dit is mij vandaag gebeurd, en het is niet de eerste keer. Sommige mensen worden hysterisch als ze niet langs mij kunnen maar ik wil ook niet voor ze aan de kant.
Stop nou maar gewoon, je hebt inmiddels jezelf compleet belachelijk gemaakt en spreekt jezelf alleen maar tegen.quote:
quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is de kern van jouw actie. Jij wil niet rond geduwd worden als een mak schaap. Daarom ga je ook naar links, want hij kán je dan wel voorbij, maar dan moet ie door de berm, iets wat jij niet hoeft als je geqoon rechts gaat rijden.
Jij hebt gewoon een misplaatst onderbuikgevoeletje dat jij die meneer wel eens even zal laten zien hoe de zaakjes geregeld gaan worden, en die gaan geregeld worden zoals jij dat zegt, want jij bent toch zeker geen mak schaap!
Flikker toch op, niks onveilig blabla, daarmee vergoeilijk je je eigen gedrag want jij gaat alleen maar naar links om je achterligger dwars te zitten. Dat is je hoofdreden, omdat je ego'tje groter is dan het zou moeten. Overigens kunnen op die foto 2 autos meer dan makkelijk naast elkaar.
Je stelt je aan.
Noem rijbewijs of rijden en iedere fokker hier zal een reden verzinnen waarom iemand niet op de weg mag rijden puur om zuur te doen. Misschien omdat sommige mensen er tot hun 24e over doen om een rijbewijs te halen of wat voor reden dan ook. Je mag van alles vinden, maar er is een reden waarom ik mijn rijbewijs nog steeds heb. Ik maak 2000km per maand en heb nog nooit een krasje schade gereden. Als je nog nuttige informatie hebt mag je dat posten, als je nog meer wil mekkeren doe je dat maar ergens anders.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Als jij te bang bent in sommige situaties hoor je niet in een auto op de weg. Daarbij denk jij dat je auto een meter breder is dan hij in werkelijkheid is. Op de foto die jij liet zien passen prima 2 auto's naast elkaar zónder dat jij de berm in hoeft te gaan!
Ligt dat aan jou? Of aan de alertheid van het andere verkeer? Zie je ook vaak bij oudjes: "Nog geen schade gehad." En vervolgens zie je ze de weg op draaien, hoor je een hoop getoeter, zie je gesein en hoor je banden piepen, omdat ze doodleuk allerlei ander verkeer over het hoofd hebben gezien.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:11 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik maak 2000km per maand en heb nog nooit een krasje schade gereden.
Dat is een hoop geblaat wat allemaal geen antwoord is op waarom jij denkt voor eigen rechter te kunnen spelen. Overigens maak ik 1000km per week, zijn dus 4000km per maand, heb nog nooit een ongeluk gehad, doe dat al vanaf dat ik mn rijbewijs heb en dat is al sinds '99, en heb ook nog nooit ook maar een krasje schade gereden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:11 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Noem rijbewijs of rijden en iedere fokker hier zal een reden verzinnen waarom iemand niet op de weg mag rijden puur om zuur te doen. Misschien omdat sommige mensen er tot hun 24e over doen om een rijbewijs te halen of wat voor reden dan ook. Je mag van alles vinden, maar er is een reden waarom ik mijn rijbewijs nog steeds heb. Ik maak 2000km per maand en heb nog nooit een krasje schade gereden. Als je nog nuttige informatie hebt mag je dat posten, als je nog meer wil mekkeren doe je dat maar ergens anders.
Dus je auto is smaller dan de weghelft. Dat zegt je hier zelf. Dan kan iemand anders dus prima inhalen over de linkerrijbaan. Dus doe lekker normaal, ga in het midden of iets rechts op de weg rijden en iemand anders kan je gewoon inhalen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:10 schreef ThePartyPooper het volgende:
Het verbaasd me hoeveel mensen er reageren zonder ook maar de vraag te hebben gelezen:
Ik ga meer links rijden, niet de linker strook, nog niet eens midden op de weg, maar ik ga meer links rijden.
Maar ondertussen rij je wel als een natte krant en probeer je ook nog anderen in het verkeer te dwingen te rijden naar jouw normen. Dat is ook niet iets om trots op te zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:11 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik maak 2000km per maand en heb nog nooit een krasje schade gereden.
Zijn niet zijn normen hequote:Op donderdag 12 maart 2015 14:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar ondertussen rij je wel als een natte krant en probeer je ook nog anderen in het verkeer te dwingen te rijden naar jouw normen. Dat is ook niet iets om trots op te zijn.
Prima, je gaat meer links rijden. En waarom zou je dat in vredesnaam doen? Wat is er bijvoorbeeld mis mee om je huidige positie te houden? Kom je toch ook niet dichter bij de enorm afschrikwekkende berm, die rechtstreeks uit de hel komt, zo gevaarlijk is ie. Als er kans is dat je ingehaald wordt, dan kom je automagisch nog dichter in de buurt van de grijpgrage klauwen van deze berm, zodat je echt meer naar links moet gaan rijden?quote:
Dit advies ga ik gewoon aanhouden. Als het niet mocht dan was er vast al iemand die een duidelijke bron had vermeld.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:30 schreef Mark031 het volgende:
Wat heb je geleerd tijdens rijles? Veiligheid staat op nummer 1 en doorstroming op nummer 2.
Breng jezelf niet in gevaar, omdat een of andere sukkel haast heeft en erlangs wil. Als het niet mogelijk is om iets naar rechts te gaan, dan heeft hij gewoon pech.
Gaat er niet om of het eng is, hij rijdt netjes de max. toegestane snelheid.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat is er zó eng aan die berm? Stel je eens voor dat je in de berm komt, wat dan? Wat gebeurt er dan? Niks! Er gebeurt helemaal niks.
Als je goed kan rijden, kun je ook omgaan met in de berm komen. Al dan niet per ongeluk. Ik ben twee keer in de berm gekomen tijdens het rijden. Eén keer was zelfs een modderige berm. Ik leef nog, de auto is nog heel. Niks aan de hand.
Hier kunnen zelfs vrachtwagens elkaar nog passeren. Doe niet zo debiel en maak gewoon wat ruimte. Je bent er zeker zo een die met witte knokkels om het stuur en je voorhoofd tegen het raam rijdt.quote:
Waarom zou hij naar links komen als iemand harder rijdt? Dat is het hele punt. Nog NIEMAND hier heeft gezegd dat TS de berm in moet gaan bij een inhaler. Het hele probleem is juist dat TS wel uit wijkt bij een inhaler... Naar links.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:03 schreef Fopje het volgende:
Gaat er niet om of het eng is, hij rijdt netjes de max. toegestane snelheid.
Waarom zou hij moeten uitwijken omdat iemand te hard rijdt? Moet hij maar even geduld hebben.
Dat is TS dus en daar heeft iedereen juist zo'n probleem mee.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:04 schreef PoisonPrince het volgende:
maar mensen die expres midden op de weg rijden zijn ook niet veel beter.
quote:
Dus hij zegt dat hij niet midden op weg de rijdt maar wel dat hij wat linkser gaat rijden dan? Ik ging na snel ff lezen van het eerste uit maar ok, dan rijdt hij midden op weg, als je gewoon hetzelfde doet als voor een tegenligger is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is TS dus en daar heeft iedereen juist zo'n probleem mee.
[..]
Zou je dan tegenliggers moeten kunnen verwachten? Als je de niet conventionele route neemt (leuk rijdenquote:Op donderdag 12 maart 2015 17:23 schreef Fer het volgende:
Situatie 1: Het pas gewoon echt niet. TS kan gewoon blijven rijden, waar die rijdt. De achterligger komt er toch nooit langs.
Van die wegen, als er een tegenligger komt, je beiden terug naar stapvoets moet en een stukje de berm in moet. Smaller dan op de foto van TS, maar nog zonder passeerstroken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zou je dan tegenliggers moeten kunnen verwachten? Als je de niet conventionele route neemt (leuk rijden) naar bijv. Walibi vanaf Amsterdam, kom je ook over dat soort weggetjes en daar liggen passeerstroken om de paar honderd meter. Die weggetjes zijn echt flink smaller dan dit.
Alles leuk en aardig, maar feitelijk stel je de vraag of jouw verkeersgedrag door de beugel kan en het antwoord is "nee"... Maar dat wil je dan weer liever niet horen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
Er zijn mensen bij die dit heel persoonlijk nemen, heb ik door.
Nou nee hoor, de enige die het persoonlijk neemt ben jij. Zelfs zo persoonlijk dat je bevestiging voor je in jouw ogen goede actie, bevestigd wil zien in dit topic op Fok! in de volste verwachting dat iedereen tegen je zegt 'goed gedaan knul'. Als dan in de realiteit blijkt dat er op je eigen gedrag nogal wat aan te merken is ben je ineens niet meer zo flink, en dan ga je proberen op een flauwe manier toch nog het laatste woord te hebben.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
Er zijn mensen bij die dit heel persoonlijk nemen, heb ik door.
watquote:Op donderdag 12 maart 2015 18:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou nee hoor, de enige die het persoonlijk neemt ben jij. Zelfs zo persoonlijk dat je bevestiging voor je in jouw ogen goede actie, bevestigd wil zien in dit topic op Fok! in de volste verwachting dat iedereen tegen je zegt 'goed gedaan knul'. Als dan in de realiteit blijkt dat er op je eigen gedrag nogal wat aan te merken is ben je ineens niet meer zo flink, en dan ga je proberen op een flauwe manier toch nog het laatste woord te hebben.
Het komt anders op velen anders over.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:08 schreef ThePartyPooper het volgende:
wat![]()
Ik probeer gewoon een goed en serieus antwoord te krijgen op een simpele vraag, krijg ik een hoop zure trolls en nutteloze informatie.
Al je berichten laten zien dat jij echt nul komma nul rij inzicht hebt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:08 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
wat![]()
Ik probeer gewoon een goed en serieus antwoord te krijgen op een simpele vraag, krijg ik een hoop zure trolls en nutteloze informatie.
bron?quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het komt anders op velen anders over.
Maar feit is en blijft dat jij rechts moet houden, period. Als jij dat doet kan iemand je daar gewoon inhalen.
Je overtreedt dus de wegenverkeerswet, maar velen met jou.... Wat komt door een gebrek aan rijkwaliteit, te weten dat je niet kan inschatten hoe breed jouw auto is.
Sorry, die regel is echt onbekend voor je??? Hallo!!!! Dat is een basisregel!quote:
quote:
quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat is er zó eng aan die berm? Stel je eens voor dat je in de berm komt, wat dan? Wat gebeurt er dan? Niks! Er gebeurt helemaal niks.
Als je goed kan rijden, kun je ook omgaan met in de berm komen. Al dan niet per ongeluk. Ik ben twee keer in de berm gekomen tijdens het rijden. Eén keer was zelfs een modderige berm. Ik leef nog, de auto is nog heel. Niks aan de hand.
Die is al genoemd, maar te vaag. Kan op veel manieren worden geïnterpreteerd. ''Zo veel mogelijk rechts rijden'' Niet op de linker strook? Mag ik wel een veilige afstand tot de berm houden?quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry, die regel is echt onbekend voor je??? Hallo!!!! Dat is een basisregel!
Art. 3, lid 1, reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.
Maar... Tsjonge!
Wat voor auto rij jij? Het lukt mij wel om netjes rechts te rijden op dat soort wegen en beide auto's zijn zeer breed.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:06 schreef ThePartyPooper het volgende:
Die is al genoemd, maar te vaag. Kan op veel manieren worden geïnterpreteerd. ''Zo veel mogelijk rechts rijden'' Niet op de linker strook? Mag ik wel een veilige afstand tot de berm houden?
Nou daar heeft TS mi wel een punt. Het maakt niet uit wat negentig procent vindt, gelukkig, en als je van mening bent dat je onnodig een risico loopt moet je het voor de reden die in de OP beschreven wordt zeker niet doen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:48 schreef eXplorer1 het volgende:
Bestuurder van de Saab zit lekker thuis op de bank TV te kijken en TS zit zichzelf half op te vreten achter de PC op fok
Ts, je had gewoon hem kunnen laten inhalen zonder gezeik zoals 90% van de mensen in dit topic je proberen te vertellen.
Je moet er niet bij nadenken, maar gewoon letterlijk doen wat er staat. Rechts houden is rechts houden. In theorie betekent dat dus ook dat een motorrijder rechts van de wegversmalling zou moeten rijden:quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:06 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Die is al genoemd, maar te vaag. Kan op veel manieren worden geïnterpreteerd. ''Zo veel mogelijk rechts rijden'' Niet op de linker strook? Mag ik wel een veilige afstand tot de berm houden?
Deze weg versmallingen, mijn god, ambtenaren.....quote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je moet er niet bij nadenken, maar gewoon letterlijk doen wat er staat. Rechts houden is rechts houden. In theorie betekent dat dus ook dat een motorrijder rechts van de wegversmalling zou moeten rijden:
[ afbeelding ]
neequote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je moet er niet bij nadenken, maar gewoon letterlijk doen wat er staat. Rechts houden is rechts houden. In theorie betekent dat dus ook dat een motorrijder rechts van de wegversmalling zou moeten rijden:
[ afbeelding ]
Dat is wel een aardige samenvatting.... eens dus.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:48 schreef eXplorer1 het volgende:
Bestuurder van de Saab zit lekker thuis op de bank TV te kijken en TS zit zichzelf half op te vreten achter de PC op fok
Ts, je had gewoon hem kunnen laten inhalen zonder gezeik zoals 90% van de mensen in dit topic je proberen te vertellen.
Ja, dat mag. Maar zoals je in de OP al schreef ging je pas meer links rijden op het moment dat de Saabrijder achter je begon te klieren. Dan heeft het niets meer te maken met 'bang zijn dat je in de berm komt' maar met 'ik wil niet ingehaald worden'.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:06 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
"Zo veel mogelijk rechts rijden" kun je iig niet rijmen met "Omdat ik de maximumsnelheid rijd en ik echt aan de kant moet om hem er langs te laten (dwz wielen gevaarlijk dicht bij/in de berm) ga ik meer links rijden. "quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:06 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Jij wordt ook met de dag gekker geloof ikquote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het aan mij lagquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij wordt ook met de dag gekker geloof ik
Jij rijdt op de snelweg ook op de vluchtstrook om uiterst rechts te houden?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |