Tja, een goed werkende app maar dan voor Windows Phone met pushberichten daar heb ik ook wel maximaal 10 euro voor over. Voor de gewone emails van nieuwe projecten ben ik tevreden met de service van u met dat dingetje.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik denk dat je >90% van je aanmeldingen kwijt bent zodra je een betaalde service gaat aanbieden.
Maak er een iPhone app van die met pushberichten komt en die mijn actieve projecten in een mooi overzichtje met graphics toont, en ik ben best bereid er eenmalig een paar euro voor te betalen.
eens.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:39 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben niet zo positief over de nabije toekomst.
Als een drama project als Vitadent met 5S en BB vol gaat komen tegen 6% is dat echt geen plus hoor.
Er komt te veel geld dat érgens naartoe moet.
Crowdfund bubble in de maak.....
Betaalreferentie?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:53 schreef JortK het volgende:
Iemand die nog een keer durft om uit te leggen hoe de GeldvoorElkaar betaalreferentie is opgebouwd?
Het betalingskenmerk is één lang cijfer, maar moet je als volgt lezen:quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:53 schreef JortK het volgende:
Iemand die nog een keer durft om uit te leggen hoe de GeldvoorElkaar betaalreferentie is opgebouwd?
Het lijkt me handig/verstandig om, naast de conversie, ook altijd de originele brondata op te slaan (de gve-rating).quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:16 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Die conversie doe ik om het vergelijkbaar te maken met de A+/A/A-/B+/B/B-/C+/C/C- rating van KOM.
Overigens denk ik er ook over een vergoeding te vragen voor gvemailer, wat vinden jullie een redelijk bedrag?
Zijn er mensen die interesse hebben in portfolio management (over meerdere CF platforms)?
Ik denk hetzelfde wat nu bij andere financiële producten het geval is. Standaard vragenlijst waar je afgeraden wordt meer risico te nemen dat wat de overheid goed voor je acht. Ik heb ook 26x akkoord moeten geven dat ik mijn pensioen zelf wil alloceren tussen fondsen bij de Aegon.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:32 schreef eenjongen... het volgende:
Ik zit voor een schoolopdracht naar het AFM rapport te kijken. Maar er staat niet letterlijk dat de grenzen van ¤20.000,- en ¤40.000,- zullen verdwijnen, maar dat er een 'passendheidstoets' moet worden ingevoerd gericht op de geldgevers die het mogelijk zou maken om boven deze gestelde normen te kunnen investeren.
Dit komt ook voor in de brief die minister Dijsselbloem, na aanleiding van het rapport, naar de kamer heeft gestuurd.
Ik ben vrij benieuwd wat voor een toets dat dan moet worden.
Aah, nog nooit meegemaakt. Maar je denkt dus meer adviserend dan dwingend?quote:Op zondag 15 maart 2015 20:35 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik denk hetzelfde wat nu bij andere financiële producten het geval is. Standaard vragenlijst waar je afgeraden wordt meer risico te nemen dat wat de overheid goed voor je acht. Ik heb ook 26x akkoord moeten geven dat ik mijn pensioen zelf wil alloceren tussen fondsen bij de Aegon.
Ik denk het wel. Zo werkt het nu ook bij alle brokers, pensioenuitvoerders etc. Google is overigens your friend, genoeg voorbeelden voorhanden.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:39 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Aah, nog nooit meegemaakt. Maar je denkt dus meer adviserend dan dwingend?
Ctrl-F5 deed bij mij the trick.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:38 schreef bleyenburg het volgende:
Lay-out GvE nog steeds problematisch bij mij.
Iemand hier ook nog?
Nee, ik zie niets bijzonders op dit moment, ik gebruik firefox.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:38 schreef bleyenburg het volgende:
Lay-out GvE nog steeds problematisch bij mij.
Iemand hier ook nog?
#oplosmodus aan mail GVE even dat het aan de cache ligt en dat een harde refresh de oplossing is.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:56 schreef bleyenburg het volgende:
#zeurmodus aan: Beetje jammer dat dit via een forum opgelost moet worden terwijl vanuit GvE een oorverdovende stilte komt na diverse telefoontjes en email.....
Ja!quote:Op zondag 15 maart 2015 17:19 schreef k_man het volgende:
Hoe dan jullie het met de belastingaangifte? Geef je het op bij 'uitgeleend geld en andere vorderingen'?
Dan kan je beter geld betalen aan gvemailer, die is een stuk completer.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Kosten zijn begreep ik, als ik het goed onthouden heb, ongeveer 75 euro per jaar. Als er nou 8 mensen zijn die per jaar 10 euro willen betalen is het opgelost. Ik heb dan wel zoiets, niet betalen is niet op de lijst maar dat is mijn persoonlijke mening. Als er dan meer liefhebbers zijn die 10 euro willen betalen om op de lijst te komen dan is dat geld alvast weer voor volgend jaar. Geef maar, via een prive bericht, het rekeningnummer en naam door, dan maar ik het vandaag nog over.
Voor de basisfunctionaliteit van de mailer zou ik niks over hebben, ik vind dat zo simpel om te doen (heb het tenslotte zelf gedaan) en vind het niet passen dat je met andermans gegevens (GvE) geld zou verdienen. Ook denk ik dat GvE binnenkort met deze functionaliteit komt, gratis. Ander platformen hebben dit al dacht ik gezien te hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:16 schreef st1ppy het volgende:
Overigens denk ik er ook over een vergoeding te vragen voor gvemailer, wat vinden jullie een redelijk bedrag?
Bedankt voor alle tips. Ik heb het zelf nooit zo gezien dat ik geld zou vragen voor andermans informatie, maar alleen voor de functionaliteit. De inhoud van de mailtjes is immers niet anders dan dat je op de websites kunt vinden.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Voor de basisfunctionaliteit van de mailer zou ik niks over hebben, ik vind dat zo simpel om te doen (heb het tenslotte zelf gedaan) en vind het niet passen dat je met andermans gegevens (GvE) geld zou verdienen. Ook denk ik dat GvE binnenkort met deze functionaliteit komt, gratis. Ander platformen hebben dit al dacht ik gezien te hebben.
Ik zou een soort freemium model toepassen, gratis mailer en wat basisstatistieken over de diverse crowdfunding platformen. Aangevuld met wat Google Ads zodat je toch een centje kan verdienen. Ik denk dat er wel behoefte is aan multi platform management en wat extra functies als statistieken. Daar zou je per jaar een paar euro voor kunnen betalen.
Beetje de Fok! manier, gratis basisfuncties met advertenties en dan diverse upgrades naar meer functies en geen reclame meer.
Maar bedenk wel, geld incasseren is ook gezeik incasseren. Mensen die een project missen door te late mail, mail die in spamfilter komt, site die het niet doet, etc. etc. gaat je gezeik opleveren. Daar moet je wel klaar voor zijn.
Dat klinkt toch net anders dan wat je afgelopen vrijdag nog schreef:quote:Op maandag 16 maart 2015 13:20 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Tot nu toe blijf ik de mailer gratis doen, het "product" wat er staat is slechts alleen om het recht voor te behouden. Mocht ik ooit een bedrag vragen, dan zou het alleen om een vergoeding gaan. Gvemailer is voor mij nog steeds een leuk hobby project, waarbij ik het leuk vind dat andere gebruik kunnen maken van wat ik ooit voor mijzelf begonnen ben bij gebrek aan :-)
Die statistieken ontbreken mij over het algemeen ook. Ik kan wel achterhalen welke project niet meer "bestaan". Er zijn soms projecten die van hun site verdwijnen (404), mogelijk dat die projecten niet meer betalen of zoiets.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
dank st1ppy leuk om te weten. Weten we eigenlijk ook welke projecten er door faillissement niet meer betalen? En welke bij de deurwaarder liggen?
Ik heb dit wel eens gevraagd bij GVE en krijg daar geen goed antwoord op.
Ze willen wat dat betreft dus niet met de billen bloot.
Er is denk ik ook niets mis mee om een vergoeding te vragen, je stopt er ook een hoop tijd in. In het begin ben je (denk ik) wat te enthousiast van start gegaan wat mij en andere een onprettig idee / beeld gaven en daarnaast klonk het allemaal veel te commercieel. Uit bovenstaande mag duidelijk zijn dat ik er heus geen probleem van maak om ergens een vergoeding voor te betalen maar op heel veel toeters en bellen zit ik persoonlijk niet te wachten, wel op een simpele Windows Phone app met pushberichtenquote:Op maandag 16 maart 2015 13:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat klinkt toch net anders dan wat je afgelopen vrijdag nog schreef:
Op vrijdag 13 maart 2015 18:16 schreef st1ppy het volgende:
Goed idee.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:48 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Die statistieken ontbreken mij over het algemeen ook. Ik kan wel achterhalen welke project niet meer "bestaan". Er zijn soms projecten die van hun site verdwijnen (404), mogelijk dat die projecten niet meer betalen of zoiets.
Ik kan me wel voorstellen dat je bij eventuele wanbetaling enkel de mogelijk gedupeerden informeert. Dat is immers een zaak tussen schuldenaar(s) en schuldeisers. Wel zou het wenselijk zijn om de statistieken over wanbetaling openbaar te maken.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
dank st1ppy leuk om te weten. Weten we eigenlijk ook welke projecten er door faillissement niet meer betalen? En welke bij de deurwaarder liggen?
Ik heb dit wel eens gevraagd bij GVE en krijg daar geen goed antwoord op.
Ze willen wat dat betreft dus niet met de billen bloot.
De nattewcrol-meneer is ook in staat van incassobureau dacht ik.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:56 schreef qajariaq het volgende:
Als ik Google mag geloven dan is alleen Blauw tot nog toe omgevallen. Ik kan me niet voorstellen dat een faillissement met tientallen schuldeisers op Google niet terug is te vinden.
Mogelijk kan iemand anders creatiever zoekzinnen te bedenken...
Ik kan in gvemailer een "alart" functie toevoegen alla "like" button. Om kwaliteit te waarborgen mogen dan alleen ingelogde gebruikers 1x die button per project gebruiken. Bij bijvoorbeeld 3 of meer stemmen word het project als "probleem" oid gemarkeerd.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:07 schreef Justme7005 het volgende:
Mss is het handig om samen een lijst aan te leggen met alle 'probleem'-projecten.
Ik zit te denken aan een phonegap project, meteen WM, Android & iOSquote:Op maandag 16 maart 2015 13:49 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Er is denk ik ook niets mis mee om een vergoeding te vragen, je stopt er ook een hoop tijd in. In het begin ben je (denk ik) wat te enthousiast van start gegaan wat mij en andere een onprettig idee / beeld gaven en daarnaast klonk het allemaal veel te commercieel. Uit bovenstaande mag duidelijk zijn dat ik er heus geen probleem van maak om ergens een vergoeding voor te betalen maar op heel veel toeters en bellen zit ik persoonlijk niet te wachten, wel op een simpele Windows Phone app met pushberichten![]()
Dat is eenvoudig aan de status bij te houden. Als een project van met status "open" verdwijnt is er niets aan de hand. Als een project met status "tot stand gekomen" verdwijnt, dan kunnen we daar onze vraagtekens bij zetten.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de projecten die niet tot stand komen daar er te weinig investeerders zijn, op een gegeven moment uit de lijst van projecten verdwijnen
Ik moest 3x lezen...quote:Op maandag 16 maart 2015 14:05 schreef CaLeX het volgende:
[..]
De nattewcrol-meneer is ook in staat van incassobureau dacht ik.
Heeft iemand daar een update van?
Geen idee wat een phonegap is maar van computerprogramma's heb ik dan ook helemaal geen kaas gegetenquote:Op maandag 16 maart 2015 14:11 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Ik zit te denken aan een phonegap project, meteen WM, Android & iOS
Het is toch echt data van een ander, en de grote vraag is of je dat commercieel mag verhandelen. Het is in ieder geval op zijn minst een grijs gebied en ik zou goed nadenken voor je het risico gaat lopen op sancties. Zolang het allemaal vrijheid - blijheid is zal het wel loslopen en hooguit met een waarschuwing afgedaan worden, maar zogauw je er geld mee gaat verdienen... Vergeet ook niet dat GvE hier mee leest en ook niet gek is.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:20 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Bedankt voor alle tips. Ik heb het zelf nooit zo gezien dat ik geld zou vragen voor andermans informatie, maar alleen voor de functionaliteit. De inhoud van de mailtjes is immers niet anders dan dat je op de websites kunt vinden.
Ik begrijp dat jij erin zit? Was dat ook een 'hoog risico' project volgens GvE en/of Graydon? Ben even benieuwd... kon met een snelle google actie alleen vinden dat het initiële bedrag 50k was....quote:Op maandag 16 maart 2015 15:02 schreef Justme7005 het volgende:
Bebyzaak is Be-dazzled. Volgens verslag van de curator wordt dit faillissement begin 2015 afgewikkeld. Het verslag lezende vermoed ik dat er niet veel meer uitgekeerd zal worden.
Was een project met classificatie E (starter), tegen 9,5% (http://archive-nl.com/pag(...)project.aspx?id=1885)quote:Op maandag 16 maart 2015 17:59 schreef aborren het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij erin zit? Was dat ook een 'hoog risico' project volgens GvE en/of Graydon? Ben even benieuwd... kon met een snelle google actie alleen vinden dat het initiële bedrag 50k was....
Dat gaat om een bedrag van 12.500 euro, dat mag toch geen enkel probleem zijn? Tenminste dat project kan wel mislopen maar zo iemand moet dat toch wel kunnen aflossen?quote:Op maandag 16 maart 2015 19:25 schreef leolinedance het volgende:
Zijn er hier mensen die in Flex Zichtbaar hebben geīnvesteerd? https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=8686
Ik hoor dat het niet zo goed gaat en alle zeilen bijgezet moeten worden. Hoop zowel voor de ondernemer als de investeerders dat alles goed komt.
Babyzaak?quote:Op maandag 16 maart 2015 20:22 schreef Coelho het volgende:
Ben toch wel benieuwd waar het dan mis loopt bij zo'n babyzaak. Ik zou denken dat dat juist een sector is waar altijd wel redelijk vraag naar blijft. Gevalletje too much, too soon?
Uit het faillissement rapport wat ik inmiddels gevonden heb op http://www.isolvency.nl/b(...)ed-Babyspeciaalzaak/ blijkt volgens curator een 'structureel veel te lage omzet' als oorzaak. Daar zou een classificatie / Graydon toch ook naar kijken?quote:Op maandag 16 maart 2015 20:22 schreef Coelho het volgende:
Ben toch wel benieuwd waar het dan mis loopt bij zo'n babyzaak. Ik zou denken dat dat juist een sector is waar altijd wel redelijk vraag naar blijft. Gevalletje too much, too soon?
Ik heb er echt geen bal verstand van maar ik geloof je helemaal. Zijn daar nog kosten aan verbonden?quote:Op maandag 16 maart 2015 20:54 schreef ĩ het volgende:
Ben bezig met een nieuw idee. Komt er in hte kort op neer dat mijn kleine servertje nog maar 1 mail hoeft uit te sturen naar een lijst. Mensen abonneren dan op die lijst.
Dat betekent:
(1) Iedereen kan zelf aan/afmelden
(2) Server hoeft niet meer 100 mails ineens te sturen.
En dit soort dingen zijn de reden waarom ik niet goed snap waarom zoveel mensen (hier) als een blind paard geld lopen over te maken.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:25 schreef leolinedance het volgende:
Zijn er hier mensen die in Flex Zichtbaar hebben geīnvesteerd? https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=8686
Ik hoor dat het niet zo goed gaat en alle zeilen bijgezet moeten worden. Hoop zowel voor de ondernemer als de investeerders dat alles goed komt.
quote:Op maandag 16 maart 2015 20:54 schreef ĩ het volgende:
Ben bezig met een nieuw idee. Komt er in hte kort op neer dat mijn kleine servertje nog maar 1 mail hoeft uit te sturen naar een lijst. Mensen abonneren dan op die lijst.
Dat betekent:
Graydon kijkt naar betaalgedrag en rating naar ingeschatte afloscapaciteit, nee dusquote:Op maandag 16 maart 2015 20:54 schreef aborren het volgende:
[..]
Uit het faillissement rapport wat ik inmiddels gevonden heb op http://www.isolvency.nl/b(...)ed-Babyspeciaalzaak/ blijkt volgens curator een 'structureel veel te lage omzet' als oorzaak. Daar zou een classificatie / Graydon toch ook naar kijken?
Ik vind het wel gevaarlijk dat je zulke geruchten op internet gaat verspreiden. Kan het laatste zetje zijn voor een bedrijf.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:25 schreef leolinedance het volgende:
Zie het nu jaquote:Op maandag 16 maart 2015 20:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
Stukkie teruglezen
Ja, ik had voor de duidelijkheid kunnen quoten
Ik heb er in geinvesteerd, ben benieuwd. Het loopt ook pas 3 maanden en ik denk dat een dergelijk meetingpoint een iets langere aanlooptijd heeft.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:25 schreef leolinedance het volgende:
wat bedoel je hiermee? Dat iedereen een BCC krijgt ipv een apart mailtje?quote:Op maandag 16 maart 2015 20:54 schreef ĩ het volgende:
Dat betekent:
Blijkbaar zegt hoofdelijke aansprakelijkheid nog niet veel, als ik dit verslag lees. Meneer heeft ook een persoonlijk faillissement aangevraagd en daarmee lijkt me elke vorm van verhalen ook te vervallen...quote:Op maandag 16 maart 2015 20:54 schreef aborren het volgende:
[..]
Uit het faillissement rapport wat ik inmiddels gevonden heb op http://www.isolvency.nl/b(...)ed-Babyspeciaalzaak/ blijkt volgens curator een 'structureel veel te lage omzet' als oorzaak. Daar zou een classificatie / Graydon toch ook naar kijken?
Je kunt ook een eigen mail-relay service draaien, die zijn veel sneller in het afhandelen van mail dan een applicatie.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:54 schreef ĩ het volgende:
Dat betekent:
Ja, dat is inderdaad veel te hoog.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:58 schreef bleyenburg het volgende:
Bij Horecacrowdfunding doe ik niks zolang de fee nog op 2% staat.
Heeft iets meer resources nodig dan ik nu hebquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:11 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Je kunt ook een eigen mail-relay service draaien, die zijn veel sneller in het afhandelen van mail dan een applicatie.
Wat voor server heb je dan staan? Mijn tool draait op 1 core + 1 gig RAM.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:37 schreef ĩ het volgende:
[..]
Heeft iets meer resources nodig dan ik nu heb.
1 core, 32MB ram.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:51 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Wat voor server heb je dan staan? Mijn tool draait op 1 core + 1 gig RAM.
Als we garantie wilden hadden we het geld wel op een spaarrekening gezet..!quote:Op maandag 16 maart 2015 21:55 schreef VeX- het volgende:
[..]
En dit soort dingen zijn de reden waarom ik niet goed snap waarom zoveel mensen (hier) als een blind paard geld lopen over te maken.
Er is geen garantie dat alles gaat zoals je verwacht, de mooie prognoses ten spijt.
Daar heb je wel gelijk in. Had het misschien beter niet kunnen melden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 06:53 schreef Goesten het volgende:
[..]
Ik vind het wel gevaarlijk dat je zulke geruchten op internet gaat verspreiden. Kan het laatste zetje zijn voor een bedrijf.
Ik lees dat je er zelf niet in zit, maar dan nog vind ik dat je met zulke informatie discreet om moet gaan
Jawel hier melden wat je weet is sowieso goed! Misschien in een Spoiler ofzo? Dat scheelt al iets.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Had het misschien beter niet kunnen melden.
Dat ben ik met je eens. Heb het ook niet uit eerste hand dus mijn informatie kan incorrect zijn. We zullen het wel zien.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:36 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb er in geinvesteerd, ben benieuwd. Het loopt ook pas 3 maanden en ik denk dat een dergelijk meetingpoint een iets langere aanlooptijd heeft.
Ik heb dezelfde e-mail gehad. Van mij is 1 project geraakt. Dit project had risico-klasse E. Van de 36 termijnen heb ik er 3 ontvangen. Laten we hopen dat het een tijdelijk achterstand is en dat de kredietnemers alsnog betalen. Ik vind de timing overigens bijzonder, want Lendico betaald alle bedragen doorgaans op 25 maart uit.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:04 schreef vehkah het volgende:
Krijg net een mailing van Lendico.
Een aantal projecten heeft betalingsachterstand. Nu staat er een staatje van 8 projecten.
Als ik dat dan wegzet tegen het totaal aantal projecten is dat naar mijn idee best een hoog percentage (heb geen inzicht in het totaal aantal gerealiseerde projecten van ze hoor!).
Er zit ten eerste verschil in of er problemen zijn, of dat je via via gehoord hebt dat iets eventueel niet loopt. Kan best zijn dat iemand op een rustige dag is langs geweest en daar meteen conclusies aantrekt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:32 schreef Justme7005 het volgende:
Ik zou het fijn vinden als er hier wel werd gemeld wanneer er problemen zijn bij een project. Dat is toch heel waardevolle informatie voor ons allemaal. Als dat het laatste zetje geeft aan een bedrijf dan was die sowieso wel omgevallen.
Zeker omdat GvE in het verleden dit soort dingen bewust verborgen heeft gehouden en zelf betalingen heeft gedaan.quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:56 schreef Justme7005 het volgende:
Het is de verantwoordelijkheid van de ondernemer om op tijd af te lossen. Inoformatie over 'probleemprojecten' vind ik juist heel waardevol omdat voor investeerders moeilijk is in te schatten hoe groot het risico vcan crowdfunding is. Als er problmeen bij een project zijn krijg je daar alleen informatie over als je er zelf in hebt geīnvesteerd. Zolang de platformen hun defaults niet openlijk vermelden is het denk ik aan ons zelf (voor wie wil) om die informatoie met elkaar te delen
Kan je dat op een of andere manier hard maken? Of zelfs maar aannemelijk maken?quote:
Het punt is dat er tot nu toe gewoon keurig is afgelost in dit project, dus de ondernemer voldoet aan zijn verantwoordelijkheid. En of het een probleemproject is, is dus nog maar de vraag. Ik denk dat we het hier moeten delen als er een project is waarin een aflossing niet gebeurt in een bepaalde maand en tot dan gewoon niet ingaan op geruchten.quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:56 schreef Justme7005 het volgende:
Het is de verantwoordelijkheid van de ondernemer om op tijd af te lossen. Inoformatie over 'probleemprojecten' vind ik juist heel waardevol omdat voor investeerders moeilijk is in te schatten hoe groot het risico vcan crowdfunding is. Als er problmeen bij een project zijn krijg je daar alleen informatie over als je er zelf in hebt geīnvesteerd. Zolang de platformen hun defaults niet openlijk vermelden is het denk ik aan ons zelf (voor wie wil) om die informatoie met elkaar te delen
Dat blijkt o.a. uit de publicatie van trustbuddy waarin melding werd gemaakt van de stroppenpot bij GvEquote:Op woensdag 18 maart 2015 09:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Kan je dat op een of andere manier hard maken? Of zelfs maar aannemelijk maken?
Ja en GvE heeft dat zelf ook gemeld in een van de berichten over een project, staat een paar topics terug gepubliceerd.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Kan je dat op een of andere manier hard maken? Of zelfs maar aannemelijk maken?
Kloptquote:Op woensdag 18 maart 2015 13:06 schreef bleyenburg het volgende:
stroppenpot is trouwens door de Zweden afgeschaft (lees: leegehaald)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |