abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150728834
Bij Horecacrowdfunding doe ik niks zolang de fee nog op 2% staat.
pi_150730905
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:54 schreef µ het volgende:
Ben bezig met een nieuw idee. Komt er in hte kort op neer dat mijn kleine servertje nog maar 1 mail hoeft uit te sturen naar een lijst. Mensen abonneren dan op die lijst.

Dat betekent:
(1) Iedereen kan zelf aan/afmelden
(2) Server hoeft niet meer 100 mails ineens te sturen.
Je kunt ook een eigen mail-relay service draaien, die zijn veel sneller in het afhandelen van mail dan een applicatie.
pi_150733144
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:58 schreef bleyenburg het volgende:
Bij Horecacrowdfunding doe ik niks zolang de fee nog op 2% staat.
Ja, dat is inderdaad veel te hoog.
pi_150733399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:11 schreef st1ppy het volgende:

[..]

Je kunt ook een eigen mail-relay service draaien, die zijn veel sneller in het afhandelen van mail dan een applicatie.
Heeft iets meer resources nodig dan ik nu heb ;).
జ్ఞ‌ా
pi_150733841
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:37 schreef µ het volgende:

[..]

Heeft iets meer resources nodig dan ik nu heb ;).
Wat voor server heb je dan staan? Mijn tool draait op 1 core + 1 gig RAM.
pi_150735431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:51 schreef st1ppy het volgende:

[..]

Wat voor server heb je dan staan? Mijn tool draait op 1 core + 1 gig RAM.
1 core, 32MB ram.
జ్ఞ‌ా
pi_150735636
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:45 schreef µ het volgende:

[..]

1 core, 32MB ram.
raspberry als alternatief?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:15:20 #283
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_150743860
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:55 schreef VeX- het volgende:

[..]

En dit soort dingen zijn de reden waarom ik niet goed snap waarom zoveel mensen (hier) als een blind paard geld lopen over te maken.

Er is geen garantie dat alles gaat zoals je verwacht, de mooie prognoses ten spijt.
Als we garantie wilden hadden we het geld wel op een spaarrekening gezet..!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:45:01 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_150747966
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 06:53 schreef Goesten het volgende:

[..]

Ik vind het wel gevaarlijk dat je zulke geruchten op internet gaat verspreiden. Kan het laatste zetje zijn voor een bedrijf.

Ik lees dat je er zelf niet in zit, maar dan nog vind ik dat je met zulke informatie discreet om moet gaan
Daar heb je wel gelijk in. Had het misschien beter niet kunnen melden.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:46:48 #285
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_150748064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Had het misschien beter niet kunnen melden.
Jawel hier melden wat je weet is sowieso goed! Misschien in een Spoiler ofzo? Dat scheelt al iets.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:47:32 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_150748108
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:36 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik heb er in geinvesteerd, ben benieuwd. Het loopt ook pas 3 maanden en ik denk dat een dergelijk meetingpoint een iets langere aanlooptijd heeft.
Dat ben ik met je eens. Heb het ook niet uit eerste hand dus mijn informatie kan incorrect zijn. We zullen het wel zien.
pi_150751612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:04 schreef vehkah het volgende:
Krijg net een mailing van Lendico.
Een aantal projecten heeft betalingsachterstand. Nu staat er een staatje van 8 projecten.
Als ik dat dan wegzet tegen het totaal aantal projecten is dat naar mijn idee best een hoog percentage (heb geen inzicht in het totaal aantal gerealiseerde projecten van ze hoor!).
Ik heb dezelfde e-mail gehad. Van mij is 1 project geraakt. Dit project had risico-klasse E. Van de 36 termijnen heb ik er 3 ontvangen. Laten we hopen dat het een tijdelijk achterstand is en dat de kredietnemers alsnog betalen. Ik vind de timing overigens bijzonder, want Lendico betaald alle bedragen doorgaans op 25 maart uit.
pi_150762781
Ik zou het fijn vinden als er hier wel werd gemeld wanneer er problemen zijn bij een project. Dat is toch heel waardevolle informatie voor ons allemaal. Als dat het laatste zetje geeft aan een bedrijf dan was die sowieso wel omgevallen.
pi_150762955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:32 schreef Justme7005 het volgende:
Ik zou het fijn vinden als er hier wel werd gemeld wanneer er problemen zijn bij een project. Dat is toch heel waardevolle informatie voor ons allemaal. Als dat het laatste zetje geeft aan een bedrijf dan was die sowieso wel omgevallen.
Er zit ten eerste verschil in of er problemen zijn, of dat je via via gehoord hebt dat iets eventueel niet loopt. Kan best zijn dat iemand op een rustige dag is langs geweest en daar meteen conclusies aantrekt.

Verder zie ik niet echt in waarom het waardevolle informatie is. Als een project failliet is vind ik het anders dan dat er eventueel problemen kunnen voordoen. Met die informatie kan je niks omdat je toch niet van een project af kunt.

Als laatste vind ik dat een goede investeerder toch wel in moet zien dat die informatie zowel de ondernemer als de investeerder raakt.

Met andere woorden, harde feiten kun je delen, geruchten niet.
pi_150763159
Het is de verantwoordelijkheid van de ondernemer om op tijd af te lossen. Inoformatie over 'probleemprojecten' vind ik juist heel waardevol omdat voor investeerders moeilijk is in te schatten hoe groot het risico vcan crowdfunding is. Als er problmeen bij een project zijn krijg je daar alleen informatie over als je er zelf in hebt geïnvesteerd. Zolang de platformen hun defaults niet openlijk vermelden is het denk ik aan ons zelf (voor wie wil) om die informatoie met elkaar te delen
pi_150764005
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:56 schreef Justme7005 het volgende:
Het is de verantwoordelijkheid van de ondernemer om op tijd af te lossen. Inoformatie over 'probleemprojecten' vind ik juist heel waardevol omdat voor investeerders moeilijk is in te schatten hoe groot het risico vcan crowdfunding is. Als er problmeen bij een project zijn krijg je daar alleen informatie over als je er zelf in hebt geïnvesteerd. Zolang de platformen hun defaults niet openlijk vermelden is het denk ik aan ons zelf (voor wie wil) om die informatoie met elkaar te delen
Zeker omdat GvE in het verleden dit soort dingen bewust verborgen heeft gehouden en zelf betalingen heeft gedaan.
pi_150764303
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 09:32 schreef Underdoggy het volgende:
en zelf betalingen heeft gedaan.
Kan je dat op een of andere manier hard maken? Of zelfs maar aannemelijk maken?

Dat ze weinig ruchtbaarheid aan defaults zullen geven geloof ik graag. Dat lijkt me inderdaad een taak voor dit forum. Maar geld weggeven terwijl de corebusiness nou juist geld verdienen is geloof ik niet zo hard.

Verder hoef ik -als investeerder- feitelijk niet te weten hoeveel moeite er gedaan moet worden om de lening te betalen. Zolang ze maar betalen is het OK. Je hebt er verder geen invloed op en kan dus helemaal nix met dergelijke info. Aan de andere kant veel van mn projecten hebben een hoge gunfactor en daar ben ik best nieuwsgierig naar.
pi_150764666
GvE had inderdaad een "stroppenpot".
pi_150764688
Underdoggy's bewering aangaande betalingen door GvE zelf kloppen idd
pi_150765060
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:56 schreef Justme7005 het volgende:
Het punt is dat er tot nu toe gewoon keurig is afgelost in dit project, dus de ondernemer voldoet aan zijn verantwoordelijkheid. En of het een probleemproject is, is dus nog maar de vraag. Ik denk dat we het hier moeten delen als er een project is waarin een aflossing niet gebeurt in een bepaalde maand en tot dan gewoon niet ingaan op geruchten.
pi_150765311
Er kwam op GvE even een priveprojectje langs (class 3, 7000 euro, 8%, 48 maanden).
Klein bedragje gedaan: ziet er betrouwbaar uit.
pi_150770374
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 09:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat blijkt o.a. uit de publicatie van trustbuddy waarin melding werd gemaakt van de stroppenpot bij GvE
pi_150770864
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 09:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja en GvE heeft dat zelf ook gemeld in een van de berichten over een project, staat een paar topics terug gepubliceerd.
pi_150770891
stroppenpot is trouwens door de Zweden afgeschaft (lees: leegehaald) :)
pi_150770910
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:06 schreef bleyenburg het volgende:
stroppenpot is trouwens door de Zweden afgeschaft (lees: leegehaald) :)
Klopt :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')