Wat voor schema volg je? en wat is je gewicht/lengtequote:Op zondag 8 maart 2015 21:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Squat gaat de goede kant op, 110x5 gedaan, zat een paar maanden geleden nog vast op 90kg. Meer deadliften is volgens mij de grootste hulp geweest door mijn onderrug te versterken.
5/3/1 met BBB, ben 2.03 en 115 kg, ~20% BF.quote:Op zondag 8 maart 2015 21:45 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Wat voor schema volg je? en wat is je gewicht/lengte
BBB is gewoon met assistance oefeningen erbij toch?quote:Op zondag 8 maart 2015 21:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
5/3/1 met BBB, ben 2.03 en 115 kg, ~20% BF.
Ja, het is 5x10 de lift van die dag (OHP, deadlift, bench of squat) na de worksets, en dan nog 5x10 assistance, beetje push pull verhaal volgens mij. Tegenover OHP staat chinup, bench heeft dumbell row, deadlift heeft hanging leg raises en squat heeft leg curl.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:36 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
BBB is gewoon met assistance oefeningen erbij toch?
Lekker door knallen!
Interesante 531 is dat met 2x 5 x 10.quote:Op maandag 9 maart 2015 00:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja, het is 5x10 de lift van die dag (OHP, deadlift, bench of squat) na de worksets, en dan nog 5x10 assistance, beetje push pull verhaal volgens mij. Tegenover OHP staat chinup, bench heeft dumbell row, deadlift heeft hanging leg raises en squat heeft leg curl.
quote:Op maandag 9 maart 2015 10:07 schreef Ethanolic het volgende:
Lol good luck
5/3/1 squat
5*10 squat
5*10 deadlift
goodbye cns
normale legday schema dit voor mij aangevuld met wat isolatiequote:Op maandag 9 maart 2015 10:07 schreef Ethanolic het volgende:
Lol good luck
5/3/1 squat
5*10 squat
5*10 deadlift
goodbye cns
Dat doe je niet op 1 dag. Althans, niet volgens Jim Wendler himself.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:07 schreef Ethanolic het volgende:
Lol good luck
5/3/1 squat
5*10 squat
5*10 deadlift
goodbye cns
o rly Henkquote:Op maandag 9 maart 2015 10:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat doe je niet op 1 dag. Althans, niet volgens Jim Wendler himself.
Je doet of 5*10 squat of 5*10 deadlift op 1 dag. Niet beide.
http://www.jimwendler.com/2013/05/boring-but-big/
En ja ook dat is aanpoten, maar daarom heb je ook iedere 4e week een deload.
Na 5 keer opnieuw lezen snap ik 't pasquote:
Deadlift of benchpress?quote:Op maandag 9 maart 2015 12:39 schreef star_gazer het volgende:
105kg deadlift staat!! Spotter raakte de bar niet eens aan; had achteraf wel een 110kg kunnen proberen eigenlijk. Maargoed, die bewaar ik voor de volgende keer. 106kg eigenlijk (domme pound plates), maar ik haal er een kilo vanaf omdat die plates rommel zijn en je dus niet precies weet wat je krijgt.
Erna voor de grap 15x60kg gepakt. In de warming up voelde ik het gewicht van de 60kg, maar na 100kg+ lijkt het dus net alsof je lucht aan het wegduwen bent. Had er wel 20 kunnen doen volgens mij
quote:
Thanks. Doel is 120kg dit jaar. Anderhalf keer BW. Vind ik wel een mooi streven.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is wel logischer dan een spotter nodig hebben bij deadlift.
Erg netjes overigens
Alleen als je in een cut fasted traint zou het rondom je training eventueel enigzins een paar procenten kunnen helpen. Als je je voeding op orde hebt zou ik m'n geld er niet aan uitgeven.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:57 schreef Lightweight het volgende:
Zijn BCAA's echt nodig (aka helpen ze daadwerkelijk?) als je wilt cutten?
Begrijp dat alleen vet verliezen praktisch onmogelijk is, maar ik wil niet teveel spier verliezen zoals velen denk ik.
Zit relatief hoog in eiwitten (2,8g/kg) en vetten (1,2g/kg) maar wil er nog wel wat kilo's van af. Schommel rond de 12% nu, zou toch wel richting 8 of 10 willen gaan voordat de bulk weer kan starten.
Kweenie. Maar ik heb het aangepast.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:45 schreef star_gazer het volgende:
Waarom staat mijn bench bij de OP doelen op 75? Moet dus 120 zijn.
Ligt aan het licht of aan kleine vervormingen in de spiegel.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:37 schreef yozd het volgende:
Beetje een Viva forum vraag, maar hebben jullie ook spiegels in huis waarin je meer of minder gespierd lijkt? In mijn badkamer spiegel lijkt het altijd heel wat, maar als ik mezelf dan check in de spiegel die in de gang hangt, dan is het allemaal ineens een stuk minder...
Had het idd fout ingevuld maar kon niet meer aanpassen.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:45 schreef star_gazer het volgende:
Waarom staat mijn bench bij de OP doelen op 75? Moet dus 120 zijn.
Daarom altijd een autoraam als spiegel gebruiken.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ligt aan het licht of aan kleine vervormingen in de spiegel.
Syndroom van Panzer heet dat toch?quote:Op maandag 9 maart 2015 15:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daarom altijd een autoraam als spiegel gebruiken.
Dat weet ik niet. Er was een keer iemand op DBB die er een topic over opende dat hij zo groot was in het autoraam, met de vraag hoe dat kwam.quote:
quote:
Briljant topic was dat idd!quote:Op maandag 9 maart 2015 16:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Er was een keer iemand op DBB die er een topic over opende dat hij zo groot was in het autoraam, met de vraag hoe dat kwam.
Precies. Over straat lopen en dan bijna tegen een tegenligger botsen omdat je zo ingespannen op jezelf zit te geilen in de reflectie van autoramen. Dan pas ben je een echte bro.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daarom altijd een autoraam als spiegel gebruiken.
Is hier ook wel eens langsgekomen. Panzertje die zich onwijs buff voelde als ie langs geparkeerde auto's liep.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Er was een keer iemand op DBB die er een topic over opende dat hij zo groot was in het autoraam, met de vraag hoe dat kwam.
Eh nee, je hebt de bolling van het glas nodig. Niet de holle kant.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Precies. Over straat lopen en dan bijna tegen een tegenligger botsen omdat je zo ingespannen op jezelf zit te geilen in de reflectie van autoramen. Dan pas ben je een echte bro.
Ah okee.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Is hier ook wel eens langsgekomen. Panzertje die zich onwijs buff voelde als ie langs geparkeerde auto's liep.
Stretchenquote:Op maandag 9 maart 2015 16:28 schreef mtchel112 het volgende:
Front squat weer niet gelukt, echt veel te weinig flexibiliteit in mijn armen helaasch
Ik geloof niet dat er hier mensen zijn met podiumambities.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:47 schreef Mr.J het volgende:
Nog mensen in wedstrijdvoorbereiding voor de komende maanden?
Of is dit het powerlift topic geworden?
Ja, daarom loop je ook over straat en bots je, in plaats van over straat rijden en botsen...quote:Op maandag 9 maart 2015 16:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Eh nee, je hebt de bolling van het glas nodig. Niet de holle kant.
Ik las te snel.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, daarom loop je ook over straat en bots je, in plaats van over straat rijden en botsen...
Kijk! Nu een spiegel en 50mm stuff.quote:
Ja mijn vloer heeft al aardig wat deuken opgelopen, maar dan eigenlijk alleen door gewichten die vallen van de bar e.d.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:00 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Kijk! Nu een spiegel en 50mm stuff.
Zou ook wat voor op de vloer doen als je gaat deadliften.
Bij Brazzers worden toch alleen vrouwen geneukt?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:57 schreef Snorrenbaard het volgende:
[ afbeelding ]
Even een nieuw trainingshirt gekocht voor de testosteron boost
Je moet gewoon even achter het gordijntje in de douche springen. Dat is waarschijnlijk een duidelijker signaal voor jouw doelgroep.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:57 schreef Snorrenbaard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag serieus een keer twee gasten in zo'n shirt in de gymquote:Op maandag 9 maart 2015 20:57 schreef Snorrenbaard het volgende:
[ afbeelding ]
Het was een troll haha, maar doe soms wel eens van dat soort shirts aan voor de lol. Mensen zijn zo bang voor de mening van een ander.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik zag serieus een keer twee gasten in zo'n shirt in de gym
Wat voor mening zit daar dan achter? Behalve 'ik ben een puber die met seksueel geladen shirts rond gaat lopen op een plaats waar 90% van de mensen zich al ongemakkelijk voelt'? Wat overigens ook geen mening is.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:21 schreef Snorrenbaard het volgende:
[..]
Het was een troll haha, maar doe soms wel eens van dat soort shirts aan voor de lol. Mensen zijn zo bang voor de mening van een ander.
Je denk serieus dat mensen zich nóg ongemakkelijker gaan voelen door de kleding die een ander draagt? Z'on mensen ben ik namelijk nog nooit tegen gekomen, sowieso zie ik bijna nooit iemand de gym binnenstappen die er ongemakkelijk uitziet.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat voor mening zit daar dan achter? Behalve 'ik ben een puber die met seksueel geladen shirts rond gaat lopen op een plaats waar 90% van de mensen zich al ongemakkelijk voelt'? Wat overigens ook geen mening is.
Denk het zelf van niet.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er hier mensen zijn met podiumambities.
Jij hebt er wat meer kijk op wat betreft wedstrijden. Heb je überhaupt wat te zoeken bij een wedstrijd als natty zijnde?
Hoe zit dat eigenlijk met die atleten die zich als natty profileren? Worden die meer door sponsoren betaald dan atleten die dat niet doen?quote:Op maandag 9 maart 2015 22:10 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Denk het zelf van niet.
De hardheid en volheid die de meeste atleten laten zien is over het algemeen niet te verkijgen door voeding en supps alleen.
Maar goed, zal best kunnen dat er enkele genetische bevoorrechte personen lopen die dit wel lukken.
Zijn er dan zoveel atleten die uitgesproken zeggen dat ze natural zijn?quote:Op maandag 9 maart 2015 22:31 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met die atleten die zich als natty profileren? Worden die meer door sponsoren betaald dan atleten die dat niet doen?
Er niet over praten is één ding, glashard ontkennen terwijl je tren zweet is een ander.
Internationaal zeker, maar op dbb ook dacht ik.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Zijn er dan zoveel atleten die uitgesproken zeggen dat ze natural zijn?
Geen idee of sponsoren echt hiervoor meer betalen. Lijkt mij juist averechts werken. Of er zijn echt zoveel mensen die t zomaar geloven, dat kan ook.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:35 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Internationaal zeker, maar op dbb ook dacht ik.
http://forum.dutchbodybui(...)-346868/index46.htmlquote:Op maandag 9 maart 2015 22:38 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Geen idee of sponsoren echt hiervoor meer betalen. Lijkt mij juist averechts werken. Of er zijn echt zoveel mensen die t zomaar geloven, dat kan ook.
Goede fysiek!quote:Op maandag 9 maart 2015 22:42 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
http://forum.dutchbodybui(...)-346868/index46.html
Ik herinner me bijv dat deze gast heilig claimde natty te zijn. Ik betwijfel het ten zeerste.
Uit zn topic:quote:Op maandag 9 maart 2015 22:42 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
http://forum.dutchbodybui(...)-346868/index46.html
Ik herinner me bijv dat deze gast heilig claimde natty te zijn. Ik betwijfel het ten zeerste.
Idd zeer goed fysiek, natty of niet.quote:
150 eieren per week.quote:
Kip wassenquote:
Goed bezig slang, nog 30 kg en je hebt je doel van dit jaar alquote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:22 schreef Snakey het volgende:
Its one of those days. Kom uit bed, voel me zo zo, denk zelfs nog even niet te gaan trainen. Doe het toch en neem me voor tot 70, misschien 80% te deadliften en weer weg. En dan gaat het ineens zo lekker dat ik 170, wat een PR is voor me, goed van de grond krijg.
Jah, ik moet me vaker kut voelen als ik opsta blijkbaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:29 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Goed bezig slang, nog 30 kg en je hebt je doel van dit jaar al
Dat laatste is bij mij vaak het geval.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jah, ik moet me vaker kut voelen als ik opsta blijkbaar.![]()
Ik begin er beter in te worden mezelf mentaal te overtuigen dat een nieuw gewicht omhoog komt. Dat scheelt echt enorm. En een beter DL ritme, niet te vaak te zwaar willen.
Nee precies. Ik begin nu pas een beetje te leren om me in te houden. Ego wordt dus niet echt minder met de jaren.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:43 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Dat laatste is bij mij vaak het geval.
Elke keer tot 90 % van je max ofzo tillen werkt niet.
Cns vind dat niet zo leuk
Voor zover ik begreep is Candito natty en doet hij het goed. Of heb ik het mis?quote:Op maandag 9 maart 2015 22:10 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Denk het zelf van niet.
De hardheid en volheid die de meeste atleten laten zien is over het algemeen niet te verkijgen door voeding en supps alleen.
Maar goed, zal best kunnen dat er enkele genetische bevoorrechte personen lopen die dit wel lukken.
Zijn fysiek ziet er veel minder hard uit, dus zou heel goed kunnen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep is Candito natty en doet hij het goed. Of heb ik het mis?
Well done.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zo, 4x180 DL (ongeveer 2x BW). Die laatste wel alle zeilen bij moeten zetten...
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zo, 4x180 DL (ongeveer 2x BW). Die laatste wel alle zeilen bij moeten zetten...
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:22 schreef Snakey het volgende:
Its one of those days. Kom uit bed, voel me zo zo, denk zelfs nog even niet te gaan trainen. Doe het toch en neem me voor tot 70, misschien 80% te deadliften en weer weg. En dan gaat het ineens zo lekker dat ik 170, wat een PR is voor me, goed van de grond krijg.
Je jaarlijkse ik-moet-weer-even-in-het-fok-bb-topic-kijken-alarm ging weer af?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:47 schreef Mr.J het volgende:
Nog mensen in wedstrijdvoorbereiding voor de komende maanden?
Of is dit het powerlift topic geworden?
"Half-jaarlijks".quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:56 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Je jaarlijkse ik-moet-weer-even-in-het-fok-bb-topic-kijken-alarm ging weer af?
Alles goed?
Was jij niet een huis aan het bouwen?
Ziet er interessant uit. Jammer dat er geen desktop versie isquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:28 schreef mtchel112 het volgende:
Voor de mensen die graag hun eigen form willen opnemen/verbeteren etc. moeten even ubersense downloaden, kun je zeer goed beeldmateriaal krijgen en ook hoeken berekenen etc.
Ik heb het zelf ook wel is gebruikt bij wat mensen
Je kan wel via de site jouw filmpjes bekijken, alleen niet bewerken helaas.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Ziet er interessant uit. Jammer dat er geen desktop versie is
Is dat helemaal gratis? En heb je daar een goede smartphone voor nodig, of kan dat ook met een krummige budgetsmartphone?quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:19 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Je kan wel via de site jouw filmpjes bekijken, alleen niet bewerken helaas.
Of eventjes een cheap kabeltje kopen ofzo.
App werkt inderdaad super handig, ik heb het veel gebruikt.
gewoon gratis, even aanvinken dat je een coach bent. Kan denk ik wel bij de meeste smartphones.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Is dat helemaal gratis? En heb je daar een goede smartphone voor nodig, of kan dat ook met een krummige budgetsmartphone?
En als je alleen jezelf coacht?quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:30 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
gewoon gratis, even aanvinken dat je een coach bent. Kan denk ik wel bij de meeste smartphones.
Je kan ook beelden naast elkaar vergelijken, frame per frame afspelen etc.
Maakt allemaal geen drol uit lijkt mij, gewoon gratuit.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En als je alleen jezelf coacht?
Heb zelf een Samsung S3 mini. Daar is hij niet compatibel mee. Dus je moet even checken of die werkt voor jouw smartphone.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Is dat helemaal gratis? En heb je daar een goede smartphone voor nodig, of kan dat ook met een krummige budgetsmartphone?
1 2 3 4 5 | Rood = Gewicht (niet echt actief bijgehouden) Groen = Deadlift Oranje = Barbell Row Blauw = Squat Paars = Over Head Press |
Nice, ik ben maandag begonnen. Hoe bevalt het?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:35 schreef 1299 het volgende:
[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]
Maandje bezig met stronglifts, en het schiet al aardig opIk heb niet echt een doel gesteld, maar ik wil toch iig mijn eigen gewicht kunnen bench pressen en over de 100kg squaten.
Lekker bezig, ben zelf ook begonnen ooit met starting strength heb er heel veel plezier uiteindelijk van gehad.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:35 schreef 1299 het volgende:
[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]
Maandje bezig met stronglifts, en het schiet al aardig opIk heb niet echt een doel gesteld, maar ik wil toch iig mijn eigen gewicht kunnen bench pressen en over de 100kg squaten.
prima man, lekker doorgaanquote:Op woensdag 11 maart 2015 18:35 schreef 1299 het volgende:
[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]
Stronglifts 5x5 app. Heb je weinig aan als je geen stronglifts doetquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:32 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
prima man, lekker doorgaan
Welke app is dat?
Ja prima, ben nu een paar weken verder en ik heb nog geen behoefte om te deloaden. Nu heb ik hiervoor wel 8 maanden oid al aan krachttraining gedaan dus ik had al een redelijke basis. Mijn benen liepen nogal achter en dat trekt nu heel snel bij door elke keer squatten. Ik ben zoals je kunt zien met geen enkele oefening met een lege bar begonnen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:18 schreef Champy het volgende:
[..]
Nice, ik ben maandag begonnen. Hoe bevalt het?
Thanks, de APP is van Stronglifts 5x5 zelf. Ideaal, je kan er ook andere oefeningen in zetten als je een uitbreiding koopt.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:32 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
prima man, lekker doorgaan
Welke app is dat?
Alle maxes testen in 1 week? Dat moet wel ten koste gaan van 1 of 2 lifts.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:04 schreef star_gazer het volgende:
Zo. 130kg squat staat. De stand na deze test week:
- 175kg deadlift
- 105kg bench
- 130kg squat
- 62.5kg overhead press
Tsja, squat en OHP staan er zwakjes bij, maar er zit vooruitgang in. Volgende week maar eens een deload weekje pakken
Maandag benchquote:Op donderdag 12 maart 2015 13:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Alle maxes testen in 1 week? Dat moet wel ten koste gaan van 1 of 2 lifts.
Je OHP loopt ongeveer 3 - 5% achter op je bench. Dat valt dus wel mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |