dit geeft wel een beetje het niveau aan van de vvdersquote:Op maandag 2 maart 2015 12:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus de angst dat we hier illegale teelt ovehrouden na legaliseren is voorbarig en wat mij betreft ongegrond.
dan moet je het niet criminaliseren, punt uitquote:Op maandag 2 maart 2015 12:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Flikker toch op man, dat is geen jaren 30 propaganda. Alle markten die gecriminaliseerd zijn en worden bestreden door de overheid, trekken foute gasten aan. Kampers, bendes en al van dat. Hele lieve gasten, die ff wat mocrootjes in het zoutzuur dopen die aan hun oogst komen.
Dat is een gevolg van het overheidsbeleid en het criminaliseren van wietteelt, maar dat moet je niet gaan ontkennen. De enige manier om daar vanaf te komen is EU wijde legalisatie, en niet alleen in Nederland.
Gelukkig doe jij het beter, met je "alcoholwalm".quote:Op maandag 2 maart 2015 12:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
dit geeft wel een beetje het niveau aan van de vvders
ik gebruik geen dodelijk drugs, mij kun je niets verwijtenquote:Op maandag 2 maart 2015 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gelukkig doe jij het beter, met je "alcoholwalm".
wiskey is ook niet legaal maar gereguleerd, jannetje tochquote:Op maandag 2 maart 2015 12:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, want de AH mag ook geen whiskey verkopen. Dat mag alleen met een slijterijvergunning.
Voor verkoop van (soft)drugs kun je ook een vergunningenstelsel optuigen waarbij je de vergunningen niet aan slijters maar aan coffeeshops geeft.
Niet legaalquote:Op maandag 2 maart 2015 12:52 schreef fs180 het volgende:
[..]
wiskey is ook niet legaal maar gereguleerd, jannetje toch
Een parkeerprobleem bedoel je? Sterker nog, een gecreeerd parkeerprobleem. Coffeeshops moeten in het centrum, er mogen geen nieuwe bij, en we hebben weer een 'drugsprobleem'. Waarom zou iemand trouwens op straat gaan roken, niet dat dat erg is, als die ook in een coffeeshop er een kopje thee bij kan drinken?quote:Op maandag 2 maart 2015 12:27 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Sowieso extra verkeersaanbod rond de coffeeshops, mogelijk ook gebruik op straat.
Of stel je voor dat een slimme ondernemer een bungalowpark met coffeeshop in de wei plant, bioscoopje, speelhallen en een podiumpje erbij. De ellende zou niet te overzien zijn.....quote:Op maandag 2 maart 2015 12:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat die mensen hun zuurverdiende euro's in onze economie pompen en dat ... wacht.. dat die mensen naast onze coffeeshops ook onze supermarkten plunderen voor chocochip koek.. wacht.. dat die.. mensen... hmmmh ik kom er zo wel op.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:52 schreef fs180 het volgende:
[..]
wiskey is ook niet legaal maar gereguleerd, jannetje toch
jawel want reguleren is per defintie het uitsluiten van een legale status voor welke groep dan ookquote:Op maandag 2 maart 2015 12:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Bovendien gaat het hier nog altijd over legaliseren van de teelt. De verkoop is weer een ander verhaal.
Je bedoelt: Alles dat wordt gereguleerd is illegaal?quote:Op maandag 2 maart 2015 12:53 schreef fs180 het volgende:
[..]
jawel want reguleren is per defintie het uitsluiten van een legale status voor welke groep dan ook
Dat is hopelijk sarcastisch?quote:Op maandag 2 maart 2015 12:55 schreef eight het volgende:
Ik denk dat ik maar eens D66 ga stemmen. Een van de weinige partijen die nog tussen de samenleving staat en gelijktijdig in staat is om ook echt wat te veranderen ipv. alleen maar te roeptoeter.
http://www.capitol.state.(...)gSess=84R&Bill=HB507quote:Op maandag 2 maart 2015 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zelfs zegt dus ook niet zoveel. Het zou wat zeggen als Texas, Georgia of Alabama het zouden legaliseren. Niet als Washington het doet.
lezen.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je bedoelt: Alles dat wordt gereguleerd is illegaal?
Alles wordt gereguleerd, dus niks is legaal?quote:Op maandag 2 maart 2015 12:57 schreef fs180 het volgende:
[..]
lezen.
indien gereguleerd geen legale status, immers legaal = geen beperking tot legaliteit
quote:Inval bij pand met spullen om wiet te kweken in Rijen (video)
RIJEN - De politie heeft maandagmorgen een inval gedaan in een bedrijfspand aan de Haansbergseweg in Rijen. Er zijn verschillende onderdelen voor het inrichten van een hennepkwekerij in beslag genomen.
Agenten vonden er spullen om wiet mee te kweken. Kweekbakken, potgrond en filters zijn door de politie in beslag genomen, maar geen lampen.
In het pand is niemand aangetroffen. De politie verricht verder onderzoek.
Opiumwet
De politie maakte gebruik van nieuwe wetgeving, die 1 maart is ingegaan, waarbij het verboden is om spullen te hebben waarmee je wiet kunt kweken.
Met de inval willen de politie en overheid laten zien dat er ook daadwerkelijk hard opgetreden wordt in dit soort gevallen. Burgemeester Jan Boelhouwer laat in een persconferentie weten dat de gemeente alles doet om de hennepteelt te ontmoedigen. "Met deze inval maken we direct een statement."
Omwonenden
De politie en gemeente konden tot deze actie overgaan door oplettende omwonenden. Zij hielden het pand al een tijd in de gaten. Vorige week is de politie er al eens op bezoek geweest, maar kon toen de spullen niet in beslag nemen. Met de nieuwe wetgeving kan dat wel.
alles? vind je het erg dat ik niet geheel meega ik jouw stelling enkel omdat jij het zo zegt?quote:Op maandag 2 maart 2015 12:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Alles wordt gereguleerd, dus niks is legaal?
Wat wordt er dan in Nederland niet gereguleerd?quote:Op maandag 2 maart 2015 12:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
alles? vind je het erg dat ik niet geheel meega ik jouw stelling enkel omdat jij het zo zegt?
(de verkoop van)tuinstoelenquote:Op maandag 2 maart 2015 13:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat wordt er dan in Nederland niet gereguleerd?
Hoe zit het eigenlijk met bedrijven als intratuin en tuinland? Alles wat je nodig hebt om wiet te telen kun je daar ook kopen.quote:
Klopt, zijn dus ook gewoon de lulquote:Op maandag 2 maart 2015 13:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met bedrijven als intratuin en tuinland? Alles wat je nodig hebt om wiet te telen kun je daar ook kopen.
Als je dit professioneel wil doen is het wel degelijk gereguleerd.quote:
bron?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je dit professioneel wil doen is het wel degelijk gereguleerd.
- Inschrijven bij KvK en belastingdienstquote:
Hooguit bedreiging en vernieling inderdaadquote:Op maandag 2 maart 2015 13:04 schreef fs180 het volgende:
en je geeft het antwoord zelf dus al, tuinstoelen zijn legaal en niet gereguleerd, niemand schiet elkaar neer over een tuinstoel
maar das voor tuinstoelen he, toch?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
- Inschrijven bij KvK en belastingdienst
- Bestemmingsplan
maar geen moord, dus ik winquote:Op maandag 2 maart 2015 13:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hooguit bedreiging en vernieling inderdaad
http://www.destentor.nl/r(...)om-tuinset-1.2885075
maar waarom maak je dan een magisch onderscheid bij tuinstoelen?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:07 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik snap prima dat het starten van een onderneming in Nederland gereguleerd is.
quote:Op maandag 2 maart 2015 13:07 schreef Richestorags het volgende:
fs180 ga eens normaal discussiëren, serieus.
says whoquote:Op maandag 2 maart 2015 13:10 schreef MaGNeT het volgende:
Jammer dat de overheid niet helemaal begrijpt dat ze in dienst staat van de bevolking, niet andersom.
Dit is toch wel heel triest.quote:
Je zou toch denken dat men met al die jihad-gangers, moslimfundi's en haatbaarden wel wat beters te doen heeft dan bedrijfspanden te bestormen om drie zakjes potgrond en een bloembak in beslag te nemen... ik vraag me ook af wat voor "statement" ze daarmee proberen te maken. Vraag me ook af hoe leuk de bona fide tuiniers de nieuwe opiumwet gaan vinden, als ze door een arrestatieteam in een busje worden geflikkerd omdat ze bij de intratuin een potje pokon hebben gekocht voor hun rozenperkje.quote:
De vis begint aan de kop te rotten. Opstelten doet ook niks anders dan statements maken, en nu sijpelt die logica door naar onderen.quote:Burgemeester Jan Boelhouwer laat in een persconferentie weten dat de gemeente alles doet om de hennepteelt te ontmoedigen. "Met deze inval maken we direct een statement."
Het 1 is meer gereguleerd dan het ander. Iedereen mag op een fiets rijden, maar voor het rijden in een auto heb je een rijbewijs nodig. Zowel het bezit van een fiets als een auto is legaal.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
maar waarom maak je dan een magisch onderscheid bij tuinstoelen?
ik mag tuinstoelen bezitten, produceren, verkopen, vernietigen of er een seksuele relatie mee hebben, zonder enige beperking, DAT is wat legalisatie inhoud
dat zegt nul komma nul over een evt inschrijving bij kvk als ik mij als handelaar bezig wil houden
wat is er nou zo eng aan de term legaal dat perse alles zogenaamd gereguleerd zou moeten zijn, fietsen zijn dat namelijk niet?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het 1 is meer gereguleerd dan het ander. Iedereen mag op een fiets rijden, maar voor het rijden in een auto heb je een rijbewijs nodig. Zowel het bezit van een fiets als een auto is legaal.
Wat is er zo eng aan de term "gereguleerd"? Verkoop van sigaretten, rijden in auto's, bezit van wapens, allemaal gereguleerd. Zijn geen super grote problemen mee in Nederland.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:48 schreef fs180 het volgende:
[..]
wat is er nou zo eng aan de term legaal dat perse alles zogenaamd gereguleerd zou moeten zijn, fietsen zijn dat namelijk niet?
autos zijn gereguleerd, autorijden ook, rijbewijzen ook
fietsen heeft geen enkele beperking buiten dat je rijgedrag overeen moet komen met de wvw, maar daar houd het mee op
nicotine is verslavend en giftigquote:Op maandag 2 maart 2015 13:50 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat is er zo eng aan de term "gereguleerd"? Verkoop van sigaretten, rijden in auto's, bezit van wapens, allemaal gereguleerd. Zijn geen super grote problemen mee in Nederland.
toen men geld begon te verdienen met het verbod op plantenquote:Op maandag 2 maart 2015 13:50 schreef john2406 het volgende:
Ik zie het als kiezertjes trekken, de ene wil legalisern de ander roept het tegenovergestelde!
Wanneer houd dat eens op en pakken ze de problemen bij de hoorns aan, zoals het zich gehoord vind ik!
(Soft)drugs kennen gelukkig helemaal geen risico's zeker?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:52 schreef fs180 het volgende:
[..]
nicotine is verslavend en giftig
autos zijn gevaarlijk en vervuilend
wapens, de meeste wapens zijn legaal, daarbij ben ik het ook niet eens met de wapen en munitiewetgeving, te veel stokken, en stokken zijn niet verboden of toch wel, of niet of wel
waarom zou je hortencias willen reguleren of de verkoop van aardappels?
ipv de stelling om te draaien, wat is "het gevaar" danquote:Op maandag 2 maart 2015 13:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
(Soft)drugs kennen gelukkig helemaal geen risico's zeker?
Onwenselijk om het ongereguleerd te verkopen.
Over de gevaren van harddrugs gebruik hoeven we het denk ik niet te hebben?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:58 schreef fs180 het volgende:
[..]
ipv de stelling om te draaien, wat is "het gevaar" dan![]()
de verkoop is weer een andere kant, je zei hiervoor te snappen hoe kvk werkt, dat snap je ook dat productie, bezit ed anders zit dan bedrijfsmatig handelen, al is het enkel al om consumentenrecht
je punt was gevaren aan softdrugsquote:Op maandag 2 maart 2015 14:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Over de gevaren van harddrugs gebruik hoeven we het denk ik niet te hebben?
Hoewel cannabis lichamelijk niet heel verslavend is en de gevolgen voor de gezondheid relatief klein zijn, kan je niet ontkennen dat, zeker intensief, gebruik helemaal geen gevolgen heeft. Er zijn directe gevolgen voor het functioneren van de hersenen. Verder lijkt het inhaleren van smeulende plantenresten me ook niet heel goed voor je longen.
Heb jij mijn post gelezen? De tweede alinea gaat toch echt over cannabis.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:14 schreef fs180 het volgende:
[..]
je punt was gevaren aan softdrugs
je argument dat harddrugs mogelijk gevaarlijk is
wat moet ik hier nou mee man![]()
![]()
je roept alleen dat het gevaarlijk moet zijn, want het is vast niet ongevaarlijk en dus is het gevaarlijk, zo dat is toch logisch, joh
jij roept dat er gevaren aan zitten toch?
Er is niemand verslaafd aan cannabis zeg je?quote:
Ik ben emotioneel verslaafd aan frikandellen en dat brengt mij naar de ongezonde snackbar. Ben jij ook voorstander van deze vette hufters jarenlang opsluiten en de handel in frikandellen de nek omdraaien met honderden miljoenen andermans geld en geweld?quote:Op maandag 2 maart 2015 14:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er is niemand verslaafd aan cannabis zeg je?
Ik ben voor legalisatie van cannabis, ik ben alleen ook voor gereguleerde verkoop zoals nu ook met alcohol en sigaretten het geval is.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben emotioneel verslaafd aan frikandellen en dat brengt mij naar de ongezonde snackbar. Ben jij ook voorstander van deze vette hufters jarenlang opsluiten en de handel in frikandellen de nek omdraaien met honderden miljoenen andermans geld en geweld?
Iemand die verslaafd kan raken aan cannabis, kan ook verslaafd raken aan trekdrop. Cannabis is lichamelijk niet verslavend.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er is niemand verslaafd aan cannabis zeg je?
Dat zou inderdaad kunnen.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iemand die verslaafd kan raken aan cannabis, kan ook verslaafd raken aan trekdrop.
De kans op lichamelijke verslaving is niet groot, maar het komt voor.quote:Cannabis is lichamelijk niet verslavend.
Ik denk in zekere mate wel mild. Ik had een periode rond mijn 18e, 19e dat ik elke dag blowde en toen ik daar even mee stopte merkte ik dat ik geen enkele problemen had, behalve dat ik gewoon niet meer in slaap kon vallen, minimaal een week lang. Stoned sliep ik altijd als een roos. Ik ervaar dat toch wel als een lichamelijk afkickverschijnsel.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iemand die verslaafd kan raken aan cannabis, kan ook verslaafd raken aan trekdrop. Cannabis is lichamelijk niet verslavend.
Ja maar je kan ook geestelijk verslaafd zijn aan trekdrop of frikandellen, en die zijn wel gewoon overal te koop!!!1111!111!quote:Op maandag 2 maart 2015 14:29 schreef Richestorags het volgende:
En even los van de lichamelijke verslaving: het is om het even of het lichamelijk of geestelijk verslavend is toch? Allebei is een zeer sterke verslaving.
quote:Op maandag 2 maart 2015 14:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen.
[..]
De kans op lichamelijke verslaving is niet groot, maar het komt voor.
Tot op zekere hoogte zijn dat afkickverschijnselen inderdaad, maar wat jij hier opnoemt kun je ook krijgen als je bijvoorbeeld je suikerinname drastisch verlaagd.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk in zekere mate wel mild. Ik had een periode rond mijn 18e, 19e dat ik elke dag blowde en toen ik daar even mee stopte merkte ik dat ik geen enkele problemen had, behalve dat ik gewoon niet meer in slaap kon vallen, minimaal een week lang. Stoned sliep ik altijd als een roos. Ik ervaar dat toch wel als een lichamelijk afkickverschijnsel.
En even los van de lichamelijke verslaving: het is om het even of het lichamelijk of geestelijk verslavend is toch? Allebei is een zeer sterke verslaving.
Wanneer word intratuin aangepakt?quote:
Als politici problemen zouden oplossen zouden ze zichzelf overbodig maken.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:50 schreef john2406 het volgende:
Ik zie het als kiezertjes trekken, de ene wil legalisern de ander roept het tegenovergestelde!
Wanneer houd dat eens op en pakken ze de problemen bij de hoorns aan, zoals het zich gehoord vind ik!
Je moet de algehele schadelijke gevolgen als criterium nemen, waarbij verslaving een van de criteria is die daar aan bij kunnen dragen. Naast lichamelijke verslaving lijkt geestelijke verslaving mij er een, maar ook de invloed op je sociale leven, wisselwerking met persoonlijkheidsstoornissen, invloed op cognitief functioneren etcetera.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Waar het mij om gaat, is dat als verslavingsgevoeligheid een criterium is om cannabis te verbieden, men ook eerlijk moet zijn en sigaretten en alcohol dient te verbieden, want die zijn daadwerkelijk sterk lichamelijk verslavend en ook nog een stuk schadelijker voor je lichaam.
Dat zeggen lijkt mij alleen als een grond voor ontslag. Zo'n breuk met elke vorm van realiteit.quote:
Waarom niet legaliseren? Je moet criminelen buitenspel zetten. Alleen decriminaliseren is niet afdoende daarvoor. Tevens heb je dan geen wettelijk kader, een volgende regering kan zomaar besluiten dat het over is met de pret en het decriminaliseren stoppen. Met een wet gaat dat iets minder makkelijk.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:41 schreef El_Matador het volgende:
Geen legalisering please. Maar door Schengen zal dat er sowieso niet van komen.
Decriminalisering zou wel lekker zijn, maar door Ivootje er wel niet van komen.....
En zo blijft Nederland voortmodderen...
Juist daarom; de overheid is de crimineel en de teler, handelaar en bezitter niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom niet legaliseren? Je moet criminelen buitenspel zetten. Alleen decriminaliseren is niet afdoende daarvoor. Tevens heb je dan geen wettelijk kader, een volgende regering kan zomaar besluiten dat het over is met de pret en het decriminaliseren stoppen. Met een wet gaat dat iets minder makkelijk.
Alcohol kost de maatschappij ruim meer dan de rest bij elkaar incl tabak.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:42 schreef Tempora het volgende:
[..]
Je moet de algehele schadelijke gevolgen als criterium nemen, waarbij verslaving een van de criteria is die daar aan bij kunnen dragen. Naast lichamelijke verslaving lijkt geestelijke verslaving mij er een, maar ook de invloed op je sociale leven, wisselwerking met persoonlijkheidsstoornissen, invloed op cognitief functioneren etcetera.
Ik heb persoonlijk het sterke vermoeden dat trekdrop, ansjovis en frikandellen erg laag zouden scoren op bijvoorbeeld onderstaande schaal
[ afbeelding ]
Verbod = gevaarlijkere drugs / meer drugsquote:Op maandag 2 maart 2015 11:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee absoluut niet. Drugs verpest onze maatschappij en daarom vind ik dat er hogere straffen op moeten komen.
nee, cannabis heeft namelijk geen enkele werking op ons lichaam dat verslaving regeltquote:Op maandag 2 maart 2015 14:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen.
[..]
De kans op lichamelijke verslaving is niet groot, maar het komt voor.
Wel... Niet echt als je het mij vraagt, maar ze zijn op de goede weg. In Tsjechie is het bezitten van wiet legaal, maar het kopen, verkopen en telen ervan niet. Dat betekent dat het nog steeds een aantrekkelijke markt blijft voor criminele elementen. Net als in Nederland de telers lang niet allemaal lieve idealisten zijn maar soms gewoon keiharde criminelen, die niet terugdeinzen voor een moord. Ik vind niet dat je die moet faciliteren met beleid. Je kan als geen ander zien in Colombia wat verkeerd beleid en hevige criminalisatie van drugs voor gevolgen heeft en hoe dit criminele kartels in de hand speelt.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist daarom; de overheid is de crimineel en de teler, handelaar en bezitter niet.
Ik wil ook niet dat de overheid eraan verdient.
Portugal, Tsjechie en Griekenland zitten op de juiste lijn wat mij betreft.
jij bent dus broodkweker?quote:Op maandag 2 maart 2015 14:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel... Niet echt als je het mij vraagt, maar ze zijn op de goede weg. In Tsjechie is het bezitten van wiet legaal, maar het kopen, verkopen en telen ervan niet. Dat betekent dat het nog steeds een aantrekkelijke markt blijft voor criminele elementen. Net als in Nederland de telers lang niet allemaal lieve idealisten zijn maar soms gewoon keiharde criminelen, die niet terugdeinzen voor een moord. Ik vind niet dat je die moet faciliteren met beleid. Je kan als geen ander zien in Colombia wat verkeerd beleid en hevige criminalisatie van drugs voor gevolgen heeft en hoe dit criminele kartels in de hand speelt.
Portugal heeft geen traditie van overlast. Decriminalisering van coketeelt en productie zou in Zuid-Amerika ook niet de angel uit de kartels halen. Idem voor Nederland met XTC, Amfetamine en in mindere mate Marihuana productie. Imho, als je eenmaal een hardnekkig probleem hebt kom je er niet meer zo makkelijk vanaf.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:03 schreef El_Matador het volgende:
De meest zakenmensen verkiezen moord niet als handigste verdienmodel.
Juist de criminalisering van drugs zorgt ervoor dat men elkaar af gaat schieten.
Hoeveel overlast kent Portugal?
De overheid is de crimineel en mensen bestelen is niet de oplossing. Daarom tegen legalisering.
De mafia is een criminele organisatie. De meeste producenten en handelaren in drugs zijn gewoon normale mensen die alleen vanwege het criminele onder criminelen vallen.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Portugal heeft geen traditie van overlast. Decriminalisering van coketeelt en productie zou in Zuid-Amerika ook niet de angel uit de kartels halen. Idem voor Nederland met XTC, Amfetamine en in mindere mate Marihuana productie. Imho, als je eenmaal een hardnekkig probleem hebt kom je er niet meer zo makkelijk vanaf.
Kijk hoe lang het in Amerika heeft geduurd voor ze de Maffia een beetje konden indammen: tot de jaren '90. Groot gemaakt in de jaren '20 en tijdens WO2.
zodat je alle macht bij de bij jou zo geliefde roverheid legt?quote:Op maandag 2 maart 2015 15:51 schreef El_Matador het volgende:
Precies, Farenji.
Daarom; decriminalisering. Getuige de EU/Schengenlanden die dat gedaan hebben is er ook geen "internationale verdragen"-geëmmer waar je doorheen moet.
mooi voorbeeld van jezelf voor lul zetten:quote:Op maandag 2 maart 2015 15:51 schreef rick0man het volgende:
Hier is de bron nog waar je om vroeg, het is vrij naief om te denken dat alles wat in NL gekweekt word, ook daadwerkelijk in NL opgedampt wordt![]()
http://nos.nl/artikel/200(...)t-de-grens-over.html
staat daar letterlijk manquote:'Opstelten gebruikt cijfers die niet hard te maken zijn'
Flinke kritiek uit de hoek van de coffeeshophouders over de exportcijfers die minister Opstelten vandaag naar de Kamer heeft gestuurd. Woordvoerder Rutger-Jan Hebben vertelt wat er mis is.
Hij noemt de educated guess helemaal geen betrouwbare gok. "Je kan er met goed fatsoen niets over zeggen. Wat je nu ziet is dat het cijfer door de minister wordt misbruikt. Hij zegt: 'zie je wel, regulering van drugs heeft geen zin, want we zijn toch maar een exportland'. En dat is nou juist de vraag."
En dat zijn altijd minimale schattingen. Door de schimmigheid is het in werkelijkheid nog veel meer.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:51 schreef rick0man het volgende:
Hier is de bron nog waar je om vroeg, het is vrij naief om te denken dat alles wat in NL gekweekt word, ook daadwerkelijk in NL opgedampt wordt![]()
http://nos.nl/artikel/200(...)t-de-grens-over.html
eigenlijk is 100% van alle productie voor de exportquote:Op maandag 2 maart 2015 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat zijn altijd minimale schattingen. Door de schimmigheid is het in werkelijkheid nog veel meer.
Feit blijft dat er wel degelijk wordt gexporteerd, dude ben je nou zo domquote:Op maandag 2 maart 2015 15:53 schreef fs180 het volgende:
[..]
mooi voorbeeld van jezelf voor lul zetten:
[..]
staat daar letterlijk man
derp
quote:Op maandag 2 maart 2015 15:55 schreef rick0man het volgende:
[..]
Feit blijft dat er wel degelijk wordt geëxporteerd, dude ben je nou zo dom
geef maar een bron voor dat "feit"quote:Op maandag 2 maart 2015 15:55 schreef rick0man het volgende:
[..]
Feit blijft dat er wel degelijk wordt gexporteerd, dude ben je nou zo dom
Tuurlijk. Net alsof ~10% van Nederland al die tonnen wiet wegpaft.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:55 schreef rick0man het volgende:
[..]
Feit blijft dat er wel degelijk wordt gexporteerd, dude ben je nou zo dom
Dus moet heel Europa teelt en distributie legaliseren. Dan hebben wij met onze kennis van kassen- en landbouw weer een mooie boost voor onze toch al zeer sterke agriculturele sector. En daar profiteert niet alleen de overheid van.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat zijn altijd minimale schattingen. Door de schimmigheid is het in werkelijkheid nog veel meer.
Hou toch op vent, je bent nog te dom om te poepen. Bovendien zet je jezelf het hele topic al voor lul en hebben meerdere mensen je er op aangesproken.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
geef maar een bron voor dat "feit"
heb jij niet, heeft ivo niet, zelfs goebels heeft die niet, daarmee doen wij rationelen dergelijke stellingen gewoon af als wc eend praat
"Heel Europa moet..."quote:Op maandag 2 maart 2015 15:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus moet heel Europa teelt en distributie legaliseren. Dan hebben wij met onze kennis van kassen- en landbouw weer een mooie boost voor onze toch al zeer sterke agriculturele sector. En daar profiteert niet alleen de overheid van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |