je punt was gevaren aan softdrugsquote:Op maandag 2 maart 2015 14:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Over de gevaren van harddrugs gebruik hoeven we het denk ik niet te hebben?
Hoewel cannabis lichamelijk niet heel verslavend is en de gevolgen voor de gezondheid relatief klein zijn, kan je niet ontkennen dat, zeker intensief, gebruik helemaal geen gevolgen heeft. Er zijn directe gevolgen voor het functioneren van de hersenen. Verder lijkt het inhaleren van smeulende plantenresten me ook niet heel goed voor je longen.
Heb jij mijn post gelezen? De tweede alinea gaat toch echt over cannabis.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:14 schreef fs180 het volgende:
[..]
je punt was gevaren aan softdrugs
je argument dat harddrugs mogelijk gevaarlijk is
wat moet ik hier nou mee man![]()
![]()
je roept alleen dat het gevaarlijk moet zijn, want het is vast niet ongevaarlijk en dus is het gevaarlijk, zo dat is toch logisch, joh
jij roept dat er gevaren aan zitten toch?
Er is niemand verslaafd aan cannabis zeg je?quote:
Ik ben emotioneel verslaafd aan frikandellen en dat brengt mij naar de ongezonde snackbar. Ben jij ook voorstander van deze vette hufters jarenlang opsluiten en de handel in frikandellen de nek omdraaien met honderden miljoenen andermans geld en geweld?quote:Op maandag 2 maart 2015 14:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er is niemand verslaafd aan cannabis zeg je?
Ik ben voor legalisatie van cannabis, ik ben alleen ook voor gereguleerde verkoop zoals nu ook met alcohol en sigaretten het geval is.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben emotioneel verslaafd aan frikandellen en dat brengt mij naar de ongezonde snackbar. Ben jij ook voorstander van deze vette hufters jarenlang opsluiten en de handel in frikandellen de nek omdraaien met honderden miljoenen andermans geld en geweld?
Iemand die verslaafd kan raken aan cannabis, kan ook verslaafd raken aan trekdrop. Cannabis is lichamelijk niet verslavend.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er is niemand verslaafd aan cannabis zeg je?
Dat zou inderdaad kunnen.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iemand die verslaafd kan raken aan cannabis, kan ook verslaafd raken aan trekdrop.
De kans op lichamelijke verslaving is niet groot, maar het komt voor.quote:Cannabis is lichamelijk niet verslavend.
Ik denk in zekere mate wel mild. Ik had een periode rond mijn 18e, 19e dat ik elke dag blowde en toen ik daar even mee stopte merkte ik dat ik geen enkele problemen had, behalve dat ik gewoon niet meer in slaap kon vallen, minimaal een week lang. Stoned sliep ik altijd als een roos. Ik ervaar dat toch wel als een lichamelijk afkickverschijnsel.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iemand die verslaafd kan raken aan cannabis, kan ook verslaafd raken aan trekdrop. Cannabis is lichamelijk niet verslavend.
Ja maar je kan ook geestelijk verslaafd zijn aan trekdrop of frikandellen, en die zijn wel gewoon overal te koop!!!1111!111!quote:Op maandag 2 maart 2015 14:29 schreef Richestorags het volgende:
En even los van de lichamelijke verslaving: het is om het even of het lichamelijk of geestelijk verslavend is toch? Allebei is een zeer sterke verslaving.
quote:Op maandag 2 maart 2015 14:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen.
[..]
De kans op lichamelijke verslaving is niet groot, maar het komt voor.
Tot op zekere hoogte zijn dat afkickverschijnselen inderdaad, maar wat jij hier opnoemt kun je ook krijgen als je bijvoorbeeld je suikerinname drastisch verlaagd.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk in zekere mate wel mild. Ik had een periode rond mijn 18e, 19e dat ik elke dag blowde en toen ik daar even mee stopte merkte ik dat ik geen enkele problemen had, behalve dat ik gewoon niet meer in slaap kon vallen, minimaal een week lang. Stoned sliep ik altijd als een roos. Ik ervaar dat toch wel als een lichamelijk afkickverschijnsel.
En even los van de lichamelijke verslaving: het is om het even of het lichamelijk of geestelijk verslavend is toch? Allebei is een zeer sterke verslaving.
Wanneer word intratuin aangepakt?quote:
Als politici problemen zouden oplossen zouden ze zichzelf overbodig maken.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:50 schreef john2406 het volgende:
Ik zie het als kiezertjes trekken, de ene wil legalisern de ander roept het tegenovergestelde!
Wanneer houd dat eens op en pakken ze de problemen bij de hoorns aan, zoals het zich gehoord vind ik!
Je moet de algehele schadelijke gevolgen als criterium nemen, waarbij verslaving een van de criteria is die daar aan bij kunnen dragen. Naast lichamelijke verslaving lijkt geestelijke verslaving mij er een, maar ook de invloed op je sociale leven, wisselwerking met persoonlijkheidsstoornissen, invloed op cognitief functioneren etcetera.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Waar het mij om gaat, is dat als verslavingsgevoeligheid een criterium is om cannabis te verbieden, men ook eerlijk moet zijn en sigaretten en alcohol dient te verbieden, want die zijn daadwerkelijk sterk lichamelijk verslavend en ook nog een stuk schadelijker voor je lichaam.
Dat zeggen lijkt mij alleen als een grond voor ontslag. Zo'n breuk met elke vorm van realiteit.quote:
Waarom niet legaliseren? Je moet criminelen buitenspel zetten. Alleen decriminaliseren is niet afdoende daarvoor. Tevens heb je dan geen wettelijk kader, een volgende regering kan zomaar besluiten dat het over is met de pret en het decriminaliseren stoppen. Met een wet gaat dat iets minder makkelijk.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:41 schreef El_Matador het volgende:
Geen legalisering please. Maar door Schengen zal dat er sowieso niet van komen.
Decriminalisering zou wel lekker zijn, maar door Ivootje er wel niet van komen.....
En zo blijft Nederland voortmodderen...
Juist daarom; de overheid is de crimineel en de teler, handelaar en bezitter niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom niet legaliseren? Je moet criminelen buitenspel zetten. Alleen decriminaliseren is niet afdoende daarvoor. Tevens heb je dan geen wettelijk kader, een volgende regering kan zomaar besluiten dat het over is met de pret en het decriminaliseren stoppen. Met een wet gaat dat iets minder makkelijk.
Alcohol kost de maatschappij ruim meer dan de rest bij elkaar incl tabak.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:42 schreef Tempora het volgende:
[..]
Je moet de algehele schadelijke gevolgen als criterium nemen, waarbij verslaving een van de criteria is die daar aan bij kunnen dragen. Naast lichamelijke verslaving lijkt geestelijke verslaving mij er een, maar ook de invloed op je sociale leven, wisselwerking met persoonlijkheidsstoornissen, invloed op cognitief functioneren etcetera.
Ik heb persoonlijk het sterke vermoeden dat trekdrop, ansjovis en frikandellen erg laag zouden scoren op bijvoorbeeld onderstaande schaal
[ afbeelding ]
Verbod = gevaarlijkere drugs / meer drugsquote:Op maandag 2 maart 2015 11:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee absoluut niet. Drugs verpest onze maatschappij en daarom vind ik dat er hogere straffen op moeten komen.
nee, cannabis heeft namelijk geen enkele werking op ons lichaam dat verslaving regeltquote:Op maandag 2 maart 2015 14:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen.
[..]
De kans op lichamelijke verslaving is niet groot, maar het komt voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |