abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2015 @ 14:59:42 #276
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150214866
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist daarom; de overheid is de crimineel en de teler, handelaar en bezitter niet.

Ik wil ook niet dat de overheid eraan verdient.

Portugal, Tsjechie en Griekenland zitten op de juiste lijn wat mij betreft.
Wel... Niet echt als je het mij vraagt, maar ze zijn op de goede weg. In Tsjechie is het bezitten van wiet legaal, maar het kopen, verkopen en telen ervan niet. Dat betekent dat het nog steeds een aantrekkelijke markt blijft voor criminele elementen. Net als in Nederland de telers lang niet allemaal lieve idealisten zijn maar soms gewoon keiharde criminelen, die niet terugdeinzen voor een moord. Ik vind niet dat je die moet faciliteren met beleid. Je kan als geen ander zien in Colombia wat verkeerd beleid en hevige criminalisatie van drugs voor gevolgen heeft en hoe dit criminele kartels in de hand speelt.
pi_150214950
De meest zakenmensen verkiezen moord niet als handigste verdienmodel.

Juist de criminalisering van drugs zorgt ervoor dat men elkaar af gaat schieten.

Hoeveel overlast kent Portugal?

De overheid is de crimineel en mensen bestelen is niet de oplossing. Daarom tegen legalisering.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 2 maart 2015 @ 15:04:39 #278
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150214996
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel... Niet echt als je het mij vraagt, maar ze zijn op de goede weg. In Tsjechie is het bezitten van wiet legaal, maar het kopen, verkopen en telen ervan niet. Dat betekent dat het nog steeds een aantrekkelijke markt blijft voor criminele elementen. Net als in Nederland de telers lang niet allemaal lieve idealisten zijn maar soms gewoon keiharde criminelen, die niet terugdeinzen voor een moord. Ik vind niet dat je die moet faciliteren met beleid. Je kan als geen ander zien in Colombia wat verkeerd beleid en hevige criminalisatie van drugs voor gevolgen heeft en hoe dit criminele kartels in de hand speelt.
jij bent dus broodkweker? :?
  maandag 2 maart 2015 @ 15:06:04 #279
396550 Richestorags
pi_150215024
quote:
12s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:03 schreef El_Matador het volgende:
De meest zakenmensen verkiezen moord niet als handigste verdienmodel.

Juist de criminalisering van drugs zorgt ervoor dat men elkaar af gaat schieten.

Hoeveel overlast kent Portugal?

De overheid is de crimineel en mensen bestelen is niet de oplossing. Daarom tegen legalisering.
Portugal heeft geen traditie van overlast. Decriminalisering van coketeelt en productie zou in Zuid-Amerika ook niet de angel uit de kartels halen. Idem voor Nederland met XTC, Amfetamine en in mindere mate Marihuana productie. Imho, als je eenmaal een hardnekkig probleem hebt kom je er niet meer zo makkelijk vanaf.

Kijk hoe lang het in Amerika heeft geduurd voor ze de Maffia een beetje konden indammen: tot de jaren '90. Groot gemaakt in de jaren '20 en tijdens WO2.
pi_150215294
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Portugal heeft geen traditie van overlast. Decriminalisering van coketeelt en productie zou in Zuid-Amerika ook niet de angel uit de kartels halen. Idem voor Nederland met XTC, Amfetamine en in mindere mate Marihuana productie. Imho, als je eenmaal een hardnekkig probleem hebt kom je er niet meer zo makkelijk vanaf.

Kijk hoe lang het in Amerika heeft geduurd voor ze de Maffia een beetje konden indammen: tot de jaren '90. Groot gemaakt in de jaren '20 en tijdens WO2.
De mafia is een criminele organisatie. De meeste producenten en handelaren in drugs zijn gewoon normale mensen die alleen vanwege het criminele onder criminelen vallen.

Nederland moet beleid maken voor Nederland, niet voor Zuid-Amerika. Het maakt een Mexicaan echt niet uit of het nu (il)legaal is of ge(de)criminaliseerd.

Ik wil die schurkerige overheid buiten spel hebben en snap niet dat iedereen in dit topic nota bene daar zo op geilt.

Alsof Opstelten een ander soort overheid vertegenwoordigt. :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150215959
Kansloos beleid, zelfs in het achtergestelde 'Murica zijn ze verder.
Opstelten :')
pi_150216228
Waarom word mijn bericht verwijderd :{
pi_150216294
Vanavond nog maar eens even lekker lamlendig worden dan :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_150216347
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:42 schreef rick0man het volgende:
Waarom word mijn bericht verwijderd :{
Was reactie op verwijderde post.
pi_150216371
Als wiet gereguleerd wordt dan heeft dat inderdaad ook nadelen. De prijs gaat omhoog (oa door accijns); er komt een oerwoud aan regels waaraan de wiet moet voldoen; de lekkere buitenlandse hash verdwijnt (die valt buiten de regulering); en waarschijnlijk zal er voor kwekers maar ook gebruikers een registratieplicht komen (we moeten natuurlijk wel zicht houden op zaken).

Je kan zeggen wat je wil maar een (verwarrend en inconsequent) gedoogbeleid is op veel gebieden beter dan consistente regulering (want dat betekent overheidsbemoeienis met alle ellende van dien). Maar... regulering is altijd nog beter dan de zero tolerance policy waar we nu op aansturen. Die geeft meer ellende dan het oplost.
pi_150216410
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Was reactie op verwijderde post.
haha ooh :P
Hij praat ook onzin die fs80 >:)
pi_150216527
Precies, Farenji.

Daarom; decriminalisering. Getuige de EU/Schengenlanden die dat gedaan hebben is er ook geen "internationale verdragen"-geëmmer waar je doorheen moet.

pi_150216535
Hier is de bron nog waar je om vroeg, het is vrij naief om te denken dat alles wat in NL gekweekt word, ook daadwerkelijk in NL opgedampt wordt :7

http://nos.nl/artikel/200(...)t-de-grens-over.html
  maandag 2 maart 2015 @ 15:51:41 #289
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150216552
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:51 schreef El_Matador het volgende:
Precies, Farenji.

Daarom; decriminalisering. Getuige de EU/Schengenlanden die dat gedaan hebben is er ook geen "internationale verdragen"-geëmmer waar je doorheen moet.
zodat je alle macht bij de bij jou zo geliefde roverheid legt?
  maandag 2 maart 2015 @ 15:53:35 #290
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150216651
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:51 schreef rick0man het volgende:
Hier is de bron nog waar je om vroeg, het is vrij naief om te denken dat alles wat in NL gekweekt word, ook daadwerkelijk in NL opgedampt wordt :7

mooi voorbeeld van jezelf voor lul zetten:

quote:
'Opstelten gebruikt cijfers die niet hard te maken zijn'

Flinke kritiek uit de hoek van de coffeeshophouders over de exportcijfers die minister Opstelten vandaag naar de Kamer heeft gestuurd. Woordvoerder Rutger-Jan Hebben vertelt wat er mis is.

Hij noemt de educated guess helemaal geen betrouwbare gok. "Je kan er met goed fatsoen niets over zeggen. Wat je nu ziet is dat het cijfer door de minister wordt misbruikt. Hij zegt: 'zie je wel, regulering van drugs heeft geen zin, want we zijn toch maar een exportland'. En dat is nou juist de vraag."
staat daar letterlijk man :')

derp
pi_150216656
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:51 schreef rick0man het volgende:

En dat zijn altijd minimale schattingen. Door de schimmigheid is het in werkelijkheid nog veel meer.

maandag 2 maart 2015 @ 15:54:17 #292
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150216679
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat zijn altijd minimale schattingen. Door de schimmigheid is het in werkelijkheid nog veel meer.
eigenlijk is 100% van alle productie voor de export _O_
pi_150216732
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:53 schreef fs180 het volgende:

[..]

mooi voorbeeld van jezelf voor lul zetten:

[..]

staat daar letterlijk man :')

derp
Feit blijft dat er wel degelijk wordt gexporteerd, dude ben je nou zo dom :')
pi_150216752
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:55 schreef rick0man het volgende:

[..]

Feit blijft dat er wel degelijk wordt geëxporteerd, dude ben je nou zo dom :')
  maandag 2 maart 2015 @ 15:56:23 #295
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150216788
quote:

[..]

geef maar een bron voor dat "feit"

heb jij niet, heeft ivo niet, zelfs goebels heeft die niet, daarmee doen wij rationelen dergelijke stellingen gewoon af als wc eend praat :W
pi_150216838
quote:

[..]

Tuurlijk. Net alsof ~10% van Nederland al die tonnen wiet wegpaft.

maandag 2 maart 2015 @ 15:57:29 #297
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150216847
hebbie niet he, domoor :')
  maandag 2 maart 2015 @ 15:57:35 #298
396550 Richestorags
pi_150216855
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus moet heel Europa teelt en distributie legaliseren. Dan hebben wij met onze kennis van kassen- en landbouw weer een mooie boost voor onze toch al zeer sterke agriculturele sector. En daar profiteert niet alleen de overheid van.
pi_150216895
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

geef maar een bron voor dat "feit"

heb jij niet, heeft ivo niet, zelfs goebels heeft die niet, daarmee doen wij rationelen dergelijke stellingen gewoon af als wc eend praat :W
Hou toch op vent, je bent nog te dom om te poepen. Bovendien zet je jezelf het hele topic al voor lul en hebben meerdere mensen je er op aangesproken. 8)7
pi_150217090
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dus moet heel Europa teelt en distributie legaliseren. Dan hebben wij met onze kennis van kassen- en landbouw weer een mooie boost voor onze toch al zeer sterke agriculturele sector. En daar profiteert niet alleen de overheid van.
"Heel Europa moet..."

Sorry Riche, maar dat is een hopeloos naieve stelling, dat zie je toch wel?

Bovendien onnodig;Colorado en Oregon hanteren ook ander beleid dan Idaho en Alabama. En die "grenzen" zijn nog veel opener.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')