Met de snelheid waarmee trainingskoersen gaan kan je toch altijd op het buitenblad blijven, en hoef je zeker niet de 23 achter te schakelen? Misschien een keer de 19...quote:Op zondag 1 maart 2015 18:46 schreef Carb het volgende:
[..]
Over cassettes gesproken, ik heb nu die 52-38 chainrings gemonteerd en die 38 is ideaal voor solo, maar ik gebruik nog mijn 11-23 cassette en tijdens een trainingskoers met een slinger parcours (en een heuvel na een bocht) is dat niet lekker icm een 52.
Boah vond het alleen jammer dat ik mijn fokvriendjes niet uit de wind heb gehouden. Verder is het krap 1 maart er komen nog genoeg mooie weekenden aan.quote:Op zondag 1 maart 2015 17:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan was je gewoon een slappeling.. maar dat bleek vorig jaar bij Kleine Hein ook al
Marco heeft die taak op zich genomen en dat uitmuntend gedaan. Die rijd iedereen aan stront tijdens de granfondoquote:Op zondag 1 maart 2015 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Boah vond het alleen jammer dat ik mijn fokvriendjes niet uit de wind heb gehouden. Verder is het krap 1 maart er komen nog genoeg mooie weekenden aan.
Lekkerquote:Op zondag 1 maart 2015 19:19 schreef kaasplankje het volgende:
biertje gedronken lekker op een terrasje gezeten met de krant
Volgens mij starten daar ook alleen maar jongens van OWCquote:Op zondag 1 maart 2015 18:45 schreef Oksel het volgende:
Ik heb ook wat nuttigs gedaan.. m'n schouder rust gegeven, en m'n kippenren 'even' 5 meter verplaatst, zodat ik wat meer gras & ruimte heb. Man, wat een werk. Maar is nu wel marter & vakantieproof.
[ afbeelding ]
Hier was de eerste trainingskoers in Enter (na Exel). OWC (club waar ik bij rij) plaats 1, 2 en 3. Jammer dat ik dat moest missen.
Laag cadans en verder terugschakelen gaat de ketting wel erg schuin.quote:
Zoals ik zei, het was een slingerrondje en de 19 was zeker nodig.quote:Op zondag 1 maart 2015 19:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Met de snelheid waarmee trainingskoersen gaan kan je toch altijd op het buitenblad blijven, en hoef je zeker niet de 23 achter te schakelen? Misschien een keer de 19...
Tenzij jullie bult een paar honderd meter @ meer dan 5% is
Ik ga zeker een andere cassette monteren voor zulke rondjes.quote:Op zondag 1 maart 2015 19:06 schreef kaasplankje het volgende:
Anders cassette met een 28 monteren dan kan je mss wel op de grote plaat blijven
Nee man, start man of 50.quote:Op zondag 1 maart 2015 19:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij starten daar ook alleen maar jongens van OWC
Welke categorie bedoel je dan? Want iemand van ETP Zutphen won bij de amateurs
Enter liekt mie ook wel mooi! Ga jij nog een rugnummertje opspelden de komende tijd Okkie? Ik denk namelijk dat je dat echt wel kan!quote:Op zondag 1 maart 2015 20:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee man, start man of 50.
http://www.owc-oldenzaal.(...)ep-amateurs-in-enter
Gewoon amateurs.
En niet zo neerbuigend doen. Is hetzelfde niveau als waarop jij fietst. Die gasten van OWC die tot nu toe elke x podium rijden (4 weken in rij) hebben de hele winter elke week keurig doorgefietst, en er dus hard voor gewerkt.
2 weken geleden Exel goed gereden.. verder ligt alles klaar voor licentie, maar moet nog steeds die medische keuring inscannen (obesitas, kleurendoof en gronisch geil). Maar die verhalen motiveren wel.quote:Op zondag 1 maart 2015 20:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Enter liekt mie ook wel mooi! Ga jij nog een rugnummertje opspelden de komende tijd Okkie? Ik denk namelijk dat je dat echt wel kan!
Mooi man!quote:Op zondag 1 maart 2015 20:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
2 weken geleden Exel goed gereden.. verder ligt alles klaar voor licentie, maar moet nog steeds die medische keuring inscannen (obesitas, kleurendoof en gronisch geil). Maar die verhalen motiveren wel.Transponder ligt ook al in de kast.
Mooie verhalen, was uiteindelijk een prima weekend toch? Gisteren prachtig weer, en vandaag ook niet al te smerig.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:43 schreef ddx het volgende:
Ook weer thuis en fiets weer schoon
Top weekend, gisteren voor het mooie eigenlijk iets te hard doorgereden was wel te voelen vandaag op het einde.
(misschien had ik vanmorgen ook iets minder kopwerk tegen de wind in moeten doen zoals Marco en Kano)
Avondmaaltijd van gisteravond was trouwens niet zo handig kwa voeding voor tocht zoals vandaag.
Klim naar Citadel was erg leuk, nog ff goed gas gegeven (om dan halverwege te denken ik ben er dan moet je nog stukje)
Powermeter is erg handig zo tijdens het klimmen, veel nuttiger dan hartslag meter.
Gewoon lekker de 300W aanhouden tijdens klimmen en dan op het eind nog ff gas geven.
Beetje dit effect : https://www.strava.com/activities/261155342/analysis/7860/8165
Ik doe niet neerbuigend. Alleen die OWC is grote club en vaak zie je bij die trainingskoersen wel 50 van dezelfde club aan de start. Ik denk (weet wel zeker) dat die besten van OWC harder rijden dan ik doe...dus niet zo op de pik getrapt reageren, ben Knut niet.quote:Op zondag 1 maart 2015 20:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee man, start man of 50.
http://www.owc-oldenzaal.(...)ep-amateurs-in-enter
Gewoon amateurs.
En niet zo neerbuigend doen. Is hetzelfde niveau als waarop jij fietst. Die gasten van OWC die tot nu toe elke x podium rijden (4 weken in rij) hebben de hele winter elke week keurig doorgefietst, en er dus hard voor gewerkt.
Ik had gister een visstoofpotje met een half stokbrood, vanmorgen wat broodjes en een eitjequote:Op zondag 1 maart 2015 21:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooie verhalen, was uiteindelijk een prima weekend toch? Gisteren prachtig weer, en vandaag ook niet al te smerig.
Wat hebben jullie gisteravond zitten vreten dan, dat je er niet goed op kon fietsen. Grote lappen vleesch? En was er ook geen fatsoenlijk ontbijt vanochtend dan?
Das eigenlijk wel een voordeel van 's ochtends vroeg met de auto naar limburg rijden voor een tocht. Je bent toch 1,5 tot 2 uur onderweg, kan je mooi in die tijd 10 krentenbollen in je mik douwen.
canyon endurance 105quote:Op zondag 1 maart 2015 22:03 schreef Fingu het volgende:
Beste berggeiten, meesterknechten, rode lantaarndragers en sprintkanonnen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en ik kan bij mijn keuze wel wat hulp gebruiken. Vandaar dat ik jullie als ervaren wielrenners zou willen inschakelen!
De laatste jaren heb ik rondgereden op een ouwe TI-raleigh fiets en die was inmiddels wel (meer dan) aan vervanging toe. Vorig jaar onder anderen nog de Gold Race (150km) gereden en ik moet zeggen dat ik een hoop opmerkingen (en gelach) over mijn stalen (en inmiddels krakkemikkige) ros kreeg. Dan weet je dat ie aan vervanging toe is.
Ik wil nu dus een nieuwe racefiets kopen, maar ik weet niet echt waar ik precies op moet letten. Ik heb een richtprijs van 1000 euro in mijn hoofd maar als er een betere fiets net iets duurder is wil ik daar evt nog wel 100 of 200 euro bijleggen. Ik ben in eerste instantie niet van plan om wedstrijden te rijden dus ik hoef niet per se het lichtste van het lichtste, maar ik wil wel een goede kwaliteit fiets die gewoon fijn fietst en waar ik een lange tijd mee kan doen. Naast wat tochtjes in Nederland fiets in de vakantie vaak in de Alpen, dus de fiets moet wel geschikt zijn om de bergen mee over te komen.
Heeft iemand tips waar ik bijvoorbeeld op moet letten? Of kan je me een bepaald model/merk aanbevelen? Ik hoor het graag!
Bedankt allebei voor de snelle reactie! Ik zag dat je bij Canyon een directe bestelling doet, dus niet via een fietsenwinkel. Omdat ik weinig ervaring heb met fietsen, hoe moet ik dan weten welke maten ik bijvoorbeeld nodig heb (ik geloof dat daar wel formules voor zijn, maar werkt die in de praktijk altijd?). Ik wil graag een fiets die in ieder geval goed is afgesteld zodat ik geen fysieke klachten krijg.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:08 schreef ratatat het volgende:
[..]
Wilde precies hetzelfde zeggen. 39 tands binnenblad erbij voor in Nederland en gaan.
Hier is apart topic voor.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:25 schreef Fingu het volgende:
[..]
Bedankt allebei voor de snelle reactie! Ik zag dat je bij Canyon een directe bestelling doet, dus niet via een fietsenwinkel. Omdat ik weinig ervaring heb met fietsen, hoe moet ik dan weten welke maten ik bijvoorbeeld nodig heb (ik geloof dat daar wel formules voor zijn, maar werkt die in de praktijk altijd?). Ik wil graag een fiets die in ieder geval goed is afgesteld zodat ik geen fysieke klachten krijg.
Zijn er nog specifieke Canyon modellen die jullie aan zouden bevelen? En hoe zit dat met dat extra binnenblad, kan je die er gewoon los bijkopen en opzetten? Sorry heb zoals gezegd weinig ervaring en kennis van fietsen :p
Wat een bagger weer.. hebben wij het getroffen in het noorden. Volop zon!quote:
Neem aan dat je van je huidige fiets wel weet welke maat deze is dus dan heb je iig een startpunt. Verder kan je bij Canyon een aantal stappen doorlopen (jezelf opmeten) en aan de hand daarvan geven ze dan een advies welke maat het beste bij je past. Vervolgens kan je hem dan zelf wel redelijk goed afgesteld krijgen en kan je geloof ik ook nog je stuurpen bij Canyon wisselen mocht dat nodig zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:25 schreef Fingu het volgende:
[..]
Bedankt allebei voor de snelle reactie! Ik zag dat je bij Canyon een directe bestelling doet, dus niet via een fietsenwinkel. Omdat ik weinig ervaring heb met fietsen, hoe moet ik dan weten welke maten ik bijvoorbeeld nodig heb (ik geloof dat daar wel formules voor zijn, maar werkt die in de praktijk altijd?). Ik wil graag een fiets die in ieder geval goed is afgesteld zodat ik geen fysieke klachten krijg.
Specifieke model is de Canyon Endurace AL 6.0. Heb je gewoon enorm veel fiets voor je geld.quote:Zijn er nog specifieke Canyon modellen die jullie aan zouden bevelen? En hoe zit dat met dat extra binnenblad, kan je die er gewoon los bijkopen en opzetten? Sorry heb zoals gezegd weinig ervaring en kennis van fietsen :p
Nou mijn vorige fiets had ik van iemand gekregen dus ik heb eigenlijk geen idee welke maat het is. Vraag me ook af of het de goede maat was hahaquote:Op zondag 1 maart 2015 22:39 schreef ratatat het volgende:
[..]
Neem aan dat je van je huidige fiets wel weet welke maat deze is dus dan heb je iig een startpunt. Verder kan je bij Canyon een aantal stappen doorlopen (jezelf opmeten) en aan de hand daarvan geven ze dan een advies welke maat het beste bij je past. Vervolgens kan je hem dan zelf wel redelijk goed afgesteld krijgen en kan je geloof ik ook nog je stuurpen bij Canyon wisselen mocht dat nodig zijn.
[..]
Specifieke model is de Canyon Endurace AL 6.0. Heb je gewoon enorm veel fiets voor je geld.
Extra binnenblad is niet per se nodig maar aangezien de fiets een compact is (34/50) betekent dit dat je op het vlakke vaak in gekruiste verzetten zit. Met een 39 binnenblad los je dat op en dan kan je die 34 gebruiken in de Alpen. Binnenblad kan je idd gewoon los kopen (of meteen bij Canyon meebestellen voor ¤14,95) en er zelf zo opzetten mbv inbus.
duits en degelijkquote:
Die durano's heb ik er nu alweer een tijdje onder, die blijven lekker gaan volgens mij.quote:Op maandag 2 maart 2015 07:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Achterband net 3100 km gehaald en is al weer aan vervanging toeGaat lekker dit jaar.
2 paar nieuwe bandjes besteld, schwalbe durano en vittoria open pave cg. Ben benieuwd, hopelijk doe ik er iets langer mee
Jazeker ben je een fietsgod, alleen je zal wat meer hardheid en taaiheid moeten bouwen. Bij de klimclassic vorig jaar, en gisteren dus ook weer, is het beste er na 150 km wel vanaf (bij de meesten hoor) maar dat kan ook komen doordat je in t begin te hard wil.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/se(...)ollowing&gender=both
Ondanks dat ik me nog steeds niet lekker in vorm voel was dit weekend een mooi eyeopener. Ja, ik rij langzamer omhoog dan frommage, DDX en uiteraard klimgeit en tempobeul marco ik heb tijens de 200 zelfs een keer (of twee) gesmeekt of het wat langzamer mocht, toch sta ik op mijn eerste poging ooit op de keuteberg op 3700/15000. En dat na 70 km fietsen in de tweede maand van het jaar met een veel te zwaar verzet (durfde niet meer terug te schakelen omdat ik zo stoempte)
En dan de volgende dag "soepeltjes" 200 km fietsen. Eigenlijk ben ik een fietsgod.
Dit keer heb ik daar wel goed op gelet door de eerste 50 km sowieso bijna niet op kop te rijden en daarna zeker niet te veelquote:Op maandag 2 maart 2015 09:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jazeker ben je een fietsgod, alleen je zal wat meer hardheid en taaiheid moeten bouwen. Bij de klimclassic vorig jaar, en gisteren dus ook weer, is het beste er na 150 km wel vanaf (bij de meesten hoor) maar dat kan ook komen doordat je in t begin te hard wil.
Dat is 1 ding wat zeker is, dat doe ik ook alleen omdat ik het leuk vind.quote:Al die mini ritjes elke dag zijn leuk, maar dragen daar natuurlijk niks aan bij.
Aan de andere kant, ik heb ook geen zin om speciaal te gaan trainen om na 150 km nog fit als een hoentje te zijn. Als ik 200 km kan uitrijden ben ik al blij zat, helemaal als ik zie dat we ondanks 2 lekke banden nog steeds in de top 10 zaten (dacht ik). En meer als 200 is toch niet mijn doel.quote:uurtje koersen op sloten ook niet, al is dat wel goed voor je explosiviteit. En een gecombineerde ultralange rit met vanuit huis naar Sloten rijden, daar een uur lang t schompes trappen, en dan weer naar huis, is ook niet ideaal.
Dus je zal gewoon vaker met DDX mee moeten, maar ook weer niet te vaak, want dan wordt je een randonneur die alle explosiviteit mist![]()
Ja iddquote:Op maandag 2 maart 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
DDX was ook moe op het eind. De menselijke maat is terug.
quote:Op maandag 2 maart 2015 09:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben gaar na een weekend organiseren. Gelukkig vanmiddag pas werken, dan kan ik vanochtend de organisatie afronden.
Een eerste resultaat zie je al op Strava, bij de 1e 10 op de Gran Fondo 150 voor Nederland zitten 9 deelnemers aan het brevet.
quote:Op maandag 2 maart 2015 09:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Ik stond gister op plek 27 van de wereld
Prachtig fietsweer vandaag hoorquote:
Ik vond het vooral minder toen ik met 40 km/uur over een ekte ekte Belgische afwateringsgoot roste waardoor m'n stuur scheef stondquote:Op maandag 2 maart 2015 11:26 schreef keesfietst het volgende:
Mooie prestatie jongens! Niet zuur dat je mooie fiets nu al helemaal goor was kano?
Nope, de 10de ga ik.quote:En ben je al bij Robic geweest?
True.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Leon is van Suiker. Echte ajacied wat dat betreft.
Ja hequote:
Wij hadden ook een paar van die mooie momenten zaterdag. De loorse berg op bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja he![]()
Ik reed zaterdag op de Posbank, was al vrij vroeg vertrokken vanaf Ede en dan rij je eerst nog door het bos, uit de zon, dus koud. t vroor zelfs nog een beetje de eerste 2 uur. En dan rij je bovenlangs op de Beekhuizenseweg, en kijk je zo over die hele ijsselvallei uit, en voel je de zon lekker de stof van je broek verwarmen....
Netjes hoorquote:Op maandag 2 maart 2015 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wij hadden ook een paar van die mooie momenten zaterdag. De loorse berg op bijvoorbeeld.
Zaterdag was ook echt een topdagNiveau lag niet te veel uit elkaar, dus we konden lekker doorrijden. Bakkie pleur met appeltaart en daarna weer uitbollen naar Maastricht. Daar kwamen we bij het station meteen mevrouwmarco weer tegen en toen gezellig in de kroeg (in fietskledij dus) biertjes drinken en eten
Ondertussen had ik de kleine van marco ingefluisterd dat ze 's avonds goed vervelend moest zijn zodat papa de volgende dag ons niet aan gort zou rijden. Dat heeft ze prima gedaan.
Echt weer een topweekend, ondanks dat de voorspelling niet al te best waren.
https://www.strava.com/segments/7669952?filter=overall
Dit is trouwens een goddelijke afdaling vond ik. Ook het stukje voor het segment. Lang recht stuk waar je echt keihard kan.
Door de wind kwam ik niet boven de 55 uit, anders had ik zeker de 75 wel aangetikt.
Goeie tip ja! Al was het eten niet echt randonneurwaardig, maar wel lekkerquote:
Kano begon op de keutenberg (en camerig) ook iets te enthousiast (volgens mij) daarna kakte hij een beetje inquote:Op maandag 2 maart 2015 09:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jazeker ben je een fietsgod, alleen je zal wat meer hardheid en taaiheid moeten bouwen. Bij de klimclassic vorig jaar, en gisteren dus ook weer, is het beste er na 150 km wel vanaf (bij de meesten hoor) maar dat kan ook komen doordat je in t begin te hard wil.
Al die mini ritjes elke dag zijn leuk, maar dragen daar natuurlijk niks aan bij. uurtje koersen op sloten ook niet, al is dat wel goed voor je explosiviteit. En een gecombineerde ultralange rit met vanuit huis naar Sloten rijden, daar een uur lang t schompes trappen, en dan weer naar huis, is ook niet ideaal.
Dus je zal gewoon vaker met DDX mee moeten, maar ook weer niet te vaak, want dan wordt je een randonneur die alle explosiviteit mist![]()
Op de camerig dacht ik meer na 50 meter, die tijd van Bart ga ik vandaag nooit redden dus ik staak de poging wel. OP de keuteberg zat ik in het verkeerde verzet.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:01 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Kano begon op de keutenberg (en camerig) ook iets te enthousiast (volgens mij) daarna kakte hij een beetje in![]()
Maar dat is natuurlijk het gebrek aan ervaring met die pukkeltjes. Iets beter doseren denk ik.
Haha jaja, snap het wel hoor had ik de eerste keer ook dat ik niet meer durfde te schakelen, en dan erachter komen dat je toch al op grootste verzet zit.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op de camerig dacht ik meer na 50 meter, die tijd van Bart ga ik vandaag nooit redden dus ik staak de poging wel. OP de keuteberg zat ik in het verkeerde verzet.
www.indekkers.nlhttp://www.indekken.nl
Dus wij hebben al dat randoneursvoer op zitten eten terwijl er nog 50 mensen achter ons zaten met honger?quote:Op maandag 2 maart 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
helemaal als ik zie dat we ondanks 2 lekke banden nog steeds in de top 10 zaten (dacht ik). En meer als 200 is toch niet mijn doel.
Randonneurs moeten goed eten aldus onkel Ivo. Ik heb me aan de instructie gehouden door zo'n rijstending te eten, een koude worst (ik dacht dat het een broodje wasquote:Op maandag 2 maart 2015 12:16 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dus wij hebben al dat randoneursvoer op zitten eten terwijl er nog 50 mensen achter ons zaten met honger?![]()
Volgens mij wel. Zuur hoor.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |