abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 maart 2015 @ 19:16:09 #154
130803 Gripper
Get a grip
pi_150187343
Maar wat heb je dan gedaan de hele dag? Beetje shoppen in Maastricht?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 1 maart 2015 @ 19:19:05 #155
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_150187450
biertje gedronken lekker op een terrasje gezeten met de krant
  zondag 1 maart 2015 @ 19:21:49 #156
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150187538
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 19:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Boah vond het alleen jammer dat ik mijn fokvriendjes niet uit de wind heb gehouden. Verder is het krap 1 maart er komen nog genoeg mooie weekenden aan.
Marco heeft die taak op zich genomen en dat uitmuntend gedaan. Die rijd iedereen aan stront tijdens de granfondo
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 1 maart 2015 @ 19:24:07 #157
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_150187616
Had ook van voren gezegd dat ik niet wist of de 200 zou (uit)rijden met de weersvoorspelling zoals die er was. Zaterdag heb ik lekker getraind met de boys. Prima weekend imo.
  zondag 1 maart 2015 @ 19:32:43 #158
130803 Gripper
Get a grip
pi_150187935
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 19:19 schreef kaasplankje het volgende:
biertje gedronken lekker op een terrasje gezeten met de krant
Lekker :)
Fijne stad is et toch
Mijn foto's op Flickr!
pi_150187975
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 18:45 schreef Oksel het volgende:
Ik heb ook wat nuttigs gedaan.. m'n schouder rust gegeven, en m'n kippenren 'even' 5 meter verplaatst, zodat ik wat meer gras & ruimte heb. Man, wat een werk. Maar is nu wel marter & vakantieproof.

[ afbeelding ]

Hier was de eerste trainingskoers in Enter (na Exel). OWC (club waar ik bij rij) plaats 1, 2 en 3. Jammer dat ik dat moest missen.
Volgens mij starten daar ook alleen maar jongens van OWC :')
Welke categorie bedoel je dan? Want iemand van ETP Zutphen won bij de amateurs
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 1 maart 2015 @ 19:37:06 #160
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_150188088
de c trimmers
  zondag 1 maart 2015 @ 19:48:33 #161
438879 Carb
The Fuck Up
pi_150188527
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 18:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Want?
Laag cadans en verder terugschakelen gaat de ketting wel erg schuin.
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 19:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Met de snelheid waarmee trainingskoersen gaan kan je toch altijd op het buitenblad blijven, en hoef je zeker niet de 23 achter te schakelen? Misschien een keer de 19...
Tenzij jullie bult een paar honderd meter @ meer dan 5% is :)
Zoals ik zei, het was een slingerrondje en de 19 was zeker nodig.
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 19:06 schreef kaasplankje het volgende:
Anders cassette met een 28 monteren dan kan je mss wel op de grote plaat blijven
Ik ga zeker een andere cassette monteren voor zulke rondjes.
pi_150189115
Vandaag voor het eerst maar weer m'n racefiets gepakt ipv de hybride/fitnessding. Wat een genot is dat zeg _O_ . Gewoon lekker in de beugels tegen de wind in ipv als een soort van zeil fungeren.
  zondag 1 maart 2015 @ 20:10:03 #163
117107 MarcoD
.........
pi_150189421
Had ik nu maar gaan zwemmen met de familie.. Moet ik die pleuris fiets weer helemaal uit elkaar trekken.

Lekker gefietst dit weekend! Eerste 90 km vandaag weinig goesting om door te rijden eigenlijk, maar na de citadel trok dat wel weer langzaam bij laatste 60 liep het ook wel weer lekker dus zat toen wel weer goed op de fiets, maar de route van zaterdag en de vennbahn vind ik mooier, Citadel is een mooi en leuk klimmetje!

Niet de aanval van kano gecounterd omdat ik met linkerschoen niet snel kon uitklikken (boutje van plaat gebroken) en omdat kano mijn stempel kaart bij zich had.. Www.indekken.nl

https://www.strava.com/activities/261699662

[ Bericht 13% gewijzigd door MarcoD op 01-03-2015 21:29:49 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 1 maart 2015 @ 20:10:04 #164
58560 Oksel
Gezellig.
pi_150189422
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 19:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Volgens mij starten daar ook alleen maar jongens van OWC :')
Welke categorie bedoel je dan? Want iemand van ETP Zutphen won bij de amateurs
Nee man, start man of 50.

http://www.owc-oldenzaal.(...)ep-amateurs-in-enter

Gewoon amateurs.

En niet zo neerbuigend doen. Is hetzelfde niveau als waarop jij fietst. Die gasten van OWC die tot nu toe elke x podium rijden (4 weken in rij) hebben de hele winter elke week keurig doorgefietst, en er dus hard voor gewerkt.
  zondag 1 maart 2015 @ 20:16:42 #165
58560 Oksel
Gezellig.
pi_150189664
Beetje in vorm kano? En dan bedoel ik niet je ronde vormen, maar je conditionele vorm.. ;)
pi_150189714
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:10 schreef Oksel het volgende:

[..]

Gewoon amateurs.

En niet zo neerbuigend doen. Is hetzelfde niveau als waarop jij fietst. Die gasten van OWC die tot nu toe elke x podium rijden (4 weken in rij) hebben de hele winter elke week keurig doorgefietst, en er dus hard voor gewerkt.
Enter liekt mie ook wel mooi! Ga jij nog een rugnummertje opspelden de komende tijd Okkie? Ik denk namelijk dat je dat echt wel kan!
pi_150189784
Over 3 weken al de eerste koers en die week daarna ook al weer de eerste clubtijdrit. Vet veel zin in. Moet nog wel een dicht wiel regelen..
  zondag 1 maart 2015 @ 20:21:26 #168
58560 Oksel
Gezellig.
pi_150189846
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:18 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Enter liekt mie ook wel mooi! Ga jij nog een rugnummertje opspelden de komende tijd Okkie? Ik denk namelijk dat je dat echt wel kan!
2 weken geleden Exel goed gereden.. verder ligt alles klaar voor licentie, maar moet nog steeds die medische keuring inscannen (obesitas, kleurendoof en gronisch geil). Maar die verhalen motiveren wel. ;) Transponder ligt ook al in de kast.
  zondag 1 maart 2015 @ 20:22:20 #169
58560 Oksel
Gezellig.
pi_150189882
Kaas in Maastricht vanmiddag.

pi_150189914
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:21 schreef Oksel het volgende:

[..]

2 weken geleden Exel goed gereden.. verder ligt alles klaar voor licentie, maar moet nog steeds die medische keuring inscannen (obesitas, kleurendoof en gronisch geil). Maar die verhalen motiveren wel. ;) Transponder ligt ook al in de kast.
Mooi man!
pi_150194710
Ook weer thuis en fiets weer schoon :)
Top weekend, gisteren voor het mooie eigenlijk iets te hard doorgereden was wel te voelen vandaag op het einde.
(misschien had ik vanmorgen ook iets minder kopwerk tegen de wind in moeten doen zoals Marco en Kano)
Avondmaaltijd van gisteravond was trouwens niet zo handig kwa voeding voor tocht zoals vandaag.

Klim naar Citadel was erg leuk, nog ff goed gas gegeven (om dan halverwege te denken ik ben er dan moet je nog stukje)

Powermeter is erg handig zo tijdens het klimmen, veel nuttiger dan hartslag meter.
Gewoon lekker de 300W aanhouden tijdens klimmen en dan op het eind nog ff gas geven.
Beetje dit effect : https://www.strava.com/activities/261155342/analysis/7860/8165
  zondag 1 maart 2015 @ 21:47:20 #172
117107 MarcoD
.........
pi_150194899
Ohja fiets is ook weer schoon :P
Goed weekend gehad.
  zondag 1 maart 2015 @ 21:49:25 #173
130803 Gripper
Get a grip
pi_150195013
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 21:43 schreef ddx het volgende:
Ook weer thuis en fiets weer schoon :)
Top weekend, gisteren voor het mooie eigenlijk iets te hard doorgereden was wel te voelen vandaag op het einde.
(misschien had ik vanmorgen ook iets minder kopwerk tegen de wind in moeten doen zoals Marco en Kano)
Avondmaaltijd van gisteravond was trouwens niet zo handig kwa voeding voor tocht zoals vandaag.

Klim naar Citadel was erg leuk, nog ff goed gas gegeven (om dan halverwege te denken ik ben er dan moet je nog stukje)

Powermeter is erg handig zo tijdens het klimmen, veel nuttiger dan hartslag meter.
Gewoon lekker de 300W aanhouden tijdens klimmen en dan op het eind nog ff gas geven.
Beetje dit effect : https://www.strava.com/activities/261155342/analysis/7860/8165
Mooie verhalen, was uiteindelijk een prima weekend toch? Gisteren prachtig weer, en vandaag ook niet al te smerig.
Wat hebben jullie gisteravond zitten vreten dan, dat je er niet goed op kon fietsen. Grote lappen vleesch? En was er ook geen fatsoenlijk ontbijt vanochtend dan?
Das eigenlijk wel een voordeel van 's ochtends vroeg met de auto naar limburg rijden voor een tocht. Je bent toch 1,5 tot 2 uur onderweg, kan je mooi in die tijd 10 krentenbollen in je mik douwen.
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 1 maart 2015 @ 21:54:56 #174
117107 MarcoD
.........
pi_150195282
Had gewoon lekker bak havermout vanmorgen, ontbijt in B&B was pas 9 uur dus daar had ik niets aan, zaterdag thuis wat extra gemaakt en meegenomen. Eten gisteravond was wel prima, limburgs lamstoofpotje, maar weinig koolhydraten dus dat had misschien iets beter gekund. Was wel lekker!!

Verzorging op de Citadel was trouwens echt prima geregeld, genoeg eten en drinken ^O^
pi_150195337
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:10 schreef Oksel het volgende:

[..]

Gewoon amateurs.

Ik doe niet neerbuigend. Alleen die OWC is grote club en vaak zie je bij die trainingskoersen wel 50 van dezelfde club aan de start. Ik denk (weet wel zeker) dat die besten van OWC harder rijden dan ik doe...dus niet zo op de pik getrapt reageren, ben Knut niet.

Ik zag dat een gast van ETP Zutphen vandaag ook heeft gepost dat zijn ploeggenoot bij de amateurs heeft gewonnen in Enter...naja boeit ook niet.
  zondag 1 maart 2015 @ 21:56:44 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150195375
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 21:49 schreef Gripper het volgende:

[..]

Mooie verhalen, was uiteindelijk een prima weekend toch? Gisteren prachtig weer, en vandaag ook niet al te smerig.
Wat hebben jullie gisteravond zitten vreten dan, dat je er niet goed op kon fietsen. Grote lappen vleesch? En was er ook geen fatsoenlijk ontbijt vanochtend dan?
Das eigenlijk wel een voordeel van 's ochtends vroeg met de auto naar limburg rijden voor een tocht. Je bent toch 1,5 tot 2 uur onderweg, kan je mooi in die tijd 10 krentenbollen in je mik douwen.
Ik had gister een visstoofpotje met een half stokbrood, vanmorgen wat broodjes en een eitje
pi_150195379
Trouwens respect voor de jongens die vandaag wel de 200km hebben gereden! Petje af!
pi_150195741
Beste berggeiten, meesterknechten, rode lantaarndragers en sprintkanonnen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en ik kan bij mijn keuze wel wat hulp gebruiken. Vandaar dat ik jullie als ervaren wielrenners zou willen inschakelen!

De laatste jaren heb ik rondgereden op een ouwe TI-raleigh fiets en die was inmiddels wel (meer dan) aan vervanging toe. Vorig jaar onder anderen nog de Gold Race (150km) gereden en ik moet zeggen dat ik een hoop opmerkingen (en gelach) over mijn stalen (en inmiddels krakkemikkige) ros kreeg. Dan weet je dat ie aan vervanging toe is.

Ik wil nu dus een nieuwe racefiets kopen, maar ik weet niet echt waar ik precies op moet letten. Ik heb een richtprijs van 1000 euro in mijn hoofd maar als er een betere fiets net iets duurder is wil ik daar evt nog wel 100 of 200 euro bijleggen. Ik ben in eerste instantie niet van plan om wedstrijden te rijden dus ik hoef niet per se het lichtste van het lichtste, maar ik wil wel een goede kwaliteit fiets die gewoon fijn fietst en waar ik een lange tijd mee kan doen. Naast wat tochtjes in Nederland fiets in de vakantie vaak in de Alpen, dus de fiets moet wel geschikt zijn om de bergen mee over te komen.

Heeft iemand tips waar ik bijvoorbeeld op moet letten? Of kan je me een bepaald model/merk aanbevelen? Ik hoor het graag! :D
pi_150195821
Eten gisteravond was gewoon klein maar lekker stoofpotje met stokbrood.
Je kon het bijna lunchmaaltijd noemen denk ik.

Ontbijt bij b&b was prima vanmorgen. (het was geen probleem dat we om 7u wilden ontbijten)
Miste eigenlijk wel de controle stops bij bakketjes in de ochtend, eerste stop was pas bij Ivo bovenop de Citadel klim.
Maar daar stond genoeg eten/drinken ^O^

Zo met trein heen en weer is prima, moet er eigenlijk niet aan denken om na zo'n lange dag aantal uur nog te moeten rijden in auto.
  zondag 1 maart 2015 @ 22:07:49 #180
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_150195970
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:03 schreef Fingu het volgende:
Beste berggeiten, meesterknechten, rode lantaarndragers en sprintkanonnen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en ik kan bij mijn keuze wel wat hulp gebruiken. Vandaar dat ik jullie als ervaren wielrenners zou willen inschakelen!

De laatste jaren heb ik rondgereden op een ouwe TI-raleigh fiets en die was inmiddels wel (meer dan) aan vervanging toe. Vorig jaar onder anderen nog de Gold Race (150km) gereden en ik moet zeggen dat ik een hoop opmerkingen (en gelach) over mijn stalen (en inmiddels krakkemikkige) ros kreeg. Dan weet je dat ie aan vervanging toe is.

Ik wil nu dus een nieuwe racefiets kopen, maar ik weet niet echt waar ik precies op moet letten. Ik heb een richtprijs van 1000 euro in mijn hoofd maar als er een betere fiets net iets duurder is wil ik daar evt nog wel 100 of 200 euro bijleggen. Ik ben in eerste instantie niet van plan om wedstrijden te rijden dus ik hoef niet per se het lichtste van het lichtste, maar ik wil wel een goede kwaliteit fiets die gewoon fijn fietst en waar ik een lange tijd mee kan doen. Naast wat tochtjes in Nederland fiets in de vakantie vaak in de Alpen, dus de fiets moet wel geschikt zijn om de bergen mee over te komen.

Heeft iemand tips waar ik bijvoorbeeld op moet letten? Of kan je me een bepaald model/merk aanbevelen? Ik hoor het graag! :D
canyon endurance 105
pi_150196024
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

canyon endurance 105
Wilde precies hetzelfde zeggen. 39 tands binnenblad erbij voor in Nederland en gaan.
  zondag 1 maart 2015 @ 22:20:30 #182
58560 Oksel
Gezellig.
pi_150196604

:o :o

Check die hagel @ 2 min
pi_150196888
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:08 schreef ratatat het volgende:

[..]

Wilde precies hetzelfde zeggen. 39 tands binnenblad erbij voor in Nederland en gaan.
Bedankt allebei voor de snelle reactie! Ik zag dat je bij Canyon een directe bestelling doet, dus niet via een fietsenwinkel. Omdat ik weinig ervaring heb met fietsen, hoe moet ik dan weten welke maten ik bijvoorbeeld nodig heb (ik geloof dat daar wel formules voor zijn, maar werkt die in de praktijk altijd?). Ik wil graag een fiets die in ieder geval goed is afgesteld zodat ik geen fysieke klachten krijg.

Zijn er nog specifieke Canyon modellen die jullie aan zouden bevelen? En hoe zit dat met dat extra binnenblad, kan je die er gewoon los bijkopen en opzetten? Sorry heb zoals gezegd weinig ervaring en kennis van fietsen :p
pi_150197001
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:25 schreef Fingu het volgende:

[..]

Bedankt allebei voor de snelle reactie! Ik zag dat je bij Canyon een directe bestelling doet, dus niet via een fietsenwinkel. Omdat ik weinig ervaring heb met fietsen, hoe moet ik dan weten welke maten ik bijvoorbeeld nodig heb (ik geloof dat daar wel formules voor zijn, maar werkt die in de praktijk altijd?). Ik wil graag een fiets die in ieder geval goed is afgesteld zodat ik geen fysieke klachten krijg.

Zijn er nog specifieke Canyon modellen die jullie aan zouden bevelen? En hoe zit dat met dat extra binnenblad, kan je die er gewoon los bijkopen en opzetten? Sorry heb zoals gezegd weinig ervaring en kennis van fietsen :p
Hier is apart topic voor.
pi_150197080
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:20 schreef Oksel het volgende:

:o :o

Check die hagel @ 2 min
Wat een bagger weer.. hebben wij het getroffen in het noorden. Volop zon!
pi_150197705
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:25 schreef Fingu het volgende:

[..]

Neem aan dat je van je huidige fiets wel weet welke maat deze is dus dan heb je iig een startpunt. Verder kan je bij Canyon een aantal stappen doorlopen (jezelf opmeten) en aan de hand daarvan geven ze dan een advies welke maat het beste bij je past. Vervolgens kan je hem dan zelf wel redelijk goed afgesteld krijgen en kan je geloof ik ook nog je stuurpen bij Canyon wisselen mocht dat nodig zijn.

quote:
Specifieke model is de Canyon Endurace AL 6.0. Heb je gewoon enorm veel fiets voor je geld.

Extra binnenblad is niet per se nodig maar aangezien de fiets een compact is (34/50) betekent dit dat je op het vlakke vaak in gekruiste verzetten zit. Met een 39 binnenblad los je dat op en dan kan je die 34 gebruiken in de Alpen. Binnenblad kan je idd gewoon los kopen (of meteen bij Canyon meebestellen voor ¤14,95) en er zelf zo opzetten mbv inbus.
pi_150202524
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:39 schreef ratatat het volgende:

[..]

Neem aan dat je van je huidige fiets wel weet welke maat deze is dus dan heb je iig een startpunt. Verder kan je bij Canyon een aantal stappen doorlopen (jezelf opmeten) en aan de hand daarvan geven ze dan een advies welke maat het beste bij je past. Vervolgens kan je hem dan zelf wel redelijk goed afgesteld krijgen en kan je geloof ik ook nog je stuurpen bij Canyon wisselen mocht dat nodig zijn.

[..]

Specifieke model is de Canyon Endurace AL 6.0. Heb je gewoon enorm veel fiets voor je geld.

Extra binnenblad is niet per se nodig maar aangezien de fiets een compact is (34/50) betekent dit dat je op het vlakke vaak in gekruiste verzetten zit. Met een 39 binnenblad los je dat op en dan kan je die 34 gebruiken in de Alpen. Binnenblad kan je idd gewoon los kopen (of meteen bij Canyon meebestellen voor ¤14,95) en er zelf zo opzetten mbv inbus.
Nou mijn vorige fiets had ik van iemand gekregen dus ik heb eigenlijk geen idee welke maat het is. Vraag me ook af of het de goede maat was haha :P

Enorm bedankt voor je hulp! Ik zal er eens goed naar gaan kijken :)
  maandag 2 maart 2015 @ 07:20:32 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150204350
Ik ben net ingehaalddoor een slak :'(
pi_150204373
Gewoon de stappen van Canyon doorlopen. Waterpasje, meetlint en een partner pakken en de maten op laten meten.
Vervolgens knal je de maten in de Canyon website en krijg je te zien welke framemaat zij aanbevelen; deze maten worden ook meegestuurd, dus wordt eventueel nog aangepast (breedte van het stuur bijv).

Je kunt inderdaad je stuurpen om ruilen mocht dat nodig zijn. En als je echt niet tevreden bent, stuur je binnen een maand de fiets gewoon helemaal terug. Ik heb echt alleen maar goede ervaring met de service en fiets van Canyon!
pi_150204483
Achterband net 3100 km gehaald en is al weer aan vervanging toe -O- Gaat lekker dit jaar.

2 paar nieuwe bandjes besteld, schwalbe durano en vittoria open pave cg. Ben benieuwd, hopelijk doe ik er iets langer mee :'(
pi_150204581
#viesdik
  maandag 2 maart 2015 @ 08:12:31 #192
545 dop
:copyright: dop
pi_150204660
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

canyon endurance 105
duits en degelijk

http://www.rosebikes.nl/bike/rose-pro-sl-2000-bike-now/aid:745547

rose pro sl 2000

maar dit is ook een mooie tijd om op marktplaats een fiets te scoren , maar net wat je wil

de maat kan via canyon , of andere sites op internet , maar je lichaams lengte kan al een redelijke indicatie zijn , welke fiets je past.
van je oude fiets kun je ook wat maten opmeten.

seattube en toptube

foto van je oude barrel wil ook wel helpen om te zien of je fiets afgestelt is als toerfiets of meer als wedstrijdfiets.

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 02-03-2015 08:39:11 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 2 maart 2015 @ 08:14:51 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150204687
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 07:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Achterband net 3100 km gehaald en is al weer aan vervanging toe -O- Gaat lekker dit jaar.

2 paar nieuwe bandjes besteld, schwalbe durano en vittoria open pave cg. Ben benieuwd, hopelijk doe ik er iets langer mee :'(
Die durano's heb ik er nu alweer een tijdje onder, die blijven lekker gaan volgens mij.

Al weet ik door alle wissels tusssen wielen en banden ook niet meer precies welke hoe lang waaronder zat :P
  maandag 2 maart 2015 @ 09:03:03 #194
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150205302
https://www.strava.com/se(...)ollowing&gender=both

Ondanks dat ik me nog steeds niet lekker in vorm voel was dit weekend een mooi eyeopener. Ja, ik rij langzamer omhoog dan frommage, DDX en uiteraard klimgeit en tempobeul marco ik heb tijens de 200 zelfs een keer (of twee) gesmeekt of het wat langzamer mocht, toch sta ik op mijn eerste poging ooit op de keuteberg op 3700/15000. En dat na 70 km fietsen in de tweede maand van het jaar met een veel te zwaar verzet (durfde niet meer terug te schakelen omdat ik zo stoempte)

En dan de volgende dag "soepeltjes" 200 km fietsen. Eigenlijk ben ik een fietsgod.

[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 02-03-2015 09:08:23 ]
pi_150205503
Ik sta boven jullie! :D

Dat was met de Mergelheuvelland Tweedaagse vorig jaar. Toen was ik niet fit en had ik geen moraal om de tweede dag de hele dag in de regen te fietsen en heb ik een klein rondje gemaakt.

Ik heb 'm nog wel eens makkelijker opgefietst, maar dat was in het pré-strava tijdperk ;)
  maandag 2 maart 2015 @ 09:19:34 #196
130803 Gripper
Get a grip
pi_150205550
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/se(...)ollowing&gender=both

Ondanks dat ik me nog steeds niet lekker in vorm voel was dit weekend een mooi eyeopener. Ja, ik rij langzamer omhoog dan frommage, DDX en uiteraard klimgeit en tempobeul marco ik heb tijens de 200 zelfs een keer (of twee) gesmeekt of het wat langzamer mocht, toch sta ik op mijn eerste poging ooit op de keuteberg op 3700/15000. En dat na 70 km fietsen in de tweede maand van het jaar met een veel te zwaar verzet (durfde niet meer terug te schakelen omdat ik zo stoempte)

En dan de volgende dag "soepeltjes" 200 km fietsen. Eigenlijk ben ik een fietsgod.
Jazeker ben je een fietsgod, alleen je zal wat meer hardheid en taaiheid moeten bouwen. Bij de klimclassic vorig jaar, en gisteren dus ook weer, is het beste er na 150 km wel vanaf (bij de meesten hoor) maar dat kan ook komen doordat je in t begin te hard wil.

Al die mini ritjes elke dag zijn leuk, maar dragen daar natuurlijk niks aan bij. uurtje koersen op sloten ook niet, al is dat wel goed voor je explosiviteit. En een gecombineerde ultralange rit met vanuit huis naar Sloten rijden, daar een uur lang t schompes trappen, en dan weer naar huis, is ook niet ideaal.
Dus je zal gewoon vaker met DDX mee moeten, maar ook weer niet te vaak, want dan wordt je een randonneur die alle explosiviteit mist ;) :P
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 2 maart 2015 @ 09:33:03 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150205797
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 09:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

Jazeker ben je een fietsgod, alleen je zal wat meer hardheid en taaiheid moeten bouwen. Bij de klimclassic vorig jaar, en gisteren dus ook weer, is het beste er na 150 km wel vanaf (bij de meesten hoor) maar dat kan ook komen doordat je in t begin te hard wil.
Dit keer heb ik daar wel goed op gelet door de eerste 50 km sowieso bijna niet op kop te rijden en daarna zeker niet te veel
quote:
Al die mini ritjes elke dag zijn leuk, maar dragen daar natuurlijk niks aan bij.
Dat is 1 ding wat zeker is, dat doe ik ook alleen omdat ik het leuk vind.
quote:
uurtje koersen op sloten ook niet, al is dat wel goed voor je explosiviteit. En een gecombineerde ultralange rit met vanuit huis naar Sloten rijden, daar een uur lang t schompes trappen, en dan weer naar huis, is ook niet ideaal.
Dus je zal gewoon vaker met DDX mee moeten, maar ook weer niet te vaak, want dan wordt je een randonneur die alle explosiviteit mist ;) :P
Aan de andere kant, ik heb ook geen zin om speciaal te gaan trainen om na 150 km nog fit als een hoentje te zijn. Als ik 200 km kan uitrijden ben ik al blij zat, helemaal als ik zie dat we ondanks 2 lekke banden nog steeds in de top 10 zaten (dacht ik). En meer als 200 is toch niet mijn doel.

DDX was ook moe op het eind. De menselijke maat is terug *O* .
pi_150205934
Ik voel m'n benen vandaag wel ja.
Gister rond de 160km denk ff dipje, maar op het eind had ik power wel weer gevonden gelukkig.

Voordeel als je wat vaker grotere afstanden fiets je eigenlijk wel weet hoe je je krachten moet verdelen.
Voor het goede had ik die Citadel klim niet zo hard op moeten rijden, maarja daarvoor kom je daar wel natuurlijk :)
  maandag 2 maart 2015 @ 09:43:03 #199
130803 Gripper
Get a grip
pi_150206016
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 09:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
DDX was ook moe op het eind. De menselijke maat is terug *O* .
Ja idd :D
Ik zag die verlepte kop van m op een van de instagram foto's, en ik dacht, is dit nou de man die fluitend 400 km zuiderzee doet en de rest op sleeptouw neemt?
Jullie zagen eruit als navy seals die 5 dagen in de woestijn gezeten hebben op jacht naar een taliban kopstuk, vooral ddx met zn baard :D
Mijn foto's op Flickr!
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2015 @ 09:43:59 #200
73911 ultra_ivo
pi_150206041
Ben gaar na een weekend organiseren. Gelukkig vanmiddag pas werken, dan kan ik vanochtend de organisatie afronden.
Een eerste resultaat zie je al op Strava, bij de 1e 10 op de Gran Fondo 150 voor Nederland zitten 9 deelnemers aan het brevet.
  maandag 2 maart 2015 @ 09:45:41 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150206096
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 09:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben gaar na een weekend organiseren. Gelukkig vanmiddag pas werken, dan kan ik vanochtend de organisatie afronden.
Een eerste resultaat zie je al op Strava, bij de 1e 10 op de Gran Fondo 150 voor Nederland zitten 9 deelnemers aan het brevet.
_O_

Ik stond gister op plek 27 van de wereld :D
pi_150206145
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 09:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

_O_

Ik stond gister op plek 27 van de wereld :D
^O^
  maandag 2 maart 2015 @ 09:48:49 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150206186
https://www.strava.com/challenges/gran-fondo-150-3

_O_

Ik weet niet wie die ernst is maar ook hij hoort bij #teamnh als ik het zo zie. Wij Noord Hollanders hebben ons stevig genesteld in de top 5. Daar kennen die slappe figuren van onder het kanaal mooi niet aan tippen.
pi_150207748
Goed bezig jongens ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')