abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2015 @ 23:45:27 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149747896
OP uit vorige deel:

quote:
Volgens Al Furqan worden moslims in Nederland gestigmatiseerd. Vrijdagavond organiseerde de studentenvereniging een debat over de toekomst van de geloofsgroep in dit land.
In het Mirror Center in de Ter Gouwstraat in Oost spraken onder andere Okay Pala, woordvoerder van moslimgroep Hizb-ut-Tahrir en antropoloog Martijn de Koning, die onderzoek doet naar moslims in Nederland, het zaaltje aanwezigen toe. 'De laatste tijd hebben we schrikbarende ontwikkelingen gezien in Nederland en Europa als het gaat om de islam. Er zijn moskeeën in de brand gestoken en moslims belaagd na de aanslag in Parijs', schrijft de organisatie in de aankondiging van het debat.

Volgens Pala worden moslims stelselmatig beledigd en gekrenkt: 'Maar wat zegt de Nederlandse staat wederom? Die schaart het onder vrijheid van meningsuiting'. Volgens Pala zijn moslims de dupe van de angst- en haatcultuur die in Nederland heerst. Volgens antropoloog de Koning hebben moslims vooral het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt. 'Dat moslims minder mogen dan niet-moslims. Zo worden moslims die zich uitlaten over niet-moslims eerder opgepakt dan mensen die hun mening uiten over moslims'.

Verbied cartoons
Volgens Pala wordt daarmee de vrijheid van meningsuiting beperkt, in die zin dat deze niet consistent wordt doorgevoerd. Als het aan hem ligt, zou er veel strenger opgetreden moeten worden tegen beledigende uitingen jegens moslims, zoals bijvoorbeeld cartoons waarop de profeet wordt afgebeeld. 'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.

In oktober vorig jaar ging een debat in jongerencentrum Argan in Nieuw-West op verzoek van burgemeester Eberhard van der Laan niet door, uit onvrede met de aanwezigheid van Okay Pala, omdat zijn organisatie zich niet zou distantiëren van IS. Volgens Pala berustte dat op een misverstand, Hizb-ut-Tahrir zou in meerdere publicaties wel degelijk afstand hebben genomen van de terreurbeweging. Dat zei hij in het AT5-programma De Stelling van Amsterdam.
Bron: http://www.at5.nl/artikel(...)n-over-hun-toekomst#

quote:
'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Dat is wel een beetje waar het probleem zit denk ik.

Zij voelen dat inderdaad zo, tegenstanders zien juist het verbieden van beledigen als onderdrukking.

Lijkt mij moeilijk om dit probleem op te lossen...

Edit: Oh.. dit is Mijnheer Pala:

Die club streeft naar een Kalifaat. Goh.

---------------

Er is nog wel genoeg stof voor een derde topic, gok ik zo.
  maandag 16 februari 2015 @ 23:58:36 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149748284
Ik weet niet of er nog animo voor is, maar ik zou graag nog een vraag beantwoorden uit deel 3.

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 07:06 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat lijkt wel erg op het meten met 2 maten. UIt Charlie Hebdo zouden beledigende prenten en teksten geschrapt moeten worden, maar uit de Koran niet ?
Hopelijk heb je daar na een nachtje slaap een beter doordacht standpunt over :)
Excuses voor mijn late reactie, was vandaag te brak om m'n hersens aan te zetten.

De Koran is eeuwen geleden geschreven. In een volstrekt andere tijd. Daarin gaan schrappen dat is als het beschadigen van een oud document. Bij Tussen Kunst en Kitsch knippen ze ook geen teksten uit boeken onder het motto: "Ja, daar denken we intussen toch echt héél anders over, knip knip knip."
Inhumane uitspraken/opvattingen horen m.i. niet in een handboek/bijbel thuis. Dus waarom er dat soort dingen in de Koran staan, is mij een raadsel.

Maar volgens mij staat er in de Bijbel ook dat je anderen moet stenigen in bepaalde situaties. Nou, dat was toen heel gebruikelijk, maar we zijn nu wel in 2015. En als mijn buurvrouw een overtreding begaat door de vuilniszakken halverwege het ophaalschema buiten te zetten, ga ik toch echt niet met bakstenen gooien.

Wat de redactieleden van Hebdo doen, is willens en wetens hun aversie en haat blijven ventileren op een hele beledigende manier. Volgens mij zijn de mensen in het westen compleet immuun geworden voor beledigende cartoons over hun geloof, maar daar moest je in de vijftiger jaren óók niet mee aankomen. Maar hier zijn die normen overboord gemikt.

De islam hecht nog wél veel waarde aan het betuigen van respect voor uitingen van hun geloof, symbolen van hun geloof. En aangezien de islamieten inmiddels deel uitmaken van de Nederlandse samenleving vind ik dat het niet meer dan normaal is om respectvol met hun religie om te gaan.

Als ik op de redactie van Hebdo een tekenaar zijn kinderen zou gaan beledigen dan denk ik wel dat hij lichtelijk flipt, want die zullen hém heilig zijn. En terecht. Of iemand anders die hem dierbaar is.

Ik heb één cartoon gezien uit dat blaadje van dansende kardinalen of zoiets die het allemaal met elkaar deden. Onmiddellijk gaat dan door mij heen 'wat is dit voor idioots' maar dan realiseer ik me weer dat het hier als normaal wordt gezien. Dat niemand er meer van op- of omkijkt. En dan laat ik het ook maar zo. Murw denk ik.

Ik weet niet of ik je vraag zo heb beantwoord. Ben moe en triestig.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:07:31 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149748503
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Homo's worden niet belachelijk gemaakt, maar blijkbaar beledigd en bedreigd dat ze naar de hel gaan. Ik vind dat nogal heftig.
Vergeleken met het van grote hoogten naar beneden duwen van homosexuelen in deze tijd door die apen van IS vind ik dit nog meevallen. Maar ook hier geldt: het is geschreven in een volstrekt andere tijd. Waarin andere symbolen werden gebruikt.
Dit lijkt mij nou bij uitstek een punt waarin de islam van het westen kan leren: homosexualiteit hoort erbij, de mensen mogen zijn wie ze zijn, zijn niet inferieur. En dan krijg je gelijk weer de tegenreactie van mij: die Gay Pride gaat m.i. weer veel te vér. Je mag uiteraard opkomen voor je rechten, voor je bestaansrecht als homosexueel, maar om dat door mijn strot te duwen door met je blote achterste door grachten te gaan varen, dan heb je aan mij weer een kwaaie. Dat vind ik nou weer veel te ver gaan. Belachelijk ver.

Dus ook hier lijkt het voor mij tussen deze twee uitersten, het midden het meest aanvaardbaar te zijn. Homosexualiteit hoort erbij, mag er zijn, heeft erkenning nodig. Maar ga niet met je blote kont in m'n gezicht schudden want ikzelf, trek dat niet.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:11:33 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149748614
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik weet niet of er nog animo voor is, maar ik zou graag nog een vraag beantwoorden uit deel 3.

[..]

Als ik op de redactie van Hebdo een tekenaar zijn kinderen zou gaan beledigen dan denk ik wel dat hij lichtelijk flipt, want die zullen hém heilig zijn. En terecht. Of iemand anders die hem dierbaar is.
Kom maar terug als hij je neerschiet. Oh nee, dat kan dan niet :o!

(PS die kinderen bestaan echt.)
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:14:00 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149748683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Vergeleken met het van grote hoogten naar beneden duwen van homosexuelen in deze tijd door die apen van IS vind ik dit nog meevallen. Maar ook hier geldt: het is geschreven in een volstrekt andere tijd. Waarin andere symbolen werden gebruikt.
Dit lijkt mij nou bij uitstek een punt waarin de islam van het westen kan leren: homosexualiteit hoort erbij, de mensen mogen zijn wie ze zijn, zijn niet inferieur. En dan krijg je gelijk weer de tegenreactie van mij: die Gay Pride gaat m.i. weer veel te vér. Je mag uiteraard opkomen voor je rechten, voor je bestaansrecht als homosexueel, maar om dat door mijn strot te duwen door met je blote achterste door grachten te gaan varen, dan heb je aan mij weer een kwaaie. Dat vind ik nou weer veel te ver gaan. Belachelijk ver.

Dus ook hier lijkt het voor mij tussen deze twee uitersten, het midden het meest aanvaardbaar te zijn. Homosexualiteit hoort erbij, mag er zijn, heeft erkenning nodig. Maar ga niet met je blote kont in m'n gezicht schudden want ikzelf, trek dat niet.
Het mooie aan dit land is dat we ook gewoon mensen tolereren die in de jaren 50 zijn blijven steken ^O^.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:15:49 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149748735
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het mooie aan dit land is dat we ook gewoon mensen tolereren die in de jaren 50 zijn blijven steken ^O^.
Eh... hoe bedoel je...?
pi_149748813
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vind dat ook ver gaan. Blijkbaar is er een markt voor, maar wat mij betreft mag het wel iets normaler allemaal.
pi_149749102
De EU en VS hebben vooral geprobeerd om de moslims mee te nemen in de ontwikkeling van het westen en de vrijheid, kennis en technologie te delen in de hoop dat ze er iets van opsteken. Voor iedere bom die op Irak viel tijdens Iraqi Freedom, hebben de Amerikanen er een miljoen in geinvesteerd. Achteraf gezien dom, maar het valt niet te ontkennen.

Met de houding van een groot deel van de moslims nu is het delen van dat kapitaal, kennis en technologie straks geen doel meer voor de westerse samenleving. De regimes daar kijken nu al raar op dat de Amerikanen geen grote aantallen troepen sturen, maar de Irakezen zelf laten sterven voor de bevrijding van hun land. Laat staan dat de Amerikanen nu nog herbouwen wat ze in Irak bombarderen. (zie Syrie, het interesseert ons hier geen fuck wat daar gebeurd)

Je ziet het in Nederland ook al met de roep om de uitkeringen en kinderbijslag van Marokkanen die niet (meer) in Nederland verblijven stop te zetten. Het draagvlak voor het vanzelfsprekende schuldgevoel van het westen waar de moslims jaren op geteerd hebben is vrijwel verdwenen. Het ideologische motief van de Amerikanen om overal landen te bevrijden van hun dictators ook.

Ik zie de kloof tussen moslim en niet-moslim alleen maar groter worden binnen de samenleving. Een groot deel probeert zich nu al af te zonderen van de rest en westerse invloeden.Technologie en zelf expressie gaan nog meer een leidende rol spelen in onze economie, twee zaken die ontzettend botsen met middeleeuwse religies.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:31:42 #9
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_149749159
Mooi geschreven Nintex :)

In mijn ogen de waarheid.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:32:22 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149749173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:28 schreef Nintex het volgende:
Ik zie de kloof tussen moslim en niet-moslim alleen maar groter worden binnen de samenleving. Een groot deel probeert zich nu al af te zonderen van de rest en westerse invloeden.Technologie en zelf expressie gaan nog meer een leidende rol spelen in onze economie, twee zaken die ontzettend botsen met middeleeuwse religies.
Maar er groeien nu wel generaties niet-moslims én moslims samen op. Die blijven hierdoor echt niet superstrak aan hun eigen normen vasthouden. Dat wordt wat soepeler. De scherpe kanten zullen er toch echt afgaan. Anders zouden alle immigranten uit de voorbije eeuwen nog steeds herkenbaar zijn. En dat is toch écht niet meer zo.

Bij de jeugd zal het moeten mixen en zij zullen het moeten fixen.
pi_149749237
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:31 schreef 24Fan het volgende:
Mooi geschreven Nintex :)

In mijn ogen de waarheid.
Ik wilde net zeggen! :)

In mijn ogen echter niet helemaal de waarheid in die zin dat de Amerikanen veel meer voor hun eigen gewin bezig zijn dan dat hier wordt geschetst. Niettemin goede post.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 00:36:08 ]
pi_149750836
quote:

[..]
Wat de redactieleden van Hebdo doen, is willens en wetens hun aversie en haat blijven ventileren op een hele beledigende manier. Volgens mij zijn de mensen in het westen compleet immuun geworden voor beledigende cartoons over hun geloof, maar daar moest je in de vijftiger jaren óók niet mee aankomen. Maar hier zijn die normen overboord gemikt.

De islam hecht nog wél veel waarde aan het betuigen van respect voor uitingen van hun geloof, symbolen van hun geloof. En aangezien de islamieten inmiddels deel uitmaken van de Nederlandse samenleving vind ik dat het niet meer dan normaal is om respectvol met hun religie om te gaan.

Ik heb één cartoon gezien uit dat blaadje van dansende kardinalen of zoiets die het allemaal met elkaar deden. Onmiddellijk gaat dan door mij heen 'wat is dit voor idioots' maar dan realiseer ik me weer dat het hier als normaal wordt gezien. Dat niemand er meer van op- of omkijkt. En dan laat ik het ook maar zo. Murw denk ik.

Mohammed heeft onthoofdingen op zijn geweten en had seks met een 9 jarig meisje, wat ontzettend beledigend dat daar spotprenten van worden gemaakt. Negeer het en doe niet zo zielig.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 07:26:17 #13
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149750977
quote:

Ik ben het niet eens met je stelling en wel om het volgende.

Het is onmogelijk kritiek te uiten zonder dat je daarbij iemand kwetst, het is nou eenmaal een gevolg van kritiek. De redactie van Hebro namen inderdaad het risico om mensen te kwetsen, maar het kwetsen was enkel het gevolg van hun kritiek op sommige uitspraken die sommige mensen uit naam van een absolute waarheid (in welke vorm dan ook) deden. Ze stelde de huichelachtigheid van sommige van die uitspraken aan de kaak.

Dit is een noodzakelijke taak binnen een (relatief) vrije maatschappij. In zo'n maatschappij mag geen enkel instituut of groep of ideologie als heilig worden gezien.

Juist omdat het risico groot is deze instituten of zo'n ideologie als een absolute waarheid zal worden beschouwd, met alle gevaar die dat oplevert. Het mag duidelijk zijn dat de geschiedenis vol met allerlei voorbeelden zit van gevolgen die direct of indirect zijn veroorzaakt door dat men geen kritiek mocht leveren op de onderliggende ideologieën, ideeën, instituten, groepen etc en tegenwoordig hebben we ook genoeg voorbeelden hiervoor, om maar wat te noemen; de "eis" van de katholieke kerk om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken in landen waar gehele lagen van bevolkingsgroepen worden geslagen door een aanhoudende AIDS-epidemie of zo iets als IS(IS).

Men zal vanuit de verschillende religies, waaronder de Islam, gewoon moeten wennen aan kritiek...ook al zal men het in eerste instantie als beledigd beschouwen. We kunnen niet meer terug naar situaties waar bepaalde kritiek verboden is...de geschiedenis en de huidige toestand in de wereld leert ons waar dat naar leid.

Kritiek, en daarmee gekwetst, worden hoort bij het leven in een maatschappij waar je relatief vrij en veilig bent (zeker vergeleken met landen waar die vrijheid om kritiek te uiten (en daarmee de vrijheid om te kwetsen) niet bestaat.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 17 februari 2015 @ 07:31:28 #14
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_149751001
De oplossing is simpel. Moslims die niet kunnen samenleven met mensen die hun profeet beledigen dienen te vertrekken of er aan te wennen, want zo werkt het hier. Dat accepteren andere religies en zij dus ook.

Die gasten hebben niet echt door hoe de situatie ligt volgens mij.

Zelfs ik begin dat gejank van die gasten zat te worden. Vooral zo doorgaan en dan is er met een paar jaar helemaal geen islam meer in Europa. Sukkels.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 07:38:00 #15
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_149751039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:28 schreef Nintex het volgende:
De EU en VS hebben vooral geprobeerd om de moslims mee te nemen in de ontwikkeling van het westen en de vrijheid, kennis en technologie te delen in de hoop dat ze er iets van opsteken. Voor iedere bom die op Irak viel tijdens Iraqi Freedom, hebben de Amerikanen er een miljoen in geinvesteerd. Achteraf gezien dom, maar het valt niet te ontkennen.

Met de houding van een groot deel van de moslims nu is het delen van dat kapitaal, kennis en technologie straks geen doel meer voor de westerse samenleving. De regimes daar kijken nu al raar op dat de Amerikanen geen grote aantallen troepen sturen, maar de Irakezen zelf laten sterven voor de bevrijding van hun land. Laat staan dat de Amerikanen nu nog herbouwen wat ze in Irak bombarderen. (zie Syrie, het interesseert ons hier geen fuck wat daar gebeurd)

Je ziet het in Nederland ook al met de roep om de uitkeringen en kinderbijslag van Marokkanen die niet (meer) in Nederland verblijven stop te zetten. Het draagvlak voor het vanzelfsprekende schuldgevoel van het westen waar de moslims jaren op geteerd hebben is vrijwel verdwenen. Het ideologische motief van de Amerikanen om overal landen te bevrijden van hun dictators ook.

Je kennis van Amerikaanse buitenlandpolitiek is vrij lachwekkend als je meent dat men uit ideologische motieven mensen bevrijdt van dictators :')
  dinsdag 17 februari 2015 @ 07:40:12 #16
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_149751051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 06:43 schreef Donnis het volgende:

[..]

Mohammed heeft onthoofdingen op zijn geweten en had seks met een 9 jarig meisje, wat ontzettend beledigend dat daar spotprenten van worden gemaakt. Negeer het en doe niet zo zielig.
Voor die tijd geen exceptioneel gedrag bij mijn weten.
pi_149751247
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 07:26 schreef Semisane het volgende:

[..]

Het is onmogelijk kritiek te uiten zonder dat je daarbij iemand kwetst, het is nou eenmaal een gevolg van kritiek. De redactie van Hebro namen inderdaad het risico om mensen te kwetsen, maar het kwetsen was enkel het gevolg van hun kritiek op sommige uitspraken die sommige mensen uit naam van een absolute waarheid (in welke vorm dan ook) deden. Ze stelde de huichelachtigheid van sommige van die uitspraken aan de kaak.

Dit is een noodzakelijke taak binnen een (relatief) vrije maatschappij. In zo'n maatschappij mag geen enkel instituut of groep of ideologie als heilig worden gezien.

Juist omdat het risico groot is deze instituten of zo'n ideologie als een absolute waarheid zal worden beschouwd, met alle gevaar die dat oplevert. Het mag duidelijk zijn dat de geschiedenis vol met allerlei voorbeelden zit van gevolgen die direct of indirect zijn veroorzaakt door dat men geen kritiek mocht leveren op de onderliggende ideologieën, ideeën, instituten, groepen etc en tegenwoordig hebben we ook genoeg voorbeelden hiervoor, om maar wat te noemen; de "eis" van de katholieke kerk om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken in landen waar gehele lagen van bevolkingsgroepen worden geslagen door een aanhoudende AIDS-epidemie of zo iets als IS(IS).

Men zal vanuit de verschillende religies, waaronder de Islam, gewoon moeten wennen aan kritiek...ook al zal men het in eerste instantie als beledigd beschouwen. We kunnen niet meer terug naar situaties waar bepaalde kritiek verboden is...de geschiedenis en de huidige toestand in de wereld leert ons waar dat naar leid.

Kritiek, en daarmee gekwetst, worden hoort bij het leven in een maatschappij waar je relatief vrij en veilig bent (zeker vergeleken met landen waar die vrijheid om kritiek te uiten (en daarmee de vrijheid om te kwetsen) niet bestaat.
precies, met name moslims hebben er een handje van meteen te gaan huilen als ze ook maar de lichtste kritiek over zich heen krijgen. Gecombineerd met een zeer kort lontje levert dat veel problemen op.

In europa werd de kerk al sinds de Renaissance en zelfs daarvoor regelmatig bespot met prenten, voorstellingen en liederen. En sommige waren zeer populair, en dat was in de tijd dat iedereen religieus was. Heeft niets met eigenwaarde te maken, maar juist met kritisch denken.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 08:45:39 #18
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149751544
quote:

[..]

Mooie post!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_149752924
quote:
Het is onmogelijk kritiek te uiten zonder dat je daarbij iemand kwetst, het is nou eenmaal een gevolg van kritiek.
Het hoeft niet eens kritiek te zijn. Vrijwel iedere uitspraak of mening kan kwetsend en beledigend zijn voor een ander of in ieder geval zo geïnterpreteerd worden.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:10:10 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149753072
quote:

[..]

Excuses voor mijn late reactie, was vandaag te brak om m'n hersens aan te zetten.

De Koran is eeuwen geleden geschreven. In een volstrekt andere tijd. Daarin gaan schrappen dat is als het beschadigen van een oud document. Bij Tussen Kunst en Kitsch knippen ze ook geen teksten uit boeken onder het motto: "Ja, daar denken we intussen toch echt héél anders over, knip knip knip."
Inhumane uitspraken/opvattingen horen m.i. niet in een handboek/bijbel thuis. Dus waarom er dat soort dingen in de Koran staan, is mij een raadsel.

Maar volgens mij staat er in de Bijbel ook dat je anderen moet stenigen in bepaalde situaties. Nou, dat was toen heel gebruikelijk, maar we zijn nu wel in 2015. En als mijn buurvrouw een overtreding begaat door de vuilniszakken halverwege het ophaalschema buiten te zetten, ga ik toch echt niet met bakstenen gooien.

Je post gaat op één punt de mist in. De Koran is de absolute waarheid en dient zo geïnterpreteerd te worden als die geschreven is. Uit onderzoeken blijkt ook dat de meeste Moslims daar zo over denken. Je kan dus niet zomaar haatzaaiende passages negeren.
pi_149753405
Zitten veel goeie post tussen in dit topic!.

Ik heb het gevoel dat er nooit een samenleving kan ontstaan die in harmonie leeft waarin meerdere culturen/religies zijn verwikkeld. Is het jullie nooit opgevallen dat wij in Nederland eigenlijk meer langs elkaar heen leven in plaats van met elkaar?.

Zo ben ik een uitzondering omdat ik in een redelijk blanke buurt ben opgegroeid, maar ben ik vaak een van de weinige donkere jongens die met Nederlanders omgaat en waarvan zeker 80-90% van mijn vriendenkring blank is. Verder zie ik vooral Marokkanen met Marokkanen omgaan en Turken met Turken etc etc.

Het is trouwens ZEER en ZEER moeilijk voor religieuze mensen om respect en begrip te hebben voor de waarden en normen en idealen EN keuzes van anders of niet gelovige mensen, hun geloofsovertuiging is immers de ultieme waarheid en alles wat daar van afwijkt word per direct afgekeurd. Zij willen vaak de wereld aan hen aanpassen ipv zich aan te passen aan de wereld.

Zo is mijn moeder streng gelovig opgevoed en vind zij dat moslims op moeten donderen (ook al zijn ze geintegreerd en leveren ze geen problemen op) en vind zij dat gays geen rechten moeten hebben :')

Zo zijn bijvoorbeeld christenen gelukkig al wat moderner maar hebben zij nog invloed op ons dat bijvoorbeeld veel dingen op zondag dicht waren of zijn.

Verder komt er bij kijken dat er vaak op een neerbuigende toon over anders gelovige of ongelovigen word gesproken (heb ik vooral bij moslims gehoord), maar o wee als er iets over de islam word gezegd dan is het meteen te ver gegaan.

Persoonlijk vind ik dat er gewoon hard opgetreden moet worden en het westen moet laten zien dat wij hier klaar mee zijn, accepteren en aanpassen of weg wezen (goh dit klinkt echt alsof Geert het in mijn oor fluistert maar ja zo is het eigenlijk wel..)
Waz met jou!
pi_149753452
quote:
Volgens Pala worden moslims stelselmatig beledigd en gekrenkt: 'Maar wat zegt de Nederlandse staat wederom? Die schaart het onder vrijheid van meningsuiting'. Volgens Pala zijn moslims de dupe van de angst- en haatcultuur die in Nederland heerst.
net zoals hun zich verschuilen achter hun religie om altijd hun zin te krijgen en de uitzondering op de regel te zijn, in feite stigmatiseren ze zichzelf.

quote:
Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
ik geloof niet dat iemand ze dwingt om in nederland te blijven :{

en als toevoeging wil ik erbij zeggen dat een religie die MIJ als ongelovige maar, ook iedereen die een ander geloof beleid NIET respecteerd bij definitie. NIETS maar dan ook NIETS van mij hoeft te verwachten. Het is een religie die neemt en neemt en eisen stelt, maar er NIETS voor terug geeft dat is voor elke niet moslim zo waardevol als zwemvliezen op een kat.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_149753502
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je post gaat op één punt de mist in. De Koran is de absolute waarheid en dient zo geïnterpreteerd te worden als die geschreven is. Uit onderzoeken blijkt ook dat de meeste Moslims daar zo over denken. Je kan dus niet zomaar haatzaaiende passages negeren.

De aanslagen worden gepleegd door personen met een krimineel verleden, die alcohol dronken, drugs dealden en gebruikten, en zelden of nooit naar de moskee gingen...
pi_149753641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:28 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De aanslagen worden gepleegd door personen met een krimineel verleden, die alcohol dronken, drugs dealden en gebruikten, en zelden of nooit naar de moskee gingen...
Dat doet er voor de meeste mensen niet toe. Zolang hij het maar in naam van doet wordt het er onder geschaard. Behalve als hij het in naam der iets anders doet ..dan gaat men opeens wel nadenken :)
pi_149753731
deze zijn ook mooi :')

quote:
Volgens Pala zijn moslims de dupe van de angst- en haatcultuur die in Nederland heerst. Volgens antropoloog de Koning hebben moslims vooral het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt.
als er iemand met 2 maten meet zijn het religeuze mensen.
quote:
'Dat moslims minder mogen dan niet-moslims. Zo worden moslims die zich uitlaten over niet-moslims eerder opgepakt dan mensen die hun mening uiten over moslims'.
pardon!? als ik over straat loop met een vuilniszak over mijn hoofd ben ik in overtreding, want ik ben niet herkenbaar en een moslima mag gewoon met een hoofdoek, waardooor ze nauwelijks herkenbaar zijn of een niqaab of hoe heet het over straat en mogen ze zelfs zo op de foto in hun paspoort of rijbewijs of welk ander belangrijk document, om maar even iets te noemen. moet ik eens proberen :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:37:34 #26
396550 Richestorags
pi_149753747
quote:

[..]

En die ineens geronseld worden en fundamentalistisch worden. Overigens zijn die aanslagenplegers ook niet degenen waar het omgaat. De ronselaars zijn het kwaad en die zijn wel iets slimmer en veel fundamentalistischer dan de aanslagplegers. Het gaat ook niet om aanslagen alleen: het gaat over vrijheid van meningsuiting, vrouwenrechten, standpunten t.a.v. homo's e.d. Ook gewone moslims komen daar niet al te best vanaf en kunnen de rechtvaardiging daaruit halen uit dat oude sprookjesboek wat maar op één manier geïnterpreteerd mag worden.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:38:15 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_149753763
quote:

[..]

De Koran is eeuwen geleden geschreven. In een volstrekt andere tijd.
Met die oneliner komen mensen wel vaker op de proppen, maar zo kun je bijvoorbeeld ook slavernij goedpraten. ''In die tijd was het normaal.'' Klopt ook, maar dat betekent niet dat wij er vanuit de 21e eeuw geen waardeoordeel over kunnen vellen. Wat in de Koran staat is gewoon slecht, vanuit welke context of welke tijdsgeest je het ook benadert. Heel anders dan het Christendom, waarbij het pacifistische Nieuwe Testament leidend is geworden en veel (niet alle, maar toch) Christenen het Oude Testament niet meer letterlijk nemen als geschiedschrijving.

quote:
Daarin gaan schrappen dat is als het beschadigen van een oud document. Bij Tussen Kunst en Kitsch knippen ze ook geen teksten uit boeken onder het motto: "Ja, daar denken we intussen toch echt héél anders over, knip knip knip."
Als je het over een eeuwenoude Koran hebt, zeker. Daar moet je met je fikken vanaf blijven, dat is een museumstuk.

Maar de Bijbel is ook heel vaak herschreven. Er zijn verschillende drukken geweest, zoals de King James versie. Er is nu zelfs een ''bijbel in gewone mensen-taal'' met hedendaags taalgebruik. Kinderbijbels waar de heftigste elementen niet in staan. Het is dus onzin dat je een religieus boek niet zou kunnen updaten naar de moderne tijd. Daarbij doe je echt geen afbreuk aan de historische waarde.

quote:
De profeet Mohammed was een rover, een moordenaar en een pedofiel. Sorry, maar ik ga nooit een seconde respect betuigen voor dat monster, dat varken. Dat moslims hem op handen dragen is totaal verknipt. En daarom erger ik mij ook aan mensen die net doen alsof hij een soort Jezus Christus was. Jezus predikte vergiffenis, bescheidenheid, en naastenliefde. Mohammed heeft al moordend en verkrachtend het Arabische schiereiland veroverd. De heren lijken totaal niet op elkaar.
pi_149753792
quote:
De Koran is de absolute waarheid en dient zo geïnterpreteerd te worden als die geschreven is. Uit onderzoeken blijkt ook dat de meeste Moslims daar zo over denken.
Wat blijkt uit onderzoeken precies? Dat moslims menen dat de koran op de manier zoals zij het interpreteren geïnterpreteerd moet worden? No shit.
pi_149753837
quote:
oh ja joh, hoeveel haat predikers zijn er wel niet. sterker nog het verleden heeft wel uitgewezen dat er in de moskee de meeste jihad strijders worden geronseld. En de daders van 9/11 waren ook fanatieke moslims. dus hou het even bij de feiten.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:41:54 #31
396550 Richestorags
pi_149753845
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat blijkt uit onderzoeken precies? Dat moslims menen dat de koran op de manier zoals zij het interpreteren geïnterpreteerd moet worden? No shit.
Je verdraait het leuk maar het onderzoek van Ruud Koopmans bewijst dat een hele hoop Moslims de Koran nog veel te letterlijk nemen. Zolang daar de meest beledigende teksten over homo's, ongelovigen en Joden instaan mogen wij dus gerust die rovende pedo beledigen.
pi_149753847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Met die oneliner komen mensen wel vaker op de proppen, maar zo kun je bijvoorbeeld ook slavernij goedpraten. ''In die tijd was het normaal.'' Klopt ook, maar dat betekent niet dat wij er vanuit de 21e eeuw geen waardeoordeel over kunnen vellen. Wat in de Koran staat is gewoon slecht, vanuit welke context of welke tijdsgeest je het ook benadert. Heel anders dan het Christendom, waarbij het pacifistische Nieuwe Testament leidend is geworden en veel (niet alle, maar toch) Christenen het Oude Testament niet meer letterlijk nemen als geschiedschrijving.
Aha. Dus veel moslims vinden pedofilie wel geoorloofd?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:42:25 #33
396550 Richestorags
pi_149753856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:41 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

oh ja joh, hoeveel haat predikers zijn er wel niet. sterker nog het verleden heeft wel uitgewezen dat er in de moskee de meeste jihad strijders worden geronseld. En de daders van 9/11 waren ook fanatieke moslims. dus hou het even bij de feiten.
Exact.
pi_149753878
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je verdraait het leuk maar het onderzoek van Ruud Koopmans bewijst dat een hele hoop Moslims de Koran nog veel te letterlijk nemen.
Op welk onderzoek doel je dan precies?
pi_149753884
quote:
Waarom zijn die mocrotjes hier dan zo antisemitistisch en haatdragend als de pleuris?
I dunno. Ik probeer naar mezelf te kijken en niet naar anderen.

quote:
Uit soort van nostalgie en heimwee naar hun roots?
Dit lijkt weer omdat we niet naar de werkelijke oorzaken kijken.
Wat we steeds doen is iets en anderen de schuld te geven.
We blijven dit doen.

Neem IS. Hun gedrag. Denk je dat dit de Islam is? Dat het beesten zijn? Extreem gedrag? Zo vreemd is het helemaal niet.
In werkelijkheid is de mens geen fuck veranderd...
De romeinen gooiden gevangenen in een arena waarbij ze ten prooi vielen voor de leeuwen.
En iedereen keek vol plezier mee. Er was helemaal niet zoiets van "whaaat dat dit kan" weet je wel
En als een romein een meisje leuk vond dan ging de duim omhoog en werd ze gespaard maar als men iemand niet zo leuk vond dan ging de duim omlaag waarbij een oorverdovend gejuich te klinken was.
Neem alleen al die kruizingen. Dat was echt een amusement voor de bevolking hoor.

Hooligan gedrag, wat op het moment ook zo'n pain in the ass is is ook niet zo vreemd. Uit de hand gelopen gedrag? Nee hoor vroeger ging dat nog veel verder en slachten ze elkaar af zonder bij na te denken van "hmm is het wel normaal wat we doen"

Ikzelf ben van mening dat er in feite niets veranderd is in de mens.
We zijn nog altijd even gruwelijk als honderd jaar geleden. Even gruwelijk als eeuwen geleden.
Het verschil is dat we telkens denken te weten wat juist is of wat niet of wat dan de oorzaak zal zijn.
We geven alles en iedereen de schuld.
Het is simpelweg de mensheid. En ik blijf van mening dat het kijken en het wijzen naar anderen niet hoeft en het ons zeker niet helpt in tegendeel.
Ik denk dan altijd maar zo (ik spreek dan voor mezelf) : doe de tv uit. Kijk geen nieuws meer. Fok je er niet over op.
Immers, wat niet weet wat niet deert en kan er ook geen onderbuikgevoelens ontstaan.
Leer je buren kennen en kijk vooral naar jezelf en zoek geen zondebokken.
dat probeer ik dan vooral te doen dus zeg niet dat anderen dit moeten doen.
Voor mij zit er een link tussen mijn eigen gemoedstoestand en die van de wereld.
pi_149753887
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:41 schreef GewoneMan het volgende:
sterker nog het verleden heeft wel uitgewezen dat er in de moskee de meeste jihad strijders worden geronseld.
Bron?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:43:57 #37
396550 Richestorags
pi_149753890
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha. Dus veel moslims vinden pedofilie wel geoorloofd?
Wat probeer je eigenlijk te bewijzen? Dat bijna alle Moslims er denkbeelden op nahouden die overeenkomen met een Westerse samenleving? Dat gaat je niet lukken. Waar komt toch die obsessie vandaan om nooit maar toe te geven dat we een probleem hebben?
pi_149753922
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat probeer je eigenlijk te bewijzen? Dat bijna alle Moslims er denkbeelden op nahouden die overeenkomen met een Westerse samenleving?
Nee, ik stelde een vraag n.a.v. een ietwat dubieuze claim.
pi_149753953
Maar wat gaan we nou eigenlijk doen tegen het grote islamitische gevaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149753962
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:43 schreef Xa1pt het volgende:
Bron?
klik en klik
als je uitgelezen bent mag je weer buiten spelen :W
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:47:45 #41
396550 Richestorags
pi_149753975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op welk onderzoek doel je dan precies?
http://www.carelbrendel.n(...)et-weg-te-nuanceren/

Jij gaat het uiteraard wel wegnuanceren of komt met wat Staphorst voorbeelden aanzetten.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:48:58 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149753998
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 06:43 schreef Donnis het volgende:

[..]

Dat was 'm...?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:49:43 #43
396550 Richestorags
pi_149754016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:47 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

klik en klik
als je uitgelezen bent mag je weer buiten spelen :W
En als het niet via de moskee gebeurt maar op straat is het omdat moskeeën gescreend worden en er makkelijker infiltratie plaatsvindt: er zijn immers honderden mensen in moskeeën. Maar degenen die geronseld worden zijn wel altijd van een bepaalde moskee, net als de ronselaars.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:50:07 #44
396550 Richestorags
pi_149754024
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat was 'm...?
Is het niet genoeg dan?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:53:03 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754092
quote:

[..]

Mooie post. Ik kan het niet anders dan met je eens zijn. Met één kanttekening.

Als ik voor mezelf spreek dan vind ik die cartoons te ver gaan. Ik vind ze namelijk smerig. En kritiek hoeft niet smerig te zijn. Goede kritiek is niet smerig.

Ik denk als ze dat gedoe met schapenn**ken e.d. eruit hadden gelaten en al die ranzigheden, dat ik nog best wel een eind met hen gekomen was. Maar ze zijn voor mij (ook) een grens overgegaan.

Verder kan ik niet anders dan het geheel met je eens zijn.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:55:08 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754144
quote:

[..]

Dat is ook een probleem. Als je wilt leven naar wat er in de Koran staat, dan ga je in deze maatschappij gigantisch te ver. Want er zitten inhumane eisen in.

Hoe dat op te lossen weet ik ook niet.
pi_149754189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is ook een probleem. Als je wilt leven naar wat er in de Koran staat, dan ga je in deze maatschappij gigantisch te ver. Want er zitten inhumane eisen in.

ik wel door de islam niet als religie te kenmerken, maar naar wat het werkelijk is een dictoriale sekte. Als er 1 religie is die het verdiend om NIET onder de vrijheid van religie te vallen dan is het de islam wel. :{
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:59:15 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

De profeet Mohammed was een rover, een moordenaar en een pedofiel. Sorry, maar ik ga nooit een seconde respect betuigen voor dat monster, dat varken. Dat moslims hem op handen dragen is totaal verknipt. En daarom erger ik mij ook aan mensen die net doen alsof hij een soort Jezus Christus was. Jezus predikte vergiffenis, bescheidenheid, en naastenliefde. Mohammed heeft al moordend en verkrachtend het Arabische schiereiland veroverd. De heren lijken totaal niet op elkaar.
Hoe dan ook, hij is voor moslims heilig.

Als jij een zoontje hebt waar je helemaal gek van bent al is het een etter eerste klas, dan word je ook witheet als mensen hem een schoft blijven noemen, dag in, dag uit. Toch?

Je hoeft die profeet toch niet fantastisch te vinden? Is toch niet belangrijk?
pi_149754262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat los je op door niet te ver te gaan en alle gekke, inhumane elementen uit de Koran te negeren. Christenen is dat ook gelukt, en het overgrote deel van de moslims dat woonachtig is in het westen weet zich verder ook gewoon normaal te gedragen.

Wat we precies aan moeten met de groep extremisten die dus niet binnen de kaders van onze wet wil handelen, is lastig.
pi_149754281
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

http://www.carelbrendel.n(...)et-weg-te-nuanceren/

Jij gaat het uiteraard wel wegnuanceren of komt met wat Staphorst voorbeelden aanzetten.
Er valt ook wel e.e.a. op af te dingen, maar goed, verspilde moeite blijkbaar.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:00:36 #51
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754287
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Is het niet genoeg dan?
Nee, een dooddoener in de discussie mikken en denken dat dat genoeg is, daar kan ik niks mee.
pi_149754380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als jij een zoontje hebt waar je helemaal gek van bent al is het een etter eerste klas, dan word je ook witheet als mensen hem een schoft blijven noemen, dag in, dag uit. Toch?

als ik (en nee dat doe ik niet het is enkel een voorbeeld) Adolf Hitler op een voetstuk plaats, dan weten we beiden hoe ik aangekeken wordt. Hoe kan iemand die nog verknipter is dan hij wel op een voetstuk geplaatst worden en moeten we dat maar normaal vinden ?

dan kunnen we nog een stapje verder gaan en kan ik stellen dat het geen toeval is dat Mein kampf een bestseller is in de arabische wereld :{ dat het geen toeval is dat er een gigantische haat heerst onder moslims naar vooral joden maar in feite alles wat niet moslim is. gezien de inhoud van de koran geen wonder.
pi_149754382
quote:

[..]

Voor moslims ja,, en daar zijn al die regels ook voor gemaakt: voor de moslims zelf.
Ga niet van anderen, niet-moslims, verwachten dat die regels ook voor hun gelden.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:05:23 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[quote]

Wat we precies aan moeten met de groep extremisten die dus niet binnen de kaders van onze wet wil handelen, is lastig.
Dit zijn psychopaten, sociopaten, de hele mikmak. Daar zit geen greintje vrede in. Wandelend ongedierte en als zodanig maar bestrijden lijkt me. Ik weet het ook niet. Maar dat heeft geen bal meer met echte religie te maken. Die willen gewoon oorlog en staan continu te provoceren. Verknipte malloten.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:06:31 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149754449
quote:

[...]

Dat is standaard moslim propaganda iedere keer dat Mohammed word beledigt: Hoe zou jij reageren als ik iets raars over je moeder zeg!

En dat is echt onzin. Het interesseert mij totaal niet wat een onbekende of een collega of het kassameisje van mijn moeder vinden. Daar haal ik mijn schouders over op. En zo zouden moslims ook met hun geloof om moeten gaan. Het zou ze geen zak moeten interesseren wat een ongelovige van hun geloof vind. En ze hebben totaal niet het recht om respect te eisen voor hun waanideeën. Idem gristenen en joden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_149754480
quote:

[..]

Hij is voor hun heilig. Zelf mogen ze hem behandelen zoals hen goeddunkt, maar voor iemand voor wie hij niet helig is mag gelden dat hij zich niet hoeft te houden aan wag zij willen.

hun geloof, hun keuze, hun manier van omgaan.
mijn vrijheid om er anders mee om te gaan.

als sjaak straks bepaalt dat bloemen heiljg zijn gaan we daar ook niet alles aan aanpassen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:08:04 #57
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:04 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

als ik (en nee dat doe ik niet het is enkel een voorbeeld) Adolf Hitler op een voetstuk plaats, dan weten we beiden hoe ik aangekeken wordt. Hoe kan iemand die nog verknipter is dan hij wel op een voetstuk geplaatst worden en moeten we dat maar normaal vinden ?

dan kunnen we nog een stapje verder gaan en kan ik stellen dat het geen toeval is dat Mein kampf een bestseller is in de arabische wereld :{ dat het geen toeval is dat er een gigantische haat heerst onder moslims naar vooral joden maar in feite alles wat niet moslim is. gezien de inhoud van de koran geen wonder.
Dat is toch inherent aan een democratisch land dat iedereen iemand mag aanbidden die hij/zij wil? Zolang je je maar gedraagt.

Als ik Adolf Hitler een geweldige vent zou vinden en ik heb 'm boven m'n bed hangen is dat bijzonder vreemd, maar ik val er dan niemand mee lastig. Daar heeft een ander geen zeggenschap in wie ik wel of niet geweldig moet vinden.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:10:17 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754555
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

En dat is echt onzin. Het interesseert mij totaal niet wat een onbekende of een collega of het kassameisje van mijn moeder vinden. Daar haal ik mijn schouders over op. En zo zouden moslims ook met hun geloof om moeten gaan.
Dat geloof ik niet. Dat het jou geen bal uitmaakt. Daar geloof ik nou echt helemaal niets van. Als iets jou dierbaar is, dan raakt het je wat er over gezegd wordt. En als jouw dierbare wordt bespot, denk ik niet dat je dat geweldig vindt. Laten we mekaar nou geen mietje noemen.
pi_149754560
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is toch inherent aan een democratisch land dat iedereen iemand mag aanbidden die hij/zij wil? Zolang je je maar gedraagt.

Als ik Adolf Hitler een geweldige vent zou vinden en ik heb 'm boven m'n bed hangen is dat bijzonder vreemd, maar ik val er dan niemand mee lastig. Daar heeft een ander geen zeggenschap in wie ik wel of niet geweldig moet vinden.
maar het staat anderen vrij daar grappen over te maken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_149754588
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit zijn psychopaten, sociopaten, de hele mikmak. Daar zit geen greintje vrede in. Wandelend ongedierte en als zodanig maar bestrijden lijkt me. Ik weet het ook niet. Maar dat heeft geen bal meer met echte religie te maken. Die willen gewoon oorlog en staan continu te provoceren. Verknipte malloten.
En wat mij betreft is de aanpak van dergelijke gestoorden ook nietsontziend.

Waar ik mij echter aan stoor, is dat een grote groep mensen heel bewust aanstuurt op het stigmatiseren van de moslimgemeenschap als geheel. Alsof zelfs de voorzitter van het lokale moskeebestuur, met wie je al jaren een goede verstandhouding hebt, er op uit is om jou en je hele familie te grazen te nemen omdat jij een 'kafir' bent.

Dat is niet alleen een foutieve, maar ook een heel gevaarlijke manier van denken.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:13:55 #61
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754633
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:04 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Voor moslims ja,, en daar zijn al die regels ook voor gemaakt: voor de moslims zelf.
Ga niet van anderen, niet-moslims, verwachten dat die regels ook voor hun gelden.
Nou, ik meld me hierbij dan ook even aan. Ik ben katholiek, hou héél veel van God en kan het ook niet bepaald waarderen als je Onze Lieve Heer zou beledigen. Het zou mij krenken. Het zou mij echt krenken. Omdat God mij dierbaar is.

(En heilig ben ik zeker niet want ik kan ook aardig vloekend uit de hoek komen als dingen tegenzitten.)
pi_149754639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

helemaal mee eens, echter vergeet je het een en ander...

moslims vallen mensen daar dagelijks mee lastig (direct en indirect) kijk eens hoe vaak ze beledigend reageren naar mensen omdat ze anders zijn b.v. joods. kijk naar de acties die ze hebben, het vernielen van joodse graven paar dagen geleden nog in het nieuws geweest. verdediging we wisten niet dat het joodse graven waren, als iemand dat al zegt geeft dat niet alleen aan hoe verknipt ze zijn maar is het praktisch een bekentenis want als het geen joodse graven waren was het wel ok? 8)7

dagelijks lijden mensen onder de uiting van islamieten, door middel van aanslagen als ook beledigingen, vandalisme en haatzaaien. maar oh wee als we iets naars zeggen over de islam (wat feitelijk onderbouwd is)

en dan gaat een moslim in de OP vurig beweren:
quote:
Volgens antropoloog de Koning hebben moslims vooral het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt. 'Dat moslims minder mogen dan niet-moslims. Zo worden moslims die zich uitlaten over niet-moslims eerder opgepakt dan mensen die hun mening uiten over moslims'.
ja dat klopt maar voornamelijk door hunzelf
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:14:17 #63
pi_149754640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Dat het jou geen bal uitmaakt.
En toch is het zo.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:14:37 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754647
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:10 schreef marsan het volgende:

[..]

maar het staat anderen vrij daar grappen over te maken.
Als jij daar grappen over wilt maken kun jij daar inderdaad grappen over maken.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:15:43 #65
pi_149754675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, ik meld me hierbij dan ook even aan. Ik ben katholiek, hou héél veel van God en kan het ook niet bepaald waarderen als je Onze Lieve Heer zou beledigen. Het zou mij krenken. Het zou mij echt krenken. Omdat God mij dierbaar is.

(En heilig ben ik zeker niet want ik kan ook aardig vloekend uit de hoek komen als dingen tegenzitten.)
God bestaat niet en Jezus was een vieze junk. En de RK zit vol pedo's.

Groeten van een Atheïst.

Zo, en nu mag je dingen over mijn moeder zeggen. C if I care.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:15:51 #66
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat mij betreft is de aanpak van dergelijke gestoorden ook nietsontziend.

Waar ik mij echter aan stoor, is dat een grote groep mensen heel bewust aanstuurt op het stigmatiseren van de moslimgemeenschap als geheel. Alsof zelfs de voorzitter van het lokale moskeebestuur, met wie je al jaren een goede verstandhouding hebt, er op uit is om jou en je hele familie te grazen te nemen omdat jij een 'kafir' bent.

Dat is niet alleen een foutieve, maar ook een heel gevaarlijke manier van denken.
Oh, nou, uit m'n hart gegrepen!

Dat is hetzelfde als alle Nederlanders idioot vinden omdat Geert Wilders een Nederlander is. Dat is een hele bevolkingsgroep afserveren.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:17:19 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149754709
quote:

[..]

Helaas schat. De tijden dat gelovigen een voorkeursbehandeling kregen liggen al effe achter ons.
pi_149754717
quote:

[..]

Ik ben atheïst en ik ben zéér beledigd dat mensen geloven in een sprookje.
Maar ik ga niet lopen eisen dat iedereen met mijn mening rekening houdt.

Regeltjes van een geloof gelden alleen maar voor de aanhangers van dat geloof en niet voor anderen die helemaal niets met (dat) geloof hebben.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:17:48 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754723
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

moslims vallen mensen daar dagelijks mee lastig (direct en indirect) kijk eens hoe vaak ze beledigend reageren naar mensen omdat ze anders zijn b.v. joods.
Hier weet ik het fijne niet van maar als dat zo is, dan moet dat dus aangepakt worden. Dat is niet de bedoeling. Dat gaat te ver, veels te ver.
pi_149754729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als jij daar grappen over wilt maken kun jij daar inderdaad grappen over maken.
Precies.En dat geldt net zo bij mohammed. Een ander mag hem heilig beschouwen en weer een ander mag grappen over hem maken.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:18:39 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754743
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En toch is het zo.
PV, jij kunt erg ver gaan met het verdedigen van je mening. Vind ik prima, maar laten we mekaar nou geen mietje noemen. Ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen.
pi_149754770
quote:

[..]

dat is grappig en ironisch tegelijk :D _O-

jij wil niet dat jouw god beledigd wordt, want dat zou je krenken. Ik heb nieuws voor je de koran die je hier zo mooi aan het verdedigen bent, staat bol van de haat en het goedkeuren van geweld naar jou als persoon en iedereen die jouwe lieve god aanbid :{
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:19:56 #73
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754772
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Helaas schat. De tijden dat gelovigen een voorkeursbehandeling kregen liggen al effe achter ons.
Je snapt m'n punt niet.

Ik hoef geen voorkeursbehandeling. Ik geef aan dat niet alleen moslims beledigd kunnen zijn als je aan hun geloof komt op een nare manier.

Ik ook namelijk. En ik ben geen moslim.
pi_149754782
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een voorkeursbehandeling is ook nergens voor nodig. Gewoon rekening houden met elkaar, is voldoende. Ik ben atheïstisch, maar ik loop niet de hele dag in het gezicht van christelijke collega te schreeuwen dat God niet bestaat.

Zie daar het nut verder niet van in.

Is een beetje hetzelfde als herhaaldelijk tegen een dik wijf zeggen dat ze een vies en vadsig is.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:21:45 #75
pi_149754824
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

PV, jij kunt erg ver gaan met het verdedigen van je mening. Vind ik prima, maar laten we mekaar nou geen mietje noemen. Ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen.
Dus jij noemt mij een leugenaar? Dan voel ik me wel beledigt.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:22:15 #76
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149754839
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een voorkeursbehandeling is ook nergens voor nodig. Gewoon rekening houden met elkaar, is voldoende. Ik ben atheïstisch, maar ik loop niet de hele dag in het gezicht van christelijke collega te schreeuwen dat God niet bestaat.

Is een beetje hetzelfde als herhaaldelijk tegen een dik wijf zeggen dat ze een vies en vadsig is.
Alsof wij hier in Nederland de hele dag lopen te roepen dat mohammed een pedofiele struikrover was? Dat soort dingen zoek je als moslim dan gewoon actief op, beetje als een homohater die in een gaybar gaat staan walgen.
pi_149754852
quote:

[..]

maar het stoort mij wel dat alle religeuze groepjes met de islam vooraan wel een voorkeursbehandeling willen en het zelfs eisen. terwijl ze alles en iedereen wat anders is dan hunzelf het licht in de ogen niet gunnen :{

sterker nog ze nemen en nemen, maar geven dat is niet mogelijk (tenzij een terroristische aanslag geld als geven :') )
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:23:03 #78
pi_149754855
quote:
Een voorkeursbehandeling is ook nergens voor nodig. Gewoon rekening houden met elkaar, is voldoende.
Precies. Alle gelovigen kunnen er toch gewoon rekening mee houden dat ik niet tegen openbare uitingen van religie kan?
pi_149754869
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies. Alle gelovigen kunnen er toch gewoon rekening mee houden dat ik niet tegen openbare uitingen van religie kan?
Alle homo's kunnen er toch ook gewoon rekening mee houden dat ik niet tegen openbare uitingen van homoseksualiteit kan?
pi_149754896
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alle ongewassen hippies kunnen er toch ook gewoon rekening mee houden dat ik niet tegen hun stinkende kutsmoel kan? Binnenblijven dus.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:25:41 #81
pi_149754924
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alle homo's kunnen er toch ook gewoon rekening mee houden dat ik niet tegen openbare uitingen van homoseksualiteit kan?
Vraag het ze eens.
pi_149754930
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

maar het stoort mij wel dat alle religeuze groepjes met de islam vooraan wel een voorkeursbehandeling willen en het zelfs eisen. terwijl ze alles en iedereen wat anders is dan hunzelf het licht in de ogen niet gunnen :{

sterker nog ze nemen en nemen, maar geven dat is niet mogelijk (tenzij een terroristische aanslag geld als geven :') )
Gelovigen zullen op bepaalde terreinen meer water bij de wijn moeten doen. Dat is iets waar aan moet worden gewerkt.

Verder word ik overigens nooit beledigd door gelovigen.
pi_149754983
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelovigen zullen op bepaalde terreinen meer water bij de wijn moeten doen. Dat is iets waar aan moet worden gewerkt.

Verder word ik overigens nooit beledigd door gelovigen.
ja en dat is iets waarvan ik eerlijk moet zeggen dat het christendom wel heeft gedaan, maar bij de islam 0,0 sprake van is en ik heb sterke twijfels of dat ooit zal gebeuren. En tot dat gebeurd hoeven ze van mij NIETS te verwachten
pi_149755033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja en dat is iets waarvan ik eerlijk moet zeggen dat het christendom wel heeft gedaan, maar bij de islam 0,0 sprake van is en ik heb sterke twijfels of dat ooit zal gebeuren. En tot dat gebeurd hoeven ze van mij NIETS te verwachten
Wat zouden dan precies van je kunnen verwachten als je wel bereidwillig zou zijn?
pi_149755039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

moslims vallen mensen daar dagelijks mee lastig (direct en indirect) kijk eens hoe vaak ze beledigend reageren naar mensen omdat ze anders zijn b.v. joods. kijk naar de acties die ze hebben, het vernielen van joodse graven paar dagen geleden nog in het nieuws geweest. verdediging we wisten niet dat het joodse graven waren, als iemand dat al zegt geeft dat niet alleen aan hoe verknipt ze zijn maar is het praktisch een bekentenis want als het geen joodse graven waren was het wel ok? 8)7

[..]

Heb je een bron voor de claim dat het moslims waren?
quote:
The boys are aged between 15 and 17 and all come from Sarre-Union in Alsace, eastern France, where around 300 tombs were defaced and damaged on Thursday.

The youngest came forward after seeing the scale of the reaction across the country to the vandalism, prosecutor Philippe Vannier said.
Lijkt me geen dorp waar je veel moslims zou verwachten.
pi_149755053
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

er is nogal een verschil tussen hand in hand lopen van 2 mannen of elkaar zoenen in het openbaar of stellen dat alle homo`s van een flat gegooid moeten worden of ze zelfs in elkaar schoppen met 10 mannen omdat ze elkaars hand vasthouden of elkaar zoenen, vind je niet?
pi_149755057
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Dat het jou geen bal uitmaakt. Daar geloof ik nou echt helemaal niets van. Als iets jou dierbaar is, dan raakt het je wat er over gezegd wordt. En als jouw dierbare wordt bespot, denk ik niet dat je dat geweldig vindt. Laten we mekaar nou geen mietje noemen.
Niet iedereen reageert zoals jij dat doet he..

Vaak genoeg bij ruzies gehad dat mensen mijn moeder voor alles en nog wat gingen uitmaken, en ik weet nog dat ik de eerste keer heel erg boos werd maar toen dacht ik even na...

wat maakt het uit wat een of andere willekeurige gast over mijn moeder zegt?, hij kent haar toch niet, zij is toch niet wat hij zegt dat ze is.

Ik ging juist met ze mee doen "ohh okay mijn moeder is een hoer toch?, okay top man doe je haar de groeten als je weer langskomt?, zeg maar dat ik hoi zei"
Waz met jou!
pi_149755070
quote:

[..]

Het wordt een probleem als dingen die anderen dierbaar zijn (zoals homo's die in het openbaar affectie tonen naar elkaar) als -te- kwetsend worden gezien omdat religieuzen hun geloof -te- dierbaar vinden.
Met dat soort dingen rekening moeten houden gaat mij persoonlijk te ver (en dan doel ik op het kwetsen van religieuzen door iets wat volkomen natuurlijk is, zoals een verliefd homo-stelletje die elkaar mogen, bijvoorbeeld).

Edit2: Ik bedoel dus (*zucht* ochtenden :') ) dat ik het verkeerd vind dat homo's niet meer in het openbaar handje zouden mogen vasthouden "omdat dat een religie zou kwetsen"
pi_149755074
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:30 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

er is nogal een verschil tussen hand in hand lopen van 2 mannen of elkaar zoenen in het openbaar of stellen dat alle homo`s van een flat gegooid moeten worden of ze zelfs in elkaar schoppen met 10 mannen omdat ze elkaars hand vasthouden of elkaar zoenen, vind je niet?
Net of alle moslims continu aan het verkondigen zijn dat homo's dood moeten.

Er is een verschil tussen extremisten en 'gematigde' moslims. Dat proberen we duidelijk te maken in dit topic.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:32:08 #90
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen extremisten en 'gematigde' moslims. Dat proberen we duidelijk te maken in dit topic.
Mwoah. Als ik het nieuws zo volg dan lijkt dat verschil met de jaren kleiner te worden.
pi_149755099
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:29 schreef meth1745 het volgende:
Heb je een bron voor de claim dat het moslims waren?
nee dat heb ik niet, vermoed van wel
quote:
Lijkt me geen dorp waar je veel moslims zou verwachten.
en dat maakt het onmogelijk voor ze om moslim te zijn :') niet dat ik stel dat ze moslim zijn maar laat ik het zo stellen, het zou me niet verbazen.
pi_149755101
quote:

[..]

Die 2 lezen toch gewoon dezelfde koran?
pi_149755162
quote:

en ik durf te beweren dat die grens heel dun is

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Die 2 lezen toch gewoon dezelfde koran?
yup
pi_149755169
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Mwoah. Als ik het nieuws zo volg dan lijkt dat verschil met de jaren kleiner te worden.
Misschien moet je eens in gesprek gaan met moslims, in plaats van enkel het nieuws volgen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:37:33 #95
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is grappig en ironisch tegelijk :D _O-

jij wil niet dat jouw god beledigd wordt, want dat zou je krenken. Ik heb nieuws voor je de koran die je hier zo mooi aan het verdedigen bent, staat bol van de haat en het goedkeuren van geweld naar jou als persoon en iedereen die jouwe lieve god aanbid :{
Wat mij opvalt is dat er nogal wat users op dit topic afkomen die religie sowieso verwerpelijk vinden. Dat maakt een normale discussie er niet makkelijker op.
pi_149755241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee dat heb ik niet, vermoed van wel

[..]
Hij vermoedt het :') :') :') :') :') :') :') :')
Dus heel deze beschuldiging is gebaseerd op een vermoeden:
quote:
kijk naar de acties die ze hebben, het vernielen van joodse graven paar dagen geleden nog in het nieuws geweest. verdediging we wisten niet dat het joodse graven waren, als iemand dat al zegt geeft dat niet alleen aan hoe verknipt ze zijn maar is het praktisch een bekentenis want als het geen joodse graven waren was het wel ok?
mja, zo is het makkelijk.
pi_149755246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je eens in gesprek gaan met moslims, in plaats van enkel het nieuws volgen.
Waar zou dat gesprek over moeten gaan dan btw?
pi_149755261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

en ik durf te beweren dat die grens heel dun is
Veel moslims keuren homoseksualiteit af, maar dat betekent niet automatisch dat homo's in hun ogen dood moeten.

Niet dat mijn woorden in dit topic jullie de zaken ook maar enigszins anders doet zien, maar goed. Er heerst hier een bepaalde vooringenomenheid richting moslims (extremistisch en gematigd) die niet valt te veranderen.

Ik ga dan ook verder met mijn dag. Als jullie alle moslims zo wensen te zien, dan gaan jullie je gang maar.

Wel ben ik benieuwd naar de consequenties die jullie verbinden aan deze denkwijze. Want volgens jullie is het evident dat moslims een gevaar vormen voor onze samenleving. Wat moeten wij daar volgens jullie tegen doen? Welke maatregelen dienen er te worden getroffen.
pi_149755280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waar zou dat gesprek over moeten gaan dan btw?
Over van alles?

Ben je soms autistisch en niet in staat een gesprek te voeren met iemand die geen familie van je is?
pi_149755292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat mij opvalt is dat er nogal wat users op dit topic afkomen die religie sowieso verwerpelijk vinden. Dat maakt een normale discussie er niet makkelijker op.
wat wil je hiermee precies zeggen? dat ik niet welkom ben omdat ik atheist ben? of omdat je moeilijk met kritiek om kan gaan? of is het zoals ik denk een combinatie van deze twee :{

wel grappig dat je niet inhoudelijk reageerd om mijn quote
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:40:33 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het wordt een probleem als dingen die anderen dierbaar zijn (zoals homo's die in het openbaar affectie tonen naar elkaar) als -te- kwetsend worden gezien omdat religieuzen hun geloof -te- dierbaar vinden.
Met dat soort dingen rekening moeten houden gaat mij persoonlijk te ver (en dan doel ik op het kwetsen van religieuzen door iets wat volkomen natuurlijk is, zoals een verliefd homo-stelletje die elkaar mogen, bijvoorbeeld).

Edit2: Ik bedoel dus (*zucht* ochtenden :') ) dat ik het verkeerd vind dat homo's niet meer in het openbaar handje zouden mogen vasthouden "omdat dat een religie zou kwetsen"
Oh, hierin zijn we het helemaal eens.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:41:42 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel moslims keuren homoseksualiteit af, maar dat betekent niet automatisch dat homo's in hun ogen dood moeten.

Niet dat mijn woorden in dit topic jullie de zaken ook maar enigszins anders doet zien, maar goed. Er heerst hier een bepaalde vooringenomenheid richting moslims (extremistisch en gematigd) die niet valt te veranderen.
Eens.
pi_149755335
quote:

[..]

Ik denk dat velen hier die religie verwerpelijk vinden, in principe minder problemen hebben met religieuzen mits ze dat geloof maar niet door de strot geduwd krijgen.
pi_149755355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Over van alles?

Ben je soms autistisch en niet in staat een gesprek te voeren met iemand die geen familie van je is?
Joh :')

Ik stelde toch een doodnormale vraag? _O-
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:43:18 #105
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755364
quote:

[..]

Wat mij opvalt is dat er nogal wat users op dit topic afkomen die religie sowieso verwerpelijk vinden. .
Wat mij opvalt is dat veel gelovigen andersgelovigen verwerpelijk vinden. Dat maakt de discussie er niet makkelijker op.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:43:24 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat velen hier die religie verwerpelijk vinden, in principe minder problemen hebben met religieuzen mits ze dat geloof maar niet door de strot geduwd krijgen.
Gelijk hebben ze. Iets door mijn strot duwen daar word ik ook witheet van. Maar zó panisch reageren op andersdenkenden dat is ook een wel manco hoor.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:43:55 #107
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755376
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:43 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat veel gelovigen andersgelovigen verwerpelijk vinden. Dat maakt de discussie er niet makkelijker op.
Nou, ik niet dus! Wie wel...? Noem eens een naam dan.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:44:32 #108
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb een Marokkaanse kapper. Hij gebruikt de 30 minuten die ik daar om de zes weken zit uitsluitend om mij het ware licht der islam te laten zien. Maar ja, bij de Hollandse kapper betaal ik bijna 25¤ :{w
pi_149755395
Ook niet-gelovigen geloven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_149755403
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh, hierin zijn we het helemaal eens.
Maar die 2 dingen (voorkomen dat homo's gekwetst worden en voorkomen dat moslims gekwetst worden) zijn schijnbaar onverenigbaar.

In dat geval zou je moeten kiezen en persoonlijk zou ik eerder de homo's steunen dan een eeuwenoud discriminerend boek en hun aanhangers :P
pi_149755411
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:44 schreef Montagui het volgende:
Ook niet-gelovigen geloven.
Nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_149755424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Joh :')

Ik stelde toch een doodnormale vraag? _O-
Waarover denk je? Het zijn gewoon mensen. Waarover praat jij doorgaans met je medemens?
pi_149755454
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik heb een Marokkaanse kapper. Hij gebruikt de 30 minuten die ik daar om de zes weken zit uitsluitend om mij het ware licht der islam te laten zien.
Aha, en jij komt keer op keer terug bij een kapper die allerlei verschrikkelijke dingen zegt?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:47:12 #114
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755460
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en jij komt keer op keer terug bij een kapper die allerlei verschrikkelijke dingen zegt?
Ik heb m'n post al ge-edit.
pi_149755469
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee.
jawel, ik geloof dat alle religies sprookjes zijn en er niets is na de dood. dat kan ik niet stellen als een absolute waarheid, ookal staat de wetenschap redelijk sterk aan mijn kant ik kan het (nog) niet bewijzen dus is en blijft het geloven.
pi_149755481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar die 2 dingen (voorkomen dat homo's gekwetst worden en voorkomen dat moslims gekwetst worden) zijn schijnbaar onverenigbaar.

In dat geval zou je moeten kiezen en persoonlijk zou ik eerder de homo's steunen dan een eeuwenoud discriminerend boek en hun aanhangers :P
Hoezo is dat onverenigbaar?
Gewoon de grens aanhouden dat je elkaar met rust moet laten, geen geweld, of iets in die geest toestaan.
Mensen hoeven dingen niet leuk te vinden, jij hoeft de islam niet leuk te vinden, een ander hoeft homo's niet leuk te vinden. Wat wel moet is elkaar tolereren en geen kwaad doen.

Hoe dom een mening ook is, zolang iemand er geen kwaad mee doet zou het geen probleem moeten zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149755511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarover denk je? Het zijn gewoon mensen. Waarover praat jij doorgaans met je medemens?
Ik heb met ze gepraat en gewoonlijk zijn het nogal gesloten mensen t.o.v. de norm.
Hun religie is nauw verweven met hun normen en waarden, daar valt geen speld tussen te krijgen. Dat is wat ik ervaren heb als ik probeerde een normaal gesprek met hun te voeren.

Ik werd vooral met wantrouwen bekeken.

Een ander ding wat me opviel was hoe snel hun lontjes opgefikt waren en hoe makkelijk ze beledigd werden, het was net een mijnenveld.

Dus wellicht deed ik iets fout? (denk het niet hoor, maar ik geef je maar even het voordeel van de twijfel)

Edit: O en Koos? Houd toch eens op met het rondstrooien van beledigingen (heb het gister ook al tegen je gezegd)
pi_149755521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoezo is dat onverenigbaar?
Gewoon de grens aanhouden dat je elkaar met rust moet laten, geen geweld, of iets in die geest toestaan.
Mensen hoeven dingen niet leuk te vinden, jij hoeft de islam niet leuk te vinden, een ander hoeft homo's niet leuk te vinden. Wat wel moet is elkaar tolereren en geen kwaad doen.

Hoe dom een mening ook is, zolang iemand er geen kwaad mee doet zou het geen probleem moeten zijn.
dat zou ideaal zijn, maar helaas is het niet haalbaar. want het staat in het heilige boek dat ..... en dus is respect en tolerantie een absolute onmogelijkheid. uiteraard vinden ze wel dat wij hun moeten respecteren en tolereren en dat is van mijn kant dan weer een onmogelijkheid :{
pi_149755522
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik heb m'n post al ge-edit.
En er zijn geen Poolse kappers?

Nee, goed verhaal.
pi_149755583
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb met ze gepraat en gewoonlijk zijn het nogal gesloten mensen t.o.v. de norm.
Hun religie is nauw verweven met hun normen en waarden, daar valt geen speld tussen te krijgen. Dat is wat ik ervaren heb als ik probeerde een normaal gesprek met hun te voeren.

Ik werd vooral met wantrouwen bekeken.

Een ander ding wat me opviel was hoe snel hun lontjes opgefikt waren en hoe makkelijk ze beledigd werden, het was net een mijnenveld.

Dus wellicht deed ik iets fout? (denk het niet hoor, maar ik geef je maar even het voordeel van de twijfel)
Ach, wat is een normaal gesprek? Je zit blijkbaar niet op dezelfde golflengte. Het gaat erom of ze wel of niet normaal in de omgang zijn.

Wat jij hierboven beschrijft heb ik ook met achterbuurt-Tokkies. Zij snappen mij niet en vice versa. Zie het probleem niet zo. Zolang we elkaar maar niet in de haren vliegen.

quote:
Edit: O en Koos? Houd toch eens op met het rondstrooien van beledigingen (heb het gister ook al tegen je gezegd)
Nee.

En gisteren had je over het woorden in mond leggen. Dat is wellicht vervelend, al is het geheel te wijten aan je eigen manier van posten, maar geenszins beledigend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')