abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:40:33 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het wordt een probleem als dingen die anderen dierbaar zijn (zoals homo's die in het openbaar affectie tonen naar elkaar) als -te- kwetsend worden gezien omdat religieuzen hun geloof -te- dierbaar vinden.
Met dat soort dingen rekening moeten houden gaat mij persoonlijk te ver (en dan doel ik op het kwetsen van religieuzen door iets wat volkomen natuurlijk is, zoals een verliefd homo-stelletje die elkaar mogen, bijvoorbeeld).

Edit2: Ik bedoel dus (*zucht* ochtenden :') ) dat ik het verkeerd vind dat homo's niet meer in het openbaar handje zouden mogen vasthouden "omdat dat een religie zou kwetsen"
Oh, hierin zijn we het helemaal eens.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:41:42 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel moslims keuren homoseksualiteit af, maar dat betekent niet automatisch dat homo's in hun ogen dood moeten.

Niet dat mijn woorden in dit topic jullie de zaken ook maar enigszins anders doet zien, maar goed. Er heerst hier een bepaalde vooringenomenheid richting moslims (extremistisch en gematigd) die niet valt te veranderen.
Eens.
pi_149755335
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat er nogal wat users op dit topic afkomen die religie sowieso verwerpelijk vinden. Dat maakt een normale discussie er niet makkelijker op.
Ik denk dat velen hier die religie verwerpelijk vinden, in principe minder problemen hebben met religieuzen mits ze dat geloof maar niet door de strot geduwd krijgen.
pi_149755355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Over van alles?

Ben je soms autistisch en niet in staat een gesprek te voeren met iemand die geen familie van je is?
Joh :')

Ik stelde toch een doodnormale vraag? _O-
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:43:18 #105
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755364
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat er nogal wat users op dit topic afkomen die religie sowieso verwerpelijk vinden. .
Wat mij opvalt is dat veel gelovigen andersgelovigen verwerpelijk vinden. Dat maakt de discussie er niet makkelijker op.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:43:24 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat velen hier die religie verwerpelijk vinden, in principe minder problemen hebben met religieuzen mits ze dat geloof maar niet door de strot geduwd krijgen.
Gelijk hebben ze. Iets door mijn strot duwen daar word ik ook witheet van. Maar zó panisch reageren op andersdenkenden dat is ook een wel manco hoor.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:43:55 #107
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755376
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:43 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat veel gelovigen andersgelovigen verwerpelijk vinden. Dat maakt de discussie er niet makkelijker op.
Nou, ik niet dus! Wie wel...? Noem eens een naam dan.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:44:32 #108
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je eens in gesprek gaan met moslims, in plaats van enkel het nieuws volgen.
Ik heb een Marokkaanse kapper. Hij gebruikt de 30 minuten die ik daar om de zes weken zit uitsluitend om mij het ware licht der islam te laten zien. Maar ja, bij de Hollandse kapper betaal ik bijna 25¤ :{w
pi_149755395
Ook niet-gelovigen geloven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_149755403
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh, hierin zijn we het helemaal eens.
Maar die 2 dingen (voorkomen dat homo's gekwetst worden en voorkomen dat moslims gekwetst worden) zijn schijnbaar onverenigbaar.

In dat geval zou je moeten kiezen en persoonlijk zou ik eerder de homo's steunen dan een eeuwenoud discriminerend boek en hun aanhangers :P
pi_149755411
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:44 schreef Montagui het volgende:
Ook niet-gelovigen geloven.
Nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_149755424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Joh :')

Ik stelde toch een doodnormale vraag? _O-
Waarover denk je? Het zijn gewoon mensen. Waarover praat jij doorgaans met je medemens?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149755454
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik heb een Marokkaanse kapper. Hij gebruikt de 30 minuten die ik daar om de zes weken zit uitsluitend om mij het ware licht der islam te laten zien.
Aha, en jij komt keer op keer terug bij een kapper die allerlei verschrikkelijke dingen zegt?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:47:12 #114
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755460
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en jij komt keer op keer terug bij een kapper die allerlei verschrikkelijke dingen zegt?
Ik heb m'n post al ge-edit.
pi_149755469
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee.
jawel, ik geloof dat alle religies sprookjes zijn en er niets is na de dood. dat kan ik niet stellen als een absolute waarheid, ookal staat de wetenschap redelijk sterk aan mijn kant ik kan het (nog) niet bewijzen dus is en blijft het geloven.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_149755481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar die 2 dingen (voorkomen dat homo's gekwetst worden en voorkomen dat moslims gekwetst worden) zijn schijnbaar onverenigbaar.

In dat geval zou je moeten kiezen en persoonlijk zou ik eerder de homo's steunen dan een eeuwenoud discriminerend boek en hun aanhangers :P
Hoezo is dat onverenigbaar?
Gewoon de grens aanhouden dat je elkaar met rust moet laten, geen geweld, of iets in die geest toestaan.
Mensen hoeven dingen niet leuk te vinden, jij hoeft de islam niet leuk te vinden, een ander hoeft homo's niet leuk te vinden. Wat wel moet is elkaar tolereren en geen kwaad doen.

Hoe dom een mening ook is, zolang iemand er geen kwaad mee doet zou het geen probleem moeten zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149755511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarover denk je? Het zijn gewoon mensen. Waarover praat jij doorgaans met je medemens?
Ik heb met ze gepraat en gewoonlijk zijn het nogal gesloten mensen t.o.v. de norm.
Hun religie is nauw verweven met hun normen en waarden, daar valt geen speld tussen te krijgen. Dat is wat ik ervaren heb als ik probeerde een normaal gesprek met hun te voeren.

Ik werd vooral met wantrouwen bekeken.

Een ander ding wat me opviel was hoe snel hun lontjes opgefikt waren en hoe makkelijk ze beledigd werden, het was net een mijnenveld.

Dus wellicht deed ik iets fout? (denk het niet hoor, maar ik geef je maar even het voordeel van de twijfel)

Edit: O en Koos? Houd toch eens op met het rondstrooien van beledigingen (heb het gister ook al tegen je gezegd)
pi_149755521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Gewoon de grens aanhouden dat je elkaar met rust moet laten, geen geweld, of iets in die geest toestaan.
Mensen hoeven dingen niet leuk te vinden, jij hoeft de islam niet leuk te vinden, een ander hoeft homo's niet leuk te vinden. Wat wel moet is elkaar tolereren en geen kwaad doen.

Hoe dom een mening ook is, zolang iemand er geen kwaad mee doet zou het geen probleem moeten zijn.
dat zou ideaal zijn, maar helaas is het niet haalbaar. want het staat in het heilige boek dat ..... en dus is respect en tolerantie een absolute onmogelijkheid. uiteraard vinden ze wel dat wij hun moeten respecteren en tolereren en dat is van mijn kant dan weer een onmogelijkheid :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_149755522
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik heb m'n post al ge-edit.
En er zijn geen Poolse kappers?

Nee, goed verhaal.
pi_149755583
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb met ze gepraat en gewoonlijk zijn het nogal gesloten mensen t.o.v. de norm.
Hun religie is nauw verweven met hun normen en waarden, daar valt geen speld tussen te krijgen. Dat is wat ik ervaren heb als ik probeerde een normaal gesprek met hun te voeren.

Ik werd vooral met wantrouwen bekeken.

Een ander ding wat me opviel was hoe snel hun lontjes opgefikt waren en hoe makkelijk ze beledigd werden, het was net een mijnenveld.

Dus wellicht deed ik iets fout? (denk het niet hoor, maar ik geef je maar even het voordeel van de twijfel)
Ach, wat is een normaal gesprek? Je zit blijkbaar niet op dezelfde golflengte. Het gaat erom of ze wel of niet normaal in de omgang zijn.

Wat jij hierboven beschrijft heb ik ook met achterbuurt-Tokkies. Zij snappen mij niet en vice versa. Zie het probleem niet zo. Zolang we elkaar maar niet in de haren vliegen.

quote:
Edit: O en Koos? Houd toch eens op met het rondstrooien van beledigingen (heb het gister ook al tegen je gezegd)
Nee.

En gisteren had je over het woorden in mond leggen. Dat is wellicht vervelend, al is het geheel te wijten aan je eigen manier van posten, maar geenszins beledigend.
pi_149755598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:49 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat zou ideaal zijn, maar helaas is het niet haalbaar. want het staat in het heilige boek dat ..... en dus is respect en tolerantie een absolute onmogelijkheid
Naar mijn mening niet, ken echt best heel veel mensen die gewoon onder dit principe leven. Van allerlei geloven, of dacht je dat het christendom en jodendom wel aardig waren tegen homo's?

Voor het gros van de mensen lukt dit prima. Verder gewoon die grenzen bewaken, overschrijd iemand de grens tussen denken en doen dan mag er van mij hard ingegrepen worden.

Vind eerder dat er tegenwoordig uit alle macht dingen door de strot van mensen geduwd worden. Je mag ineens niet meer tegen bepaalde dingen zijn, dan ben je ineens onverenigbaar.
Vind je de habdo cartoons niet leuk, onverenigbaar! Keur je homoseksualiteit af(maar val je niemand lastig en pleeg je al helemaal geen geweld) onverenigbaar! En ga zo maar door.

Er wordt een heel stuk meer gevraagd inmiddels dan gewoon tolerant zijn en geen kwaad doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149755623
quote:

[..]

Omdat homo's en moslims elkaar onvermeidelijk op straat tegen zullen komen en gewoonlijk delven de homo's dan het onderspit. (kan me niet herinneren dat een moslim door een groepje homo's in elkaar geslagen is omdat ie moslim was)
quote:
Op zich heb je wel hier een punt, maar ik vind het lastig te negeren dat zoveel mensen (en dan doel ik op die moslims) mij door en door haten puur om wie en wat ik ben.
quote:
Op zich ook mee eens. Kijk, mij zal het aan mn reet roesten wat anderen denken en welke god of goden ze aanhangen zolang ik persoonlijk er geen last van heb
quote:
Nou, ik ben in elk geval blijopgelucht dat ik in elk geval geen homo ben...maar ik ben wel bijvoorbeeld gediscrimineerd door moslims in de tijd dat ik als vrijwilliger in een buurthuis werkte. In het kort, ik ben blij dat ik bij die starre mensen weg ben
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:57:38 #123
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755703
quote:

[..]

Hoppa, dit bedoel ik dus. :)
pi_149755760
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoppa, dit bedoel ik dus. :)
Exact. Je hoeft geen beste vrienden te zijn.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:00:47 #125
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755772
quote:
Sorry, maar als iemand blijft preken dat homofielen/joden/whatever verwerpelijke wezens zijn, dan zullen er altijd labiele persoontjes deze woorden in daden om gaan zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')