abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:13:55 #61
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754633
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:04 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Voor moslims ja,, en daar zijn al die regels ook voor gemaakt: voor de moslims zelf.
Ga niet van anderen, niet-moslims, verwachten dat die regels ook voor hun gelden.
Nou, ik meld me hierbij dan ook even aan. Ik ben katholiek, hou héél veel van God en kan het ook niet bepaald waarderen als je Onze Lieve Heer zou beledigen. Het zou mij krenken. Het zou mij echt krenken. Omdat God mij dierbaar is.

(En heilig ben ik zeker niet want ik kan ook aardig vloekend uit de hoek komen als dingen tegenzitten.)
pi_149754639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is toch inherent aan een democratisch land dat iedereen iemand mag aanbidden die hij/zij wil? Zolang je je maar gedraagt.

Als ik Adolf Hitler een geweldige vent zou vinden en ik heb 'm boven m'n bed hangen is dat bijzonder vreemd, maar ik val er dan niemand mee lastig. Daar heeft een ander geen zeggenschap in wie ik wel of niet geweldig moet vinden.
helemaal mee eens, echter vergeet je het een en ander...

moslims vallen mensen daar dagelijks mee lastig (direct en indirect) kijk eens hoe vaak ze beledigend reageren naar mensen omdat ze anders zijn b.v. joods. kijk naar de acties die ze hebben, het vernielen van joodse graven paar dagen geleden nog in het nieuws geweest. verdediging we wisten niet dat het joodse graven waren, als iemand dat al zegt geeft dat niet alleen aan hoe verknipt ze zijn maar is het praktisch een bekentenis want als het geen joodse graven waren was het wel ok? 8)7

dagelijks lijden mensen onder de uiting van islamieten, door middel van aanslagen als ook beledigingen, vandalisme en haatzaaien. maar oh wee als we iets naars zeggen over de islam (wat feitelijk onderbouwd is)

en dan gaat een moslim in de OP vurig beweren:
quote:
Volgens antropoloog de Koning hebben moslims vooral het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt. 'Dat moslims minder mogen dan niet-moslims. Zo worden moslims die zich uitlaten over niet-moslims eerder opgepakt dan mensen die hun mening uiten over moslims'.
ja dat klopt maar voornamelijk door hunzelf
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:14:17 #63
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149754640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Dat het jou geen bal uitmaakt.
En toch is het zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:14:37 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754647
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:10 schreef marsan het volgende:

[..]

maar het staat anderen vrij daar grappen over te maken.
Als jij daar grappen over wilt maken kun jij daar inderdaad grappen over maken.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:15:43 #65
pi_149754675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, ik meld me hierbij dan ook even aan. Ik ben katholiek, hou héél veel van God en kan het ook niet bepaald waarderen als je Onze Lieve Heer zou beledigen. Het zou mij krenken. Het zou mij echt krenken. Omdat God mij dierbaar is.

(En heilig ben ik zeker niet want ik kan ook aardig vloekend uit de hoek komen als dingen tegenzitten.)
God bestaat niet en Jezus was een vieze junk. En de RK zit vol pedo's.

Groeten van een Atheïst.

Zo, en nu mag je dingen over mijn moeder zeggen. C if I care.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:15:51 #66
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat mij betreft is de aanpak van dergelijke gestoorden ook nietsontziend.

Waar ik mij echter aan stoor, is dat een grote groep mensen heel bewust aanstuurt op het stigmatiseren van de moslimgemeenschap als geheel. Alsof zelfs de voorzitter van het lokale moskeebestuur, met wie je al jaren een goede verstandhouding hebt, er op uit is om jou en je hele familie te grazen te nemen omdat jij een 'kafir' bent.

Dat is niet alleen een foutieve, maar ook een heel gevaarlijke manier van denken.
Oh, nou, uit m'n hart gegrepen!

Dat is hetzelfde als alle Nederlanders idioot vinden omdat Geert Wilders een Nederlander is. Dat is een hele bevolkingsgroep afserveren.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:17:19 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149754709
quote:

[..]

Helaas schat. De tijden dat gelovigen een voorkeursbehandeling kregen liggen al effe achter ons.
pi_149754717
quote:

[..]

Ik ben atheïst en ik ben zéér beledigd dat mensen geloven in een sprookje.
Maar ik ga niet lopen eisen dat iedereen met mijn mening rekening houdt.

Regeltjes van een geloof gelden alleen maar voor de aanhangers van dat geloof en niet voor anderen die helemaal niets met (dat) geloof hebben.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:17:48 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754723
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

moslims vallen mensen daar dagelijks mee lastig (direct en indirect) kijk eens hoe vaak ze beledigend reageren naar mensen omdat ze anders zijn b.v. joods.
Hier weet ik het fijne niet van maar als dat zo is, dan moet dat dus aangepakt worden. Dat is niet de bedoeling. Dat gaat te ver, veels te ver.
pi_149754729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als jij daar grappen over wilt maken kun jij daar inderdaad grappen over maken.
Precies.En dat geldt net zo bij mohammed. Een ander mag hem heilig beschouwen en weer een ander mag grappen over hem maken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:18:39 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754743
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En toch is het zo.
PV, jij kunt erg ver gaan met het verdedigen van je mening. Vind ik prima, maar laten we mekaar nou geen mietje noemen. Ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen.
pi_149754770
quote:

[..]

dat is grappig en ironisch tegelijk :D _O-

jij wil niet dat jouw god beledigd wordt, want dat zou je krenken. Ik heb nieuws voor je de koran die je hier zo mooi aan het verdedigen bent, staat bol van de haat en het goedkeuren van geweld naar jou als persoon en iedereen die jouwe lieve god aanbid :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:19:56 #73
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149754772
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Helaas schat. De tijden dat gelovigen een voorkeursbehandeling kregen liggen al effe achter ons.
Je snapt m'n punt niet.

Ik hoef geen voorkeursbehandeling. Ik geef aan dat niet alleen moslims beledigd kunnen zijn als je aan hun geloof komt op een nare manier.

Ik ook namelijk. En ik ben geen moslim.
pi_149754782
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een voorkeursbehandeling is ook nergens voor nodig. Gewoon rekening houden met elkaar, is voldoende. Ik ben atheïstisch, maar ik loop niet de hele dag in het gezicht van christelijke collega te schreeuwen dat God niet bestaat.

Zie daar het nut verder niet van in.

Is een beetje hetzelfde als herhaaldelijk tegen een dik wijf zeggen dat ze een vies en vadsig is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:21:45 #75
pi_149754824
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

PV, jij kunt erg ver gaan met het verdedigen van je mening. Vind ik prima, maar laten we mekaar nou geen mietje noemen. Ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen.
Dus jij noemt mij een leugenaar? Dan voel ik me wel beledigt.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:22:15 #76
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149754839
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een voorkeursbehandeling is ook nergens voor nodig. Gewoon rekening houden met elkaar, is voldoende. Ik ben atheïstisch, maar ik loop niet de hele dag in het gezicht van christelijke collega te schreeuwen dat God niet bestaat.

Is een beetje hetzelfde als herhaaldelijk tegen een dik wijf zeggen dat ze een vies en vadsig is.
Alsof wij hier in Nederland de hele dag lopen te roepen dat mohammed een pedofiele struikrover was? Dat soort dingen zoek je als moslim dan gewoon actief op, beetje als een homohater die in een gaybar gaat staan walgen.
pi_149754852
quote:

[..]

maar het stoort mij wel dat alle religeuze groepjes met de islam vooraan wel een voorkeursbehandeling willen en het zelfs eisen. terwijl ze alles en iedereen wat anders is dan hunzelf het licht in de ogen niet gunnen :{

sterker nog ze nemen en nemen, maar geven dat is niet mogelijk (tenzij een terroristische aanslag geld als geven :') )
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:23:03 #78
pi_149754855
quote:
Een voorkeursbehandeling is ook nergens voor nodig. Gewoon rekening houden met elkaar, is voldoende.
Precies. Alle gelovigen kunnen er toch gewoon rekening mee houden dat ik niet tegen openbare uitingen van religie kan?
pi_149754869
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies. Alle gelovigen kunnen er toch gewoon rekening mee houden dat ik niet tegen openbare uitingen van religie kan?
Alle homo's kunnen er toch ook gewoon rekening mee houden dat ik niet tegen openbare uitingen van homoseksualiteit kan?
pi_149754896
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alle ongewassen hippies kunnen er toch ook gewoon rekening mee houden dat ik niet tegen hun stinkende kutsmoel kan? Binnenblijven dus.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:25:41 #81
pi_149754924
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alle homo's kunnen er toch ook gewoon rekening mee houden dat ik niet tegen openbare uitingen van homoseksualiteit kan?
Vraag het ze eens.
pi_149754930
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

maar het stoort mij wel dat alle religeuze groepjes met de islam vooraan wel een voorkeursbehandeling willen en het zelfs eisen. terwijl ze alles en iedereen wat anders is dan hunzelf het licht in de ogen niet gunnen :{

sterker nog ze nemen en nemen, maar geven dat is niet mogelijk (tenzij een terroristische aanslag geld als geven :') )
Gelovigen zullen op bepaalde terreinen meer water bij de wijn moeten doen. Dat is iets waar aan moet worden gewerkt.

Verder word ik overigens nooit beledigd door gelovigen.
pi_149754983
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelovigen zullen op bepaalde terreinen meer water bij de wijn moeten doen. Dat is iets waar aan moet worden gewerkt.

Verder word ik overigens nooit beledigd door gelovigen.
ja en dat is iets waarvan ik eerlijk moet zeggen dat het christendom wel heeft gedaan, maar bij de islam 0,0 sprake van is en ik heb sterke twijfels of dat ooit zal gebeuren. En tot dat gebeurd hoeven ze van mij NIETS te verwachten
pi_149755033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja en dat is iets waarvan ik eerlijk moet zeggen dat het christendom wel heeft gedaan, maar bij de islam 0,0 sprake van is en ik heb sterke twijfels of dat ooit zal gebeuren. En tot dat gebeurd hoeven ze van mij NIETS te verwachten
Wat zouden dan precies van je kunnen verwachten als je wel bereidwillig zou zijn?
pi_149755039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

moslims vallen mensen daar dagelijks mee lastig (direct en indirect) kijk eens hoe vaak ze beledigend reageren naar mensen omdat ze anders zijn b.v. joods. kijk naar de acties die ze hebben, het vernielen van joodse graven paar dagen geleden nog in het nieuws geweest. verdediging we wisten niet dat het joodse graven waren, als iemand dat al zegt geeft dat niet alleen aan hoe verknipt ze zijn maar is het praktisch een bekentenis want als het geen joodse graven waren was het wel ok? 8)7

[..]

Heb je een bron voor de claim dat het moslims waren?
quote:
The boys are aged between 15 and 17 and all come from Sarre-Union in Alsace, eastern France, where around 300 tombs were defaced and damaged on Thursday.

The youngest came forward after seeing the scale of the reaction across the country to the vandalism, prosecutor Philippe Vannier said.
Lijkt me geen dorp waar je veel moslims zou verwachten.
pi_149755053
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

er is nogal een verschil tussen hand in hand lopen van 2 mannen of elkaar zoenen in het openbaar of stellen dat alle homo`s van een flat gegooid moeten worden of ze zelfs in elkaar schoppen met 10 mannen omdat ze elkaars hand vasthouden of elkaar zoenen, vind je niet?
pi_149755057
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Dat het jou geen bal uitmaakt. Daar geloof ik nou echt helemaal niets van. Als iets jou dierbaar is, dan raakt het je wat er over gezegd wordt. En als jouw dierbare wordt bespot, denk ik niet dat je dat geweldig vindt. Laten we mekaar nou geen mietje noemen.
Niet iedereen reageert zoals jij dat doet he..

Vaak genoeg bij ruzies gehad dat mensen mijn moeder voor alles en nog wat gingen uitmaken, en ik weet nog dat ik de eerste keer heel erg boos werd maar toen dacht ik even na...

wat maakt het uit wat een of andere willekeurige gast over mijn moeder zegt?, hij kent haar toch niet, zij is toch niet wat hij zegt dat ze is.

Ik ging juist met ze mee doen "ohh okay mijn moeder is een hoer toch?, okay top man doe je haar de groeten als je weer langskomt?, zeg maar dat ik hoi zei"
Waz met jou!
pi_149755070
quote:

[..]

Het wordt een probleem als dingen die anderen dierbaar zijn (zoals homo's die in het openbaar affectie tonen naar elkaar) als -te- kwetsend worden gezien omdat religieuzen hun geloof -te- dierbaar vinden.
Met dat soort dingen rekening moeten houden gaat mij persoonlijk te ver (en dan doel ik op het kwetsen van religieuzen door iets wat volkomen natuurlijk is, zoals een verliefd homo-stelletje die elkaar mogen, bijvoorbeeld).

Edit2: Ik bedoel dus (*zucht* ochtenden :') ) dat ik het verkeerd vind dat homo's niet meer in het openbaar handje zouden mogen vasthouden "omdat dat een religie zou kwetsen"
pi_149755074
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:30 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

er is nogal een verschil tussen hand in hand lopen van 2 mannen of elkaar zoenen in het openbaar of stellen dat alle homo`s van een flat gegooid moeten worden of ze zelfs in elkaar schoppen met 10 mannen omdat ze elkaars hand vasthouden of elkaar zoenen, vind je niet?
Net of alle moslims continu aan het verkondigen zijn dat homo's dood moeten.

Er is een verschil tussen extremisten en 'gematigde' moslims. Dat proberen we duidelijk te maken in dit topic.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:32:08 #90
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen extremisten en 'gematigde' moslims. Dat proberen we duidelijk te maken in dit topic.
Mwoah. Als ik het nieuws zo volg dan lijkt dat verschil met de jaren kleiner te worden.
pi_149755099
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:29 schreef meth1745 het volgende:
Heb je een bron voor de claim dat het moslims waren?
nee dat heb ik niet, vermoed van wel
quote:
Lijkt me geen dorp waar je veel moslims zou verwachten.
en dat maakt het onmogelijk voor ze om moslim te zijn :') niet dat ik stel dat ze moslim zijn maar laat ik het zo stellen, het zou me niet verbazen.
pi_149755101
quote:

[..]

Die 2 lezen toch gewoon dezelfde koran?
pi_149755162
quote:

en ik durf te beweren dat die grens heel dun is

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Die 2 lezen toch gewoon dezelfde koran?
yup
pi_149755169
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Mwoah. Als ik het nieuws zo volg dan lijkt dat verschil met de jaren kleiner te worden.
Misschien moet je eens in gesprek gaan met moslims, in plaats van enkel het nieuws volgen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:37:33 #95
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is grappig en ironisch tegelijk :D _O-

jij wil niet dat jouw god beledigd wordt, want dat zou je krenken. Ik heb nieuws voor je de koran die je hier zo mooi aan het verdedigen bent, staat bol van de haat en het goedkeuren van geweld naar jou als persoon en iedereen die jouwe lieve god aanbid :{
Wat mij opvalt is dat er nogal wat users op dit topic afkomen die religie sowieso verwerpelijk vinden. Dat maakt een normale discussie er niet makkelijker op.
pi_149755241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee dat heb ik niet, vermoed van wel

[..]
Hij vermoedt het :') :') :') :') :') :') :') :')
Dus heel deze beschuldiging is gebaseerd op een vermoeden:
quote:
kijk naar de acties die ze hebben, het vernielen van joodse graven paar dagen geleden nog in het nieuws geweest. verdediging we wisten niet dat het joodse graven waren, als iemand dat al zegt geeft dat niet alleen aan hoe verknipt ze zijn maar is het praktisch een bekentenis want als het geen joodse graven waren was het wel ok?
mja, zo is het makkelijk.
pi_149755246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je eens in gesprek gaan met moslims, in plaats van enkel het nieuws volgen.
Waar zou dat gesprek over moeten gaan dan btw?
pi_149755261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

en ik durf te beweren dat die grens heel dun is
Veel moslims keuren homoseksualiteit af, maar dat betekent niet automatisch dat homo's in hun ogen dood moeten.

Niet dat mijn woorden in dit topic jullie de zaken ook maar enigszins anders doet zien, maar goed. Er heerst hier een bepaalde vooringenomenheid richting moslims (extremistisch en gematigd) die niet valt te veranderen.

Ik ga dan ook verder met mijn dag. Als jullie alle moslims zo wensen te zien, dan gaan jullie je gang maar.

Wel ben ik benieuwd naar de consequenties die jullie verbinden aan deze denkwijze. Want volgens jullie is het evident dat moslims een gevaar vormen voor onze samenleving. Wat moeten wij daar volgens jullie tegen doen? Welke maatregelen dienen er te worden getroffen.
pi_149755280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waar zou dat gesprek over moeten gaan dan btw?
Over van alles?

Ben je soms autistisch en niet in staat een gesprek te voeren met iemand die geen familie van je is?
pi_149755292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat mij opvalt is dat er nogal wat users op dit topic afkomen die religie sowieso verwerpelijk vinden. Dat maakt een normale discussie er niet makkelijker op.
wat wil je hiermee precies zeggen? dat ik niet welkom ben omdat ik atheist ben? of omdat je moeilijk met kritiek om kan gaan? of is het zoals ik denk een combinatie van deze twee :{

wel grappig dat je niet inhoudelijk reageerd om mijn quote
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:40:33 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het wordt een probleem als dingen die anderen dierbaar zijn (zoals homo's die in het openbaar affectie tonen naar elkaar) als -te- kwetsend worden gezien omdat religieuzen hun geloof -te- dierbaar vinden.
Met dat soort dingen rekening moeten houden gaat mij persoonlijk te ver (en dan doel ik op het kwetsen van religieuzen door iets wat volkomen natuurlijk is, zoals een verliefd homo-stelletje die elkaar mogen, bijvoorbeeld).

Edit2: Ik bedoel dus (*zucht* ochtenden :') ) dat ik het verkeerd vind dat homo's niet meer in het openbaar handje zouden mogen vasthouden "omdat dat een religie zou kwetsen"
Oh, hierin zijn we het helemaal eens.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:41:42 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel moslims keuren homoseksualiteit af, maar dat betekent niet automatisch dat homo's in hun ogen dood moeten.

Niet dat mijn woorden in dit topic jullie de zaken ook maar enigszins anders doet zien, maar goed. Er heerst hier een bepaalde vooringenomenheid richting moslims (extremistisch en gematigd) die niet valt te veranderen.
Eens.
pi_149755335
quote:

[..]

Ik denk dat velen hier die religie verwerpelijk vinden, in principe minder problemen hebben met religieuzen mits ze dat geloof maar niet door de strot geduwd krijgen.
pi_149755355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Over van alles?

Ben je soms autistisch en niet in staat een gesprek te voeren met iemand die geen familie van je is?
Joh :')

Ik stelde toch een doodnormale vraag? _O-
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:43:18 #105
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755364
quote:

[..]

Wat mij opvalt is dat er nogal wat users op dit topic afkomen die religie sowieso verwerpelijk vinden. .
Wat mij opvalt is dat veel gelovigen andersgelovigen verwerpelijk vinden. Dat maakt de discussie er niet makkelijker op.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:43:24 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat velen hier die religie verwerpelijk vinden, in principe minder problemen hebben met religieuzen mits ze dat geloof maar niet door de strot geduwd krijgen.
Gelijk hebben ze. Iets door mijn strot duwen daar word ik ook witheet van. Maar zó panisch reageren op andersdenkenden dat is ook een wel manco hoor.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:43:55 #107
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149755376
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:43 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat veel gelovigen andersgelovigen verwerpelijk vinden. Dat maakt de discussie er niet makkelijker op.
Nou, ik niet dus! Wie wel...? Noem eens een naam dan.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:44:32 #108
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb een Marokkaanse kapper. Hij gebruikt de 30 minuten die ik daar om de zes weken zit uitsluitend om mij het ware licht der islam te laten zien. Maar ja, bij de Hollandse kapper betaal ik bijna 25¤ :{w
pi_149755395
Ook niet-gelovigen geloven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_149755403
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh, hierin zijn we het helemaal eens.
Maar die 2 dingen (voorkomen dat homo's gekwetst worden en voorkomen dat moslims gekwetst worden) zijn schijnbaar onverenigbaar.

In dat geval zou je moeten kiezen en persoonlijk zou ik eerder de homo's steunen dan een eeuwenoud discriminerend boek en hun aanhangers :P
pi_149755411
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:44 schreef Montagui het volgende:
Ook niet-gelovigen geloven.
Nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_149755424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Joh :')

Ik stelde toch een doodnormale vraag? _O-
Waarover denk je? Het zijn gewoon mensen. Waarover praat jij doorgaans met je medemens?
pi_149755454
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik heb een Marokkaanse kapper. Hij gebruikt de 30 minuten die ik daar om de zes weken zit uitsluitend om mij het ware licht der islam te laten zien.
Aha, en jij komt keer op keer terug bij een kapper die allerlei verschrikkelijke dingen zegt?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:47:12 #114
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149755460
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en jij komt keer op keer terug bij een kapper die allerlei verschrikkelijke dingen zegt?
Ik heb m'n post al ge-edit.
pi_149755469
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee.
jawel, ik geloof dat alle religies sprookjes zijn en er niets is na de dood. dat kan ik niet stellen als een absolute waarheid, ookal staat de wetenschap redelijk sterk aan mijn kant ik kan het (nog) niet bewijzen dus is en blijft het geloven.
pi_149755481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar die 2 dingen (voorkomen dat homo's gekwetst worden en voorkomen dat moslims gekwetst worden) zijn schijnbaar onverenigbaar.

In dat geval zou je moeten kiezen en persoonlijk zou ik eerder de homo's steunen dan een eeuwenoud discriminerend boek en hun aanhangers :P
Hoezo is dat onverenigbaar?
Gewoon de grens aanhouden dat je elkaar met rust moet laten, geen geweld, of iets in die geest toestaan.
Mensen hoeven dingen niet leuk te vinden, jij hoeft de islam niet leuk te vinden, een ander hoeft homo's niet leuk te vinden. Wat wel moet is elkaar tolereren en geen kwaad doen.

Hoe dom een mening ook is, zolang iemand er geen kwaad mee doet zou het geen probleem moeten zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149755511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarover denk je? Het zijn gewoon mensen. Waarover praat jij doorgaans met je medemens?
Ik heb met ze gepraat en gewoonlijk zijn het nogal gesloten mensen t.o.v. de norm.
Hun religie is nauw verweven met hun normen en waarden, daar valt geen speld tussen te krijgen. Dat is wat ik ervaren heb als ik probeerde een normaal gesprek met hun te voeren.

Ik werd vooral met wantrouwen bekeken.

Een ander ding wat me opviel was hoe snel hun lontjes opgefikt waren en hoe makkelijk ze beledigd werden, het was net een mijnenveld.

Dus wellicht deed ik iets fout? (denk het niet hoor, maar ik geef je maar even het voordeel van de twijfel)

Edit: O en Koos? Houd toch eens op met het rondstrooien van beledigingen (heb het gister ook al tegen je gezegd)
pi_149755521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoezo is dat onverenigbaar?
Gewoon de grens aanhouden dat je elkaar met rust moet laten, geen geweld, of iets in die geest toestaan.
Mensen hoeven dingen niet leuk te vinden, jij hoeft de islam niet leuk te vinden, een ander hoeft homo's niet leuk te vinden. Wat wel moet is elkaar tolereren en geen kwaad doen.

Hoe dom een mening ook is, zolang iemand er geen kwaad mee doet zou het geen probleem moeten zijn.
dat zou ideaal zijn, maar helaas is het niet haalbaar. want het staat in het heilige boek dat ..... en dus is respect en tolerantie een absolute onmogelijkheid. uiteraard vinden ze wel dat wij hun moeten respecteren en tolereren en dat is van mijn kant dan weer een onmogelijkheid :{
pi_149755522
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik heb m'n post al ge-edit.
En er zijn geen Poolse kappers?

Nee, goed verhaal.
pi_149755583
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb met ze gepraat en gewoonlijk zijn het nogal gesloten mensen t.o.v. de norm.
Hun religie is nauw verweven met hun normen en waarden, daar valt geen speld tussen te krijgen. Dat is wat ik ervaren heb als ik probeerde een normaal gesprek met hun te voeren.

Ik werd vooral met wantrouwen bekeken.

Een ander ding wat me opviel was hoe snel hun lontjes opgefikt waren en hoe makkelijk ze beledigd werden, het was net een mijnenveld.

Dus wellicht deed ik iets fout? (denk het niet hoor, maar ik geef je maar even het voordeel van de twijfel)
Ach, wat is een normaal gesprek? Je zit blijkbaar niet op dezelfde golflengte. Het gaat erom of ze wel of niet normaal in de omgang zijn.

Wat jij hierboven beschrijft heb ik ook met achterbuurt-Tokkies. Zij snappen mij niet en vice versa. Zie het probleem niet zo. Zolang we elkaar maar niet in de haren vliegen.

quote:
Edit: O en Koos? Houd toch eens op met het rondstrooien van beledigingen (heb het gister ook al tegen je gezegd)
Nee.

En gisteren had je over het woorden in mond leggen. Dat is wellicht vervelend, al is het geheel te wijten aan je eigen manier van posten, maar geenszins beledigend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')