abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:17:42 #51
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149605485
quote:
11s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En daarvoor, vroeger een keer, heeft ze die bitse wandeltocht van de Mirador (waarvan ze dus moet weten dat je "door" kan lopen) naar Bocas afgelegd?

Waarom dan niet direct daarop gefocust?

"Ingrid, ze zijn waarschijnlijk op de Pianista vermist geraakt!"
"Oh, die heb ik ook gelopen"
"Nog iets bijzonders gemerkt daar?"
"Je kan doorlopen bij de Mirador, maar zo stom zullen ze niet geweest zijn, ga lekker zoeken bij de Quetzales en de Baru, veel nuttiger"

:')
Dit exact ook wat de moeder van K. verklaarde afgelopen zomer. Zo stom is ze niet.
pi_149605504
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dit exact ook wat de moeder van K. verklaarde afgelopgen zomer. Zo stom isze niet.
I know, Kloothommel. Daarom gebruikte ik die bewoordingen ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:18:50 #53
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149605508

[ Bericht 100% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 12-02-2015 17:19:05 ]
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:25:40 #54
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149605665
quote:
6s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

I know, Kloothommel. Daarom gebruikte ik die bewoordingen ook.
Met logisch redeneren kom ik dan op het volgende uit.

Stelling 1 van Lommers. (A) ze zijn niet stom, waaruit volgt dat (B) ze niet doorlopen na de Mirador.

Echter, uit de foto's weten we dat (B) onwaar is. Uit niet-(B) volgt niet-(A). Ze waren dus niet niet stom.

Stelling 2 van Kremers. (C) ze zijn niet stom, waaruit volgt dat (D) ze zouden zijn omgekeerd bij problemen.

Omdat we op basis van stelling 1 weten dat (C) onwaar is, kunnen we over (D) geen uitspraak doen. (D) kan dus waar zijn of onwaar. We weten het niet.
pi_149605673
Maar kon Ingrid dat nou echt niet weten? Als ze daar nota bene "regelmatig" gestaan heeft?

Ja, dat is dus een vraag die voor velen geldt, die regelmatig de Pianista liepen/lopen tot aan Mirador.

Er is dus wel degelijk achter de Mirador gezocht, ook vanuit Bocas, alleen lijkt het erop dat ze dus niet in het Culebra gebied hebben gezocht? We zijn weer terug bij af.

Reddingswerkers - anderhalve week gezocht - zo'n vijftig vrijwilligers en inheemse stammen - uitgebreid tot aan de kustregio voor de eilandengroep Bocas del Toro. Ook sliepen er vijftien hulpverleners in het gebied, zodat ze 's ochtends direct door konden zoeken.

Woensdag werd bekend dat er ook speurhonden gingen zoeken naar de vermiste vrouwen. Ook werden er extra helikopters boven het gebied ingezet en werden wandelpaden afgesloten voor onderzoek.
http://nos.nl/artikel/633809-panama-de-zoektocht-tot-nu-toe.html

Ja, we zijn weer terug bij af.
pi_149605752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:25 schreef RapaNui het volgende:
Maar kon Ingrid dat nou echt niet weten? Als ze daar nota bene "regelmatig" gestaan heeft?

Ja, dat is dus een vraag die voor velen geldt, die regelmatig de Pianista liepen/lopen tot aan Mirador.

Er is dus wel degelijk achter de Mirador gezocht, ook vanuit Bocas, alleen lijkt het erop dat ze dus niet in het Culebra gebied hebben gezocht? We zijn weer terug bij af.

Reddingswerkers - anderhalve week gezocht - zo'n vijftig vrijwilligers en inheemse stammen - uitgebreid tot aan de kustregio voor de eilandengroep Bocas del Toro. Ook sliepen er vijftien hulpverleners in het gebied, zodat ze 's ochtends direct door konden zoeken.

Woensdag werd bekend dat er ook speurhonden gingen zoeken naar de vermiste vrouwen. Ook werden er extra helikopters boven het gebied ingezet en werden wandelpaden afgesloten voor onderzoek.
http://nos.nl/artikel/633809-panama-de-zoektocht-tot-nu-toe.html

Ja, we zijn weer terug bij af.
Daarom; het gaat steeds in kringetjes.

Interessanter lijkt me hun keuzes beter te kunnen begrijpen.

maar dit:

Op woensdag 9 april zocht de politie twee jongens die zouden hebben ontbeten met de Nederlandse vrouwen. De kans dat de jongens Lisanne en Kris hebben meegenomen, is volgens de politie klein, want de twee vrouwen zijn daarna nog door iemand gezien aan het begin van een wandeltocht rond Boquete <- kan een getuigenis van Oliva of anderen zijn die niet bij 1 april (maar misschien bij 31 maart) past

Tijdens die wandeling is mogelijk iets gebeurd. Maar er zijn ook aanwijzingen dat ze daarvoor al verdwenen waren.

Is dat ooit verworpen? Dit zijn interessante vragen...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149607304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:17 schreef JustinCase het volgende:

[..]

En hoe snel was dat lichaam een skelet? Dat heeft dus met warmte, vocht en insecten te maken. Doe je de omstandigheden, terreingesteldheid enz. er ook even bij? En natuurlijk ook hoe lang het duurde, voordat er alleen een skelet over was. Klimaat en het heel blijven van bot heeft niets met elkaar te maken. Wel de plaatselijke omstandigheden.
Van domme praat kijk ik niet op, maar dit is toch wel een sterk staaltje.

Zelf? Ons? Namens wie vraag jij dat zelf hoogst persoonlijk zelf? Maar vooruit, ik heb een tip: Ga Mata sponsoring aanbieden, in ruil voor zijn persoonlijke gegevens.
_O_

die gozer is gek man. :D

Hij dacht dat Ingrid Lommers mijn vriendin was? _O- helemaal uit z'n plaat. Domni kent Miss Escobar en hij kent Domni, maar toch gewoon niet geloven. :D

pi_149607475
quote:
11s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

maar dit:

Op woensdag 9 april zocht de politie twee jongens die zouden hebben ontbeten met de Nederlandse vrouwen. De kans dat de jongens Lisanne en Kris hebben meegenomen, is volgens de politie klein, want de twee vrouwen zijn daarna nog door iemand gezien aan het begin van een wandeltocht rond Boquete <- kan een getuigenis van Oliva of anderen zijn die niet bij 1 april (maar misschien bij 31 maart) past

Tijdens die wandeling is mogelijk iets gebeurd. Maar er zijn ook aanwijzingen dat ze daarvoor al verdwenen waren.

Gezien de foto's kan dat toch niet op de dames slaan?
Make my day!
pi_149607506
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O_

die gozer is gek man. :D

Hij dacht dat Ingrid Lommers mijn vriendin was? _O- helemaal uit z'n plaat. Domni kent Miss Escobar en hij kent Domni, maar toch gewoon niet geloven. :D
Vanavond weer een meet in de oude stad van K&L. :)
Make my day!
pi_149607703
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:50 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, veel plezier! Tof. Maandag had ik hier een meet met een FOK!ker die in het cafe kwam waar zij werkten. Hij kende ze niet persoonlijk.

Oh en; je moet mee. :7

Mijn zusje zit in de kinderopvang, kan zij niks voor jou, je man en je dochter doen?

pi_149610232
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:59 schreef jackie12 het volgende:
Waarom hebben we het over slangen?
Beiden gebeten door dezelfde slang?
Gut ja, we moeten het over medeplichtige gidsen hebben. Maar stel nou dat één van beiden door een slang gebeten is? Ja, dan zou... maar het gaat niet altijd zoals jij, ik of de rest hier zou. Door paniek kan er dan meer misgaan. De verkeerde kant op lopen denk ik niet, van het pad af gaan eventueel (en dat pad niet meer terugvinden). De tweede indirect vergiftigd, door het (af te raden) uitzuigen van dat slangengif, is ook bijna onmogelijk. Maar er zijn wel meer slangen in de jungle dan nep-telefoontjes plegende moordenaars of meervoudig-dodelijk-ongeluk-wegpoetsende toeristenverkrachters. En ze zijn één van de mogelijke manieren om bij een te lang, en te slecht toegerust verblijf daar, aan je einde te komen.

Het verhaal over slangengif en aaseters zou hier nooit terechtgekomen zijn, als het niet gelinkt was aan de hier op één na meest besproken gids. Die zou dat beweerd hebben volgens een WS'er die hij als chauffeur vervoerd had naar Boquete. Die er vast ook meer van weet, want hij heeft op dezelfde plek een foto gemaakt als Kris, met Lisanne erop. Ik weet een statisticus, die hem daarvoor achter de tralies kan getuigen. Nou, en gidsen kennen beroepshalve de gevaren die aaseters lopen, en ze kletsen ook nooit zomaar wat.

Toen hier een link naar die post op WS verscheen, werd dat met instemming ontvangen. Vermoedelijk niet vanwege dat slangengif, maar meer omdat Plinio in dezelfde kletsgrage bui had gezegd dat de meiden volgens hem slechterikken tegegekomen waren, en dat het daardoor misgegaan was. En zojuist werd het opnieuw genoemd, n.a.v. aaseters die het terugvinden kunnen bemoeilijken. Met het voorstel om er maar vanuit te gaan dat het verhaal van Plinio klopt, omdat het niet ontkracht zou zijn.

Toen begonnen mijn vingers te jeuken, en ik heb mijn toetsenbord gebruikt om die jeuk te bestrijden. De kwaliteit ging me te hard achteruit. Maar misschien is daar toch geen houen meer aan, met al dat steeds opnieuw inbrengen van oude meuk. Bijvoorbeeld uitgestorven geruchten en andere ruis, die in april 2014 op een paar dozijn forums verschenen, en waar nooit een bron van gevonden is.
pi_149612398
Nog maar een keer, die dierentuin wordt veel teveel vergeten...

Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Reptiles_of_Panama
http://en.wikipedia.org/wiki/Boa_%28genus%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Corallus
http://en.wikipedia.org/wiki/Epicrates_%28genus%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Lachesis_%28genus%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper
http://en.wikipedia.org/wiki/Erythrolamprus_bizona
http://en.wikipedia.org/wiki/Boa_constrictor_imperator
http://en.wikipedia.org/wiki/Atropoides
http://en.wikipedia.org/wiki/Bothriopsis

Of toch wellicht....?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Panama_Creature

[ Bericht 3% gewijzigd door Fogel op 13-02-2015 08:49:38 (Panama creature in een spoiler gedaan) ]

pi_149612653
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

dat hangt van soort gier af, de gene die in open gebieden leven moeten het dus hebben van hun ogen de dieren die in bebost gebied wonen dus van hun reukvermogen.
Ik weet niet of slangen gif giftig is voor een aaseter, ik denk het niet, gif van een slang gaat via de bloedbaan.
Maagsappen neutraliseert gebruikelijk giftige stoffen zeker bij aaseters, die dieren hebben een sterke maag rot vlees eten en zo!
Bijna goed, dat gif gaat eraan in de spijsvertering. Maar in het geval van slangengif zijn het meer de darmsappen. Het komt dus niet in de bloedbaan terecht als je het opeet.
quote:
Ik ben geen bioloog maar dit lijkt me wel een logische beredenering!
Dat is wel logica van het soort dat opgaat, behalve waar het niet opgaat. Een giftige kikker is net zo giftig voor kikker-etende predatoren als voor ons. En dat ze tegen slangengif kunnen (bij opeten) is niet specifiek voor aaseters, wij kunnen er ook tegen.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zeker wel. Dat is juist een hele plausibele reden om naar 112 te bellen.

Niet alle slangenbeten zijn giftig en ook de giftige beten zijn niet allemaal dodelijk.
Precies. Lang niet allemaal zelfs. En als je dat merkt, heb je minder urgentie om het z.s.m. opnieuw te proberen.
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:09:13 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149613640
quote:
Een kale luiaard?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:43:35 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149615376
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:48 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Bijna goed, dat gif gaat eraan in de spijsvertering. Maar in het geval van slangengif zijn het meer de darmsappen. Het komt dus niet in de bloedbaan terecht als je het opeet.

[..]

Dat is wel logica van het soort dat opgaat, behalve waar het niet opgaat. Een giftige kikker is net zo giftig voor kikker-etende predatoren als voor ons. En dat ze tegen slangengif kunnen (bij opeten) is niet specifiek voor aaseters, wij kunnen er ook tegen.

[..]

Precies. Lang niet allemaal zelfs. En als je dat merkt, heb je minder urgentie om het z.s.m. opnieuw te proberen.
KLopt, ik ben een smerige paarse kikker, soort van warning label, DON'T EAT ME!!!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_149619317
quote:
11s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

maar dit:

Tussendoor ben ik een aantal keren met deze informatie betreffende twee jongens waarmee zij ontbeten of geluncht zouden hebben, komen aandragen. Maar er werd weinig aandacht aan geschonken, eerder onmiddellijk verworpen. Allemaal flauwekul. Welnee, helemaal geen derden in het spel.

“Ze zijn gewoon op zichzelf de Pianista opgegaan en op de Mirador aangekomen, heel dom doorgelopen de jungle in. Etc. etc.”
pi_149620014
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:05 schreef gynaika het volgende:

[..]

Tussendoor ben ik een aantal keren met deze informatie betreffende twee jongens waarmee zij ontbeten of geluncht zouden hebben, komen aandragen. Maar er werd weinig aandacht aan geschonken, eerder onmiddellijk verworpen. Allemaal flauwekul. Welnee, helemaal geen derden in het spel.

“Ze zijn gewoon op zichzelf de Pianista opgegaan en op de Mirador aangekomen, heel dom doorgelopen de jungle in. Etc. etc.”
goede post Gynaika. Het ging om restaurant Nelvis. Laten we hopen dat er op gerechercheerd is/wordt.

Een van de zoons van de eigenaar van Nelvis zit / zat in de jeugdgang waar Osman V. deel van uitmaakte. En niks verworpen hoor. Degene die al vanaf de verdwijning op WS en /of hier zitten, weten dit maar al te goed. Fijn dat je het nog maar eens onder de aandacht brengt 😃
Volgens goed ingelichte kringen was de jongen (Osman) "ergens bang voor" in de dagen voordat hij overleed. Dus er speelde iets. Zo'n jongen van zo een jonge leeftijd verzuipt niet zo maar in een kabbelend riviertje.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 13-02-2015 08:16:26 ]
pi_149620137
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, veel plezier! Tof. Maandag had ik hier een meet met een FOK!ker die in het cafe kwam waar zij werkten. Hij kende ze niet persoonlijk.

Oh en; je moet mee. :7

Mijn zusje zit in de kinderopvang, kan zij niks voor jou, je man en je dochter doen?
"... hier een meet met een FOK! ker....." ...

In Columbia? You kadda be kiddin' right?

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 12-02-2015 23:27:43 ]
pi_149620329
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:19 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

goede post Gynaika. Het ging om restaurant Nelvis. Een van de zoons zit / zat in de jeugdgang waar Osman V. deel van uitmaakte. Volgens goed ingelichte kringen "was de jongen ergens bang voor" in de dagen voordat hij overleed. Dus er speelde iets. Zo'n jongen van zo een jonge leeftijd verzuipt niet zo maar in een kabbelend riviertje.
Inderdaad dat is ook nog steeds een onopgelost verhaal en ik denk dat dit er ook zeker mee heeft te maken.
pi_149620334
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:19 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

goede post Gynaika. Het ging om restaurant Nelvis. Een van de zoons zit / zat in de jeugdgang waar Osman V. deel van uitmaakte. Volgens goed ingelichte kringen "was de jongen ergens bang voor" in de dagen voordat hij overleed. Dus er speelde iets. Zo'n jongen van zo een jonge leeftijd verzuipt niet zo maar in een kabbelend riviertje.
Wuif maar weg inderdaad...

Die gang heeft een mooi verleden.. Door dat ik niet beticht wil worden van beschuldigingen naar een bepaald persoon of groepje, houd ik de informatie voor me. Jammer, want het woord "derden" wordt hier afgeschoten en wanneer het dan ook nog familie van ene F is, vliegt hier het halve topic op tilt...

Zoek maar eens naar de crematie van die jongen, leuke vrienden...
pi_149620733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die gang heeft een mooi verleden.. Door dat ik niet beticht wil worden van beschuldigingen naar een bepaald persoon of groepje, houd ik de informatie voor me. Jammer, want het woord "derden" wordt hier afgeschoten en wanneer het dan ook nog familie van ene F is, vliegt hier het halve topic op tilt...

Was dat die crematie die verstoord werd door zijn "vrienden ?"
pi_149621311
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:34 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Was dat die crematie die verstoord werd door zijn "vrienden ?"
Ja, noem dat maar vrienden.. Zo onbeschoft en niet onder de noemer van nog terug te draaien en met een sorry goed te maken.
Het is niet een kwajongensgrap te noemen.
pi_149621410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:10 schreef Lutalo het volgende:
Ja, ik ben een vrouw.
Heb me toch vergist denk ik, ze loopt 'm regelmatig ( kan bijna niet de lange trail zijn). Omdat ze aangeeft dat je goed moet uit kijken, omdat er de nodige afslagen zijn, ging ik uit van de lange trail.
Kan geen link plaatsten, Telegraaf geeft foutmelding.

Ah hier is íe toch http://www.telegraaf.nl/b(...)r_gids_op_pad__.html
Hier staat ook in dat kris en Lisanne andere studenten aanraden niet zonder gids op pad te gaan.
pi_149621723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, "van je vrienden moet je t hebben", was echt van toepassing, in negatieve zin dan.
Wel...aangezien we niets weten, is het wijs alle mogelijkheden open te houden. Een opeenstapeling van zeer ongelukkige voorvallen, waarbij de wegen van K&L mogelijk ook nog de wegen van dit groepje heeft gekruist. Het is niet ondenkbaar.
pi_149621810
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:14 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn contact in Panama heeft mij 1 maand geleden verteld dat volgens zijn vriend bij de DIJ (Panamese recherche) in de mobiele telefoon van de verdronken 22 jarige Osman Valenzuela jongen 2 foto's zijn gevonden. Van een blond en een roodharig meisje. Dat mocht niet eerder naar buiten komen. En die telefoon kreeg de familie niet terug. Hij kon niet aangeven of de meisjes op de foto Kris en Lisanne betrof. Daarom is er af en toe aandacht gevraagd in deze forums voor die verdrinking en de dood van de jongen. Sommigen hier doen daar lacherig over, ik zou willen zeggen, lees even verder:

Mijn contact in Panama vond het zelf verdacht dat de meiden verdwenen op 1 april, en dat Osman (Piki) verdween op 4 april, en op 5 april dood werd aangetroffen in die rivier. Mijn contact zei verder dat Osman deel uitmaakte van een jeugdbende van 6 jongens. De rest is aangehouden geweest voor verhoor. 2 zaten langer vast, de een beschuldigde de ander: " hij heeft het gedaan" onduidelijk is daarbij of het om het doden van Osman ging, of de dood / verdwijning van de meisjes. De 2 konden zelf als persoon zo niet met technisch forensisch bewijs aan de verdwijning van K en L gelinked worden. De leider van het stel, volgens mijn contact, ja... nou komt het, was/is Henry, de zoon van de gids F.

Sja. Ik weet hier inmiddels een paar weken van, de persvoorlichter NvP en politie MN is op verzoek/met toestemming ook gelijk hiervan op de hoogte gebracht. De moeder van Osman wil blijkbaar niet met Enrique A praten.

Misschien snappen jullie nu mijn frustratie met het 'opgedrongen' verdwijningsscenario, waarin een aantal hier ook zo eenzijdig mee bezig zijn. De een volgens mij. omdat die eigenlijk I.L de eigenaresse van de taalschool is, de ander omdat dat de vriend daarvan is, die in C. woont, wat naast Panama ligt. Zij hebben zakelijke belangen in Panama, en een slecht lopend toerisme in "Murderville" zit niemand op te wachten.

Ook het feit dat er een insulinemeter op de trail is gevonden, en dat ik een link heb gepost waarin naar voren komt hoe je met de auto en daarna lopend bij de samenvloeing van de Changuinola en Culebra kan komen, wat Panamezen in dat filmpje doen, en je je dus kan voorstellen dat je dat ook kan doen om lichaamsdelen te dumpen wordt weggelachen.

Want een verdwijningsscenario "verdwijnt" 'makkelijker' uit eenieder zijn geheugen.
Kijk maar naar een vermissing als die van Alex H (Boquete, 2009):
wordt dat allemaal dan zo direct net hetzelfde met deze zaak van K en L?

Als K en L een ongeluk hebben gehad op de trail, of de verkeerde personen tegenkwamen (bv. drugsrunners, of de gang van H..) dan kunnen jullie zelf denk ik ook wel bedenken wat er met lastige getuigen moet gebeuren. Misschien was Osman het daar niet zo mee eens.

Ja, bewijs het allemaal maar eens. maar weet wel, ik ben benaderd met die gegevens over die Osman jongen, ik verzin dat niet zelf.
Ik haal je post van 25 augustus ook even naar boven, heb je nog contact met deze persoon?
pi_149621913
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:52 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja, "van je vrienden moet je t hebben", was echt van toepassing, in negatieve zin dan.
Wel...aangezien we niets weten, is het wijs alle mogelijkheden open te houden. Een opeenstapeling van zeer ongelukkige voorvallen, waarbij de wegen van K&L mogelijk ook nog de wegen van dit groepje heeft gekruist. Het is niet ondenkbaar.
Nee het is een durp van een paar duizend inwoners en een paar duizend Pensionado's en binnen een week 3 vermisten die alledrie dood worden aangetroffen onder "bijzondere omstandigheden"
Dat gebeurt zelfs in A'dam niet en is ook hier niet even onder de mat te schuiven.
pi_149622083
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:58 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Gut ja, we moeten het over medeplichtige gidsen hebben. Maar stel nou dat één van beiden door een slang gebeten is?
Ja zou ook nog kunnen, dat een van de bekende gidsen gebeten is. :)

Maar heel eerlijk, het interesseert me niet zo veel wat andere mensen van mijn bevindingen vinden.
Als mij iets op valt wat ik "opmerkelijk" of "verdacht" vind dan zeg ik dat ook al gaat het om mensen met een uitstekende staat van dienst.

Wat ik nog even zeggen wil;

2 april

8.00 uur
Kris en Lisanne komen niet opdagen voor de excursie

8.30 uur
Feliciano en Eileen gaan kijken bij hun hostel waar ze blijven en constateren dat ze er niet zijn.

Vraagje aan iedereen: wat zou je dan doen?

1- anderhalf uur wachten tot je de kamer in kunt om zeker te weten of ze er zijn?
Of
2- Om 8.30 uur naar Kris en Lisanne bellen waar ze zijn en blijven?

Ook na anderhalf uur wachten is 2 niet gedaan.
En dat vind ik als amateurspeurneus opmerkelijk en verdacht.
pi_149622192
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 00:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja zou ook nog kunnen, dat een van de bekende gidsen gebeten is. :)

Maar heel eerlijk, het interesseert me niet zo veel wat andere mensen van mijn bevindingen vinden.
Als mij iets op valt wat ik "opmerkelijk" of "verdacht" vind dan zeg ik dat ook al gaat het om mensen met een uitstekende staat van dienst.

Wat ik nog even zeggen wil;

2 april

8.00 uur
Kris en Lisanne komen niet opdagen voor de excursie

8.30 uur
Feliciano en Eileen gaan kijken bij hun hostel waar ze blijven en constateren dat ze er niet zijn.

Vraagje aan iedereen: wat zou je dan doen?

1- anderhalf uur wachten tot je de kamer in kunt om zeker te weten of ze er zijn?
Of
2- Om 8.30 uur naar Kris en Lisanne bellen waar ze zijn en blijven?

Ook na anderhalf uur wachten is 2 niet gedaan.
En dat vind ik als amateurspeurneus opmerkelijk en verdacht.
Hoe weet je dat dat niet gedaan is?

pi_149622229
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik haal je post van 25 augustus ook even naar boven, heb je nog contact met deze persoon?
Het is helemaal niet ondenkbaar, als we toch aan meerdere scenario's doen, zonder meteen van vooropzet uit te gaan; dat er een uit de handgelopen wandeling was, dat daarna K&L verdwaald zijn, dat Osman vond dat ze ze moesten gaan zoeken, of ging dit doen...wat met hem is gebeurd is bekend.
Vanaf 5 april geen invoer op mobiel van code Kris meer. Zijn ze hen soms tegengekomen? (hebben ze zich willen verstoppen en eentje heeft zich verstapt? Het kan allemaal erger, maar hoeft niet. Kris maakt een enorme val van grote hoogte) 5 april ook die vrouwengillen gehoord vanaf dat ranger station bij Cerro Punto. En misschien toch een 5 bij de takjes?
Wie heeft de link van dat blog van de Franse toeristen nog?
Tot morgen allemaal. Hoop dat jullie goede meeting hadden. Ben er graag bij volgende keer.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 00:07:23 #80
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149622264
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:50 schreef agter het volgende:

[..]

De vierde alweer. Bedankt voor de gezellige avond ^O^
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149622974
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 00:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dat niet gedaan is?
Eileen belt pas aan het einde van de middag naar Lisanne haar ouders maar dacht naar Lisanne te bellen. (Lisanne haar ouders liggen net in bed dus ik denk rond 17.00 uur Panamese tijd)

http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80 na 11.45 min

Als je anderhalf uur wacht om een kamer in te kunnen en het je om 10.00 uur om je hart slaat dat beide bedden onbeslapen zijn maar dan niet heel eenvoudig naar Kris en/of Lisanne probeert te bellen vind ik hoogst opmerkelijk.

Tussen niet op komen dagen en bellen zit 9 uur.
pi_149623315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 00:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Eileen belt pas aan het einde van de middag naar Lisanne haar ouders maar dacht naar Lisanne te bellen. (Lisanne haar ouders liggen net in bed dus ik denk rond 17.00 uur Panamese tijd)

http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80 na 11.45 min

Als je anderhalf uur wacht om een kamer in te kunnen en het je om 10.00 uur om je hart slaat dat beide bedden onbeslapen zijn maar dan niet heel eenvoudig naar Kris en/of Lisanne probeert te bellen vind ik hoogst opmerkelijk.

Tussen niet op komen dagen en bellen zit 9 uur.
Klopt ja, beide ouderparen werden pas laat gebeld. F kende ze niet goed genoeg om in te kunnen schatten of:
de meiden misschien wel een nachtje hadden doorgehaald
ruzie hadden met de hostelmoeder
gewoon liever in een hotel sliepen of bij de taalschool.
ochtendmensen waren die lekker van een ochtendwandelingetje hielden en via een andere route bij afgesproken punt zouden komen.

Daarnaast wanneer je om 08:00 uur een afspraak hebt en je gaat naar het verblijfadres van de meiden die nog maar een paar dagen in Boquete zijn, is de kans toch groter dat je weer teruggaat naar de afgesproken plek omdat je elkaar net bent misgelopen?
pi_149623809
[..]
quote:
Klopt ja, beide ouderparen werden pas laat gebeld. F kende ze niet goed genoeg om in te kunnen schatten of:
de meiden misschien wel een nachtje hadden doorgehaald
ruzie hadden met de hostelmoeder
gewoon liever in een hotel sliepen of bij de taalschool.
ochtendmensen waren die lekker van een ochtendwandelingetje hielden en via een andere route bij afgesproken punt zouden komen.

Daarnaast wanneer je om 08:00 uur een afspraak hebt en je gaat naar het verblijfadres van de meiden die nog maar een paar dagen in Boquete zijn, is de kans toch groter dat je weer teruggaat naar de afgesproken plek omdat je elkaar net bent misgelopen?
Ben t vaak met je eens maar nu even niet.

Van Feliciano wordt gezegd door een aantal dat hij een betrokken, bezorgde man was.
T zal.

Als ik gids ben en mijn gasten komen niet opdagen dan zou ik idd ook wel naar hun kamer kunnen zijn gegaan om te kijken waar ze bleven.

Maar als je anderhalf uur wacht met je bezorgde gevoel maar je probeert, het meest logische op dat moment, niet naar de meiden te bellen (of hun nummer te achterhalen) dan vind ik dat heel raar.
pi_149624057
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 01:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

[..]

Ben t vaak met je eens maar nu even niet.

Van Feliciano wordt gezegd door een aantal dat hij een betrokken, bezorgde man was.
T zal.

Als ik gids ben en mijn gasten komen niet opdagen dan zou ik idd ook wel naar hun kamer kunnen zijn gegaan om te kijken waar ze bleven.

Maar als je anderhalf uur wacht met je bezorgde gevoel maar je probeert, het meest logische op dat moment, niet naar de meiden te bellen (of hun nummer te achterhalen) dan vind ik dat heel raar.
bellen en op de afgesproken plek blijven is toch het meest logisch? Daarna pas bij hostel gaan kijken?

Anders toch nummer vragen aan hostelmoeder? Dat F het nummer niet had, tja dat gaat er bij mij ook niet in, hij weet dan wel waar ze slapen?
Hostelmoeder moet dat nummer toch ook in haar bezit hebben gehad?
pi_149624088
Hadden ze die afspraak met F bij de taalschool of op een andere locatie in Boquete?
pi_149624121
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

bellen en op de afgesproken plek blijven is toch het meest logisch? Daarna pas bij hostel gaan kijken?

Anders toch nummer vragen aan hostelmoeder? Dat F het nummer niet had, tja dat gaat er bij mij ook niet in, hij weet dan wel waar ze slapen?
Hostelmoeder moet dat nummer toch ook in haar bezit hebben gehad?
Ik zou als mijn excursiegasten (is dat een woord?) niet op zouden komen dagen dan zou ik (als ik nog niet betaald zou zijn , anders fuck them) waarschijnlijk ook naar hun kamer zijn gegaan.
Als ze er dan niet zouden zijn dan zou ik tegen Eileen zeggen: zoek hun nummers even op, bellen we ze even.
pi_149625902
quote:

[..]

Die persoon was Baru. Familie van F. G. en H.G.

Nee, ik heb sinds september niet meer met Baru gecorrespondeerd. Dat komt omdat voor mij duidelijk is dat hij de belangen van de eigen Latino gemeenschap in B. uiteindelijk laat prefeleren, de publieke opinie naar mijn smaak in W.S. teveel 1 richting indruk(te), en gemaakte afspraken niet nakwam.
pi_149625957
Nu wil ik wat zeggen, maar zet het in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149626105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:42 schreef RapaNui het volgende:

SPOILER
[/spoiler]
SPOILER
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:07:43 #90
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149626307
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:42 schreef RapaNui het volgende:

SPOILER
Dat er geen bloedsporen van K. op die broek zaten, kan ik me niet herinneren. Maar dit is wel een interessant punt.

Roofdieren worden ook aangetrokken door de geur van bloed.
pi_149627672
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:29 schreef JustinCase het volgende:
He wijsneus, verklaar dan even dat er reep huid gevonden is, en dat de rest compleet vergaan is.
[/quote]
Zou het verschil maken voor de stadia van ontbinding of resten zich bevinden:
- heel diep in de grond
- heel diep in de grond, met stroompje water
- grotendeels in water
- bovengronds in boom
- bovengronds onder bladerdek

Algemene vraag: hoe bepaal je - dan wellicht meer overblijfselen nodig - of iemand eerder is overleden en hoeveel dagen? Daarbij fosfaten end. buiten beschouwing gelaten.
pi_149627821
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat er geen bloedsporen van K. op die broek zaten, kan ik me niet herinneren. Maar dit is wel een interessant punt.

Het wordt steeds interessanter, spinnen, slangen, roofdieren.
pi_149628131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:19 schreef doorgaan het volgende:

[..]

- heel diep in de grond
- grotendeels in water
- bovengronds in boom
- bovengronds onder bladerdek

Algemene vraag: hoe bepaal je - dan wellicht meer overblijfselen nodig - of iemand eerder is overleden en hoeveel dagen? Daarbij fosfaten end. buiten beschouwing gelaten.
[/quote]
SPOILER
pi_149630090
Als we het filmpje “These Are My Friends”, bovenaan in de OP, bekijken denk ik dat het best wel vaak voorkomt dat een groepje vrienden met elkaar die leuke Pianista-trip maken en dan via de Mirador doorlopen naar de paddocks. Heerlijk ontspannend en met elkaar van gedachten wisselen.

Het kan toch zijn dat K&L op hun hike op deze manier jongelui zijn tegengekomen die helaas tot verkeerde handelingen zijn gekomen. Uiteraard niet de personen in deze film.
pi_149630473
quote:

[..]

ik wilde eigenlijk Poekje01 quoten maar dat ging niet. Dit ter zijde.
Mijn scenario draait ook om de zoon van met zijn vriendjes. Geen bewijs Wel een sterk verhaal.
pi_149630853
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:01 schreef gynaika het volgende:
Als we het filmpje “These Are My Friends”, bovenaan in de OP, bekijken denk ik dat het best wel vaak voorkomt dat een groepje vrienden met elkaar die leuke Pianista-trip maken en dan via de Mirador doorlopen naar de paddocks. Heerlijk ontspannend en met elkaar van gedachten wisselen.

Het kan toch zijn dat K&L op hun hike op deze manier jongelui zijn tegengekomen die helaas tot verkeerde handelingen zijn gekomen. Uiteraard niet de personen in deze film.
Het valt me op dat in iedere reportage die we zien (AFK, Edwin,Telemetro-video's ,Throttle enz enz) maar ook de fotoreportages die we zien van heel veel verschillende personen die de Pianista hebben gedaan of zelfs de hele trail naar Bocas, ze allemaal andere mensen tegen komen.

Boeren met koeien, jongelui, locals, indianen we hebben ze allemaal gezien.

Ik acht de kans klein dat Kris en Lisanne niemand tegen zijn gekomen.
En idd, je zal in zo'n geul in je korte broekje maar vervelende personen met van die grote machettes tegenkomen.

Die kans acht ik iig groter dan het hele verdwaalverhaal met spinnen, slangen en andere wilde dieren
pi_149631041
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:28 schreef jackie12 het volgende:
ze allemaal andere mensen tegen komen.
Juist. Dit heb ik ook zo vaak gezegd op WS.

@Poekje: weet jij of de foto's, in het mobieltje van Osman, veiliggesteld zijn?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:53:06 #98
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149632757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:27 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het wordt steeds interessanter, spinnen, slangen, roofdieren.
Dat is toch geen nieuws? Het is vrijwel zeker dat ze zijn opgegeten door de wilde dieren. De enige vraag is of dat vóór of na hun dood gebeurde.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:45:44 #99
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_149634080
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is toch geen nieuws? Het is vrijwel zeker dat ze zijn opgegeten door de wilde dieren. De enige vraag is of dat vóór of na hun dood gebeurde.
En toevallig, op de paar botten die zijn gevonden, is daar niets van te zien.
pi_149634219
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik herinner me evenmin dat er wel bloedsporen zouden zijn.
quote:
Ja, maar roofdieren die een mens aanvallen, schijnen daar niet voor te komen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:19 schreef doorgaan het volgende:

- heel diep in de grond
- grotendeels in water
- bovengronds in boom
- bovengronds onder bladerde
Ga maar uit van allemaal. Plus de samenstelling van de grond, als het ondergronds is. Het enige dat genoemd is, was fosfaat. Wat voor fosfaat stond er niet bij, en ook niet hoeveel. Mensen begonnen al snel over kunstmest, maar in natuurlijke mest zit het ook.

quote:
Dat antwoord bestaat uit jaren studie (de opleiding tot patholoog-anatoom), aangevuld met de nodige praktijk-ervaring.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:13 schreef ToniB het volgende:

[..]

ik wilde eigenlijk Poekje01 quoten maar dat ging niet. Dit ter zijde.
Mijn scenario draait ook om de zoon van met zijn vriendjes. Geen bewijs Wel een sterk verhaal.
Sterk als:

• een misdrijf vaststaat, of erg waarschijnlijk is
• het een Agatha Christie situatie zou zijn, dus met een beperkt aantal personen.

Het eerste is niet het geval, maar als je dagelijks wordt doodgegooid met de mogelijkheid, kan dat zo gaan lijken.
Het tweede lijkt vanuit Nederland al gauw zo, omdat we daar niemand kennen, en wel vaak dezelfde namen voorbij zien komen.

Zwak als niet aan beide bovenstaande voorwaarden is voldaan. Nog zwakker als aan beide niet is voldaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 13-02-2015 15:24:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')