SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NieuwslinksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews / getuigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve postsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
[ Bericht 83% gewijzigd door Lavenderr op 12-02-2015 10:16:56 ]![]()
OP stond er en nu is hij weer weg..
Ik ga dus ff niets veranderen in de OP
[ Bericht 38% gewijzigd door ootjekatootje op 12-02-2015 09:24:57 ]![]()
He wijsneus, verklaar dan even dat er reep huid gevonden is, en dat de rest compleet vergaan is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 12 februari 2015 08:17 schreef JustinCase het volgende:
[..]
[quote]En hoe snel was dat lichaam een skelet? Dat heeft dus met warmte, vocht en insecten te maken. Doe je de omstandigheden, terreingesteldheid enz. er ook even bij? En natuurlijk ook hoe lang het duurde, voordat er alleen een skelet over was. Klimaat en het heel blijven van bot heeft niets met elkaar te maken. Wel de plaatselijke omstandigheden.
Van domme praat kijk ik niet op, maar dit is toch wel een sterk staaltje.
[/quote]
Dat niet alles compleet vergaan is (je vergeet een schoen met weefselresten) ? Als ik daar wat over moet zeggen, vooruit dan maar: zie het als een correctie op overdreven praat.
Eerst is het verdacht dat er alleen bot over is, en nog incompleet ook, en nu moet ik verklaren waarom dat toch niet zo is? De vindplaats van dat stuk onderbeen met huid eraan is onbekend, en daarmee ook de omstandigheden. Hoe je concludeert dat alles wat niet gevonden is, compleet vergaan is, weet ik niet. Zelfs niet of het klopt. Je vraagt het dus aan de verkeerde.![]()
Iemand opperde een aantal topics geleden dat lichamen die vergiftigd waren door bijvoorbeeld slangen,
niet opgegeten worden door bijvoorbeeld gieren. Dit is daarna niet meer ontkracht, weet iemand hier een antwoord op?![]()
Ja, het is kolder. Volgens mij heb ik ook uitgelegd waarom: slangengif bestaat uit peptiden, en die worden door de spijsvertering afgebroken tot aminozuren (het ging alleen over slangen). Die stoffen werken pas als gif als ze in het lichaam opgenomen zijn. En ze worden dus opgenomen als aminozuren, dezelfde bouwstenen die andere eiwitten ook hebben. De giftigheid is dan verdwenen, die is er juist door de volgorde van de aminozuren als ze nog aan elkaar vast zitten, en hun ruimtelijke vorm nog hebben.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand opperde een aantal topics geleden dat lichamen die vergiftigd waren door bijvoorbeeld slangen,
niet opgegeten worden door bijvoorbeeld gieren. Dit is daarna niet meer ontkracht, weet iemand hier een antwoord op?
Ook zonder dit te weten, zou het bij iemand die een beetje nadenkt twijfels op moeten roepen: hoe kunnen aaseters weten dat een slangenbeet de doodsoorzaak is?
Ontkrachten is trouwens een te groot woord, het is nooit een serieus iets geweest.
[ Bericht 5% gewijzigd door JustinCase op 12-02-2015 09:55:03 ]![]()
Logischquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:45 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ja, het is kolder. Volgens mij heb ik ook uitgelegd waarom: slangengif bestaat uit peptiden, en die worden door de spijsvertering afgebroken tot aminozuren (het ging alleen over slangen). Die stoffen werken pas als gif als ze in het lichaam opgenomen zijn. En ze worden dus opgenomen als aminozuren, dezelfde bouwstenen die andere eiwitten ook hebben. De giftigheid is dan verdwenen, die is er juist door de volgorde van de aminozuren als ze nog aan elkaar vast zitten, en hun ruimtelijke vorm nog hebben.
Ook zonder dit te weten, zou het bij iemand die een beetje nadenkt twijfels op moeten roepen: hoe kunnen aaseters weten dat een slangenbeet de doodsoorzaak is?
Ontkrachten is trouwens een te groot woord, het is nooit een serieus iets geweest.
Aasgieren hebben daar een "neus" voor? Muizen kunnen dat wel, door geur weten ze precies wat ze wel en niet moeten eten.![]()
Ik geef toe, dat het zonder verdere kennis niet door dat ene punt uit te sluiten zou zijn. Daarom zei ik ook dat het "twijfels zou moeten oproepen".quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Logisch
Aasgieren hebben daar een "neus" voor? Muizen kunnen dat wel, door geur weten ze precies wat ze wel en niet moeten eten.![]()
Interessante links. Ja, botten van enige omvang zullen wel niet over enorme afstanden vervoerd worden door aaseters. Terugvinden is volgens dat boek trouwens geen sinecure, te oordelen aan wat er volgens de auteur allemaal gedaan zou moeten worden, om bijv. begraven en verstopte resten te kunnen vinden. Maar kennis van de natuur helpt, dat zegt hij ook. Dan denk ik meteen aan het scheenbeen, vermoedelijk door een indiaan gevonden.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:50 schreef MeloD het volgende:
Voor de geïnteresseerden in verspreiding van resten door dieren/natuur
Ik zat blijkbaar niet helemaal goed, dieren kunnen resten wel verspreiden maar doen dit vaak op een dusdanige manier dat de resten in principe te herleiden zijn.Zeker. Stof tot nadenken. En goed van je, om die twee dingen in dezelfde post te zetten.quote:Wat ootjekatootje aangeeft, als de berichten in de media idd kloppen is de verschillende staat van ontbinding idd op z'n minst opmerkelijk
Daarmee help je ons een beetje op weg.
Aaseters in combinatie met een rivier, in bergachtig gebied, die sterk verschilt in gootte en stroomsnelheid, maken het natuurlijk wel complexer. Wat zo'n beest verplaatst kan (toch weer) in de rivier terechtkomen. Die het mogelijk wel ver weg voert. En afhankelijk van waarheen het verplaatst is, kan het ene er later tot veel later in gespoeld worden, dan het andere.quote:
[ Bericht 2% gewijzigd door JustinCase op 12-02-2015 11:17:07 ]![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aasgierquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:36 schreef ootjekatootje het volgende:
niet opgegeten worden door bijvoorbeeld gieren. Dit is daarna niet meer ontkracht, weet iemand hier een antwoord op?
De aasgier stond in 2004 nog als niet bedreigd op de Rode Lijst van de IUCN. Sinds 2004 neemt deze gier snel in aantal af in India als gevolg van het veelvuldige gebruik van de ontstekingsremmer Diclofenac in de veeteelt. Ook in Europa neemt de populatie af, naar schatting met meer dan 50% over de laatste 42 jaar. Dit is slechts 1,7% per jaar, maar ook: 50% achteruitgang na drie generaties van deze relatief lang levende vogels. Ook hoogspanningsmasten en elektriciteitsleidingen vormen een bedreiging, naast sterfte door bewust vergiftigde kadavers ter bestrijding van roofdieren.Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Er zijn misschien een aantal soorten die vergiftiging kunnen ruiken, de kalkoengier is bijvoorbeeld een gier soort met beste reuk vermogen van alle gieren, en meen zelfs de beste van alle dieren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gieren_van_de_Nieuwe_WereldEr staat nog een vraag voor u open!!![]()
Ja, muizen, met hun fijne neus (hm..) kun je ook makkelijk vergiftigen. En gieren eten ook kadavers die om andere redenen vergiftigd zijn. Maar mensen bestrijden dieren doorgaans niet met gif dat in de natuur voorkomt(*), dus de evolutie kan ze daar geen 'neus' voor gegeven hebben. En ook niet met gif dat alleen via de boedbaan werkt, en in de spijsvertering afgebroken wordt. Anders moeten ze naar de beesten toe om het toe te dienen. Gebeurt wel trouwens, met spuitbussen en gas.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aasgier
De aasgier stond in 2004 nog als niet bedreigd op de Rode Lijst van de IUCN. Sinds 2004 neemt deze gier snel in aantal af in India als gevolg van het veelvuldige gebruik van de ontstekingsremmer Diclofenac in de veeteelt. Ook in Europa neemt de populatie af, naar schatting met meer dan 50% over de laatste 42 jaar. Dit is slechts 1,7% per jaar, maar ook: 50% achteruitgang na drie generaties van deze relatief lang levende vogels. Ook hoogspanningsmasten en elektriciteitsleidingen vormen een bedreiging, naast sterfte door bewust vergiftigde kadavers[/quote]
[quote] ter bestrijding van roofdieren.
(*) Doorgaans, in het verleden werd nicotine gebruikt als insecticide.![]()
Van alle dieren lijkt me sterk. Met hond, rat, olifant en muis en niet te vergeten sommige insecten. Was het niet "van alle vogels"?quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:20 schreef theguyver het volgende:
Er zijn misschien een aantal soorten die vergiftiging kunnen ruiken, de kalkoengier is bijvoorbeeld een gier soort met beste reuk vermogen van alle gieren, en meen zelfs de beste van alle dieren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gieren_van_de_Nieuwe_Wereld
Maar hoe dan ook, slangengif maakt een kadaver niet giftig als voedsel. In het Engels heet slangengif ook "venom" (net als bij schorpioenen, giftige spinnen enz.), i.t.t. muizen- en rattengif, dat "poison" is. Google maar eens naar het verschil tussen beide, of kijk direct hier:
http://www.differencebetw(...)venom-and-vs-poison/
Helemaal eens is iedereen het niet, er zijn andere definities. En hele volksstammen noemen slangengif toch poison.
[ Bericht 4% gewijzigd door JustinCase op 12-02-2015 11:56:55 ]![]()
quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:20 schreef theguyver het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gieren_van_de_Nieuwe_WereldIk geloof je meteen maar weet je dan ook hoe een gier in een bos een kadaver vindt? Ik heb er de ballen verstand van dus vandaar de vraag.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:49 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Van alle dieren lijkt me sterk. Met hond, rat, olifant en muis en niet te vergeten sommige insecten. Was het niet "van alle vogels"?
Maar hoe dan ook, slangengif maakt een kadaver niet giftig als voedsel. In het Engels heet slangengif ook "venom" (net als bij schorpioenen, giftige spinnen enz.), i.t.t. muizen- en rattengif, dat "poison" is. Google maar eens naar het verschil tussen beide, of kijk direct hier:
http://www.differencebetw(...)venom-and-vs-poison/
Helemaal eens is iedereen het niet, er zijn andere definities. En hele volksstammen noemen slangengif toch poison.
Dat gieren ze zien in een open gebied dat snap ik, maar onder een bladerdek? Of kunnen ze dat niet?![]()
Voor dit topic is het genoeg om te weten òf ze ze vinden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Ik geloof je meteen maar weet je dan ook hoe een gier in een bos een kadaver vindt? Ik heb er de ballen verstand van dus vandaar de vraag.
En hoezo "dan"? Er zegt toch niemand dat gieren niet kunnen ruiken?![]()
Hoeveel mobiele telefoons hadden Kris en Lisanne mee naar Panama?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
"Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon."![]()
Raar weer, op welke moment waren de foto's gemaakt van hun kamer? Daar was toch geen telefoon op te zien? En een van de paspoorten is toch teruggevonden in de rugzak?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:53 schreef jackie12 het volgende:
"Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon."![]()
Tja, vreemd. Enkelvoud nog wel. Alsof F. denkt dat twee jonge toeristen samen maar één toestel hadden. : "Al hun spullen lagen nog ... "quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:53 schreef jackie12 het volgende:
"Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon."
Samen een extra toestel met een Panamese prepaid SIM erin, zou ik niks raars aan vinden. Die kan hij hebben zien liggen. Maar dan enkelvoud, en "alle spullen". Als alles goed vertaald is, en ook niet door slordigheid alsnog verminkt bij het AD.
En dan nog weet je niet of daar een mobiele telefoon lag. Een rugzak vol fruit vind ik niet het toppunt van rationaliteit en doelmatigheid, ook al zouden ze uitgehongerd zijn. Net als dat bidden, al weet niet iedereen dat. Misschien was F. wel in een emotionele bui, dat hij zulke dingen zegt (niet van die telefoon, maar de rest). Los van de citaten van F. vind ik het maar een warrig artikel. En nog uit april 2014 ook.![]()
F bied meerdere toeristen fruit aan tijdens de hikes, van zijn eigen bomen. Is in meerdere video's en bronnen voorbij gekomen. Daarnaast is fruit zacht, goed eetbaar/houdbaar en zit vol suikers zodat een verzwakt persoon snel weer wat energie tot zich kan nemen. Voor mij compleet logisch.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:19 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Tja, vreemd. Enkelvoud nog wel. Alsof F. denkt dat twee jonge toeristen samen maar één toestel hadden. : "Al hun spullen lagen nog ... "
Samen een extra toestel met een Panamese prepaid SIM erin, zou ik niks raars aan vinden. Die kan hij hebben zien liggen. Maar dan enkelvoud, en "alle spullen". Als alles goed vertaald is, en ook niet door slordigheid alsnog verminkt bij het AD.
En dan nog weet je niet of daar een mobiele telefoon lag. Een rugzak vol fruit vind ik niet het toppunt van rationaliteit en doelmatigheid, ook al zouden ze uitgehongerd zijn. Net als dat bidden, al weet niet iedereen dat. Misschien was F. wel in een emotionele bui, dat hij zulke dingen zegt (niet van die telefoon, maar de rest). Los van de citaten van F. vind ik het maar een warrig artikel. En nog uit april 2014 ook.![]()
Ik vind het nogal een verschil als blijkt dat gieren niet in/onder de bomen kunnen komen. Of dat ze daar hun eten niet kunnen vinden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:49 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Voor dit topic is het genoeg om te weten òf ze ze vinden.
En hoezo "dan"? Er zegt toch niemand dat gieren niet kunnen ruiken?![]()
Het kan ook een misinterpretatie zijn van Carla van der Wal. In dit artikel:quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:53 schreef jackie12 het volgende:
"Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon."
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3946855284.html
staat dat ze "cables para cargar celulares" (opladers) zagen.![]()
Dit artikel is van 13 mei en het andere van La Prensa, is van 30 mei. Weet niet of dat belangrijk is?quote:![]()
Artikel van Carla van der Wal is van 14 mei. Prensa 30 mei.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:48 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Het kan ook een misinterpretatie zijn van Carla van der Wal. In dit artikel:
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3946855284.html
staat dat ze "cables para cargar celulares" (opladers) zagen.
Ik meen me te herinneren dat het een interview van Carla rechtstreeks met Feliciano is geweest![]()
dat hangt van soort gier af, de gene die in open gebieden leven moeten het dus hebben van hun ogen de dieren die in bebost gebied wonen dus van hun reukvermogen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Ik geloof je meteen maar weet je dan ook hoe een gier in een bos een kadaver vindt? Ik heb er de ballen verstand van dus vandaar de vraag.
Dat gieren ze zien in een open gebied dat snap ik, maar onder een bladerdek? Of kunnen ze dat niet?
Ik weet niet of slangen gif giftig is voor een aaseter, ik denk het niet, gif van een slang gaat via de bloedbaan.
Maagsappen neutraliseert gebruikelijk giftige stoffen zeker bij aaseters, die dieren hebben een sterke maag rot vlees eten en zo!
Ik ben geen bioloog maar dit lijkt me wel een logische beredenering!Er staat nog een vraag voor u open!!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: