Als er helemaal niets gevonden was, zou een raadselachtige ontvoering nog altijd kunnen. Spoorloos verdwijnen wekt natuurlijk meer twijfels op.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:59 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Als er niets gevonden was, werd een misdrijf nog steeds mogelijk geacht? ;-)
Ik weet niet of ze in iedere geval tien dagen nog in leven waren.
En waarom ze niet gevonden zijn, snap ik al helemaal niet.
Maar datgene dát gevonden is roept bij mij alleen maar vraagtekens op. Waarom deze botten (bvb relatief kleine rib, geen bovenbeen of iets anders relatief groots/opvallends) en waarom is er zo weinig terug gevonden?quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:05 schreef kuil het volgende:
[..]
Als er helemaal niets gevonden was, zou een raadselachtige ontvoering nog altijd kunnen. Spoorloos verdwijnen wekt natuurlijk meer twijfels op.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Uitstekend scenario, goed uitgewerkt, geen speld tussen te krijgen.
Dat het broekje schoon en dichtgeknoopt was, kan zijn omdat ze het heeft gewassen. Bloed krijg je er niet uit, maar vuil er wel af.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:03 schreef RapaNui het volgende:
Volgens de weinige berichten over de broek van Kris, zou die helemaal schoon zijn, zonder zandresten, bloed, etc. Dat lijkt mij een opvallend detail voor iemand die dagenlang gezworven zou hebben in de jungle of zelfs mogelijk uitgegleden zou zijn in de 1e of 2e quebrada om vervolgens uit te komen in de Culebra. Ik denk zelfs, dat als ze die hele weg tuimelend in de quebrada zou hebben afgelegd, ze niet levend het eindpunt zou hebben bereikt en dat haar broek verre van schoon zou zijn. Maar nee, haar broek lag netjes en schoon, dichtgeknoopt.
Om maar even 1 punt te noemen.
Jij bent er geweest? Zelfs niet als je die stroompjes ziet die zich vullen met regenwater??quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:08 schreef MeloD het volgende:
Waarom deze botten (bvb relatief kleine rib, geen bovenbeen of iets anders relatief groots/opvallends) en waarom is er zo weinig terug gevonden?
Ik geloof er niet in dat botten zó snel volledig kunnen vergaan en dat de natuur (water, dieren) de resten zo uiteen getrokken en verspreid hebben.
Omdat de rest van de botten verder is meegevoerd met de rivier? Of verspreid is door aaseters? Het lijkt me niet dat ze het volledige gebied waarin menselijke resten gevonden zouden kunnen worden meter voor meter hebben uitgekamd.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:08 schreef MeloD het volgende:
[..]
Maar datgene dát gevonden is roept bij mij alleen maar vraagtekens op. Waarom deze botten (bvb relatief kleine rib, geen bovenbeen of iets anders relatief groots/opvallends) en waarom is er zo weinig terug gevonden?
Ik geloof er niet in dat botten zó snel volledig kunnen vergaan en dat de natuur (water, dieren) de resten zo uiteen getrokken en verspreid hebben.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:14 schreef kuil het volgende:
[..]
Omdat de rest van de botten verder is meegevoerd met de rivier? Of verspreid is door aaseters? Het lijkt me niet dat ze het volledige gebied waarin menselijke resten gevonden zouden kunnen worden meter voor meter hebben uitgekamd.
Ik geloof wel dat het in 3 maanden tijd heel hard kan gaan, en dat resten snel kunnen verdwijnen of zich verder verspreiden. Als de vondsten begin mei waren gedaan waren het er ongetwijfeld veel meer geweest. Gewoon pech dus dat het allemaal zo lang heeft geduurd.
Lees ieder woord/woordje met de context. En dan kun je verschillende kanten op.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daar staat niet "een foto waar ze beiden tegelijk opstaan/samen opstaan", maar van ieder hebben we 1 foto vanop de Mirador. En Kris heeft er eentje met haar iPhone gemaakt.
Waarom geen foto van hen allebei, samen, arm in arm?
Dat "wereldnieuws" geeft een volledig vertekend beeld van hoe de wereld nu echt is, ik kan je alleen aanraden dat "nieuws" zoveel mogelijk met een korrel zout te nemen. En vooral geen fatalistische gedachtes over "mensen zijn slecht, ziek, etc." te hebben.
Kijk met eigen ogen en je ziet veel meer dan die massapropaganda.
Gezien de functie van het pad, de duur van de wandeling en het aantal mensen in de regio schat ik bijna dagelijks / een aantal keren per week. Dinsdag is markt.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Weet er iemand hier of dat pad, dagelijks/wekelijks of maandelijks wordt belopen?
Hoe vaak gaan de boeren/indianen en gidsen op en neer?
Mag je eerst uitleggen welk pad je precies bedoelt.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Weet er iemand hier of dat pad, dagelijks/wekelijks of maandelijks wordt belopen?
Hoe vaak gaan de boeren/indianen en gidsen op en neer?
Dat er in dat ruige terrein zoveel is teruggevonden is al een wondertje. Voor hetzelfde geld spoelt een ontketende rivier alles onder zand en stenen en vind je niets meer, of na vele jaren een kleinigheid.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:14 schreef kuil het volgende:
[..]
Omdat de rest van de botten verder is meegevoerd met de rivier? Of verspreid is door aaseters? Het lijkt me niet dat ze het volledige gebied waarin menselijke resten gevonden zouden kunnen worden meter voor meter hebben uitgekamd.
Ik geloof wel dat het in 3 maanden tijd heel hard kan gaan, en dat resten snel kunnen verdwijnen of zich verder verspreiden. Als de vondsten begin mei waren gedaan waren het er ongetwijfeld veel meer geweest. Gewoon pech dus dat het allemaal zo lang heeft geduurd.
Voor de vinders was het aanleiding om aan te nemen dat de resten er door de rivier gebracht zijn. Veel slimmer kunnen wij niet zijn. Botten vergaan niet in zo'n korte tijd, maar kunnen wel wegspoelen, onder zand of stenen raken of gewoon niet gevonden worden.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:13 schreef MeloD het volgende:
Weefsel vergaan, ja, geloof ik best dat dat daar binnen enkele weken (of zelfs dagen) kan gebeuren. Maar botten? Nee.
En de resten zijn niet pal naast water gevonden toch? Maar nog best een stukje ervandaan (maar wel "in de buurt")
Juist. Van andere vermisten in hetzelfde gebied zoals Alex Humphrey is ook nooit meer iets teruggevonden.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:34 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat er in dat ruige terrein zoveel is teruggevonden is al een wondertje. Voor hetzelfde geld spoelt een ontketende rivier alles onder zand en stenen en vind je niets meer, of na vele jaren een kleinigheid.
Ik denk dat daar minder aandacht aan geschonken is.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:40 schreef kuil het volgende:
[..]
Juist. Van andere vermisten in hetzelfde gebied zoals Alex Humphrey is ook nooit meer iets teruggevonden.
Van dat vermiste stel zijn na maanden ook de lichamen teruggevonden, niet eens zo ver van elkaar vandaan.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:48 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik denk dat daar minder aandacht aan geschonken is.
Niemand gaat in de OP plaatsen wat hij of zij denkt wat er gebeurd kan zijn. Jij dus ook niet! Ik zeg weg ermee.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:35 schreef jackie12 het volgende:
Ik acht de kans groter dat je een mafkees tegenkomt met een machette dan
- je elkaar kwijt raakt om onduidelijke redenen
- je dan alleen verder moet maar dan desalniettemin heel gedisciplineerd omgaat met je telefoon door op 1 april met beide telefoons het slechts 1 keer te proberen ?
- daarna vind je elkaar na dagen? zoeken weer terug door toevallig dezelfde (verkeerde) richting op te lopen maar alle zoekteams vinden je niet ????
- En dan hebben ze beiden de paddocks met huisjes gemist en zijn ze beiden afzonderlijk van elkaar niemand tegen gekomen en hebben beiden door totale paniek zelf de weg niet hebben terug vinden?
- en nadat ze mekaar terug hebben gevonden sterven ze ook nog eens beiden bij dezelfde rivier ?
Vind die van mij beter. En als je die van jezelf OP waardig vindt dan is die van mij dat zeker!
quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:40 schreef kuil het volgende:
[..]
Juist. Van andere vermisten in hetzelfde gebied zoals Alex Humphrey is ook nooit meer iets teruggevonden.
quote:Als er helemaal niets gevonden was, zou een raadselachtige ontvoering nog altijd kunnen. Spoorloos verdwijnen wekt natuurlijk meer twijfels op.
Ik kan de OP niet meer wijzigen. Kan geloof ik tot na 24 uur na openen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:54 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Niemand gaat in de OP plaatsen wat hij of zij denkt wat er gebeurd kan zijn. Jij dus ook niet! Ik zeg weg ermee.
Je bedoelt die vrouw met haar reispartner? In Costa Rica?quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Van dat vermiste stel zijn na maanden ook de lichamen teruggevonden, niet eens zo ver van elkaar vandaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |