Onderweg is op de Pianista naar de Mirador?quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:47 schreef gynaika het volgende:
[..]
Sorry, maar ik zou niet specifiek iemand kunnen aanwijzen. Zo een persoon/personen kun je toch overal tegenkomen?
In het geval van Kris en Lisanne kan het zijn dat zij een afspraak hebben gemaakt met verkeerde jongelui om die Pianista te gaan doen, maar zij kunnen natuurlijk ook onderweg verkeerde personen zijn tegengekomen.
quote:Even terzijde: 95% van de wereld vredig? Niet op de hoogte van al het wereldnieuws?
De kans is natuurlijk veel groter dat als ze een derde persoon zouden hebben ontmoet, dat deze persoon hen had geholpen om weer terug te keren naar de bewoonde wereld. Het grootste deel van de mensen is vredelievend en wil elkaar helpen. Ook in Panama.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:47 schreef gynaika het volgende:
[..]
Sorry, maar ik zou niet specifiek iemand kunnen aanwijzen. Zo een persoon/personen kun je toch overal tegenkomen?
In het geval van Kris en Lisanne kan het zijn dat zij een afspraak hebben gemaakt met verkeerde jongelui om die Pianista te gaan doen, maar zij kunnen natuurlijk ook onderweg verkeerde personen zijn tegengekomen.
THE PSYCHOTIC FLIM-FLAM MAN OF PANAMAquote:Op woensdag 11 februari 2015 19:50 schreef StaceySinger het volgende:
Franklin Gruber > Gruber is a wanted fugitive >
MADMEN IN PARADISE
http://www.expatperspective.com/blog/madmen-in-paradise
Dat was toch voordat de rugzak met alle spullen is gevonden? En voordat de overblijfselen van K&L werden aangetroffen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:12 schreef Lutalo het volgende:
Komt nog bij dat de mensen in Boquete zelf ook nul vermoedens meer hebben van een misdrijf.
Ach, Feliciano G. en Ingrid L. hebben wel eens iets geopperd in de richting van pensionado's, gesloten huizen, gringo's.
ik heb em wel eens ge-gmailed. Moet je zijn gmail adres? Kun je t em zelf vragen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:22 schreef StaceySinger het volgende:
Zijn we er al achter waar die Man woont die daar jungle olie verkoopt ?
Geen enkel scenario is sluitend of van a tot z logisch, het is als zo vaak gezegd in dit topic.quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:41 schreef El_Matador het volgende:
Het gedrag van Kris en Lisanne is vreemd ja. Zolang verdwaald blijven, Daarom denk ik dat ze ook elkaar kwijt zijn geraakt.
Vind je het heel erg dat ik je bij het zomaar roepen van dit soort onsmakelijke en onnodig gruwelijke scenario's om iets meer onderbouwing vraag?quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Daar dan wel die derde of derden tegengekomen maar ipv hulp dagen vastgehouden, misbruikt en meer dood dan levend achtergelaten.
probleem is dat niemand weet waar die Gruber woont - ergens in de bergenquote:Op woensdag 11 februari 2015 20:40 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik heb em wel eens ge-gmailed. Moet je zijn gmail adres? Kun je t em zelf vragen?
Haha, het is een mooi verhaal toch? Samengesteld door jullie, ik praat het slechts aan elkaar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:15 schreef jackie12 het volgende:
Tjonge jonge Mata, heb jij nou werkelijk je eigen misdrijfscenario helemaal onderaan in de OP gezet?
"misdrijfscenario die alle feiten tracht te volgen?"
Wat ben jij ongelooflijk vol van jezelf.
"Dagen" is een verklaring voor de dagen dat ze vermist waren.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind je het heel erg dat ik je bij het zomaar roepen van dit soort onsmakelijke en onnodig gruwelijke scenario's om iets meer onderbouwing vraag?
"dagen misbruikt", is dat nodig? En dan mag je je geld, camera en je telefoons gewoon houden, daar zijn "verkrachters" uit Panama niet in geinteresseerd?
Ho wacht even, je gaat veel te snel.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
"Dagen" is een verklaring voor de dagen dat ze vermist waren.
"Misbruikt" is een motief en tevens een reden om ze meerdere dagen vast te houden. Zouden ze door drugssmokkelaars alleen als getuige uitgeschakeld moeten worden dan is dat geen verklaring voor al die dagen.
“Op de digitale camera is EEN foto aangetroffen waarop Kris en Lisanne vrolijk boven op de berg staan. Na de verdwijning zijn er ook nog foto’s met het toestel genomen. Het onderzoeksteam in Panama heeft de familie verboden om daar over te spreken."quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onderweg is op de Pianista naar de Mirador?
Waarom hebben ze die derde persoon niet gevraagd voor een foto samen op de Mirador? Met hun camera dan wel 2 (!) telefoons die ze bij zich hadden. Hun eerste echte hike!?
[..]
Jij denkt serieus dat "het wereldnieuws" (waar jij maar heel selectief wat van meekrijgt) is zoals de wereld is? Welnee. Kom kijken in Panama, dan weet je meer.
95% van wat er gebeurt zie je helemaal nooit op het nieuws. Het vertekent de werkelijkheid meer dan dat de massamedia ze weergeeft.
Ja, daar staat niet "een foto waar ze beiden tegelijk opstaan/samen opstaan", maar van ieder hebben we 1 foto vanop de Mirador. En Kris heeft er eentje met haar iPhone gemaakt.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:31 schreef gynaika het volgende:
[..]
“Op de digitale camera is EEN foto aangetroffen waarop Kris en Lisanne vrolijk boven op de berg staan. Na de verdwijning zijn er ook nog foto’s met het toestel genomen. Het onderzoeksteam in Panama heeft de familie verboden om daar over te spreken."
Hier kun je ook nog een aantal kanten mee op.
http://www.eenvandaag.nl/(...)r_verdwalingstheorie
En verder, in Panama komen kijken? Wat geeft dat voor meerwaarde v.w.b. het wereldnieuws?
Die kwamen ze NIET tegen (in dit scenario)quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ho wacht even, je gaat veel te snel.
Drugssmokkelaars? Hoe en waar en wanneer kwamen ze die tegen?
Vastgehouden? Waar? En mag je dan wel bellen? En je spulletjes gewoon houden, boeit die criminelen die iPhone en Samsung nou?
Hoe groot acht jij de kans dat iemand (of een bende? Wat voor mensen zijn dat? Ik ga ernaar toe, denk je dat het veilig is?) die de moeite neemt 2 meiden vast te houden en karaoke aan het kampvuur mee pleegt:quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die kwamen ze NIET tegen (in dit scenario)
• Een zware belessure verklaart waarom ze verder liepen/strompelden en niet terug
• Derden die ze dagen vasthielden verklaart waarom ze niet gevonden zijn maar later toch 90 "foto's" konden maken.
• Een motief om ze dagen vast te houden kan niet geld of goederen zijn want die zijn teruggevonden. Dus een ander motief. Misschien konden ze heel mooi zingen![]()
Zoals ik het nu bekijk kan dit minimaal net zo goed als elk ander scenario.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat iemand (of een bende? Wat voor mensen zijn dat? Ik ga ernaar toe, denk je dat het veilig is?) die de moeite neemt 2 meiden vast te houden en karaoke aan het kampvuur mee pleegt:
• ze de telefoons laat houden (sowieso)
• ze de camera niet afpakte (blijvend)
• niet makkelijk 83 (of 87 of 37) dollar meegrist?
Die dingen worden constant gejat in Latijns-Amerika, traceerbaar of niet. In die wildernis is het niet traceerbaar en via via verpats je dat soort dingen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zoals ik het nu bekijk kan dit minimaal net zo goed als elk ander scenario.
Telefoons zijn sowieso gevaarlijk om als dader mee te nemen omdat ze traceerbaar zijn.
Ik had dat verhaal gemist, dus mooi dat ik hem nu via de OP vind. Vermakelijk leesvoer.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Haha, het is een mooi verhaal toch? Samengesteld door jullie, ik praat het slechts aan elkaar.
48 uur zijn voorbij, volgende OP gaat ie er weer uit. Relax man.
Ja klopt.quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:28 schreef kuil het volgende:
[..]
Dat was toch voordat de rugzak met alle spullen is gevonden? En voordat de overblijfselen van K&L werden aangetroffen?
Dat deed de natuur, tussen 8 en 11 april.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die dingen worden constant gejat in Latijns-Amerika, traceerbaar of niet. In die wildernis is het niet traceerbaar en via via verpats je dat soort dingen.
Dat punt blijft echt een zwakke plek, hoe stom moeten die lui geweest zijn?
En dan op die nacht met foto's toen ontsnapten Kris en Lisanne en zijn ze alsnog vermoord of deed de natuur het toen?
Ik neem aan dat sinds de vondsten nauwelijks iemand in Boquete meer in een misdrijfscenario gelooft.quote:
Uitstekend scenario, goed uitgewerkt, geen speld tussen te krijgen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Haha, het is een mooi verhaal toch? Samengesteld door jullie, ik praat het slechts aan elkaar.
Als er niets gevonden was, werd een misdrijf nog steeds mogelijk geacht? ;-)quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:51 schreef kuil het volgende:
[..]
Ik neem aan dat sinds de vondsten nauwelijks iemand in Boquete meer in een misdrijfscenario gelooft.
Het wil er hier bij sommige mensen heel moeilijk in dat je in de wildernis om het leven kunt komen als je ongetraind en onvoorbereid bent. Een samenloop van omstandigheden en de keiharde natuur is meestal al genoeg.
Ze waren ook lang genoeg in leven (in ieder geval 10 dagen) om met een zorgvuldige zoekactie gered te kunnen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |