abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149577475
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:00 schreef gynaika het volgende:

[..]

Goede toevoeging: toevoeging c.q. misdrijf.

Maar “zomaar” accepteren vind ik dan wel erg moeilijk.
Ik vind het nog steeds nergens op slaan dat er zoveel mensen hier aan een misdrijf blijven denken terwijl daar nog niet eens een flinterdunne aanwijzing voor is. Als er geen mislukte noodoproepen, er geen foto's waren gemaakt en ze niet minstens een week hadden geleefd, dan had je eerder kunnen denken richting een misdrijf.
pi_149577551
Kuil: meerdere dagen helemaal geen foto's maken en dan ineens een berg onduidelijke + op relatief vaste tijden belpogingen doen vind ik zó niet voor enkel een verdwaling spreken dat ik denk dat er "meer" aan de hand is. En misdrijf valt voor mij onder de mogelijkheden opties voor "meer".
pi_149577563
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:25 schreef MeloD het volgende:
Ik heb mijn twijfels bij de getuigenverklaringen, getuigen verhoren is écht een vak apart. En ik heb niet de indruk dat er vakmensen aan het werk gegaan zijn bij de getuigenverklaringen.

(vooral vanaf bladzijde 103 en 113)
https://books.google.nl/b(...)ng%20witness&f=false
Ze zijn ook niet gehoord met het idee 'spreek je de waarheid in dit misdrijf?' Ik heb ook niet het idee dat er nav een verklaring, gecheckt en dubbelcheckt is (voor zover dat al mogelijk was).
Het ging er vnml om: wie heeft ze waar en wanneer gezien.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149577566
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:29 schreef kuil het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds nergens op slaan dat er zoveel mensen hier aan een misdrijf blijven denken terwijl daar nog niet eens een flinterdunne aanwijzing voor is. Als er geen mislukte noodoproepen, er geen foto's waren gemaakt en ze niet minstens een week hadden geleefd, dan had je eerder kunnen denken richting een misdrijf.
Ja, als de magische kogel bij JFK, de opgevouwen vleugels van een "Boeing" in het Pentagon en de grappige maar anno nu toch totaal ongeloofwaardige "maanhupsjes" zit ook in dit BNW-onderwerp een flinke bocht in de uitleg; een onmogelijke psychopaat.

Maar dan niet met het budget van die anderen die complotten smeden en uitvoeren, maar een lokale gids met een prima reputatie weet een team aan uiterst doortrapte psychopaten om zich heen te verzamelen en iedereen feilloos om de tuin te leiden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149577586
We moeten inderdaad meer denken aan een opeenstapeling van gebeurtenissen die Kris en Lisanne tot wanhoop heeft gedreven.

Scenario #3 van El Matador zou heel goed kunnen, in combinatie met gezondsproblemen of een ongeluk. Het kan natuurlijk ook dat ze eerst een aantal dagen op dezelfde plek op hulp hebben gewacht en pas daarna op de een of andere manier de verkeerde richting op zijn gaan lopen. Ik denk niet dat ze hele dagen aan het lopen zijn geweest.
pi_149577664
quote:
12s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, als de magische kogel bij JFK, de opgevouwen vleugels van een "Boeing" in het Pentagon en de grappige maar anno nu toch totaal ongeloofwaardige "maanhupsjes" zit ook in dit BNW-onderwerp een flinke bocht in de uitleg; een onmogelijke psychopaat.

Maar dan niet met het budget van die anderen die complotten smeden en uitvoeren, maar een lokale gids met een prima reputatie weet een team aan uiterst doortrapte psychopaten om zich heen te verzamelen en iedereen feilloos om de tuin te leiden.
Budgettair gezien zou je inderdaad in deze zaak niet zo snel een complot verwachten. In dit soort zaken waar gewone mensen vermist raken komt veel eerder occam's razor om de hoek kijken.
pi_149577740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:32 schreef MeloD het volgende:
Kuil: meerdere dagen helemaal geen foto's maken en dan ineens een berg onduidelijke + op relatief vaste tijden belpogingen doen vind ik zó niet voor enkel een verdwaling spreken dat ik denk dat er "meer" aan de hand is. En misdrijf valt voor mij onder de mogelijkheden opties voor "meer".
- Waarom foto's maken van de omgeving als je enige prioriteit is om terug te keren naar bewoond gebied?
- We weten daarnaast niet zeker of er in de tussentijd geen foto's zijn gemaakt en vervolgens zijn gewist bij het maken van de nachtfoto's.
- Op relatief vaste tijden een poging tot noodoproep doen spreekt juist wel voor een verdwaling (Je wilt het in ieder geval elke dag geprobeerd hebben.)
- "meer" aan de hand berust enkel op een onderbuikgevoel. Niemand van de mensen die een misdrijf realistisch vindt heeft een sterke aanwijzing kunnen vinden dat we inderdaad moeten denken aan een misdrijf.
- Voor een noodlottig verdwaalscenario waarbij een hoop paniek en wanhoop komt kijken zijn voldoende aanwijzingen.
pi_149577768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:32 schreef MeloD het volgende:
Kuil: meerdere dagen helemaal geen foto's maken en dan ineens een berg onduidelijke
Er kunnen heel veel foto's gemaakt zijn, maar die zijn dan gewist. ;)

quote:
+ op relatief vaste tijden belpogingen doen
We hebben niet de complete data, dus weten niet of het regelmatige schema van nu ook echt zo was...

quote:
vind ik zó niet voor enkel een verdwaling spreken dat ik denk dat er "meer" aan de hand is. En misdrijf valt voor mij onder de mogelijkheden opties voor "meer".
Het gedrag van Kris en Lisanne is vreemd ja. Zolang verdwaald blijven, Daarom denk ik dat ze ook elkaar kwijt zijn geraakt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149577876
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:39 schreef kuil het volgende:

[..]

- Waarom foto's maken van de omgeving als je enige prioriteit is om terug te keren naar bewoond gebied? hier zou ik in mee kunnen gaan als er niet op een gegeven moment juist wel een heleboel foto's gemaakt zijn
- We weten daarnaast niet zeker of er in de tussentijd geen foto's zijn gemaakt en vervolgens zijn gewist bij het maken van de nachtfoto's. klopt, mijn aannames zijn op basis van de beschikbare info
- Op relatief vaste tijden een poging tot noodoproep doen spreekt juist wel voor een verdwaling (Je wilt het in ieder geval elke dag geprobeerd hebben.) en waarom iedere dag op die gezette tijden?
- "meer" aan de hand berust enkel op een onderbuikgevoel. Niemand van de mensen die een misdrijf realistisch vindt heeft een sterke aanwijzing kunnen vinden dat we inderdaad moeten denken aan een misdrijf. het ontbreken van sterke aanwijzingen in een onschuldigere verklaring/gegevens die een simpele verdwaling juist tegenspreken kan toch ook een aanwijzing zijn voor iets anders? (bvb misdrijf)
- Voor een noodlottig verdwaalscenario waarbij een hoop paniek en wanhoop komt kijken zijn voldoende aanwijzingen. ik ga mee met Matador, verdwalen ja, verdwaald blijven nee
Matador, waarom zouden ze elkaar uit het oog verloren kunnen zijn? Bij elkaar blijven lijkt een van de prio's wanneer je allebei de weg kwijt bent
pi_149577933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:01 schreef jackie12 het volgende:
Er zijn denk ik veel mensen op dit forum die denken dat Kris en Lisanne zijn omgekeerd na de 1e quebrada en dat er op de terugweg iets is gebeurd.
Verkeerde mensen tegen gekomen op de Pianista, in een taxi gestapt waarbij de taxichauffeur verkeerde bedoelingen had, de rode truck enz.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Kris en Lisanne door een misdrijf om het leven zijn gekomen.
Ook denk ik oa door het ontbreken van foto's na de 1e quebrada dat ze om zijn gekeerd of onder dwang verder moesten.
Alleen bij omkeren doet zich wel het probleem voor dat als de telefoons aanstonden ze dan ergens op de Pianista Boquetekant ze weer contact zouden maken met een zendmast. En das niet gebeurd.

Dit zou imo alleen kunnen als de telefoons uitstonden.
De mogelijkheid zit er zeer zeker in dat K&L gedwongen werden verder mee te lopen vanaf de eerste quebrada naar de paddocks.

Het filmpje “These Are My Friends”, aangegeven bovenaan in de OP, laat de route duidelijk zien.

Er zijn daar huisjes/hutjes...
pi_149578000
quote:
19s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:41 schreef El_Matador het volgende:
Het gedrag van Kris en Lisanne is vreemd ja. Zolang verdwaald blijven, Daarom denk ik dat ze ook elkaar kwijt zijn geraakt.
Op dat wagonnetje zit ik: in het begin door iets na de laatste foto (mens/dier) elkaar kwijt. En later nog een keer na een ongeluk/val elkaar weer kwijt geraakt. Daarbij ook nog een keer verkeerde personen tegen lijf gelopen toen ze in buurt bewoonde wereld kwamen. Dat een van hen het misschien tot de 11e dag heeft uitgehouden is al onvoorstelbaar lang i.m.o..
pi_149578022
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:45 schreef MeloD het volgende:

[..]

Matador, waarom zouden ze elkaar uit het oog verloren kunnen zijn? Bij elkaar blijven lijkt een van de prio's wanneer je allebei de weg kwijt bent
Exact het argument om het te veronderstellen.

Heel simpel samengevat:

"Kris en Lisanne hebben un hike niet overleefd omdat ze naast de weg terug ook elkaar kwijtraakten"
"Nee, dat zou je nooit doen, je zou altijd bij elkaar blijven"
"Precies, en dan zou je het in dit kleine gebied makkelijk overleven
Zij deden dat niet"

pi_149578023
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:33 schreef kuil het volgende:

[..]

Ja, want er is geen enkele aanwijzing te vinden in de feiten dat er wel derden bij betrokken zouden zijn. Niets wijst in die richting. Om derden in je scenario te betrekken moet je je altijd in bochten gaan wringen.

[..]

Geef me een goede reden waarom een derde dat soort foto's zou maken.

[..]

Lijkt me heel sterk. Lustmoord in de jungle? Waarom zou je dan het risico nemen om die tas niet te laten verdwijnen?
"Zieke" mensen kunnen rare dingen doen.
pi_149578143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:49 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Op dat wagonnetje zit ik: in het begin door iets na de laatste foto (mens/dier) elkaar kwijt. En later nog een keer na een ongeluk/val elkaar weer kwijt geraakt. Daarbij ook nog een keer verkeerde personen tegen lijf gelopen toen ze in buurt bewoonde wereld kwamen. Dat een van hen het misschien tot de 11e dag heeft uitgehouden is al onvoorstelbaar lang i.m.o..
Die verkeerde personen zijn er niet als je het over "bewoonde wereld" hebt. Die is daar niet. Enkele hutjes en een paar finca's die al dan niet permanent bewoond worden. Echt middle of fucking nowhere, in de wijde omtrek.

Een crimineel (of latere crimineel) die met ze meeloopt, kan nog aannemelijk zijn hoewel er geen enkel bewijs voor is.
Een crimineel juist daar tegenkomen in die wildernis is zo bizar toevallig, en dan niets jatten, is gewoon onzinnig.

Als de lokale belangeloze Boquetianen daar anders over denken, dan horen we de roddels vanzelf wel, maar tot die bevestigende uitspraken mag je er vanuitgaan dat die mensen prima weten wat er zo'n beetje speelt in die buurt.

Kleine crimineeltjes zijn nog geen verkrachters en moordenaars maar wel heel vaak dieven, bijna altijd.
Iemand die die hele foto-editing sessie plant, lijkt me echt iets voor een film.

pi_149578243
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:50 schreef gynaika het volgende:

[..]

"Zieke" mensen kunnen rare dingen doen.
Is er een historie van "zieke" gidsen (al dan niet professioneel, dat onderscheid is hier nu eenmaal wat vager) in Boquete?
Zijn er nepgidsen opgepakt?
Zijn er veel psychisch zieken in Boquete?
Is er een argument om hierop voort te bouwen?

In een scenario dat F. of een andere bekende van Lisanne en Kris "ze meegaf" aan iemand, moet die iemand ook een bekende van die bekende zijn.

Als het via de taalscho(o)l(en) gebeurd is, moeten dat toch een beetje betrouwbare personen zijn geweest.

Kris en Lisanne hadden dus in jouw ogen net de pech die ene "zieke" gids die "rare dingen" deed/wilde/uitlokte/met opgetrommelde vriendjes plannende te treffen?

Die persoon loopt dus gewoon nog vrij rond, in Boquete, of waar? Wat is het profiel van zo iemand, denk je? Namen zijn niet nodig, gewoon een omschrijving?

pi_149578456
quote:
15s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is er een historie van "zieke" gidsen (al dan niet professioneel, dat onderscheid is hier nu eenmaal wat vager) in Boquete?
Zijn er nepgidsen opgepakt?
Zijn er veel psychisch zieken in Boquete?
Is er een argument om hierop voort te bouwen?

In een scenario dat F. of een andere bekende van Lisanne en Kris "ze meegaf" aan iemand, moet die iemand ook een bekende van die bekende zijn.

Als het via de taalscho(o)l(en) gebeurd is, moeten dat toch een beetje betrouwbare personen zijn geweest.

Kris en Lisanne hadden dus in jouw ogen net de pech die ene "zieke" gids die "rare dingen" deed/wilde/uitlokte/met opgetrommelde vriendjes plannende te treffen?

Die persoon loopt dus gewoon nog vrij rond, in Boquete, of waar? Wat is het profiel van zo iemand, denk je? Namen zijn niet nodig, gewoon een omschrijving?
Ik heb het niet over zieke gidsen maar over zieke MENSEN, en dat geeft ruimte om dat in te vullen.
pi_149578494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:07 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik heb het niet over zieke gidsen maar over zieke MENSEN, en dat geeft ruimte om dat in te vullen.
Daarom vraag ik ook; wat is de relevantie (hoe past die zieke mens, nou geen gids dan) in het plaatje? Wat is dat voor iemand? Waar denk je dat ie woont? Die loopt daar dus nog rond?

pi_149578525
quote:
19s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:55 schreef El_Matador het volgende:
Die verkeerde personen zijn er niet als je het over "bewoonde wereld" hebt. Die is daar niet. Enkele hutjes en een paar finca's die al dan niet permanent bewoond worden. Echt middle of fucking nowhere, in de wijde omtrek.

Een crimineel (of latere crimineel) die met ze meeloopt, kan nog aannemelijk zijn hoewel er geen enkel bewijs voor is.
Een crimineel juist daar tegenkomen in die wildernis is zo bizar toevallig, en dan niets jatten, is gewoon onzinnig.

Als de lokale belangeloze Boquetianen daar anders over denken, dan horen we de roddels vanzelf wel, maar tot die bevestigende uitspraken mag je er vanuitgaan dat die mensen prima weten wat er zo'n beetje speelt in die buurt.

Kleine crimineeltjes zijn nog geen verkrachters en moordenaars maar wel heel vaak dieven, bijna altijd.
Iemand die die hele foto-editing sessie plant, lijkt me echt iets voor een film.
Met alles eens.
Waar ging het fout in het begin? mens of dier, plus een ongeluk: echt een opeenstapeling van alle bad luck die je maar kunt hebben? Toch een gewoon leuk tochtje dat uit de hand liep...zij verdwaald? Ik weet het echt niet. Hoop op een nieuw handvat.
pi_149579017
Zijn we er al achter waar die Man woont die daar jungle olie verkoopt ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149579034
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:09 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Met alles eens.
Waar ging het fout in het begin? mens of dier, plus een ongeluk: echt een opeenstapeling van alle bad luck die je maar kunt hebben? Toch een gewoon leuk tochtje dat uit de hand liep...zij verdwaald? Ik weet het echt niet. Hoop op een nieuw handvat.
De tijd tussen de laatste quebradafoto _508 en de eerste noodoproep(en) om 16:39 en 16:51 is de sleutel.

- waar konden ze zijn? Quebrada's en paddocks (of terug op de Mirador maar de telefoons geven dat niet aan)
- wat kan er gebeurd zijn?
- Het is een lange tijd. 2:47 minuten. Daarin kan (en moet) er heel veel gebeurd zijn.

Kris kan uitgegleden zijn in de 1e of 2e quebrada, en onderuitgezakt in de quebrada terechtgekomen en naar beneden gevallen. Lisanne met de rugzak en alle spullen bovenlangs en ze kwamen elkaar tegen aan de monding van de Culebra. Dat is een heel eind, maar het zou kunnen, moeten kijken of dat irl ook zo kan.

De eerste noodoproepen zijn misschien wel alleen door Lisanne gedaan.

Op het moment dat ze zeker samen waren (vraag is allebei levend?), die nacht van 8 april verschilde het belpatroon enorm van ervoor.

Misschien heeft Lisanne heel lang naar Kris gezocht en zij haar spijkerbroekje opgehangen als teken waar ze heenging, op zoek naar water, eten, bescherming, provisorische spalkjes ofzo, geen idee.

Lisanne heeft dat broekje niet gezien omdat ze een andere route nam.

Uiteindelijk moeten ze samen geweest zijn wat naast tragisch ook wel mooi en geruststellend moet zijn voor de families. Maar voor mij is het de enige manier om de bizarre keuzes te kunnen verklaren en met gewiste foto's kun je ook veel meer.

Geen afscheidsvideo vind ik heel vreemd, geen voorgeschreven, niet verstuurde afscheidssmsjes niet, want ik vrees dat die bij het uitlezen van de telefoons als ze er al waren verloren zijn gegaan.

pi_149579041
quote:
12s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom vraag ik ook; wat is de relevantie (hoe past die zieke mens, nou geen gids dan) in het plaatje? Wat is dat voor iemand? Waar denk je dat ie woont? Die loopt daar dus nog rond?
Het ligt er maar aan wat je ziek noemt en wie je ziek noemt. Op het moment dat je tot verkeerde daden overgaat, ben je ziek.

De gehele wereld is toch ziek, een mensenleven is toch niets meer waard?

Dat noem ik ziek.
pi_149579147
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het ligt er maar aan wat je ziek noemt en wie je ziek noemt. Op het moment dat je tot verkeerde daden overgaat, ben je ziek.

De gehele wereld is toch ziek, een mensenleven is toch niets meer waard?

Dat noem ik ziek.
Ja, maar maak het nou es concreet? Wie is die persoon? Wat heeft deze "zieke" persoon met Kris en Lisanne van doen? Hoe past die zieke rare dingen doende persoon in het verhaal?

Ik ben het absoluut niet met je eens; ik vind 95% van de wereld prachtig, vredig en prima, maar goed, dat is een andere discussie

pi_149579820
dit forum ( Boquete Community Forums) is gesloten kort na de verdwijning
http://web.archive.org/web/20070208093449/http://www.boquete.org/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149579884
quote:
18s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar maak het nou es concreet? Wie is die persoon? Wat heeft deze "zieke" persoon met Kris en Lisanne van doen? Hoe past die zieke rare dingen doende persoon in het verhaal?

Ik ben het absoluut niet met je eens; ik vind 95% van de wereld prachtig, vredig en prima, maar goed, dat is een andere discussie
Sorry, maar ik zou niet specifiek iemand kunnen aanwijzen. Zo een persoon/personen kun je toch overal tegenkomen?
In het geval van Kris en Lisanne kan het zijn dat zij een afspraak hebben gemaakt met verkeerde jongelui om die Pianista te gaan doen, maar zij kunnen natuurlijk ook onderweg verkeerde personen zijn tegengekomen.

Even terzijde: 95% van de wereld vredig? Niet op de hoogte van al het wereldnieuws?
pi_149580016
Franklin Gruber > Gruber is a wanted fugitive >
MADMEN IN PARADISE
http://www.expatperspective.com/blog/madmen-in-paradise

[ Bericht 51% gewijzigd door StaceySinger op 11-02-2015 20:07:30 ]
pi_149580149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:47 schreef gynaika het volgende:

[..]

Sorry, maar ik zou niet specifiek iemand kunnen aanwijzen. Zo een persoon/personen kun je toch overal tegenkomen?
In het geval van Kris en Lisanne kan het zijn dat zij een afspraak hebben gemaakt met verkeerde jongelui om die Pianista te gaan doen, maar zij kunnen natuurlijk ook onderweg verkeerde personen zijn tegengekomen.
Onderweg is op de Pianista naar de Mirador?

Waarom hebben ze die derde persoon niet gevraagd voor een foto samen op de Mirador? Met hun camera dan wel 2 (!) telefoons die ze bij zich hadden. Hun eerste echte hike!?

quote:
Even terzijde: 95% van de wereld vredig? Niet op de hoogte van al het wereldnieuws?
:o
Jij denkt serieus dat "het wereldnieuws" (waar jij maar heel selectief wat van meekrijgt) is zoals de wereld is? Welnee. Kom kijken in Panama, dan weet je meer.

95% van wat er gebeurt zie je helemaal nooit op het nieuws. Het vertekent de werkelijkheid meer dan dat de massamedia ze weergeeft.

pi_149580555
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:47 schreef gynaika het volgende:

[..]

De kans is natuurlijk veel groter dat als ze een derde persoon zouden hebben ontmoet, dat deze persoon hen had geholpen om weer terug te keren naar de bewoonde wereld. Het grootste deel van de mensen is vredelievend en wil elkaar helpen. Ook in Panama.

Het is moeilijk voor te stellen dat ze met een Panamees zonder kwaad in de zin zo hopeloos verdwaald zouden raken. Dus hou ik het maar op dat ze al die dagen alle moeilijke beslissingen alleen moeten hebben genomen.

De kans dat ze wel personen met verkeerde bedoelingen zijn tegengekomen is gewoon heel klein als je nu een conclusie moet trekken uit de beschikbare gegevens. Komt nog bij dat de mensen in Boquete zelf ook nul vermoedens meer hebben van een misdrijf.
pi_149580770
quote:
THE PSYCHOTIC FLIM-FLAM MAN OF PANAMA
He falsely claims to be able to: cure cancer, eliminate wrinkles, fungal infections, save people from venomous snakebites, and more.
Gruber is a psychopath
http://www.expatperspecti(...)m-flam-man-of-panama

pi_149580877
Komt nog bij dat de mensen in Boquete zelf ook nul vermoedens meer hebben van een misdrijf.
Ach, Feliciano G. en Ingrid L. hebben wel eens iets geopperd in de richting van pensionado's, gesloten huizen, gringo's.
pi_149581495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:12 schreef Lutalo het volgende:
Komt nog bij dat de mensen in Boquete zelf ook nul vermoedens meer hebben van een misdrijf.
Ach, Feliciano G. en Ingrid L. hebben wel eens iets geopperd in de richting van pensionado's, gesloten huizen, gringo's.
Dat was toch voordat de rugzak met alle spullen is gevonden? En voordat de overblijfselen van K&L werden aangetroffen?
pi_149581953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:22 schreef StaceySinger het volgende:
Zijn we er al achter waar die Man woont die daar jungle olie verkoopt ?
ik heb em wel eens ge-gmailed. Moet je zijn gmail adres? Kun je t em zelf vragen?
pi_149583288
quote:
19s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:41 schreef El_Matador het volgende:

Geen enkel scenario is sluitend of van a tot z logisch, het is als zo vaak gezegd in dit topic.
Misschien iets meer bij een combinatie van verdwaling/ongeluk/derden.
Als voorbeeld:
Een gebroken been bij de 2e quebrada, vervolgens de te verdedigen keuze om niet de berg terug over te gaan maar te gokken op hulp verder bergafwaarts.
Daar dan wel die derde of derden tegengekomen maar ipv hulp dagen vastgehouden, misbruikt en meer dood dan levend achtergelaten.
Wie dit leest is gek
pi_149583368
quote:
99s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:12 schreef Nieuwschierig het volgende:

Daar dan wel die derde of derden tegengekomen maar ipv hulp dagen vastgehouden, misbruikt en meer dood dan levend achtergelaten.
Vind je het heel erg dat ik je bij het zomaar roepen van dit soort onsmakelijke en onnodig gruwelijke scenario's om iets meer onderbouwing vraag?

"dagen misbruikt", is dat nodig? En dan mag je je geld, camera en je telefoons gewoon houden, daar zijn "verkrachters" uit Panama niet in geinteresseerd?

pi_149583390
Tjonge jonge Mata, heb jij nou werkelijk je eigen misdrijfscenario helemaal onderaan in de OP gezet?

"misdrijfscenario die alle feiten tracht te volgen?"

Wat ben jij ongelooflijk vol van jezelf.
pi_149583482
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:40 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik heb em wel eens ge-gmailed. Moet je zijn gmail adres? Kun je t em zelf vragen?
probleem is dat niemand weet waar die Gruber woont - ergens in de bergen
pi_149583506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:15 schreef jackie12 het volgende:
Tjonge jonge Mata, heb jij nou werkelijk je eigen misdrijfscenario helemaal onderaan in de OP gezet?

"misdrijfscenario die alle feiten tracht te volgen?"

Wat ben jij ongelooflijk vol van jezelf.
Haha, het is een mooi verhaal toch? Samengesteld door jullie, ik praat het slechts aan elkaar. :7

48 uur zijn voorbij, volgende OP gaat ie er weer uit. Relax man. :*

pi_149583761
quote:
18s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vind je het heel erg dat ik je bij het zomaar roepen van dit soort onsmakelijke en onnodig gruwelijke scenario's om iets meer onderbouwing vraag?

"dagen misbruikt", is dat nodig? En dan mag je je geld, camera en je telefoons gewoon houden, daar zijn "verkrachters" uit Panama niet in geinteresseerd?
"Dagen" is een verklaring voor de dagen dat ze vermist waren.
"Misbruikt" is een motief en tevens een reden om ze meerdere dagen vast te houden. Zouden ze door drugssmokkelaars alleen als getuige uitgeschakeld moeten worden dan is dat geen verklaring voor al die dagen.
Wie dit leest is gek
pi_149583852
quote:
99s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:25 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

"Dagen" is een verklaring voor de dagen dat ze vermist waren.
"Misbruikt" is een motief en tevens een reden om ze meerdere dagen vast te houden. Zouden ze door drugssmokkelaars alleen als getuige uitgeschakeld moeten worden dan is dat geen verklaring voor al die dagen.
Ho wacht even, je gaat veel te snel.

Drugssmokkelaars? Hoe en waar en wanneer kwamen ze die tegen?

Vastgehouden? Waar? En mag je dan wel bellen? En je spulletjes gewoon houden, boeit die criminelen die iPhone en Samsung nou?

pi_149583973
quote:
11s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onderweg is op de Pianista naar de Mirador?

Waarom hebben ze die derde persoon niet gevraagd voor een foto samen op de Mirador? Met hun camera dan wel 2 (!) telefoons die ze bij zich hadden. Hun eerste echte hike!?

[..]

:o
Jij denkt serieus dat "het wereldnieuws" (waar jij maar heel selectief wat van meekrijgt) is zoals de wereld is? Welnee. Kom kijken in Panama, dan weet je meer.

95% van wat er gebeurt zie je helemaal nooit op het nieuws. Het vertekent de werkelijkheid meer dan dat de massamedia ze weergeeft.
“Op de digitale camera is EEN foto aangetroffen waarop Kris en Lisanne vrolijk boven op de berg staan. Na de verdwijning zijn er ook nog foto’s met het toestel genomen. Het onderzoeksteam in Panama heeft de familie verboden om daar over te spreken."

Hier kun je ook nog een aantal kanten mee op.

http://www.eenvandaag.nl/(...)r_verdwalingstheorie

En verder, in Panama komen kijken? Wat geeft dat voor meerwaarde v.w.b. het wereldnieuws?
pi_149584135
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:31 schreef gynaika het volgende:

[..]

“Op de digitale camera is EEN foto aangetroffen waarop Kris en Lisanne vrolijk boven op de berg staan. Na de verdwijning zijn er ook nog foto’s met het toestel genomen. Het onderzoeksteam in Panama heeft de familie verboden om daar over te spreken."

Hier kun je ook nog een aantal kanten mee op.

http://www.eenvandaag.nl/(...)r_verdwalingstheorie

En verder, in Panama komen kijken? Wat geeft dat voor meerwaarde v.w.b. het wereldnieuws?
Ja, daar staat niet "een foto waar ze beiden tegelijk opstaan/samen opstaan", maar van ieder hebben we 1 foto vanop de Mirador. En Kris heeft er eentje met haar iPhone gemaakt.

Waarom geen foto van hen allebei, samen, arm in arm?

Dat "wereldnieuws" geeft een volledig vertekend beeld van hoe de wereld nu echt is, ik kan je alleen aanraden dat "nieuws" zoveel mogelijk met een korrel zout te nemen. En vooral geen fatalistische gedachtes over "mensen zijn slecht, ziek, etc." te hebben.

Kijk met eigen ogen en je ziet veel meer dan die massapropaganda.

pi_149584175
quote:
15s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ho wacht even, je gaat veel te snel.

Drugssmokkelaars? Hoe en waar en wanneer kwamen ze die tegen?

Vastgehouden? Waar? En mag je dan wel bellen? En je spulletjes gewoon houden, boeit die criminelen die iPhone en Samsung nou?
Die kwamen ze NIET tegen (in dit scenario)

• Een zware belessure verklaart waarom ze verder liepen/strompelden en niet terug
• Derden die ze dagen vasthielden verklaart waarom ze niet gevonden zijn maar later toch 90 "foto's" konden maken.
• Een motief om ze dagen vast te houden kan niet geld of goederen zijn want die zijn teruggevonden. Dus een ander motief. Misschien konden ze heel mooi zingen :{
Wie dit leest is gek
pi_149584330
quote:
99s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:35 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Die kwamen ze NIET tegen (in dit scenario)

• Een zware belessure verklaart waarom ze verder liepen/strompelden en niet terug
• Derden die ze dagen vasthielden verklaart waarom ze niet gevonden zijn maar later toch 90 "foto's" konden maken.
• Een motief om ze dagen vast te houden kan niet geld of goederen zijn want die zijn teruggevonden. Dus een ander motief. Misschien konden ze heel mooi zingen :{
Hoe groot acht jij de kans dat iemand (of een bende? Wat voor mensen zijn dat? Ik ga ernaar toe, denk je dat het veilig is?) die de moeite neemt 2 meiden vast te houden en karaoke aan het kampvuur mee pleegt:
• ze de telefoons laat houden (sowieso)
• ze de camera niet afpakte (blijvend)
• niet makkelijk 83 (of 87 of 37) dollar meegrist?

pi_149584505
quote:
15s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe groot acht jij de kans dat iemand (of een bende? Wat voor mensen zijn dat? Ik ga ernaar toe, denk je dat het veilig is?) die de moeite neemt 2 meiden vast te houden en karaoke aan het kampvuur mee pleegt:
• ze de telefoons laat houden (sowieso)
• ze de camera niet afpakte (blijvend)
• niet makkelijk 83 (of 87 of 37) dollar meegrist?
Zoals ik het nu bekijk kan dit minimaal net zo goed als elk ander scenario.
Telefoons zijn sowieso gevaarlijk om als dader mee te nemen omdat ze traceerbaar zijn.
Wie dit leest is gek
pi_149584620
quote:
99s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:44 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zoals ik het nu bekijk kan dit minimaal net zo goed als elk ander scenario.
Telefoons zijn sowieso gevaarlijk om als dader mee te nemen omdat ze traceerbaar zijn.
Die dingen worden constant gejat in Latijns-Amerika, traceerbaar of niet. In die wildernis is het niet traceerbaar en via via verpats je dat soort dingen.

Dat punt blijft echt een zwakke plek, hoe stom moeten die lui geweest zijn?

En dan op die nacht met foto's toen ontsnapten Kris en Lisanne en zijn ze alsnog vermoord of deed de natuur het toen?

pi_149584628
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, het is een mooi verhaal toch? Samengesteld door jullie, ik praat het slechts aan elkaar. :7

48 uur zijn voorbij, volgende OP gaat ie er weer uit. Relax man. :*
Ik had dat verhaal gemist, dus mooi dat ik hem nu via de OP vind. Vermakelijk leesvoer.
pi_149584664
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:28 schreef kuil het volgende:
[..]

Dat was toch voordat de rugzak met alle spullen is gevonden? En voordat de overblijfselen van K&L werden aangetroffen?
Ja klopt.
pi_149584763
quote:
15s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die dingen worden constant gejat in Latijns-Amerika, traceerbaar of niet. In die wildernis is het niet traceerbaar en via via verpats je dat soort dingen.

Dat punt blijft echt een zwakke plek, hoe stom moeten die lui geweest zijn?

En dan op die nacht met foto's toen ontsnapten Kris en Lisanne en zijn ze alsnog vermoord of deed de natuur het toen?
Dat deed de natuur, tussen 8 en 11 april.
Een gejatte telefoon is nog tot daar aan toe maar een telefoon gejat van dooie blanke blonde gringo's is toch iets anders, daar wordt echt wel op gejaagd.
Wie dit leest is gek
pi_149584767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:49 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja klopt.
Ik neem aan dat sinds de vondsten nauwelijks iemand in Boquete meer in een misdrijfscenario gelooft.

Het wil er hier bij sommige mensen heel moeilijk in dat je in de wildernis om het leven kunt komen als je ongetraind en onvoorbereid bent. Een samenloop van omstandigheden en de keiharde natuur is meestal al genoeg.

Ze waren ook lang genoeg in leven (in ieder geval 10 dagen) om met een zorgvuldige zoekactie gered te kunnen worden.
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:52:59 #249
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149584815
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uitstekend scenario, goed uitgewerkt, geen speld tussen te krijgen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149585058
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:51 schreef kuil het volgende:

[..]

Ik neem aan dat sinds de vondsten nauwelijks iemand in Boquete meer in een misdrijfscenario gelooft.

Het wil er hier bij sommige mensen heel moeilijk in dat je in de wildernis om het leven kunt komen als je ongetraind en onvoorbereid bent. Een samenloop van omstandigheden en de keiharde natuur is meestal al genoeg.

Ze waren ook lang genoeg in leven (in ieder geval 10 dagen) om met een zorgvuldige zoekactie gered te kunnen worden.
Als er niets gevonden was, werd een misdrijf nog steeds mogelijk geacht? ;-)

Ik weet niet of ze in iedere geval tien dagen nog in leven waren.
En waarom ze niet gevonden zijn, snap ik al helemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')