Maar de mening is niet geweldig, dus kan je toch best willen dat men die een keer voor zich houdt?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar het is toch juist geweldig dat ze de daarvoor bestemde manier kiezen om hun mening te uiten.
Zo was de situatie in de Westerse wereld lang ook, hoor. Pas sinds de mensenrechtenbeweging in de twintigste eeuw is dat veranderd. Is dat omdat we allemaal moslim waren en nu niet meer?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En daarom gaan democratie en Islam dus vaak niet goed samen. Dan krijg je van die enge sharia partijen aan de macht zoals in Tunesië. Stel je voor dat Syrië vrije verkiezingen zou organiseren met merendeel van de bevolking Soenniet. De Christenen kunnen hun spullen per direct pakken dan, net als de Alewieten etcetera.
Nee want als een mening niet wordt geuit kun je de mening niet weerleggen en bespreken.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar de mening is niet geweldig, dus kan je toch best willen dat men die een keer voor zich houdt?
Ik respecteer onze vrijheden. Ga je me nou alweer woorden in de mond leggen. Van mij mogen ze lopen en protesteren wat ze willen, alleen heb ik persoonlijk liever dat ze het niet doen. Alleen gaan we geen dingen verbieden omwille van een persoonlijke ideologie, want dan krijg je een ideologische dictatuur. Dat heb ik in het vorige topic vaak genoeg gezegd.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fijn dat je onze vrijheden respecteert.
Ik zou van zo veel mensen willen dat ze hun bek hielden maar het komt maar zelden uit.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar de mening is niet geweldig, dus kan je toch best willen dat men die een keer voor zich houdt?
Nee, als het net een maand geleden is gebeurd moet je gewoon nog even dimmen.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar het is toch juist geweldig dat ze de daarvoor bestemde manier kiezen om hun mening te uiten.
liever niet eigenlijk...quote:Op maandag 9 februari 2015 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat mag jij, maar dan ben je wel een racist enzo.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:29 schreef stopnaald het volgende:
[..]
En wij mogen - op alle manieren die maar bij ons opkomt - kenbaar maken hoe stupide, gestoord, abject, bizar en hypocriet deze hufters wel niet zijn. Gelukkig wel.
Ja en? Dat wij vroeger net zo achterlijk waren lijkt me bepaald geen geheim. Het maakt het alleen des te hinderlijker dat er groepen zijn die nog wel minimaal 100 jaar terug leven terwijl je zelf vooruit bent gegaan.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo was de situatie in de Westerse wereld lang ook, hoor. Pas sinds de mensenrechtenbeweging in de twintigste eeuw is dat veranderd. Is dat omdat we allemaal moslim waren en nu niet meer?
Leuk voor al die minderheden die dan hopeloos in de knel komen te zitten.........quote:Op maandag 9 februari 2015 15:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo werkt democratie, inderdaad. Als jouw wil de meerderheid niet is kun je net zo weinig als deze moslims nu.
Jij stelt wel heel veel vertrouwen in die beveiligingen. In Rusland (om maar even een dwarsstraat te noemen) hebben LGTB-ers in theorie (officieel) net zoveel rechten als de rest. In werkelijkheid hoeven de potenrammers en ander tuig nergens bang voor te zijn en wachten ze ook niet om toestemming of zo.quote:Overigens zijn er wel nogal wat beveiligingen om te voorkomen dat een ontwikkeld land iets als de vrijheid van meningsuiting afschaft.
Als alle mensen via massademonstraties hun meningen en ongenoegens gaan uiten wordt de wereld één grote chaotische onproductieve bende. Je kan ook gewoon een berichtje op Fok!, facebook of twitter zetten.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk maar dat staat los van de vrijheid om daarvoor te demonstreren. Juist deze demonstratie is een overwinning voor de vrijheid van meningsuiting, als alle mensen op deze manier hun mening gaan uiten wordt de wereld een betere plaats.
Waarom mogen moslims of de collectieve moslimgemeenschap geen mening meer hebben na aanslagen? Het gaat nota bene over aanslagen in een heel ander land gepleegd door daders die niets met deze betogers te maken hebben.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, als het net een maand geleden is gebeurd moet je gewoon nog even dimmen.
Dat zou je nog kunnen zien als, eng woord, fatsoen.
Je zit weer te liegen Koos...quote:Op maandag 9 februari 2015 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
Ironisch dat degenen die hier klagen dat moslims de vrijheid van meningsuiting in willen beperken, hetzelfde voorstaan door te stellen dat deze demonstranten eigenlijk hun bek moeten houden.
Fatsoen is volgens mij ook de grootste bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting. Beledigen van de profeet is onfatsoenlijk dus dat mag niet. Volgens mij moeten mensen het recht hebben onfatsoenlijk te zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:42 schreef Specularium het volgende:
zullen we fatsoen in een wet gieten?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, als het net een maand geleden is gebeurd moet je gewoon nog even dimmen.
Wat ben je agressief man. Die loopt zich een partij op te winden. Het is maar een internetdiscussiequote:Op maandag 9 februari 2015 15:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik respecteer onze vrijheden. Ga je me nou alweer woorden in de mond leggen, sukkel? Van mij mogen ze lopen en protesteren wat ze willen, alleen heb ik persoonlijk liever dat ze het niet doen. Alleen gaan we geen dingen verbieden omwille van een persoonlijke ideologie, want dan krijg je een ideologische dictatuur. Dat heb ik in het vorige topic vaak genoeg gezegd. Steek die excuses van je maar in je reet.
Als je ze het land uitzet dan hoeven ze ook niet hun mond te houden.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
Ironisch dat degenen die hier klagen dat moslims de vrijheid van meningsuiting in willen beperken, hetzelfde voorstaan door te stellen dat deze demonstranten eigenlijk hun bek moeten houden.
De grap is natuurlijk dat de politiek langzaam begint te zweten, vooral die demonstraties zich voortzetten in Duitsland en Europa.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee joh, prachtig juist, deze nieuwe illustratie van de grenzenloze hypocrisie onder religieuzen en met name moslims.
Ze staan er vol op. Busted.
Mag wel, gewoon iets beter timen.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom mogen moslims of de collectieve moslimgemeenschap geen mening meer hebben na aanslagen? Het gaat nota bene over aanslagen in een heel ander land gepleegd door daders die niets met deze betogers te maken hebben.
die duitsers konden er ook wat van jaquote:Op maandag 9 februari 2015 15:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je ze het land uitzet dan hoeven ze ook niet hun mond te houden.
Neuh, jij moet je gewoon wat beter uitdrukken.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je zit weer te liegen Koos...
Ik ben niet naïef, ik ben realistisch. Is democratie perfect? Nee, verre van. Is er een beter systeem? Nee. Dus we moeten het hier mee doen.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:42 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Leuk voor al die minderheden die dan hopeloos in de knel komen te zitten.........
[..]
Jij stelt wel heel veel vertrouwen in die beveiligingen. In Rusland (om maar even een dwarsstraat te noemen) hebben LGTB-ers in theorie (officieel) net zoveel rechten als de rest. In werkelijkheid hoeven de potenrammers en ander tuig nergens bang voor te zijn en wachten ze ook niet om toestemming of zo.
Ik vind je erg naïef op dit punt.
Als de demonstranten totaal geen connectie ermee hebben, waarom gaan ze dan de straat op?"quote:Op maandag 9 februari 2015 15:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom mogen moslims of de collectieve moslimgemeenschap geen mening meer hebben na aanslagen? Het gaat nota bene over aanslagen in een heel ander land gepleegd door daders die niets met deze betogers te maken hebben.
Jij leest erin wat je erin wil lezen. Dat is niet mijn probleem. Je kan ook om opheldering vragen als het je niet duidelijk is.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, jij moet je gewoon wat beter uitdrukken.
niet iedereen ziet het als fatsoen, daar denkt men nou eenmaal wat anders overquote:Op maandag 9 februari 2015 15:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, dat heb je door, of niet.
Exact. Het is gewoon ongepast vanwege het gebrek aan fatsoen. Maar dan ben ik vrijheidsbeperkend als ik zeg dat ik daarom liever had dat ze het niet dedenquote:Op maandag 9 februari 2015 15:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mag wel, gewoon iets beter timen.
Ik hoef niks te winnen.quote:
Geweld gebruiken = geweld gebruiken. En daar zit een monopolie op.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
En ook daar zitten grenzen aan zodra het naar geweld gaat neigen.
Terecht ook.
Omdat ze deels dezelfde mening delen over de spotprenten. Dat maakt het toch geen samenhangende groep?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als de demonstranten totaal geen connectie ermee hebben, waarom gaan ze dan de straat op?"
Wel, iedereen kan bedenken dat je net na een aanslag waarbij twintig mensen zijn omgekomen niet je eigen zielige gelijk moet willen halen. Je gaat toch ook niet op een begrafenis van een vijand van je je gram halen ofzoquote:Op maandag 9 februari 2015 15:48 schreef Re het volgende:
[..]
niet iedereen ziet het als fatsoen, daar denkt men nou eenmaal wat anders over
dus jij wil gaan bepalen hoeveel kinderen ik wel niet moet gaan produceren?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef DeParo het volgende:
Als we nu immigratie gewoon grotendeels stop zouden proberen te zetten, vervolgens gezinsuitbreiding onder blanke gezinnen stimuleren, dan is dit probleem dat we hebben in de toekomst een stuk minder relevant misschien.
Democratie is ook maar relatief he, de V.S. is het tegenwoordig ook niet meer.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben niet naïef, ik ben realistisch. Is democratie perfect? Nee, verre van. Is er een beter systeem? Nee. Dus we moeten het hier mee doen.
Overigens houdt een werkelijke democratie rekening met minderheden. Democratie is niet alleen de meerderheid krijgt zijn zin.
Hetzelfde geldt voor de beschermingen die ik noemde. Natuurlijk zijn die niet onfeilbaar. De situatie in Rusland is nauwelijks nog democratisch te noemen. In de praktijk is het een autoritair regime.
Interessant.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij wil gaan bepalen hoeveel kinderen ik wel niet moet gaan produceren?
En daaruit haal jij dat ik het wil verbieden? Fatsoenswege had ik liever gehad dat ze hun bek hadden gehouden ja. Maar we leven in een vrije samenleving. Dus mogen ze het doen. En zichzelf in de vingers snijden en UKIP aan extra stemmen helpenquote:Op maandag 9 februari 2015 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoef niks te winnen.
Ik schreef: dus de demonstranten moeten gewoon hun bek houden?
Waarop jij reageerde: liefst wel ja.
Tsja.
Stimuleren is bepalen? Man man man, wat lezen sommigen toch slechtquote:Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij wil gaan bepalen hoeveel kinderen ik wel niet moet gaan produceren?
Als jij samen met die Koreanen strijd voor gratis naturelchips voor jou en die Koreanen wel ja.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ze deels dezelfde mening delen over de spotprenten. Dat maakt het toch geen samenhangende groep?Ben ik een gemeenschap met alle Zuid-Koreanen die van naturelchips houden?
Sorry, ik snap echt niet hoe dat er toe doet. Perfecte democratieën bestaan niet op aarde en de landen die er het dichtst bij in de buurt komen zijn inderdaad niet de VS of Rusland. Maar dat is toch voor mijn originele post totaal irrelevant?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Democratie is ook maar relatief he, de V.S. is het tegenwoordig ook niet meer.
"American democracy is a sham, no matter how much it's pumped by the oligarchs who run the country (and who control the nation's "news" media)," he writes. "The US, in other words, is basically similar to Russia or most other dubious 'electoral' 'democratic' countries. We weren't formerly, but we clearly are now."
http://www.bbc.com/news/blogs-echochambers-27074746
quote:Op maandag 9 februari 2015 15:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stimuleren is bepalen? Man man man, wat lezen sommigen toch slecht
niet?quote:
Ik probeer alleen even kort te zeggen dat democratie eigenlijk alleen maar een woord is, dat te pas en te onpas wordt gebruikt.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sorry, ik snap echt niet hoe dat er toe doet. Perfecte democratieën bestaan niet op aarde en de landen die er het dichtst bij in de buurt komen zijn inderdaad niet de VS of Rusland. Maar dat is toch voor mijn originele post totaal irrelevant?
ik had even een goed werkende glazen bol dit keerquote:Op maandag 9 februari 2015 15:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zei dat op basis van zijn eerste post.
Touché.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:55 schreef Re het volgende:
[..]
ik had even een goed werkende glazen bol dit keer
Ik vind dat een gevaarlijke gedachtengang. Het suggereert dat alle moslims debet zijn aan aanslagen en geweld. Het probleem dat 'we' hebben met religieus extremisme is niet een duel tussen moslims en niet-moslims. En dat verandert niet doordat andere moslims een andere denkwijze aanhangen dan niet-moslims.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als jij samen met die Koreanen strijd voor gratis naturelchips voor jou en die Koreanen wel ja.
daar zijn wel andere methodes voor en aangezien dit in de UK speelt en het aantal tienermoeders het hoogste is van de wereld lijkt me jouw oplossing nou niet erg praktischquote:Op maandag 9 februari 2015 15:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik verwacht nauwelijks problemen iedereen wil graag een steentje bijdragen aan een stabiele maatschappij gebouwd op betrouwbare Westerse normen en waarden.
Grap.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:59 schreef Re het volgende:
[..]
daar zijn wel andere methodes voor en aangezien dit in de UK speelt en het aantal tienermoeders het hoogste is van de wereld lijkt me jouw oplossing nou niet erg praktisch
Beledigend voor de aap.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:02 schreef El_Matador het volgende:
Man man man, het lijken wel kleine kinderen.
Totaal niet serieus te nemen deze mongolen.
"Freedom of Speech - no such thing". Gozer, jij kan dat alleen maar op een bordje kalken omdat je freedom of speech hebt, aap.
Laten we eens een enquête houden onder de Moslimpopulatie met de stelling "De aanslag op Charlie Hebdo is niet goed, maar ze hebben het wel zelf uitgelokt door de profeet te beledigen". Kijken hoeveel sluimerende problemen er dan naar boven komen...quote:Op maandag 9 februari 2015 15:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat een gevaarlijke gedachtengang. Het suggereert dat alle moslims debet zijn aan aanslagen en geweld. Het probleem dat 'we' hebben met religieus extremisme is niet een duel tussen moslims en niet-moslims. En dat verandert niet doordat andere moslims een andere denkwijze aanhangen dan niet-moslims.
Ik vind de mening van die mensen in the UK waar we het over hebben eerder een gevaarlijke gedachtegang, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat een gevaarlijke gedachtengang. Het suggereert dat alle moslims debet zijn aan aanslagen en geweld. Het probleem dat 'we' hebben met religieus extremisme is niet een duel tussen moslims en niet-moslims. En dat verandert niet doordat andere moslims een andere denkwijze aanhangen dan niet-moslims.
Ik verwacht een tegendemonstratie van Moslims. #jenesuis ofzoiets.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:09 schreef DrMabuse het volgende:
Dit soort demodebielen maken het mensen wel erg makkelijk om ze te (gaan) haten.
Dat is jammer.
Voor iedereen.
Inclusief moslims.
Echt he?quote:Op maandag 9 februari 2015 16:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind de mening van die mensen in the UK waar we het over hebben eerder een gevaarlijke gedachtegang, maar dat kan aan mij liggen.
Het probleem ligt ook wel een beetje in het feit dat het lijkt of bepaalde mensen geen stem hebben in Nederland.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:08 schreef DeParo het volgende:
We moeten opletten dat rechts radicale groeperingen de discussie niet gaan leiden jegens problemen met Moslims, wat betreft dat is de angst over de actie in Leiden gerechtvaardigd, maar nog steeds hypocriet. Het probleem is dat het individualisme binnen de Nederlandse samenleving en de zwakke politiek een gezonde reactie vrijwel onmogelijk schijnen te maken.
Welke mensen?quote:Op maandag 9 februari 2015 16:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het probleem ligt ook wel een beetje in het feit dat het lijkt of bepaalde mensen geen stem hebben in Nederland.
Moah.....da's slechts hun mening.....en ik ben wél in staat om daar op een volwassen manier mee om te gaan (te weten: negeren).quote:Op maandag 9 februari 2015 15:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat mag jij, maar dan ben je wel een racist enzo.
je loopt je er anders aardig over op te winden hoorquote:Op maandag 9 februari 2015 16:11 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Moah.....da's slechts hun mening.....en ik ben wél in staat om daar op een volwassen manier mee om te gaan (te weten: negeren).
Het is alleen jammer voor de mensen die zo makkelijk gaan haten hoor, je hebt zelf vaak de meeste last van haatgevoelens.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:09 schreef DrMabuse het volgende:
Dit soort demodebielen maken het mensen wel erg makkelijk om ze te (gaan) haten.
Dat is jammer.
Voor iedereen.
Inclusief moslims.
Ik vind dat ze pertinent ongelijk hebben en dat mensen die denken dit met geweld te kunnen forceren keihard aangepakt moeten worden. Maar om de rest nou gevaarlijk te noemen, neuh.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind de mening van die mensen in the UK waar we het over hebben eerder een gevaarlijke gedachtegang, maar dat kan aan mij liggen.
Die ook, maar nog wel meer mensen, Moslims groeperen zich ten minste vanzelf nog en die groepen worden ironisch genoeg sterker terwijl de meer autochtone groepen zwakker en zwakker worden, dan krijg je ook dit soort tegenstellingen zonder dat mensen een gezonde weg hebben om hun onvrede te uiten of met een constructief antwoord te komen, het gevolg is dat agressie en onvrede zich opkropt tot het tot ontploffing komt!quote:Op maandag 9 februari 2015 16:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De mensen die zich aansluiten bij o.a. pegida demonstraties etc.
ja dat was mijn punt namelijkquote:Op maandag 9 februari 2015 16:13 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Zullen we dat maar liever NIET doen!
Helaas denken heel veel mensen zo. Vraag eens aan een groep willekeurige burgers of een meisje dat verkracht wordt in een kort rokje dat zelf uitlokte en je krijgt dezelfde debiele antwoorden.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Laten we eens een enquête houden onder de Moslimpopulatie met de stelling "De aanslag op Charlie Hebdo is niet goed, maar ze hebben het wel zelf uitgelokt door de profeet te beledigen". Kijken hoeveel sluimerende problemen er dan naar boven komen...
Ik vraag me nou af of ze daadwerkelijk denken dat ze iets gaan bereiken ermee.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat ze pertinent ongelijk hebben en dat mensen die denken dit met geweld te kunnen forceren keihard aangepakt moeten worden. Maar om de rest nou gevaarlijk te noemen, neuh.
Een mens kan wel degelijk last hebben van haatgevoelens van een ander mens.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is alleen jammer voor de mensen die zo makkelijk gaan haten hoor, je hebt zelf vaak de meeste last van haatgevoelens.
quote:Op maandag 9 februari 2015 16:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik verwacht een tegendemonstratie van Moslims. #jenesuis ofzoiets.
Ja, als je een blanke, autochtone inwoner bent van Nederland dan moet je je mond houden omdat je anders voor weetikveel wat uitgemaakt mag worden. Je ertegen verweren levert gelijk bepaalde vernoemingen op.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die ook, maar nog wel meer mensen, Moslims groeperen zich ten minste vanzelf nog en die groepen worden ironisch genoeg sterker terwijl de meer autochtone groepen zwakker en zwakker worden, dan krijg je ook dit soort tegenstellingen zonder dat mensen een gezonde weg hebben om hun onvrede te uiten of met een constructief antwoord te komen, het gevolg is dat agressie en onvrede zich opkropt tot het tot ontploffing komt!
Op maandag 9 februari 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
En net geen ebola in de buurt.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:15 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
Londen anno 2015.
Man , man.
Dat ontken ik zeker niet maar toch is het hebben van haatgevoelens vaak erg schadelijk voor de persoon met haatgevoelens. Het is een zeer destructieve emotie.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:18 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Een mens kan wel degelijk last hebben van haatgevoelens van een ander mens.
Oorzaak en gevolg.
Nooit van gehoord?
Klopt.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ontken ik zeker niet maar toch is het hebben van haatgevoelens vaak erg schadelijk voor de persoon met haatgevoelens. Het is een zeer destructieve emotie.
Die gevoelens kan men ook triggeren tijdens bepaalde bijeenkomsten in bepaalde gebouwen, die ze nu in Leiden bouwen zeg maar.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:18 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Een mens kan wel degelijk last hebben van haatgevoelens van een ander mens.
Oorzaak en gevolg.
Nooit van gehoord?
Het kleurtje maakt me weinig uit, het gaat meer om de Nederlandse (of elders) bevolking die Westerse normen en waarden hoog in het vaandel hebben staan, op basis daarvan jezelf verweren tegen een groep die duidelijk andere normen en waarden heeft, soms zelfs lijnrecht tegen die van ons in, dat is ontzettend moeilijk gemaakt, behalve op internet hebben Nederlanders nauwelijks nog een uitlaatklep (en of dat nou zo gezond te noemen is), we verenigen ons niet meer, elke vorm van een antwoord uit de samenleving is bijna kapot gemaakt, hoog tijd dat daar iets aan gedaan wordt, het alternatief is veel gevaarlijker dus.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, als je een blanke, autochtone inwoner bent van Nederland dan moet je je mond houden omdat je anders voor weetikveel wat uitgemaakt mag worden. Je ertegen verweren levert gelijk bepaalde vernoemingen op.
Neemt niet weg dat er ook veel autochtone blanke tokkies zijn die gewoon maar wat zeggen natuurlijk.
DIt inderdaad.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het kleurtje maakt me weinig uit, het gaat meer om de Nederlandse (of elders) bevolking die Westerse normen en waarden hoog in het vaandel hebben staan, op basis daarvan jezelf verweren tegen een groep die duidelijk andere normen en waarden heeft, soms zelfs lijnrecht tegen die van ons in, dat is ontzettend moeilijk gemaakt, behalve op internet hebben Nederlanders nauwelijks nog een uitlaatklep, we verenigen ons niet meer, elke vorm van een antwoord uit de samenleving is bijna kapot gemaakt, hoog tijd dat daar iets aan gedaan wordt, het alternatief is veel gevaarlijker dus.
quote:Op maandag 9 februari 2015 16:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het kleurtje maakt me weinig uit, het gaat meer om de Nederlandse (of elders) bevolking die Westerse normen en waarden hoog in het vaandel hebben staan, op basis daarvan jezelf verweren tegen een groep die duidelijk andere normen en waarden heeft, soms zelfs lijnrecht tegen die van ons in, dat is ontzettend moeilijk gemaakt, behalve op internet hebben Nederlanders nauwelijks nog een uitlaatklep, we verenigen ons niet meer, elke vorm van een antwoord uit de samenleving is bijna kapot gemaakt, hoog tijd dat daar iets aan gedaan wordt, het alternatief is veel gevaarlijker dus.
Gelukkig hebben die meer zelfbeheersing....quote:Op maandag 9 februari 2015 16:07 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Beledigend voor de aap.
Dat weer wel.
En minder schadelijk voor deze wereld.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:26 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Gelukkig hebben die meer zelfbeheersing....
Uhmm aids?quote:Op maandag 9 februari 2015 16:27 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En minder schadelijk voor deze wereld.
Ja, dat viel mij ook al op....quote:Op maandag 9 februari 2015 16:31 schreef maily het volgende:
Ik zie alleen maar moslimmannen protesteren ....
Ik, dweilen? Rochelende moslims in Londen? Ik heb wel leukere dingen te doen.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Gelukkig niet, geeft zo'n smeerboel (of ga jij dweilen soms?)
Er waren ook een paar snollen.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:31 schreef maily het volgende:
Ik zie alleen maar moslimmannen protesteren ....
Volgens mij hebben wij juist de machtigste wapens die maar mogelijk zijn om ons te beschermen. Onze wetten zijn helemaal ingericht op de bescherming van onze normen en waarden, we hebben politie, justitie en leger. Onze democratie is gebouwd op debat en vrije verkiezingen de mensenrechten staan in verdragen en grondwet. Juist daarom begrijp ik de hele angst voor de "moslims" niet, de kans dat die een meerderheid in Nederland gaan overtuigen moslim te worden en te stemmen tegen onze vrijheden lijkt mij uitgesloten. De meeste moslims willen die zelf niet eens kwijt.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het kleurtje maakt me weinig uit, het gaat meer om de Nederlandse (of elders) bevolking die Westerse normen en waarden hoog in het vaandel hebben staan, op basis daarvan jezelf verweren tegen een groep die duidelijk andere normen en waarden heeft, soms zelfs lijnrecht tegen die van ons in, dat is ontzettend moeilijk gemaakt, behalve op internet hebben Nederlanders nauwelijks nog een uitlaatklep (en of dat nou zo gezond te noemen is), we verenigen ons niet meer, elke vorm van een antwoord uit de samenleving is bijna kapot gemaakt, hoog tijd dat daar iets aan gedaan wordt, het alternatief is veel gevaarlijker dus.
De onderdelen van onze maatschappij die jij noemt zijn ook zeer belangrijk, tegelijkertijd zien we zowel binnen ons eigen land als in andere landen groepen opstaan die zich makkelijker uiten en beter verenigen, zij zijn het vaak duidelijk niet eens met onze Westerse normen en waarden. Als wij geen sterke samenleving kunnen hebben die zich daar op een gezonde manier tegen verweert dan ben je niet alleen kwetsbaar voor groepen van binnenin maar ook voor externe druk. Veel Nederlanders zullen niet zo zeer een Islamitisch standpunt volgen, maar door Westerse zwakte zie je wel bijvoorbeeld de acceptatie voor een sterk leider als Poetin groeien, de in Nederland doorgeslagen individualisering heeft geen weerwoord op deze opkomende blokken. Het versterken van betere uitlaatkleppen voor Nederlanders die hun onvrede willen uitspreken biedt meer kans op het voorkomen van extreme situaties maar ook met het omgaan van externe en interne druk. Als er geen groepen zijn die onze normen en waarden kunnen uitdragen zullen deze op den duur ook onder druk komen te staan. Alleen vertrouwen op wetgeving is in deze niet voldoende.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij juist de machtigste wapens die maar mogelijk zijn om ons te beschermen. Onze wetten zijn helemaal ingericht op de bescherming van onze normen en waarden, we hebben politie, justitie en leger. Onze democratie is gebouwd op debat en vrije verkiezingen de mensenrechten staan in verdragen en grondwet. Juist daarom begrijp ik de hele angst voor de "moslims" niet, de kans dat die een meerderheid in Nederland gaan overtuigen moslim te worden en te stemmen tegen onze vrijheden lijkt mij uitgesloten. De meeste moslims willen die zelf niet eens kwijt.
Ik zie dat helemaal niet. Er zijn in Nederland heel veel groepen die onze opvattingen uitdragen volgens mij. Daarnaast zie je dat als er iets onder druk komt te staan Nederlanders ook heel snel en stevig reageren, kijk naar de zwarte piet discussie. Maar het zal natuurlijk nooit zo zijn dat de minderheden helemaal geen stem hebben en niet gehoord mogen worden, dat zou volgens mij ook heel slecht zijn. Dat men de mensen die het niet eens zijn meer hoort dan de mensen die het wel eens zijn is volgens mij ook redelijk normaal.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
De onderdelen van onze maatschappij die jij noemt zijn ook zeer belangrijk, tegelijkertijd zien we zowel binnen ons eigen land als in andere landen groepen opstaan die zich makkelijker uiten en beter verenigen, zij zijn het vaak duidelijk niet eens met onze Westerse normen en waarden. Als wij geen sterke samenleving kunnen hebben die zich daar op een gezonde manier tegen verweert dan ben je niet alleen kwetsbaar voor groepen van binnenin maar ook voor externe druk. Veel Nederlanders zullen niet zo zeer een Islamitisch standpunt volgen, maar door Westerse zwakte zie je wel bijvoorbeeld de acceptatie voor een sterk leider als Poetin groeien, de in Nederland doorgeslagen individualisering heeft geen weerwoord op deze opkomende blokken. Het versterken van betere uitlaatkleppen voor Nederlanders die hun onvrede willen uitspreken biedt meer kans op het voorkomen van extreme situaties maar ook met het omgaan van externe en interne druk. Als er geen groepen zijn die onze normen en waarden kunnen uitdragen zullen deze op den duur ook onder druk komen te staan. Alleen vertrouwen op wetgeving is in deze niet voldoende.
Wacht maar, Europa anno 2050 zal dit ook zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:15 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
Londen anno 2015.
Man , man.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |