Als de demonstranten totaal geen connectie ermee hebben, waarom gaan ze dan de straat op?"quote:Op maandag 9 februari 2015 15:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom mogen moslims of de collectieve moslimgemeenschap geen mening meer hebben na aanslagen? Het gaat nota bene over aanslagen in een heel ander land gepleegd door daders die niets met deze betogers te maken hebben.
Jij leest erin wat je erin wil lezen. Dat is niet mijn probleem. Je kan ook om opheldering vragen als het je niet duidelijk is.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, jij moet je gewoon wat beter uitdrukken.
niet iedereen ziet het als fatsoen, daar denkt men nou eenmaal wat anders overquote:Op maandag 9 februari 2015 15:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, dat heb je door, of niet.
Exact. Het is gewoon ongepast vanwege het gebrek aan fatsoen. Maar dan ben ik vrijheidsbeperkend als ik zeg dat ik daarom liever had dat ze het niet dedenquote:Op maandag 9 februari 2015 15:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mag wel, gewoon iets beter timen.
Ik hoef niks te winnen.quote:
Geweld gebruiken = geweld gebruiken. En daar zit een monopolie op.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
En ook daar zitten grenzen aan zodra het naar geweld gaat neigen.
Terecht ook.
Omdat ze deels dezelfde mening delen over de spotprenten. Dat maakt het toch geen samenhangende groep?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als de demonstranten totaal geen connectie ermee hebben, waarom gaan ze dan de straat op?"
Wel, iedereen kan bedenken dat je net na een aanslag waarbij twintig mensen zijn omgekomen niet je eigen zielige gelijk moet willen halen. Je gaat toch ook niet op een begrafenis van een vijand van je je gram halen ofzoquote:Op maandag 9 februari 2015 15:48 schreef Re het volgende:
[..]
niet iedereen ziet het als fatsoen, daar denkt men nou eenmaal wat anders over
dus jij wil gaan bepalen hoeveel kinderen ik wel niet moet gaan produceren?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef DeParo het volgende:
Als we nu immigratie gewoon grotendeels stop zouden proberen te zetten, vervolgens gezinsuitbreiding onder blanke gezinnen stimuleren, dan is dit probleem dat we hebben in de toekomst een stuk minder relevant misschien.
Democratie is ook maar relatief he, de V.S. is het tegenwoordig ook niet meer.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben niet naïef, ik ben realistisch. Is democratie perfect? Nee, verre van. Is er een beter systeem? Nee. Dus we moeten het hier mee doen.
Overigens houdt een werkelijke democratie rekening met minderheden. Democratie is niet alleen de meerderheid krijgt zijn zin.
Hetzelfde geldt voor de beschermingen die ik noemde. Natuurlijk zijn die niet onfeilbaar. De situatie in Rusland is nauwelijks nog democratisch te noemen. In de praktijk is het een autoritair regime.
Interessant.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij wil gaan bepalen hoeveel kinderen ik wel niet moet gaan produceren?
En daaruit haal jij dat ik het wil verbieden? Fatsoenswege had ik liever gehad dat ze hun bek hadden gehouden ja. Maar we leven in een vrije samenleving. Dus mogen ze het doen. En zichzelf in de vingers snijden en UKIP aan extra stemmen helpenquote:Op maandag 9 februari 2015 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoef niks te winnen.
Ik schreef: dus de demonstranten moeten gewoon hun bek houden?
Waarop jij reageerde: liefst wel ja.
Tsja.
Stimuleren is bepalen? Man man man, wat lezen sommigen toch slechtquote:Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij wil gaan bepalen hoeveel kinderen ik wel niet moet gaan produceren?
Als jij samen met die Koreanen strijd voor gratis naturelchips voor jou en die Koreanen wel ja.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ze deels dezelfde mening delen over de spotprenten. Dat maakt het toch geen samenhangende groep?Ben ik een gemeenschap met alle Zuid-Koreanen die van naturelchips houden?
Sorry, ik snap echt niet hoe dat er toe doet. Perfecte democratieën bestaan niet op aarde en de landen die er het dichtst bij in de buurt komen zijn inderdaad niet de VS of Rusland. Maar dat is toch voor mijn originele post totaal irrelevant?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Democratie is ook maar relatief he, de V.S. is het tegenwoordig ook niet meer.
"American democracy is a sham, no matter how much it's pumped by the oligarchs who run the country (and who control the nation's "news" media)," he writes. "The US, in other words, is basically similar to Russia or most other dubious 'electoral' 'democratic' countries. We weren't formerly, but we clearly are now."
http://www.bbc.com/news/blogs-echochambers-27074746
quote:Op maandag 9 februari 2015 15:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stimuleren is bepalen? Man man man, wat lezen sommigen toch slecht
niet?quote:
Ik probeer alleen even kort te zeggen dat democratie eigenlijk alleen maar een woord is, dat te pas en te onpas wordt gebruikt.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sorry, ik snap echt niet hoe dat er toe doet. Perfecte democratieën bestaan niet op aarde en de landen die er het dichtst bij in de buurt komen zijn inderdaad niet de VS of Rusland. Maar dat is toch voor mijn originele post totaal irrelevant?
ik had even een goed werkende glazen bol dit keerquote:Op maandag 9 februari 2015 15:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zei dat op basis van zijn eerste post.
Touché.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:55 schreef Re het volgende:
[..]
ik had even een goed werkende glazen bol dit keer
Ik vind dat een gevaarlijke gedachtengang. Het suggereert dat alle moslims debet zijn aan aanslagen en geweld. Het probleem dat 'we' hebben met religieus extremisme is niet een duel tussen moslims en niet-moslims. En dat verandert niet doordat andere moslims een andere denkwijze aanhangen dan niet-moslims.quote:Op maandag 9 februari 2015 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als jij samen met die Koreanen strijd voor gratis naturelchips voor jou en die Koreanen wel ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |