Op maandag 9 februari 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
En net geen ebola in de buurt.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:15 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
Londen anno 2015.
Man , man.
Dat ontken ik zeker niet maar toch is het hebben van haatgevoelens vaak erg schadelijk voor de persoon met haatgevoelens. Het is een zeer destructieve emotie.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:18 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Een mens kan wel degelijk last hebben van haatgevoelens van een ander mens.
Oorzaak en gevolg.
Nooit van gehoord?
Klopt.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ontken ik zeker niet maar toch is het hebben van haatgevoelens vaak erg schadelijk voor de persoon met haatgevoelens. Het is een zeer destructieve emotie.
Die gevoelens kan men ook triggeren tijdens bepaalde bijeenkomsten in bepaalde gebouwen, die ze nu in Leiden bouwen zeg maar.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:18 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Een mens kan wel degelijk last hebben van haatgevoelens van een ander mens.
Oorzaak en gevolg.
Nooit van gehoord?
Het kleurtje maakt me weinig uit, het gaat meer om de Nederlandse (of elders) bevolking die Westerse normen en waarden hoog in het vaandel hebben staan, op basis daarvan jezelf verweren tegen een groep die duidelijk andere normen en waarden heeft, soms zelfs lijnrecht tegen die van ons in, dat is ontzettend moeilijk gemaakt, behalve op internet hebben Nederlanders nauwelijks nog een uitlaatklep (en of dat nou zo gezond te noemen is), we verenigen ons niet meer, elke vorm van een antwoord uit de samenleving is bijna kapot gemaakt, hoog tijd dat daar iets aan gedaan wordt, het alternatief is veel gevaarlijker dus.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, als je een blanke, autochtone inwoner bent van Nederland dan moet je je mond houden omdat je anders voor weetikveel wat uitgemaakt mag worden. Je ertegen verweren levert gelijk bepaalde vernoemingen op.
Neemt niet weg dat er ook veel autochtone blanke tokkies zijn die gewoon maar wat zeggen natuurlijk.
DIt inderdaad.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het kleurtje maakt me weinig uit, het gaat meer om de Nederlandse (of elders) bevolking die Westerse normen en waarden hoog in het vaandel hebben staan, op basis daarvan jezelf verweren tegen een groep die duidelijk andere normen en waarden heeft, soms zelfs lijnrecht tegen die van ons in, dat is ontzettend moeilijk gemaakt, behalve op internet hebben Nederlanders nauwelijks nog een uitlaatklep, we verenigen ons niet meer, elke vorm van een antwoord uit de samenleving is bijna kapot gemaakt, hoog tijd dat daar iets aan gedaan wordt, het alternatief is veel gevaarlijker dus.
quote:Op maandag 9 februari 2015 16:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het kleurtje maakt me weinig uit, het gaat meer om de Nederlandse (of elders) bevolking die Westerse normen en waarden hoog in het vaandel hebben staan, op basis daarvan jezelf verweren tegen een groep die duidelijk andere normen en waarden heeft, soms zelfs lijnrecht tegen die van ons in, dat is ontzettend moeilijk gemaakt, behalve op internet hebben Nederlanders nauwelijks nog een uitlaatklep, we verenigen ons niet meer, elke vorm van een antwoord uit de samenleving is bijna kapot gemaakt, hoog tijd dat daar iets aan gedaan wordt, het alternatief is veel gevaarlijker dus.
Gelukkig hebben die meer zelfbeheersing....quote:Op maandag 9 februari 2015 16:07 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Beledigend voor de aap.
Dat weer wel.
En minder schadelijk voor deze wereld.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:26 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Gelukkig hebben die meer zelfbeheersing....
Uhmm aids?quote:Op maandag 9 februari 2015 16:27 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En minder schadelijk voor deze wereld.
Ja, dat viel mij ook al op....quote:Op maandag 9 februari 2015 16:31 schreef maily het volgende:
Ik zie alleen maar moslimmannen protesteren ....
Ik, dweilen? Rochelende moslims in Londen? Ik heb wel leukere dingen te doen.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Gelukkig niet, geeft zo'n smeerboel (of ga jij dweilen soms?)
Er waren ook een paar snollen.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:31 schreef maily het volgende:
Ik zie alleen maar moslimmannen protesteren ....
Volgens mij hebben wij juist de machtigste wapens die maar mogelijk zijn om ons te beschermen. Onze wetten zijn helemaal ingericht op de bescherming van onze normen en waarden, we hebben politie, justitie en leger. Onze democratie is gebouwd op debat en vrije verkiezingen de mensenrechten staan in verdragen en grondwet. Juist daarom begrijp ik de hele angst voor de "moslims" niet, de kans dat die een meerderheid in Nederland gaan overtuigen moslim te worden en te stemmen tegen onze vrijheden lijkt mij uitgesloten. De meeste moslims willen die zelf niet eens kwijt.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het kleurtje maakt me weinig uit, het gaat meer om de Nederlandse (of elders) bevolking die Westerse normen en waarden hoog in het vaandel hebben staan, op basis daarvan jezelf verweren tegen een groep die duidelijk andere normen en waarden heeft, soms zelfs lijnrecht tegen die van ons in, dat is ontzettend moeilijk gemaakt, behalve op internet hebben Nederlanders nauwelijks nog een uitlaatklep (en of dat nou zo gezond te noemen is), we verenigen ons niet meer, elke vorm van een antwoord uit de samenleving is bijna kapot gemaakt, hoog tijd dat daar iets aan gedaan wordt, het alternatief is veel gevaarlijker dus.
De onderdelen van onze maatschappij die jij noemt zijn ook zeer belangrijk, tegelijkertijd zien we zowel binnen ons eigen land als in andere landen groepen opstaan die zich makkelijker uiten en beter verenigen, zij zijn het vaak duidelijk niet eens met onze Westerse normen en waarden. Als wij geen sterke samenleving kunnen hebben die zich daar op een gezonde manier tegen verweert dan ben je niet alleen kwetsbaar voor groepen van binnenin maar ook voor externe druk. Veel Nederlanders zullen niet zo zeer een Islamitisch standpunt volgen, maar door Westerse zwakte zie je wel bijvoorbeeld de acceptatie voor een sterk leider als Poetin groeien, de in Nederland doorgeslagen individualisering heeft geen weerwoord op deze opkomende blokken. Het versterken van betere uitlaatkleppen voor Nederlanders die hun onvrede willen uitspreken biedt meer kans op het voorkomen van extreme situaties maar ook met het omgaan van externe en interne druk. Als er geen groepen zijn die onze normen en waarden kunnen uitdragen zullen deze op den duur ook onder druk komen te staan. Alleen vertrouwen op wetgeving is in deze niet voldoende.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij juist de machtigste wapens die maar mogelijk zijn om ons te beschermen. Onze wetten zijn helemaal ingericht op de bescherming van onze normen en waarden, we hebben politie, justitie en leger. Onze democratie is gebouwd op debat en vrije verkiezingen de mensenrechten staan in verdragen en grondwet. Juist daarom begrijp ik de hele angst voor de "moslims" niet, de kans dat die een meerderheid in Nederland gaan overtuigen moslim te worden en te stemmen tegen onze vrijheden lijkt mij uitgesloten. De meeste moslims willen die zelf niet eens kwijt.
Ik zie dat helemaal niet. Er zijn in Nederland heel veel groepen die onze opvattingen uitdragen volgens mij. Daarnaast zie je dat als er iets onder druk komt te staan Nederlanders ook heel snel en stevig reageren, kijk naar de zwarte piet discussie. Maar het zal natuurlijk nooit zo zijn dat de minderheden helemaal geen stem hebben en niet gehoord mogen worden, dat zou volgens mij ook heel slecht zijn. Dat men de mensen die het niet eens zijn meer hoort dan de mensen die het wel eens zijn is volgens mij ook redelijk normaal.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
De onderdelen van onze maatschappij die jij noemt zijn ook zeer belangrijk, tegelijkertijd zien we zowel binnen ons eigen land als in andere landen groepen opstaan die zich makkelijker uiten en beter verenigen, zij zijn het vaak duidelijk niet eens met onze Westerse normen en waarden. Als wij geen sterke samenleving kunnen hebben die zich daar op een gezonde manier tegen verweert dan ben je niet alleen kwetsbaar voor groepen van binnenin maar ook voor externe druk. Veel Nederlanders zullen niet zo zeer een Islamitisch standpunt volgen, maar door Westerse zwakte zie je wel bijvoorbeeld de acceptatie voor een sterk leider als Poetin groeien, de in Nederland doorgeslagen individualisering heeft geen weerwoord op deze opkomende blokken. Het versterken van betere uitlaatkleppen voor Nederlanders die hun onvrede willen uitspreken biedt meer kans op het voorkomen van extreme situaties maar ook met het omgaan van externe en interne druk. Als er geen groepen zijn die onze normen en waarden kunnen uitdragen zullen deze op den duur ook onder druk komen te staan. Alleen vertrouwen op wetgeving is in deze niet voldoende.
Wacht maar, Europa anno 2050 zal dit ook zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:15 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
Londen anno 2015.
Man , man.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |