abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149450882
Antwoorden voor Kris

Nieuws:

• Duidelijk filmpje dat het eerste deel van de Pianista laat zien, inclusief de paddocks en de huisjes aldaar

Laatste zoektocht een deceptie - 18 januari 2015
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7
Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
Verschillende kaarten op een rijtje - 14-12

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps

Mogelijke routes van de quebrada's naar de 2e kabelbrug (Kris' jeans)
lichtblauw - volgt Quebrada 2, op 2 manieren vanaf Quebrada 1 te bereiken
groen - voorgestelde route Baru (ex-gids Panama, nu Duitsland)
roze - mogelijk pad over/langs de paddocks

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag

Foto's van de wandeling
SPOILER
Analyses van de foto's
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Zoekacties
SPOILER
Algemene foto's
SPOILER
Interviews / getuigen
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
SPOILER
Informatie op video
SPOILER
Informatieve posts
SPOILER
Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)

Misdrijfscenario dat alle feiten tracht te volgen

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 07-02-2015 18:20:00 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149451152
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:12 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Die geruchten ken ik niet, maar die zullen vast 'juicy' zijn.
Anders kan ik niet verklaren waarom men zolang bezig is met 2 Hollandse meisjes.
Welkom hier, Baconbus. :)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149451187
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank u. Valt er eigenlijk nog iets over te zeggen?
wooblabalurg
pi_149451225
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:26 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dank u. Valt er eigenlijk nog iets over te zeggen?
Niet veel nee. Geen zoektochten, geen nieuws en geen nieuwe informatie, nee.

Enige is nog zo'n beetje de eerste FOK!expeditie naar Panama voorbereiden. Enkele dappere leden van dit topic gaan zich wagen aan de horror nocturno van Panama.

pi_149451248
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet veel nee. Geen zoektochten, geen nieuws en geen nieuwe informatie, nee.

Enige is nog zo'n beetje de eerste FOK!expeditie naar Panama voorbereiden. Enkele dappere leden van dit topic gaan zich wagen aan de horror nocturno van Panama.
Serieus, dat is, apart.
Verdwenen meisjes vind ik nou eenmaal niet zo interessant, maar zij die dat wel vinden moeten vooral hun gang kunnen gaan natuurlijk.
wooblabalurg
pi_149451312
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:29 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Serieus, dat is, apart.
Verdwenen meisjes vind ik nou eenmaal niet zo interessant, maar zij die dat wel vinden moeten vooral hun gang kunnen gaan natuurlijk.
Het is wel meer dan "verdwenen meisjes".

En ja, het is een heel aparte zaak waar veel mensen heel lang mee bezig zijn, ieder met zijn/haar eigen invalshoek, ervaringen en interesse.

Voor mij geldt vooral dat het in het buurland gebeurde, ik zelf ook graag de natuur intrek en ik ook heel graag gered wil worden door professionele prutsers miljoenenorganisaties die gestrande reizigers weer veilig thuis zouden moeten brengen.

pi_149451349
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is wel meer dan "verdwenen meisjes".

En ja, het is een heel aparte zaak waar veel mensen heel lang mee bezig zijn, ieder met zijn/haar eigen invalshoek, ervaringen en interesse.

Voor mij geldt vooral dat het in het buurland gebeurde, ik zelf ook graag de natuur intrek en ik ook heel graag gered wil worden door professionele prutsers miljoenenorganisaties die gestrande reizigers weer veilig thuis zouden moeten brengen.
Ik kan me niet voorstellen dat daar zoveel achter zit, maar jij weet er vast meer van.
En verder hou ik me liever bezig met zaken die op grote schaal invloed kunnen hebben.
Dat idee heb ik hierbij niet.
wooblabalurg
pi_149451452
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat daar zoveel achter zit, maar jij weet er vast meer van.
En verder hou ik me liever bezig met zaken die op grote schaal invloed kunnen hebben.
Dat waar "zoveel" achter zit? Achter de verdwijning? Als het makkelijk op te lossen was geweest, hadden we nu niet allang 160 delen... ;)

Laatste heb je helemaal gelijk in, het is ook geen BNW-topic maar door een nachtelijke (dronken) ruzie in NWS in augustus hier terechtgekomen en sindsdien staat het hier.

pi_149451556
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat waar "zoveel" achter zit? Achter de verdwijning? Als het makkelijk op te lossen was geweest, hadden we nu niet allang 160 delen... ;)

Laatste heb je helemaal gelijk in, het is ook geen BNW-topic maar door een nachtelijke (dronken) ruzie in NWS in augustus hier terechtgekomen en sindsdien staat het hier.
Achter het hele verhaal, nogmaals ik weet er extreem weinig van, dus kan er weinig over zeggen.
Heb alleen nooit het idee gehad dat dit thuis hoort in het rijtje van welbekende gevallen.
Voelt een beetje Strauss-Kahn'erig aan.
wooblabalurg
pi_149451615
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:43 schreef Baconbus het volgende:
Voelt een beetje Strauss-Kahn'erig aan.
Dat was een mooi politiek opzetje om Lagarde IMF-presidente te maken. Lijkt me heel erg BNW. Kris en Lisanne zijn hoogstwaarschijnlijk niet het slachtoffer geworden van een groot politiek complot, al is die mogelijkheid door FOK!kers wel geopperd en daarom meegenomen in het misdrijfscenario helemaal onderaan in de OP, misschien leuk om te lezen om direct bij te zijn.

pi_149451665
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat was een mooi politiek opzetje om Lagarde IMF-presidente te maken. Lijkt me heel erg BNW. Kris en Lisanne zijn hoogstwaarschijnlijk niet het slachtoffer geworden van een groot politiek complot, al is die mogelijkheid door FOK!kers wel geopperd en daarom meegenomen in het misdrijfscenario helemaal onderaan in de OP, misschien leuk om te lezen om direct bij te zijn.
Bedoelde ook niet te zeggen dat het niet-BNW zou zijn vanwege Strauss-Kahn'erig, eerder dat het een op zichzelf staand iets is.
wooblabalurg
pi_149453452
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:22 schreef Lutalo het volgende:
Wat betr. De vragen om een link naar de video waarin een blauw shirt uit de bosjes wordt gevist: vlgs mij staan alle video's in de OP.
Als er geen gebruik is gemaakt van de zoomfunctie, lijkt het alsof Lisanne op foto 508 een stukje achteruit is gelopen tov foto 507.
Is dat logisch?
Of was er hier een discussie over verder doorlopen of weer terug gaan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:08 schreef matteo_111 het volgende:

Perico heeft hier ook opmerkingen gemaakt over tijden die niet zouden kloppen. En dan is 509 raadselachtig gewist.
Het is inderdaad vreemd, omdat het lijkt alsof 508 van hogerop is genomen dan 507, terwijl je andersom zou verwachten. Heb nu geen tijd, maar ga er binnenkort eens voor zitten.
Vlgs Perico's bevindingen is er niet ingezoomd, het lijkt dus id een beetje onlogisch.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149453780
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:03 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb niet gesteld dat het een "open vraag" was, dat issie natuurlijk niet.
Wat voor vraag was het dan wel?
quote:
Dat jij niet mee wil doen aan de "hetze" van bedenken wat Kris en Lisanne gedacht zouden kunnen hebben (en als de route die je loopt en bedenken van waar je vandaan gekomen bent, niets meer met rationeel denken te maken heeft voor jou, sja), prima.
Stroman. In mijn aanvankelijke antwoord ging ik wel degelijk in op wat ze (al dan niet terecht) gedacht, geweten en (goed of verkeerd) ingeschat kunnen hebben. Alleen kwam daar geen duidelijk ja of nee uit, omdat het onbekend is wat al het bovengenoemde was. Daar hoort w.m.b. ook de vraag bij, of ze de route terug nog met voldoende zekerheid dachten te kunnen vinden. Als je terechtkomt op een plek die keurig op een route ligt, maar je weet niet goed hoe je daar gekomen bent, is dat "teruggaan" misschien wel allesbehalve simpel.

Ik had beter kunnen zeggen: "Als ik in hun situatie was, met hun kennis en/of inschatting, dan zou ik, rationeel gezien, inderdaad doorgelopen zijn. Aangenomen, dat de ratio bij hen toen nog de overhand had". Dat verschilt in feite niet veel van Domnivoor's antwoord, dus dan zou er een boel gesteggel vermeden zijn. Immers, bij hem gebeurde er ook niks.
Goed, bij dezen dan: ik sluit me aan bij het antwoord van Domnivoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door JustinCase op 07-02-2015 20:12:09 ]
pi_149453999
Is dat het restaurant of zit deze verder het Pianisatpad op?
quote:
nee een Bed & Breakfast die is te vinden via GE
Kun je die op een kaart laten zien Stacey?
pi_149454823
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:05 schreef JustinCase het volgende:
Ik had beter kunnen zeggen: "Als ik in hun situatie was, met hun kennis en/of inschatting, dan zou ik, rationeel gezien, inderdaad doorgelopen zijn. Aangenomen, dat de ratio bij hen toen nog de overhand had".
Dat wil zeggen dat de weg NA de paddocks, ik heb het niet over van de quebrada's naar de paddocks, een "weg naar huis" zou moeten zijn, rationeel gezien.

We "weten":
- dat Kris en Lisanne zelf eerst nog verder naar het noorden geweest zijn (Bocas-eilanden) voordat ze deze hachelijke hike gingen maken
- dat Lisanne (waarschijnlijk) eerst op de kaart heeft gekeken, we weten niet hoe lang natuurlijk
- dat Kris en Lisanne informatie hebben opgezocht over de Pianista (waar niet veel staat en zeker niet hoe het achter de Mirador is)

Met die "kennis" in onze hoofden en jouw rationele overwegingen, vind jij het dan nog steeds logisch om ofwel op dag 2 ofwel erna al die dagen naar het noorden te gaan?

Wat is jouw argument om dat rationeel te noemen en waarom zouden die meiden dat in godsnaam doen?

Nogmaals; wetende dat ze zelf van die grotere hoogte (~1900 m) van de Mirador gekomen zijn en naar het noorden nergens maar dan ook nergens ditzelfde klimaat en hoogte tegenkomen...

pi_149457076
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:12 schreef jackie12 het volgende:
Is dat het restaurant of zit deze verder het Pianisatpad op?

[..]

Kun je die op een kaart laten zien Stacey?
vanaf de mirador zie je het liggen

[ Bericht 9% gewijzigd door StaceySinger op 07-02-2015 22:04:05 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149458916
quote:
Zal je die dan kunnen zien liggen vanaf de "steeparea?"
Ben benieuwd of je vanaf dat punt over Boquete ed kunt kijken.

Als de steeparea wel een pad is, hoe lang zou dat dan lopen zijn naar bv de Lost Waterfalls of het spookkasteel? Hypothetisch gezien bedoel ik.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 23:28:47 #18
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_149460182
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:29 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Serieus, dat is, apart.
De omstandigheden maken het een interessante zaak.

Het is bijna een found footage scenario,

Alleen in plaats van video opnames zijn er foto's en telefoonlogs. Plus dat er uit alle sporen bij elkaar geen duidelijk conclusie te trekken valt. Samen met een geringe maar aanwezige kans dat er nieuwe info boven komt is het al met al interessant. :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 7 februari 2015 @ 23:31:19 #19
430880 mig72
De Professional
pi_149460245
Die autoriteiten in Panama zijn niet goed snik.
pi_149460747
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:28 schreef Rica het volgende:

[..]

De omstandigheden maken het een interessante zaak.

Het is bijna een found footage scenario,

Alleen in plaats van video opnames zijn er foto's en telefoonlogs. Plus dat er uit alle sporen bij elkaar geen duidelijk conclusie te trekken valt. Samen met een geringe maar aanwezige kans dat er nieuwe info boven komt is het al met al interessant. :)
Beetje blair witch dus. In dat geval snap ik wel beter dat het de interesse heeft.
wooblabalurg
pi_149460841
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja welkom. Waarom: zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden die hebben geleid
tot het overlijden van de meisjes. Mede zoektocht naar een paar antwoorden voor de ouders.
pi_149460909
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 22:49 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zal je die dan kunnen zien liggen vanaf de "steeparea?"
Ben benieuwd of je vanaf dat punt over Boquete ed kunt kijken.

Als de steeparea wel een pad is, hoe lang zou dat dan lopen zijn naar bv de Lost Waterfalls of het spookkasteel? Hypothetisch gezien bedoel ik.
Ja, blijf ik ook benieuwd naar.
pi_149460912
pi_149460951
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:54 schreef Lutalo het volgende:

[..]

[..]

Vlgs Perico's bevindingen is er niet ingezoomd, het lijkt dus id een beetje onlogisch.
Blijft iets om even over te blijven denken
pi_149460996
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Schaalgrootte uitgebreider dan in eerste instantie lijkt: er zijn al wat regelaanpassingen voor het
betreden van trails o.a.
pi_149461085
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat wil zeggen dat de weg NA de paddocks, ik heb het niet over van de quebrada's naar de paddocks, een "weg naar huis" zou moeten zijn, rationeel gezien.

We "weten":
- dat Kris en Lisanne zelf eerst nog verder naar het noorden geweest zijn (Bocas-eilanden) voordat ze deze hachelijke hike gingen maken
- dat Lisanne (waarschijnlijk) eerst op de kaart heeft gekeken, we weten niet hoe lang natuurlijk
- dat Kris en Lisanne informatie hebben opgezocht over de Pianista (waar niet veel staat en zeker niet hoe het achter de Mirador is)

Met die "kennis" in onze hoofden en jouw rationele overwegingen, vind jij het dan nog steeds logisch om ofwel op dag 2 ofwel erna al die dagen naar het noorden te gaan?

Wat is jouw argument om dat rationeel te noemen en waarom zouden die meiden dat in godsnaam doen?

Nogmaals; wetende dat ze zelf van die grotere hoogte (~1900 m) van de Mirador gekomen zijn en naar het noorden nergens maar dan ook nergens ditzelfde klimaat en hoogte tegenkomen...
Ik denk dat ze wisten dat ze terug moesten.
Dat ze gelezen en beseft hebben dat de lange hike 5-7 dagen is.
Misschien is de kans groter dat ze elkaar wel kwijt zijn geraakt en elkaar gezocht hebben.
Omdat de tijdspanne zo lang is ga ik daar nu eens over nadenken. Wat als....?
pi_149461495
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 00:01 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ik denk dat ze wisten dat ze terug moesten.
Dat ze gelezen en beseft hebben dat de lange hike 5-7 dagen is.
Daar ben ik ook van overtuigd. Slechte orientatie hebben veel vrouwen (bewezen door deelneemsters aan dit topic, met name in het begin) maar dit is geen slechte orientatie meer, zeker niet in zo'n lange tijd. Na 2 dagen komt er een omslagpunt en er zijn veel meer van dat soort "punten" verder in de tijd.

Het beoordelingsvermogen zakt met de dag en de stijgende honger, dorst, infecties, whatever natuurlijke shit.

Maar dan "stug" (want zo lijkt het met de gevonden resten, wat gebiased is, maar goed) naar het noorden doorkenkeren langs een levensgevaarlijke Culebra, dat gaat er bij mij niet in.

quote:
Misschien is de kans groter dat ze elkaar wel kwijt zijn geraakt en elkaar gezocht hebben.
Omdat de tijdspanne zo lang is ga ik daar nu eens over nadenken. Wat als....?
Was precies mijn motivatie achter het niet kunnen terugvinden van de weg naar huis.

Gynaika heeft ook een sterk punt met derden, maar daar zitten ook teveel nadelen (niets gejat, zo lijkt het) aan.

Iets moet ze (psychologisch) tegengehouden hebben van terug die Continental Divide op, die niet voor niets zo heet.

Ik woon precies tegenover zo'n bergrug en die mis je niet.

pi_149461837
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 00:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar ben ik ook van overtuigd. Slechte oriëntatie hebben veel vrouwen (bewezen door deelneemsters aan dit topic, met name in het begin) maar dit is geen slechte orientatie meer, zeker niet in zo'n lange tijd. Na 2 dagen komt er een omslagpunt en er zijn veel meer van dat soort "punten" verder in de tijd.
[..]

Het beoordelingsvermogen zakt met de dag en de stijgende honger, dorst, infecties, whatever natuurlijke shit.

Maar dan "stug" (want zo lijkt het met de gevonden resten, wat gebiased is, maar goed) naar het noorden doorkenkeren langs een levensgevaarlijke Culebra, dat gaat er bij mij niet in.

Dat water...die rivieren komen samen...kleine botjes kunnen heel ver komen denk ik. Maar over een grotere afstand ben ik verbaasd als/dat een bekken heel blijft. Dus weet niet of daar conclusie aan verbonden kan worden.

Die schoen met gedeelte voet Lisanne...is er ook zo een die ik lastig vind en zou dan interesse hebben in het gebied erboven...loopt daar een trail...adventure hikingsachtige route...die niemand behalve insiders kent...weer een vraag erbij.

[..]

ik ben heel benieuwd naar de dekking van dat bereik in dat gebied. Wel over bericht...maar op open plekken hoe zit dat nou in het echt. Na jullie tocht zijn we vast een stuk wijzer.

Gynaika heeft ook een sterk punt met derden, maar daar zitten ook teveel nadelen (niets gejat, zo lijkt het) aan.

Iets moet ze (psychologisch) tegengehouden hebben van terug die Continental Divide op, die niet voor niets zo heet.

Ik woon precies tegenover zo'n bergrug en die mis je niet.
1) Ja daar heb je een punt; ik herken mezelf in elk geval in het eerste. kan al in gewoon bos verdwalen.
2)Ja en alles je "trapped" zit qua locatie, dan ben je de klos.
3)Ja...als ze met derden van aanvang af waren, denk ik dat ze van ze weggevlucht zijn. Dat ze dat gelukt is.
Maar een opeenstapeling van gebeurtenissen is mogelijk.
Stel !! dat ze rond 5 april wél in de buurt van de bewoonde wereld zijn beland. Een herkenbare trail.Bijv. Quetzal...en nou net daar komen ze 3 mannetjes tegen.
Dan moet ik weer aan 4 april en Osman V. denken.
4) Precies: in eerste instantie angst voor iets maakte dat ze niet terugkonden m.i.en later ongeluk
5) Zo'n bult neh

[ Bericht 2% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 01:03:18 ]
pi_149461901

[ Bericht 100% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 01:04:02 ]
pi_149461927
Dat is inderdaad een goeie, doorgaan. Ze hebben diverse uitstapjes geboekt daar en gelezen over de Pianista in de taalschool.

Tijdens het plannen en boeken van je reis (dus in de maanden vooraf in Nederland) het een en ander gelezen over Boquete en omgeving. Bewuste keuze voor Boquete gemaakt en niet voor een andere locatie bij de taalschool.

Ze zijn daar niet per toeval beland (in Boquete) en zullen zich als voorpret/informatie over/vergelijken met, toch wel ingelezen hebben?
pi_149462068
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat is inderdaad een goeie, doorgaan. Ze hebben diverse uitstapjes geboekt daar en gelezen over de Pianista in de taalschool.

Tijdens het plannen en boeken van je reis (dus in de maanden vooraf in Nederland) het een en ander gelezen over Boquete en omgeving. Bewuste keuze voor Boquete gemaakt en niet voor een andere locatie bij de taalschool.

Ze zijn daar niet per toeval beland (in Boquete) en zullen zich als voorpret/informatie over/vergelijken met, toch wel ingelezen hebben?
Ja en ze waren niet onnozel. En wat al eerder werd genoemd de reis erheen de CD alles tezamen.
Tja.
pi_149462096

[ Bericht 36% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 00:56:54 ]
pi_149462233
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 00:52 schreef doorgaan het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 8 februari 2015 00:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar ben ik ook van overtuigd. Slechte orientatie hebben veel vrouwen (bewezen door deelneemsters aan dit topic, met name in het begin) maar dit is geen slechte orientatie meer, zeker niet in zo'n lange tijd. Na 2 dagen komt er een omslagpunt en er zijn veel meer van dat soort "punten" verder in de tijd.

Ja daar heb je een punt; ik herken mezelf in elk geval in het eerste. kan al in gewoon bos verdwalen.
Je bent niet de enige en in het begin van het topic hebben we het er toen uitgebreid over gehad.

Op dat moment waren we nog aan het puzzelen met kaartjes en de eerste vindplaats die we dachten door de verkeerde media, later gecorrigeerd, was 40 km!! van Boquete.

Het gebied werd steeds kleiner maar nu moeten we in feite denken aan slechts de paddocks en terug want daar (vermoedelijk in die superduidelijke huisjes) moeten ze de nacht hebben doorgebracht.

Of ze moeten, zoals Nieuwsgierig (maar dan verkeerd gespeld) zegt "dwars door de bush" gerend zijn, matteo zei dat ook.

Dat lijkt totaal niet logisch vanaf hier en we moeten kijken hoe dat daar is, misschien zijn er wel paden evenwijdig aan de CD die ze belopen kunnen hebben maar we nu gebiased zijn in een noord-zuid richting door de vondsten.

Het zou het gebied groter en dus logischer om te verdwalen maken en de biasing van de vondsten leidt ons ervan af...

Recht naar het noorden als je van zuid gekomen bent is voor je gevoel al onlogisch, zelfs als je nog niet zo lang aan dicht bij de evenaar zijn bent gewend.

De bergkam is de sleutel; hoe loopt die. Hier tegenover net zo'n ding, alleen dan minder tropisch. En ik ken een hoop vrouwen :7 die zich prima orienteren dankzij deze. Zonder noord, zuid, wat dan ook te kennen per se.

Die psychologie moeten ze meegenomen hebben omdat ze die bergkam duidelijk op en over gingen, op de Mirador sta je daar nota bene foto's van te maken.

pi_149462260
Dahm aan jou is een detective verloren gegaan EI haha
pi_149462304
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:00 schreef El_Matador het volgende:
Op dat moment waren we nog aan het puzzelen met kaartjes en de eerste vindplaats die we dachten door de verkeerde media, later gecorrigeerd, was 40 km!! van Boquete.
Ja die km..dat duurde even voordat dat duidelijk was
pi_149462339
quote:
Het gebied werd steeds kleiner maar nu moeten we in feite denken aan slechts de paddocks en terug want daar (vermoedelijk in die superduidelijke huisjes) moeten ze de nacht hebben doorgebracht.

Of ze moeten, zoals Nieuwsgierig (maar dan verkeerd gespeld) zegt "dwars door de bush" gerend zijn, matteo zei dat ook.
ik ging steeds voor het laatste..vluchten van t pad af: bij een dier..is t gekke denk ik juist aan doorhollen op het pad..en bij mensen aan vluchten van t pad af ....uit zicht,maakt niet uit hoe moeilijk.
Bij een dier pad af..zou ik extra bang worden
pi_149462380
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:02 schreef Zoev het volgende:
Dahm aan jou is een detective verloren gegaan EI haha
Dat wilde ik vroeger serieus worden en in weze ben ik het geworden.

De onzekerheden, tijdsspanne en gefragmenteerde datasets waar ik mee werk zijn alleen veeeel groter dan die bij Kris en Lisanne...

Scenario's bouwen is mijn werk. ;)

pi_149462406
quote:
Dat lijkt totaal niet logisch vanaf hier en we moeten kijken hoe dat daar is, misschien zijn er wel paden evenwijdig aan de CD die ze belopen kunnen hebben maar we nu gebiased zijn in een noord-zuid richting door de vondsten.

Het zou het gebied groter en dus logischer om te verdwalen maken en de biasing van de vondsten leidt ons ervan af...

Recht naar het noorden als je van zuid gekomen bent is voor je gevoel al onlogisch, zelfs als je nog niet zo lang aan dicht bij de evenaar zijn bent gewend.
Ja ben benieuwd naar jullie bevindingen uit de praktijk
Kan ook zijn dat ze het zwaar onderschat hebben en door de paddock en huisjes dachten dat
alles dichterbij was en aan Indianendorp gedacht.

[ Bericht 8% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 01:21:35 ]
pi_149462455
quote:
Die psychologie moeten ze meegenomen hebben omdat ze die bergkam duidelijk op en over gingen, op de Mirador sta je daar nota bene foto's van te maken.
Ja dat hebben ze zeker wel gedaan denk ik.
Bij alle keuzes die ze ogenschijnlijk moesten maken, was het steeds kiezen uit twee onzekere opties hoe verder ze geraakten en eentje ervan was misschien de ander achterlaten. Die afspraak is misschien van begin af aan gemaakt: wat er ook gebeurt we laten elkaar niet alleen. Raken we elkaar kwijt zoeken we eerst elkaar.
pi_149462456
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:12 schreef doorgaan het volgende:
Kan ook zijn dat ze het zwaar onderschat hebben en door de paddock en huisjes dachten dat
alles dichterbij was en aan Indianendorp gedacht.
Maar dan zou je daar toch blijven in de hoop dat je mensen tegenkomt? Of je laat de meest mobiele van de twee een "hans en Grietjepad" terug maken.

Als je daar een week de tijd voor hebt (tot de nachtfoto's)?? Samen, dus qua denkcapaciteit 2 weken?!

pi_149462532
quote:
15s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:15 schreef El_Matador het volgende:
Maar dan zou je daar toch blijven in de hoop dat je mensen tegenkomt? Of je laat de meest mobiele van de twee een "hans en Grietjepad" terug maken.

Als je daar een week de tijd voor hebt (tot de nachtfoto's)?? Samen, dus qua denkcapaciteit 2 weken?!
Als de een bang is alleen te blijven en je hebt een afspraak gemaakt...dan...eindigt het dus zo.
Ik denk dat ze elkaar ook kwijt geweest zijn. Misschien ook al in het begin..en later bij een val van de een.
pi_149462571
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:15 schreef doorgaan het volgende:
Die afspraak is misschien van begin af aan gemaakt: wat er ook gebeurt we laten elkaar niet alleen. Raken we elkaar kwijt zoeken we eerst elkaar.
Mezelf uitsluitend (lees je mee, Justin?) want ik zou dat niet (7 dagen lang) doen, en me juist in hen verplaatsend was dat ook precies het scenario wat ik voor ogen had, maar daarin was het zo dat Lisanne alleen die nachtelijke tocht met die camera maakte.

Als ze elkaar voor of op die nacht gevonden hadden, waren ze bij elkaar en hadden ze (of 1tje) nog 3,5 dag (tot 11 april een uur lang de telefoon nog aangehad!) de tijd om terug naar huis of in ieder geval de Mirador te komen en kans maken om gevonden te worden.

Het blijft een verdomd lastige zaak dit.

pi_149462578
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:12 schreef doorgaan het volgende:
Ik ben een vrouw en niet al te groot ruimtelijk inzicht. Ik heb ook gedacht dat het idee van de ligging
van de vulkaan Baru een soort houvast voor ze was toen ze eenmaal te ver waren.
Maar hemelsbreed en de boel doorkruisen is wel een ander verhaal.
pi_149462605
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:25 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ik ben een vrouw en niet al te groot ruimtelijk inzicht. Ik heb ook gedacht dat het idee van de ligging
van de vulkaan Baru een soort houvast voor ze was toen ze eenmaal te ver waren.
Maar hemelsbreed en de boel doorkruisen is wel een ander verhaal.
Goeie vraag!

Is de Baru (bijna 3500 m) zichtbaar vanaf die kant? Achter de bergkam van ~1900-2000 m?

Zou dat een reden zijn geweest om naar het noorden te gaan; een plek vanwaar ze de Baru konden zien? Niet meteen de eerste dag, maar ergens later?

Ze moeten ook veel tijd gerust hebben en gehoopt gevonden te worden dus je zou zeggen dat je dan op of rond de paddocks blijft "hangen", zeker met zulke overduidelijke huisjes en misschien wel bananenplantages daar...

pi_149462618
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:24 schreef El_Matador het volgende:
Mezelf uitsluitend (lees je mee, Justin?) want ik zou dat niet (7 dagen lang) doen, en me juist in hen verplaatsend was dat ook precies het scenario wat ik voor ogen had, maar daarin was het zo dat Lisanne alleen die nachtelijke tocht met die camera maakte.

Als ze elkaar voor of op die nacht gevonden hadden, waren ze bij elkaar en hadden ze (of 1tje) nog 3,5 dag (tot 11 april een uur lang de telefoon nog aangehad!) de tijd om terug naar huis of in ieder geval de Mirador te komen en kans maken om gevonden te worden.

Het blijft een verdomd lastige zaak dit.
In mijn scenario is Kris 5 april gevallen in diep gat, wat moeilijk te vinden en bereikbaar is.
Lisanne wellicht paar dagen moeten zoeken naar haar. Kris 6 april overleden - gieren
Lisanne legt situatie vast - nacht van de zoekploeg - en gaat in totaal verkeerde richting er nog achteraan en overlijdt later op 11 april. telefoon + gieren
  zondag 8 februari 2015 @ 01:29:19 #47
430880 mig72
De Professional
pi_149462619
We gaan allemaal deze meisjes ontmoeten over 60 jaar, sommigen nog sneller, en dan kunnen we hen de vraag stellen: hoe gingen jullie er dood?
pi_149462646
quote:
19s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:28 schreef El_Matador het volgende:
Is de Baru (bijna 3500 m) zichtbaar vanaf die kant? Achter de bergkam van ~1900-2000 m?
Ja vroeg ik me ook wel af. Maar zat misschien wel in hun hoofd.
pi_149462674
quote:
19s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:28 schreef El_Matador het volgende:
Ze moeten ook veel tijd gerust hebben en gehoopt gevonden te worden dus je zou zeggen dat je dan op of rond de paddocks blijft "hangen", zeker met zulke overduidelijke huisjes en misschien wel bananenplantages daar...
De reden om bij de paddocks te komen was enorme distress zeg maar.
Daar zullen ze zich dus toch onveilig hebben gevoeld, want dat gevaar was alsnog dichtbij psychologisch gezien m.i. Plus het Spaans waren ze niet zo machtig nog.
pi_149462695
Over de paniek en in het wilde weg richting het noorden lopen.

Er is in de VS een onderzoek naar gedaan nadat reddingsteams bij vermisten in oa the Grand C, en ander nationale parken te dicht zochten bij de bron (het laatst bekende punt). Het onderzoek wees uit dat de verdwaalden verder waren dan gedacht, door de adrenaline liepen mensen sneller dan normaal.

Dus in plaats van dat verdwaalde personen dichterbij de bron waren, zaten ze vaker verder weg dan gedacht. En duurde het daardoor langer voordat ze gevonden werden.

edit: dit had ik al gepost begin december met een bronvermelding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')