abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149447251
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:03 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat valt niet mee in ruim 47800 posts. :o
Wat waren de conclusies?
De meningen waren sterk verdeeld.

Ik denk dat het takje veel kleiner is dan jouw inschatting en dat er geen hele tassen aan geknoopt zitten maar kleinere stukjes van 1 tasje. Ik denk dat het linker papiertje van een versnipperd medicijndoosje is en dat er met zwarte pen keeL op staat geschreven. Het andere leek mij iets van een snoepverpakking. Ik had het vermoeden dat ermee geprobeerd was een vuurtje te maken en dat de "5" met as is geschreven. De steen ligt in een open ruimte (rivier) dus kan bij een verdwaling de bedoeling geweest zijn om zich beter zichtbaar te maken, net als de flitsen. De 5 kan een geheugensteuntje zijn voor een pincode.
pi_149447312
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De meningen waren sterk verdeeld.

Ik denk dat het takje veel kleiner is dan jouw inschatting en dat er geen hele tassen aan geknoopt zitten maar kleine stukjes van 1 tasje. Ik denk dat het linker papiertje van een versnipperd medicijndoosje is en dat er met zwarte pen keeL op staat geschreven. Het andere leek mij iets van een snoepverpakking. Ik had het vermoeden dat ermee geprobeerd was een vuurtje te maken en dat de "5" met as is geschreven. De steen ligt in een open ruimte (rivier) dus kan bij een verdwaling de bedoeling geweest zijn om zich beter zichtbaar te maken, net als de flitsen. De 5 kan een geheugensteuntje zijn voor een pincode.
Die 5 met as "geschreven"? Op een stuk nachtvochtig vulkanisch gesteente? Dus ze hebben vuur gemaakt (anders geen as)?

Is die "5" niet veel logischer gewoon een optisch effect op een lageresolutiefoto en zit dat gewoon in het gesteente?

Die tak lijkt me een metertje en die zakjes zijn geknoopt waardoor ze veel kleiner worden. De snippertjes die de meiden, milieubewust als ze waren, netjes in die zakjes meenamen, gooiden ze eruit en komen dus op de foto.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149447335
De meningen verschillen, schreef ik al.
pi_149447367
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:28 schreef 11en30 het volgende:
De meningen verschillen, schreef ik al.
Prima, maar om iets met as te schrijven (en dan alleen 1 '5', verder niks) moet je wel eerst as hebben.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149447449
Als het vuur goed gelukt was geweest waren ze wel gevonden he.
Eén van de pincodes bestond uit meerdere 5'en dus zo'n gekke gedachte is het niet. Misschien is deze zelfs wel het minst gekke van al mijn ideeën. :7
  zaterdag 7 februari 2015 @ 15:33:55 #281
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149447470
Bedankt voor jullie antwoorden.
Afgezien van de maten, bewust gemaakt als een vlag om mee te zwaaien ligt wel voor de hand, of niet?

Buiten dat zou een korte spijkerbroek ook als vlag dienst kunnen doen, al dan niet aan een tak gebonden.
Wie dit leest is gek
pi_149447546
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Afgezien van de maten, bewust gemaakt als een vlag om mee te zwaaien ligt wel voor de hand, of niet?

Buiten dat zou een korte spijkerbroek ook als vlag dienst kunnen doen, al dan niet aan een tak gebonden.
Er zijn uiteenlopende toepassingen bedacht voor de tak met plastic. Vaandel, ratel, muggenverjager, vogelverschrikker, vuuraanjager en nog meer die ik vergeten ben.
En die optie voor de jeans als vlag is idd ook genoemd.
pi_149447547
quote:
Afgezien van de maten, bewust gemaakt [...] ligt wel voor de hand, of niet?
Dat zeker. Bewust gemaakt en bewust gefotografeerd.

quote:
als een vlag om mee te zwaaien
Dat denk ik dan weer niet. Ik denk eerder een soort afscheidsboodschap/achtergelaten teken om de richting aan te geven waar ze heengegaan zijn die rare nacht.

pi_149447641
quote:

Voor mij is het niet zo voor de hand om er een foto van te maken. Zo van 'kijk, hiermee hebben we gezwaaid'?
Een b.h. zou voor mij het best ergens aan te knopen zijn, bijv. om mee te zwaaien/afweren; ook als teken 'hier zijn we -geweest-.'.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 15:48:32 #285
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149447841
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:41 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Voor mij is het niet zo voor de hand om er een foto van te maken. Zo van 'kijk, hiermee hebben we gezwaaid'?
Een b.h. zou voor mij het best ergens aan te knopen zijn, bijv. om mee te zwaaien/afweren; ook als teken 'hier zijn we -geweest-.'.
Het is 1 van de 90 die nacht, het kan een doel hebben gehad, het kan ook ballorigheid geweest zijn.
De locatie van de steen vinden is en blijft zeer interessant maar ook moeilijk gezien de hoeveelheid rivieren in het gebied. Echter de locatie van de andere foto kan nooit ver weg zijn.
Wie dit leest is gek
pi_149448698
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"verkeerde veronderstellingen" - dat is achteraf rekenen. Iets waar juist jij terecht kritisch op wees en dat afwees. ;)
Verkeerde veronderstellingen bij K&L bedoel ik. Wat kan variëren van een dichtbij zijnd stukje bewoonde wereld, tot een complete desoriëntatie. En doe er ook maar veronderstelde achtervolgers bij, al dan niet echt bestaand. En lees "verkeerde" voor mijn part tussen haakjes i.v.m. dat laatste.
quote:
50% kans is natuurlijk een ridicule aanname, zeker gezien hun intelligentie, de hoeveelheid dagen en de relatieve logica van het terrein (je komt van 1900 (!) meter hoogte, daalt af naar ~1200 (uit mijn hoofd) op de paddocks en dan ga je in 7 dagen nog eens 500 meter dalen?

Je hoeft niets van geografie en orientatie te weten om te weten welke hoogte (en klimaat) je vandaan gekomen bent.

Zelfs overdag (het was deels bewolkt zoals we op Lisannes Miradorfoto kunnen zien) is het op die Mirador duidelijk frisser dan ze daarna in de hele tocht gehad hebben.
Zoals ik al eerder opmerkte: inbreng die bestaat uit "ik zou" staan los van de realiteit. Niemand weet wat hij/zij in het echt zou of niet zou in die situatie, met de kennis en ervaring die de dames daar toen hadden.

Je mag mijn antwoord dus gerust ridicuul vinden, het past in dat geval prima bij zo'n vraag naar wat iedereen hier denkt dat 'ie zou doen , gepokt en gemazeld door "the deceit of hindsight", door kaartjes, tijdlijnen, en maanden overspoeld met misdaad-nieuwtjes van Darien tot Mexico, en van Twitter tot Facebook.
pi_149448842
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:11 schreef StaceySinger het volgende:
Het kan ook zo zijn dat ze dachten "oh het is al laat" en laten we proberen bij die B&B te komen om daar te overnachten
die ligt links van het Pianista paadje
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149448852
Daarom zei ik ook, en dat "vergat" je te quoten, dat een gezamenlijke aanpak beter werkt dan individuele "ik zou's".

Maar grote kans dat je zelfs dat niet accepteert, ik zie je alles afkraken wat anderen zeggen, maar dan ook echt alles.

Jouw manier, niet de mijne.

pi_149449046
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:34 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

JIC: kijk nou eerst eens je bronnen na voordat je er weer op loskwezelt! Ga naar de website van Spanish by the river, en kijk welk producten en diensten ze aanbieden, de meiden hebben een packagedeal gekocht, incl. door SbtR geregeld vrijwilligerswerk. Ingrid L. en het hele management van SbtR zijn zeker mede verantwoordelijk voor het ontstaan van deze ellende; de meiden hebben nog vanuit Bocas gebeld om te vereifieren of het vrijw. werk met start maandag idd. startte, en dat was ze door SbtR bevestigd.

Bevestigd. Snap je?
En, o snappende en reclamepraatjes bijgenaamd bronnen lezende, wat was die bevestiging waard?
quote:
en van Bocas reisde ze naar Boquete, en daar kregen ze op zondag, voor de maandag, te horen, oh nee,
sorry, jullie vrijwilligersplaatsen zijn toch niet geregeld.
Bedankt voor je snelle antwoord.
quote:
En daar waar de meiden verbolgen en teleurgesteld over.

Snap je dat?
Jij snapt nogal veel, dus misschien ook dat er wellicht een schijn-deal voor de meiden aan diggelen viel. En dat ze dus ietsjes meer verbolgen waren, dan alleen maar wegens een week uitstel. Dat er gewoon totaal geen garantie was. Dat een taalschool een taalschool is, en geen uitzendbureau, en dat elke werkgever zijn eigen beslissingen neemt.
quote:
Zou je nu aubj je strontkar weer ergens anders willen legen ipv. steeds hier in dit forum?
Je leest de de bronnen niet, je lult vaak maar wat in het rond, wat kant noch wal raakt, je bent een enorme storende factor hier wat mij betreft.

als je niks anders te doen hebt, doen het dan aub niet hier en zoek een baan!
Hoe gaat dat het best? Via een taalschool?
pi_149449138
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:03 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Over die 10 maanden gesproken, weet je hoelang de blauwe schoen al wordt onderzocht door de Panamese forensische experts? Al een maand of 4. Een simpele schoen. Pittí komt maar niet over de brug met de resultaten. Bevallen ze haar misschien niet?
Misschien is dat "raadsel" allang opgelost. De vader van Kris hoor je er niet over, sinds die bevestigd heeft dat het inderdaad de schoen van Kris was. Het zou kunnen dat die man kleurenblind is, maar ik neem aan dat zijn vrouw de foto ook gezien heeft, en NvP ook. Kleurenblindheid bij vrouwen is erg zeldzaam.
pi_149449388
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:35 schreef El_Matador het volgende:
Daarom zei ik ook, en dat "vergat" je te quoten, dat een gezamenlijke aanpak beter werkt dan individuele "ik zou's".

Maar grote kans dat je zelfs dat niet accepteert,
Accepteren wel, maar met dezelfde kanttekening: de antwoorden gaan over wat men denkt, niet over wat men in het echt zou. Dat wordt niet anders door het aantal antwoorden. De misvatting, zichzelf goed te kunnen verplaatsen in heel andere omstandigheden, en daar betrouwbare uitspraken over te kunnen doen, is algemeen voor de menselijke soort. De resultaten bij overbekende voorbeelden van gezichtsbedrog worden ook niet anders, als je met een paar dozijn mensen samen gaat kijken of de lijntjes scheef of recht lopen.

quote:
ik zie je alles afkraken wat anderen zeggen, maar dan ook echt alles.

Jouw manier, niet de mijne.
Wijzen op een hardnekkige misvatting noem ik geen afkraken.
pi_149449456
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:04 schreef JustinCase het volgende:
De misvatting, zichzelf goed te kunnen verplaatsen in heel andere omstandigheden, en daar betrouwbare uitspraken over te kunnen doen, is algemeen voor de menselijke soort. De resultaten bij overbekende voorbeelden van gezichtsbedrog worden ook niet anders, als je met een paar dozijn mensen samen gaat kijken of de lijntjes scheef of recht lopen.

[..]

Wijzen op een hardnekkige misvatting noem ik geen afkraken.
Jij blijft het maar een misvatting noemen, maar dat is het niet.

Zeker niet als de ervaringen en achtergrond van Kris en Lisanne meegenomen worden:
- onervaren hikers
- slecht gekleed
- niet dom
- jonge vrouwen

Daarom vond ik het ook zo raar dat de families geen vriendinnen van Kris en Lisanne meenamen om hun keuzes beter te leren begrijpen.

Maar jij stopt je vingers in je oren en schreeuwt keihard: "heeft geen zin, laat dat toch, die domme misvattingen, dom FOK!publiek, jullie weten er niks van".

Een verzameling aan "wat zou jij doen"-uitspraken is niet meer waardevol dan individuele "ik zou's". Dat is wat jij stelt.

Maar jij, die alles categorisch afwijst, die is wel waardevol. Klopniehelemaalhe?

pi_149449670
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zeker. Bewust gemaakt en bewust gefotografeerd.
In elk geval bewust genoeg om de camera recht te houden, en op z'n kant (portrait, oftwel staand formaat anders dan de rest). Om alleen te zien wat daar is, ligt dat niet voor de hand. Dus ik denk dat je gelijk hebt met dat 'bewust'. Welk(e) object(en) daar aanleiding toe gaf/gaven, zien we niet. Het kan de plek geweest zijn, de papiertjes, de tak, of alles samen.
quote:
[..]

Dat denk ik dan weer niet. Ik denk eerder een soort afscheidsboodschap/achtergelaten teken om de richting aan te geven waar ze heengegaan zijn die rare nacht.
Mogelijk. Ook mogelijk: de opstelling zelf was een boodschap, (van Kris aan Lisanne bijvoorbeeld, spulletjes die ze beiden kenden) en die boodschap is door de ander (begrepen en) gefotografeerd. Er is dan misschien eerst nog geprobeerd iets te schrijven, maar dat wilde niet zo lukken. Oftewel: inderdaad een boodschap, maar niet aan de vinders van de camera, zoekenden of nabestaanden.

[ Bericht 2% gewijzigd door JustinCase op 07-02-2015 17:29:26 ]
pi_149449790
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij blijft het maar een misvatting noemen, maar dat is het niet.

Zeker niet als de ervaringen en achtergrond van Kris en Lisanne meegenomen worden:
- onervaren hikers
- slecht gekleed
- niet dom
- jonge vrouwen

Daarom vond ik het ook zo raar dat de families geen vriendinnen van Kris en Lisanne meenamen om hun keuzes beter te leren begrijpen.

Maar jij stopt je vingers in je oren en schreeuwt keihard: "heeft geen zin, laat dat toch, die domme misvattingen, dom FOK!publiek, jullie weten er niks van".
Nee hoor, dan zou ik het niet "algemeen menselijk" noemen.
quote:
Een verzameling aan "wat zou jij doen"-uitspraken is niet meer waardevol dan individuele "ik zou's". Dat is wat jij stelt.
Weinig meer. Zoals het aantal kijkers bij gezichtsbedrog ook hoegenaamd niets uitmaakt. Behalve als het juist de bedoeling is, om te laten zien hoe anders daar gehandeld is dan wij in gedachten zouden doen. Dan is het juist erg waardevol.
quote:
Maar jij, die alles categorisch afwijst, die is wel waardevol. Klopniehelemaalhe?
Hm... stel dat ik dat inderdaad zou doen (quod non). En mijn argumenten kloppen minstens voor een deel. Hebben die bijdragen dan een zekere waarde, of niet? Zo nee, waarom niet?
pi_149449900
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

die ligt links van het Pianista paadje
Is dat het restaurant of zit deze verder het Pianisatpad op?
pi_149449931
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:22 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Nee hoor, dan zou ik het niet "algemeen menselijk" noemen.

[..]

Weinig meer. Zoals het aantal kijkers bij gezichtsbedrog ook hoegenaamd niets uitmaakt. Behalve als het juist de bedoeling is, om te laten zien hoe anders daar gehandeld is dan wij in gedachten zouden doen. Dan is het juist erg waardevol.

[..]

Hm... stel dat ik dat inderdaad zou doen (quod non). En mijn argumenten kloppen minstens voor een deel. Hebben die bijdragen dan een zekere waarde, of niet? Zo nee, waarom niet?
Zoals je weet waardeer ik je kritische kijk, maar het slaat zo snel om in een "ik vanaf mijn wolk weet dat jullie allemaal een beetje dom aan het doen zijn".

Dat terwijl juist een grotere variatie dan N=1 bereiken door concrete vragen te stellen "wat zou jij doen" je totaal niets doet. De macht van de grotere aantallen werkt niet, maar de individuele aanpak werkt ook niet.

Het enige wat voor jou lijkt te werken is het parallelle universum waarin we ons exact en alleen in de gedachten van Kris en Lisanne kunnen verplaatsen en zolang dat universum niet bestaat "kan je er geen uitspraken over doen".

Ik zie dat anders en alle anderen hier ook. Dat zegt natuurlijk nog steeds niks, jij kan nog steeds gelijk hebben in het categorisch afwijzen van het trachten te begrijpen van de keuzes van die meisjes, maar denk je dat dat echt veel zin heeft?

pi_149450409
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Is dat het restaurant of zit deze verder het Pianisatpad op?
nee een Bed & Breakfast die is te vinden via GE
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149450454
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zoals je weet waardeer ik je kritische kijk, maar het slaat zo snel om in een "ik vanaf mijn wolk weet dat jullie allemaal een beetje dom aan het doen zijn".

Dat terwijl juist een grotere variatie dan N=1 bereiken door concrete vragen te stellen "wat zou jij doen" je totaal niets doet. De macht van de grotere aantallen werkt niet, maar de individuele aanpak werkt ook niet.
Klopt, en ik leg uit waarom de aantallen weinig tot niets uitmaken.
Bij uitpuzzelen waarom een een beslissing rationeel verklaarbaar kan zijn, ligt dat anders. Dan wordt de kans groter om die te vinden, bij een groter aantal. Maar de vraag, zoals jij die stelt, lijkt daar niet op gericht. Is dat toch je bedoeling geweest, dan heb ik 'm verkeerd begrepen.
quote:
Het enige wat voor jou lijkt te werken is het parallelle universum waarin we ons exact en alleen in de gedachten van Kris en Lisanne kunnen verplaatsen en zolang dat universum niet bestaat "kan je er geen uitspraken over doen".

Ik zie dat anders en alle anderen hier ook. Dat zegt natuurlijk nog steeds niks, jij kan nog steeds gelijk hebben in het categorisch afwijzen van het trachten te begrijpen van de keuzes van die meisjes, maar denk je dat dat echt veel zin heeft?
Zie boven: voor rationeel verklaarbare besluiten vind ik het wel zinvol, daar geldt het bekende 2 weten meer dan 1, uitbreidbaar tot n+1 weten meer dan n. Maar dan verwacht ik een andere vraag, en zeker niet eentje die begint met "wie van jullie". Sorry, maar ik vond dat niet bepaald een open vraag. Mogelijke antwoorden zijn "ik wel" en "ik niet". Of geen antwoord, bijv. omdat het gezien wordt als retorische vraag.

Verder bestrijd ik dat "categorisch" wat jij ineens geconcludeerd lijkt te hebben. Waarom dat is, weet ik niet (irritatie?), maar het kan moeilijk ineens kloppen.

[ Bericht 2% gewijzigd door JustinCase op 07-02-2015 17:56:13 ]
pi_149450756
Ik heb niet gesteld dat het een "open vraag" was, dat issie natuurlijk niet.

Dat jij niet mee wil doen aan de "hetze" van bedenken wat Kris en Lisanne gedacht zouden kunnen hebben (en als de route die je loopt en bedenken van waar je vandaan gekomen bent, niets meer met rationeel denken te maken heeft voor jou, sja), prima.

Maar je idee dat onze pogingen daar wel meer duidelijkheid in te scheppen zeker na het zien van uitstekende video's die het gebied meer dan goed weergeven, allemaal "zinloos, stop daar toch mee, jongens!" zijn, vind ik echt nergens op slaan.

pi_149450844
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:22 schreef Lutalo het volgende:
Wat betr. De vragen om een link naar de video waarin een blauw shirt uit de bosjes wordt gevist: vlgs mij staan alle video's in de OP.
Als er geen gebruik is gemaakt van de zoomfunctie, lijkt het alsof Lisanne op foto 508 een stukje achteruit is gelopen tov foto 507.
Is dat logisch?
Of was er hier een discussie over verder doorlopen of weer terug gaan?
Perico heeft hier ook opmerkingen gemaakt over tijden die niet zouden kloppen. En dan is 509 raadselachtig gewist.
Het is inderdaad vreemd, omdat het lijkt alsof 508 van hogerop is genomen dan 507, terwijl je andersom zou verwachten. Heb nu geen tijd, maar ga er binnenkort eens voor zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')