abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149442365
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ga je ons nu vertellen dat je het scenario van je grote idool Feliciano volgt? :?
Als je denkt aan verdwalen (ik niet) dan zouden ze gezien de gevonden resten en spullen wel op het pad zijn gebleven.
pi_149442663
Er zijn wel meer mogelijkheden te bedenken maar dat is aan jou niet besteed.
pi_149443005
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik ben toevallig één van de weinigen hier die ze niet ziet als invalide zwakzinnigen die over elke steen struikelen en in elke plas water vallen (met gespreide armen en benen, mind you), om nog maar niet te spreken van de uitgedroogde beekjes en rivieren waar ze meteen in vallen en door meegesleurd worden zodra ze die bereiken. Maar als ik zie hoeveel moeite mensen hier al hebben met topografisch inzicht na maanden kaarten bekeken te hebben denk ik niet dat het zo vanzelfsprekend is als jij stelt dat ze zich konden oriënteren op hun omgeving.
Ja, ik weet dat jíj ze niet als nitwits beschouwt. Ik bedoelde in het algemeen. :)
Ik begrijp ook dat sommige mensen na maanden in kaarten turen de topografie niet helemaal meester zijn. Wat ik duidelijk probeer te maken, is dat de meiden niet alleen in kaarten hadden getuurd, maar ook een praktische ervaring achter de rug hadden: ze waren maar net een paar dagen eerder overland Panama overgestoken. En vanaf de Mirador op zo'n mooie zonnige dag, kunnen ze volgens mij echt niet gedacht hebben: als we doorlopen, komen we weer uit bij Boquete. Er zal vast ergens een speciaal pad zijn, waardoor we niet weer die vervelende, hoge Cordillera hoeven op te klimmen. Dat gaat er bij mij niet in.

(En als ooit zal blijken dat ze wel zo hebben geredeneerd, dan heb ik ze duidelijk overschat.)
pi_149443057
Over de telefoongegevens, nabestaanden hebben geen recht op inzage van de telefoongegevens.
Met uitzondering van gegevens die bestemd waren om te delen zoals een noodoproep.

Een manier om inzage in de telefoongegevens te krijgen buiten de officiële weg om zou de telefoonrekening zijn.
Als K en L die niet over de post kregen zouden de familieleden hun inloggegevens moeten weten om bij die gegevens te kunnen komen

Nadeel is dan natuurlijk wel weer dat die informatie nooit in een rechtzaak gebruikt kan worden, aangezien het dan illegaal verkregen is.

so we contacted AT&T and were told that there was no way in hell we'd be able to get the actual content of the text messages without a warrant, and even then it would be difficult because apparently they only stay in the system for a month or so
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://boards.straightdope.com/sdmb/showthread.php?t=547011
pi_149443352
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:35 schreef RapaNui het volgende:

[..]

En vanaf de Mirador op zo'n mooie zonnige dag, kunnen ze volgens mij echt niet gedacht hebben: als we doorlopen, komen we weer uit bij Boquete. Er zal vast ergens een speciaal pad zijn, waardoor we niet weer die vervelende, hoge Cordillera hoeven op te klimmen. Dat gaat er bij mij niet in.
Bij mij ook niet. ;)

Ik weet niet wat er allemaal precies in het uitzicht vanaf de mirador zit. Voor zover ik het had begrepen moet je nog behoorlijk je best doen om überhaupt iets te kunnen zien. Op de bekende foto's en video's vanaf de top heb ik iig niks gezien dat als oriëntatiepunt zou kunnen dienen.

In de enige routebeschrijving online uit die tijd, speciaal gemaakt om de Pianista zonder gids te lopen (nu offline gehaald), stond geschreven dat de trail rechtdoor bergaf verder ging. Met die beschrijving zou ik ook rechtdoor gegaan zijn.

Op de beelden lijkt het pad op de mirador een bocht te maken waardoor ik niet het idee kreeg dat je de bergrug over gaat. Dit gaat wsl door de expeditie gecheckt worden. Zou mooi zijn als er ook gecheckt kan worden of die CD wel zo duidelijk zichtbaar en te vinden is vanaf de rivier. Ik heb geen idee. Alle bergen zijn voor mij hetzelfde zoals westerse meisjes voor P.
pi_149443797
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Obviously this made us more determined, so we contacted AT&T and were told that there was no way in hell we'd be able to get the actual content of the text messages without a warrant, and even then it would be difficult because apparently they only stay in the system for a month or so.
Dus berichten die nog niet verzonden konden worden wegens geen bereik verdwijnen bij de provider sowieso na een maand?
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:16:03 #257
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149443798
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:52 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Bij mij ook niet. ;)

Ik weet niet wat er allemaal precies in het uitzicht vanaf de mirador zit. Voor zover ik het had begrepen moet je nog behoorlijk je best doen om überhaupt iets te kunnen zien. Op de bekende foto's en video's vanaf de top heb ik iig niks gezien dat als oriëntatiepunt zou kunnen dienen.

In de enige routebeschrijving online uit die tijd, speciaal gemaakt om de Pianista zonder gids te lopen (nu offline gehaald), stond geschreven dat de trail rechtdoor bergaf verder ging. Met die beschrijving zou ik ook rechtdoor gegaan zijn.

Op de beelden lijkt het pad op de mirador een bocht te maken waardoor ik niet het idee kreeg dat je de bergrug over gaat. Dit gaat wsl door de expeditie gecheckt worden. Zou mooi zijn als er ook gecheckt kan worden of die CD wel zo duidelijk zichtbaar en te vinden is vanaf de rivier. Ik heb geen idee. Alle bergen zijn voor mij hetzelfde zoals westerse meisjes voor P.
Het hoogste punt van de trail zal ook niet het hoogste punt van de helling zijn, naar het westen wordt het landschap nog hoger. Alleen de jubelfoto's wijzen er vrij duidelijk op dat ze wisten dat dit DE plek was van de Sendero Pianista.
Wie dit leest is gek
pi_149443969
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:16 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het hoogste punt van de trail zal ook niet het hoogste punt van de helling zijn, naar het westen wordt het landschap nog hoger. Alleen de jubelfoto's wijzen er vrij duidelijk op dat ze wisten dat dit DE plek was van de Sendero Pianista.
Kan ook zijn dat ze daar door anderen ter plekke op gewezen zijn.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:30:08 #259
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149444018
Ik zat nog weer eens te kijken naar de foto met steen, tak en rode zakjes.
Is er al eens gepuzzeld wat die blauwe dingetjes zijn aan weerzijde?

Uitsnede van de foto:

Ik kan verder moeilijk inschatten hoe lang die tak is maar een boodschappentasje is toch al snel een 35 cm lang. Dan zou de tak een 1,5 meter lang zijn.
De zakjes zouden er aan vastgeknoopt kunnen zijn (knoop is niet goed te zien) maar dan heb je een vlag om naar een overvliegende heli te zwaaien. Dit eventueel in compinatie met flitsfoto's.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:32:31 #260
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149444057
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:26 schreef gynaika het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat ze daar door anderen ter plekke op gewezen zijn.
Het resultaat is hetzelfde. Om de 'beroemde' Mirador te vinden hoefden ze niet verder.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:46:58 #261
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149444260
Wat ook opvalt is dat deze steen erg rond en glad is. Het is volgens mij geen gebied met zwerfkeien en gletschers dus zou het water de steen afgerond kunnen hebben. Wat er weer op duidt dat het in een rivierbedding is. Een drooggevallen rivierbedding is ook een open plek in de jungle.

Zie als voorbeeld dit 'eiland' in onderstaande screenshot uit bing maps (noord is hierbij onder)
Volgens een kaart in de OP is de jeans bij de arm naar rechtsboven op dit plaatje gevonden
Ook de 2e kabelbrug is daar. De 3e kabelbrug zou dan over de arm links gaan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Nieuwschierig op 07-02-2015 12:54:57 ]
Wie dit leest is gek
pi_149444423
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:32 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het resultaat is hetzelfde. Om de 'beroemde' Mirador te vinden hoefden ze niet verder.
Ze hoefden eigenlijk niet verder, maar ze hebben het wel gedaan...?
pi_149444514
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

MeloD weet misschien meer van kaarten maar volgens mij was er niks beschikbaar (behalve op de muur van het hostel waar Lisanne op de kaart heeft gekeken volgens de verhalen, Kris lag in de hangmat (te appen???))
Ik heb niet naar een kaart gevraagd, het was een erg makkelijke/duidelijke route werd me verteld en ik vertrouwde de hoteleigenaren.
pi_149444644
Het kan ook zo zijn dat ze dachten "oh het is al laat" en laten we proberen bij die B&B te komen om daar te overnachten
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149445286
Toch blijft bij mij een groot struikelblok hoe het mogelijk is dat 2 mensen van de taalschool de meisjes heeft zien vertrekken rond 13.00 uur. 1 lerares en 1 medewerkster aan de balie/ receptie. (zijn jullie er al uit of ze bij Habla Ya of bij SBTR bedoelen? Dat maakt nogal een verschil denk ik omdat als ze vanuit Habla Ya zijn vertrokken kan ik me voorstellen dat die mensen net als de Panamese niet goed hebben gekeken en ze verward heeft met 2 andere meisjes) Op FB van ingrid zie ik ook een meisje dat veel op K. lijkt, ook zo een kleine smurf. Ook L. zou je makkelijk kunnen verwarren met een ander meisje).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
linksachter K&L en op de voorgrond andere kleine smurf, ook een beetje rossig.

Ik kan begrijpen dat de Panamese getuigen de meisjes hebben verward met andere meisjes. Ze lijken inderdaad allemaal op elkaar. Zat laatst nog foto's te bekijken van het volleybal team van Lisanne. Al die meisjes zien er hetzelfde uit, op het eerste gezicht. Maar die mensen op de taalschool zouden toch zeker moeten zijn van hun zaak! K&L zijn zaterdag middag aangekomen in Boquete. Toen ze op maandag bot werden weggestuurd bij het kdv zijn ze met de taalschoolmedewerksters op zoek gegaan naar een alternatieve stage en eventueel wat excursies.. De meisjes waren niet onbekend bij de mensen die er werken. Er lopen daar geen honderden studenten rond, hooguit 8 tot 12 man zo op de foto's te zien,
pi_149445434
Toen ze op maandag bot werden weggestuurd bij het kdv zijn ze met de taalschoolmedewerksters op zoek gegaan naar een alternatieve stage en eventueel wat excursies

Op maandag? Dat is net de vraag, waarschijnlijk niet, waarschijnlijk op dinsdag (die excursies).
Was het niet Myriam, hostelmoeder, die hen op een ander kvd gewezen heeft? (maar oké, zij had misschien ervaring hiermee en ging dit in overleg met de taalschoolmedewerkser en/of was dit juist de taak van Myriam)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149445546
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:55 schreef Lutalo het volgende:
Toen ze op maandag bot werden weggestuurd bij het kdv zijn ze met de taalschoolmedewerksters op zoek gegaan naar een alternatieve stage en eventueel wat excursies

Op maandag? Dat is net de vraag, waarschijnlijk niet, waarschijnlijk op dinsdag (die excursies).
Was het niet Myriam, hostelmoeder, die hen op een ander kvd gewezen heeft? (maar oké, zij had misschien ervaring hiermee en ging dit in overleg met de taalschoolmedewerkser en/of was dit juist de taak van Myriam)
Geloof niet dat dat een taak kan zijn van een hostelmoeder. Zij hebben geboekt bij de taalschool, en deze dragen die verantwoordelijkheid.
pi_149445623
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:55 schreef Lutalo het volgende:
Was het niet Myriam, hostelmoeder, die hen op een ander kvd gewezen heeft?
Toen ze zich op hun logeeradres beklaagden, vroeg Myriam ze, of ze ook bij Casa Esperanza hadden gekeken en hun antwoord was dat ze ook al daar waren geweest. Ze waren dus niet op advies van Myriam daarheen, maar op advies van hun school, of waarschijnlijk uit eigen initiatief. Casa Esperanza wordt ook als stageplaats aangeboden door de school.
pi_149445653
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Geloof niet dat dat een taak kan zijn van een hostelmoeder. Zij hebben geboekt bij de taalschool, en deze dragen die verantwoordelijkheid.
Dat snap ik, maar misschien heeft de hostelmoeder deze situatie eerder meegemaakt en weet ze (al dan niet met een soort van toestemming van de taalschool) dat zij dan kan opperen, naar een ander kdv te gaan.
Zo van ' Zeg Myriam, als jouw logees zich bij jou melden dat ze zijn weggestuurd bij kdv A. mag/kun je ze wel doorverwijzen naar kdv B."
pi_149445682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:05 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Toen ze zich op hun logeeradres beklaagden, vroeg Myriam ze, of ze ook bij Casa Esperanza hadden gekeken en hun antwoord was dat ze ook al daar waren geweest. Ze waren dus niet op advies van Myriam daarheen, maar op advies van hun school, of waarschijnlijk uit eigen initiatief. Casa Esperanza wordt ook als stageplaats aangeboden door de school.
Oké, bedankt. :) Of op advies van het eerste kdv waar ze afgewezen waren.
pi_149445730
Maandaag zouden ze bij kdv beginnen maar zijn daar weggestuurd dit tot grote teleurstelling van lies. Aldus haar moeder. Toen ze maandag tevergeefs met de taalschool naar een alternatief hadden gezocht stelde Meriam savonds voor het bij esperanza te proberen
pi_149446198
Valt mij nog wat op. H12 paddock links heeft 1 huisje. H13 fam. S. heeft 2 huisjes.
Op de vrienden video zie ik ook 2 huisjes. Klopt het pad wel op ons kaartje vraag ik me steeds af.
pi_149446484
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zat nog weer eens te kijken naar de foto met steen, tak en rode zakjes.
Is er al eens gepuzzeld wat die blauwe dingetjes zijn aan weerzijde?

Uitsnede van de foto:
[ afbeelding ]

Ik kan verder moeilijk inschatten hoe lang die tak is maar een boodschappentasje is toch al snel een 35 cm lang. Dan zou de tak een 1,5 meter lang zijn.
De zakjes zouden er aan vastgeknoopt kunnen zijn (knoop is niet goed te zien) maar dan heb je een vlag om naar een overvliegende heli te zwaaien. Dit eventueel in compinatie met flitsfoto's.
Is de afgelopen maanden al vaak besproken. Even terug lezen.
pi_149446509
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:03 schreef MeloD het volgende:

[..]

Ik heb niet naar een kaart gevraagd, het was een erg makkelijke/duidelijke route werd me verteld en ik vertrouwde de hoteleigenaren.
Gracias. Lijkt me voor Kris en Lisanne ook gelden.

Jij zat daar net voordat zij aankwamen of nog steeds op 30 en 31 maart?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 7 februari 2015 @ 15:03:31 #275
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149446772
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:50 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Is de afgelopen maanden al vaak besproken. Even terug lezen.
Dat valt niet mee in ruim 47800 posts. :o
Wat waren de conclusies?
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')