Link naar het volledige filmpje: http://www.dumpert.nl/med(...)ordaanse_piloot.htmlquote:Jordanië bevestigt dat Islamitische Staat de Jordaanse piloot die was gegijzeld, heeft gedood. De terreurgroep heeft een video verspreid waarop beelden te zien zijn van een gruwelijke executie; de piloot wordt in brand gestoken.
Op de video van 22 minuten is onder meer te zien dat de piloot langs de plekken wordt geleid die hij zou hebben gebombardeerd. De commentaarstem bij de film zegt onder meer dat de Jordaanse regering een "agent van de zionisten" is.
De video eindigt met beelden waarop de piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat en sterft. De authenticiteit van de video is niet bevestigd, maar volgens correspondent Sander van Hoorn lijkt dat het geval te zijn.
Koning Abdullah
Een familielid van de piloot zegt tegen persbureau Reuters dat de topman van het Jordaanse leger de boodschap heeft overgebracht dat IS de piloot heeft gedood.
De Jordaanse koning Abdullah was in de Verenigde Staten toen het nieuwe bekend werd. Hij breekt zijn bezoek af om terug te keren naar zijn land.
Een woordvoerder van het Jordaanse leger zegt overigens dat de piloot al op 3 januari is gedood. Waar hij dat op baseert, is onduidelijk.
De piloot viel eind december in handen van IS. Hij stortte met zijn straaljager neer in het water bij de Syrische stad Raqqa, de hoofdstad van het door IS uitgeroepen kalifaat.
Jordanië maakt deel uit van de internationale coalitie die de terreurgroep bestrijdt.
De piloot was een van de zestien buitenlandse gijzelaars die in handen zijn van IS.
http://nos.nl/artikel/201(...)levend-verbrand.html
Alle geëxecuteerden reageerden stoïcijns, dat schijnt een hele normale menselijke reactie te zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:50 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, want mensen die tot dood verbranden kunnen dat nog berichten op het internet.
De zenuwen van je huid verbranden idd vrij snel en je voelt je huid wellicht niet meer, maar zenuwen die diep liggen en de viscerale sensibiliteit doorgeven (van darmen, buikvlies, pericard, hersenvliezen etc) blijven denk ik wel over nadat je al dood bent.
Ik geloof dus niet zo in: eerst pijn en dan vrolijk al brandend rondlopen om vervolgens te sterven. Volgens mij is de hele rit pijnlijk.
Daarnaast vind ik hem vreemd reageren. Zou jij niet even 20cm springen en de kooi aan de bovenkant vastpakken en jezelf optrekken van de grond? Niet dat je het dan alsnog overleeft want door de hitte laat je wel los of je krijgt een kogel, maar vind de reactie vrij contra-instinctief.
Hij probeert zichzelf ook niet 1 keer 'uit te slaan', wat een vrij logische reactie is. Hij loopt een beetje te ijsberen al fikkend. Nogmaals, ondanks dat het echt kan zijn, komt het nogal nep over.
Of gezien de eerdere discussie een nieuw te openen (we love) gore-subforum?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:57 schreef LouisLitt het volgende:
Kunnen we deze niet verplaatsen naar rubriekje [Film, TV, Radio]?
necklacingquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef SuicideErrorist het volgende:
In bepaalde Afrikaanse landen zijn er toch ook vaak mensen levend verbrand dmv een autoband met benzine om iemands nek te binden oid? Heb net even gegoogled maar kan de term niet vinden.
Denk dat de meeste mensen wel geloven in het eigen gelijk. Daarbij dit is het internet:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Aluhoedjes zoals matador menen dat ze slimmer zijn dan anderen en dat zij zo'n beetje het alleenrecht hebben op hoe de wereld in elkaar steekt
Oh ja, dat bedoel ik.quote:
Ik begrijp nooit dat mensen bewust naar dit soort gruwelijkheden kijken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:57 schreef LouisLitt het volgende:
Kunnen we deze niet verplaatsen naar rubriekje [Film, TV, Radio]?
Ik herken Hans Teeuwen in je postquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Aluhoedjes zoals matador menen dat ze slimmer zijn dan anderen en dat zij zo'n beetje het alleenrecht hebben op hoe de wereld in elkaar steekt
Het is het eerste IS-filmpje dat ik zie. Heb het gekeken omdat het besproken werd. En het is wel zo handig om te weten waar het over gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:05 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik begrijp nooit dat mensen bewust naar dit soort gruwelijkheden kijken.En vervolgens ook nog durven te beweren dat het fake is. Heel naar.
Complotdenkers denken verder, IS bestaat niet. Het zijn de Amerikanen samen met de Mossad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zou IS faken die gast in de fik te steken?
was niet de bedoelingquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik herken Hans Teeuwen in je post
Nja, wij hebben verder geen idee hoe een mens reageert als hij opgesloten zit in een kooi en een vuurzee nadert. Je weet namelijk dat je er toch aan gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zag er heel vreemd uit vond ik ook. Net alsof t een film was. Maar denk jammer genoeg dat het echt is, al vroeg ik het me wel af toen ik het zag
Die lui hebben weken vast gezeten. Waar betreft deze getrainde soldaat. Die wist waarschijnlijk allang waar zijn lot was.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nja, wij hebben verder geen idee hoe een mens reageert als hij opgesloten zit in een kooi en een vuurzee nadert. Je weet namelijk dat je er toch aan gaat.
Ook bij die onthoofdingen zag je een soort berusting. Je zag pas een reactie bij het moment supreme, net als in dit filmpje.
Als dit een "complot" is zijn ze heus professioneel genoeg om eenprofessionele executiefilm te maken. Denk je echt dat "internetexperts" als El Matador wel ff een complot van zo een formaat kunnen ontmaskeren vanuit de zolderkamer?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zag er heel vreemd uit vond ik ook. Net alsof t een film was. Maar denk jammer genoeg dat het echt is, al vroeg ik het me wel af toen ik het zag
Hmm maar dan nog, als je hem toch dood gaat maken waarom zou je het dan nep doen in plaats van hem echt in brand steken?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Complotdenkers denken verder, IS bestaat niet. Het zijn de Amerikanen samen met de Mossad.
Ik denk ook dat het echt is. En waarom als een film gefilmd? Ik denk dat ze trots zijn op hun daden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Necklacing.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef SuicideErrorist het volgende:
In bepaalde Afrikaanse landen zijn er toch ook vaak mensen levend verbrand dmv een autoband met benzine om iemands nek te binden oid? Heb net even gegoogled maar kan de term niet vinden.
De gedachte alleen al dat je daar staat en je ziet die vlammen zich razendsnel omhoog werken om je in een paar sec in een vuurzee te veranderen. Brr. Laat staan wat voor verschrikkelijke pijn het geeft...
Nee, ik vind dat je het wel in perspectief moet zien vanuit propaganda. Dit is natuurlijk dé waarschuwing voor elke IS-tegenstander. Angst zaaien in oorlog = macht vergaren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Waarom is deze hoofdstad nog niet van noord tot zuid plat gelegd? Wanneer gaat het Westen zijn zogenaamde heroïsche moraal een keer opzij zetten en kosten wat het kosten IS bestrijden, desnoods met biologische wapens?quote:De piloot viel eind december in handen van IS. Hij stortte met zijn straaljager neer in het water bij de Syrische stad Raqqa, de hoofdstad van het door IS uitgeroepen kalifaat.
Dan kan het toch ook echt zijn waarna er een mooi propaganda filmpje van gemaakt wordt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je het wel in perspectief moet zien vanuit propaganda. Dit is natuurlijk dé waarschuwing voor elke IS-tegenstander. Angst zaaien in oorlog = macht vergaren.
Genoeg reden om dingen te vervalsen.
Nogmaals; ik en volgens mij el matador zeggen niet met alle zekerheid dat het nep is...des te frappanter vind ik alle reacties dat het wel echt moét zijn. In casu ben ik een agnost: ik weet het gewoon niet, maar het ziet er -laten we wel wezen- meer uit als een filmpje wat middelbare scholieren in elkaar knutselen dan een authentieke verbranding.
Waarom ben je dan opeens gek en alujoedje als je twijfel over de echtheid?
Er wonen mss ook burgers?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom is deze hoofdstad nog niet van noord tot zuid plat gelegd? Wanneer gaat het Westen zijn zogenaamde heroïsche moraal een keer opzij zetten en kosten wat het kosten IS bestrijden, desnoods met biologische wapens?
Ja, dat kan ook ja.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan kan het toch ook echt zijn waarna er een mooi propaganda filmpje van gemaakt wordt?
Omdat er 10x meer onschuldige burgers dan varkens wonen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom is deze hoofdstad nog niet van noord tot zuid plat gelegd? Wanneer gaat het Westen zijn zogenaamde heroïsche moraal een keer opzij zetten en kosten wat het kosten IS bestrijden, desnoods met biologische wapens?
Nou nee, als je het er nep uit vindt zien is dat allemaal prima. Maar ga het dan niet als waarheid verkopen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is het eerste IS-filmpje dat ik zie. Heb het gekeken omdat het besproken werd. En het is wel zo handig om te weten waar het over gaat.
Waarom zou je niet "durven" beweren dat het er fake uitziet (is, kan ik niet beoordelen)?
Is dat een taboe ofzo? Zoiets als pedofilie op die universiteit laatst?
Ik geloof dat terroristen van IS ook geen burgers sparen, waarom zouden wij dat dan wel doen? Beetje oneerlijke strijd dan, wij moet uitgekiend de IS soldaten pakken, terwijl zij lukraak alles afmaken wat geen IS is.quote:
Omdat het ingrijpen van het westen deze bende in eerste instantie al veroorzaakt heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Beetje goodwill kweken héquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik geloof dat terroristen van IS ook geen burgers sparen, waarom zouden wij dat dan wel doen? Beetje oneerlijke strijd dan, wij moet uitgekiend de IS soldaten pakken, terwijl zij lukraak alles afmaken wat geen IS is.
Dat kun je precies zo zeggen over het als waarheid verkopen dat het echt "moet" zijn, zoals hier aan de lopende band gebeurt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou nee, als je het er nep uit vindt zien is dat allemaal prima. Maar ga het dan niet als waarheid verkopen.
En omdat jij denkt dat IS dat doet, moeten wij ook maar alle onschuldige burgers ombrengen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik geloof dat terroristen van IS ook geen burgers sparen, waarom zouden wij dat dan wel doen? Beetje oneerlijke strijd dan, wij moet uitgekiend de IS soldaten pakken, terwijl zij lukraak alles afmaken wat geen IS is.
Wat bedoel je? Dat zag Westen altijd al, sterker nog dat is de nieuwe manier van dealen met die landen, althans door de VS. Oftewel, de regering omver werpen, het land in chaos achter laten en met de noorderzon vertrekken zodat de boel daar elkaar vooral afmaakt en Westerse soldaten gespaard blijven. Neemt niet weg dat het westen niet van zich af mag bijten als ze steeds onschuldige mensen (zoals journalisten) van ons blijven afmaken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:20 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Omdat het ingrijpen van het westen deze bende in eerste instantie al veroorzaakt heeft.
Het omverwerpen van regeringen (dictaturen) zonder daar een nieuwe voor in de plaats te stellen levert een machtsvacuüm op waardoor iedereen die het wil de macht kan grijpen. Zoals IS.
Dergelijk ingrijpen is veel meer dan de oude regering omver werpen, dat is iets wat het westen nu pas ziet.
Want dat is je dagelijkse werk? Kijken hoe mensen opfikken achter in je tuin?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je het wel in perspectief moet zien vanuit propaganda. Dit is natuurlijk dé waarschuwing voor elke IS-tegenstander. Angst zaaien in oorlog = macht vergaren.
Nogmaals; ik en volgens mij el matador zeggen niet met alle zekerheid dat het nep is...des te frappanter vind ik alle reacties dat het wel echt moét zijn. In casu ben ik een agnost: ik weet het gewoon niet, maar het ziet er -laten we wel wezen- meer uit als een filmpje wat middelbare scholieren in elkaar knutselen dan een authentieke verbranding.
Volgens mij wil je sowieso gewoon die burgers aan je kant hebben staan. Als je ze argeloos omschiet ga je geen zieltjes winnen. Daarnaast is het ook niet helemaal ethisch verantwoord maar dat verschilt per persoonquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef agter het volgende:
[..]
En omdat jij denkt dat IS dat doet, moeten wij ook maar alle onschuldige burgers ombrengen?
Vertel eens, wat onderscheidt ons dan van IS?
Dat wij andere mensen niet ons geloof opleggen? Het onderscheidt dat we nu maken resulteert enkel in een zeer oneerlijke strijd waar IS enkel baat bij heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef agter het volgende:
[..]
En omdat jij denkt dat IS dat doet, moeten wij ook maar alle onschuldige burgers ombrengen?
Waarom zieltjes winnen? Waarom moeten die onschuldige moslimburgers aan onze kant staan?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:23 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Volgens mij wil je sowieso gewoon die burgers aan je kant hebben staan. Als je ze argeloos omschiet ga je geen zieltjes winnen. Daarnaast is het ook niet helemaal ethisch verantwoord maar dat verschilt per persoon
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat sommige mensen het gewoon niet willen geloven. Net zoals dat je een bizar ongeluk voor je ogen ziet voltrekken. Normaal zien we dit alleen in films en games.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want dat is je dagelijkse werk? Kijken hoe mensen opfikken achter in je tuin?
Soms moet je kwaad met kwaad bestrijden. De reden dat deze strijd tegen IS decennia lang gaat duren is omdat het Westen op de geciviliseerde moralistische manier oorlog voert en IS niet. Als een dergelijke strijd honderd jaar geleden zou plaatsvinden was het binnen een maand afgelopen, zeker met het krachtsverschil tussen het Westen en ISquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:24 schreef VeX- het volgende:
Haha, die alu hoedjes hier.
Duidelijk dat IS niet de enige zijn die een kronkel in hun kop hebben.
Precies. Daarom bleek ingrijpen in het midden-oosten later ook een mislukking. Het is was wel de manier waarop de VS handelde, maar daar komen ze nu blijkbaar op terug. De bedoeling is het creeëren van een stabiele situatie, je mengen in een situatie om wraak te nemen om journalisten, is niet het creeëren van een stabiele situatie en levert alleen maar meer geweld op.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat zag Westen altijd al, sterker nog dat is de nieuwe manier van dealen met die landen, althans door de VS. Oftewel, de regering omver werpen, het land in chaos achter laten en met de noorderzon vertrekken zodat de boel daar elkaar vooral afmaakt en Westerse soldaten gespaard blijven. Neemt niet weg dat het westen niet van zich af mag bijten als ze steeds onschuldige mensen (zoals journalisten) van ons blijven afmaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
Tsja, diezelfde vraag kan ik terugstellen, drogreden dus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want dat is je dagelijkse werk? Kijken hoe mensen opfikken achter in je tuin?
Je beseft dat door het uitroeien van een complete stad, icl burgers, met biologische wapens, je nog veel meer haat zaait?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat wij andere mensen niet ons geloof opleggen? Het onderscheidt dat we nu maken resulteert enkel in een zeer oneerlijke strijd waar IS enkel baat bij heeft.
Dat jij er ook nog een groot complot aan de haren bij gaat slepen ondersteunt je gepretendeerde objectiviteit niet echt...quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kun je precies zo zeggen over het als waarheid verkopen dat het echt "moet" zijn, zoals hier aan de lopende band gebeurt.
Zo klopt ie óók.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:25 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat sommige mensen het gewoon willen geloven.
Het is nep maar je brein wil het geloven zeg maar.
Tuurlijk moet je niet willens en wetens onschuldige burgers doden. Maar bij zulke oorlogen vallen er nou eenmaal onschuldige slachtoffers aan beide kanten. Deze lui kan je maar op één manier bestrijden en dat is geen fijne manier.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef agter het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag iedere gevangen genomen IS-haatbaard ter plekke vernederd en letterlijk afgeslacht worden, de enige manier waarop deze tegenstander verslagen kan worden is door zelf nog bruter, gewelddadiger en nietsontziender op te treden. Voor geronselde west-Europese IS-ers, die op het punt staan om naar Syrië af te reizen, is de "Argentijnse oplossing" wat mij betreft ook prima.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je wilt tocht geen conflicten meer met die gasten?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom zieltjes winnen? Waarom moeten die onschuldige moslimburgers aan onze kant staan?
Kind toch, alsof wij ooit geliefd zullen zijn bij dat volk....de naïviteitquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:27 schreef agter het volgende:
[..]
Je beseft dat door het uitroeien van een complete stad, icl burgers, met biologische wapens, je nog veel meer haat zaait?
Wat schiet dat op?
Hehe, wat jij wil, El Matadorquote:
Wij zullen altijd conflicten blijven hebben met die gasten want zijn accepteren niet dat wij niet hun islam aanhangen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:28 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Je wilt tocht geen conflicten meer met die gasten?
Zoals je in mijn andere post leest bereid je de weg voor een volgende club idioten. groepen die nu burger zijn dus. Als je daar al ruzie mee hebt voordat ze aan de macht zijn gebeurt exact het zelfde.
Dat wij geliefd worden? Dat zou me aan mijn reet roesten. Het gaat erom dat dan de volgende groep wel weer op staat. Met nog meer haat, en terecht als jij steden met biologische wapens wilt uitroeien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kind toch, alsof wij ooit geliefd zullen zijn bij dat volk....de naïviteit
- ik sleep er niks bijquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij er ook nog een groot complot aan de haren bij gaat slepen ondersteunt je gepretendeerde objectiviteit niet echt...
Niet allemaal, maar door ingrijpen van het westen zijn het wel de idioten die jij nu omschrijft die nu aan de macht zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wij zullen altijd conflicten blijven hebben met die gasten want zijn accepteren niet dat wij niet hun islam aanhangen.
Dat gebeurt toch wel, ongeacht hoe hard wij wel of niet ingrijpenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:31 schreef agter het volgende:
[..]
Dat wij geliefd worden? Dat zou me aan mijn reet roesten. Het gaat erom dat dan de volgende groep wel weer op staat.
Wel allemaal, alleen hun aanpak is misschien anders. Het is hoe dan ook een kwestie van tijd. We hebben momenteel totaal geen last van Iran bijvoorbeeld, maar geeft ze een drietal atoombommen en de rapen zijn gaar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:31 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar door ingrijpen van het westen zijn het wel de idioten die jij nu omschrijft die nu aan de macht zijn.
Dus dan maar uitroeien met biologische wapens?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch wel, ongeacht hoe hard wij wel of niet ingrijpen
Je zegt net dat we moeten ingrijpen maar nu maakt dat volgens jou opeens niks uit. Welke mening vertegenwoordig je nou?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch wel, ongeacht hoe hard wij wel of niet ingrijpen
Oorlog is oorlog. Het heeft niet mijn voorkeur, maar ze moeten zich wel realiseren dat als ze oorlog zoeken ze die kunnen krijgen. Het gezag voor het Westen is totaal verdwenen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:33 schreef agter het volgende:
[..]
Dus dan maar uitroeien met biologische wapens?
Dan heb ik liever de vredelievender aanpak, dus geen IS. Met een theetafel gesprekje heb ik geen probleem. Wat is precies je punt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wel allemaal, alleen hun aanpak is misschien anders. Het is hoe dan ook een kwestie van tijd. We hebben momenteel totaal geen last van Iran bijvoorbeeld, maar geeft ze een drietal atoombommen en de rapen zijn gaar.
We zijn erg geliefd bij landen als Saoedi-Arabië, Jordanië en Qatarquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kind toch, alsof wij ooit geliefd zullen zijn bij dat volk....de naïviteit
Ja, gek he? Dat je uberhaupt "ontzag" (niet "gezag") voor het Westen bepleit, is al erg genoeg.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:34 schreef Shreyas het volgende:
Het gezag voor het Westen is totaal verdwenen.
Kijk even waar ik op reageer. Er zal na IS een volgende groep opstaan. Als we die uitroeien gebeurt dat, als we IS ontmantelen door de sleutelfiguren af te maken gebeurt dat, als we lief zijn voor die burgers en 90% van alle burgers aan onze kant weten te krijgen zal die 10% zich verenigen en een nieuwe groep vormenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:33 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Je zegt net dat we moeten ingrijpen maar nu maakt dat volgens jou opeens niks uit. Welke mening vertegenwoordig je nou?
Ja, dat is meteen over als we ze geen miljarden euro's/dollars meer geven voor hun olie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
We zijn erg geliefd bij landen als Saoedi-Arabië, Jordanië en Qatar
Dus jouw oplossing is een oorlog tot dat er maar één groep mensen over is?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk even waar ik op reageer. Er zal na IS een volgende groep opstaan. Als we die uitroeien gebeurt dat, als we IS ontmantelen door de sleutelfiguren af te maken gebeurt dat, als we lief zijn voor die burgers en 90% van alle burgers aan onze kant weten te krijgen zal die 10% zich verenigen en een nieuwe groep vormen
Ja, want in Jordanie is er totaal geen toerisme.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, dat is meteen over als we ze geen miljarden euro's/dollars meer geven voor hun olie.
Moeten we nu wel of niet volgens jou ingrijpen door complete steden uit te moorden?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Oorlog is oorlog. Het heeft niet mijn voorkeur, maar ze moeten zich wel realiseren dat als ze oorlog zoeken ze die kunnen krijgen. Het gezag voor het Westen is totaal verdwenen.
Dan nog is het veel aannemelijker dat die piloot daadwerkelijk levend verbrand is en dat wat multimedia-autisten van ISIS het 'fraai' hebben willen verpakken in zo'n filmpje (die dus door miljoenen mensen bekeken moest worden).quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef starla het volgende:
[..]
Ze zijn onze bondgenoten, en dat heeft niks met olie te maken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, dat is meteen over als we ze geen miljarden euro's/dollars meer geven voor hun olie.
Tot er geen mensen meer over zijn die een dergelijke groep kunnen vormenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:37 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Dus jouw oplossing is een oorlog tot dat er maar één groep mensen over is?
Jawel en in Dubai ook, want iedereen wil dat gebouw zien dat 800 meter hoog is, betaald met oliegeld. Als hun geld (olie) op is kunnen ze dat gebouw nooit meer onderhouden en zal ook het toerisme afnemenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, want in Jordanie is er totaal geen toerisme.
Dat kan iedereen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tot er geen mensen meer over zijn die een dergelijke groep kunnen vormen
Natuurlijk kunnen we hierover discussiëren en ik kan je proberen te overtuigen van een andere aanpak dan een slepende oorlog. Maar dat gaan we niet doen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tot er geen mensen meer over zijn die een dergelijke groep kunnen vormen
In eerste instantie juich ik jouw aanpak ook toe, maar je moet je wel realiseren dat dat 40-50 jaar kan gaan duren. Hoeveel onschuldige burgers uit het Westen moeten daarvoor sneuvelen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:39 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we hierover discussiëren en ik kan je proberen te overtuigen van een andere aanpak dan een slepende oorlog. Maar dat gaan we niet doen.
Mensen zoals jij maken me een beetje bang.
Jij weet er nogal wat van zeg.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jawel en in Dubai ook, want iedereen wil dat gebouw zien dat 800 meter hoog is, betaald met oliegeld. Als hun geld (olie) op is kunnen ze dat gebouw nooit meer onderhouden en zal ook het toerisme afnemen
Aangenomen dat Hebdo, Londen en Madrid echt zijn, hoeveel "onschuldige Westerse slachtoffers" hebben we het uberhaupt over?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In eerste instantie juich ik jouw aanpak ook toe, maar je moet je wel realiseren dat dat 40-50 jaar kan gaan duren. Hoeveel onschuldige burgers uit het Westen moeten daarvoor sneuvelen?
Ja, want technologisch en wetenschappelijk gezien loopt het land voorop. Elke ingenieur en architect is tot nu toe een buitenlander (vaak uit Europa of VS) die belachelijk veel betaald wordt met hun oliegeld. Het zijn geen progressieve innovatieve landen die bekend staan om hun visie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij weet er nogal wat van zeg.
Denk jij nou echt dat die landen wachten tot de olie "op" is? En dan ineens instorten? Welnee, die innoveren net zo goed en zorgen voor gigantische zonnepanelen in de uitgestrekte woestijn.
Dat is de omgekeerde besluitvorming die jij nu doet (mevto'en zoals we dat bij defensie noemen) er gebeurt iets en voor die gebeurtenis wordt een reden verzonnen. Terwijl de werkelijke road to war vaak heel anders is en van toevalligheden aanelkaar hangt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- ik sleep er niks bij
- ik heb geen "groot complot" in gedachten
Wat ik wel heb gedaan, is de belangen uitgestippeld. Die zijn redelijk duidelijk te vatten. En uiteindelijk bepalen belangen veel meer dan welk godje mensen in geloven. Al is dat laatste een makkelijke facade om je achter te verschuilen.
Oorlogen gaan om enorme belangen. In dit geval vooral olie, toegang tot olie en de bescherming van de staat Israel.
Nu, je kunt het met dat Westerse imperialisme eens zijn, erachter staan, maar dat maakt het niet minder waar.
Hoe de lijnen precies liggen, weet ik niet en kunnen wij helemaal niet weten. Daarom is er ook niet "een groot complot" te ontrafelen, wij simpele burgers hebben geen toegang tot voldoende kennis erover.
Het enige wat je kan doen is de MSM-versie kritisch bekijken.
Als atheist dus, die "god" afwijst omdat de berichtgeving erover niet overtuigend (genoeg) is. Dat maakt niet dat je gelijk een kwantumfysicus moet zijn die de hele Big Bang tot in de kleine details kan verklaren.
Ja, maar wat is je punt? Dat zij graag willen sterven voor hun geloof wisten we al, wij denken daar alleen anders over.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aangenomen dat Hebdo, Londen en Madrid echt zijn, hoeveel "onschuldige Westerse slachtoffers" hebben we het uberhaupt over?
Ik denk dat de tellers:
• moslims vermoorden moslims
• Westerlingen vermoorden moslims
toch echt net wat hoger uitvallen dan:
• moslims vermoorden Westerlingen
Als je daar niet heen gaat op vakantie, merk me niets van die 'oorlog'..quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In eerste instantie juich ik jouw aanpak ook toe, maar je moet je wel realiseren dat dat 40-50 jaar kan gaan duren. Hoeveel onschuldige burgers uit het Westen moeten daarvoor sneuvelen?
Westerlingen doden onschuldige moslims ofquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aangenomen dat Hebdo, Londen en Madrid echt zijn, hoeveel "onschuldige Westerse slachtoffers" hebben we het uberhaupt over?
Ik denk dat de tellers:
Dat men buitenlandse expertise inhuurt is heel normaal. Dat men dik betaalt ook. Gebeurt in zoveel landen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, want technologisch en wetenschappelijk gezien loopt het land voorop. Elke ingenieur en architect is tot nu toe een buitenlander (vaak uit Europa of VS) die belachelijk veel betaald wordt met hun oliegeld. Het zijn geen progressieve innovatieve landen die bekend staan om hun visie.
Trek jij die ook in twijfel?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Westerse militairen gaan ook in dienst terwijl ze weten dat een ongewissen dood op hen kan wachten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, maar wat is je punt? Dat zij graag willen sterven voor hun geloof wisten we al, wij denken daar alleen anders over.
Nee, ik doe geen "besluitvorming".quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is de omgekeerde besluitvorming die jij nu doet (mevto'en zoals we dat bij defensie noemen) er gebeurt iets en voor die gebeurtenis wordt een reden verzonnen. Terwijl de werkelijke road to war vaak heel anders is en van toevalligheden aanelkaar hangt.
Oke, laat ik dan maar met de deur in huis vallen en je vertellen wat er niet klopt aan je theorieën. Je hebt het steeds over "wij" en "zij". Alsof het een strijd is tussen het Westen en de Arabische of Islamitische wereld. Dat is niet zo. Verdiep je eens in geopolitiek en de verschillende machtsblokken in het MO.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, want technologisch en wetenschappelijk gezien loopt het land voorop. Elke ingenieur en architect is tot nu toe een buitenlander (vaak uit Europa of VS) die belachelijk veel betaald wordt met hun oliegeld. Het zijn geen progressieve innovatieve landen die bekend staan om hun visie.
Het schijnt dat de Amerikaanse Federatie van Drones, de befaamde AFD, jawel, serieuze plannen heeft voor een staking. Het komt nu wel héél dichtbij voor hun, aldus een woordvoerder.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef starla het volgende:
[..]
Als het alleen Westerse militairen waren die sneuvelden had je een punt, ik geloof alleen niet dat er in Parijs enkel militairen zijn dood gegaanquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:45 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Westerse militairen gaan ook in dienst terwijl ze weten dat een ongewissen dood op hen kan wachten.
Dat jij daar anders over denkt betekent niet dat je voor anderen kan spreken
Wacht, londen en madrid zijn niet echt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat de tellers:
Theoretisch heb je gelijk, in de praktijk zijn er weinig moslims die dol zijn op het Westen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:46 schreef Peunage het volgende:
Alsof het een strijd is tussen het Westen en de Arabische of Islamitische wereld. Dat is niet zo. Verdiep je eens in geopolitiek en de verschillende machtsblokken in het MO.
Zeer waarsch. niet, maar laten we eens gek doen en aannemen dat er 7/7 2005 wel een aanslag in Londen plaatsvond.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wacht, londen en madrid zijn niet echt?
Londen schijnen wel grote vragen over te zijn. Madrid weet ik niet en wat ik van Hebdo gezien heb komt het erg gespeeld over.quote:
Door jouw betere alternatief, een flinke oorlog, zullen meer westerse slachtoffers vallen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als het alleen Westerse militairen waren die sneuvelden had je een punt, ik geloof alleen niet dat er in Parijs enkel militairen zijn dood gegaan
Als wij goed oorlog voeren hoeven er weinig westerse slachtoffers te vallenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:49 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Door jouw betere alternatief, een flinke oorlog, zullen meer westerse slachtoffers vallen.
Hoe tragisch de westerse doden ook zijn, het zijn geen duizenden westerlingen die omkomen door radicaal geweld.
Je hebt echter wel een verhaal verzonnen waarom het zo is en gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik doe geen "besluitvorming".
"The only limit is your own imagination"quote:Ik bekijk het nieuws kritisch, zie mijn onderschrift. Dat wil niet zeggen dat ik "een complottheorie aanhang". Sowieso, ik en iets aanhangen.
Theoretisch heb ik gelijk en in de praktijk ook. Het Midden-Oosten is een zooitje en het heeft niks te maken mst haat voor het Westen. Dat is eerder gevolg dan oorzaak.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Theoretisch heb je gelijk, in de praktijk zijn er weinig moslims die dol zijn op het Westen.
Waarom moeten wij uberhaupt oorlog voeren? Wat hebben wij daar te zoeken (anders dan olie, macht en belangen)?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als wij goed oorlog voeren hoeven er weinig westerse slachtoffers te vallen
En de bergen good will die het oplevert: westerlingen die oorlog voeren daar..quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als wij goed oorlog voeren hoeven er weinig westerse slachtoffers te vallen
Nee, ik heb geen verhaal en zeker niet verzonnen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt echter wel een verhaal verzonnen waarom het zo is en gaat.
Nee, die andere.quote:"The only limit is your own imagination"
Juist ja...
Niet zo letterlijk, maar met een beetje goede wil en fantasie zijn er wel verzen te vinden die je ertoe kunnen aansporen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:50 schreef hetishierstil het volgende:
Staat dit ook in de Koran: als je geen mes bij de hand hebt, dan steek je ze maar in de fik...
Lol dafuq.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Londen schijnen wel grote vragen over te zijn. Madrid weet ik niet en wat ik van Hebdo gezien heb komt het erg gespeeld over.
enig idee hoeveel burgerslachtoffers ISAF heeft veroorzaakt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:44 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Westerlingen doden onschuldige moslims of
Moslims doden onschuldige westerlingen.
Wie wint?
Inderdaad, wegkijken hoe een werelddeel in handen komt van hoofden-afhakkende gekken is veel beter. Alleen een beetje jammer dat ze groter en groter en groter willen worden. Maar daar gaan wij natuurlijk nooit last van krijgen, ben je gek, waarom oorlog voerenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom moeten wij uberhaupt oorlog voeren? Wat hebben wij daar te zoeken (anders dan olie, macht en belangen)?
'Ze' maken vooral slachtoffers onder elkaar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
enig idee hoeveel burgerslachtoffers ISAF heeft veroorzaakt?
geen excuus voor iets verder maar echt veel slachtoffers maken 'de moslims' niet
quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:50 schreef hetishierstil het volgende:
Staat dit ook in de Koran: als je geen mes bij de hand hebt, dan steek je ze maar in de fik...
Zo zie je maar dat er ook nog wel geruststellende elementen te vinden zijn in deze waanzin.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:57 schreef remlof het volgende:
[..]
'Ze' maken vooral slachtoffers onder elkaar.
Dat is de mediaframing voor goedkeuring en zelfs toejuichen van ingrijpen inderdaad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:56 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Inderdaad, wegkijken hoe een werelddeel in handen komt van hoofden-afhakkende gekken is veel beter. Alleen een beetje jammer dat ze groter en groter en groter willen worden. Maar daar gaan wij natuurlijk nooit last van krijgen, ben je gek, waarom oorlog voerenLaat ze lekker hoofden afhakken als ze dat leuk vinden, toch?
Jup, ISIS die massamoorden pleegt is erg goedquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:58 schreef Downwards het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat er ook nog wel geruststellende elementen te vinden zijn in deze waanzin.
Ik geloof niet dat dat echt gebeurt is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
enig idee hoeveel burgerslachtoffers ISAF heeft veroorzaakt?
Aantal Westerse slachtoffers is verwaarloosbaar in vergelijking. Maar Moslims lijken wel reactiever dan ander volkeren/geloven. Ik heb me altijd afgevraagd waarom Zuid-Amerikanen nooit massaal wraak hebben genomen voor wat de VS in Z-Amerika heeft gedaan/gesteund.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wacht, londen en madrid zijn niet echt?
http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoners_of_war_in_Islamquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:50 schreef hetishierstil het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sayyid_Abul_Ala_Maududiquote:Most contemporary Muslim scholars prohibit altogether the killing of prisoners and hold that this was the policy practiced by Prophet Muhammad.[40] The 20th-century Muslim scholar, Sayyid Abul Ala Maududi states that no prisoner should be "put to the sword" in accordance with a saying of Muhammad.[41]
Yusuf Ali, another 20th century Muslim scholar, while commenting on verse [Quran 9:6], writes,
Even those the enemies of Islam, actively fighting against Islam, there may be individuals who may be in a position to require protection. Full asylum is to be given to them, and opportunities provided for hearing the Word of Allah...If they do not see their way to accept Islam, they will require double protection: (1) from the Islamic forces openly fighting against their people, and (2) from their own people, as they detached themselves from them. Both kinds of protection should be ensured for them, and they should be safely escorted to a place where they can be safe.[42]
Maududi further states that Islam forbids torturing, especially by fire, and quotes Muhamad as saying, "Punishment by fire does not behoove anyone except the Master of the Fire [God]."[41]
Staat alleen niet bij waar dit citaat vandaan komt.quote:Abul Ala Maududi (Urdu: ابو الاعلی مودودی – alternative spellings of last name Maudoodi, Mawdudi, and Modudi, also known as Mawlana Maududi), (25 September 1903 – 22 September 1979), was a widely read and highly influential[1] 20th-century Islamist political philosopher, journalist, Islamic scholar, and Muslim revivalist leader in India, and later Pakistan.[2] His numerous works were written in Urdu but translated into English, Arabic and many other languages. [3] He strove not only to revive Islam as a mujaddid or "renewer" of the religion,[4] but to propagate "true Islam", a remedy for the weakness from which Islam had suffered over the centuries.[5] He believed politics was essential for Islam and necessary to institute Islamic sharia law and preserve Islamic culture from what he saw as the evils of secularism, nationalism, and women's emancipation.[6]
He was the founder of the Islamic revivalist party, Jamaat-e-Islami,[7] and in Pakistan was considered the best known, "most controversial", and "most visible" religious leader in the country.[8] He and his party are thought to have been the most important influences generating support for an Islamic state in Pakistan.[8] They are thought to have helped inspire General Muhammad Zia-ul-Haq to introduce "Sharization" to Pakistan,[9] and to have been greatly strengthened by him after 10,000s of members and sympathizers were given jobs in the judiciary and civil service during his administration.[10] Maududi was the first recipient of the Saudi Arabian King Faisal International Award for his service to Islam in 1979.[11]
Ik weet nog wel een andere methode hoor, ook wel bekend onder de naam "Methode Westerling".quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:59 schreef El_Matador het volgende:
Vind ik ook geen geldige reden om daar te gaan lopen huishouden en zeker niet met laffe drones of bommen.
Daarom is dat geloof ook zo hard gegroeid: alle tegenstanders worden een kopje kleiner gemaakt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:59 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Aantal Westerse slachtoffers is verwaarloosbaar in vergelijking. Maar Moslims lijken wel reactiever dan ander volkeren/geloven. Ik heb me altijd afgevraagd waarom Zuid-Amerikanen nooit massaal wraak hebben genomen voor wat de VS in Z-Amerika heeft gedaan/gesteund.
Evolutionair gezien lijkt de Islam een voordeel te hebben.
Verhip, wat zeg je me nu, het is allemaal in scene gezet? Dus als de camera's stoppen zet iedereen z'n hoofd weer op, en worden de vlaggen weer weggehangen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is de mediaframing voor goedkeuring en zelfs toejuichen van ingrijpen inderdaad.
De vraag is hoeveel van IS is wel echt en hoeveel niet. Onmogelijk te beantwoorden.
Vind ik ook geen geldige reden om daar te gaan lopen huishouden en zeker niet met laffe drones of bommen.
Maar ja, leg dat het militair-industrieel complex maar eens uit.
Want dat hebben we gewonnen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een andere methode hoor, ook wel bekend onder de naam "Methode Westerling".
En die is?quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een andere methode hoor, ook wel bekend onder de naam "Methode Westerling".
Afschuwelijk dat jij een van de duizenden sympathisanten bent die ze kennelijk in Nederland hebben.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jup, ISIS die massamoorden pleegt is erg goed
Dankzij de internationale gemeenschap niet (lees, we werden de archipel uitgekicked door Amerika). Maar we waren goed op weg en als de internationale gemeenschap zich er niet mee bemoeid had hadden we dat circus binnen een half jaar weer onder de duim gehad.quote:
Zegt degene die net tussen de regels door zei dat ie het prima vindt als moslims elkaar afslachtenquote:Op woensdag 4 februari 2015 01:02 schreef Downwards het volgende:
[..]
Afschuwelijk dat jij een van de duizenden sympathisanten bent die ze kennelijk in Nederland hebben.
Die zijn wegbezuinigd...quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En die is?
Jouw manschappen daarheen sturen?
Ja, en de brandwerende oranje pakken worden weer gewassen en in de kast gehangen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:01 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Verhip, wat zeg je me nu, het is allemaal in scene gezet? Dus als de camera's stoppen zet iedereen z'n hoofd weer op, en worden de vlaggen weer weggehangen?
Hoeveel extra politionele acties en oorlogsmisdaden hadden we nodig gehad dan, volgens jou?quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dankzij de internationale gemeenschap niet (lees, we werden de archipel uitgekicked door Amerika). Maar we waren goed op weg en als de internationale gemeenschap zich er niet mee bemoeid had hadden we dat circus binnen een half jaar weer onder de duim gehad.
Wat is de reden dat deze ISIS ideoligie bestaat en wordt verspreid? Onze bondgenoten. John Kerry heeft zelfs een keer bij een persconferentie gezegd dat SA, Qatar en Turkije direct terroristen hebben gesteund in Syrië. Een paar dagen er na heeft hij als een echte faalbeer zijn excuses aangeboden. Israël biedt medische (en mogelijk militaire) hulp aan Jabhat Al Nusra. Dit zijn allemaal feiten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:56 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Inderdaad, wegkijken hoe een werelddeel in handen komt van hoofden-afhakkende gekken is veel beter. Alleen een beetje jammer dat ze groter en groter en groter willen worden. Maar daar gaan wij natuurlijk nooit last van krijgen, ben je gek, waarom oorlog voerenLaat ze lekker hoofden afhakken als ze dat leuk vinden, toch?
Dat is wat ik uit jouw reactie haalde.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:02 schreef Downwards het volgende:
[..]
Afschuwelijk dat jij een van de duizenden sympathisanten bent die ze kennelijk in Nederland hebben.
Mwa, ze maken ook elkaar af, wat nadelig is. Maar het Islam terrorisme in Westerse landen zie ik niet noodzakelijk als iets negatiefs. In een ideale wereld zou elke staat een percentage te verduren krijgen van wat het elders uitdeelt. De enige manier waarop je een stabiele wereld krijgt is als ingrijpen in het buitenland meer nadeel dan voordeel oplevert.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:01 schreef agter het volgende:
[..]
Daarom is dat geloof ook zo hard gegroeid: alle tegenstanders worden een kopje kleiner gemaakt.
Operatie Kraai afmaken was genoeg geweest, echter werd die gedwarsboomd door vnl Amerika.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:07 schreef agter het volgende:
[..]
Hoeveel extra politionele acties en oorlogsmisdaden hadden we nodig gehad dan, volgens jou?
Wij zijn ook gewoon een stelletje pussy's.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Operatie Kraai afmaken was genoeg geweest, echter werd die gedwarsboomd door vnl Amerika.
wat niet?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:59 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat echt gebeurt is.
Als je op een rontgenfoto een gemene zwarte vlek ziet die groter wordt wil je ook graag dat de artsen ingrijpen lijkt me?quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat is de reden dat deze ISIS ideoligie bestaat en wordt verspreid? Onze bondgenoten. John Kerry heeft zelfs een keer bij een persconferentie gezegd dat SA, Qatar en Turkije direct terroristen hebben gesteund in Syrië. Een paar dagen er na heeft hij als een echte faalbeer zijn excuses aangeboden. Israël biedt medische (en mogelijk militaire) hulp aan Jabhat Al Nusra. Dit zijn allemaal feiten.
En wat gaan ze doen? Hebben ze hier van geleerd? Nee, over 2 maanden komen er lskker 15,000 nieuwe rebellen bij in Syrië. Nieuwe kannibalen en koppenhakkers.
Een onthoofding kan ik niet aanzien, maar zo'n brandje, achquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:05 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik begrijp nooit dat mensen bewust naar dit soort gruwelijkheden kijken.En vervolgens ook nog durven te beweren dat het fake is. Heel naar.
Dat hele midden-oosten is natuurlijk 1 grote stammencultuur. Op het moment dat de ene clan verdreven wordt ziet de volgende (op dat moment de sterkste) club zijn kans schoon en doet er net zo makkelijk nog een schepje bovenop.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:16 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Als je op een rontgenfoto een gemene zwarte vlek ziet die groter wordt wil je ook graag dat de artsen ingrijpen lijkt me?
De schuld dat Isis bestaansrecht ligt ook bij het westen trouwens. Met de golfoorlogen om olie hebben we (nederland in de laatste golfoorlog alleen politieke steun) het allemaal zelf gedestabiliseerd. Ik ben ook tegen ingrijpen in principe, maar als die gemene zwarte plek op de rontgenfoto genegeerd wordt, zul je er waarschijnlijk aan gaan overlijden. Dat is ook geen optie.
En ja, de vraag is wat er dan terug gaat komen. Het lijkt steeds erger en kwader te worden, al vermoed ik dat het niet veel extremer kan dan dit.
Ik ga er vanuit dat men daar collectief overeen komt dat geweld niets oplost en dat ze besluiten de verstandigste te zijn in dezen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat hele midden-oosten is natuurlijk 1 grote stammencultuur. Op het moment dat de ene clan verdreven wordt ziet de volgende (op dat moment de sterkste) club zijn kans schoon en doet er net zo makkelijk nog een schepje bovenop.
Ik ben ook erg benieuwd wat er nu in Jordanië gaat gebeuren, die piloot schijnt uit een best wel invloedrijke clan te komen.
Waar denk jij dan aan? Als je ziet hoeveel militaire middelen er al ingezet worden en het eigenlijk weinig impact heeft, wat kan zo'n clan dan wel bewerkstelligen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat hele midden-oosten is natuurlijk 1 grote stammencultuur. Op het moment dat de ene clan verdreven wordt ziet de volgende (op dat moment de sterkste) club zijn kans schoon en doet er net zo makkelijk nog een schepje bovenop.
Ik ben ook erg benieuwd wat er nu in Jordanië gaat gebeuren, die piloot schijnt uit een best wel invloedrijke clan te komen.
Tikkeltje overdreven, maar de soennieten in Irak zijn nu wel de minderheid. Dat waren ze numeriek onder Saddam weliswaar ook ondanks dat ze toen de lakens uitdeelden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:22 schreef agter het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat de militaire gezaghebbers van IS, vnl. de oude legerleiding van Sadam Hoessein is.
het wekt de indruk dat de overheid de dood verzweeg om discussie over deelname aan de coalitie te vermijden of uit te stellen.quote:King Abdullah, who was informed of the grim news about Kasasbeh while on a visit to Washington, has been a keen participant in the anti-Isis effort. He has emphasised the need to fight the group’s extremism and brutality and its claim to be Islamic.
A government information campaign echoes the king’s message about the values of moderate Islam and the rejection of the takfiri school that Isis uses to sanction the often sectarian killing of so-called apostates. But the campaign generated mixed feelings at home from the start. A popular Twitter hashtag #thiswarisnotourwar makes the point succinctly.
“Isis sympathisers feel injustice and anger at America and Israel and always felt that Islam was under attack by Crusaders,” Muin Khoury, a leading Jordanian pollster, told the Guardian recently. “And now they don’t agree with Jordan being involved in the coalition.”
Adnan Abu Odeh, a former minister, said the government was “walking a tightrope”. Other critics suggested that Jordan had been somehow blackmailed by Washington into taking part.
Discontent became more voluble after Kasasbeh’s capture when his F16 came down near Raqqa on Christmas Eve, especially among his powerful tribe, one of several which form the loyal backbone of the Jordanian armed forces and security services. In his home town of Kerak, dozens of people protested, chanting anti-coalition slogans and calling on the king to pull out of the campaign against Isis.
Dat ze Jordanië meer de oorlog intrekken omdat ze vergelding willen. Als dat eenmaal gebeurt heb je natuurlijk ook een club tegenstanders in Jordanië die dan makkelijker de kant van ISIS op te bewegen zijn en als dat eenmaal een beetje gaat sudderen kan daar ook de vlam in de pan slaan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Waar denk jij dan aan? Als je ziet hoeveel militaire middelen er al ingezet worden en het eigenlijk weinig impact heeft, wat kan zo'n clan dan wel bewerkstelligen?
Klopt idd.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:22 schreef agter het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat de militaire gezaghebbers van IS, vnl. de oude legerleiding van Sadam Hoessein is.
Hebben ze in Afghanistan ook gedaan toen het nog best een prettig land schijnt te zijn geweest; tegenstanders van de grote vijand van toen: het communisme, helpen..quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:43 schreef agter het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het enige wat we kunnen doen, is wat we nu ook doen: de tegenstanders helpen.
Het conflict speelt zich vnl daar af. En daar zullen we hulp moeten bieden.
Jouw alternatief is dus niets doen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hebben ze in Afghanistan ook gedaan toen het nog best een prettig land schijnt te zijn geweest; tegenstanders van de grote vijand van toen: het communisme, helpen..
En kort geleden weer.. de tegenstanders van assad..
Afghanistan was al lang geen prettig land meer toen de mujahedin geholpen werden... Daar gingen al een coup, burgeroorlog en een Sovjet invasie aan vooraf.quote:Op woensdag 4 februari 2015 01:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hebben ze in Afghanistan ook gedaan toen het nog best een prettig land schijnt te zijn geweest; tegenstanders van de grote vijand van toen: het communisme, helpen..
Wat een nare mensen is wel heel licht uitgedrukt. Dit zijn niets meer of minder dan onderontwikkelde barbaren die duidelijk niet in de moderne wereld thuishoren. Ik hoop serieus dat alle leden van IS gevangen worden genomen, tegen een muur worden gezet en een kogel door de kop krijgen. Met dit soort "mensen" is niet te praten of te redeneren. Iedere vorm van beschaving is hen onbekend en de enige mogelijkheid is uitroeien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:14 schreef agter het volgende:
Wat een verschrikkelijk filmpje zeg. Bah. Heel nare mensen.
welke?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:51 schreef Downwards het volgende:
[..]
Niet zo letterlijk, maar met een beetje goede wil en fantasie zijn er wel verzen te vinden die je ertoe kunnen aansporen.
jezus wat ben jij een gigantische Klapmongoolquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Oorlog is oorlog. Het heeft niet mijn voorkeur, maar ze moeten zich wel realiseren dat als ze oorlog zoeken ze die kunnen krijgen. Het gezag voor het Westen is totaal verdwenen.
Die zouden sowieso wel aan de macht komen, zij het wat later.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:31 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar door ingrijpen van het westen zijn het wel de idioten die jij nu omschrijft die nu aan de macht zijn.
Denk het niet. Dan is er net als hier minder ruimte voor dat soort groeperingen om er tussen te komen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 05:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die zouden sowieso wel aan de macht komen, zij het wat later.
nou ja, ze maken wel filmpjes en zo dus ze weten hoe een aan en uitknopje werkt op een cameraquote:Op woensdag 4 februari 2015 02:47 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Wat een nare mensen is wel heel licht uitgedrukt. Dit zijn niets meer of minder dan onderontwikkelde barbaren die duidelijk niet in de moderne wereld thuishoren. Ik hoop serieus dat alle leden van IS gevangen worden genomen, tegen een muur worden gezet en een kogel door de kop krijgen. Met dit soort "mensen" is niet te praten of te redeneren. Iedere vorm van beschaving is hen onbekend en de enige mogelijkheid is uitroeien.
Propaganda? Ze verliezen zo elke sympathie die ze nog ergens hadden. Ze graven letterlijk hun eigen graf. Die hebben ze al gegraven. Ze zijn geen haar beter dan Assad waar ze zeggen tegen te vechten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 03:50 schreef Irakees het volgende:
IS-propagandavideo liet verbrande kinderlijkjes zien, daarom hebben ze waarschijnlijk de piloot levend verbrand.
Klopt. Al minstens een jaar of langer terug waren er beelden van Syrische soldaten en random burgers die levend waren verbrand.quote:Op woensdag 4 februari 2015 07:49 schreef StateOfMind het volgende:
Ik las elders dat men intussen ook gevangen genomen militairen levend heeft verbrand. Blijkbaar het nieuwe dingetje![]()
Ze gebruiken dit soort filmpjes vooral om te shockeren en angst te zaaien. Als tegenstander zonder 'intrinsieke' motivatie (wat de Koerden o.a. wel hebben) wordt je toch bang van deze filmpjes. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook zeggen dat je door deze filmpjes harder gaat vechten zodat je in ieder geval niet in de handen van IS komt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Propaganda? Ze verliezen zo elke sympathie die ze nog ergens hadden. Ze graven letterlijk hun eigen graf. Die hebben ze al gegraven. Ze zijn geen haar beter dan Assad waar ze zeggen tegen te vechten.
Ze zaaien meer haat moet ik zeggen. Ik gun ze echt niks meer en het wordt met elk filmpje wat ze uitbrengen nog minder. En ben geen koerd of iemand die in gevecht is met ze.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:38 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ze gebruiken dit soort filmpjes vooral om te shockeren en angst te zaaien. Als tegenstander zonder 'intrinsieke' motivatie (wat de Koerden o.a. wel hebben) wordt je toch bang van deze filmpjes. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook zeggen dat je door deze filmpjes harder gaat vechten zodat je in ieder geval niet in de handen van IS komt.
Ik denk dat de doelgroep van ISIS lang hun menselijkheid is verloren. Westerlingen, Joden of Moslim mensen die in het "Zionistische" of "Kruisvaarders" complot zitten, worden niet als mensen gezien, dat moge duidelijk zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Propaganda? Ze verliezen zo elke sympathie die ze nog ergens hadden. Ze graven letterlijk hun eigen graf. Die hebben ze al gegraven. Ze zijn geen haar beter dan Assad waar ze zeggen tegen te vechten.
Ik heb het filmpje niet gezien en dat ga ik ook niet doen, maar ik heb de beschrijving gelezen. Ik denk inderdaad dat de verbranding al eerder heeft plaatsgevonden, omdat ze bij de onderhandeling over het ruilen voor de terroriste geen teken van leven konden geven, en niet op het verzoek hierom meer gereageerd hebben.quote:Op woensdag 4 februari 2015 04:42 schreef El_Matador het volgende:
'Jordanië executeert twee terreurverdachten'
Gepubliceerd: 04 februari 2015 04:25 Laatste update: 04 februari 2015 04:29
Jordanië heeft twee terreurverdachten geëxecuteerd naar aanleiding van de moord op de Jordaanse piloot door IS.
Dat meldt een woordvoerder.
Het zou gaan om de Iraakse terroriste Sajida al-Rishawi en nog een andere Iraakse terrorist.
Jordanië probeerde eerder nog al-Rishawi te ruilen voor de Jordaanse piloot.
Jordanië had na de moord op de piloot gedreigd dat ze zes terreurverdachten zouden gaan executeren.
Dit is juist wat ze willen. Moslim haat creëren om de westerse samenleving te ontwrichten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja, maar jij hoeft (nog) niet tegen ze te vechten ..quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze zaaien meer haat moet ik zeggen. Ik gun ze echt niks meer en het wordt met elk filmpje wat ze uitbrengen nog minder. En ben geen koerd of iemand die in gevecht is met ze.
Nou er zijn ook zat gekken en extremisten onder de "Zionisten en Kruisvaarders" Het zou wnb ook prima zijn als de extremisten van alle partijen elkaar zouden uitroeien. Helaas betrekken ze zoals altijd alles en iedereen in hun conflicten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:47 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik denk dat de doelgroep van ISIS lang hun menselijkheid is verloren. Westerlingen, Joden of Moslim mensen die in het "Zionistische" of "Kruisvaarders" complot zitten, worden niet als mensen gezien, dat moge duidelijk zijn.
Waarom ook uberhaupt deze lui gevangen nemen? Gewoon tot de laatste man afknallen. Misschien ook af en toe eentje laten leven om te kunnen verhoren, maar daarna liquideren.quote:Op woensdag 4 februari 2015 02:47 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Wat een nare mensen is wel heel licht uitgedrukt. Dit zijn niets meer of minder dan onderontwikkelde barbaren die duidelijk niet in de moderne wereld thuishoren. Ik hoop serieus dat alle leden van IS gevangen worden genomen, tegen een muur worden gezet en een kogel door de kop krijgen. Met dit soort "mensen" is niet te praten of te redeneren. Iedere vorm van beschaving is hen onbekend en de enige mogelijkheid is uitroeien.
Het is totaal niet vergelijkbaar. De doelgroep van ISIS zijn burgers, die vrijwillig een gewelddadige confrontatie aangaan met alles niet-Moslim of verkeerde type Moslim. Het zijn burgers die mensen de keel doorsnijden, een stad als Mosul overnemen en locals vertellen hoe ze moeten leven en vrouwen als seksslaven houden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:14 schreef Rica het volgende:
Nou er zijn ook zat gekken en extremisten onder de "Zionisten en Kruisvaarders" Het zou wnb ook prima zijn als de extremisten van alle partijen elkaar zouden uitroeien. Helaas betrekken ze zoals altijd alles en iedereen in hun conflicten.
Mensen die andere mensen om hun afkomst of geloof haten zal je toch altijd houden. Die zoeken toch overal hun gelijk in.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:52 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dit is juist wat ze willen. Moslim haat creëren om de westerse samenleving te ontwrichten.
Moslimhaat>Westerlingen gaan westerse moslims haten> westerse moslims voelen zich gediscrimineerd > sluiten zich aan bij IS.
Met dit soort afschrikwekkende filmpjes probeert IS de tegenstander schrik (angst) aan te jagen en uiteraard het THUISFRONT van, in dit geval de piloten, te verontrusten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef starla het volgende:
[..]
Dit valt echt niet te relativeren. Wat was de laatste keer dat "Mensen die andere mensen om hun afkomst of geloof haten" een gebied ter grootte van de UK overnamen en religieuze zuiveringen begonnen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:34 schreef Chadi het volgende:
Mensen die andere mensen om hun afkomst of geloof haten zal je toch altijd houden. Die zoeken toch overal hun gelijk in.
Wat dat betreft is het wel slim, het beroepsleger van Assad afschrikken, aantal deserteurs zullen best toenemen. Echter is het grotere gevaar voor het bestaan van IS de technologische suprematie van het westen op het gebied van oorlog voeren. En de roep om meer actie te nemen tegen IS naar aanleiding van dergelijke 'geintjes' als mensen levend verbranden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:38 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ze gebruiken dit soort filmpjes vooral om te shockeren en angst te zaaien. Als tegenstander zonder 'intrinsieke' motivatie (wat de Koerden o.a. wel hebben) wordt je toch bang van deze filmpjes. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook zeggen dat je door deze filmpjes harder gaat vechten zodat je in ieder geval niet in de handen van IS komt.
Tja zodra het westen IS echt lastig gaat vallen heeft IS in een conventionele oorlog geen schijn van kans.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wel slim, het beroepsleger van Assad afschrikken, aantal deserteurs zullen best toenemen. Echter is het grotere gevaar voor het bestaan van IS de technologische suprematie van het westen op het gebied van oorlog voeren. En de roep om meer actie te nemen tegen IS naar aanleiding van dergelijke 'geintjes' als mensen levend verbranden.
Een heilzame Islamitische staatquote:Op woensdag 4 februari 2015 08:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik denk hoe dan ook dat er na deze gruwelijke executie van een ruilbare gijzelaar binnen IS het een en ander kolkt en broeit. Idealisten die in een heilzame islamitische staat geloven zijn ook met de neus op enkele niet zo leuke feiten gedrukt (al zeggen die natuurlijk dat het nep is).
Dat is juist precies wat IS wil. Westerse grondtroepen zouden een enorme aantrekkingskracht hebben op eveneens westerse jihadisten. Het aantal IS strijders zou flink stijgen en het "Wij versus Zij" waar ze op parasiteren zou ook versterken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:08 schreef Awsom het volgende:
[..]
Tja zodra het westen IS echt lastig gaat vallen heeft IS in een conventionele oorlog geen schijn van kans.
Het probleem is echter dat het dan waarschijnlijk net zo'n guerilla oorlog als afghanistan wordt...
Als je idd ziet wat er van Kobani over is...quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat is juist precies wat IS wil. Westerse grondtroepen zouden een enorme aantrekkingskracht hebben op eveneens westerse jihadisten. Het aantal IS strijders zou flink stijgen en het "Wij versus Zij" waar ze op parasiteren zou ook versterken.
Tevens is het vrij lastig om ze uit de steden weg te krijgen, zonder het inzetten van extreme maatregelen dan.
Ga jij maar met je tanks door een stad rijden waar veel IS volk zit, denk dat er achteraf veel schroot te vegen valt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:43 schreef sp3c het volgende:
je hoeft de boel niet te bezetten, gewoon gemechaniseerde divisie aan land zetten in libanon en die na een paar maanden stampen weer oppikken in basra
pure strafexpeditie net als vroeger dan zoeken de locals het daarna zelf maar uit
een moderne westerse gevechtstank is vrij lastig te slopenquote:Op woensdag 4 februari 2015 11:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ga jij maar met je tanks door een stad rijden waar veel IS volk zit, denk dat er achteraf veel schroot te vegen valt.
Dat is dus het mooie aan stadsgevechten. Je kan ze van alle kanten raken. Me dunkt dat er wel wat zwakke plekken te vinden zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
een moderne westerse gevechtstank is vrij lastig te slopen
Ze zitten tussen nogal wat onschuldige mensen he.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:01 schreef CANARIS het volgende:
Ik dacht wat gewend te zijn en toch maar even ( ook al schaam ik mij er nu voor) geprobeerd die video te bekijken...... tsja..... het zit goed vast in mijn kop..... kreeg bijna geen lucht meer en heb de hele nacht bijna niet kunnen slapen. Wat heb ik het te doen met die arme jongen.....
Afgrijsselijk.
Wat moeten wij hiermee nou nog doen
Ik betrap me erop dat ik echt aan Atoombommen begin te denken.
dat geld beide kanten op en een haatbaard met een rpg heeft meer zwakke plekken dan een tankquote:Op woensdag 4 februari 2015 11:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat is dus het mooie aan stadsgevechten. Je kan ze van alle kanten raken. Me dunkt dat er wel wat zwakke plekken te vinden zijn.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ze zitten tussen nogal wat onschuldige mensen he.
Niet zonder zelf flinke verliezen te lijden. En hoe erg wij IS ook vinden, denk dat de burgers eerder aan hun kant, dan aan de kant van de westerse tanks zullen staan. En dan wordt het helemaal moeilijk, zo niet onmogelijk in een stad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:07 schreef sp3c het volgende:
het mooie aan staatgevechten is dat de betere partij altijd wint
is dat wel zo?quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Niet zonder zelf flinke verliezen te lijden.
dat het hem weinig boeit dat het originele plan is om bezet gebied te bevrijden, immers de burgers waar het om gaat boeien hem niet, dat is restafvalquote:
Volgens mij behoren gevechten voor een stad steevast tot de gevechten met de meeste slachtoffers.quote:
Liever dood dan in handen vallen van de IS.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ze zitten tussen nogal wat onschuldige mensen he.
zijn ook meer mensen voor nodig maar als je bv naar de Israelis kijkt verliezen ze eigenlijk maar heel weinig mensen als ze de gebieden intrekkenquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:18 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Volgens mij behoren gevechten voor een stad steevast tot de gevechten met de meeste slachtoffers.
Het was bij veel moslims anders al gewoon vanaf 't begin bekend dat IS de islam niet vertegenwoordigd en zo selectief met de koran is als de KKK met de bijbel. De KKK sleepte ook gekleurde mensen aan de trekhaak mee.. staat ook nergens in schrift vermeld. Het is met geweld en macht op een gegeven moment zo dat als een punt bereikt is men denkt boven iedere wet te staan. En voor mij was 't al langer bekend dat IS meer een culturele nostalgie is naar de verering van Kali, de godin van destructie. Daar vielen ook veel moslims voor tot laat in de 19e eeuw. In haar naam worden in India nog altijd bloedoffers gemaakt.. dieren nu voornamelijk.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:07 schreef erodome het volgende:
Ik vind het erg apart allemaal. Waarom met vuur doden als men heel goed weet dat dat verboden is voor moslims, dat alleen allah dat mag volgens moslims?
Waarom bewust zo'n stap maken waarbij men weet dat veel moslims die nog hier en daar wat begrip hadden zich hierdoor afkeren?
Platgooien toch? Werkte in Kobani ook.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ga jij maar met je tanks door een stad rijden waar veel IS volk zit, denk dat er achteraf veel schroot te vegen valt.
De duizenden vierkante kilometers zand zijn het probleem niet.
Ik heb het dan ook over degene die ze het voordeel van de twijfel gaven, de meeste moslims gaven ze dat voordeel van de twijfel al niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het was bij veel moslims anders al gewoon vanaf 't begin bekend dat IS de islam niet vertegenwoordigd en zo selectief met de koran is als de KKK met de bijbel. De KKK sleepte ook gekleurde mensen aan de trekhaak mee.. staat ook nergens in schrift vermeld. Het is met geweld en macht op een gegeven moment zo dat als een punt bereikt is men denkt boven iedere wet te staan. En voor mij was 't al langer bekend dat IS meer een culturele nostalgie is naar de verering van Kali, de godin van destructie. Daar viel ook veel moslims voor tot laat in de 19e eeuw. In haar naam worden in India nog altijd bloedoffers gemaakt.. dieren nu voornamelijk.
Raqqa en Mosul zien er over een jaar ook zo uit als het isis-feestje voorbij is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Eindelijk bevrijd van dat IS gespuis inderdaad. Kunnen de bewoners weer verder met hun normale levens.
[ afbeelding ]
Ik heb 't idee dat veel mensen die ze 't voordeel van de twijfel gaven zelf erg bang waren voor IS. Kijk, als je moslim bent en zoiets wordt niet officieel afgekeurd en het komt dichtbij dan wordt je voorzichtig met wat je zegt, om zelf niet in 't vizier te komen. Net als men in de tweede wereldoorlog publiekelijk ook heel voorzichtig was met de mening richting 't facisme maar stiekem wel protesteerde.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over degene die ze het voordeel van de twijfel gaven, de meeste moslims gaven ze dat voordeel van de twijfel al niet.
verbranden bedoel je?quote:Dit gaat niet zozeer om niet in het schrift staan, dit gaat over iets dat wel in het schrift staat als zijnde een verbod, een bestraffing die echt alleen allah uit mag voeren.
Ja, verbranden, met vuur straffen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb 't idee dat veel mensen die ze 't voordeel van de twijfel gaven zelf erg bang waren voor IS. Kijk, als je moslim bent en zoiets wordt niet officieel afgekeurd en het komt dichtbij dan wordt je voorzichtig met wat je zegt, om zelf niet in 't vizier te komen. Net als men in de tweede wereldoorlog publiekelijk ook heel voorzichtig was met de mening richting 't facisme maar stiekem wel protesteerde.
[..]
verbranden bedoel je?
Ja, dat zal deels meespelen. Maar zie b.v. die jongen die in Belgie de hele klas indoctrineerde om een petitie te ondertekenen om de geschiedenisleraar te ontslaan en op een jongen inknuppelde die weigerde de petitie te tekenen. De grote redelijke groep wordt er in meegetrokken, niet door 't geloof maar door angst voor de krachtige extremen. En dat effect daalt nog stukken sterker neer op vrouwen binnen de communes. Met iemand van IS dichtbij kijk je wel uit met het verspreiden van kritiek.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, verbranden, met vuur straffen.
Ik denk niet dat er hier veel mensen bang zijn, maar wel dat er een heel aantal zijn die erg boos zijn om wat er in de wereld gebeurd en isis als een gevolg daarvan zien. Ze daardoor het voordeel van de twijfel gunde, omdat de tegenstander(assad/maliki/israel/amerika e.d.) ze nog minder bevalt.
Bush en Cheney zijn wat dat betreft inderdaad de aanstichters van alle ellende geweest.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:39 schreef corehype het volgende:
Met dank aan de kruisvaarders
[ afbeelding ]
Het was enorm veilig onder Saddam.
Als ik volgend jaar Ottomaans leer dan zal ik 't antwoord geven in 2018quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:41 schreef Montagui het volgende:
Kan iemand dit vertalen?
[ afbeelding ]
'enrom veilig' is wat overdreven, maar salafistjes kregen wel wat ze verdienen onder Saddam en Assad, namelijk klappen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:39 schreef corehype het volgende:
Met dank aan de kruisvaarders
[ afbeelding ]
Het was enorm veilig onder Saddam.
Massa psychose bedoel je?quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:52 schreef jpjedi het volgende:
Doet me ergens denken aan die film: the Wave uit jaren 80 meen ik.. Massa hypnose..
Dit is inderdaad een voedingsbodem voor terrorisme. Te kansloos in de buitenwijken, maar als strijder of martelaar krijgt men status in de kringen van het jihadisme.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Massa psychose bedoel je?
Dat valt wel wat mee, het is alleen wat meer zichtbaar doordat de spotlights erop staan. Als men 't nieuws volgt zonder de straat op te gaan en te reizen dan is daar inderdaad de indruk dat men overal als zombies waggelt terwijl 't werkelijke extremisme in percentage misschien helemaal niet is gegroeid.
Ik weet b.v. niet of je weleens in Parijs geweest bent maar als je de tram van het centrum richting gare du nord pakt dan kom je er tussenin de meest vervallen buurten tegen die je zult zien. Onzichtbare armoede leidt tot opstand en is een absolute onderklasse waar veel mensen geen kijk op hebben. Parijs moet dus hard aan 't werk de welvaart beter te verdelen en mensen gelijke kansen in 't leven te geven.
Samsung was toen een visverwerkingsbedrijf.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat men buitenlandse expertise inhuurt is heel normaal. Dat men dik betaalt ook. Gebeurt in zoveel landen.
En dat landen van oudsher geen innovatie kenden, maakt niet dat ze dat wel kunnen. Dubai was een vissersdorpje 50 jaar geleden.
Ze zouden de piloten een revolver en cyaankalipil mee moeten geven.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:03 schreef VromeBroeder het volgende:
die piloot had zichzelf gelijk moeten doodmaken toen ie crashte. hij weet toch ook dat ISIS geen genade toont aan de goddelozen?
je moet de video eens kijken. Het punt is dat die piloot met al zijn bommen en raketten zelf ook mensen heeft verbrand. aan het einde van de video begraven ze hem in puin voor de symboliek. Oog om oog tand om tand zal vast wel ergens in de heilige Koran staan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:07 schreef erodome het volgende:
Ik vind het erg apart allemaal. Waarom met vuur doden als men heel goed weet dat dat verboden is voor moslims, dat alleen allah dat mag volgens moslims?
Waarom bewust zo'n stap maken waarbij men weet dat veel moslims die nog hier en daar wat begrip hadden zich hierdoor afkeren?
Het voordeel van de twijfel dat ze bij sommigen hadden zijn ze hiermee kwijt. Ik vind het een aparte keuze dus. Het is niet alsof ze geen andere gruwelijke manieren hadden.
Maarja, misschien moet ik niet proberen waanzinnigen te begrijpen, is er niets aan te begrijpen.
Kali is nooit vereerd in het gebied waar IS actief is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het was bij veel moslims anders al gewoon vanaf 't begin bekend dat IS de islam niet vertegenwoordigd en zo selectief met de koran is als de KKK met de bijbel. De KKK sleepte ook gekleurde mensen aan de trekhaak mee.. staat ook nergens in schrift vermeld. Het is met geweld en macht op een gegeven moment zo dat als een punt bereikt is men denkt boven iedere wet te staan. En voor mij was 't al langer bekend dat IS meer een culturele nostalgie is naar de verering van Kali, de godin van destructie. Daar vielen ook veel moslims voor tot laat in de 19e eeuw. In haar naam worden in India nog altijd bloedoffers gemaakt.. dieren nu voornamelijk.
Iets zegt me dat je niet militair bent geschooldquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat geld beide kanten op en een haatbaard met een rpg heeft meer zwakke plekken dan een tank
het mooie aan staatgevechten is dat de betere partij altijd wint
Wel in de oude cultuur en die omarmen zequote:Op woensdag 4 februari 2015 15:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kali is nooit vereerd in het gebied waar IS actief is.
Het is geen taboe, je maakt alleen een domme claim die neergehaald wordt. Je hebt niet eens de moeite genomen om die andere filmpjes te kijken (waardoor je zou zien dat het in dezelfde stijl is gemaakt) en dan toch een heel topicreeks volspammen met je onzinnige mening.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is het eerste IS-filmpje dat ik zie.Heb het gekeken omdat het besproken werd. En het is wel zo handig om te weten waar het over gaat.
Waarom zou je niet "durven" beweren dat het er fake uitziet (is, kan ik niet beoordelen)?
Is dat een taboe ofzo? Zoiets als pedofilie op die universiteit laatst?
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 04-02-2015 om 15:15:34#ISIS publish new video titled "Joy of Muslims" Showing them projecting execution of Jordanian pilot, families watch. http://t.co/Kk3lwO1ZiE reageer retweet
Thugs woonden in India. India ligt ongeveer net zo ver van de Levant verwijderd als Nederland van de Levant.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wel in de oude cultuur en die omarmen ze
"Many were even Muslims who, in a truly inspiring feat of rationalization, managed to reconcile their practice of human sacrifice to a goddess with their religion’s strict ban on idolatry and murder.. "
"Their extreme secrecy combined with their mastery of murder made the Thugs the deadliest secret society in all of history. In the early 19th century they were credited with 40,000 deaths annually, stretching back as far as anyone cared to count. Some estimates put the overall death toll as high as 2,000,000, but with the cult potentially operating for more than 500 years before formal records were kept, the true number is impossible to determine."
http://www.damninteresting.com/the-thugs-of-india/
Daar pleitte is destijds direct al voor, maar toen hoorde je geluiden als "een piloot is te waardevol" en "die ruilen ze nog wel".quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze zouden de piloten een revolver en cyaankalipil mee moeten geven.
Iets met:"Uw kameel stond fout geparkeerd en is weggesleept"quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:41 schreef Montagui het volgende:
Kan iemand dit vertalen?
[ afbeelding ]
Of een bommenvest meegeven. Kan die nog wat aapjes meenemen als die dan toch neergaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:20 schreef Downwards het volgende:
[..]
Daar pleitte is destijds direct al voor, maar toen hoorde je geluiden als "een piloot is te waardevol" en "die ruilen ze nog wel".
Wat heeft 't met geografie te maken, daar woonden ook moslims die er voor vielen. IS wil een kalifaat van india t'm noord-west Afrika en waarom zou men zich beperken tot iets lokaals qua methode. Ik geef alleen aan dat de ideologie van geweld en offers een bepaalde sub-culturele overeenkomst heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Thugs woonden in India. India ligt ongeveer net zo ver van de Levant verwijderd als Nederland van de Levant.
ok noem mij een voorbeeld waaruit het tegendeel blijktquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je niet militair bent geschoold(ik ook niet hoor)
Natuurlijk heeft het met geografie te maken. Het geweld heeft misschien een overeenkomst, maar IS (net als andere terreurorganisaties) heeft niets met Kali te maken, simpelweg omdat Kali nooit vereerd is in de gebieden waar de IS-strijders vandaan komen (m.u.v. Pakistan en India, maar daar komt het gros niet vandaan) en omdat in het gebied waar IS momenteel strijd men ook al niets met Kali vandoen heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat heeft 't met geografie te maken, IS wil een kalifaat van india t'm noord-west Afrika en waarom zou men zich beperken tot iets lokaals qua methode. Ik geef alleen aan dat de ideologie van geweld en offers een bepaalde sub-culturele overeenkomst heeft.
Radicalen zien andere radicalen met dezelfde religie als broeders en ze schuwen de handelswijze van hun vroegere radicale broeders niet. Of deze nu in India zaten of elders. De cult is algemeen wel bekend. Zelfde idee, andere vorm. Allah was nooit een God van destructie, in IS logica is het dat wel.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft het met geografie te maken. Het geweld heeft misschien een overeenkomst, maar IS (net als andere terreurorganisaties) heeft niets met Kali te maken, simpelweg omdat Kali nooit vereerd is in de gebieden waar de IS-strijders vandaan komen (m.u.v. Pakistan en India, maar daar komt het gros niet vandaan) en omdat in het gebied waar IS momenteel strijd men ook al niets met Kali vandoen heeft.
Zou te maken hebben met die piloot. Een verklaring van IS over zijn 'doodvonnis'.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:22 schreef Pek het volgende:
[..]
Iets met:"Uw kameel stond fout geparkeerd en is weggesleept"Niet helemaal duidelijk.
In straatgevechten wint de betere partij helemaal niet altijd. De Duitsers waren bijvoorbeeld bij de slag bij Bastogne niet in staat te winnen omdat ze geen 10:1 overwicht hadden. Volgens sommige militaire militaire experts is dit in een "schaakoorlog*" zoals een slag om een stad is, de ratio die je nodig hebt om een stad, waarin de vijand zich heeft ingegraven, machinegeweernesten heeft opgesteld en dekking heeft achter zandzakken, gebouwen en muren in te nemen. Zelfs bij een onverwachte aanval heb je nog een meerderheid aan mensen nodig van ongeveer 3:1. Nu waren de Amerikanen met 11.000 man tot de versterking kwam en de Duitsers met 55.000. Dus de Duitsers waren objectief gezien de "betere" partij.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je niet militair bent geschoold(ik ook niet hoor)
Ze baseren zich op Mohammed, die vele gebieden heeft veroverd en onderworpen aan de Islam. Kali heeft er echt helemaal niets mee te maken. IS zou per direct Hindoe's over de kling jagen als die in het gebied woonden waar ze strijden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Radicalen zien andere radicalen met dezelfde religie als broeders en ze schuwen de handelswijze van hun vroegere radicale broeders niet. Of deze nu in India zaten of elders. De cult is algemeen wel bekend. Zelfde idee, andere vorm. Allah was nooit een God van destructie, in IS logica is het dat wel.
Maar dat is denkbeeldig. Deze lui spelen voor God.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:53 schreef highender het volgende:
Ach ja, er zijn miljarden mensen die een god aanbidden die je voor eeuwig in de fik zet als je niet in hem geloofd.
clusterbom er op enquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:41 schreef UpsideDown het volgende:
Slaughtered for their entertainment: Crowds gather to watch the barbaric murder of Jordanian pilot on specially erected giant screens on the streets of Raqqa... and CHEER when the airman goes up in flames
[ afbeelding ]
De film draait nu in de bios in Raqqa, kaartjes zijn helaas al uitverkocht.
Alleen daarom is het van groot belang dat IS snel uitgeroeid wordt, anders krijgen we een hele generatie die gebrainwashed is a la Noord-Korea maar met meer mogelijkheden om toe te slaan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:41 schreef UpsideDown het volgende:
Slaughtered for their entertainment: Crowds gather to watch the barbaric murder of Jordanian pilot on specially erected giant screens on the streets of Raqqa... and CHEER when the airman goes up in flames
[ afbeelding ]
De doorsnee moslim kan daar nog gewoon juichen om dit soort barbarisme. In Nederland zal hij geregeld acteren het ook te verwerpen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:41 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]
ah gossie tochquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:42 schreef Downwards het volgende:
[..]
De doorsnee moslim kan daar nog gewoon juichen om dit soort barbarisme. In Nederland zal hij geregeld acteren het ook te verwerpen.
Laten we eerlijk zijn, de mensen die hier emotioneel om gaan doen acteren vrijwel allemaal.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:42 schreef Downwards het volgende:
[..]
De doorsnee moslim kan daar nog gewoon juichen om dit soort barbarisme. In Nederland zal hij geregeld acteren het ook te verwerpen.
http://english.alarabiya.(...)-s-Raqqa-report.htmlquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:41 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]
+1quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de mensen die hier emotioneel om gaan doen acteren vrijwel allemaal.
IS bestaat wel degelijk, mafkees.. hoe IS tot stand is gekomen staat misschien ter discussie, niet het bestaan... complotdenkers denken beter ingelicht te zijn dan inlichtingsdiensten, please....quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Complotdenkers denken verder, IS bestaat niet. Het zijn de Amerikanen samen met de Mossad.
Zolang de militaire bedrijven maar weer veel geld krijgen en de politici van hen weer een flinke contributie voor de verkiezingscampagnes krijgen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is de mediaframing voor goedkeuring en zelfs toejuichen van ingrijpen inderdaad.
De vraag is hoeveel van IS is wel echt en hoeveel niet. Onmogelijk te beantwoorden.
Maar ja, leg dat het militair-industrieel complex maar eens uit.
Ik ken een Nederlandse apache-piloot en die krijgen op gevechtsmissies draagbare wapens mee, dit lijkt me gemeengoed. Wellicht is hij bewusteloos of bekneld geraakt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze zouden de piloten een revolver en cyaankalipil mee moeten geven.
Of de vijand had een overmacht, als zij met meerdere mannen gewapend tegenover je staan...quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:59 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ik ken een Nederlandse apache-piloot en die krijgen op gevechtsmissies draagbare wapens mee, dit lijkt me gemeengoed. Wellicht is hij bewusteloos of bekneld geraakt.
De laatste zin wat je zegt is wel treffend, jammer is dat veel mensen dat niet beseffen en met grote ogen alleen het journaal volgen of de schreeuwende kop van de Telegraaf.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zolang de militaire bedrijven maar weer veel geld krijgen en de politici van hen weer een flinke contributie voor de verkiezingscampagnes krijgen.
Er speelt helaas nog een andere oorlog waar minder aandacht voor is, the war of desinformation. Je weet niet meer wat je wel en niet kan geloven wat de media haalt.
Veel gelovigen hebben sowieso een dubbel moraal, ongeacht de religie. Bovendien probeert IS niet iedere willekeurige moslim aan hun kant te krijgen, enkel degene die de Islam belijden op de manier die IS voor ogen heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:07 schreef erodome het volgende:
Het voordeel van de twijfel dat ze bij sommigen hadden zijn ze hiermee kwijt. Ik vind het een aparte keuze dus. Het is niet alsof ze geen andere gruwelijke manieren hadden.
Maarja, misschien moet ik niet proberen waanzinnigen te begrijpen, is er niets aan te begrijpen.
Vele gelovigen moeten niets hebben van ISIS of geloofs fanatici maar als het erop aan komt, en het Westen gaat knokken tegen dit soort mafketels, dan kiezen toch de meeste gelovigen voor hun eigen mensen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:05 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Veel gelovigen hebben sowieso een dubbel moraal, ongeacht de religie. Bovendien probeert IS niet iedere willekeurige moslim aan hun kant te krijgen, enkel degene die de Islam belijden op de manier die IS voor ogen heeft.
Ja, jij denkt dat miljoenen moslims zich tegen de niet-islamitische Westerlingen gaan keren in de VS, Canada en Europa? Dat ze hun hele opgebouwde leven in het Westen vernietigen door te gaan vechten tegen niet-moslims? Dat ze "kiezen" voor ISIS?quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vele gelovigen moeten niets hebben van ISIS of geloofs fanatici maar als het erop aan komt, en het Westen gaat knokken tegen dit soort mafketels, dan kiezen toch de meeste gelovigen voor hun eigen mensen.
Dat maakt geloof juist zo gevaarlijk. Je hebt de vijand in je eigen gelederen....
Terwijl het niet eens hun eigen mensen zijn en dat zij dat wel zo zien zegt wel degelijk iets over die groep mensen, namelijk dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is en bovendien heel ondankbaar. Moslims die in Westerse landen wonen genieten van hun vrijheid, van de sociale voorzieningen en welvaart. Wij zouden hun eigen mensen moeten zijn en niet dat tuig dat zichzelf IS noemt ergens in Irak.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vele gelovigen moeten niets hebben van ISIS of geloofs fanatici maar als het erop aan komt, en het Westen gaat knokken tegen dit soort mafketels, dan kiezen toch de meeste gelovigen voor hun eigen mensen.
Dat is dan ook zo, of denk jij ook dat Westerse moslims hun zorgvuldig opgebouwde levens in het Westen te grabbel gaan gooien aan een 'organisatie' die andere moslims vermoordt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:15 schreef Shreyas het volgende:
Moslims die in Westerse landen wonen genieten van hun vrijheid, van de sociale voorzieningen en welvaart. Wij zouden hun eigen mensen moeten zijn en niet dat tuig dat zichzelf IS noemt ergens in Irak.
Heb je wel eens gehoord van Bosnie? Daar gebeurde precies hetzelfde.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, jij denkt dat miljoenen moslims zich tegen de niet-islamitische Westerlingen gaan keren in de VS, Canada en Europa? Dat ze hun hele opgebouwde leven in het Westen vernietigen door te gaan vechten tegen niet-moslims? Dat ze "kiezen" voor ISIS?
Man, man, man, wat een bizarre nergens op gebaseerde vooroordelen.
Diegenen die rationeel en pragmatisch handelen niet, misschien een enkele extremist wel maar daar hoeven we ons weinig zorgen om te maken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is dan ook zo, of denk jij ook dat Westerse moslims hun zorgvuldig opgebouwde levens in het Westen te grabbel gaan gooien aan een 'organisatie' die andere moslims vermoordt?
Leg mij dan even uit waarom moslims die volledig in Nederland zijn opgegroeid, onze taal spreken, genieten van ons onderwijs, genieten van de vrijheid die ze hebben, etc. dit soort dingen zeggen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is dan ook zo, of denk jij ook dat Westerse moslims hun zorgvuldig opgebouwde levens in het Westen te grabbel gaan gooien aan een 'organisatie' die andere moslims vermoordt?
Alles gaat opzij voor het geloof.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een extremistische uitzondering en puberale stoerdoenerij?quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Leg mij dan even uit waarom moslims die volledig in Nederland zijn opgegroeid, onze taal spreken, genieten van ons onderwijs, genieten van de vrijheid die ze hebben, etc. dit soort dingen zeggen.
Scholier Mo wil naar Syrië als hij 18 is. Hij weet het zeker. Daar gaat hij strijden en dan krijgt hij ook zo'n kalasjnikov. ,,Jihad is echt vet!''
Van der Loo: ,,Leerlingen vonden het filmpje waarin de broers Kouachi agent Ahmed doodschoten 'echt kapot vet'. En ja, het is misschien zielig voor die twaalf doden, maar ze vonden dat de cartoonisten er toch echt zelf om hadden gevraagd. Ze hadden al een dreigbrief gekregen en gingen toch door. Eigen schuld."
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/33624/Aanslag-Parijs/article/detail/3830267/2015/01/15/Leerlingen-vmbo-vinden-de-jihad-echt-vet.dhtml
Een vmbo-leerling als standaard nemen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Leg mij dan even uit waarom moslims die volledig in Nederland zijn opgegroeid, onze taal spreken, genieten van ons onderwijs, genieten van de vrijheid die ze hebben, etc. dit soort dingen zeggen.
Scholier Mo wil naar Syrië als hij 18 is. Hij weet het zeker. Daar gaat hij strijden en dan krijgt hij ook zo'n kalasjnikov. ,,Jihad is echt vet!''
Van der Loo: ,,Leerlingen vonden het filmpje waarin de broers Kouachi agent Ahmed doodschoten 'echt kapot vet'. En ja, het is misschien zielig voor die twaalf doden, maar ze vonden dat de cartoonisten er toch echt zelf om hadden gevraagd. Ze hadden al een dreigbrief gekregen en gingen toch door. Eigen schuld."
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/33624/Aanslag-Parijs/article/detail/3830267/2015/01/15/Leerlingen-vmbo-vinden-de-jihad-echt-vet.dhtml
Lees het artikel even, het lijkt erop dat dit totaal geen uitzondering is maar dat een groot deel van de moslimjongeren er zo over denkt. Al zal niet iedereen zich er zo openlijk voor uitspreken. De situatie is hoe dan ook zeer zorgelijk. Je kan het a la PvdA wegwuiven en doen of het niets is maar dat verandert er niets aan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een extremistische uitzondering en stoerdoenerij?
Meer dan 55% van de scholieren doet VMBOquote:Op woensdag 4 februari 2015 16:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een vmbo-leerling als standaard nemen?
Dus hun ouders hebben een andere mening?quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een extremistische uitzondering en puberale stoerdoenerij?
Welnee, je zegt maar wat, onderbouwt niks en hebt een zeer negatief volledig bevooroordeeld beeld van andere mensen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Alles gaat opzij voor het geloof.
Ik wuif het niet weg maar ik denk wel dat het in veel gevallen puberale stoerdoenerij is wat lijkt op het fenomeen internetheld. Welk deel van hen zou echt die stap zetten? Er zullen er vast wel zijn die het doen maar ik verwacht net als EM dat de meeste jongeren zo gauw ze ietwat ouder worden in zullen zien dat het in ieder geval niet in hun eigen belang zou zijn als ze daarvoor kiezen. Bovendien verwesteren zij ook, of dat ze het willen of niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Lees het artikel even, het lijkt erop dat dit totaal geen uitzondering is maar dat een groot deel van de moslimjongeren er zo over denkt. Al zal niet iedereen zich er zo openlijk voor uitspreken. De situatie is hoe dan ook zeer zorgelijk. Je kan het a la PvdA wegwuiven en doen of het niets is maar dat verandert er niets aan.
Inderdaad. Ook als je naar criminaliteitscijfers kijkt zie je een scherpe daling na zo'n 25 jaar bij dit soort jongeren (veel van dit soort jongeren zijn overigens ook totaal geen Moslim meer van het kaliber zoals IS dat voorstaat). Het is veelzeggend dat zelfs degenen die wel gaan het vaak niet volhouden omdat ze geen smartphone meer mogen hebben en dat soort dingen. Kortom, ze zijn al veel te verwend om massaal zich in de ellende in Syrië te gaan storten. Dat zie je toch ook met Palestina? Ze hebben er allemaal een grote bek over, maar wie gaat er daadwerkelijk naartoe?quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wuif het niet weg maar ik denk wel dat het in veel gevallen puberale stoerdoenerij is wat lijkt op het fenomeen internetheld. Welk deel van hen zou echt die stap zetten? Er zullen er vast wel zijn die het doen maar ik verwacht net als EM dat de meeste jongeren zo gauw ze ietwat ouder worden in zullen zien dat het in ieder geval niet in hun eigen belang zou zijn als ze daarvoor kiezen. Bovendien verwesteren zij ook, of dat ze het willen of niet.
Niet; wegwuiven.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Lees het artikel even, het lijkt erop dat dit totaal geen uitzondering is maar dat een groot deel van de moslimjongeren er zo over denkt. Al zal niet iedereen zich er zo openlijk voor uitspreken. De situatie is hoe dan ook zeer zorgelijk. Je kan het a la PvdA wegwuiven en doen of het niets is maar dat verandert er niets aan.
Het feit dat iemand roept dat het de eigen schuld is van de cartoonisten, oftewel dat het stoer is om mensen die opkomen voor vrije meningsuiting af te maken, is sowieso schokkend. Dat heeft ook weinig met stoerdoenerij te maken, dat heeft te maken met hoe je tegen een samenleving aankijkt. Hun normen en waarden zijn duidelijk niet de onze en dat is zorgwekkend omdat ze wel in onze samenleving zijn opgegroeid en hier op school hebben gezeten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wuif het niet weg maar ik denk wel dat het in veel gevallen puberale stoerdoenerij is wat lijkt op het fenomeen internetheld. Welk deel van hen zou echt die stap zetten? Er zullen er vast wel zijn die het doen maar ik verwacht net als EM dat de meeste jongeren zo gauw ze ietwat ouder worden in zullen zien dat het in ieder geval niet in hun eigen belang zou zijn als ze daarvoor kiezen. Bovendien verwesteren zij ook, of dat ze het willen of niet.
Mooi gezegd.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:28 schreef Richestorags het volgende:
Het is veelzeggend dat zelfs degenen die wel gaan het vaak niet volhouden omdat ze geen smartphone meer mogen hebben en dat soort dingen. Kortom, ze zijn al veel te verwend om massaal zich in de ellende in Syrië te gaan storten. Dat zie je toch ook met Palestina? Ze hebben er allemaal een grote bek over, maar wie gaat er daadwerkelijk naartoe?
Gast, mijn bloedeigen vriendin (geen moslima, maar katholiek) riep dat exact uit.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het feit dat iemand roept dat het de eigen schuld is van de cartoonisten, oftewel dat het stoer is om mensen die opkomen voor vrije meningsuiting af te maken, is sowieso schokkend. Dat heeft ook weinig met stoerdoenerij te maken, dat heeft te maken met hoe je tegen een samenleving aankijkt. Hun normen en waarden zijn duidelijk niet de onze en dat is zorgwekkend omdat ze wel in onze samenleving zijn opgegroeid en hier op school hebben gezeten.
Goed, kijk maar eens even wat er door de eeuwen gebeurde met de religie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, je zegt maar wat, onderbouwt niks en hebt een zeer negatief volledig bevooroordeeld beeld van andere mensen.
En jij wilde terugkeren naar Nederland? Er wonen bijna een miljoen moslims, dat wordt een vette "oorlog" dan, DUTCHKO...![]()
Dan mag je wel eens een goed gesprek met je vriendin houden....quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gast, mijn bloedeigen vriendin (geen moslima, maar katholiek) riep dat exact uit.
"Terecht, die aanslag op die cartoonisten; met religie moet je niet spotten"
Toch zie ik dat lieve meisje nog niet in 2 miljoen jaar met een Kalashnikov andere mensen neermaaien en bovendien heeft ze een teringhekel aan de beginselen van islam (terecht; vanwege de vrouwonvriendelijkheid).
Dit inderdaadquote:Op woensdag 4 februari 2015 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan mag je wel eens een goed gesprek met je vriendin houden....
Vrijheid van meningsuiting toch?quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Eenzijdige beschouwing. Het conflict op de Balkan is vele vele malen complexer.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Goed, kijk maar eens even wat er door de eeuwen gebeurde met de religie.
Ik zal je het Bosnie scenario geven en wat er echt gebeurd is. (alhoewel de meeste mensen hier absoluut geen weet van hebben)
Kroatie splits zich af en raakt in conflikt met Servie
Izetbegovits, islamitische president van Bosnie (en gefinacieerd door SA), wenst de Islamitische staat Bosnie-Herzegovina uit te roepen via een referendum. (40 % moislims, de rest is kroaat, servier en wat montnegrijnen)
Oppositie (kroaten.serven etc) wensen dit absoliit niet! Sterker: de meeste Moslims wensen dit niet want zij weten al wat er gebeuren.
Izetbegovits zet door, oppositie boycot het referendum.
Referendum word gehouden en zowaar, de "bevolking" zegt JA.
Serven verzetten zich, Izetbegovic doodseskaders gaan op pad onder leiding van Nasar Oric en verwoesten een aantal "opstandige" servische dorpen in het Oosten.
Oorlog breekt uit op volle schaal. Ondanks dat de Islamlieten tegen het uitroepen van de Islamitische staat kiezen zij toch partij voor hun broeders.
Navo grijpt in.
Einde van het verhaal: Bosnie zelfstandig en is een broedplaats van radicale moslim fanaten.
Allemaal gebeurd in Europa.
Ik schrok er ook van.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Van der Loo lijkt de jihadplannen van Mo al uit zijn hoofd te hebben gepraat. Ze vertelde hem dat hij dan zijn smartphone moest inleveren en geen Red Bull meer mocht drinken. ,,Echt?'' reageerde Mo. ,,Wat een gekken. Zeker weten dat ik daar niet naartoe ga!''quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Weet jij uberhaupt wel iets van Bosnie af?quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eenzijdige beschouwing. Het conflict op de Balkan is vele vele malen complexer.
De mensen daar waren in staat om hun eigen familieleden te vermoorden, zoveel haat en nijd heerste er.
En Bosnie nu? Prima land toch? Niks "broedplaats van moslimterroristen".
Werkelijk waar, jij zit zo vol haat en belachelijke vooroordelen, dat ik me afvraag hoe jij gaat aarden in Nederland...
Dat is niet helemaal hoe het gebeurd is maar goed. Ten eerste vochten de Moslims ook onderling in Bosnië. Een deel van de Moslims wilden een eigen staat voor de Bosniakken (Bosnische Moslims) en een deel wilde dit niet. De aanslag op de markt in Sarajevo is hoogstwaarschijnlijk door radicale Moslims gepleegd en niet door Serven.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Goed, kijk maar eens even wat er door de eeuwen gebeurde met de religie.
Ik zal je het Bosnie scenario geven en wat er echt gebeurd is. (alhoewel de meeste mensen hier absoluut geen weet van hebben)
Kroatie splits zich af en raakt in conflikt met Servie
Izetbegovits, islamitische president van Bosnie (en gefinacieerd door SA), wenst de Islamitische staat Bosnie-Herzegovina uit te roepen via een referendum. (40 % moislims, de rest is kroaat, servier en wat montnegrijnen)
Oppositie (kroaten.serven etc) wensen dit absoliit niet! Sterker: de meeste Moslims wensen dit niet want zij weten al wat er gebeuren.
Izetbegovits zet door, oppositie boycot het referendum.
Referendum word gehouden en zowaar, de "bevolking" zegt JA.
Serven verzetten zich, Izetbegovic doodseskaders gaan op pad onder leiding van Nasar Oric en verwoesten een aantal "opstandige" servische dorpen in het Oosten.
Oorlog breekt uit op volle schaal. Ondanks dat de Islamlieten tegen het uitroepen van de Islamitische staat kiezen zij toch partij voor hun broeders.
Navo grijpt in.
Einde van het verhaal: Bosnie zelfstandig en is een broedplaats van radicale moslim fanaten.
Allemaal gebeurd in Europa.
Ik heb de Balkanoorlog meegemaakt in mijn jeugd. Ben nog niet in het land geweest.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:36 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Weet jij uberhaupt wel iets van Bosnie af?
Welnee, jij ziet niet "hoe de wereld denkt". Jij gaat af op de bias van Massamedia die dat jou inprenten. En je hebt wel haat; je gelooft werkelijk dat miljoenen mensen zich tegen jou (en andere niet-moslims) gaan keren. Daarmee heb je dus een enorm wantrouwen in andere mensen, alleen gebaseerd op gecherrypickte voorbeelden uit het verleden en een enorme mediabias.quote:Ik zit niet vol haat maar zie hoe de wereld en de mensen denken en handelen.
Ja, hoeveel zijn dat er? Wensen is trouwens onschuldig; het is geen daad, maar vrijheid van meningsuiting.quote:Haat vind je bij intolerante gelovigen die andere mensen dood wensen omdat zij zich beledigt voelen....
Gelukkig reageer jij in elke post erg vriendelijk en positief naar anderen toequote:Op woensdag 4 februari 2015 16:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, je zegt maar wat, onderbouwt niks en hebt een zeer negatief volledig bevooroordeeld beeld van andere mensen.
En jij wilde terugkeren naar Nederland? Er wonen bijna een miljoen moslims, dat wordt een vette "oorlog" dan, DUTCHKO...![]()
Klopt maar DAT krijg je NOOIT te horen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal hoe het gebeurd is maar goed. Ten eerste vochten de Moslims ook onderling in Bosnië. Een deel van de Moslims wilden een eigen staat voor de Bosniakken (Bosnische Moslims) en een deel wilde dit niet. De aanslag op de markt in Sarajevo is hoogstwaarschijnlijk door radicale Moslims gepleegd en niet door Serven.
Overigens hebben de gematigde Bosnische Moslims, die veruit in de meerderheid zijn (Bosnische Moslims zijn nog meer seculier dan Turken, zij drinken allemaal en dragen zeer zelden een hoofddoek) erg veel last van de radicale strijders die hen kwamen helpen tijdens de oorlog (voornamelijk Saudi-Arabië en Iran). Deze vinden dat de Bosnische Moslims veel te verwesterd zijn.
Ach je bent nog niet zo oud? Ik zat er naast, in Bulgarije. Heb heel wat gezien, meegemaakt en gehoord.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb de Balkanoorlog meegemaakt in mijn jeugd. Ben nog niet in het land geweest.
[..]
Welnee, jij ziet niet "hoe de wereld denkt". Jij gaat af op de bias van Massamedia die dat jou inprenten. En je hebt wel haat; je gelooft werkelijk dat miljoenen mensen zich tegen jou (en andere niet-moslims) gaan keren. Daarmee heb je dus een enorm wantrouwen in andere mensen, alleen gebaseerd op gecherrypickte voorbeelden uit het verleden en een enorme mediabias.
99% van de moslims leeft gewoon vredig zijn leven net als jij en ik.
[..]
Ja, hoeveel zijn dat er? Wensen is trouwens onschuldig; het is geen daad, maar vrijheid van meningsuiting.
Ja man, het is heel onschuldig. Vooral als het een meerderheid wordt, want het merendeel van de moslims staat natuurlijk niet achter de sharia.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:39 schreef El_Matador het volgende:
Ja, hoeveel zijn dat er? Wensen is trouwens onschuldig; het is geen daad, maar vrijheid van meningsuiting.
Daar gaat het niet om, het is vrij schokkend wanneer iemand (zeker je eigen vriendin) een mening heeft met de strekking: "Ik vind het terecht dat mensen zijn vermoord die puur uit satire een paar ludieke cartoons maken''quote:
relativeringsvermogen much? Wat voor extremist heb jij als vriendin? Ik zou mijzelf afvragen met wat voor partij je te maken hebt, dat soort uitspraken vind ik niet passen binnen een democratie. Vrijheid van religie, oké maar ook de vrijheid om religie te bekritiseren. En indien iemand vindt dat het bekritiseren van religie bestraft moet worden met de dood en terreuraanslagen, dan past diegene hier niet in de samenleving.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gast, mijn bloedeigen vriendin (geen moslima, maar katholiek) riep dat exact uit.
"Terecht, die aanslag op die cartoonisten; met religie moet je niet spotten"
Toch zie ik dat lieve meisje nog niet in 2 miljoen jaar met een Kalashnikov andere mensen neermaaien en bovendien heeft ze een teringhekel aan de beginselen van islam (terecht; vanwege de vrouwonvriendelijkheid).
Alle gelovigen zijn hetzelfde?quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach je bent nog niet zo oud? Ik zat er naast, in Bulgarije. Heb heel wat gezien, meegemaakt en gehoord.
De gelovige mens is een vreemd iets. Een kuddedier dat zich laat sturen op geloofs sentimenten en haatpredikers.
Maar goed.....
Ik ook maar dat is de prijs die je betaalt voor vvm.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het is vrij schokkend wanneer iemand (zeker je eigen vriendin) een mening heeft met de strekking: "Ik vind het terecht dat mensen zijn vermoord die puur uit satire een paar ludieke cartoons maken''
Niet alleen gelovige mensen zijn kuddedieren. Is het je ooit opgevallen dat voetgangers massaal de verkeersregels negeren zo gauw ze met een grote groep zijn, bijv. na een voetbalwedstrijd? Kuddegedrag. De meeste mensen hebben het.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach je bent nog niet zo oud? Ik zat er naast, in Bulgarije. Heb heel wat gezien, meegemaakt en gehoord.
De gelovige mens is een vreemd iets. Een kuddedier dat zich laat sturen op geloofs sentimenten en haatpredikers.
Maar goed.....
Ik denk dat die kinderen zeggen wat ze van hun ouders gehoord en meegekregen hebben hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van de moslims in het Westen? Zeker niet inderdaad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:45 schreef brojo het volgende:
het merendeel van de moslims staat natuurlijk niet achter de sharia.
Ja dat zeg ik toch ook? Maar degenen die niet volgen, vaak de intelligentia, worden dan ook medogenloos afgemaakt onder het mom "afvalligen".quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet alleen gelovige mensen zijn kuddedieren. Is het je ooit opgevallen dat voetgangers massaal de verkeersregels negeren zo gauw ze met een grote groep zijn, bijv. na een voetbalwedstrijd? Kuddegedrag. De meeste mensen hebben het.
Het lijkt niet uit te maken waar ik mijn info vandaan haal, jij gaat toch wel zeggen dat ik geïndoctrineerd ben door de mediaquote:Op woensdag 4 februari 2015 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Van de moslims in het Westen? Zeker niet inderdaad.
Waarom denk jij van wel??
Ze is niet eens zwaar katholiek, gaat niet naar de Kerk, bidt niet voor het eten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:46 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
relativeringsvermogen much? Wat voor extremist heb jij als vriendin? Ik zou mijzelf afvragen met wat voor partij je te maken hebt, dat soort uitspraken vind ik niet passen binnen een democratie. Vrijheid van religie, oké maar ook de vrijheid om religie te bekritiseren. En indien iemand vindt dat het bekritiseren van religie bestraft moet worden met de dood en terreuraanslagen, dan past diegene hier niet in de samenleving.
Daar zijn onderzoeken naar gedaan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Van de moslims in het Westen? Zeker niet inderdaad.
Waarom denk jij van wel??
Wees bang, heb vooral veel wantrouwen en beschuldig miljoenen mensen ervan terroristenvriendjes te zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |