Link naar het volledige filmpje: http://www.dumpert.nl/med(...)ordaanse_piloot.htmlquote:Jordanië bevestigt dat Islamitische Staat de Jordaanse piloot die was gegijzeld, heeft gedood. De terreurgroep heeft een video verspreid waarop beelden te zien zijn van een gruwelijke executie; de piloot wordt in brand gestoken.
Op de video van 22 minuten is onder meer te zien dat de piloot langs de plekken wordt geleid die hij zou hebben gebombardeerd. De commentaarstem bij de film zegt onder meer dat de Jordaanse regering een "agent van de zionisten" is.
De video eindigt met beelden waarop de piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat en sterft. De authenticiteit van de video is niet bevestigd, maar volgens correspondent Sander van Hoorn lijkt dat het geval te zijn.
Koning Abdullah
Een familielid van de piloot zegt tegen persbureau Reuters dat de topman van het Jordaanse leger de boodschap heeft overgebracht dat IS de piloot heeft gedood.
De Jordaanse koning Abdullah was in de Verenigde Staten toen het nieuwe bekend werd. Hij breekt zijn bezoek af om terug te keren naar zijn land.
Een woordvoerder van het Jordaanse leger zegt overigens dat de piloot al op 3 januari is gedood. Waar hij dat op baseert, is onduidelijk.
De piloot viel eind december in handen van IS. Hij stortte met zijn straaljager neer in het water bij de Syrische stad Raqqa, de hoofdstad van het door IS uitgeroepen kalifaat.
Jordanië maakt deel uit van de internationale coalitie die de terreurgroep bestrijdt.
De piloot was een van de zestien buitenlandse gijzelaars die in handen zijn van IS.
http://nos.nl/artikel/201(...)levend-verbrand.html
Alle geëxecuteerden reageerden stoïcijns, dat schijnt een hele normale menselijke reactie te zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:50 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, want mensen die tot dood verbranden kunnen dat nog berichten op het internet.
De zenuwen van je huid verbranden idd vrij snel en je voelt je huid wellicht niet meer, maar zenuwen die diep liggen en de viscerale sensibiliteit doorgeven (van darmen, buikvlies, pericard, hersenvliezen etc) blijven denk ik wel over nadat je al dood bent.
Ik geloof dus niet zo in: eerst pijn en dan vrolijk al brandend rondlopen om vervolgens te sterven. Volgens mij is de hele rit pijnlijk.
Daarnaast vind ik hem vreemd reageren. Zou jij niet even 20cm springen en de kooi aan de bovenkant vastpakken en jezelf optrekken van de grond? Niet dat je het dan alsnog overleeft want door de hitte laat je wel los of je krijgt een kogel, maar vind de reactie vrij contra-instinctief.
Hij probeert zichzelf ook niet 1 keer 'uit te slaan', wat een vrij logische reactie is. Hij loopt een beetje te ijsberen al fikkend. Nogmaals, ondanks dat het echt kan zijn, komt het nogal nep over.
Of gezien de eerdere discussie een nieuw te openen (we love) gore-subforum?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:57 schreef LouisLitt het volgende:
Kunnen we deze niet verplaatsen naar rubriekje [Film, TV, Radio]?
necklacingquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef SuicideErrorist het volgende:
In bepaalde Afrikaanse landen zijn er toch ook vaak mensen levend verbrand dmv een autoband met benzine om iemands nek te binden oid? Heb net even gegoogled maar kan de term niet vinden.
Denk dat de meeste mensen wel geloven in het eigen gelijk. Daarbij dit is het internet:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Aluhoedjes zoals matador menen dat ze slimmer zijn dan anderen en dat zij zo'n beetje het alleenrecht hebben op hoe de wereld in elkaar steekt
Oh ja, dat bedoel ik.quote:
Ik begrijp nooit dat mensen bewust naar dit soort gruwelijkheden kijken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:57 schreef LouisLitt het volgende:
Kunnen we deze niet verplaatsen naar rubriekje [Film, TV, Radio]?
Ik herken Hans Teeuwen in je postquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Aluhoedjes zoals matador menen dat ze slimmer zijn dan anderen en dat zij zo'n beetje het alleenrecht hebben op hoe de wereld in elkaar steekt
Het is het eerste IS-filmpje dat ik zie. Heb het gekeken omdat het besproken werd. En het is wel zo handig om te weten waar het over gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:05 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik begrijp nooit dat mensen bewust naar dit soort gruwelijkheden kijken.En vervolgens ook nog durven te beweren dat het fake is. Heel naar.
Complotdenkers denken verder, IS bestaat niet. Het zijn de Amerikanen samen met de Mossad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zou IS faken die gast in de fik te steken?
was niet de bedoelingquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik herken Hans Teeuwen in je post
Nja, wij hebben verder geen idee hoe een mens reageert als hij opgesloten zit in een kooi en een vuurzee nadert. Je weet namelijk dat je er toch aan gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zag er heel vreemd uit vond ik ook. Net alsof t een film was. Maar denk jammer genoeg dat het echt is, al vroeg ik het me wel af toen ik het zag
Die lui hebben weken vast gezeten. Waar betreft deze getrainde soldaat. Die wist waarschijnlijk allang waar zijn lot was.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nja, wij hebben verder geen idee hoe een mens reageert als hij opgesloten zit in een kooi en een vuurzee nadert. Je weet namelijk dat je er toch aan gaat.
Ook bij die onthoofdingen zag je een soort berusting. Je zag pas een reactie bij het moment supreme, net als in dit filmpje.
Als dit een "complot" is zijn ze heus professioneel genoeg om eenprofessionele executiefilm te maken. Denk je echt dat "internetexperts" als El Matador wel ff een complot van zo een formaat kunnen ontmaskeren vanuit de zolderkamer?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zag er heel vreemd uit vond ik ook. Net alsof t een film was. Maar denk jammer genoeg dat het echt is, al vroeg ik het me wel af toen ik het zag
Hmm maar dan nog, als je hem toch dood gaat maken waarom zou je het dan nep doen in plaats van hem echt in brand steken?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Complotdenkers denken verder, IS bestaat niet. Het zijn de Amerikanen samen met de Mossad.
Ik denk ook dat het echt is. En waarom als een film gefilmd? Ik denk dat ze trots zijn op hun daden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Necklacing.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef SuicideErrorist het volgende:
In bepaalde Afrikaanse landen zijn er toch ook vaak mensen levend verbrand dmv een autoband met benzine om iemands nek te binden oid? Heb net even gegoogled maar kan de term niet vinden.
De gedachte alleen al dat je daar staat en je ziet die vlammen zich razendsnel omhoog werken om je in een paar sec in een vuurzee te veranderen. Brr. Laat staan wat voor verschrikkelijke pijn het geeft...
Nee, ik vind dat je het wel in perspectief moet zien vanuit propaganda. Dit is natuurlijk dé waarschuwing voor elke IS-tegenstander. Angst zaaien in oorlog = macht vergaren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Waarom is deze hoofdstad nog niet van noord tot zuid plat gelegd? Wanneer gaat het Westen zijn zogenaamde heroïsche moraal een keer opzij zetten en kosten wat het kosten IS bestrijden, desnoods met biologische wapens?quote:De piloot viel eind december in handen van IS. Hij stortte met zijn straaljager neer in het water bij de Syrische stad Raqqa, de hoofdstad van het door IS uitgeroepen kalifaat.
Dan kan het toch ook echt zijn waarna er een mooi propaganda filmpje van gemaakt wordt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je het wel in perspectief moet zien vanuit propaganda. Dit is natuurlijk dé waarschuwing voor elke IS-tegenstander. Angst zaaien in oorlog = macht vergaren.
Genoeg reden om dingen te vervalsen.
Nogmaals; ik en volgens mij el matador zeggen niet met alle zekerheid dat het nep is...des te frappanter vind ik alle reacties dat het wel echt moét zijn. In casu ben ik een agnost: ik weet het gewoon niet, maar het ziet er -laten we wel wezen- meer uit als een filmpje wat middelbare scholieren in elkaar knutselen dan een authentieke verbranding.
Waarom ben je dan opeens gek en alujoedje als je twijfel over de echtheid?
Er wonen mss ook burgers?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom is deze hoofdstad nog niet van noord tot zuid plat gelegd? Wanneer gaat het Westen zijn zogenaamde heroïsche moraal een keer opzij zetten en kosten wat het kosten IS bestrijden, desnoods met biologische wapens?
Ja, dat kan ook ja.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan kan het toch ook echt zijn waarna er een mooi propaganda filmpje van gemaakt wordt?
Omdat er 10x meer onschuldige burgers dan varkens wonen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom is deze hoofdstad nog niet van noord tot zuid plat gelegd? Wanneer gaat het Westen zijn zogenaamde heroïsche moraal een keer opzij zetten en kosten wat het kosten IS bestrijden, desnoods met biologische wapens?
Nou nee, als je het er nep uit vindt zien is dat allemaal prima. Maar ga het dan niet als waarheid verkopen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is het eerste IS-filmpje dat ik zie. Heb het gekeken omdat het besproken werd. En het is wel zo handig om te weten waar het over gaat.
Waarom zou je niet "durven" beweren dat het er fake uitziet (is, kan ik niet beoordelen)?
Is dat een taboe ofzo? Zoiets als pedofilie op die universiteit laatst?
Ik geloof dat terroristen van IS ook geen burgers sparen, waarom zouden wij dat dan wel doen? Beetje oneerlijke strijd dan, wij moet uitgekiend de IS soldaten pakken, terwijl zij lukraak alles afmaken wat geen IS is.quote:
Omdat het ingrijpen van het westen deze bende in eerste instantie al veroorzaakt heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Beetje goodwill kweken héquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik geloof dat terroristen van IS ook geen burgers sparen, waarom zouden wij dat dan wel doen? Beetje oneerlijke strijd dan, wij moet uitgekiend de IS soldaten pakken, terwijl zij lukraak alles afmaken wat geen IS is.
Dat kun je precies zo zeggen over het als waarheid verkopen dat het echt "moet" zijn, zoals hier aan de lopende band gebeurt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou nee, als je het er nep uit vindt zien is dat allemaal prima. Maar ga het dan niet als waarheid verkopen.
En omdat jij denkt dat IS dat doet, moeten wij ook maar alle onschuldige burgers ombrengen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik geloof dat terroristen van IS ook geen burgers sparen, waarom zouden wij dat dan wel doen? Beetje oneerlijke strijd dan, wij moet uitgekiend de IS soldaten pakken, terwijl zij lukraak alles afmaken wat geen IS is.
Wat bedoel je? Dat zag Westen altijd al, sterker nog dat is de nieuwe manier van dealen met die landen, althans door de VS. Oftewel, de regering omver werpen, het land in chaos achter laten en met de noorderzon vertrekken zodat de boel daar elkaar vooral afmaakt en Westerse soldaten gespaard blijven. Neemt niet weg dat het westen niet van zich af mag bijten als ze steeds onschuldige mensen (zoals journalisten) van ons blijven afmaken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:20 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Omdat het ingrijpen van het westen deze bende in eerste instantie al veroorzaakt heeft.
Het omverwerpen van regeringen (dictaturen) zonder daar een nieuwe voor in de plaats te stellen levert een machtsvacuüm op waardoor iedereen die het wil de macht kan grijpen. Zoals IS.
Dergelijk ingrijpen is veel meer dan de oude regering omver werpen, dat is iets wat het westen nu pas ziet.
Want dat is je dagelijkse werk? Kijken hoe mensen opfikken achter in je tuin?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je het wel in perspectief moet zien vanuit propaganda. Dit is natuurlijk dé waarschuwing voor elke IS-tegenstander. Angst zaaien in oorlog = macht vergaren.
Nogmaals; ik en volgens mij el matador zeggen niet met alle zekerheid dat het nep is...des te frappanter vind ik alle reacties dat het wel echt moét zijn. In casu ben ik een agnost: ik weet het gewoon niet, maar het ziet er -laten we wel wezen- meer uit als een filmpje wat middelbare scholieren in elkaar knutselen dan een authentieke verbranding.
Volgens mij wil je sowieso gewoon die burgers aan je kant hebben staan. Als je ze argeloos omschiet ga je geen zieltjes winnen. Daarnaast is het ook niet helemaal ethisch verantwoord maar dat verschilt per persoonquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef agter het volgende:
[..]
En omdat jij denkt dat IS dat doet, moeten wij ook maar alle onschuldige burgers ombrengen?
Vertel eens, wat onderscheidt ons dan van IS?
Dat wij andere mensen niet ons geloof opleggen? Het onderscheidt dat we nu maken resulteert enkel in een zeer oneerlijke strijd waar IS enkel baat bij heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef agter het volgende:
[..]
En omdat jij denkt dat IS dat doet, moeten wij ook maar alle onschuldige burgers ombrengen?
Waarom zieltjes winnen? Waarom moeten die onschuldige moslimburgers aan onze kant staan?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:23 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Volgens mij wil je sowieso gewoon die burgers aan je kant hebben staan. Als je ze argeloos omschiet ga je geen zieltjes winnen. Daarnaast is het ook niet helemaal ethisch verantwoord maar dat verschilt per persoon
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat sommige mensen het gewoon niet willen geloven. Net zoals dat je een bizar ongeluk voor je ogen ziet voltrekken. Normaal zien we dit alleen in films en games.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want dat is je dagelijkse werk? Kijken hoe mensen opfikken achter in je tuin?
Soms moet je kwaad met kwaad bestrijden. De reden dat deze strijd tegen IS decennia lang gaat duren is omdat het Westen op de geciviliseerde moralistische manier oorlog voert en IS niet. Als een dergelijke strijd honderd jaar geleden zou plaatsvinden was het binnen een maand afgelopen, zeker met het krachtsverschil tussen het Westen en ISquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:24 schreef VeX- het volgende:
Haha, die alu hoedjes hier.
Duidelijk dat IS niet de enige zijn die een kronkel in hun kop hebben.
Precies. Daarom bleek ingrijpen in het midden-oosten later ook een mislukking. Het is was wel de manier waarop de VS handelde, maar daar komen ze nu blijkbaar op terug. De bedoeling is het creeëren van een stabiele situatie, je mengen in een situatie om wraak te nemen om journalisten, is niet het creeëren van een stabiele situatie en levert alleen maar meer geweld op.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat zag Westen altijd al, sterker nog dat is de nieuwe manier van dealen met die landen, althans door de VS. Oftewel, de regering omver werpen, het land in chaos achter laten en met de noorderzon vertrekken zodat de boel daar elkaar vooral afmaakt en Westerse soldaten gespaard blijven. Neemt niet weg dat het westen niet van zich af mag bijten als ze steeds onschuldige mensen (zoals journalisten) van ons blijven afmaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
Tsja, diezelfde vraag kan ik terugstellen, drogreden dus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want dat is je dagelijkse werk? Kijken hoe mensen opfikken achter in je tuin?
Je beseft dat door het uitroeien van een complete stad, icl burgers, met biologische wapens, je nog veel meer haat zaait?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat wij andere mensen niet ons geloof opleggen? Het onderscheidt dat we nu maken resulteert enkel in een zeer oneerlijke strijd waar IS enkel baat bij heeft.
Dat jij er ook nog een groot complot aan de haren bij gaat slepen ondersteunt je gepretendeerde objectiviteit niet echt...quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kun je precies zo zeggen over het als waarheid verkopen dat het echt "moet" zijn, zoals hier aan de lopende band gebeurt.
Zo klopt ie óók.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:25 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat sommige mensen het gewoon willen geloven.
Het is nep maar je brein wil het geloven zeg maar.
Tuurlijk moet je niet willens en wetens onschuldige burgers doden. Maar bij zulke oorlogen vallen er nou eenmaal onschuldige slachtoffers aan beide kanten. Deze lui kan je maar op één manier bestrijden en dat is geen fijne manier.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:22 schreef agter het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag iedere gevangen genomen IS-haatbaard ter plekke vernederd en letterlijk afgeslacht worden, de enige manier waarop deze tegenstander verslagen kan worden is door zelf nog bruter, gewelddadiger en nietsontziender op te treden. Voor geronselde west-Europese IS-ers, die op het punt staan om naar Syrië af te reizen, is de "Argentijnse oplossing" wat mij betreft ook prima.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je wilt tocht geen conflicten meer met die gasten?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom zieltjes winnen? Waarom moeten die onschuldige moslimburgers aan onze kant staan?
Kind toch, alsof wij ooit geliefd zullen zijn bij dat volk....de naïviteitquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:27 schreef agter het volgende:
[..]
Je beseft dat door het uitroeien van een complete stad, icl burgers, met biologische wapens, je nog veel meer haat zaait?
Wat schiet dat op?
Hehe, wat jij wil, El Matadorquote:
Wij zullen altijd conflicten blijven hebben met die gasten want zijn accepteren niet dat wij niet hun islam aanhangen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:28 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Je wilt tocht geen conflicten meer met die gasten?
Zoals je in mijn andere post leest bereid je de weg voor een volgende club idioten. groepen die nu burger zijn dus. Als je daar al ruzie mee hebt voordat ze aan de macht zijn gebeurt exact het zelfde.
Dat wij geliefd worden? Dat zou me aan mijn reet roesten. Het gaat erom dat dan de volgende groep wel weer op staat. Met nog meer haat, en terecht als jij steden met biologische wapens wilt uitroeien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kind toch, alsof wij ooit geliefd zullen zijn bij dat volk....de naïviteit
- ik sleep er niks bijquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij er ook nog een groot complot aan de haren bij gaat slepen ondersteunt je gepretendeerde objectiviteit niet echt...
Niet allemaal, maar door ingrijpen van het westen zijn het wel de idioten die jij nu omschrijft die nu aan de macht zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wij zullen altijd conflicten blijven hebben met die gasten want zijn accepteren niet dat wij niet hun islam aanhangen.
Dat gebeurt toch wel, ongeacht hoe hard wij wel of niet ingrijpenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:31 schreef agter het volgende:
[..]
Dat wij geliefd worden? Dat zou me aan mijn reet roesten. Het gaat erom dat dan de volgende groep wel weer op staat.
Wel allemaal, alleen hun aanpak is misschien anders. Het is hoe dan ook een kwestie van tijd. We hebben momenteel totaal geen last van Iran bijvoorbeeld, maar geeft ze een drietal atoombommen en de rapen zijn gaar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:31 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar door ingrijpen van het westen zijn het wel de idioten die jij nu omschrijft die nu aan de macht zijn.
Dus dan maar uitroeien met biologische wapens?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch wel, ongeacht hoe hard wij wel of niet ingrijpen
Je zegt net dat we moeten ingrijpen maar nu maakt dat volgens jou opeens niks uit. Welke mening vertegenwoordig je nou?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch wel, ongeacht hoe hard wij wel of niet ingrijpen
Oorlog is oorlog. Het heeft niet mijn voorkeur, maar ze moeten zich wel realiseren dat als ze oorlog zoeken ze die kunnen krijgen. Het gezag voor het Westen is totaal verdwenen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:33 schreef agter het volgende:
[..]
Dus dan maar uitroeien met biologische wapens?
Dan heb ik liever de vredelievender aanpak, dus geen IS. Met een theetafel gesprekje heb ik geen probleem. Wat is precies je punt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wel allemaal, alleen hun aanpak is misschien anders. Het is hoe dan ook een kwestie van tijd. We hebben momenteel totaal geen last van Iran bijvoorbeeld, maar geeft ze een drietal atoombommen en de rapen zijn gaar.
We zijn erg geliefd bij landen als Saoedi-Arabië, Jordanië en Qatarquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kind toch, alsof wij ooit geliefd zullen zijn bij dat volk....de naïviteit
Ja, gek he? Dat je uberhaupt "ontzag" (niet "gezag") voor het Westen bepleit, is al erg genoeg.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:34 schreef Shreyas het volgende:
Het gezag voor het Westen is totaal verdwenen.
Kijk even waar ik op reageer. Er zal na IS een volgende groep opstaan. Als we die uitroeien gebeurt dat, als we IS ontmantelen door de sleutelfiguren af te maken gebeurt dat, als we lief zijn voor die burgers en 90% van alle burgers aan onze kant weten te krijgen zal die 10% zich verenigen en een nieuwe groep vormenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:33 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Je zegt net dat we moeten ingrijpen maar nu maakt dat volgens jou opeens niks uit. Welke mening vertegenwoordig je nou?
Ja, dat is meteen over als we ze geen miljarden euro's/dollars meer geven voor hun olie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
We zijn erg geliefd bij landen als Saoedi-Arabië, Jordanië en Qatar
Dus jouw oplossing is een oorlog tot dat er maar één groep mensen over is?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk even waar ik op reageer. Er zal na IS een volgende groep opstaan. Als we die uitroeien gebeurt dat, als we IS ontmantelen door de sleutelfiguren af te maken gebeurt dat, als we lief zijn voor die burgers en 90% van alle burgers aan onze kant weten te krijgen zal die 10% zich verenigen en een nieuwe groep vormen
Ja, want in Jordanie is er totaal geen toerisme.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, dat is meteen over als we ze geen miljarden euro's/dollars meer geven voor hun olie.
Moeten we nu wel of niet volgens jou ingrijpen door complete steden uit te moorden?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Oorlog is oorlog. Het heeft niet mijn voorkeur, maar ze moeten zich wel realiseren dat als ze oorlog zoeken ze die kunnen krijgen. Het gezag voor het Westen is totaal verdwenen.
Dan nog is het veel aannemelijker dat die piloot daadwerkelijk levend verbrand is en dat wat multimedia-autisten van ISIS het 'fraai' hebben willen verpakken in zo'n filmpje (die dus door miljoenen mensen bekeken moest worden).quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef starla het volgende:
[..]
Ze zijn onze bondgenoten, en dat heeft niks met olie te maken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, dat is meteen over als we ze geen miljarden euro's/dollars meer geven voor hun olie.
Tot er geen mensen meer over zijn die een dergelijke groep kunnen vormenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:37 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Dus jouw oplossing is een oorlog tot dat er maar één groep mensen over is?
Jawel en in Dubai ook, want iedereen wil dat gebouw zien dat 800 meter hoog is, betaald met oliegeld. Als hun geld (olie) op is kunnen ze dat gebouw nooit meer onderhouden en zal ook het toerisme afnemenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, want in Jordanie is er totaal geen toerisme.
Dat kan iedereen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tot er geen mensen meer over zijn die een dergelijke groep kunnen vormen
Natuurlijk kunnen we hierover discussiëren en ik kan je proberen te overtuigen van een andere aanpak dan een slepende oorlog. Maar dat gaan we niet doen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tot er geen mensen meer over zijn die een dergelijke groep kunnen vormen
In eerste instantie juich ik jouw aanpak ook toe, maar je moet je wel realiseren dat dat 40-50 jaar kan gaan duren. Hoeveel onschuldige burgers uit het Westen moeten daarvoor sneuvelen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:39 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we hierover discussiëren en ik kan je proberen te overtuigen van een andere aanpak dan een slepende oorlog. Maar dat gaan we niet doen.
Mensen zoals jij maken me een beetje bang.
Jij weet er nogal wat van zeg.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jawel en in Dubai ook, want iedereen wil dat gebouw zien dat 800 meter hoog is, betaald met oliegeld. Als hun geld (olie) op is kunnen ze dat gebouw nooit meer onderhouden en zal ook het toerisme afnemen
Aangenomen dat Hebdo, Londen en Madrid echt zijn, hoeveel "onschuldige Westerse slachtoffers" hebben we het uberhaupt over?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In eerste instantie juich ik jouw aanpak ook toe, maar je moet je wel realiseren dat dat 40-50 jaar kan gaan duren. Hoeveel onschuldige burgers uit het Westen moeten daarvoor sneuvelen?
Ja, want technologisch en wetenschappelijk gezien loopt het land voorop. Elke ingenieur en architect is tot nu toe een buitenlander (vaak uit Europa of VS) die belachelijk veel betaald wordt met hun oliegeld. Het zijn geen progressieve innovatieve landen die bekend staan om hun visie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij weet er nogal wat van zeg.
Denk jij nou echt dat die landen wachten tot de olie "op" is? En dan ineens instorten? Welnee, die innoveren net zo goed en zorgen voor gigantische zonnepanelen in de uitgestrekte woestijn.
Dat is de omgekeerde besluitvorming die jij nu doet (mevto'en zoals we dat bij defensie noemen) er gebeurt iets en voor die gebeurtenis wordt een reden verzonnen. Terwijl de werkelijke road to war vaak heel anders is en van toevalligheden aanelkaar hangt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- ik sleep er niks bij
- ik heb geen "groot complot" in gedachten
Wat ik wel heb gedaan, is de belangen uitgestippeld. Die zijn redelijk duidelijk te vatten. En uiteindelijk bepalen belangen veel meer dan welk godje mensen in geloven. Al is dat laatste een makkelijke facade om je achter te verschuilen.
Oorlogen gaan om enorme belangen. In dit geval vooral olie, toegang tot olie en de bescherming van de staat Israel.
Nu, je kunt het met dat Westerse imperialisme eens zijn, erachter staan, maar dat maakt het niet minder waar.
Hoe de lijnen precies liggen, weet ik niet en kunnen wij helemaal niet weten. Daarom is er ook niet "een groot complot" te ontrafelen, wij simpele burgers hebben geen toegang tot voldoende kennis erover.
Het enige wat je kan doen is de MSM-versie kritisch bekijken.
Als atheist dus, die "god" afwijst omdat de berichtgeving erover niet overtuigend (genoeg) is. Dat maakt niet dat je gelijk een kwantumfysicus moet zijn die de hele Big Bang tot in de kleine details kan verklaren.
Ja, maar wat is je punt? Dat zij graag willen sterven voor hun geloof wisten we al, wij denken daar alleen anders over.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aangenomen dat Hebdo, Londen en Madrid echt zijn, hoeveel "onschuldige Westerse slachtoffers" hebben we het uberhaupt over?
Ik denk dat de tellers:
• moslims vermoorden moslims
• Westerlingen vermoorden moslims
toch echt net wat hoger uitvallen dan:
• moslims vermoorden Westerlingen
Als je daar niet heen gaat op vakantie, merk me niets van die 'oorlog'..quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In eerste instantie juich ik jouw aanpak ook toe, maar je moet je wel realiseren dat dat 40-50 jaar kan gaan duren. Hoeveel onschuldige burgers uit het Westen moeten daarvoor sneuvelen?
Westerlingen doden onschuldige moslims ofquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aangenomen dat Hebdo, Londen en Madrid echt zijn, hoeveel "onschuldige Westerse slachtoffers" hebben we het uberhaupt over?
Ik denk dat de tellers:
Dat men buitenlandse expertise inhuurt is heel normaal. Dat men dik betaalt ook. Gebeurt in zoveel landen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, want technologisch en wetenschappelijk gezien loopt het land voorop. Elke ingenieur en architect is tot nu toe een buitenlander (vaak uit Europa of VS) die belachelijk veel betaald wordt met hun oliegeld. Het zijn geen progressieve innovatieve landen die bekend staan om hun visie.
Trek jij die ook in twijfel?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Westerse militairen gaan ook in dienst terwijl ze weten dat een ongewissen dood op hen kan wachten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, maar wat is je punt? Dat zij graag willen sterven voor hun geloof wisten we al, wij denken daar alleen anders over.
Nee, ik doe geen "besluitvorming".quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is de omgekeerde besluitvorming die jij nu doet (mevto'en zoals we dat bij defensie noemen) er gebeurt iets en voor die gebeurtenis wordt een reden verzonnen. Terwijl de werkelijke road to war vaak heel anders is en van toevalligheden aanelkaar hangt.
Oke, laat ik dan maar met de deur in huis vallen en je vertellen wat er niet klopt aan je theorieën. Je hebt het steeds over "wij" en "zij". Alsof het een strijd is tussen het Westen en de Arabische of Islamitische wereld. Dat is niet zo. Verdiep je eens in geopolitiek en de verschillende machtsblokken in het MO.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, want technologisch en wetenschappelijk gezien loopt het land voorop. Elke ingenieur en architect is tot nu toe een buitenlander (vaak uit Europa of VS) die belachelijk veel betaald wordt met hun oliegeld. Het zijn geen progressieve innovatieve landen die bekend staan om hun visie.
Het schijnt dat de Amerikaanse Federatie van Drones, de befaamde AFD, jawel, serieuze plannen heeft voor een staking. Het komt nu wel héél dichtbij voor hun, aldus een woordvoerder.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef starla het volgende:
[..]
Als het alleen Westerse militairen waren die sneuvelden had je een punt, ik geloof alleen niet dat er in Parijs enkel militairen zijn dood gegaanquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:45 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Westerse militairen gaan ook in dienst terwijl ze weten dat een ongewissen dood op hen kan wachten.
Dat jij daar anders over denkt betekent niet dat je voor anderen kan spreken
Wacht, londen en madrid zijn niet echt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat de tellers:
Theoretisch heb je gelijk, in de praktijk zijn er weinig moslims die dol zijn op het Westen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:46 schreef Peunage het volgende:
Alsof het een strijd is tussen het Westen en de Arabische of Islamitische wereld. Dat is niet zo. Verdiep je eens in geopolitiek en de verschillende machtsblokken in het MO.
Zeer waarsch. niet, maar laten we eens gek doen en aannemen dat er 7/7 2005 wel een aanslag in Londen plaatsvond.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wacht, londen en madrid zijn niet echt?
Londen schijnen wel grote vragen over te zijn. Madrid weet ik niet en wat ik van Hebdo gezien heb komt het erg gespeeld over.quote:
Door jouw betere alternatief, een flinke oorlog, zullen meer westerse slachtoffers vallen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als het alleen Westerse militairen waren die sneuvelden had je een punt, ik geloof alleen niet dat er in Parijs enkel militairen zijn dood gegaan
Als wij goed oorlog voeren hoeven er weinig westerse slachtoffers te vallenquote:Op woensdag 4 februari 2015 00:49 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Door jouw betere alternatief, een flinke oorlog, zullen meer westerse slachtoffers vallen.
Hoe tragisch de westerse doden ook zijn, het zijn geen duizenden westerlingen die omkomen door radicaal geweld.
Je hebt echter wel een verhaal verzonnen waarom het zo is en gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik doe geen "besluitvorming".
"The only limit is your own imagination"quote:Ik bekijk het nieuws kritisch, zie mijn onderschrift. Dat wil niet zeggen dat ik "een complottheorie aanhang". Sowieso, ik en iets aanhangen.
Theoretisch heb ik gelijk en in de praktijk ook. Het Midden-Oosten is een zooitje en het heeft niks te maken mst haat voor het Westen. Dat is eerder gevolg dan oorzaak.quote:Op woensdag 4 februari 2015 00:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Theoretisch heb je gelijk, in de praktijk zijn er weinig moslims die dol zijn op het Westen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |