http://www.nu.nl/media/39(...)ij-nos-journaal.htmlquote:Een man is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.
De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal is onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.
"In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO1.
Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.
Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.
Het soort kinderen dat er net als pappa enthousiast "allahu ahkbar!" joelend bijstaat, filmende telefoon in de hand, als wat dappere "strijders"/"mujahideen" temidden van een grote heterogene groep "boze mannen" een vastgebonden weerloze bejaarde priester onthoofden? Het soort vrouw dat als aan de lopende band meer van deze kinderen/jonge strijders baart?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Grapjas. Dus je keurt dit soort verschrikkelijke daden waarbij dagelijks kinderen en vrouwen omkomen goed. Maar iemand die met een neppistool een boodschap wil vertellen aan het nederlandse volk is terrorisme?????
Want? De beveiliger kan niks tegen een wapen hè.. Of neem jij het risico dat je neergeschoten wordt?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:01 schreef Onnoman het volgende:
maar toch nog even voor de goede orde..
een beveiliger die iemand naar binnen loodst met een wapen..
dan ben je toch incompetent of zie ik dat verkeerd?
Dat meen je toch zeker niet? Zou jij dat terecht vinden? Een werkstraf van 200 uur lijkt mij een rechtvaardige straf.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat wordt dus een jaartje of 7 TBS. Daarna een jaartje of 50 een uitkering. (Die komt nooit meer aan het werk). Ik denk dat ik nogal laag zat met 1 miljoen Euro kosten.
Ligt er geheel aan of hij een psychose had en toerekeningsvatbaar was/is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat meen je toch zeker niet? Zou jij dat terecht vinden? Een werkstraf van 200 uur lijkt mij een rechtvaardige straf.
Het is meer het beveiligingsbeleid dat hier finaal gefaald heeft/ontmaskerd is als de grap dat het kennelijk is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:05 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Want? De beveiliger kan niks tegen een wapen hè.. Of neem jij het risico dat je neergeschoten wordt?
Aha hier komt racisme om de hoek kijken. Wie heeft er nou waanideeen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het soort kinderen dat er net als pappa enthousiast "allahu ahkbar!" joelend bijstaat, filmende telefoon in de hand, als wat dappere "strijders"/"mujahideen" temidden van een grote heterogene groep "boze mannen" een vastgebonden weerloze bejaarde priester onthoofden? Het soort vrouw dat als aan de lopende band meer van deze kinderen/jonge strijders baart?
Goed dat je je username eer aan doetquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Een kogel door zijn hoofd was rechtvaardig geweest.
Ik omschrijf hier een video die ik letterlijk zo gezien heb.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Aha hier komt racisme om de hoek kijken. Wie heeft er nou waanideeen?
Voor jou informatie, de meeste mensen in het Midden Oosten (of Azie of Afrika) zijn hele normale mensen al jij en ik die gewoon in vrede willen leven.
Dat jij het prima vind dat deze kinderen en vrouwen afgemaakt worden zegt genoeg over jou.
nee.. maar je kan een keuze maken..quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:05 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Want? De beveiliger kan niks tegen een wapen hè.. Of neem jij het risico dat je neergeschoten wordt?
Dwangverpleging lijkt me niet zo vreemd bij iemand die zoiets raars doet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat meen je toch zeker niet? Zou jij dat terecht vinden? Een werkstraf van 200 uur lijkt mij een rechtvaardige straf.
Hoezo? Als je met een neppistool TBS krijgt lijkt me dat echt belachelijk. Maar zal me niks verbazen als je kijkt hoe ze die waxinelichtgooier hebben behandeld. Schandalig.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:06 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ligt er geheel aan of hij een psychose had en toerekeningsvatbaar was/is.
effectief heeft deze man niks gedaan. alleen wat mensen bang gemaaktquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die waxinelichtgooier vind ik inderdaad een veel te hoge straf hebben gekregen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoezo? Als je met een neppistool TBS krijgt lijkt me dat echt belachelijk. Maar zal me niks verbazen als je kijkt hoe ze die waxinelichtgooier hebben behandeld. Schandalig.
Nee, als hij psychisch niet in orde is krijgt hij TBS, niet voor het hebben van een neppistool.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoezo? Als je met een neppistool TBS krijgt lijkt me dat echt belachelijk. Maar zal me niks verbazen als je kijkt hoe ze die waxinelichtgooier hebben behandeld. Schandalig.
Pertinente onzin dit, trouwens.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Voor jou informatie, de meeste mensen in het Midden Oosten (of Azie of Afrika) zijn hele normale mensen al jij en ik die gewoon in vrede willen leven.
Het is helemaal niet relevant of dat pistool echt is of niet, het gaat erom dat iemand zo gek in z'n hoofd is dat-ie bij een TV-station naar binnen loopt, daar mensen gijzelt en vervolgens zendtijd eist. Dan zit er duidelijk een dusdanig serieus steekje los dat behandeling me wel op z'n plaats lijkt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoezo? Als je met een neppistool TBS krijgt lijkt me dat echt belachelijk.
Krijg daar een beetje "one flew over the cuckoo's nest" gevoel bij.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dwangverpleging lijkt me niet zo vreemd bij iemand die zoiets raars doet.
Dat is gewoon niet waar. Hij heeft mensen gegijzeld!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:09 schreef Furdinand het volgende:
[..]
effectief heeft deze man niks gedaan. alleen wat mensen bang gemaakt
En als er straks bij jou op je werk zo iemand binnen komt lopen? Zeg je dat dan ook?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:09 schreef Furdinand het volgende:
[..]
effectief heeft deze man niks gedaan. alleen wat mensen bang gemaakt
Dat soort 'beveiliging' is meer gericht op toegangscontrole dan dat ze echt gewapende indringers kunnen stoppen. De gemiddelde beveiliger is geen commando.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:03 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk mijn eerste gedachte toen de boel een beetje bedaarde. Wat voor beveiliger ben je als je dit soort situaties niet aankan?
Ik heb letterlijke meerdere videos gezien waarin amerikaanse soldaten doen alsof ze een videogame spelen waarbij ze kinderen en vrouwen neerknallen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik omschrijf hier een video die ik letterlijk zo gezien heb.
Als de schrik mij bekomen is waarschijnlijk wel ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En als er straks bij jou op je werk zo iemand binnen komt lopen? Zeg je dat dan ook?
Zo kijk ik er ook naar. Het is sowieso zielig en triest dat het zover heeft moeten komen. En ik vind dat hij hulp nodig heeft. En dat hij nog iets van zijn leven kan maken hierna want hij deed dus best een pittige studie.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:12 schreef b4kl4p het volgende:
Eigenlijk is het allemaal ook best zielig voor dit persoon. Nu weet ik niet of hij nou zijn ouders verloren heeft of niet, maar als je labiel bent kan dat net de druppel zijn die je in een psychose laat storten.
Het klinkt alsof dit gebeurt is... deze jongen heeft geen leven meer hierna.
Ah dus als iemand raar doet moet hij dwangverpleging krijgen. Eng wereldbeeld heb jij.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dwangverpleging lijkt me niet zo vreemd bij iemand die zoiets raars doet.
En btw ik werk in de zorg en heb ook in de psychiatrie gewerkt dus dreigementen ben ik wel gewend.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En als er straks bij jou op je werk zo iemand binnen komt lopen? Zeg je dat dan ook?
Z'n ouders zijn niet dood. En natuurlijk is z'n leven nu voorbij, maar goed, dan moet-ie ook niet zulke rare dingen doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:12 schreef b4kl4p het volgende:
Eigenlijk is het allemaal ook best zielig voor dit persoon. Nu weet ik niet of hij nou zijn ouders verloren heeft of niet, maar als je labiel bent kan dat net de druppel zijn die je in een psychose laat storten.
Het klinkt alsof dit gebeurt is... deze jongen heeft geen leven meer hierna.
Hou het ff ontopic, ga je anti-westerse propaganda maar ergens anders spuien.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijke meerdere videos gezien waarin amerikaanse soldaten doen alsof ze een videogame spelen waarbij ze kinderen en vrouwen neerknallen.
Dat jij 1 video ziet betekent inderdaad dat alle mensen die in het MO wonen zo denken......
En by the way voor elke drone attack in die landen komen er weer 100 nieuwe potentiele terroristjes bij. Als jij in het MO zou wonen en door een drone attack je hele familie uitgeroeid ziet worden zou je ook een terrorist worden. Dus erg slim beleid ook nog eens, buiten dat het zware oorlogsmisdaden zijn.
Ook als ze met een neppistool op je afkomen (en je weet niet dat dit nep is)?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:13 schreef Furdinand het volgende:
[..]
En btw ik werk in de zorg en heb ook in de psychiatrie gewerkt dus dreigementen ben ik wel gewend.
Je kiest niet voor een psychose. Een beetje dom van je om hem verantwoordelijk te houden voor deze daad als het een psychose was.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Z'n ouders zijn niet dood. En natuurlijk is z'n leven nu voorbij, maar goed, dan moet-ie ook niet zulke rare dingen doen.
Ja, als je gek bent, moet je daarvoor geholpen worden. Dat is waar de psychiatrie voor is, niet waar?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah dus als iemand raar doet moet hij dwangverpleging krijgen. Eng wereldbeeld heb jij.
Hij heeft geen hulp nodig. Zijn boodschap is gewoon legtitiem aangezien het NOS journaal niks meer als een propaganda kanaal is. Dat er angst in het hele land is komt puur door de media die dit totaal opblazen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Die waxinelichtgooier vind ik inderdaad een veel te hoge straf hebben gekregen.
Maar in dit geval, er is duidelijk angst in het hele land. Het is best een gebeurtenis en hij heeft wel mensen bedreigd. Op het moment dat hij hulp nodig heeft moet hij dat wel krijgen uiteraard. Maar ik hoop niet op alleen/echt gevangenisstraf.
Dat kan je nooit zeggen als het je niet overkomen is he....quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ook als ze met een neppistool op je afkomen (en je weet niet dat dit nep is)?
En wie bepaald of hij psychisch in orde is?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:10 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Nee, als hij psychisch niet in orde is krijgt hij TBS, niet voor het hebben van een neppistool.
Hoe weet jij of hij geen hulp nodig heeft? Ik bedoel, het had op een andere manier gekund. En het zou best kunnen dat er nu mensen wel een PTSS hebben door dit voorval....quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hij heeft geen hulp nodig. Zijn boodschap is gewoon legtitiem aangezien het NOS journaal niks meer als een propaganda kanaal is. Dat er angst in het hele land is komt puur door de media die dit totaal opblazen.
Hoe weet jij dat, heb je zijn boodschap gehoord?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hij heeft geen hulp nodig. Zijn boodschap is gewoon legtitiem aangezien het NOS journaal niks meer als een propaganda kanaal is. Dat er angst in het hele land is komt puur door de media die dit totaal opblazen.
Jou angst voor die angst is nog veel enger.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kan er wel vanuit gaan dat een hoop betrokkenen op zijn minst een periode slecht slapen. Zeker na Charlie Hebdo.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:12 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Als de schrik mij bekomen is waarschijnlijk wel ja.
Ik ook.Dus?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijke meerdere videos gezien waarin amerikaanse soldaten doen alsof ze een videogame spelen waarbij ze kinderen en vrouwen neerknallen.
Dat is dan ook niet wat ik stel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:12 schreef Japie77 het volgende:
Dat jij 1 video ziet betekent inderdaad dat alle mensen die in het MO wonen zo denken......
En als je in Delft woont en niet aan een stageplek/baan komt volgens het journaal ook. Zijn de twee dus even erg in jouw beleving?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:12 schreef Japie77 het volgende:
En by the way voor elke drone attack in die landen komen er weer 100 nieuwe potentiele terroristjes bij. Als jij in het MO zou wonen en door een drone attack je hele familie uitgeroeid ziet worden zou je ook een terrorist worden. Dus erg slim beleid ook nog eens, buiten dat het zware oorlogsmisdaden zijn.
Gokje... een opgeleid psychiater?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En wie bepaald of hij psychisch in orde is?
Echt eh. Wat een geweldige gast!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Krijgt deze man nog een lintje of hoe zit dat.
Als het iemand in een psychose is "kan hij er niks aan doen".quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ook als ze met een neppistool op je afkomen (en je weet niet dat dit nep is)?
Hoe weet je dat? Dit kan ook voor persoonlijk gewin gebruikt zijn. Er zijn meer mensen die van alles doen om maar op TV te komen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Geld is voor jezelf, met zendtijd bereik je de maatschappij. Juist het feit dat het op de samenleving is gericht ipv persoonlijk gewin maakt het terrorisme.
Ja en dus niet wij op FOK! vanaf een zijlijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Gokje... een opgeleid psychiater?
Of hij er nou voor kiest of niet, er zit duidelijk een steekje bij 'm los, dus het lijkt me onverstandig om hem zo weer los in de maatschappij te laten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Je kiest niet voor een psychose. Een beetje dom van je om hem verantwoordelijk te houden voor deze daad als het een psychose was.
Die gozer is mentaal niet ok, de psychische dienst verlening in ons land is te ver weg bezuinigd om deze mensen op te vangen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat zal zeker ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je kan er wel vanuit gaan dat een hoop betrokkenen op zijn minst een periode slecht slapen. Zeker na Charlie Hebdo.
Hoe kom je erbij?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Yeah right. Jij bent gewoon een racist blijkbaar. Veel geluk daarmee.
Dat lijkt mij ook en dat zal niet gebeuren. Neemt niet weg dat het zielig is voor hem, net als dat het zielig is als iemand kanker krijgt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of hij er nou voor kiest of niet, er zit duidelijk een steekje bij 'm los, dus het lijkt me onverstandig om hem zo weer los in de maatschappij te laten.
Dit zijn feiten, geen propaganda.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:13 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Hou het ff ontopic, ga je anti-westerse propaganda maar ergens anders spuien.
Als het een psychose is (hij zal iig niet helemaal 100% in zijn hoofd zijn), dan zal hij lange tijd in een inrichting komen en dan heeft hij ook 'geen leven meer'. Het is niet zo dat hij over een paar weken zijn leven weer kan oppakken (lijkt me en mag ik hopen).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Je kiest niet voor een psychose. Een beetje dom van je om hem verantwoordelijk te houden voor deze daad als het een psychose was.
Excuses zijn nog helemaal niet van toepassing. Dat zal allemaal nog moeten blijken inderdaad.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:16 schreef Abed het volgende:
Psychose is geheel uit de lucht gegrepen, slap excuus.
Lekker zwart wit. En jij bepaald zeker of iemand gek is.....quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, als je gek bent, moet je daarvoor geholpen worden. Dat is waar de psychiatrie voor is, niet waar?
Dat er geen diagnose is neemt niet weg dat de waanbeelden die in het korte stukje video naar voren kwamen wel richting psychose wijzen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:16 schreef Abed het volgende:
De waxinelichtgooier was/is nou ook niet bepaald iemand die geestelijk helemaal in orde is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Die waxinelichtgooier vind ik inderdaad een veel te hoge straf hebben gekregen.
Neuh.quote:
Dat bepalen wij allemaal niet hier.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lekker zwart wit. En jij bepaald zeker of iemand gek is.....
waarom, ik neem aan dat ji precies weet hoe een psychose er uit ziet... het is iig een mogelijkheid die niet uitgesloten hoeft te worden omdat jij het een slap excuus vindtquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:16 schreef Abed het volgende:
Eerder zijn het sneue kreten afkomstig van een armoedige, verwarde geest.quote:
Dat bepaalt de rechter gewoon, nadat hij is geadviseerd door mensen die er verstand van hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als een mening wordt opgedrongen met een pistool en zo'n briefje waarin het hele land angst aangejaagd wordt dan mag daar idd wel stevig werk van gemaakt worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:10 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Nee, als hij psychisch niet in orde is krijgt hij TBS, niet voor het hebben van een neppistool.
Nee, dat zegt hij toch ook niet?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe behandel je zo iemand nou. Dit was geen bevlieging. Hij heeft dit waarschijnlijk lang voorbereid.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:16 schreef Pavement het volgende:
[..]
Die gozer is mentaal niet ok, de psychische dienst verlening in ons land is te ver weg bezuinigd om deze mensen op te vangen.
Er zat totaal geen kwaad in hem zover ik kon beoordelen dan. Een goede behandeling lijkt me meer op zn plaats
Hij word nu natuurlijk totaal niet meer eerlijk bekeken. Hij heeft nu zoveel commotie bezorgd in het land dat ze hem niet met een werkstraf ervan af kunnen laten komen. Hij krijgt dus al geen eerlijk proces meer.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Hoe weet jij of hij geen hulp nodig heeft? Ik bedoel, het had op een andere manier gekund. En het zou best kunnen dat er nu mensen wel een PTSS hebben door dit voorval....
Stond toch in die brief.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat, heb je zijn boodschap gehoord?
Waar slaat dit nu weer op, pleur op gek.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:18 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Dat er geen diagnose is neemt niet weg dat de waanbeelden die in het korte stukje video naar voren kwamen wel richting psychose wijzen.
Is het straks ook een slecht excuus als jij je ziek meldt op werk als je kanker hebt?
Dat weet ik niet. Rechters zijn er natuurlijk voor om zo goed mogelijk objectief te beoordelen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hij word nu natuurlijk totaal niet meer eerlijk bekeken. Hij heeft nu zoveel commotie bezorgd in het land dat ze hem niet met een werkstraf ervan af kunnen laten komen. Hij krijgt dus al geen eerlijk proces meer.
Ik heb geen angst. Ik hou alleen niet van de media die het hele land angst aanjagen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jou angst voor die angst is nog veel enger.
je vergeet de beveiliger!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Krijgt deze man nog een lintje of hoe zit dat.
Is geen excuus, mensen met een psychose kunnen er feitelijk niks aan doen. Ik heb ermee gewerkt en ik kan je vertellen dat die mensen op dat moment echt geloven in wat ze zien horen en voelen.quote:
Nee? Daar stond alleen dat hij zendtijd wilde, niet wat hij wilde zeggen.quote:
NOS doet dat anders niet. Tenminste, niet bij mij, misschien dat jij het dagelijks nieuws niet aankan, maar dat is jouw probleem.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb geen angst. Ik hou alleen niet van de media die het hele land angst aanjagen.
OH, dus nu gaan we ook al de rechterlijke macht in twijfel stellen? Man, echt?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hij word nu natuurlijk totaal niet meer eerlijk bekeken. Hij heeft nu zoveel commotie bezorgd in het land dat ze hem niet met een werkstraf ervan af kunnen laten komen. Hij krijgt dus al geen eerlijk proces meer.
Gerard Joling krijgt toch ook een lintje omdat hij lacht?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja laten we beveligers een lintje geven omdat ze beveiligen
Nou ja niet allemaal. Maar deze dude had ook kunnen denken: Ik ben beveiliger ik hou hem ff tegen met alle gevolgen van dien. Neem aan dat hij het wapen voor echt aan zag.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja laten we beveligers een lintje geven omdat ze beveiligen
Dat kon hij wel zien aankomen he met zendtijd bij de Nos. En als hij dat niet kon dan heeft die boodschap van m ook niet veel waarde want dan is t allemaal niet zo slim als jij 't wil doen lijken. In de context van impact op de maatschappij.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een rechter neemt juist ook het feit dat-ie de maatschappij heeft ontwricht met z'n actie mee in de strafmaat, lijkt me.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij zich lang heeft voorbereid een psychose kan lang duren. Iedereen kan een psychose overkomen en je bent dan niet jezelf.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoe behandel je zo iemand nou. Dit was geen bevlieging. Hij heeft dit waarschijnlijk lang voorbereid.
Dan had hij zijn werk niet goed gedaan, als hij een schietpartij uitlokte.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:22 schreef Toekito het volgende:
[..]
Nou ja niet allemaal. Maar deze dude had ook kunnen denken: Ik ben beveiliger ik hou hem ff tegen met alle gevolgen van dien. Neem aan dat hij het wapen voor echt aan zag.
Misschien moet je even lezen. Ik vergelijk een psychose met kanker omdat het ongeveer de gelijke ernst aangeeft. Behalve dat een psychose vaak als slap excuus en steekje los wordt gezien (eigen verantwoordelijkheid) en kanker overkomt je. Dit is dus niet het geval, het is net zo goed een ziekte.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Abed het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op, pleur op gek.
Betaald om je werk te doen is idd geen reden voor een lintje maar hoe deze bewaker is omgegaan met een zeer stressvolle situatie is gewoon erg knap. Een lintje gaat wel wat te ver er zijn dagelijks zulke helden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan had hij zijn werk niet goed gedaan, als hij een schietpartij uitlokte.
Ik vind het echt debiel dat mensen tegenwoordig helden zijn en lintjes moeten krijgen omdat ze gewoon doen waar ze voor betaald worden
vanavond 20.30 op NPO1quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:24 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wel kut dat wie is de mol nu niet is uitgezonden.
Daar baalt Tarik ook wel van denk ik. Hij wilde maar 10 minuten opdat hij daarna gewoon lekker kon kijken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:24 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wel kut dat wie is de mol nu niet is uitgezonden.
klopt een psychose is een ziekte welke iedereen kan overkomenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:25 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Misschien moet je even lezen. Ik vergelijk een psychose met kanker omdat het ongeveer de gelijke ernst aangeeft. Behalve dat een psychose vaak als slap excuus en steekje los wordt gezien (eigen verantwoordelijkheid) en kanker overkomt je. Dit is dus niet het geval, het is net zo goed een ziekte.
En hou je beledigingen voor je alsjeblief. Asociaal.
Nou, zo'n neppistool koop je niet bij de Bart Smit, hoor.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:23 schreef Pavement het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij zich lang heeft voorbereid
Maar hij is beveiliger, hij heeft geleerd om met stressvolle situaties om te gaan en krijgt daarvoor betaalt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:25 schreef Pavement het volgende:
[..]
Betaald om je werk te doen is idd geen reden voor een lintje maar hoe deze bewaker is omgegaan met een zeer stressvolle situatie is gewoon erg knap. Een lintje gaat wel wat te ver er zijn dagelijks zulke helden.
Een psychose kan weken duren, en zo pistool kan je al langer in je bezit hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, zo'n neppistool koop je niet bij de Bart Smit, hoor.
Het hele land stond gister op zijn kop en er zijn heel veel mensen die bang worden door dit soort dingen geloof mij maar.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:21 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Nee? Daar stond alleen dat hij zendtijd wilde, niet wat hij wilde zeggen.
[..]
NOS doet dat anders niet. Tenminste, niet bij mij, misschien dat jij het dagelijks nieuws niet aankan, maar dat is jouw probleem.
[..]
OH, dus nu gaan we ook al de rechterlijke macht in twijfel stellen? Man, echt?
ff offtopic, ik denk dat je de baan als uitsmijter redelijk serieuzer kan nemen dan een beveiliger. Uitsmijters worden dagelijks bedreigt met al dan niet wapens, beveiligers bijna nooitquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:28 schreef timmmmm het volgende:
ffig uitsmijtertje te maken ofzo he, dit is een goed opgeleide en getrainde vent wiens enige taak het is de grootste nieuwszender van Nederland t
Maar dat is niet de schuld van de NOS, maar van die man.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het hele land stond gister op zijn kop en er zijn heel veel mensen die bang worden door dit soort dingen geloof mij maar.
Zoals al eerder gezegd, het feit dat dit gebeuren de maatschappij zo aangrijpt wordt meegenomen door de rechter, die aan de hand van de wet de strafmaat bepaalt. Als de rechter buitensporige hoge straf geeft, zal de advocaat van meneer in hoger beroep gaan.quote:Het is een feit dat zulk soort mensen geen eerlijk proces meer kunnen krijgen door de druk uit de maatschappij die erop ligt. Iedere halve zool weet dat.
kom je makkelijk aan. ik heb jaren terug uit polen een airsoft pistooltje besteld. was een volledige replica en die werd gewoon door de postbode bezorgd.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, zo'n neppistool koop je niet bij de Bart Smit, hoor.
Dat is juist wat de dader aangerekend wordt en onderdeel is van zijn misdrijf. Als-ie met een neppistool de lokale Blokker had overvallen, had het niet zo'n maatschappijontwrichtend effect gehad en was het delict ook minder ernstig.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het hele land stond gister op zijn kop en er zijn heel veel mensen die bang worden door dit soort dingen geloof mij maar.
De mensen die zn boodschap willen horen en hijzelf dus ook.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is een feit dat zulk soort mensen geen eerlijk proces meer kunnen krijgen door de druk uit de maatschappij die erop ligt. Iedere halve zool weet dat.
Maar het feit dat je het in het buitenland moet bestellen en er dus daarna op moet wachten tot het binnen is, getuigt van voorbereiding en geen impulsieve actie.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:31 schreef Furdinand het volgende:
[..]
kom je makkelijk aan. ik heb jaren terug uit polen een airsoft pistooltje besteld. was een volledige replica en die werd gewoon door de postbode bezorgd.
De maatschappij is idd ernstig ontwricht geraakt. Zelfs de treinen rijden niet meer op tijd.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:32 schreef Tijn het volgende:
Als-ie met een neppistool de lokale Blokker had overvallen, had het niet zo'n maatschappijontwrichtend effect gehad en was het delict ook minder ernstig.
Hans is de enige echte baas van het journaalquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het is de schuld van Kinderen voor Kinderen!
psychoses kunnen ook langdurig zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het feit dat je het in het buitenland moet bestellen en er dus daarna op moet wachten tot het binnen is, getuigt van voorbereiding en geen impulsieve actie.
ok, dus bij de eerstvolgende met een halfautomaat moeten we eerst maar ff kijken wat er uit komt. Als 't niets is dan geven we m een knuffel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:32 schreef Woods het volgende:
Knap van die gast om hem zo om te tuin te leiden. Immers had hij een nepwapen waarmee hij geen mug kwaad kon.
Misschien wou ie Hitman cosplay gaan doen. Weet jij veel?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:34 schreef Furdinand het volgende:
[..]
psychoses kunnen ook langdurig zijn.
Dat mag, dan verschillen we van mening.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan had hij zijn werk niet goed gedaan, als hij een schietpartij uitlokte.
Ik vind het echt debiel dat mensen tegenwoordig helden zijn en lintjes moeten krijgen omdat ze gewoon doen waar ze voor betaald worden
Uhm, de beveiligers van Wilders zijn bewapend he slimmie.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:08 schreef Onnoman het volgende:
[..]
nee.. maar je kan een keuze maken..
als hij wordt neergeschoten dat weet je dat het serieus is.. hij kan misschien de boel nog op slot gooien of mensen waarschuwen. Je bent beveiliger of je bent het niet.
Stel dat er iemand met een wapen op Geert Wilders afstevent.. rennen de beveiligers dan ook met hun handen in hun haren weg?
Die gasten hebben een prima salaris... het enige wat je hoeft te doen is de veiligheid garanderen. Waarom zit je er gvd anders?
Want? Wat zou de meerwaarde zijn geweest?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:37 schreef b4kl4p het volgende:
Wel respect voor de politie dat ze hem niet hebben doodgeschoten.
In combinatie met een dreigbrief.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:32 schreef Woods het volgende:
Knap van die gast om hem zo om te tuin te leiden. Immers had hij een nepwapen waarmee hij geen mug kwaad kon.
het is toch al lang duidelijk dat het portieren waren en geen beveiligers? Kijk naar het vestje wat hij droeg en zijn papiertjes in zijn handen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:37 schreef Tijn het volgende:
De NOS zelf heeft het ook over hun "portier" he. Zo'n serieuze beveiliger is het volgens mij helemaal niet.
Het probleem is een beetje dat gisteravond bij mij overkwam dat ze, ook ivm Charlie Hebdo, de beveiliging van het gebouw aangescherpt hadden, samenwerking met politie, etc. etc.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:37 schreef Tijn het volgende:
De NOS zelf heeft het ook over hun "portier" he. Zo'n serieuze beveiliger is het volgens mij helemaal niet.
Dat we niet in "'Murica schiet iedereen voor zijn flikker" willen levenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:38 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Want? Wat zou de meerwaarde zijn geweest?
quote:In zijn onderzoek vroeg Veling ook naar de mate waarin mensen zich Nederlands voelen en verdeelde hij de verschillende etnische identiteiten in vier categorieën: geïntegreerd, gesepareerd, geassimileerd en gemarginaliseerd. Deelnemers die blijk gaven van een geassimileerde (geheel Nederlandse) identiteit, liepen het grootste risico op ontwikkeling van schizofrenie. Mensen die hun identiteit met name aan hun allochtone afkomst ontlenen (gesepareerd), liepen het minste risico.
Er zijn genoeg beveiligers in Nederland die receptietaken uitvoeren. Zo zal deze meneer ook vast wel zijn papieren hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:39 schreef Furdinand het volgende:
[..]
het is toch al lang duidelijk dat het portieren waren en geen beveiligers? Kijk naar het vestje wat hij droeg en zijn papiertjes in zijn handen.
Hij is hier geboren. Hoezo geintregeerd als 'ie gewoon Nederlander is?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:42 schreef Jovatov het volgende:
Dit is wel een heel interessant onderzoek. Geheel geïntegreerde mensen van allochtone afkomst hebben het grootste kans op schizofrenie.
[..]
Heeft nog steeds een Algerijnse afkomst (Tarik Z kan je nooit een nederlandse naam noemen).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:43 schreef Nammie het volgende:
[..]
Hij is hier geboren. Hoezo geintregeerd als 'ie gewoon Nederlander is?
Het zijn juist de kinderen van de imigranten dus die hier geboren zijn. Hoe noem je dat?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:43 schreef Nammie het volgende:
[..]
Hij is hier geboren. Hoezo geintregeerd als 'ie gewoon Nederlander is?
Het gaat over het niet bij beide landen horen. Niet bij je geboorteland en niet bij het land van je ouders. Heb dit onderzoek een tijdje geleden gelezen voor school.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:45 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Heeft nog steeds een Algerijnse afkomst (Tarik Z kan je nooit een nederlandse naam noemen).
Onderzoek wijst uit dat negatieve gevoelens voor de eigen etniciteit verhoogde kans op schizofrenie geven.
haha wat moest hij dan? zijn klappertjes pistool leegschieten?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd naar zijn beweegredenen, het bizarre is vooral dat hij eigenlijk nooit echt agressief, paniekerig overkwam en ook meteen zijn wapen liet vallen toen de politie binnen kwam.
Volgens mij is dat ook niet echt gedrag dat iemand met een psychose vertoond, die zijn vaak niet meer voor rede vatbaar...
Sterk staaltje zelfkennis Japie.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is een feit dat zulk soort mensen geen eerlijk proces meer kunnen krijgen door de druk uit de maatschappij die erop ligt. Iedere halve zool weet denkt dat.
Ik noem mezelf een Nederlander. Ik haat het heel erg dat mensen bijvoorbeeld een Tarik of mij (mijn vader komt ook uit het buitenland) als allochtoon zien of ons uberhaupt geintregeerd noemen terwijl we gewoon in Nederland (!) geboren zijn. Er is geen sprake van integratie. Maar ik weet dat het een officiele term is, ben het rr alleen echt niet mee eens.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:45 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Het zijn juist de kinderen van de imigranten dus die hier geboren zijn. Hoe noem je dat?
Ik denk dat dat vooral komt om wat het had kunnen zijn, gelukkig'' was het nu maar een redelijk amateuristische eenmansactie maar wat als er 10 jihadisten met machinegeweren binnen waren gelopen en zo'n heel gebouw hadden uitgemoord.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:44 schreef S95Sedan het volgende:
'Terreur'
'Heel Nederland in angst'
Oh, please![]()
Op de gemiddelde hoek in Amsterdam worden meer mensen neer geschoten... Maar als het iemand betreft die duidelijk niet in orde is is heel Nederland in paniek en is het een 'Terroristische aanslag'
Zijn de ouders van Tarik Algerijn?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:46 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Het gaat over het niet bij beide landen horen. Niet bij je geboorteland en niet bij het land van je ouders. Heb dit onderzoek een tijdje geleden gelezen voor school.
Hoezo Algerijns?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:45 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Heeft nog steeds een Algerijnse afkomst (Tarik Z kan je nooit een nederlandse naam noemen).
Onderzoek wijst uit dat negatieve gevoelens voor de eigen etniciteit verhoogde kans op schizofrenie geven.
Probleem is, ook al is iemand in Nederland geboren, betekent niet dat ze goed in de maatschappij staan. Als ze thuis alleen met (bv.) Turkse taal, cultuur, tradities en alles opgevoed worden, dan kun je je afvragen hoe goed 'geïntegreerd' die persoon is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:48 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik noem mezelf een Nederlander. Ik haat het heel erg dat mensen bijvoorbeeld een Tarik of mij (mijn vader komt ook uit het buitenland) als allochtoon zien of ons uberhaupt geintregeerd noemen terwijl we gewoon in Nederland (!) geboren zijn. Er is geen sprake van integratie. Maar ik weet dat het een officiele term is, ben het rr alleen echt niet mee eens.
Er worden hier ook kinderen geboren die toch met een taalachterstand en zwaar accent op de basisschool belanden. Vind je het raar dat zo naar jou gekeken wordt? Kijk naar hen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:48 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik noem mezelf een Nederlander. Ik haat het heel erg dat mensen bijvoorbeeld een Tarik of mij (mijn vader komt ook uit het buitenland) als allochtoon zien of ons uberhaupt geintregeerd noemen terwijl we gewoon in Nederland (!) geboren zijn. Er is geen sprake van integratie. Maar ik weet dat het een officiele term is, ben het rr alleen echt niet mee eens.
Ik heb bij psychoses altijd een iets agressiever en ongecontroleerder beeld gehad... maar ik ben geen expert inderdaadquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:47 schreef Furdinand het volgende:
[..]
haha wat moest hij dan? zijn klappertjes pistool leegschieten?
En dit gedrag hoort echt 100% bij iemand met psychoses en waanideen. Verdiep je er eens in zou ik zeggen.
Geen idee.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:49 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Zijn de ouders van Tarik Algerijn?
Oh sorry ik ben nog niet bijgelezen, gister ging Algerijn over het web.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo Algerijns?
Hij heeft een Egyptische vader en Nederlandse moeder...
Zijn moeder is Nederlands las ik ergensquote:
Je hoort er wel bij, alleen je hebt een paar mensen zoals jij die dan blijkbaar menen dat je er niet bijhoort ofzo.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:46 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Het gaat over het niet bij beide landen horen. Niet bij je geboorteland en niet bij het land van je ouders. Heb dit onderzoek een tijdje geleden gelezen voor school.
Dat, nu al claimen dat dat zijn probleem is (of onderliggend aan zijn probleem is) is van dezelfde orde als roepen dat hij in een psychose zit/zat.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:51 schreef Nammie het volgende:
[..]
Je hoort er wel bij, alleen je hebt een paar mensen zoals jij die dan blijkbaar menen dat je er niet bijhoort ofzo.
Leer begrijpend lezen en de context er omheen. Ik heb het over het GEVOEL van veel in nederland geboren "allochtonen".quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:51 schreef Nammie het volgende:
[..]
Je hoort er wel bij, alleen je hebt een paar mensen zoals jij die dan blijkbaar menen dat je er niet bijhoort ofzo.
Ik claim nergens iets ik weet niet eens wat de afkomst van zijn ouders is. het onderwerp van discussie was een onderzoek over kans op schizofrenie.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat, nu al claimen dat dat zijn probleem is (of onderliggend aan zijn probleem is) is van dezelfde orde als roepen dat hij in een psychose zit/zat.
Degene die je quote is zo'n in NL geboren "allochtoon" met een buitenlandse ouder.... net als Tarik Z.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:53 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Leer begrijpend lezen en de context er omheen. Ik heb het over het GEVOEL van veel in nederland geboren "allochtonen".
Vertel mij aub de relevantie.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Degene die je quote is zo'n in NL geboren "allochtoon" met een buitenlandse ouder.... net als Tarik Z.
Dat moet nog maar blijken, ik denk dat hij er relatief licht vanaf gaat komen voor hetgeen wat hij heeft veroorzaakt. ik hoop in ieder geval dat hij de hulp krijgt die hij nodig heeft.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is een feit dat zulk soort mensen geen eerlijk proces meer kunnen krijgen door de druk uit de maatschappij die erop ligt. Iedere halve zool weet dat.
Dat komt door mensen die toch vinden dat je allochtoon bent. En dat zijn er veel. Ik heb dat gevoel niet, maar ik word wel moe van mensen die laten weten dat ze mij niet zien als Nederlander. Al is het heus niet verkeeed bedoeld.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:53 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Leer begrijpend lezen en de context er omheen. Ik heb het over het GEVOEL van veel in nederland geboren "allochtonen".
Volgens mij ging het niet over jou maar over een onderzoek.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dat komt door mensen die toch vinden dat je allochtoon bent. En dat zijn er veel. Ik heb dat gevoel niet, maar ik word wel moe van mensen die laten weten dat ze mij niet zien als Nederlander. Al is het heus niet verkeerd bedoeld.
Dat kan, maar Tarik had een bekaktere r dan ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:50 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Probleem is, ook al is iemand in Nederland geboren, betekent niet dat ze goed in de maatschappij staan. Als ze thuis alleen met (bv.) Turkse taal, cultuur, tradities en alles opgevoed worden, dan kun je je afvragen hoe goed 'geïntegreerd' die persoon is.
Jij hebt hem al onderzocht en bezit de medische kwalificaties om dat vast te mogen stellen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:16 schreef Abed het volgende:
Dus, als jij kanker hebt dan is dat wel een excuus maar als een ander een psychose heeft niet?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Abed het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op, pleur op gek.
Die mensen vinden niet dat je allochtoon bent maar nemen op basis van je uiterlijk aan dat je best wel eens ergens anders vandaan zou kunnen komen. Oh, oh, wat een ramp, heel onlogisch ook.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dat komt door mensen die toch vinden dat je allochtoon bent. En dat zijn er veel. Ik heb dat gevoel niet, maar ik word wel moe van mensen die laten weten dat ze mij niet zien als Nederlander. Al is het heus niet verkeeed bedoeld.
Weet je waar ik moe van word, dat ik uitgescholden word voor kaaskop, kutmarrokaan terug roep en ik dan de racist ben.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dat komt door mensen die toch vinden dat je allochtoon bent. En dat zijn er veel. Ik heb dat gevoel niet, maar ik word wel moe van mensen die laten weten dat ze mij niet zien als Nederlander. Al is het heus niet verkeeed bedoeld.
YFW:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:07 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Weet je waar ik moe van word, dat ik uitgescholden word voor kaaskop, kutmarrokaan terug roep en ik dan de racist ben.
Het is het nieuws wat de Nederlanders bezighoudt, in die zin niet erg. Zoals ik tegen iemand anders zei: Er staat maar een onderbuikgevoelachtige zin op.quote:
IK WIL OOK OP HET NIEUWSquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:18 schreef DustPuppy het volgende:
80 euri voor zo'n gun. Das verdomme niet duur man.
Ervanuitgaand dat het inderdaad een psychose is, is het zielig en domme pech voor hem dat zijn psychose hem niet een studiemaatje of een leraar ofzo in een achterafzaaltje gijzelde voor zijn boodschap, maar dat die psychose hem het grootste tv station van NL liet binnenlopen en ook nog eens net na Charlie. In de krant lees je op pagina 4 wel eens berichtjes over een verwarde man die iemand gijzelt. Deze persoon deed dat op de verkeerde plek op de verkeerde tijd. En dat gaat nogal wat impact hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:29 schreef Japie77 het volgende:
wutquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:24 schreef GekkePoes het volgende:
Damn sommige reacties onder die arrestatie video![]()
[ afbeelding ]
Zonde van het zuurstof...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:24 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:22 schreef Rectum het volgende:
http://nos.nl/video/20162(...)er-in-zijn-hand.html
Dit zijn uiteindelijk de beelden waar het hem om gaat. Hans
Dat is niet serieus! Mag ik hopenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:24 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens de Telegrof nu weer uit Tunesiequote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo Algerijns?
Hij heeft een Egyptische vader en Nederlandse moeder...
ja het is Xa1pt of KoosVogelsquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:29 schreef Juicyhil het volgende:
Zou hij eigenlijk op FOK! hebben gezeten?
tribalwarsquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:29 schreef Juicyhil het volgende:
Zou hij eigenlijk op FOK! hebben gezeten?
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
ja het is Xa1pt of KoosVogels
quote:
Mike zei gisterenavond: "Hij komt het beeld binnengewandeld alsof-ie een patatje gaat bestellen"quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:22 schreef Rectum het volgende:
quote:Tarik Z. verklaart dat hij alleen handelde
De 19-jarige verdachte uit Pijnacker, die gisteravond zendtijd eiste van de NOS en daarbij een beveiliger gijzelde, is inmiddels gehoord door de politie en heeft een bekentenis afgelegd.
Hij heeft verklaard alleen, en niet namens een organisatie te hebben gehandeld. Ook niet vanuit een terroristische organisatie. Er was volgens hem geen sprake van een op handen zijnde cyberaanval, evenmin zijn ergens explosieven geplaatst. Zoals gisteren naar buiten kwam was het wapen een nepwapen dat echt leek.
Wat de man tot zijn daden heeft gebracht, wordt nog onderzocht. Er zijn geen aanwijzingen voor een verband met andere gebeurtenissen in Nederland of het buitenland. De man wordt vandaag om 15.00 uur voorgeleid voor de rechter-commissaris op verdenking van gijzeling en bedreiging.
Het Openbaar Ministerie zal de voorlopige hechtenis vorderen en laat een persoonlijkheidsonderzoek uitvoeren.
Misschien wilde hij dat wel. Gewoon vol op tv voor miljoenen mensen: Ja, ik wil graag 3 patat en 2 broodjes kroket.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mike zei gisterenavond: "Hij komt het beeld binnengewandeld alsof-ie een patatje gaat bestellen"
Ik las ergens dat die mors dood is net als zijn vader trouwens.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zijn moeder is Nederlands las ik ergens
Dafuq is dezequote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:47 schreef Scarface150993 het volgende:
Wat vinden jullie van deze THEORIE?!?!?
[NOS studio hoax: Problem, Reaction, Solution]
Wat we wel weten is dat hij redelijke acteertalenten heeft, blijkt uit zijn Icebucket filmpje
Daar klopt niks van.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik las ergens dat die mors dood is net als zijn vader trouwens.
Daar moest ik ook meteen aan denken gisteren.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
Gewapende actie tegen breedbeeld-tv
Een gewapende man houdt in de Rembrandttoren aan het Amstelplein in Amsterdam meerdere mensen gegijzeld.De politie heeft de omgeving afgezet.De man heeft voor de ramen de teksten "Wij misleiden" en "Wij liegen" aangebracht. In een verklaring aan het NOS-Journaal liet de man weten zich te verzetten tegen "de manipulatie door de verkopers van breedbeeldtelevisies".Volgens de man maken die zich schuldig aan het verkopen van "creatieve onzin". Mogelijk is zijn actie gericht tegen Philips,dat tot voor kort kantoor hield in de Rembrandttoren,maar nu verhuisd is naar de naburige Breitnertoren (Bron Teletekst).
Bron
Off Screen (2005) - IMDb
Zijn wapens waren echt en heeft zichzelf daarmee door de kop geschotenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:51 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Daar moest ik ook meteen aan denken gisteren.
Ik denk dat het hier beter kanquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:47 schreef Scarface150993 het volgende:
Wat vinden jullie van deze THEORIE?!?!?
[NOS studio hoax: Problem, Reaction, Solution]
Wat we wel weten is dat hij redelijke acteertalenten heeft, blijkt uit zijn Icebucket filmpje
Die link hoort inderdaad in de OP.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:22 schreef Rectum het volgende:
Had inderdaad een andere afloop...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zijn wapens waren echt en heeft zichzelf daarmee door de kop geschoten
Aha! Dat is dus waar je dit soort shit moet dumpenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat het hier beter kan
BNW / Black-out NOS-achtuurjournaal - 29-01-2015 dl.2
Ik denk het niet. Zoals ik en andere gisteren al vermoeden gaat het om iemand die niet kan relativeren. Een complotter dus. Wordt ook door een klasgenoot bevestigd in de Telegraaf.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ervanuitgaand dat het inderdaad een psychose is,
Het erge is, dat als dit gaat gebeuren, de complotters in hun gelijk bevestigd worden dat 'the government don't want us to know!'quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:58 schreef Religieisfacisme het volgende:
Onstabiele mensen die denken dat ze in een James Bond film leven, misschien moet de AIVD zijn pijlen ook maar eens op deze groep gaan richten.
Feit is wel dat hij beweerde voor inlichtingen diensten te werken. Ben heel benieuwd of we daar nog wat over gaan horen. Als hij echt door Mossad, cia etc is ingehuurd en daarna uit de school wilde klappen kan ik beetje begrijpen dat hij dit als een bruikbaar middel zag.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:54 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Aha! Dat is dus waar je dit soort shit moet dumpen
Alleen bang aangelegde mensen (:r) zullen bang zijn en de direct betrokkenen, maar van hen zou ik het wel begrijpen. Maar iedereen met een beetje common sense weet dat ie een groter risico loopt iets te overkomen in het verkeer. Ik zie niet in hoe ik me bang moet gaan voelen voor ene Tarik of copycats van hem.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat hij voor de CIA werkte en onomstotelijk bewijs ging leveren dat Mark Rutte homofiel is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:02 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Feit is wel dat hij beweerde voor inlichtingen diensten te werken. Ben heel benieuwd of we daar nog wat over gaan horen. Als hij echt door Mossad, cia etc is ingehuurd en daarna uit de school wilde klappen kan ik beetje begrijpen dat hij dit als een bruikbaar middel zag.
Iedereen weet nu wie hij is, als hij ineens dood in zijn cel gevonden wordt, (zoals zoveel klokkenluiders) zullen er vragen rijzen.
Iemand die hem persoonlijk kende noemt hem een apart persoon. Waarom is dat sneu? Of is dit weer een complot van de NOS om hem als een gek af te schilderen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:57 schreef Japie77 het volgende:
„Altijd al een aparte jongen, vol met complottheorieën”, zegt een oud-klasgenoot.
http://www.msn.com/nl-nl/(...)dZV?ocid=mailsignout
Dat had ik ook wel kunnen voorspellen dat ze met dit soort typeringen zouden komen. Zo sneu.
First rule about Fight Club...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:02 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Feit is wel dat hij beweerde voor inlichtingen diensten te werken. Ben heel benieuwd of we daar nog wat over gaan horen.
Toch moest ik er aan denken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zijn wapens waren echt en heeft zichzelf daarmee door de kop geschoten
ik ook.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:06 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Toch moest ik er aan denken.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het erge is, dat als dit gaat gebeuren, de complotters in hun gelijk bevestigd worden dat 'the government don't want us to know!'
Ze noemen hem iemand die in complottheorieen geloofde. Dat doen ze altijd als iemand met een afwijkende mening een aanslag pleegt of iets doet zoals wat Tarik gister deed. Het is heel makkelijk iemand in een hoekje stoppen plus het is mind controll. Het is beeldvorming. Spinnen van nieuws is het belangrijkste wat er is in onze maatschappij. En er is nu een beweging gaande die de alternatieve mediasites aanvalt omdat er steeds meer jongeren en mensen overstappen naar deze ideeen. En terecht. Het zijn twee krachten die tegen elkaar aan drukken. Aan de ene kant de macht plus oude media en aan de andere kant de nieuwe media en mensen die wakker zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:04 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Iemand die hem persoonlijk kende noemt hem een apart persoon. Waarom is dat sneu? Of is dit weer een complot van de NOS om hem als een gek af te schilderen?
Tja dat krijg je dan als je jaar in jaar uit op de PVV, en alles wat rechts is, inhakt. Ik was in 2013 op de PVV demonstratie in Den Haag en daar waren alle omroepen vertegenwoordigt. Alleen de NOS durfde zich niet onder de demonstranten te mengen en bleven angstvallig op het podium staan achter de beveiliging. PVV en NOS kunnen elkaars bloed wel drinken.quote:
Dat zei die oud-klasgenoot ja. Die zal dat wel weten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ze noemen hem iemand die in complottheorieen geloofde.
Nee, dat doen ze met mensen die in complottheoriën geloven.quote:Dat doen ze altijd als iemand met een afwijkende mening een aanslag pleegt of iets doet zoals wat Tarik gister deed.
Ga alsjeblieft naar je hol in BNW. Als je niet gelooft wat de NOS presenteert, reis dan lekker zelf naar Syrië of Palestina of Afghanistan of Centraal-Afrika en kijk zelf maar eens. De wereld is horror, dat is geen onderdrukking van mensen, dat is presentatie van de feiten.quote:Het is heel makkelijk iemand in een hoekje stoppen plus het is mind controll. Het is beeldvorming. Spinnen van nieuws is het belangrijkste wat er is in onze maatschappij. En er is nu een beweging gaande die de alternatieve mediasites aanvalt omdat er steeds meer jongeren en mensen overstappen naar deze ideeen. En terecht. Het zijn twee krachten die tegen elkaar aan drukken. Aan de ene kant de macht plus oude media en aan de andere kant de nieuwe media en mensen die wakker zijn.
Mensen die wakker zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ze noemen hem iemand die in complottheorieen geloofde. Dat doen ze altijd als iemand met een afwijkende mening een aanslag pleegt of iets doet zoals wat Tarik gister deed. Het is heel makkelijk iemand in een hoekje stoppen plus het is mind controll. Het is beeldvorming. Spinnen van nieuws is het belangrijkste wat er is in onze maatschappij. En er is nu een beweging gaande die de alternatieve mediasites aanvalt omdat er steeds meer jongeren en mensen overstappen naar deze ideeen. En terecht. Het zijn twee krachten die tegen elkaar aan drukken. Aan de ene kant de macht plus oude media en aan de andere kant de nieuwe media en mensen die wakker zijn.
Je zou toch bijna gaan wensen dat sommige mensen geen stemrecht hebbenquote:
Op 10 oktober 1990 zorgt de emotionele getuigenis van het Koeweitse meisje Nayirah voor de start van de eerste Golfoorlog. Nayirah verklaart dat Iraakse soldaten in Koeweit baby's uit de couveuses halen en ze op de koude ziekenhuisvloer voor dood achterlaten. De getuigenis blijkt achteraf nep. Nayirah is ingehuurd door een pr-agentschap uit de Verenigde Staten. In dit college haalt professor Hamelink nog veel meer sprekende voorbeelden van propaganda van de reguliere media aan waar de NOS prominent onderdeel van is. Uit zijn keurige en heldere woorden komt impliciet naar voren komt dat er veel bloed kleeft aan deze wijze van perceptievorming.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mensen die wakker zijn.![]()
Plottertje zijn is gewoon meedoen aan een sociaal cultuurtje teneinde ergens bij te horen en aandacht te krijgen. Is vooral niet serieus te nemen.
Martin Vrijland... die is niet helemaal goed.quote:
Jij denkt echt dat alleen hierom de Golfoorlog begonnen is? Off-topic en bullshit.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op 10 oktober 1990 zorgt de emotionele getuigenis van het Koeweitse meisje Nayirah voor de start van de eerste Golfoorlog. Nayirah verklaart dat Iraakse soldaten in Koeweit baby's uit de couveuses halen en ze op de koude ziekenhuisvloer voor dood achterlaten.
Oh kijk, een incident waar iemand claimt dat er een valse getuigenis plaatsvond op tv betekent meteen dat alle media van de westerse wereld propaganda verkondigen. Goeie conclusiequote:De getuigenis blijkt achteraf nep. Nayirah is ingehuurd door een pr-agentschap uit de Verenigde Staten. In dit college haalt professor Hamelink nog veel meer sprekende voorbeelden van propaganda van de reguliere media aan waar de NOS prominent onderdeel van is. Uit zijn keurige en heldere woorden komt impliciet naar voren komt dat er veel bloed kleeft aan deze wijze van perceptievorming.
Het zijn gewoon feiten waar ik het over heb. Dus je kan me wel weg proberen te zetten in een hoekje maar helpt je niet.
Wat zet die man zichzelf voor lul, bijna plaatsvervangende schaamte.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:22 schreef Rectum het volgende:
Wereldberoemd voor een dag.. Hij is gewoon publiciteitsgeil of heeft teveel GTA5 gespeeld..quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:27 schreef Breekfast het volgende:
Man man man, die voorpagina ook weer van de Telegraaf![]()
'Geesteszieke Tarik Z. wilde kwaadaardige boodschap kwijt'![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat is een nieuw laagtepunt voor de Telegraaf.... en je dacht dat ze niet lager konden na het bellen van Ruben in een Algerijns ziekenhuis.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:27 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
De Volkskrant heeft dezelfde kop, maar brengt het net wat subtieler:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:27 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
De Volkskrant brengt het heel wat subtieler.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:28 schreef remlof het volgende:
[..]
De Volkskrant heeft dezelfde kop, maar brengt het net wat subtieler:
[ afbeelding ]
Aldus Tarik II.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ze noemen hem iemand die in complottheorieen geloofde. Dat doen ze altijd als iemand met een afwijkende mening een aanslag pleegt of iets doet zoals wat Tarik gister deed. Het is heel makkelijk iemand in een hoekje stoppen plus het is mind controll. Het is beeldvorming. Spinnen van nieuws is het belangrijkste wat er is in onze maatschappij. En er is nu een beweging gaande die de alternatieve mediasites aanvalt omdat er steeds meer jongeren en mensen overstappen naar deze ideeen. En terecht. Het zijn twee krachten die tegen elkaar aan drukken. Aan de ene kant de macht plus oude media en aan de andere kant de nieuwe media en mensen die wakker zijn.
Ik zie anders maar 1 feit en ook nog eentje die niets te maken heeft met dit topic en al helemaal niet met de NOS.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op 10 oktober 1990 zorgt de emotionele getuigenis van het Koeweitse meisje Nayirah voor de start van de eerste Golfoorlog. Nayirah verklaart dat Iraakse soldaten in Koeweit baby's uit de couveuses halen en ze op de koude ziekenhuisvloer voor dood achterlaten. De getuigenis blijkt achteraf nep. Nayirah is ingehuurd door een pr-agentschap uit de Verenigde Staten. In dit college haalt professor Hamelink nog veel meer sprekende voorbeelden van propaganda van de reguliere media aan waar de NOS prominent onderdeel van is. Uit zijn keurige en heldere woorden komt impliciet naar voren komt dat er veel bloed kleeft aan deze wijze van perceptievorming.
Het zijn gewoon feiten waar ik het over heb. Dus je kan me wel weg proberen te zetten in een hoekje maar helpt je niet.
Zwak uitgedrukt nog....quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Martin Vrijland... die is niet helemaal goed.
1 2 3 | pos tijd titel zender kdh madl abs 1 2008 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL4 13,9 33,7 2.161.000 2 2000 INCIDENT NOS NPO1 10,0 24,6 1.551.000 |
Altijd beter dan GTSTquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[ code verwijderd ]
Anderhalf miljoen mensen hebben naar <even geduld aub> zitten kijken
En vergeet Breivik niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:58 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Zoals ik en andere gisteren al vermoeden gaat het om iemand die niet kan relativeren. Een complotter dus. Wordt ook door een klasgenoot bevestigd in de Telegraaf.
We zien complotters vaak als ongevaarlijk flapdrollen maar is dat ook zo ? Veel islamisten zijn complotter, Amerikaanse congreslid Gabrielle Giffords werd door een complotter door het hoofd geschoten, Adolf Hitler met zijn grote Jodencomplot etc.
Onstabiele mensen die denken dat ze in een James Bond film leven, misschien moet de AIVD zijn pijlen ook maar eens op deze groep gaan richten.
SBS heeft de rechten alquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[ code verwijderd ]
Anderhalf miljoen mensen hebben naar <even geduld aub> zitten kijken
Aan de andere kant is het minstens net zo triest dat Giel Beelen hem gaat bellen voor een reactie, als zou hij werkelijk iets te melden hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:47 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zwak uitgedrukt nog....
Triester zijn zijn volgers.....
Wel knap dat ie voor elke gebeurtenis wel een "verklaring" heeft klaarliggen....
Lees je eens een beetje in hoe de wereld werkt. Beeldvorming oftewel spinnen van nieuws is een van de belangrijkste zaken uit onze maatschappij. Is ook handig voor jezelf aangezien je nu waarschijnlijk overal in trapt.quote:
Claimen dat je weet hoe de wereld werkt op basis van allerlei websites die primair als doel hebben de MSM onderuit te halen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lees je eens een beetje in hoe de wereld werkt. Beeldvorming oftewel spinnen van nieuws is een van de belangrijkste zaken uit onze maatschappij. Is ook handig voor jezelf aangezien je nu waarschijnlijk overal in trapt.
Dat neemt niet weg dat het van de zotte is om met een dreigbrief en neppistool een mening te gaan willen uiten daarover....quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lees je eens een beetje in hoe de wereld werkt. Beeldvorming oftewel spinnen van nieuws is een van de belangrijkste zaken uit onze maatschappij. Is ook handig voor jezelf aangezien je nu waarschijnlijk overal in trapt.
Ik zeg toch ook nergens dat ik zo'n actie goedkeur. Ben pacifist dus tegen alle vormen van geweld waar bedreiging met geweld ook onder valt. Maar het punt dat Tarik probeerde te maken is legitiem.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:59 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat het van de zotte is om met een dreigbrief en neppistool een mening te gaan willen uiten daarover....
Er zijn voldoende platforms om geheel legaal je mening te uiten over "werelddingen".
Die actie was wel echt verschrikkelijk sneu....quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is een nieuw laagtepunt voor de Telegraaf.... en je dacht dat ze niet lager konden na het bellen van Ruben in een Algerijns ziekenhuis.
Ik baseer mijn mening op een heleboel websites, boeken etc. Niet alleen op MSM en ook niet alleen op alternatieve websites.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Claimen dat je weet hoe de wereld werkt op basis van allerlei websites die primair als doel hebben de MSM onderuit te halen.
Je bent net zo geïndoctrineerd (maar waarschijnlijk nog erger), als mensen die de MSM als basis voor hun meningen nemen.
Kan jij je voorstellen dat er mensen zijn die dingen zien die er niet echt zijn ?? Mensen die het vermogen missen om te relativeren kan je nooit wijsmaken dat ze dat vermogen missen. Zij zien dat niet. Zij zijn heilig overtuigd van hun mening en zijn daar niet meer vanaf te brengen. Ook niet met feiten en argumenten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op 10 oktober 1990 zorgt de emotionele getuigenis van het Koeweitse meisje Nayirah voor de start van de eerste Golfoorlog. Nayirah verklaart dat Iraakse soldaten in Koeweit baby's uit de couveuses halen en ze op de koude ziekenhuisvloer voor dood achterlaten. De getuigenis blijkt achteraf nep. Nayirah is ingehuurd door een pr-agentschap uit de Verenigde Staten. In dit college haalt professor Hamelink nog veel meer sprekende voorbeelden van propaganda van de reguliere media aan waar de NOS prominent onderdeel van is. Uit zijn keurige en heldere woorden komt impliciet naar voren komt dat er veel bloed kleeft aan deze wijze van perceptievorming.
Jij niet he?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vind jij....quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat ik zo'n actie goedkeur. Ben pacifist dus tegen alle vormen van geweld waar bedreiging met geweld ook onder valt. Maar het punt dat Tarik probeerde te maken is legitiem.
OK.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat ik zo'n actie goedkeur. Ben pacifist dus tegen alle vormen van geweld waar bedreiging met geweld ook onder valt. Maar het punt dat Tarik probeerde te maken is legitiem.
En welk punt is dat dan precies?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat jij die dingen niet gezien hebt en niet geloofd betekent niet dat ze niet bestaan of waar zijn. Geloof me de wereld zit vol magie wat de meeste mensen helaas niet zien.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:03 schreef Religieisfacisme het volgende:
Hij zegt in het filmpje: "Wij zijn..uh zeg maar ingehuurd door inlichtingendiensten. Ennuh daar hebben wij uh zaken vernomen die de huidige samenleving in twijfel trekken. En die gaan we nu naar buiten brengen."
Dan hebben we nog die onrealistisch brief met zijn 98 Hackers, de NOS medewerker tegen wie hij begon over het 'grootkapitaal' en de klasgenoot die onthulde dat hij met allerlei complottheorieën rondliep.
Het loopt als een complotter, het blaft als een complotter en het denkt als een complotter. Rara wat het is het ?
[..]
Kan jij je voorstellen dat er mensen zijn die dingen zien die er niet echt zijn ?? Mensen die het vermogen missen om te relativeren kan je nooit wijsmaken dat ze dat vermogen missen. Zij zien dat niet. Zij zijn heilig overtuigd van hun mening en zijn daar niet meer vanaf te brengen. Ook niet met feiten en argumenten.
Sommige zien Buitenaardse wezens of zijn zelfs door die wezens ontvoerd. De ander ziet weer geesten, Bigfoot, het einde van de wereld of spannende complotten. Al deze mensen geloven echt dat dit bestaat en kunnen niet begrijpen dat de rest van de wereld niet ziet wat hun zien. Geloof me de wereld is een stuk saaier dan de complotters zichzelf wijsmaken het zit allemaal in je bovenkamer. En zit het er eenmaal in krijg je het er niet meer uit.
Dat de MSM vaak letterlijk berichten overneemt van persbureas van westerse overheden of multinationals zonder ze te checken. Dat is dus gewoon propaganda aangezien die persbureaus berichten zo spinnen dat ze er zelf goed uitkomen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
En welk punt is dat dan precies?
En dat heeft Tarik gezegd? Wanneer en waar precies?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat de MSM vaak letterlijk berichten overneemt van persbureas van westerse overheden of multinationals zonder ze te checken. Dat is dus gewoon propaganda aangezien die persbureaus berichten zo spinnen dat ze er zelf goed uitkomen.
en jij denkt dat de alternatieve sites niet aan spinning en beeldvorming doen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
2,1 miljoen mensen zijn het niet met je eens.quote:
En de NOS heeft geen agenda om zoveel mogelijk kijkers te trekken? Dat is een nonargument aangezien dat voor alle media geldt. Verder vind ik niet dat de NOS ter goeder trouw is anders zouden ze hun taak van journalistiek en dus het checken van feiten wel wat serieuzer nemen. Neem bv de zogenaamde WMD's in Irak die als feit neergezet worden door alle MSM.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
en jij denkt dat de alternatieve sites niet aan spinning en beeldvorming doen?
Feit is dat de NOS te goeder trouw is. Als ze onzin verkondigen dan is dat niet om je bewust om de tuin te leiden. Wat je de NOS wel kan aanrekenen is luie journalistiek en -zeker- in voorgaande decennia het kleuren van nieuws in links of rechts.
Dit itt alternatieve sites, die wel degelijk een agenda hebben (bijv. om alle volgers van die sites op hun sites te behouden. Niet sheeple, maar plopple)
Wat gewoon door de MSM als leugen is ontmaskerd. En als je de hele achtergrond ervan kent weet je ook dat het oorspronkelijk niet eens een bewuste leugen van de geheime diensten is geweest, doch 'spinning' dat een eigen leven is gaan leiden. Zie het als een programma-ontwerp waarin 1 architect er iets van zichzelf door heen wil drukken en dat vervolgens door iedereen klakkeloos wordt overgenomen. Ik vind proces van een heel andere orde dan de wolkengezichtjes die plotters graag zien in vliegtuigsporen, instortende gebouwen of maandlandingen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En de NOS heeft geen agenda om zoveel mogelijk kijkers te trekken? Dat is een nonargument aangezien dat voor alle media geldt. Verder vind ik niet dat de NOS ter goeder trouw is anders zouden ze hun taak van journalistiek en dus het checken van feiten wel wat serieuzer nemen. Neem bv de zogenaamde WMD's in Irak die als feit neergezet worden door alle MSM.
Je hoeft natuurlijk niet naar complotsites te gaan (ben het met je eens dat die eveneens nogal subjectief zijn en de feiten vaak verdraaien), je kan zelf je bronnen kiezen en niet alles zomaar aannemen. Dat onze media niet objectief zijn is gewoon een feit. Er zijn genoeg journalisten die daar een boekje over hebben open gedaan. Gerenommeerde journalisten heb ik het dan over.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
JUIST de NOS. Hun manier van werken heeft niets met journalistiek te maken. Je kunt ze nog het beste vergelijken met de tv versie van de Telegraafquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:22 schreef Individual het volgende:
Alle media doen aan beeldvorming, zelfs de NOS.
Daar begon 't met de eerste grotschilderingen al mee.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:22 schreef Individual het volgende:
Yeah right een onbewuste leugen. Wel toevallig dat het zo goed uitkwam dat de USA dan de beeldvorming achter zich kreeg om eens even Irak binnen te vallen en dat land helemaal naar de knoppen te helpen. Als Rusland Polen binnen zou vallen op basis van zo'n leugen zou de wereld in brand staan. Maar veel mensen zien de USA nog steeds als soort van het "goed". Terwijl het de grootste oorlogscriminelen zijn van allemaal hier op Aarde. En veel leugens komen uiteindelijk gelukkig uit. In de alternatieve media was deze leugen al veel langer bekend maar werd weggezet als "complottheorie" net zoals nu bij een heleboel andere zaken nog steeds gebeurt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat gewoon door de MSM als leugen is ontmaskerd. En als je de hele achtergrond ervan kent weet je ook dat het oorspronkelijk niet eens een bewuste leugen van de geheime diensten is geweest, doch 'spinning' dat een eigen leven is gaan leiden. Zie het als een programma-ontwerp waarin 1 architect er iets van zichzelf door heen wil drukken en dat vervolgens door iedereen klakkeloos wordt overgenomen. Ik vind proces van een heel andere orde dan de wolkengezichtjes die plotters graag zien in vliegtuigsporen, instortende gebouwen of maandlandingen.
Klopt. Ik wacht nog steeds op de WMD's van Irak uit 2003quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Yeah right een onbewuste leugen. Wel toevallig dat het zo goed uitkwam dat de USA dan de beeldvorming achter zich kreeg om eens even Irak binnen te vallen en dat land helemaal naar de knoppen te helpen. Als Rusland Polen binnen zou vallen op basis van zo'n leugen zou de wereld in brand staan. Maar veel mensen zien de USA nog steeds als soort van het "goed". Terwijl het de grootste oorlogscriminelen zijn van allemaal hier op Aarde. En veel leugens komen uiteindelijk gelukkig uit. In de alternatieve media was deze leugen al veel langer bekend maar werd weggezet als "complottheorie" net zoals nu bij een heleboel andere zaken nog steeds gebeurt.
Ik wacht nog steeds op het NOS journaal van 8 uur.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:37 schreef k3vil het volgende:
[..]
Klopt. Ik wacht nog steeds op de WMD's van Irak uit 2003
Ik vraag me nog steeds af hoe jij weet welk punt Tarik probeerde te maken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:37 schreef k3vil het volgende:
[..]
Klopt. Ik wacht nog steeds op de WMD's van Irak uit 2003
Grote wereldzaken aankaarten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:38 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af hoe jij weet welk punt Tarik probeerde te maken.
Iemand claimt, je twijfelt aan die claim?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:25 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat alleen hierom de Golfoorlog begonnen is? Off-topic en bullshit.
[..]
Oh kijk, een incident waar iemand claimt dat er een valse getuigenis plaatsvond op tv betekent meteen dat alle media van de westerse wereld propaganda verkondigen. Goeie conclusie
Vanaf 20:00 uur gisteravond was dat vrij eentonig: <even geduld aub>quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:22 schreef Individual het volgende:
De reden was er natuurlijk wel. Oorlog op zich is al een reden aangezien dat veel geld oplevert voor de enorm machtige wapenindustrie. En de olievelden in Irak. Waar nu allemaal amerikaanse bedrijven gretig gebruik van maken.quote:
illuminatiquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:41 schreef BlauweTijger het volgende:
Was dit nep?
Was dit een weddenschap?
Was dit een ontgroening proces van de plaatselijke basisschool?
wtf was dit?
haha.quote:
Klopt wel als je niet veel geld hebt in deze maatschappij heb je vrijwel geen democratische opties om iets aan de wereld te veranderen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:41 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Iemand claimt, je twijfelt aan die claim?
De studiegenoot zei niet dat hij een complotter is,hij zei dat hij zich stoorde aan de macht van multinationals.
Feit..lol. Propaganda kan ook in het geniep, gaat er soms ook om wat ze niet vertellen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Feit is dat de NOS te goeder trouw is. Als ze onzin verkondigen dan is dat niet om je bewust om de tuin te leidde.
Schuingedrukte is het prototype voorbeeld van een wolkengezichtje. Ik kan me ook niet herinneren dat het werd weggezet als complottheorie. Het waren heel behoorlijke MS sites die er ook al vraagtekens bij zetten. Zelfs 1-vandaag had uitzendingen waarin men voor-en-tegenstanders aan het woord liet. En dan komen we weer bij het gekleurd zijn: De NOS liet inderdaad de voorstanders wat uitgebreider aan het woord.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Yeah right een onbewuste leugen. Wel toevallig dat het zo goed uitkwam dat de USA dan de beeldvorming achter zich kreeg om eens even Irak binnen te vallen en dat land helemaal naar de knoppen te helpen. Als Rusland Polen binnen zou vallen op basis van zo'n leugen zou de wereld in brand staan. Maar veel mensen zien de USA nog steeds als soort van het "goed". Terwijl het de grootste oorlogscriminelen zijn van allemaal hier op Aarde. En veel leugens komen uiteindelijk gelukkig uit. In de alternatieve media was deze leugen al veel langer bekend maar werd weggezet als "complottheorie" net zoals nu bij een heleboel andere zaken nog steeds gebeurt.
Ligt er nogal aan wat het voor wanen zijn. Er zit een verschil tussen iemand met een psychiatrische aandoening en iemand die in complotten gelooft.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:03 schreef Religieisfacisme het volgende:
Hij zegt in het filmpje: "Wij zijn..uh zeg maar ingehuurd door inlichtingendiensten. Ennuh daar hebben wij uh zaken vernomen die de huidige samenleving in twijfel trekken. En die gaan we nu naar buiten brengen."
Dan hebben we nog die onrealistisch brief met zijn 98 Hackers, de NOS medewerker tegen wie hij begon over het 'grootkapitaal' en de klasgenoot die onthulde dat hij met allerlei complottheorieën rondliep.
Het loopt als een complotter, het blaft als een complotter en het denkt als een complotter. Rara wat het is het ?
[..]
Kan jij je voorstellen dat er mensen zijn die dingen zien die er niet echt zijn ?? Mensen die het vermogen missen om te relativeren kan je nooit wijsmaken dat ze dat vermogen missen. Zij zien dat niet. Zij zijn heilig overtuigd van hun mening en zijn daar niet meer vanaf te brengen. Ook niet met feiten en argumenten.
Sommige zien Buitenaardse wezens of zijn zelfs door die wezens ontvoerd. De ander ziet weer geesten, Bigfoot, het einde van de wereld of spannende complotten. Al deze mensen geloven echt dat dit bestaat en kunnen niet begrijpen dat de rest van de wereld niet ziet wat hun zien. Geloof me de wereld is een stuk saaier dan de complotters zichzelf wijsmaken het zit allemaal in je bovenkamer. En zit het er eenmaal in krijg je het er niet meer uit.
Wat moet ie dan doenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:44 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
haha.Arme jongen man.. ''ikk uhh will uhh wat zeggen, grrr dit duurt te lang..'' LAAT JE WAPEN VALLEN. oke.
![]()
![]()
![]()
![]()
Gaat er niet om wat die had moeten doen.. dit was gewoon of een hele neppe actie of een weddenschap ofzo. Wat heeft die pik nou bereikt? En die brief van hem ofzo? 98 hackers wot? ahaahaquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat moet ie dan doenAls ie op de politie richt wordt ie overhoop geknald
vrij weinig verschil hoor.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ligt er nogal aan wat het voor wanen zijn. Er zit een verschil tussen iemand met een psychiatrische aandoening en iemand die in complotten gelooft.
Ik heb wel eens het gevoel dat er vaak weinig verschil zit tussen die twee categorieën.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ligt er nogal aan wat het voor wanen zijn. Er zit een verschil tussen iemand met een psychiatrische aandoening en iemand die in complotten gelooft.
Als het een weddenschap was had ie het zonder wapen geprobeerd en ook veel beter voorbereid lijkt me.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:52 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat die had moeten doen.. dit was gewoon of een hele neppe actie of een weddenschap ofzo. Wat heeft die pik nou bereikt? En die brief van hem ofzo? 98 hackers wot? ahaaha
Haha, dit ja.. Pistool ook achter zijn lichaam bij binnenkomst politie, als hij de bewaker onder schot had gehouden was de politie echt niet zo naar binnen gekomen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:44 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
haha.Arme jongen man.. ''ikk uhh will uhh wat zeggen, grrr dit duurt te lang..'' LAAT JE WAPEN VALLEN. oke.
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Haha, dit ja.. Pistool ook achter zijn lichaam bij binnenkomst politie, als hij de bewaker onder schot had gehouden was de politie echt niet zo naar binnen gekomen.
Zijn doel was toch ook niet om het zo lang mogelijk te laten duren of zo. Hij wilde alleen op deze manier inbreken op het nieuws. Logisch dat ie dan niet moeilijk doet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Haha, dit ja.. Pistool ook achter zijn lichaam bij binnenkomst politie, als hij de bewaker onder schot had gehouden was de politie echt niet zo naar binnen gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |