abonnement Unibet Coolblue
pi_149206753
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Lees je eens een beetje in hoe de wereld werkt. Beeldvorming oftewel spinnen van nieuws is een van de belangrijkste zaken uit onze maatschappij. Is ook handig voor jezelf aangezien je nu waarschijnlijk overal in trapt.
Dat neemt niet weg dat het van de zotte is om met een dreigbrief en neppistool een mening te gaan willen uiten daarover....
Er zijn voldoende platforms om geheel legaal je mening te uiten over "werelddingen".
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:02:35 #252
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149206844
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:59 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat het van de zotte is om met een dreigbrief en neppistool een mening te gaan willen uiten daarover....
Er zijn voldoende platforms om geheel legaal je mening te uiten over "werelddingen".
Ik zeg toch ook nergens dat ik zo'n actie goedkeur. Ben pacifist dus tegen alle vormen van geweld waar bedreiging met geweld ook onder valt. Maar het punt dat Tarik probeerde te maken is legitiem.
Feyenoord!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:03:01 #253
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_149206858
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat is een nieuw laagtepunt voor de Telegraaf.... en je dacht dat ze niet lager konden na het bellen van Ruben in een Algerijns ziekenhuis.
Die actie was wel echt verschrikkelijk sneu....
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:03:54 #254
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149206885
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Claimen dat je weet hoe de wereld werkt op basis van allerlei websites die primair als doel hebben de MSM onderuit te halen.

Je bent net zo geïndoctrineerd (maar waarschijnlijk nog erger), als mensen die de MSM als basis voor hun meningen nemen.
Ik baseer mijn mening op een heleboel websites, boeken etc. Niet alleen op MSM en ook niet alleen op alternatieve websites.
Feyenoord!
pi_149206889
Hij zegt in het filmpje: "Wij zijn..uh zeg maar ingehuurd door inlichtingendiensten. Ennuh daar hebben wij uh zaken vernomen die de huidige samenleving in twijfel trekken. En die gaan we nu naar buiten brengen."

Dan hebben we nog die onrealistisch brief met zijn 98 Hackers, de NOS medewerker tegen wie hij begon over het 'grootkapitaal' en de klasgenoot die onthulde dat hij met allerlei complottheorieën rondliep.
Het loopt als een complotter, het blaft als een complotter en het denkt als een complotter. Rara wat het is het ?

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Op 10 oktober 1990 zorgt de emotionele getuigenis van het Koeweitse meisje Nayirah voor de start van de eerste Golfoorlog. Nayirah verklaart dat Iraakse soldaten in Koeweit baby's uit de couveuses halen en ze op de koude ziekenhuisvloer voor dood achterlaten. De getuigenis blijkt achteraf nep. Nayirah is ingehuurd door een pr-agentschap uit de Verenigde Staten. In dit college haalt professor Hamelink nog veel meer sprekende voorbeelden van propaganda van de reguliere media aan waar de NOS prominent onderdeel van is. Uit zijn keurige en heldere woorden komt impliciet naar voren komt dat er veel bloed kleeft aan deze wijze van perceptievorming.


Het zijn gewoon feiten waar ik het over heb. Dus je kan me wel weg proberen te zetten in een hoekje maar helpt je niet.
Kan jij je voorstellen dat er mensen zijn die dingen zien die er niet echt zijn ?? Mensen die het vermogen missen om te relativeren kan je nooit wijsmaken dat ze dat vermogen missen. Zij zien dat niet. Zij zijn heilig overtuigd van hun mening en zijn daar niet meer vanaf te brengen. Ook niet met feiten en argumenten.

Sommige zien Buitenaardse wezens of zijn zelfs door die wezens ontvoerd. De ander ziet weer geesten, Bigfoot, het einde van de wereld of spannende complotten. Al deze mensen geloven echt dat dit bestaat en kunnen niet begrijpen dat de rest van de wereld niet ziet wat hun zien. Geloof me de wereld is een stuk saaier dan de complotters zichzelf wijsmaken het zit allemaal in je bovenkamer. En zit het er eenmaal in krijg je het er niet meer uit.
God bestaat niet, dus leef en geniet
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:04:07 #256
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_149206895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Lees je eens een beetje in hoe de wereld werkt. Beeldvorming oftewel spinnen van nieuws is een van de belangrijkste zaken uit onze maatschappij. Is ook handig voor jezelf aangezien je nu waarschijnlijk overal in trapt.
Jij niet he?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:04:27 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149206902
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook nergens dat ik zo'n actie goedkeur. Ben pacifist dus tegen alle vormen van geweld waar bedreiging met geweld ook onder valt. Maar het punt dat Tarik probeerde te maken is legitiem.
Vind jij....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149206909
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook nergens dat ik zo'n actie goedkeur. Ben pacifist dus tegen alle vormen van geweld waar bedreiging met geweld ook onder valt. Maar het punt dat Tarik probeerde te maken is legitiem.
OK.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:05:54 #259
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_149206949
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook nergens dat ik zo'n actie goedkeur. Ben pacifist dus tegen alle vormen van geweld waar bedreiging met geweld ook onder valt. Maar het punt dat Tarik probeerde te maken is legitiem.
En welk punt is dat dan precies?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:06:37 #260
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149206967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:03 schreef Religieisfacisme het volgende:
Hij zegt in het filmpje: "Wij zijn..uh zeg maar ingehuurd door inlichtingendiensten. Ennuh daar hebben wij uh zaken vernomen die de huidige samenleving in twijfel trekken. En die gaan we nu naar buiten brengen."

Dan hebben we nog die onrealistisch brief met zijn 98 Hackers, de NOS medewerker tegen wie hij begon over het 'grootkapitaal' en de klasgenoot die onthulde dat hij met allerlei complottheorieën rondliep.
Het loopt als een complotter, het blaft als een complotter en het denkt als een complotter. Rara wat het is het ?

[..]

Kan jij je voorstellen dat er mensen zijn die dingen zien die er niet echt zijn ?? Mensen die het vermogen missen om te relativeren kan je nooit wijsmaken dat ze dat vermogen missen. Zij zien dat niet. Zij zijn heilig overtuigd van hun mening en zijn daar niet meer vanaf te brengen. Ook niet met feiten en argumenten.

Sommige zien Buitenaardse wezens of zijn zelfs door die wezens ontvoerd. De ander ziet weer geesten, Bigfoot, het einde van de wereld of spannende complotten. Al deze mensen geloven echt dat dit bestaat en kunnen niet begrijpen dat de rest van de wereld niet ziet wat hun zien. Geloof me de wereld is een stuk saaier dan de complotters zichzelf wijsmaken het zit allemaal in je bovenkamer. En zit het er eenmaal in krijg je het er niet meer uit.
Dat jij die dingen niet gezien hebt en niet geloofd betekent niet dat ze niet bestaan of waar zijn. Geloof me de wereld zit vol magie wat de meeste mensen helaas niet zien.
Feyenoord!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:08:04 #261
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149207015
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:05 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

En welk punt is dat dan precies?
Dat de MSM vaak letterlijk berichten overneemt van persbureas van westerse overheden of multinationals zonder ze te checken. Dat is dus gewoon propaganda aangezien die persbureaus berichten zo spinnen dat ze er zelf goed uitkomen.
Feyenoord!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:09:45 #262
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_149207056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat de MSM vaak letterlijk berichten overneemt van persbureas van westerse overheden of multinationals zonder ze te checken. Dat is dus gewoon propaganda aangezien die persbureaus berichten zo spinnen dat ze er zelf goed uitkomen.
En dat heeft Tarik gezegd? Wanneer en waar precies?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_149207195
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Lees je eens een beetje in hoe de wereld werkt. Beeldvorming oftewel spinnen van nieuws is een van de belangrijkste zaken uit onze maatschappij. Is ook handig voor jezelf aangezien je nu waarschijnlijk overal in trapt.
en jij denkt dat de alternatieve sites niet aan spinning en beeldvorming doen?
Feit is dat de NOS te goeder trouw is. Als ze onzin verkondigen dan is dat niet om je bewust om de tuin te leiden. Wat je de NOS wel kan aanrekenen is luie journalistiek en -zeker- in voorgaande decennia het kleuren van nieuws in links of rechts.
Dit itt alternatieve sites, die wel degelijk een agenda hebben (bijv. om alle volgers van die sites op hun sites te behouden. Niet sheeple, maar plopple)

plotter-sites hebben 1 ding goed begrepen: Als je een gezichtje in de wolken ziet, kun je er niet geen gezichtje meer in zien. Leg dus een paar verbanden hier en daar en de menselijke geest heeft de grootste moeite om ze te heuh, ontbanden. Het gezichtje is immers helemaal geen gezicht, maar een wolk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_149207293
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:49 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Altijd beter dan GTST
2,1 miljoen mensen zijn het niet met je eens. ;(
(ik gebruik de term 'mensen' vrij losjes in dit geval)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:18:27 #265
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149207300
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

en jij denkt dat de alternatieve sites niet aan spinning en beeldvorming doen?
Feit is dat de NOS te goeder trouw is. Als ze onzin verkondigen dan is dat niet om je bewust om de tuin te leiden. Wat je de NOS wel kan aanrekenen is luie journalistiek en -zeker- in voorgaande decennia het kleuren van nieuws in links of rechts.
Dit itt alternatieve sites, die wel degelijk een agenda hebben (bijv. om alle volgers van die sites op hun sites te behouden. Niet sheeple, maar plopple)
En de NOS heeft geen agenda om zoveel mogelijk kijkers te trekken? Dat is een nonargument aangezien dat voor alle media geldt. Verder vind ik niet dat de NOS ter goeder trouw is anders zouden ze hun taak van journalistiek en dus het checken van feiten wel wat serieuzer nemen. Neem bv de zogenaamde WMD's in Irak die als feit neergezet worden door alle MSM.
Feyenoord!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:22:10 #266
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149207406
Alle media doen aan beeldvorming, zelfs de NOS.
reset
pi_149207434
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En de NOS heeft geen agenda om zoveel mogelijk kijkers te trekken? Dat is een nonargument aangezien dat voor alle media geldt. Verder vind ik niet dat de NOS ter goeder trouw is anders zouden ze hun taak van journalistiek en dus het checken van feiten wel wat serieuzer nemen. Neem bv de zogenaamde WMD's in Irak die als feit neergezet worden door alle MSM.
Wat gewoon door de MSM als leugen is ontmaskerd. En als je de hele achtergrond ervan kent weet je ook dat het oorspronkelijk niet eens een bewuste leugen van de geheime diensten is geweest, doch 'spinning' dat een eigen leven is gaan leiden. Zie het als een programma-ontwerp waarin 1 architect er iets van zichzelf door heen wil drukken en dat vervolgens door iedereen klakkeloos wordt overgenomen. Ik vind proces van een heel andere orde dan de wolkengezichtjes die plotters graag zien in vliegtuigsporen, instortende gebouwen of maandlandingen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_149207491
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

en jij denkt dat de alternatieve sites niet aan spinning en beeldvorming doen?
Je hoeft natuurlijk niet naar complotsites te gaan (ben het met je eens dat die eveneens nogal subjectief zijn en de feiten vaak verdraaien), je kan zelf je bronnen kiezen en niet alles zomaar aannemen. Dat onze media niet objectief zijn is gewoon een feit. Er zijn genoeg journalisten die daar een boekje over hebben open gedaan. Gerenommeerde journalisten heb ik het dan over.
pi_149207533
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:22 schreef Individual het volgende:
Alle media doen aan beeldvorming, zelfs de NOS.
JUIST de NOS. Hun manier van werken heeft niets met journalistiek te maken. Je kunt ze nog het beste vergelijken met de tv versie van de Telegraaf
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_149207634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:22 schreef Individual het volgende:
Alle media doen aan beeldvorming, zelfs de NOS.
Daar begon 't met de eerste grotschilderingen al mee.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:35:20 #271
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149207725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:23 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wat gewoon door de MSM als leugen is ontmaskerd. En als je de hele achtergrond ervan kent weet je ook dat het oorspronkelijk niet eens een bewuste leugen van de geheime diensten is geweest, doch 'spinning' dat een eigen leven is gaan leiden. Zie het als een programma-ontwerp waarin 1 architect er iets van zichzelf door heen wil drukken en dat vervolgens door iedereen klakkeloos wordt overgenomen. Ik vind proces van een heel andere orde dan de wolkengezichtjes die plotters graag zien in vliegtuigsporen, instortende gebouwen of maandlandingen.
Yeah right een onbewuste leugen. Wel toevallig dat het zo goed uitkwam dat de USA dan de beeldvorming achter zich kreeg om eens even Irak binnen te vallen en dat land helemaal naar de knoppen te helpen. Als Rusland Polen binnen zou vallen op basis van zo'n leugen zou de wereld in brand staan. Maar veel mensen zien de USA nog steeds als soort van het "goed". Terwijl het de grootste oorlogscriminelen zijn van allemaal hier op Aarde. En veel leugens komen uiteindelijk gelukkig uit. In de alternatieve media was deze leugen al veel langer bekend maar werd weggezet als "complottheorie" net zoals nu bij een heleboel andere zaken nog steeds gebeurt.
Feyenoord!
pi_149207782
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Yeah right een onbewuste leugen. Wel toevallig dat het zo goed uitkwam dat de USA dan de beeldvorming achter zich kreeg om eens even Irak binnen te vallen en dat land helemaal naar de knoppen te helpen. Als Rusland Polen binnen zou vallen op basis van zo'n leugen zou de wereld in brand staan. Maar veel mensen zien de USA nog steeds als soort van het "goed". Terwijl het de grootste oorlogscriminelen zijn van allemaal hier op Aarde. En veel leugens komen uiteindelijk gelukkig uit. In de alternatieve media was deze leugen al veel langer bekend maar werd weggezet als "complottheorie" net zoals nu bij een heleboel andere zaken nog steeds gebeurt.
Klopt. Ik wacht nog steeds op de WMD's van Irak uit 2003 :)
pi_149207806
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:37 schreef k3vil het volgende:

[..]

Klopt. Ik wacht nog steeds op de WMD's van Irak uit 2003 :)
Ik wacht nog steeds op het NOS journaal van 8 uur.
pi_149207828
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook nergens dat ik zo'n actie goedkeur. Ben pacifist dus tegen alle vormen van geweld waar bedreiging met geweld ook onder valt. Maar het punt dat Tarik probeerde te maken is legitiem.
Ik vraag me nog steeds af hoe jij weet welk punt Tarik probeerde te maken.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:40:24 #275
104871 remlof
Europees federalist
pi_149207863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:37 schreef k3vil het volgende:

[..]

Klopt. Ik wacht nog steeds op de WMD's van Irak uit 2003 :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')