Het lijkt me eerder de locatie van de EERSTE foto (491) of daar ergens in de buurt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:01 schreef Lutalo het volgende:
hebben zij de gegevens van de laatste foto die door Lisanne van Kris is gemaakt in handen gekregen. Met veel moeite hebben ze de coördinaten van de plaats van de foto kunnen berekenen en kwamen op de volgende gegevens.
De laatste foto vlak voor hun dood is op 1 april 2014, GT tijd 18.54.58, met de EXACTE COORDINATEN: 8.50.26,23 NB en 82.25.29,31 WL, gemaakt. J
Hieruit maak ik niet op dat dit de nachtlocatie zou moeten zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:15 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder de locatie van de EERSTE foto (491) of daar ergens in de buurt.ging om de foto van Kris, voorovergebogen in die geulSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, daar komen die coördinaten mee overeen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:23 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ging om de foto van Kris, voorovergebogen in die geul
Maar dan met de tijd (+5) van een andere foto?quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:23 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ging om de foto van Kris, voorovergebogen in die geul
Wat ik heb begrepen is dat zij van Schiphol naar San José (Costa Rica) zijn gevlogen en dan vandaar met trein/bus naar Bocas.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:34 schreef jackie12 het volgende:
Zijn Kris en Lisanne nou wel of niet in Costa Rica geweest?
Er zijn twee fotoversies van img_508 in omloop... een met een creatietijd en wegschrijftijd van 18:54:00 (in tegenstelling tot 18:54:50 voor img_507) en een met drie velden van 18:54:58.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:13 schreef 11en30 het volgende:
Img 508 (laatste dagfoto) is van 13:54:58. Die "horoscoop" is voor 18h54m58s. Was dat niet de ongecorrigeerde tijd van de quebradafoto?
Dankjewel voor het vertrouwen! Ik kan de beweegredenen en acties van beide families goed begrijpen, ook al kijk ik er persoonlijk wat anders tegenaan.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:37 schreef Domnivoor het volgende:
Ze zouden er verstandig aan doen om Perico in te huren.
is dat in de buurt van waaruit die (valse?) melding kwam van 2 gevonden lichamen, of is dat weer heel ergens anders, zie kaartje van Mata zijn post daarnet?quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:27 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, daar komen die coördinaten mee overeen.
In post #188 kwam jij met de coördinaten 8.50.26,23 NB en 82.25.29,31 WL en die komen overeen met de foto van de “voorovergebogen” Kris. Foto 505.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
is dat in de buurt van waaruit die (valse?) melding kwam van 2 gevonden lichamen, of is dat weer heel ergens anders, zie kaartje van Mata zijn post daarnet?
eh ja, maar is die vermeende vindplaats vd lichamen van dat kaartje van Mata, zie post 170 hiervoor,quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:04 schreef gynaika het volgende:
[..]
In post #188 kwam jij met de coördinaten 8.50.26,23 NB en 82.25.29,31 WL en die komen overeen met de foto van de “voorovergebogen” Kris. Foto 505.
Zie kaartje van Geruisloos.
Lijkt me sterk want deze locatie is nog voor de Mirador. Niet aan de Bocas-kant van de bergen, maar aan de Boquete kant:quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:01 schreef Lutalo het volgende:
hebben zij de gegevens van de laatste foto die door Lisanne van Kris is gemaakt in handen gekregen. Met veel moeite hebben ze de coördinaten van de plaats van de foto kunnen berekenen en kwamen op de volgende gegevens.
De laatste foto vlak voor hun dood is op 1 april 2014, GT tijd 18.54.58, met de EXACTE COORDINATEN: 8.50.26,23 NB en 82.25.29,31 WL, gemaakt. J
Hieruit maak ik niet op dat dit de nachtlocatie zou moeten zijn?
quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:48 schreef Lutalo het volgende:
Ik weet van niks, heb alleen maar een stukje van de site van mevr. Mull gekopieerdn.a.v. deze postdonderdag 29 januari 2015 @ 14:38:13 #192
rep quote 432335
1 Jij beweert iets, ik niet.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:03 schreef gynaika het volgende:
[..]
De nachtfoto's zijn door K en L gemaakt. Bron???
Wacht even, het is nu al een feit dat:quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:57 schreef RapaNui het volgende:
Ik denk dat iedereen of bijna iedereen in NL ervan utgaat dat het NFI automatisch controleert op manipulatie. Ik denk dat er zeer weinig mensen zijn die beseffen dat dat niet tot het takenpakket van het NFI behoort.
De families verkeren in een afhankelijke positie. Als ze de gevonden resultaten openlijk in twijfel gaan trekken, dan zullen ze erg ondankbaar over komen. En dan krijg je wellicht de reactie: zoek het zelf maar uit.
Toen de Kremers meerdere keren aan de bel trokken, zowel in NL als in Panama, over de uitblijvende onderzoeksresultaten, kregen ze vaak als reactie: wat zeuren jullie nou?
Hoe denk je dat "men" (=politie, overheden) gaat reageren als de familie Kremers gaat beweren of probeert aan te tonen dat de data gemanipuleerd zijn en dat het NFI dat niet heeft opgemerkt? Dan kunnen ze alle medewerking wel schudden.
Daarom kan een onafhankelijke partij (=niet in opdracht van de Kremers) het initiatief nemen om aan te tonen dat er met de data is geknoeid.
Journalisten waren snel met de overhaaste rapportage dat Lonely Planet K&L op een dwaalspoor had gebracht. Dat bleek allemaal kul te zijn en eigenlijk had het geen nieuwswaarde. Maar er zijn wel hele pagina's aan gewijd. Als iets nieuwswaarde heeft, dan is het wel de rol van het NFI en wat er met de data is gebeurd in Panama. Als dit in het nieuws komt, dan zal men (met name in Panama!) de hand in eigen boezem moeten steken en zal men zich minder arrogant op moeten stellen.
Hopelijk pikt een meelezende journalist dit op.
Het verschil is dat ik mijn reacties baseer op feitelijkheden en data.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:00 schreef Lutalo het volgende:
@Mata,. mevr. Mull zegt misschien hetzelfde ( Shit charlatan) van jouw reacties?
Nee, in mijn post # 41 (geloof ik) staat info waaruit blijkt dat NFI niet controleert op manipulatie van data:quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wacht even, het is nu al een feit dat:
• NFI niet controleert op datamanipulatie - alleen omdat Perico dat zegt
• Er grote kans is op datamanipulatie - alleen omdat Perico zegt dat het kán (en dat het NFI "te stom is" om dat op te merken dan wel "buiten hun opdrachten valt"
• De datamanipulatie bewust buiten het onderzoek gehouden is
Er was 1 veldje van 230 EXIFdataveldjes dat als je dat editte dan kon je al je sporen uitwissen.
Hoe groot is de kans dat een of andere indiaan uit Alto Romero precies dit weet EN precies weet dat ie nooit ontdekt gaat worden?
Die foto"manipulatie" lijkt me echt een dood spoor.
Ja, maar het punt is:quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:06 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nee, in mijn post # 41 (geloof ik) staat info waaruit blijkt dat NFI niet controleert op manipulatie van data:
Wisten jullie dit al? Het NFI heeft niet als taak om te controleren op manipulatie van logbestanden:
https://securityrecht.nl/(...)orensisch-onderzoek/
Er zijn geen wettelijke regels die bijvoorbeeld voorschrijven hoe een logbestand eruit moet zien, dat een foto onderzocht moet worden op manipulatie of dat camerabeelden een watermerk moeten dragen voordat ze getoond mogen worden in de rechtszaal.
…..
Voor digitaal forensisch onderzoek zijn er nog geen FT-normen, hoewel er wel een conceptnorm is voor onderzoek aan mobiele telefoons. Ook zijn er normen voor onderzoek aan gespreksopnamen.
…
De normen rond zekerstellen van originele informatiedragers en het beheren van de ‘chain of custody’ (wie wanneer het bewijs in handen had en wat daarmee is gebeurd) zijn dus geen wettelijke plichten.
Ja, logisch dat je zo snel mogelijk die camera aan een computer hangt, misschien kan je Kris en Lisanne nog redden.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:09 schreef RapaNui het volgende:
We weten niet wie wat heeft gedaan in Panama. Wat wel duidelijk is, is de datum van 17 juni. Toen lag de rugzak en inhoud niet meer in Alto Romero, maar ergens op een politie bureau of bij de fiscalía.
quote:Dezelfde fiscalía (personeel ervan) wordt verdacht van het wegmaken van 5 telefoonchips in een andere zaak.
Ik voel me zeker vrij om haar mening niet zo maar af te branden.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik mijn reacties baseer op feitelijkheden en data.
Niet op de toevallige stand van de sterren en planeten, het wereldje waar die Mull in schijnt te verkeren.
Maar voel je vrij een of andere waarzegster[/b] serieuzer te nemen dan ons speurwerk in dit topic.[...
Nee, dat is niet voldoende. Er moet wel geverifieerd worden. Hoe? Daar zijn deskundigen voor. Het geval kan bv aan een persfotograaf/data willi wortel worden voorgelegd, om vervolgens met het NFI om de tafel te zitten. Uiteraard moet het NFI niet worden gepasseerd. Verificatie, voor zover mogelijk, is essentieel.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar het punt is:
omdat er beweerd wordt niet op datamanipulatie gecontroleerd te worden, wordt datamanipulatie opeens een feit (en die stomme NFI die er niet op controleert) alleen maar omdat Perico zegt dat het kan, zonder sporen achter te laten (met dat magische EXIFveldje dat alleen hij weet en hij niet aan anderen bekend wil maken).
Vind jij dat voldoende grond om:
- datamanipulatie vast te stellen
- de "gebreken" van het NFI als argument te gebruiken voor het eerste
Daarbij heeft niet alleen het NFI naar die data gekeken, maar ook de Panamezen. Die zijn natuurlijk ook te stom om voor de duvel te dansen, en zeker stommer dan een zolderkamerFOK!ker uit Zuid-Limburg, dat begrijpen we allemaal.
https://www.google.com.au(...)!3m1!1s0x0:0x0?hl=enquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me sterk want deze locatie is nog voor de Mirador. Niet aan de Bocas-kant van de bergen, maar aan de Boquete kant:
http://www.synnatschke.de/geo-tools/coordinate-converter.php
+ Google Earth
Vlgs de kaart(en) lijkt dat niet, kijk maar naar de coördinaten van de Mirador en quebrada.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me sterk want deze locatie is nog voor de Mirador. Niet aan de Bocas-kant van de bergen, maar aan de Boquete kant:
http://www.synnatschke.de/geo-tools/coordinate-converter.php
+ Google Earth
Is aardig die richting op.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:21 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
eh ja, maar is die vermeende vindplaats vd lichamen van dat kaartje van Mata, zie post 170 hiervoor,
daar overheen te leggen? Is die vermeende vindplaats id. buurt van die landingsbaan waar Jacky mee kwam? Lijkt er wel op??
die zijn natuurlijk ook te stom om voor de duvel te dansen ...quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar het punt is:
omdat er beweerd wordt niet op datamanipulatie gecontroleerd te worden, wordt datamanipulatie opeens een feit (en die stomme NFI die er niet op controleert) alleen maar omdat Perico zegt dat het kan, zonder sporen achter te laten (met dat magische EXIFveldje dat alleen hij weet en hij niet aan anderen bekend wil maken).
Vind jij dat voldoende grond om:
- datamanipulatie vast te stellen
- de "gebreken" van het NFI als argument te gebruiken voor het eerste
Daarbij heeft niet alleen het NFI naar die data gekeken, maar ook de Panamezen. Die zijn natuurlijk ook te stom om voor de duvel te dansen, en zeker stommer dan een zolderkamerFOK!ker uit Zuid-Limburg, dat begrijpen we allemaal.
Dat er geprutst is, is zonneklaar. Als je dat ontkent, heb je boter op je hoofd. Twee meiden gedurende 10 dagen lang niet vinden in een klein gebied.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:03 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
die zijn natuurlijk ook te stom om voor de duvel te dansen ...
not!
wel een beetje raar om dit te moeten lezen nu komend uit de pen van degene die sinds april 14.153 keer
op zowel WS en FOK! de Panamese diensten en mensen Sinaproc, Senec, politie, recherche, OM enz. enz. steevast, en zonder enige aanleiding "Panamese prutsers" noemde ...
nou hebben we hier eens wat vrije gedachten en scenario's die in dat plaatje passen, en nou zijn het ineens superspeurders.....? ... eh...
ik ga maar weer eens lezen in "Overpeinzingen" van Marcus Aurelius.
Hoe hadden ze vuur moeten maken? En als dat kon, met de beschikbare middelen, wisten ze dat?quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daar zou je toch zeker de eerste nacht (als je een overnachtingsplek hebt weten te vinden) dan wel de volgende dag voor zorgen, zou je zeggen?
Het meest elementaire wat ons als mensheid bindt; het maken van vuur. Om warmte, licht, veiligheid tegen beesten en als teken om gevonden te worden.
Ze waren overduidelijk mobiel want hebben in het relatieve klein gebied toch flinke afstanden afgelegd (alleen niet de juiste richting), waarom geen vuur gemaakt?
Een paar foto's recht maken zegt niets over hallucinaties. En de rest was niet 'goed gemaakt' althans daar lijkt het niet op. Dus tja...quote:Ook de nachtfoto's lijken niet te duiden op heftige hallucinaties of grote gekte; de wel gelukte foto's zijn scherp en goed gepositioneerd (met name die zakjes) gemaakt. Knap, na een week honger, dorst en grote ellende.
Dat lijkt me wel zo logisch ja. Niet dat die tak met toevallig 2 zakjes eraan toevallig in beeld kwam toen ze toevallig een foto van een toevallige rots wilden maken.quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:38 schreef JustinCase het volgende:
Goed gepositioneerd? Dan ga je ervan uit, dat die zakjes het object waren wat ze vast wilde(n) leggen.
Ik denk dat ze zo hallucineerden dat ze dachten dat 't een helikopter was en er daarom naar geflitst hebben..quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel zo logisch ja. Niet dat die tak met toevallig 2 zakjes eraan toevallig in beeld kwam toen ze toevallig een foto van een toevallige rots wilden maken.
Is dat merk een feit? En dat "magisch blauw" lijkt voor het herkennen door de ouders K. geen probleem geweest te zijn. Dan zal het wel een goed verklaarbare vorm van magie betreffen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je haalt nu iets door elkaar;
van Lisanne is haar linkervoet, sok en schoen gevonden. Van Kris is haar spijkerbroekje gevonden. Van Kris zijn -op de magisch blauwe Dr. Martens,
Dat is pas een goede vraag, als ze wisten dat de terugweg korter en makkelijker zou zijn. En hoe langer ze doorgingen, des te langer en moeilijker werd de terugweg. Tegelijk werd de weg vooruit, als die naar de bewoonde wereld zou leiden, steeds korter. En het idee, dat die naar de bewoonde wereld leidt, aantrekkelijker. Zo kan een eventueel dilemma tussen verder gaan of omkeren, heel lang een dilemma blijven.quote:heel anders dan haar bergschoenen op de foto's na- geen schoenen, voeten of sokken gevonden.
Een verwonding ligt voor de hand, maar wanneer en waarom dan juist zo enorm ver afgedaald, terwijl de terugweg korter én makkelijker was?
Waarbij er ook nog wel eens een meningsverschil of zelfs ruzie kan zijn ontstaan over het moment van omkeren.quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:55 schreef JustinCase het volgende:
Dat is pas een goede vraag, als ze wisten dat de terugweg korter en makkelijker zou zijn. En hoe langer ze doorgingen, des te langer en moeilijker werd de terugweg. Tegelijk werd de weg vooruit, als die naar de bewoonde wereld zou leiden, steeds korter. En het idee, dat die naar de bewoonde wereld leidt, aantrekkelijker. Zo kan een eventueel dilemma tussen verder gaan of omkeren, heel lang een dilemma blijven.
Iets achter die rots, ook niet denkbaar? Iets/iemand die/dat misschien niet op de foto gekomen is omdat ze/het al weer weg was? Of er niet bleek te zijn, maar dat dat precies de reden was voor de foto: daar achter komen? Vragen... bij de originele Texas Sharpshooters Fallacy kon je nog vragen of die schutter echt raakte waar hij op mikte.quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel zo logisch ja. Niet dat die tak met toevallig 2 zakjes eraan toevallig in beeld kwam toen ze toevallig een foto van een toevallige rots wilden maken.
FF serieus: stel, je ziet in het bijna stikkedonker iets roods, waar alles verder grauw is en/of groen. Op een plek waar je voelt dat er een grote steen is, met een rivier daarachter. En je wilt weten wat het is, omdat het kan duiden op menselijke aanwezigheid. Wat mogelijk je leven kan redden. Je hebt geen zaklantaarn, maar wel een camera.quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:44 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zo hallucineerden dat ze dachten dat 't een helikopter was en er daarom naar geflitst hebben..
Ik herinner me dat Baru zei dat er een kleine bananenplantage was in de buurt van de 2e kabelbrug. niet aan het pad. Ik heb die op de satellietfoto's niet kunnen lokaliseren.quote:Op donderdag 29 januari 2015 00:28 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat er in dat gebied wel degelijk fruitbomen te vinden zijn, i.t.t. tot wat inderdaad in de Telemetro-video gezegd werd. Maar ik heb de bron nu niet bij de hand.
Als je wilt weten wie wie is: er staan zo her en der op het internet wat foto's.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:56 schreef mig72 het volgende:
De foto die mij het meest boeit (maar dan op een lugubere wijze) is die van dat meisje (Lisanne?) wiens liggende hoofd van achteren wordt gefotografeerd. Dit is waarschijnlijk het moment van de dood geweest, en een soort signaal van de overlevende Kris aan de buitenwereld over hun noodlot. Het kan dus belangrijke informatie bevatten aangezien het lichaam nooit meer in zo'n intact zijnde staat zou worden teruggevonden (maar in verre staat van ontbinding).
Het is jammer dat degene die de foto nam geen enkele bijbehorende gegeven ook vastlegde (zoals het belangrijkste - oorzaak natuurlijk, maar zelfs een tijdsstempel of een of andere landmerk was deugdelijk geweest).
Juist om die reden twijfel ik of het eigenlijk Kris was die de foto nam en niet een derde partij (dader) die de moord op de dame(s) zojuist op zn geweten had en het toch natuurlijk uit wilde doen zien. Het lijkt me tegen alle logica in om enkel een hoofdkliek op dat moment vast te leggen als je vriendin zojuist het loodje heeft gelegd en GEEN ENKELE bijbehorend gegeven waar we wat meer aan zouden hebben. Zelfs een tweee foto maar dan van haar dood lichaam zou logischerwijze daarop moeten volgen wat uitbleef.
Dit is nóg een punt dat de misdaadtheorie onderstreept al was het niet mijn bedoeling daarnaartoe te werken.
Ik heb hem gevonden:quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:53 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik herinner me dat Baru zei dat er een kleine bananenplantage was in de buurt van de 2e kabelbrug. niet aan het pad. Ik heb die op de satellietfoto's niet kunnen lokaliseren.
Bergop is daar wel een paddock en een of twee hutten.
Sorry, maar jij denkt nu gewoon echt dat de maker van die foto eigenlijk de bedoeling had om compleeeeet iets anders op de foto te zetten maar dat daar opeens, perfect gepositioneerd een takje met 2 zeer vreemde zakjes eraan op beeld kwam?quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:06 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Iets achter die rots, ook niet denkbaar? Iets/iemand die/dat misschien niet op de foto gekomen is omdat ze/het al weer weg was? Of er niet bleek te zijn, maar dat dat precies de reden was voor de foto: daar achter komen? Vragen... bij de originele Texas Sharpshooters Fallacy kon je nog vragen of die schutter echt raakte waar hij op mikte.
En voor die goed gepositioneerde tak moet je ook op zoek naar een reden om 'm te fotograferen.
Dat is dus wederzijds; de onlogica wordt hier al veel teveel gezocht.quote:O, en dat "logisch" hetzelfde is als "kan ik me voorstellen" lijkt steeds verder om zich heen te grijpen. Van jou had ik het niet verwacht.
Rijpe bananen kun je ook ruiken. Die lucht kenden ze vast. Maar de locatie is mij niet bekend.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb hem gevonden:
http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-6/page3
Bananenbomen, hutten en een rivier met helder water: een voor de hand liggende plek om te wachten op hulp. De grote vraag is natuurlijk of die bananenplantage vanaf het pad te zien is.
Nee, dan had ik dat wel gezegd. Ik wijs alleen op de Texas Sharpshooters Fallacy, en de mogelijkheid dat er iets anders het object van aandacht (en voor de foto) geweest kan zijn. Perfect gepositioneerd, je kunt dat wel herhalen, maar dan herhaal ik dat dat alleen klopt als die dingen bewust zijn gefotografeerd. En die "zeer vreemde zakjes" zijn misschien wel het meest voorkomende voorwerp in heel Panama. Of ze door mensen aan die tak gekoopt zijn, of als zwerfvuil in een boom beland, waardoor die tak afbrak toen het een keer hard waaide, weet ik niet. Maar de zakjes lijken intact, dus de kans op het eerste is iets groter.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sorry, maar jij denkt nu gewoon echt dat de maker van die foto eigenlijk de bedoeling had om compleeeeet iets anders op de foto te zetten maar dat daar opeens, perfect gepositioneerd een takje met 2 zeer vreemde zakjes eraan op beeld kwam?
Kudos voor dat Micha. Maar per ongeluk gemaakte foto's, of een schijnbaar object van aandacht, zijn niet bepaald zeldzaam. Echter, ik neig wel naar de "bewust gefotografeerd" gedachte in dit geval. Dit dus ondanks(!) al die andere foto´s waar dat niet van gezegd kan worden. Niet vanwege Ockham, met zijn baard zo oud als de weg naar Rome, maar vanwege de stand van die foto: portrait mode (staand formaat) en omdat'ie niet scheef is. De kans op dat laatste is klein, als bijv. Lisanne meende Kris (of een belangrijk voorwerp, of wat dan ook van belang) in de rivier meende te horen of zien, en daar snel een foto aan spendeerde. De kans op staand formaat lijkt me nog kleiner, en de kans op beide tegelijk al helemaal.quote:Je pakt nu Ockham zijn scheermes af, snijdt de hele bank aan stukken en zegt dat de kat (niet: Micha) het gedaan heeft.
Dat vergezochte en soms ronduit bizarre constructies hier teveel rondzingen: mee eens.quote:[..]
Dat is dus wederzijds; de onlogica wordt hier al veel teveel gezocht.
Logisch:
- meiden hebben de nachtfoto's gemaakt
- die zakjes waren bedoeld om op de foto te zetten
Niet logisch:
- derden (zelfs SINAPROC) hebben de nachtfoto's gemaakt
- die zakjes kwamen toevallig voor de lens, maar het was totaaaaal niet de bedoeling die op de foto te zetten
Wie zo'n hart heeft, leeft niet lang meer. Maar ik zal niet zeuren, met dat "of een bloem" zeg je zelf al genoeg.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 01:01 schreef vronie het volgende:
Ik denk dat de nachtfoto 550 bewust is gemarkeerd door Kris of Lisanne, je vouwt niet zomaar een plastic zakje in de vorm van een bloem of hart?
Als ze die papiertjes inderdaad geplaatst hebben, en niet hebben laten liggen, is daar wat voor te zeggen. En als ze ook nog die enorme steen daaronder geduwd hebben, is het zo goed als zeker: daar is iets mee bedoeld.quote:En dan aan weerszijden de papiertjes te plaatsen dat is volgens mij toch een aanwijzing ,misschien niet voor hier maar voor het thuisfront.
Ik ben ondertussen zo benieuwd naar wat jij denkt dat die meiden is overkomen. Je weerlegt elk feit, onderbouwd het maar wat denk jij dan? Met de feiten die er bekend zijn?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 01:15 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Wie zo'n hart heeft, leeft niet lang meer. Maar ik zal niet zeuren, met dat "of een bloem" zeg je zelf al genoeg.
[..]
Als ze die papiertjes inderdaad geplaatst hebben, en niet hebben laten liggen, is daar wat voor te zeggen. En als ze ook nog die enorme steen daaronder geduwd hebben, is het zo goed als zeker: daar is iets mee bedoeld.
Het gemeenschappelijke dat ik zie in supermarktzakjes en papiertjes is, dat beide wijzen op menselijke aanwezigheid. Dus het kan zomaar, dat één van de meiden daarom er een foto van gemaakt heeft. Omdat mogelijk haar vriendin dan in de buurt was. of een onbekende, die ze uit de ellende had kunnen helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |