abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 januari 2015 @ 15:15:40 #201
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149171894
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:01 schreef Lutalo het volgende:
hebben zij de gegevens van de laatste foto die door Lisanne van Kris is gemaakt in handen gekregen. Met veel moeite hebben ze de coördinaten van de plaats van de foto kunnen berekenen en kwamen op de volgende gegevens.

De laatste foto vlak voor hun dood is op 1 april 2014, GT tijd 18.54.58, met de EXACTE COORDINATEN: 8.50.26,23 NB en 82.25.29,31 WL, gemaakt. J


Hieruit maak ik niet op dat dit de nachtlocatie zou moeten zijn?
Het lijkt me eerder de locatie van de EERSTE foto (491) of daar ergens in de buurt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_149172148
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:15 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het lijkt me eerder de locatie van de EERSTE foto (491) of daar ergens in de buurt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ging om de foto van Kris, voorovergebogen in die geul
pi_149172273
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:23 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ging om de foto van Kris, voorovergebogen in die geul
Ja, daar komen die coördinaten mee overeen.
pi_149172291
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:23 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ging om de foto van Kris, voorovergebogen in die geul
Maar dan met de tijd (+5) van een andere foto? :?
pi_149172491
Zijn Kris en Lisanne nou wel of niet in Costa Rica geweest?
pi_149172664
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:34 schreef jackie12 het volgende:
Zijn Kris en Lisanne nou wel of niet in Costa Rica geweest?
Wat ik heb begrepen is dat zij van Schiphol naar San José (Costa Rica) zijn gevlogen en dan vandaar met trein/bus naar Bocas.
  donderdag 29 januari 2015 @ 15:48:41 #207
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_149172953
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:13 schreef 11en30 het volgende:
Img 508 (laatste dagfoto) is van 13:54:58. Die "horoscoop" is voor 18h54m58s. Was dat niet de ongecorrigeerde tijd van de quebradafoto?
Er zijn twee fotoversies van img_508 in omloop... een met een creatietijd en wegschrijftijd van 18:54:00 (in tegenstelling tot 18:54:50 voor img_507) en een met drie velden van 18:54:58.

quote:
14s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:37 schreef Domnivoor het volgende:
Ze zouden er verstandig aan doen om Perico in te huren.
Dankjewel voor het vertrouwen! Ik kan de beweegredenen en acties van beide families goed begrijpen, ook al kijk ik er persoonlijk wat anders tegenaan.

De familie van Lisanne vindt rust in een noodlottige verdwaling. Zowel zij als de familie van Kris hebben het NFI en politierapport, net als 1Vandaag en De Telegraaf en zijn bijgestaan door ex-politiemensen, die voor hen dat rapport hebben geduid.

Dat vinden zij sluitend en afdoende, vandaar dat hypothetische verzoeken van ons buitenstaanders categorisch worden afgewezen, Men kent ons of onze expertise niet, of wenst deze niet te (er)kennen en dan houdt het vooralsnog op.

Echter, zij gaan voorbij aan belangrijke nuances wat betreft het NFI, dat onderzoek deed in opdracht van Panama. Ik krijg het idee dat zij teveel op het spoor zitten van het alwetend NFI, dat alles wat er maar op te merken is, in dat rapport heeft gestopt.

Echter, zij zijn niet sturend. Als in het ziekenhuis van mij bloed wordt afgenomen om te kijken of ik diabetes heb, of andere ziekmakers, dan kunnen ze wel 25 vierkantjes aankruisen. Als je niet aankruist dat ze ook de bloedgroep moeten uitzoeken, gebeurt het niet.

Zo werkt het NFI ook, met een zware tijds en case druk. Alles wordt naar de letter uitgezocht, maar er ontbreekt een fundamenteel iets, waar door iedereen aan voorbij wordt gegaan. En dat is, dat normaal een uitgebreid recherche team op een zaak zit.

Maar dat was hier dus niet het geval, het OM zag er niets in. Normaliter dook dan een team van rechercheurs op het rapport die dan al brainstormend onderling wellicht verder onderzoek eisten of verdere details uitzochten.

Die verdieping is er nooit geweest. Men heeft van de foto's nog wel de datum en tijd in het rapport opgenomen, maar er is niets bekend of er ook nog serieus naar de 25.000 andere datavelden is gekeken. Het NFI is namelijk geen team van rechercheurs, ze registreren dingen maar er staat nergens geschreven dat ze de onderste steen boven moesten krijgen.

Dus in het geval van de foto's: wel een overzicht maken en kijken of het op een eerste oogopslag allemaal in orde is en uren steken in de beschrijving van het rapport.

Maar geen overuren steken in een diepteanalyse van datavelden, omdat er volgens hen ook geen aanleiding toe was. En omdat de politiemensen die de familie bijstonden ook niet die technische bagage in huis hebben, maar alleen kijken of een rapport in orde lijkt, blijft het een vicieuze cirkel.

Omdat de familie vindt: de cirkel is rond, NFI en ex-politiemensen hebben ernaar gekeken, wat kunnen burgerspeurneuzen of mensen van buitenaf er dan van vinden.. die zijn gewoon enkel nieuwsgierig en die foto's laten we niet aan zomaar wat onbekenden zien. Punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 29-01-2015 16:29:34 ]
pi_149172971
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:27 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ja, daar komen die coördinaten mee overeen.
is dat in de buurt van waaruit die (valse?) melding kwam van 2 gevonden lichamen, of is dat weer heel ergens anders, zie kaartje van Mata zijn post daarnet?
pi_149173467
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:49 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

is dat in de buurt van waaruit die (valse?) melding kwam van 2 gevonden lichamen, of is dat weer heel ergens anders, zie kaartje van Mata zijn post daarnet?
In post #188 kwam jij met de coördinaten 8.50.26,23 NB en 82.25.29,31 WL en die komen overeen met de foto van de “voorovergebogen” Kris. Foto 505.

Zie kaartje van Geruisloos.
pi_149173996
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:04 schreef gynaika het volgende:

[..]

In post #188 kwam jij met de coördinaten 8.50.26,23 NB en 82.25.29,31 WL en die komen overeen met de foto van de “voorovergebogen” Kris. Foto 505.

Zie kaartje van Geruisloos.
eh ja, maar is die vermeende vindplaats vd lichamen van dat kaartje van Mata, zie post 170 hiervoor,
daar overheen te leggen? Is die vermeende vindplaats id. buurt van die landingsbaan waar Jacky mee kwam? Lijkt er wel op??

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 29-01-2015 16:26:26 ]
pi_149174268
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:01 schreef Lutalo het volgende:
hebben zij de gegevens van de laatste foto die door Lisanne van Kris is gemaakt in handen gekregen. Met veel moeite hebben ze de coördinaten van de plaats van de foto kunnen berekenen en kwamen op de volgende gegevens.

De laatste foto vlak voor hun dood is op 1 april 2014, GT tijd 18.54.58, met de EXACTE COORDINATEN: 8.50.26,23 NB en 82.25.29,31 WL, gemaakt. J


Hieruit maak ik niet op dat dit de nachtlocatie zou moeten zijn?
Lijkt me sterk want deze locatie is nog voor de Mirador. Niet aan de Bocas-kant van de bergen, maar aan de Boquete kant:

http://www.synnatschke.de/geo-tools/coordinate-converter.php
+ Google Earth
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149174964
Ik weet van niks, heb alleen maar een stukje van de site van mevr. Mull gekopieerdn.a.v. deze postdonderdag 29 januari 2015 @ 14:38:13 #192
rep quote 432335
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149175086
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:48 schreef Lutalo het volgende:
Ik weet van niks, heb alleen maar een stukje van de site van mevr. Mull gekopieerdn.a.v. deze postdonderdag 29 januari 2015 @ 14:38:13 #192
rep quote 432335
_O-

Die site! "Karmisch astroloog". En dat soort shit heeft enige relevantie hier? Laten we die "zieners" (die nooit iets zien, trouwens) en andere fantasten en charlatans alsjeblieft buiten dit topic houden...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149175170
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:03 schreef gynaika het volgende:

[..]

De nachtfoto's zijn door K en L gemaakt. Bron???
1 Jij beweert iets, ik niet.
2 Kris en Lisanne zijn de enigen waarvan bekend is dat ze over de camera beschikten
pi_149175238
Ik denk dat iedereen of bijna iedereen in NL ervan utgaat dat het NFI automatisch controleert op manipulatie. Ik denk dat er zeer weinig mensen zijn die beseffen dat dat niet tot het takenpakket van het NFI behoort.

De families verkeren in een afhankelijke positie. Als ze de gevonden resultaten openlijk in twijfel gaan trekken, dan zullen ze erg ondankbaar over komen. En dan krijg je wellicht de reactie: zoek het zelf maar uit.

Toen de Kremers meerdere keren aan de bel trokken, zowel in NL als in Panama, over de uitblijvende onderzoeksresultaten, kregen ze vaak als reactie: wat zeuren jullie nou?

Hoe denk je dat "men" (=politie, overheden) gaat reageren als de familie Kremers gaat beweren of probeert aan te tonen dat de data gemanipuleerd zijn en dat het NFI dat niet heeft opgemerkt? Dan kunnen ze alle medewerking wel schudden.

Daarom kan een onafhankelijke partij (=niet in opdracht van de Kremers) het initiatief nemen om aan te tonen dat er met de data is geknoeid.

Journalisten waren snel met de overhaaste rapportage dat Lonely Planet K&L op een dwaalspoor had gebracht. Dat bleek allemaal kul te zijn en eigenlijk had het geen nieuwswaarde. Maar er zijn wel hele pagina's aan gewijd. Als iets nieuwswaarde heeft, dan is het wel de rol van het NFI en wat er met de data is gebeurd in Panama. Als dit in het nieuws komt, dan zal men (met name in Panama!) de hand in eigen boezem moeten steken en zal men zich minder arrogant op moeten stellen.

Hopelijk pikt een meelezende journalist dit op.
pi_149175301
Kaart @geruisloos: quebrada 8.50.43.8 N 82.25.26.4 W
Site mevr Mull en reactie Poekje01 8.50.26,23 NB 82.25.29,31 WL

Zoek de verschillen.

@Mata,. mevr. Mull zegt misschien hetzelfde ( Shit charlatan) van jouw reacties? :P
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149175334
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:57 schreef RapaNui het volgende:
Ik denk dat iedereen of bijna iedereen in NL ervan utgaat dat het NFI automatisch controleert op manipulatie. Ik denk dat er zeer weinig mensen zijn die beseffen dat dat niet tot het takenpakket van het NFI behoort.

De families verkeren in een afhankelijke positie. Als ze de gevonden resultaten openlijk in twijfel gaan trekken, dan zullen ze erg ondankbaar over komen. En dan krijg je wellicht de reactie: zoek het zelf maar uit.

Toen de Kremers meerdere keren aan de bel trokken, zowel in NL als in Panama, over de uitblijvende onderzoeksresultaten, kregen ze vaak als reactie: wat zeuren jullie nou?

Hoe denk je dat "men" (=politie, overheden) gaat reageren als de familie Kremers gaat beweren of probeert aan te tonen dat de data gemanipuleerd zijn en dat het NFI dat niet heeft opgemerkt? Dan kunnen ze alle medewerking wel schudden.

Daarom kan een onafhankelijke partij (=niet in opdracht van de Kremers) het initiatief nemen om aan te tonen dat er met de data is geknoeid.

Journalisten waren snel met de overhaaste rapportage dat Lonely Planet K&L op een dwaalspoor had gebracht. Dat bleek allemaal kul te zijn en eigenlijk had het geen nieuwswaarde. Maar er zijn wel hele pagina's aan gewijd. Als iets nieuwswaarde heeft, dan is het wel de rol van het NFI en wat er met de data is gebeurd in Panama. Als dit in het nieuws komt, dan zal men (met name in Panama!) de hand in eigen boezem moeten steken en zal men zich minder arrogant op moeten stellen.

Hopelijk pikt een meelezende journalist dit op.
Wacht even, het is nu al een feit dat:

• NFI niet controleert op datamanipulatie - alleen omdat Perico dat zegt
• Er grote kans is op datamanipulatie - alleen omdat Perico zegt dat het kán (en dat het NFI "te stom is" om dat op te merken dan wel "buiten hun opdrachten valt"
• De datamanipulatie bewust buiten het onderzoek gehouden is

Er was 1 veldje van 230 EXIFdataveldjes dat als je dat editte dan kon je al je sporen uitwissen.

Hoe groot is de kans dat een of andere indiaan uit Alto Romero precies dit weet EN precies weet dat ie nooit ontdekt gaat worden?

Die foto"manipulatie" lijkt me echt een dood spoor.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149175369
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:00 schreef Lutalo het volgende:
@Mata,. mevr. Mull zegt misschien hetzelfde ( Shit charlatan) van jouw reacties? :P
Het verschil is dat ik mijn reacties baseer op feitelijkheden en data.

Niet op de toevallige stand van de sterren en planeten, het wereldje waar die Mull in schijnt te verkeren.

Maar voel je vrij een of andere waarzegster -edit-serieuzer te nemen dan ons speurwerk in dit topic.... :X

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 29-01-2015 17:11:09 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149175455
quote:
19s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wacht even, het is nu al een feit dat:

• NFI niet controleert op datamanipulatie - alleen omdat Perico dat zegt
• Er grote kans is op datamanipulatie - alleen omdat Perico zegt dat het kán (en dat het NFI "te stom is" om dat op te merken dan wel "buiten hun opdrachten valt"
• De datamanipulatie bewust buiten het onderzoek gehouden is

Er was 1 veldje van 230 EXIFdataveldjes dat als je dat editte dan kon je al je sporen uitwissen.

Hoe groot is de kans dat een of andere indiaan uit Alto Romero precies dit weet EN precies weet dat ie nooit ontdekt gaat worden?

Die foto"manipulatie" lijkt me echt een dood spoor.
Nee, in mijn post # 41 (geloof ik) staat info waaruit blijkt dat NFI niet controleert op manipulatie van data:

Wisten jullie dit al? Het NFI heeft niet als taak om te controleren op manipulatie van logbestanden:

https://securityrecht.nl/(...)orensisch-onderzoek/

Er zijn geen wettelijke regels die bijvoorbeeld voorschrijven hoe een logbestand eruit moet zien, dat een foto onderzocht moet worden op manipulatie of dat camerabeelden een watermerk moeten dragen voordat ze getoond mogen worden in de rechtszaal.
…..
Voor digitaal forensisch onderzoek zijn er nog geen FT-normen, hoewel er wel een conceptnorm is voor onderzoek aan mobiele telefoons. Ook zijn er normen voor onderzoek aan gespreksopnamen.

De normen rond zekerstellen van originele informatiedragers en het beheren van de ‘chain of custody’ (wie wanneer het bewijs in handen had en wat daarmee is gebeurd) zijn dus geen wettelijke plichten.
pi_149175576
We weten niet wie wat heeft gedaan in Panama. Wat wel duidelijk is, is de datum van 17 juni. Toen lag de rugzak en inhoud niet meer in Alto Romero, maar ergens op een politie bureau of bij de fiscalía.
Dezelfde fiscalía (personeel ervan) wordt verdacht van het wegmaken van 5 telefoonchips in een andere zaak.
pi_149175577
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:06 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Nee, in mijn post # 41 (geloof ik) staat info waaruit blijkt dat NFI niet controleert op manipulatie van data:

Wisten jullie dit al? Het NFI heeft niet als taak om te controleren op manipulatie van logbestanden:

https://securityrecht.nl/(...)orensisch-onderzoek/

Er zijn geen wettelijke regels die bijvoorbeeld voorschrijven hoe een logbestand eruit moet zien, dat een foto onderzocht moet worden op manipulatie of dat camerabeelden een watermerk moeten dragen voordat ze getoond mogen worden in de rechtszaal.
…..
Voor digitaal forensisch onderzoek zijn er nog geen FT-normen, hoewel er wel een conceptnorm is voor onderzoek aan mobiele telefoons. Ook zijn er normen voor onderzoek aan gespreksopnamen.

De normen rond zekerstellen van originele informatiedragers en het beheren van de ‘chain of custody’ (wie wanneer het bewijs in handen had en wat daarmee is gebeurd) zijn dus geen wettelijke plichten.
Ja, maar het punt is:

omdat er beweerd wordt niet op datamanipulatie gecontroleerd te worden, wordt datamanipulatie opeens een feit (en die stomme NFI die er niet op controleert) alleen maar omdat Perico zegt dat het kan, zonder sporen achter te laten (met dat magische EXIFveldje dat alleen hij weet en hij niet aan anderen bekend wil maken).

Vind jij dat voldoende grond om:
- datamanipulatie vast te stellen
- de "gebreken" van het NFI als argument te gebruiken voor het eerste

Daarbij heeft niet alleen het NFI naar die data gekeken, maar ook de Panamezen. Die zijn natuurlijk ook te stom om voor de duvel te dansen, en zeker stommer dan een zolderkamerFOK!ker uit Zuid-Limburg, dat begrijpen we allemaal. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149175603
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:09 schreef RapaNui het volgende:
We weten niet wie wat heeft gedaan in Panama. Wat wel duidelijk is, is de datum van 17 juni. Toen lag de rugzak en inhoud niet meer in Alto Romero, maar ergens op een politie bureau of bij de fiscalía.
Ja, logisch dat je zo snel mogelijk die camera aan een computer hangt, misschien kan je Kris en Lisanne nog redden.

quote:
Dezelfde fiscalía (personeel ervan) wordt verdacht van het wegmaken van 5 telefoonchips in een andere zaak.
:?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149175668
quote:
10s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het verschil is dat ik mijn reacties baseer op feitelijkheden en data.

Niet op de toevallige stand van de sterren en planeten, het wereldje waar die Mull in schijnt te verkeren.

Maar voel je vrij een of andere waarzegster[/b] serieuzer te nemen dan ons speurwerk in dit topic.[... :X
Ik voel me zeker vrij om haar mening niet zo maar af te branden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 29-01-2015 18:06:21 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149175708
quote:
19s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar het punt is:

omdat er beweerd wordt niet op datamanipulatie gecontroleerd te worden, wordt datamanipulatie opeens een feit (en die stomme NFI die er niet op controleert) alleen maar omdat Perico zegt dat het kan, zonder sporen achter te laten (met dat magische EXIFveldje dat alleen hij weet en hij niet aan anderen bekend wil maken).

Vind jij dat voldoende grond om:
- datamanipulatie vast te stellen
- de "gebreken" van het NFI als argument te gebruiken voor het eerste

Daarbij heeft niet alleen het NFI naar die data gekeken, maar ook de Panamezen. Die zijn natuurlijk ook te stom om voor de duvel te dansen, en zeker stommer dan een zolderkamerFOK!ker uit Zuid-Limburg, dat begrijpen we allemaal. :')
Nee, dat is niet voldoende. Er moet wel geverifieerd worden. Hoe? Daar zijn deskundigen voor. Het geval kan bv aan een persfotograaf/data willi wortel worden voorgelegd, om vervolgens met het NFI om de tafel te zitten. Uiteraard moet het NFI niet worden gepasseerd. Verificatie, voor zover mogelijk, is essentieel.
pi_149175805
quote:
19s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

:?
het gaat om de Aira Guerra zaak
http://www.critica.com.pa(...)o-aira-guerra-277261
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')