twitter:AP twitterde op zondag 25-01-2015 om 18:10:54BREAKING: Exit poll projects radical left anti-bailout Syriza party winning election by wide margin in Greece: http://t.co/fwRNg7tGZa reageer retweet
Wat gaan hiervan de gevolgen zijn voor Europa? Stel ze pakken 35% van de 250 zetels dan hebben ze dus 97 zetels. Plus de bonus omdat ze de grootste partij zijn: 50+97=147. Net geen meerderheid.twitter:RT_com twitterde op zondag 25-01-2015 om 18:10:22BREAKING: Greek anti-austerity party #Syriza backed by 35.5% to 39.5% of vote - exit polls http://t.co/u7EHZS1JmX http://t.co/mF30uIU537 reageer retweet
quote:Exitpoll: Syriza wint ruim in Griekenland
De Griekse verkiezingen lijken te zijn gewonnen door de links-radicale partij Syriza. Een exitpoll wijst zondag op een ruime overwinning voor Syriza.
Syriza, de partij van oppositieleider Alexis Tsipras, wil opnieuw gaan onderhandelen met de Europese Unie, de grote geldschieter van Griekenland, om gunstigere betalingsvoorwaarden af te dwingen voor de verstrekte noodleningen. Volgens de conservatieven van premier Antonis Samaras streeft Syriza een droombeeld na en riskeert zij het prille herstel van de Griekse economie om zeep te helpen.
"Deze verkiezingen zijn cruciaal voor onze toekomst en die van onze kinderen", zei Samaras zondag nadat hij zijn stem had uitgebracht in een Zuid-Grieks stadje. "Vandaag beslissen we of we verdergaan met kracht, met veiligheid, met zekerheid, of dat we in een avontuur terechtkomen."
Tsipras bracht zijn stem uit in Athene. "De tijd van links is gekomen", scandeerde jeugdige partijgenoten. "We hebben vijf jaar gewacht op dit moment", zei Tsipras ontspannen tegen hem omringende journalisten. "Vandaag staat het Griekse volk voor de opdracht de resterende stap te maken naar de terugkeer van hoop, het einde van angst, en de terugkeer van democratie en waardigheid in ons land", vervolgde de oppositieleider buiten het stembureau.
De extreemrechtse partij Gouden Dageraad doet het ook goed in de peilingen en strijdt om de derde plaats.
Als later mijn kleinkinderen vragen waarom wij akkoord gingen met de EU,quote:
Met hun niet, als ze niet meer betalen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:35 schreef eenjongen... het volgende:
Ik vraag me af of het echt zo slecht zou gaan vanaf nu.
We hebben 1 dag in de vier jaar een democratie, de rest van de tijd kunnen we slechts klagen en actievoeren.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:33 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Als later mijn kleinkinderen vragen waarom wij akkoord gingen met de EU,
maar jongen wij gingen helemaal niet akkoord.
Hoe kan dat nou, jullie hadden toch een democratie?
Het is door Nederlandse en Duitse ambtenaren in elkaar gedraaid, "Verdrag van Maastricht' notabene. Duisenberg was de spil met de invoering van de Euro. Dijsselbloem is nu een van de voorzitters van die club, wat dacht je van Kroes die er al jaren prima werk verricht?quote:Op zondag 25 januari 2015 18:33 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Mark? Jij hier?quote:Op zondag 25 januari 2015 18:53 schreef Nintex het volgende:
Syrizia is niet zo'n doomsday scenario als sommige mensen en media denken.
Het is links, dat is waar, maar de beoogde minister van financiën is bijvoorbeeld een adviseur van Valve, bekend van het Steam games-platform. http://en.wikipedia.org/wiki/Yanis_Varoufakis
Al met al zijn het geen extreme communisten o.i.d. een frisse wind door de EU en een nieuwe andere politiek hoeft niet eens verkeerd uit te pakken. Daarnaast hebben ze zonder geweld of coupe of wat dan ook de verkiezingen gewonnen. Hier heeft gewoon het Griekse volk zich democratisch uitgesproken tegen de bezuinigingspolitiek. De wereld is niet vergaan en de EU zal ook niet instorten, omdat Griekenland een andere regering krijgt.
Goed gezegd.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:53 schreef Nintex het volgende:
Syrizia is niet zo'n doomsday scenario als sommige mensen en media denken.
Het is links, dat is waar, maar de beoogde minister van financiën is bijvoorbeeld een adviseur van Valve, bekend van het Steam games-platform. http://en.wikipedia.org/wiki/Yanis_Varoufakis
Al met al zijn het geen extreme communisten o.i.d. een frisse wind door de EU en een nieuwe andere politiek hoeft niet eens verkeerd uit te pakken. Daarnaast hebben ze zonder geweld of coupe of wat dan ook de verkiezingen gewonnen. Hier heeft gewoon het Griekse volk zich democratisch uitgesproken tegen de bezuinigingspolitiek. De wereld is niet vergaan en de EU zal ook niet instorten, omdat Griekenland een andere regering krijgt.
quote:
Letten ze in het Midden Oosten en Oost Europa even goed op? Mensen laten stemmen op de koers die zij het beste vinden voor een land. In plaats van een buurland invaseren of anders denkenden onthoofden verfrissend en radicaal concept.quote:One step from conceding: Health Minister Makis Voridis: ""What I see from exit polls is Syriza has won, and we congratulate them"
Ja maar dan ook niet zeuren over onze komende verkiezingsuitslag.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:08 schreef Nintex het volgende:
[..]
Letten ze in het Midden Oosten en Oost Europa even goed op? Mensen laten stemmen op de koers die zij het beste vinden voor een land. In plaats van een buurland invaseren of anders denkenden onthoofden verfrissend en radicaal concept.
Dat gaat Pechtold of Wilders worden aan de hand van hoe de wind waait.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ja maar dan ook niet zeuren over onze komende verkiezingsuitslag.
Wilders hebben wij niets aan, want niemand wil nog iets met hem.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat gaat Pechtold of Wilders worden aan de hand van hoe de wind waait.
Nee, want in Den Haag kunnen ze niets en we hebben een ontzettend zwaar leven in Nederland zeker?quote:Op zondag 25 januari 2015 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe krijgen we nu met zo weinig mogelijk schade voor NL die Grieken uit de eypo ?
Zal in Den Haag wel weer geen strategie voor klaar liggen.
Zwaar genoeg om geen geld meer richting Griekenland te lekken. Ze hebben zich destijds de EUR binnen gesjoemeld. Wat mij betreft is het nu tijd ze er zo goedkoop mogelijk weer uit te sjoemelen bij het eerste gedoe om "kortingen".quote:Op zondag 25 januari 2015 19:32 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Nee, want in Den Haag kunnen ze niets en we hebben een ontzettend zwaar leven in Nederland zeker?
Ja!quote:Op zondag 25 januari 2015 19:32 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Nee, want in Den Haag kunnen ze niets en we hebben een ontzettend zwaar leven in Nederland zeker?
Die strategie ligt in Berlijn. Nederland doet er verstandig aan om gewoon Duitsland te volgen.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe krijgen we nu met zo weinig mogelijk schade voor NL die Grieken uit de eypo ?
Zal in Den Haag wel weer geen strategie voor klaar liggen.
Hahaha 1-0quote:Op zondag 25 januari 2015 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien moet je dan gewoon je werk eens afmaken in de reguliere werktijd.
Kan je dat ff vertalen in het Oudgrieks, en daar posten op Fok!.grgrquote:Op zondag 25 januari 2015 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien moet je dan gewoon je werk eens afmaken in de reguliere werktijd.
Via extreem de extreem lage rentes op onze leningen zal die kostenpost voor ons nog behoorlijk meevallen.quote:
Dat weet ik wel zeker, maar ze moet niet vergeten wat in 1953 gebeurd is.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die strategie ligt in Berlijn. Nederland doet er verstandig aan om gewoon Duitsland te volgen.
Maar ik denk dat Merkel ook niet gek is. Die heeft dit scenario waarschijnlijk al lang voorzien. .
Ik heb het niet eens onthouden, dus vergeten zal erg moeilijk worden.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, maar ze moet niet vergeten wat in 1953 gebeurd is.
Weet niet of wij D. de volle 100% moeten volgen. Onze vroegere vrindjes in de UK hebben de dansvloer nooit betreden, en staan nu al bijna in de garderobe met de jas in de hand.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die strategie ligt in Berlijn. Nederland doet er verstandig aan om gewoon Duitsland te volgen.
Maar ik denk dat Merkel ook niet gek is. Die heeft dit scenario waarschijnlijk al lang voorzien. .
Die zitten anders verder in de shit dan Nederland.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weet niet of wij D. de volle 100% moeten volgen. Onze vroegere vrindjes in de UK hebben de dansvloer nooit betreden, en staan nu al bijna in de garderobe met de jas in de hand.
Zet maar vast in je agenda: 7 mei as.
1953?quote:Op zondag 25 januari 2015 19:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, maar ze moet niet vergeten wat in 1953 gebeurd is.
Prima discussiepunt. Kan je dit specifiek en cijfermatig onderbouwen? Neem o.a. de volgende aspecten mee:quote:Op zondag 25 januari 2015 18:37 schreef Nintex het volgende:
Nederland is voor de EU en met een goede reden.
Kan je die kostenpost ook kwantificeren? Om hoeveel mogelijke euro's gaat het?quote:Op zondag 25 januari 2015 19:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Via extreem de extreem lage rentes op onze leningen zal die kostenpost voor ons nog behoorlijk meevallen.
Valt ook wel mee. Meer groei, meer banen, loonstijgingen. En je spaargeld is er een stuk zekerder.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:53 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Die zitten anders verder in de shit dan Nederland.
-Jij- KleinKinderen, wij zijn nooit akkoord gegaan met de EUquote:Op zondag 25 januari 2015 18:33 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat gaat volgens mij ook gebeuren in nederland en vele andere landen in de EU.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:39 schreef HexHunter het volgende:
Wat een land. Zowel radicaal links als radicaal rechts op winst.
Dit ziet er niet gunstig uit.
Gezien wat SP en PVV in de peilingen doen?quote:Op zondag 25 januari 2015 18:39 schreef HexHunter het volgende:
Volgens mij hebben we een euro of 18 miljard erin zittenquote:Op zondag 25 januari 2015 20:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kan je die kostenpost ook kwantificeren? Om hoeveel mogelijke euro's gaat het?
Dus hoeveel euro lopen we netto risico als de Grieken weigeren (een deel) terug te betalen?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we een euro of 18 miljard erin zitten
http://www.rijksoverheid.(...)le-steun-griekenland
En in 2011 al bespaarden we 7,5 miljard op onze rente. En die is alleen maar gedaald
http://www.volkskrant.nl/(...)miljard-op~a2964660/
Ik denk dat dan zo rond de 18 miljard van onze rentewinst dan weer verloren gaatquote:Op zondag 25 januari 2015 20:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus hoeveel euro lopen we netto risico als de Grieken weigeren (een deel) terug te betalen?
Je wekt de suggestie dat we de 18 en 7,5 miljard mogen salderen.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we een euro of 18 miljard erin zitten
http://www.rijksoverheid.(...)le-steun-griekenland
En in 2011 al bespaarden we 7,5 miljard op onze rente. En die is alleen maar gedaald
http://www.volkskrant.nl/(...)miljard-op~a2964660/
Als je 7,5 minder hoeft te betalen dan voorzien dan heb je gewoon 7,5 miljard verdient.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:21 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je wekt de suggestie dat we de 18 en 7,5 miljard mogen salderen.
De 7,5 was een meevaller door de dalende rente, de 18 miljard zijn we gewoon kwijt
(dat is ongeveer 3,5 jaar ICT overheids projecten)
quote:
quote:Citizen-run health clinics, food centres, kitchens and legal aid hubs have sprung up to fill the gaps left by austerity – and now look set to play a bigger role under a Syriza government
Is in de twintigste eeuw genoeg met real en nationaal socialsme geëxperimenteerd.quote:
Het punt is natuurlijk: is de 7,5 miljard door Griekenland of ondanks Griekenland?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je 7,5 minder hoeft te betalen dan voorzien dan heb je gewoon 7,5 miljard verdient.
En uit dit artikel haal ik dat Nederland in 2007 nog 4,5 % rente betaalde en dat was daar al gezakt naar 1,1%. Dat is op 400 miljard een jaarlijkse meevaller van een miljard of 14.
Natuurlijk is het verlies van 18 miljard heel jammer. Maar dan nog blijft het een goede deal.
En dat ging vaak heel goed. Daarin was Nederland een mooi voorbeeld. Maar egoïstische klootzakken hadden liever uitkeringen voor multinationals en bankiers ipv werklozen. Dus moest alles kapot.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is in de twintigste eeuw genoeg met real en nationaal socialsme geëxperimenteerd.
Die laatste regel, is dat niet hetzelfde percentage als Amerika?quote:Few in Greece, even five years ago, would have imagined their recession- and austerity-ravaged country as it is now: 1.3 million people – 26% of the workforce – without a job (and most of them without benefits); wages down by 38% on 2009, pensions by 45%, GDP by a quarter; 18% of the country’s population unable to meet their food needs; 32% below the poverty line.
And just under 3.1 million people, 33% of the population, without national health insurance.
Waarom is de rente zo laag ? Het is toch echt wel een raadsel ?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je 7,5 minder hoeft te betalen dan voorzien dan heb je gewoon 7,5 miljard verdient.
En uit dit artikel haal ik dat Nederland in 2007 nog 4,5 % rente betaalde en dat was daar al gezakt naar 1,1%. Dat is op 400 miljard een jaarlijkse meevaller van een miljard of 14.
Natuurlijk is het verlies van 18 miljard heel jammer. Maar dan nog blijft het een goede deal.
Nee, die lage rente komt doordat Nederland in de huidige context een veilige belegging is en dus lage rentesquote:Op zondag 25 januari 2015 20:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk: is de 7,5 miljard door Griekenland of ondanks Griekenland?
Ik denk dat het onafhankelijk van Griekenland is.
Ja dat begrijp ik,maar dat zou ook het geval zijn als Griekenland niet bestond, of als wij niet in de EU waren. Het komt doordat we een beter beleid hebben dan andere landen.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, die lage rente komt doordat Nederland in de huidige context een veilige belegging is en dus lage rentes
http://www.nu.nl/schulden(...)-staatsleningen.html
We krijgen nu zelfs geld toegestopt als we lenen
Jij rekent wel heel simpel, in 2007 was de staatsschuld met 256 miljard euro veel lager dan nu (circa 470 miljard) en 140 miljard lager dan in 2011.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar denken de rekenaars toch echt anders overquote:Op zondag 25 januari 2015 20:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik,maar dat zou ook het geval zijn als Griekenland niet bestond, of als wij niet in de EU waren. Het komt doordat we een beter beleid hebben dan andere landen.
Ja, maar de rente moeten we nu betalen. En dan scheelt 4,5 % of lager dan 0% op jaarbasis toch heel wat.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Jij rekent wel heel simpel, in 2007 was de staatsschuld met 256 miljard euro veel lager dan nu (circa 470 miljard) en 140 miljard lager dan in 2011.
Met zo'n lange termijn zou er vast een hoge rente aan vast zittenquote:Op zondag 25 januari 2015 22:40 schreef borisz het volgende:
Er zal wel een oplossing komen van leningen verlengen t/m 3953 oid
Ach als dat ook nog onze rente laag houdt is het helemaal mooiquote:Op zondag 25 januari 2015 22:47 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Met zo'n lange termijn zou er vast een hoge rente aan vast zitten
Blij dat ik een paar maanden geleden tegen een veel gunstigere koers in de amerikaanse Playstation store een game heb gepre-ordered.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
De euro gaat al flink onderuit, richting de 1.11
[ afbeelding ]
Ja, gewoon weer met negatieve rente gaan lenen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach als dat ook nog onze rente laag houdt is het helemaal mooi
De kosten van de lening wellicht maar de kosten van het afschrijven van de lening niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Via extreem de extreem lage rentes op onze leningen zal die kostenpost voor ons nog behoorlijk meevallen.
een ou-zooitje xDquote:Op zondag 25 januari 2015 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
Wat gek btw dat je als grootste partij 50 zetels cadeau krijgt...
Overigens wat ik begrijp kunnen ze nog een absolute meerderheid krijgen...
Het wordt voor iedereen in Griekenland wrs een gratis ouzootje.
staat nog steeds op 149 met 70.45% resultaten binnen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
Wat gek btw dat je als grootste partij 50 zetels cadeau krijgt...
Overigens wat ik begrijp kunnen ze nog een absolute meerderheid krijgen...
Het wordt voor iedereen in Griekenland wrs een gratis ouzootje.
Die Eurofascisten bedriegen de boel.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:16 schreef meth1745 het volgende:
[..]
staat nog steeds op 149 met 70.45% resultaten binnen.
Link met "live" result (refreshen)
Welke burgers? Heb jij ook maar iets gemerkt van die hele eurocrisis?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:02 schreef Scorpie het volgende:
Griekenland exit, leningen foetsie, burgers dieper bukken.
Wij als EU burgers, en ja.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke burgers? Heb jij ook maar iets gemerkt van die hele eurocrisis?
Je hebt zeker geen monetaire bezittingen?quote:Op zondag 25 januari 2015 22:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach als dat ook nog onze rente laag houdt is het helemaal mooi
Officieuze resultaten ook gezien disclaimer onderaan. Zal er om spannen, eventuele onderhandelingen moeten razendsnel he, 3 dagen om een coalitie te maken, anders is het aan de volgende..quote:Op zondag 25 januari 2015 23:16 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vreemd. Het gros heeft niets gemerkt.quote:
Grapje tochquote:Op zondag 25 januari 2015 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke burgers? Heb jij ook maar iets gemerkt van die hele eurocrisis?
Nope.quote:
Ik weet niet waar jij woont of hoe breed je het hebt maar je lult echt uit je nek.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope.
Tenzij je denkt dat alle bezuinigingen te wijten zijn aan de eurocrisis.
En zelfs daar hebben de meeste Nederlanders niets van gemerkt.
Als je een baan had was er de afgelopen jaren weinig aan de hand.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont of hoe breed je het hebt maar je lult echt uit je nek.
Volgens mij heb jij heel veel conversaties met een muur.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je een baan had was er de afgelopen jaren weinig aan de hand.
Daarbij was niet alles te wijten aan de eurocrisis.
Tellingen gaan nog steeds in het voordeel van Syriza.. ND inmiddels (net) onder de 28%, Syriza op 36,2quote:Op zondag 25 januari 2015 23:16 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Wat zou een werkende precies gemerkt moeten hebben?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij heel veel conversaties met een muur.
Ontslag, koopkrachtvermindering, minder sterke secundaire arbeidsvoorwaarden om maar enkele voorbeelden te noemen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat zou een werkende precies gemerkt moeten hebben?
Effecten van de eurocrisis voor mij:quote:Op zondag 25 januari 2015 23:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je een baan had was er de afgelopen jaren weinig aan de hand.
Daarbij was niet alles te wijten aan de eurocrisis.
Maar volgens Koos heeft dat allemaal niets met de Euro crisis te maken.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Effecten van de eurocrisis voor mij:
1) in 2011 60% van de waarde van mijn beleggingsportefeuille verloren (m.n. door obligaties) Rechtstreeks gevolg van de Eurocrisis
2) Huizenprijzen zijn sterk gedaald (wat mij de mogelijkheid gaf om te kopen)
3) Rente op historisch dieptepunt (wat kopen nog gunstiger maakte)
4) Stimuleringsmaatregelen (2% overdrachtsbelasting en schenkingsvrijstelling)
5) Al 6 jaar de nullijn qua salarisontwikkeling (eigenlijk zelfs een kleine min)
6) Door terugschroeven kinderopvangsubsidies raakt mijn vrouw nu tenslotte toch haar baan kwijt
7) Allerlei belastingen (assurantiebelasting, accijnzen etc) zijn ruim boven de inflatie gestegen
8) Door dalende rente hogere beurskoersen de afgelopen jaren en verlies weer ruimschootst goedgemaakt.
9) Forse bezuinigingen bij mijn werkgever, andere loopbaanmogelijkheden gekregen.
10) Pensioenstelsel gaat op de schop.
Toch heel wat ingrijpende gevolgen voor mij. Vooral financiële, maar ook persoonlijke.
Deels ook de financiële crisis van 2008 natuurlijk. Maar alles hangt met alles samen.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:56 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Maar volgens Koos heeft dat allemaal niets met de Euro crisis te maken.
Deels?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deels ook de financiële crisis van 2008 natuurlijk. Maar alles hangt met alles samen.
Ik heb niet eens beroerd of niet beroerd gezegd. Want er waren plussen en minnen. Maar geen enkele andere crisis tijdens mijn leven had meer gevolgen.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deels?
Feit blijft dat je ondanks de genoemde punten als werkende betrekkelijk weinig last hebt gehad van de crisis.
Andere crises waren beroerder.
Ik heb er persoonlijk niets van gemerkt.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb niet eens beroerd of niet beroerd gezegd. Want er waren plussen en minnen. Maar geen enkele andere crisis tijdens mijn leven had meer gevolgen.
Ook gemerkt, maar kans lijkt klein dat er nog een zetel bijkomt, laat staan 2. Denk ik...quote:Op zondag 25 januari 2015 23:50 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Tellingen gaan nog steeds in het voordeel van Syriza.. ND inmiddels (net) onder de 28%, Syriza op 36,2
Denk ik ook... De ND is met 0,1% minder dan straks een zetel kwijt aan Potami..maar met dat systeem van hun heb ik geen idee waar het omslagpunt voor een zetel ligt...quote:Op maandag 26 januari 2015 00:08 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ook gemerkt, maar kans lijkt klein dat er nog een zetel bijkomt, laat staan 2. Denk ik...
http://www.theguardian.co(...)victory-live-updatesquote:The far-right Golden Dawn party is projected to come third in election, despite having more than half of its MPs in jail.
Ik hoop dat ze de meerderheid van zetels niet gaan halen, niet zozeer om het EU verhaal overigens. Één partij die de meerderheid heeft in een land pakt nooit goed uit (zie Hongarije)quote:Op maandag 26 januari 2015 01:47 schreef meth1745 het volgende:
Syriza gestegen tot 36.34%, nog steeds op 149 zetels, met 93,22 % van de kieskantoren(?) geteld.
Die Grieken hebben toch juist géén deuren om onroerendgoedbelasting te ontduiken?quote:Op maandag 26 januari 2015 02:16 schreef Ryan3 het volgende:
EU is een huis zonder deur, als je eruit wilt, moet je dwars door de muur... dat kost pijn.
Well fuck me...quote:Op zondag 25 januari 2015 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
De euro gaat al flink onderuit, richting de 1.11
[ afbeelding ]
U begrijpt dat dit exact de bedoeling is van de ECB?quote:
twitter:dgatopoulos twitterde op zondag 25-01-2015 om 23:19:12Spain's Podemos: "Greeks finally have a government, not a Merkel envoy" #Greece #ekloges2015 http://t.co/hD3rzCsgoM reageer retweet
Waarom toegeven? Laat die Grieken maar hun eigen boontjes doppen als ze dat zo graag willen. Dan wil ik nog wel eens zien of de Grieken eruit kunnen komen, als ze dat kunnen, dan is er inderdaad een probleem wat betreft houdbaarheid. Ik verwacht dan ook niet dat EU lidstaten happig zijn op het sluiten van handelsverdragen met Griekenland als de Grieken uit de EU stappen.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:35 schreef Geralt het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal uit gaat pakken.
Als men toegeeft dan zullen andere landen volgen en lijkt de EU me onhoudbaar. Daar ben ik verder niet rouwig om, maar wel spannende tijden dit.
Laten we dingen nu niet fijner aankijken. Dit is het begin van het einde.quote:Op maandag 26 januari 2015 02:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
U begrijpt dat dit exact de bedoeling is van de ECB?
Oke. Top.quote:Op maandag 26 januari 2015 02:57 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Laten we dingen nu niet fijner aankijken. Dit is het begin van het einde.
quote:Syriza net geen meerderheid Grieks parlement
De linkse partij Syriza heeft zondag net geen meerderheid gehaald in het Griekse parlement. De teller stond op 149 zetels nadat bijna 90 procent van de stemmen was geteld, meldt CNN.
Om alleen te kunnen regeren had partijleider Alexis Tsipras 151 van de 300 zetels moeten halen. Syriza is wel als grootste partij uit de bus gekomen. De links-radicale partij haalde 36,3 procent van de stemmen.
Nieuw Democratie, de partij van de huidige premier Antonis Samaras, sleepte 27,8 procent van de stemmen binnen. Dat is goed voor 76 zetels. De neofascistische partij Gouden Dageraad komt op de derde plek met 6,3 procent.
Tsipras heeft nu drie dagen de tijd om een nieuwe regering te vormen. Als het hem niet lukt om een coalitie te vormen met een andere partij, mag de partij van premier Samaras een poging doen omdat hij tweede is geworden.
De Europese Unie keek halsreikend uit naar de uitslag van de verkiezingen. Het zag er namelijk naar uit dat Syriza zou winnen. Een schrikbeeld voor de nu nog zittende Griekse regering en de EU, omdat de partij wil breken met de EU en het Internationaal Monetair Fonds, die Griekenland de afgelopen jaren met financiële injecties in leven hebben gehouden.
Griekenland hield zondag vervroegde verkiezingen nadat het parlement er niet in slaagde een president te kiezen. De enige kandidaat die meedeed, Stavros Dimas, kreeg onvoldoende stemmen om in maart Papoulias' opvolger te worden.
Rutte komt die 1000 euro nu bij je halen, maar daarvoor krijg je wel dit vrolijk plaatje:quote:Op zondag 25 januari 2015 18:46 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Was het maar waar, als Griekenland uit de EU gaat, dan moeten de belastingbetalers en de mensen met een pensioen(opbouw) de rekening betalen![]()
[ afbeelding ]
Vrees dat het dan echt een zooitje wordt daar.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:00 schreef nixxx het volgende:
Zouden de Grieken nu niet gewoon een lesje moderne parlementaire democratie krijgen?
Ofwel, verkiezingsbeloften zijn geen stront waard en wanneer de nieuwe regering er zit gaat het beleid bijna onveranderd door?
De mensen zijn er achter dat ze tientallen jaren voorgelogen en bedonderd zijn. En dat het geen drol uitmaakt welke van de gevestigde partijen je stemt, omdat ze na de verkiezingen toch doen wat ze zelf willen. Hier in NL zijn we blijkbaar wat gematigder of gewoon wat simpeler, maar toch begint men hier ook te snappen dat onze politiek de burger ook gewoon in de bek schijt.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:39 schreef HexHunter het volgende:
dit dus. Kut voor europa en ons, maar stiekem hebben die grieken natuurlijk gelijk.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:45 schreef LXIV het volgende:
Ik geef de Grieken groot gelijk. De EU zal daar wel net zoals hier onder valse voorwendselen naar binnen geloodst zijn. En nu ze de bittere vruchten hebben mogen smaken geven ze Brussel de middelvinger. Hulde. Tenminste niet zo laf als de gemiddelde Nederlander, die 4 jaar lang op de PVVCDD6A loopt te zeiken en eenmaal in het stemhokje toch weer niets anders durft aan te kruisen.
Er is een kiesdrempel van 3%. Heb het allemaal niet gevolgd, maar als er relatief veel stemmen worden uitgebracht op partijen die de drempel niet halen, dan kom je een heel eind met 36% van de stemmen.quote:Op maandag 26 januari 2015 08:45 schreef LTVDK het volgende:
Ligt het aan mij trouwens of is er iets krom aan de verdeling van de zetels? Ze hebben 36% van de stemmen maar wel 149 van de 300 zetels
De grootste partij krijgt 50 zetels extraquote:Op maandag 26 januari 2015 08:45 schreef LTVDK het volgende:
Ligt het aan mij trouwens of is er iets krom aan de verdeling van de zetels? Ze hebben 36% van de stemmen maar wel 149 van de 300 zetels
quote:Op maandag 26 januari 2015 09:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er is een kiesdrempel van 3%. Heb het allemaal niet gevolgd, maar als er relatief veel stemmen worden uitgebracht op partijen die de drempel niet halen, dan kom je een heel eind met 36% van de stemmen.
quote:Op maandag 26 januari 2015 09:36 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De grootste partij krijgt 50 zetels extra
Best wel een onzin, stel je wint met 0,1% verschil dan krijg je er gelijk 50 zetels gratis bijquote:Op maandag 26 januari 2015 09:36 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De grootste partij krijgt 50 zetels extra
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom de Grieken gelijk hebben.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:21 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dit dus. Kut voor europa en ons, maar stiekem hebben die grieken natuurlijk gelijk.
Hoezo dat? De Grieken wilden koste wat kost bij de EU, zelfs zo erg dat ze hun eigen cijfers verkeerd hebben voorgesteld (eigenlijk dus gewoon fraude gepleegd op landelijk niveau). Dat is wat ze in de problemen heeft gebracht. Eigen schuld dus.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:21 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dit dus. Kut voor europa en ons, maar stiekem hebben die grieken natuurlijk gelijk.
Dit dus.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoezo dat? De Grieken wilden koste wat kost bij de EU, zelfs zo erg dat ze hun eigen cijfers verkeerd hebben voorgesteld (eigenlijk dus gewoon fraude gepleegd op landelijk niveau). Dat is wat ze in de problemen heeft gebracht. Eigen schuld dus.
Maar nu Europa de rekening van deze misdragingen probeert te innen zeggen ze: "Dikke middelvinger, wij gaan mooi niet betalen!"
Wie houdt wie nu voor de gek hier?
Wrs via nieuwe bezuinigingen in ons eigen land.....quote:Op maandag 26 januari 2015 08:27 schreef Red_85 het volgende:
'Dat geld wat we ze lenen, krijgen we zeker terug hoor'
![]()
De gedachte erachter is om regeren makkelijker te maken doordat je dan vaak geen drie, vier of zelfs meer partijen in een coalitie nodig hebt, maar het heeft inderdaad weinig met democratie te maken.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Best wel een onzin, stel je wint met 0,1% verschil dan krijg je er gelijk 50 zetels gratis bij
Natuurlijk. Niemand (behalve de Grieken zelf) hebben belang bij afschrijvingen, of een sucvesvolle grexit.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:00 schreef nixxx het volgende:
Zouden de Grieken nu niet gewoon een lesje moderne parlementaire democratie krijgen?
Ofwel, verkiezingsbeloften zijn geen stront waard en wanneer de nieuwe regering er zit gaat het beleid bijna onveranderd door?
Zelfde zie je in de voormalige DDRquote:Op maandag 26 januari 2015 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
Grieken maken er een potje van. Hun Europese vrienden lenen hen vervolgens miljarden om te voorkomen dat het land failliet gaat. En hoe bedanken de Grieken de andere Europese landen voor deze steun? Met de middelvinger, inderdaad.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)artij-steunt-syriza/quote:Coalitie Griekenland rond - kleine rechtse partij steunt Syriza
De winnende partij van de Griekse verkiezingen, Syriza, heeft met de steun van een kleine rechtse partij, de Independent Greeks, de benodigde meerderheid om een regering te vormen. Dat meldt persbureau AP.
De radicaal linkse partij Syriza had net niet genoeg stemmen behaald om alleen te kunnen regeren. Met 97,5 procent van de stemmen heeft de partij 36,4 procent van de stemmen behaald, en dat zijn 149 van de 300 zetels.
Het aantal behaalde zetels wordt gezien als een historische overwinning voor de partij, die in een paar jaar tijd is vernegenvoudigd qua omvang. Als het de 40-jarige partijleider Alexis Tsipras inderdaad lukt om een regering te vormen, is hij de jongste premier van Griekenland in 150 jaar.
Dat zal een succesverhaal worden.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:54 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)artij-steunt-syriza/
Samen hebben ze dan ongeveer 162 vd 300 zetels
Tuurlijk, goede smoes om nog meer af te pakken van de middenklasse.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:13 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Wrs via nieuwe bezuinigingen in ons eigen land.....
Ze laten er ook niet bepaald gras over groeien hequote:Op maandag 26 januari 2015 10:54 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)artij-steunt-syriza/
Samen hebben ze dan ongeveer 162 vd 300 zetels
quote:Op maandag 26 januari 2015 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tuurlijk, goede smoes om nog meer af te pakken van de middenklasse.
Grootste partij krijgt drie dagen om regering te vormen, als dat niet lukt is het aan de volgende partij...quote:Op maandag 26 januari 2015 11:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze laten er ook niet bepaald gras over groeien he
Ik vind dat ze wel erg snel zijn met een coalitie vormen, ik ken Europese landen die er wel wat langer over doen... *kuch" België "kuch"quote:Op maandag 26 januari 2015 11:28 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Grootste partij krijgt drie dagen om regering te vormen, als dat niet lukt is het aan de volgende partij...
quote:Op maandag 26 januari 2015 11:30 schreef borisz het volgende:
Guardian met een liveblog http://www.theguardian.co(...)n-talks-live-updates
Gewoon even binnen een uurtje regelenquote:Less than an hour after talks began, Panos Kommenos, leader of the Independent Greeks party has emerged from Syriza’s party HQ saying the country has a new government.
hela!quote:Op maandag 26 januari 2015 11:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vind dat ze wel erg snel zijn met een coalitie vormen, ik ken Europese landen die er wel wat langer over doen... *kuch" België "kuch"
Is weer eens wat anders dan Belgie ja.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze laten er ook niet bepaald gras over groeien he
Die had je kunnen verwachten natuurlijkquote:
quote:Greece: "Fuck you, Europe!"
Europe: "Fuck me? No, no, no, my friend. Fuck you!"
* Greece kicked out of group: EU *
* Greece files for bankruptcy *
We kunnen Griekenland niet eruit schoppen.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:37 schreef DustPuppy het volgende:
Ik krijg hier een beetje zo'n gevoel van:
[..]
Ik zou daar niet zo zeker van zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kunnen Griekenland niet eruit schoppen.
Tyfusquote:Op zondag 25 januari 2015 23:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemd. Het gros heeft niets gemerkt.
Wat heb je er precies van gemerkt?
Wat denk je dan anders?quote:
Ik heb niet over alle schreeuwerige krantenkoppen.quote:
Economische crisis, hogere brandstofprijzen door zwakke euro, etc.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb niet over alle schreeuwerige krantenkoppen.
Wat heb jij in je persoonlijke leven nou eigenlijk gemerkt van de Eurocrisis?
En kom niet aan met het handjevol bezuinigingen wat de kabinetten Rutte heeft doorgevoerd, want dat is dus niet wijten aan de Grieken.
Betekent.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Economische crisis, hogere brandstofprijzen door zwakke euro, etc.
Wat merk je direct van de staatsschuld? Dat je het op de lange termijn merkt betekend het niet dat het effect er niet is.
Zucht,quote:Op maandag 26 januari 2015 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Betekent.
Naar mijn weten waren de brandstofprijzen hoger toen de euro sterk stond. En de crisis compleet wijten aan de EU is natuurlijk een nogal simpele voorstelling van zaken.
Overigens beweer ik ook niet dat er geen maatregelen moeten worden getroffen. Ik reageerde op een user die huilde dat de rekening wel weer bij de burger zal worden neergelegd. Dat vind ik overdreven gejank, aangezien het gros van de Nederlanders in z'n handjes mag knijpen met het verloop van deze crisis.
Zie de laatste alinea.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zucht,
De brandstof was nog veel goedkoper geweest als je 2 dollar voor een euro kreeg. De crisis waar we in zitten is een Eurocrisis en JIJ vroeg naar de gevolgen van de Eurocrisis.
Verder is de werkloosheid flink gestegen en deze is nog niet aan het dalen. Roepen dat Nederland de crisis niet voelt is dom gelul.
Koos merkt niets dus de rest moet zijn bek houdenquote:
Alles is relatief.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koos merkt niets dus de rest moet zijn bek houden
Zullen een week voor de verkiezingen al eens de koppen bij elkaar hebben gestoken lijkt me.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[..]
Gewoon even binnen een uurtje regelen
Je doet me sterk denken aan het soort amerikaan dat iedereen die kritiek heeft op hoe de VS zich gedraagt voor anti patriot uitmaakt.quote:
Dat staat je vrij.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je doet me sterk denken aan het soort amerikaan dat iedereen die kritiek heeft op hoe de VS zich gedraagt voor anti patriot uitmaakt.
Ze zullen wel moeten, want de grootste partij heeft drie dagen voor het vormen van een coalitie. Als je niet direct een regeerakkoord helemaal dichttimmert, kan dat ook prima.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:01 schreef karton2 het volgende:
[..]
Zullen een week voor de verkiezingen al eens de koppen bij elkaar hebben gestoken lijkt me.
Moet haast wel, volgens mij hebben ze gewoon gezellig een ouzo gedronken op de overwinningquote:Op maandag 26 januari 2015 12:01 schreef karton2 het volgende:
[..]
Zullen een week voor de verkiezingen al eens de koppen bij elkaar hebben gestoken lijkt me.
In Griekenland heb je dan ook geen 3 bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vind dat ze wel erg snel zijn met een coalitie vormen, ik ken Europese landen die er wel wat langer over doen... *kuch" België "kuch"
Kan best zijn dat deze coalitie alleen gevormd is ivm de Europa standpunten en dat voor andere plannen er steeds een meerderheid gevonden moet worden met andere partijen?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat zal een succesverhaal worden.
Of Griekenland laat zien dat ze beter af zijn zonder die neoliberale graaiers, net als Argentinië, ik gun het de Grieken wat dat betreft.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Pak die 5 miljard verlies lekker, dan moeten we maar even slikken. We zijn toch degenen die het laatst lachen. Heel Griekenland flikkert als een kaartenhuis in elkaar en het enige waar ze geld mee verdienen (toerisme) is ook wel snel afgelopen dan. Want wie wil er nou in een prachtig resort zitten zonder personeel en eten?
helemaal mee eens, maar kan je, je voorstellen dat europa hier weer stilzwijgend mee akkoord gaat ?quote:Op maandag 26 januari 2015 12:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Dus het komt eigenlijk hierop neer:
1. Jarenlang heeft Griekenland als een gezwel gelogen en bedrogen en zichzelf kapot gemaakt
2. Wij zijn goed genoeg om 250 miljard te lappen om de puinzooi op te ruimen en de bevolking te voorzien van eten en drinken
3. Eerste de beste verkiezingen komt er iemand aan het roer die de betalingen wil stoppen en weer als een mongool geld gaat uitgeven wat hij niet heeft
Mag toch hopen dat we niet zo met ons laten sollen? Waarom flikkeren we Griekenland niet per morgen uit de euro en eisen we per direct het geleende geld op? Dat kunnen ze natuurlijk niet betalen dus gaan ze fijn failliet. Uiteraard kunnen er dan ook geen grondstoffen, levensmiddelen en andere belangrijke zaken meer aan Griekenland geleverd worden, want geen geld is niet betalen is niets krijgen.
Ben ik even benieuwd hoe al die geestelijk beperkten ('het volk') over 2 jaar denken over de EU, de Euro en hun geweldig gekozen leiders. Ze zullen dan de honden en katten wel opgepeuzeld hebben en moeten ze aan rotsblokken beginnen, en dat is pas slecht voor je tandjes en gezondheid.
Echt hoor, wat een stel infantiele uitzuigers. Geen euro die kant meer op wat mij betreft, slikken of stikken.
Ondenkbaar, het zal instorten zonder verdere hulp van Europa.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Of Griekenland laat zien dat ze beter af zijn zonder die neoliberale graaiers, net als Argentinië, ik gun het de Grieken wat dat betreft.
Als ze hun schuld afbetaald hebben (ik dacht 250 miljard, maar lees net 169,4 miljard) dan zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze willen. Zonder die lening bestond dat hele zooitje al niet meer. En als ze zo tegen zijn, dan doen ze lekker even aflossen en het daarna zelf beter.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Of Griekenland laat zien dat ze beter af zijn zonder die neoliberale graaiers, net als Argentinië, ik gun het de Grieken wat dat betreft.
Ik hoop dat er eindelijk eens iemand opstaat met ballen, maar ik ben heel bang dat het valse hoop is. Als je de EU en Euro wil redden moet je nu optreden, keihard. Dat is dan jammer voor dat labiele volk wat zich Grieken noemt, die hebben er andermaal zelf voor gekozen. Laat ze maar creperen. Het is niet dat we niks aan gedaan hebben om ze op het rechte pad te krijgen.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:20 schreef Pavement het volgende:
[..]
helemaal mee eens, maar kan je, je voorstellen dat europa hier weer stilzwijgend mee akkoord gaat ?
Ik wel, het loopt met een sisser af en bied weer mogelijkheid voor andere landen. Een voorbeeld stellen of keuzes durven maken is Europa veel te verdeeld en zwak voor.
In de tijd dat de brandstofprijzen zo stegen was de Euro juist sterk. De daling van de prijzen loopt weer gelijker op met het verzwakken van de euro.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Economische crisis, hogere brandstofprijzen door zwakke euro, etc.
Kan je dat wat verder toelichten? Zo slecht gaat het feitelijk gezien namelijk niet met de EU en de Europese economische integratie.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:21 schreef Ludacriss het volgende:
Lijkt mij dat de EU binnen 10 jaar gewoon niet meer bestaat. Kan niet door gaan op deze manier.
Klopt maar de weerstand en het aantal populistische partijen neemt erg toe. De normale burger kijkt direct naar zijn eigen boterham zonder daar enig toekomst perspectief in mee te geven.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je dat wat verder toelichten? Zo slecht gaat het feitelijk gezien namelijk niet met de EU en de Europese economische integratie.
Ikke-ikke-ikke.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:35 schreef Pavement het volgende:
[..]
Klopt maar de weerstand en het aantal populistische partijen neemt erg toe. De normale burger kijkt direct naar zijn eigen boterham zonder daar enig toekomst perspectief in mee te geven.
Ach, dat valt allemaal best mee.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:35 schreef Pavement het volgende:
[..]
Klopt maar de weerstand en het aantal populistische partijen neemt erg toe. De normale burger kijkt direct naar zijn eigen boterham zonder daar enig toekomst perspectief in mee te geven.
Normale burgers stemmen niet op D66.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, dat valt allemaal best mee.
In Nederland voert D66 de peilingen aan, nota bene de meest eurofiele partij van ons land.
Die stemmen PVV, of SP.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Normale burgers stemmen niet op D66.
Werkelijk? Dat werd voor de EP-verkiezingen ook heel veel geroepen maar toen het er op aankwam viel dat erg mee. Nu mogen de populisten in Griekenland een poging wagen maar de kans dat die het zonder kleerscheuren aan doen en succesvol zullen blijken is ook niet zo heel groot.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:35 schreef Pavement het volgende:
[..]
Nee, dat was de bank van Draghi, samen met de Griekse regering en in overeenstemming met de EU-organen en de andere landen die per se de Euro wilden in zoveel mogelijk lidstaten. Daarom doet ook niemand aangifte van die miljardenfraude, want een gerechtelijk onderzoek komt dan bij Goldman Sachs en Gerrit Zalm uit, en niet bij de Grieken.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Dus het komt eigenlijk hierop neer:
1. Jarenlang heeft Griekenland als een gezwel gelogen en bedrogen en zichzelf kapot gemaakt
Dat geld is bij de banken terechtgekomen, want o wee als die zouden moeten bloeden voor hun ramkoers en hebzuchtige roekeloosheid. Zoals de geldpers ook weer aangezet wordt voor de banken, niet voor de Grieken of andere Europeanen.quote:2. Wij zijn goed genoeg om 250 miljard te lappen om de puinzooi op te ruimen en de bevolking te voorzien van eten en drinken
Het goede nieuws is dat er iemand aan het roer komt te staan na verkiezingen, ipv een bankier van een frauderende bank.quote:3. Eerste de beste verkiezingen komt er iemand aan het roer die de betalingen wil stoppen en weer als een mongool geld gaat uitgeven wat hij niet heeft
Jij bent degene die met zich laat sollen. Honderden miljarden zijn van de Europese belastingbetalers naar de banken gegaan, maar die banken en hun handlangers maken er een nationalistische tegenstelling tussen Grieken en Nederlanders van en dat gaat er bij figuren zoals jij in als koek.quote:Mag toch hopen dat we niet zo met ons laten sollen? Waarom flikkeren we Griekenland niet per morgen uit de euro en eisen we per direct het geleende geld op? Dat kunnen ze natuurlijk niet betalen dus gaan ze fijn failliet. Uiteraard kunnen er dan ook geen grondstoffen, levensmiddelen en andere belangrijke zaken meer aan Griekenland geleverd worden, want geen geld is niet betalen is niets krijgen.
Ben ik even benieuwd hoe al die geestelijk beperkten ('het volk') over 2 jaar denken over de EU, de Euro en hun geweldig gekozen leiders. Ze zullen dan de honden en katten wel opgepeuzeld hebben en moeten ze aan rotsblokken beginnen, en dat is pas slecht voor je tandjes en gezondheid.
Echt hoor, wat een stel infantiele uitzuigers. Geen euro die kant meer op wat mij betreft, slikken of stikken.
Ik betwijfel dat ten zeerste.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:21 schreef Pavement het volgende:
[..]
Ondenkbaar, het zal instorten zonder verdere hulp van Europa.
Gaan ze toch lekker failliet, hoeven ze helemaal niks meer terug te betalen, Griekenland kan gewoon nieuwe voorwaarden eisen om die lening terug te betalen, de investeerders kunnen kiezen of delen, want van een kale Kip kun je wat dat betreft maar lastig plukken.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als ze hun schuld afbetaald hebben (ik dacht 250 miljard, maar lees net 169,4 miljard) dan zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze willen. Zonder die lening bestond dat hele zooitje al niet meer. En als ze zo tegen zijn, dan doen ze lekker even aflossen en het daarna zelf beter.
De discussie over graaiers is prima, maar niet in dit topic.
Als we 3 maanden geen grondstoffen (olie e.d.) en levensmiddelen naar Griekenland laten gaan omdat ze een schuld open hebben staan. Wie is er dan de kale kip? In ieder geval zijn ze dan een hele dunne kip.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:17 schreef DeParo het volgende:
Gaan ze toch lekker failliet, hoeven ze helemaal niks meer terug te betalen, Griekenland kan gewoon nieuwe voorwaarden eisen om die lening terug te betalen, de investeerders kunnen kiezen of delen, want van een kale Kip kun je wat dat betreft maar lastig plukken.
Jij denkt niet dat als dit gebeurt er sancties komen ?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat ten zeerste.
[..]
Gaan ze toch lekker failliet, hoeven ze helemaal niks meer terug te betalen, Griekenland kan gewoon nieuwe voorwaarden eisen om die lening terug te betalen, de investeerders kunnen kiezen of delen, want van een kale Kip kun je wat dat betreft maar lastig plukken.
quote:De Europese Centrale Bank (ECB) kijkt tegen een grotere verliespost aan. De bank heeft destijds voor tientallen miljarden euro aan Griekse obligaties gekocht om Athene te steunen. Eventuele verliezen daarop worden uiteindelijk betaald door de deelnemende nationale banken, waaronder De Nederlandsche Bank.
Aha, die club is verantwoordelijk voor de beroerde belastingmoraal van de Grieken en het feit dat men er steeds koos voor dezelfde corrupte kliek bij de verkiezingen?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat was de bank van Draghi, samen met de Griekse regering en in overeenstemming met de EU-organen en de andere landen die per se de Euro wilden in zoveel mogelijk lidstaten. Daarom doet ook niemand aangifte van die miljardenfraude, want een gerechtelijk onderzoek komt dan bij Goldman Sachs en Gerrit Zalm uit, en niet bij de Grieken.
[..]
Het zou typisch Duits zijn om dat te doen, nogmaals totaal niet relevant, als Griekenland zichzelf failliet verklaart kan Europa blijven zeuren maar dan zijn er simpelweg bijna geen schulden meer.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:19 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als we 3 maanden geen grondstoffen (olie e.d.) en levensmiddelen naar Griekenland laten gaan omdat ze een schuld open hebben staan. Wie is er dan de kale kip? In ieder geval zijn ze dan een hele dunne kip.
Hoe kan je sancties tegen een land nemen dat zichzelf failliet verklaart?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:19 schreef Pavement het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat als dit gebeurt er sancties komen ?
Lullig voor de ECB maar de genomen en geëiste bezuinigingsmaatregelen waren en zijn ridicuul dus!quote:[..]
Ongetwijfeld zonder de EU.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dan aan hun huidige en toekomstige verplichtingen voldoen?
En dan? Zullen eventuele nieuwe financiers van de staatsschuld dat zomaar accepteren? Of wordt lenen bizar duur en krijgt Syriza nog meer bezuinigingen uit te voeren dan de vorige regering?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het zou typisch Duits zijn om dat te doen, nogmaals totaal niet relevant, als Griekenland zichzelf failliet verklaart kan Europa blijven zeuren maar dan zijn er simpelweg bijna geen schulden meer.
Een nieuwe regering kan zich altijd beroepen op nieuwe afspraken, de niet nagekomen afspraken verwijzen naar een vorig politiek stelsel, weliswaar blijft deze regering daar volgens de wet verantwoordelijk voor maar in een onhoudbare situatie is een regering geoorloofd zich failliet te verklaren, nieuwe leningen afsluiten zal een stuk lastiger worden voor de Griekse regering maar in de wereld zijn er naar het schijnt genoeg landen die de EU maar wat graag een hak willen zetten.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan? Zullen eventuele nieuwe financiers van de staatsschuld dat zomaar accepteren? Of wordt lenen bizar duur en krijgt Syriza nog meer bezuinigingen uit te voeren dan de vorige regering?
En verkeersboetes dan? Ik kan me niet herinneren daar ooit mee akkoord te zijn gegaan. Net als belastingen en die rare rood-wit-blauwe vlag.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:33 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
Gewoon geld bijdrukken jonguh.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan? Zullen eventuele nieuwe financiers van de staatsschuld dat zomaar accepteren? Of wordt lenen bizar duur en krijgt Syriza nog meer bezuinigingen uit te voeren dan de vorige regering?
Door zich te richten op nieuwe landen waarschijnlijk, en nee dat is niet wenselijk, maar dat heeft de EU wel volkomen aan zichzelf te danken.quote:
Het blijft wel erg vaag hoor. Wie wil er vele miljarden in dat land gaan pompen?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Door zich te richten op nieuwe landen waarschijnlijk, en nee dat is niet wenselijk, maar dat heeft de EU wel volkomen aan zichzelf te danken.
Welke landen willen dan graag heel veel geld aan Griekenland uitlenen (of geven eigenlijk)?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een nieuwe regering kan zich altijd beroepen op nieuwe afspraken, de niet nagekomen afspraken verwijzen naar een vorig politiek stelsel, weliswaar blijft deze regering daar volgens de wet verantwoordelijk voor maar in een onhoudbare situatie is een regering geoorloofd zich failliet te verklaren, nieuwe leningen afsluiten zal een stuk lastiger worden voor de Griekse regering maar in de wereld zijn er naar het schijnt genoeg landen die de EU maar wat graag een hak willen zetten.
Wie maakte de constructie waarmee Griekenland de euro in werd gerommeld? Wie keurde die constructie goed? Wie profiteerde van die constructie? Wie profiteerde nog steker van die constructie door de crisis?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, die club is verantwoordelijk voor de beroerde belastingmoraal van de Grieken en het feit dat men er steeds koos voor dezelfde corrupte kliek bij de verkiezingen?
Ik snap je reflex om altijd overal de banken de schuld van te geven maar dat is onterecht.
Wie niet, Griekenland heeft nog steeds winstgevende bedrijven, heeft nog steeds een rechtsstaat, het is wellicht niet zo betrouwbaar als in West-Europese landen, maar voor een niet-Westerse investeerder heel interessant en wat dat betreft is Griekenland zeker geen Afrika-niveau te noemen.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het blijft wel erg vaag hoor. Wie wil er vele miljarden in dat land gaan pompen?
de banken? en alleen de banken?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie maakte de constructie waarmee Griekenland de euro in werd gerommeld? Wie keurde die constructie goed? Wie profiteerde van die constructie? Wie profiteerde nog steker van die constructie door de crisis?
Welke investeerders of landen dat willen zullen we zien, maar er zijn altijd kandidaten, denk dat het bovendien ook zeer aantrekkelijk is omdat de voorwaarden niet heel bijzonder zullen zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke landen willen dan graag heel veel geld aan Griekenland uitlenen (of geven eigenlijk)?
En welke voorwaarden verwacht je dat ze stellen?
Ontneemt dat de Grieken en hun regeringen van enige verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie maakte de constructie waarmee Griekenland de euro in werd gerommeld? Wie keurde die constructie goed? Wie profiteerde van die constructie? Wie profiteerde nog steker van die constructie door de crisis?
Nou, westerse landen zullen er geen trek meer in hebben.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wie niet, Griekenland heeft nog steeds winstgevende bedrijven, heeft nog steeds een rechtsstaat, het is wellicht niet zo betrouwbaar als in West-Europese landen, maar voor een niet-Westerse investeerder heel interessant en wat dat betreft is Griekenland zeker geen Afrika-niveau te noemen.
Oh, financiers zullen geen extra voorwaarden stellen als ze geld lenen aan een land dat net failliet is gegaan en een beroerd financieel imago heeft? Geloof je dat werkelijk?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Welke investeerders of landen dat willen zullen we zien, maar er zijn altijd kandidaten, denk dat het bovendien ook zeer aantrekkelijk is omdat de voorwaarden niet heel bijzonder zullen zijn.
Amerika is al tijden failliet, no problemoquote:Op maandag 26 januari 2015 13:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, financiers zullen geen extra voorwaarden stellen als ze geld lenen aan een land dat net failliet is gegaan en een beroerd financieel imago heeft? Geloof je dat werkelijk?
Is Amerika gestopt met haar schuldeisers rente en (als dat aan de orde is) aflossing te betalen?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:47 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Amerika is al tijden failliet, no problemo
De Griekse leider van de winnende partij heeft al verklaard gewoon de schulden terug te betalen aan landen die bijvoorbeeld via het IMF mee moesten betalen, Griekenland weet heel goed dat ze het met de EU niet meer zullen regelen, ook al blijven ze binnen de Eurozone en komen er nieuwe afspraken. En aannames, wellicht, tot de contracten zijn ondertekend kan je sowieso moeilijk van meer spreken.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou, westerse landen zullen er geen trek meer in hebben.
Wie verwacht je dus wel dat er geld gaat steken in die bodemloze put?
Je verhaal hangt wel heel erg van vage aannames aan elkaar...
Aha, dus de IMF afspraken etc blijven staan. Daarmee dus ook de afspraken over strenge hervormingen. Precies waar Syriza dus vanaf wil.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Griekse leider van de winnende partij heeft al verklaard gewoon de schulden terug te betalen aan landen die bijvoorbeeld via het IMF mee moesten betalen, Griekenland weet heel goed dat ze het met de EU niet meer zullen regelen, ook al blijven ze binnen de Eurozone en komen er nieuwe afspraken. En aannames, wellicht, tot de contracten zijn ondertekend kan je sowieso moeilijk van meer spreken.
Volgens de bank van Draghi, de EU en Zalm liepen de financien helemaal niet uit de klauwen. Dat kwam goed uit want het was een mooie afzetmarkt zo.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ontneemt dat de Grieken en hun regeringen van enige verantwoordelijkheid?
Men heeft zelf de financiën uit de klauwen laten lopen.
De kans is vrijwel verwaarloosbaar dat een land binnen korte tijd zichzelf twee keer failliet gaat verklaren, daarnaast is het de Griekse regering er alles aan gelegen om het dit keer wel te doen laten slagen, investeerders krijgen bovendien veel ruimte omdat de regering heeft toegezegd de monopolies die er zijn aan te pakken, er is wat dat betreft voor investeerders ontzettend veel te winnen, een schuldeiser moet ook bij zichzelf ten rade gaan als degene van wie hij geld eist zichzelf failliet verklaart.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, financiers zullen geen extra voorwaarden stellen als ze geld lenen aan een land dat net failliet is gegaan en een beroerd financieel imago heeft? Geloof je dat werkelijk?
De afspraken zullen wellicht niet blijven staan maar die landen zullen hun geld wel terugkrijgen.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dus de IMF afspraken etc blijven staan. Daarmee dus ook de afspraken over strenge hervormingen. Precies waar Syriza dus vanaf wil.
Volgens is het toch net iets teveel wensdenken van je.
Hoe geloofwaardig is het dat ze dat nog terug kunnen betalen? Immers ze hebben constant steun nodig. Die leningen terugbetalen kan enkel door nog meer te lenen.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
De afspraken zullen wellicht niet blijven staan maar die landen zullen hun geld wel terugkrijgen.
Ontneemt dat de Grieken en hun regeringen van hun verantwoordelijkheden? Men heeft immers zelf de financiën uit de klauwen laten lopen...quote:Op maandag 26 januari 2015 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens de bank van Draghi, de EU en Zalm liepen de financien helemaal niet uit de klauwen. Dat kwam goed uit want het was een mooie afzetmarkt zo.
half europa heeft continu steun nodigquote:Op maandag 26 januari 2015 13:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe geloofwaardig is het dat ze dat nog terug kunnen betalen? Immers ze hebben constant steun nodig. Die leningen terugbetalen kan enkel door nog meer te lenen.
De oude regering had steun nodig, nogmaals een faillissement vervangt het hele economische klimaat, een regering krijgt veel meer ruimte om nieuwe invulling te geven aan de heropbouw. Mocht je het vergeten, vitale onderdelen van de Griekse economie zijn in particulier bezet en ook nog eens in monopoliesystemen, hiermee kan al zoveel gewonnen worden als dit wordt aangepakt wat vreemd genoeg geen eis was schijnbaar het IMF en de Europese Unie.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe geloofwaardig is het dat ze dat nog terug kunnen betalen? Immers ze hebben constant steun nodig. Die leningen terugbetalen kan enkel door nog meer te lenen.
Dan ga je er dus van uit dat er nu een stabiele regering gaat komen. Die kans is gezien het recente verleden niet zo gek groot. Dat zullen eventuele investeerders inprijzen.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
De kans is vrijwel verwaarloosbaar dat een land binnen korte tijd zichzelf twee keer failliet gaat verklaren, daarnaast is het de Griekse regering er alles aan gelegen om het dit keer wel te doen laten slagen,
Monopolies opbreken vergt weer hervormingen die ze hebben uitgesloten. Dat gaat dus ook niet werken.quote:investeerders krijgen bovendien veel ruimte omdat de regering heeft toegezegd de monopolies die er zijn aan te pakken, er is wat dat betreft voor investeerders ontzettend veel te winnen, een schuldeiser moet ook bij zichzelf ten rade gaan als degene van wie hij geld eist zichzelf failliet verklaart.
Maar die kunnen wel zelfstandig lenen op de kapitaalmarkten.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:55 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
half europa heeft continu steun nodig
Nationalisaties gaan het grote verschil ook niet maken.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
De oude regering had steun nodig, nogmaals een faillissement vervangt het hele economische klimaat, een regering krijgt veel meer ruimte om nieuwe invulling te geven aan de heropbouw. Mocht je het vergeten, vitale onderdelen van de Griekse economie zijn in particulier bezet en ook nog eens in monopoliesystemen, hiermee kan al zoveel gewonnen worden als dit wordt aangepakt wat vreemd genoeg geen eis was schijnbaar het IMF en de Europese Unie.
Ja omdat.... staatpapier iedere keer opgekocht wordt door de ecb, de euro is in een downspiraal beland al 30% minder waard in een half jaarquote:Op maandag 26 januari 2015 13:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar die kunnen wel zelfstandig lenen op de kapitaalmarkten.
Wat denk jij dat een eventuele investeerder nu te winnen heeft met Griekenland? Het land gaat nu decennia tegemoet waar ze alleen maar bezig kunnen zijn met bezuinigingen, geen investeerder gaat op korte termijn wat voor winst dan ook behalen in Griekenland, zelfs lange termijn is het zeer onwaarschijnlijk! Een faillissement is voor elke nieuwe investeerder alleen maar interessant. De voorwaarden zijn geheel open.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan ga je er dus van uit dat er nu een stabiele regering gaat komen. Die kans is gezien het recente verleden niet zo gek groot. Dat zullen eventuele investeerders inprijzen.
Sinds wanneer hebben ze die uitgesloten, dit is juist een onderdeel van hun hele campagne, het zou logisch moeten zijn dit te doen.quote:Monopolies opbreken vergt weer hervormingen die ze hebben uitgesloten. Dat gaat dus ook niet werken.
Dat QE moet toch nog beginnen?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:59 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja omdat.... staatpapier iedere keer opgekocht wordt door de ecb, de euro is in een downspiraal beland al 30% minder waard in een half jaar
Het openbreken van dit soort monopolies en doorverkopen aan nieuwe investeerders is alleen maar interessant, concurrentievermogen binnen vitale sectoren terwijl de regering ook een eigen belang in die sector behoudt is uiterst winstgevend, op die manier hoef je al veel minder te bedelen zoals jij dat noemt.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nationalisaties gaan het grote verschil ook niet maken.
En hoe krijgt die regering veel meer ruimte als ze constant moeten gaan bedelen om geld? Of moeten ze maar stoppen met pakweg de leraren betalen?
Na een faillissement geldt dezelfde ellende voor investeerders. De problemen zijn dan niet spontaan als sneeuw voor de zon verdwenen. De onderliggende problematiek staat immers nog steeds en de nieuwe regering wil daar niets aan doen...quote:Op maandag 26 januari 2015 14:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat denk jij dat een eventuele investeerder nu te winnen heeft met Griekenland? Het land gaat nu decennia tegemoet waar ze alleen maar bezig kunnen zijn met bezuinigingen, geen investeerder gaat op korte termijn wat voor winst dan ook behalen in Griekenland, zelfs lange termijn is het zeer onwaarschijnlijk! Een faillissement is voor elke nieuwe investeerder alleen maar interessant. De voorwaarden zijn geheel open.
Die opengebroken monopolies zullen voor veel ontslagen zorgen. Dat is niet te verkopen voor een partij die juist 100.000 ambtenaren aan wil nemen om de werkloosheid te bestrijden...quote:[..]
[..]
Sinds wanneer hebben ze die uitgesloten, dit is juist een onderdeel van hun hele campagne, het zou logisch moeten zijn dit te doen.
Dergelijke hervormingen vergen jaren en de uitkomst is onzeker. Dat is geen lekkere basis...quote:Op maandag 26 januari 2015 14:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het openbreken van dit soort monopolies en doorverkopen aan nieuwe investeerders is alleen maar interessant, concurrentievermogen binnen vitale sectoren terwijl de regering ook een eigen belang in die sector behoudt is uiterst winstgevend, op die manier hoef je al veel minder te bedelen zoals jij dat noemt.
Er is meer tijd, er is veel meer ruimte om iets te ondernemen, en natuurlijk is het een deuk voor het vertrouwen en de economie maar in de huidige situatie kan je je oprecht afvragen in welke situatie Griekenland slechter af zou zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Na een faillissement geldt dezelfde ellende voor investeerders. De problemen zijn dan niet spontaan als sneeuw voor de zon verdwenen. De onderliggende problematiek staat immers nog steeds en de nieuwe regering wil daar niets aan doen...
Die ontslagen zullen waarschijnlijk ook niet hun stemmers zijnquote:Die opengebroken monopolies zullen voor veel ontslagen zorgen. Dat is niet te verkopen voor een partij die juist 100.000 ambtenaren aan wil nemen om de werkloosheid te bestrijden...
Natuurlijk is de uitkomt onzeker, maar nog altijd beter dan investeren in een Griekenland waar je vrijwel sowieso zeker geen winst gaat halen op wat voor manier dan ook, kan je beter dat eerste risico nemen dus.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dergelijke hervormingen vergen jaren en de uitkomst is onzeker. Dat is geen lekkere basis...
Het maakt het in ieder geval de verantwoordelijk van de EU en lachebekjes als Zalm die zowel de Grieken als andere Europeanen hebben verzekerd dat ze het allemaal keurig in de hand hadden. De EU heeft die schulden min of meer overgenomen, dan heeft die ook de verantwoordelijkheid om te onderzoeken of die terecht geind worden, of frauduleus tot stand zijn gekomen.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ontneemt dat de Grieken en hun regeringen van hun verantwoordelijkheden? Men heeft immers zelf de financiën uit de klauwen laten lopen...
twitter:ianbateson twitterde op maandag 26-01-2015 om 11:25:35Far left Greek Syriza party sweeping into power Sun bad news for Ukraine. Close ties to Russia +opponent of sanctions http://t.co/2GrcqXNwu3 reageer retweet
Wie gaat dat doen? Sterker nog wie gaat de salarissen betalen en voedsel sturen? Want Griekenland is verre van zelf voorzienend. Die gaan gewoon buigen.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Door zich te richten op nieuwe landen waarschijnlijk, en nee dat is niet wenselijk, maar dat heeft de EU wel volkomen aan zichzelf te danken.
En dan? Andere Europese landen gaan er alles aan doen om een individueel Griekenland te laten mislukken, lees die handelsverdragen gaan er echt niet komen.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het zou typisch Duits zijn om dat te doen, nogmaals totaal niet relevant, als Griekenland zichzelf failliet verklaart kan Europa blijven zeuren maar dan zijn er simpelweg bijna geen schulden meer.
Gewoon lekker gaan Griekenland zal goedkoper zijn dan ooit bijna.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wie gaat dat doen? Sterker nog wie gaat de salarissen betalen en voedsel sturen? Want Griekenland is verre van zelf voorzienend. Die gaan gewoon buigen.
Verder zullen ze door de EU op alle mogelijke manieren tegengewerkt worden als ze zich eenzijdig failliet verklaren.
Niet te vergeten dat er een anti Griekse sfeer zal ontstaan onder Europese toeristen, hun belangrijkste bron van inkomsten.
Nou dat kunnen Europese landen doen, alhoewel ik vermoed dat bijvoorbeeld de Zuid-Europese staten dit helemaal niet zullen doen, Griekenland zal zich vervolgens dus richten op andere landen, de inwoners van Spanje en Italie willen al exact hetzelfde, dus wat dat betreft.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En dan? Andere Europese landen gaan er alles aan doen om een individueel Griekenland te laten mislukken, lees die handelsverdragen gaan er echt niet komen.
Dat is ook vrij logisch, als Griekenland daarmee wegkomt willen de inwoners van Italië en Spanje exact hetzelfde.
Moet je je eigen reacties eens zien in dit topic, je geeft zelf geen mogelijke oplossing.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Werkelijk? Dat werd voor de EP-verkiezingen ook heel veel geroepen maar toen het er op aankwam viel dat erg mee. Nu mogen de populisten in Griekenland een poging wagen maar de kans dat die het zonder kleerscheuren aan doen en succesvol zullen blijken is ook niet zo heel groot.
Er wordt wat mij betreft teveel waarde gehecht aan wat geroeptoeter hier en daar.
Wie heeft dat de afgelopen 5 jaar gedaan?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het blijft wel erg vaag hoor. Wie wil er vele miljarden in dat land gaan pompen?
Dit inderdaad.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk zeggen of loop je weer te trollen?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ontneemt dat de Grieken en hun regeringen van enige verantwoordelijkheid?
Men heeft zelf de financiën uit de klauwen laten lopen.
Met dit domme afschuifgedrag heb ik niet zoveel...
Behalve als de Griekse economie straks niet meer functioneert, dan weten de burgers van die landen heel snel waar de EU/de Euro goed voor is.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou dat kunnen Europese landen doen, alhoewel ik vermoed dat bijvoorbeeld de Zuid-Europese staten dit helemaal niet zullen doen, Griekenland zal zich vervolgens dus richten op andere landen, de inwoners van Spanje en Italie willen al exact hetzelfde, dus wat dat betreft.
VOC tijden herleven.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En dan? Andere Europese landen gaan er alles aan doen om een individueel Griekenland te laten mislukken, lees die handelsverdragen gaan er echt niet komen.
VOC tijden? Actie-->Reactie misschien?quote:
Verwacht je werkelijk dat als het ene land eenzijdig alle afspraken opzegt de andere landen dat zomaar laten gebeuren zonder tegenreactie?quote:
Zij zullen geen vertrouwen hebben in de andere partijen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:19 schreef Religieisfacisme het volgende:
Wat mij opvalt is dat een extreem-linkse partij (Syriza) een coalitie sluit met een rechts-populistische partij (Onafhankelijke Grieken)
PVV-SP kabinet ??
Je legt mij woorden in de mond met je retorische vragen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Verwacht je werkelijk dat als het ene land eenzijdig alle afspraken opzegt de andere landen dat zomaar laten gebeuren zonder tegenreactie?
Wat is het nut van het opwerpen van handelsbeperkingen? Dan straf je jezelf ook.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:27 schreef tofastTG het volgende:
[..]
VOC tijden? Actie-->Reactie misschien?
Het idee is toch dat de Grieken uit het samenwerkingsverband stappen?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat is het nut van het opwerpen van handelsbeperkingen? Dan straf je jezelf ook.
Nog steeds proef ik een sfeer van vergelding met als gereedschap het traineren van internationale handel. Onwenselijk in mijn ogen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het idee is toch dat de Grieken uit het samenwerkingsverband stappen?
Daarmee leggen ze zichzelf die beperkingen op. Wellicht kunnen ze zich weer naar binnen onderhandelen maar dat zal niet op hun voorwaarden gebeuren.
Chantage. Een EU met alle Europese landen MOET er komen, kostte wat het kost.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nog steeds proef ik een sfeer van vergelding met als gereedschap het traineren van internationale handel. Onwenselijk in mijn ogen.
Nogmaals, als je uit een samenwerkingsverband stapt en daarmee alle afspraken die daar bij horen opzegt. Dan is het toch ook logisch dat je geen aanspraak meer kan maken op de afspraken die jou toevallig wel goed uitkomen?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nog steeds proef ik een sfeer van vergelding met als gereedschap het traineren van internationale handel. Onwenselijk in mijn ogen.
Haha, al die anti-EU mensen die ineens megaveel vertrouwen hebben in verkiezingsbeloftes van Griekse politici. Die zijn pas lachwekkend.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:48 schreef betyar het volgende:
Al die pro-EU mensen die zich hier nestelen, echt lachwekkend gewoon.
Afspraken met betrekking tot handel zijn gunstig voor beide partijen, ik zie dus niet in waarom je zou beëindigen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, als je uit een samenwerkingsverband stapt en daarmee alle afspraken die daar bij horen opzegt. Dan is het toch ook logisch dat je geen aanspraak meer kan maken op de afspraken die jou toevallig wel goed uitkomen?
Ik heb in geen enkele politicus vertrouwen meer sinds Lubbers of beter gezegd Onno Ruding.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Haha, al die anti-EU mensen die ineens megaveel vertrouwen hebben in verkiezingsbeloftes van Griekse politici. Die zijn pas lachwekkend.
Beetje vreemd, moet iedereen dan maar uit alle samenwerkingsverbanden kunnen stappen zonder enige gevolgen? Fijne manier van zaken doen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De politiek geeft geen reet om zijn volk. Allemaal voor het eigen belang.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Afspraken met betrekking tot handel zijn gunstig voor beide partijen, ik zie dus niet in waarom je zou beëindigen.
Omdat het nog vele malen gunstiger is als men op onze voorwaarden gewoon bij de EU/ in de euro blijft, dat lijkt me toch logisch?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Afspraken met betrekking tot handel zijn gunstig voor beide partijen, ik zie dus niet in waarom je zou beëindigen.
Omdat Griekenland volgens sommigen blijkbaar uit de EU zou moeten stappen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zeer wenselijk in mijn ogen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je moet naar mijn idee kijken naar welk voordeel het oplevert om op een bepaalde manier te handelen. Bij het herintroduceren van handelsbelemmeringen zie ik geen voordelen, dus kun je dat naar mijn idee beter niet doen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:53 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Beetje vreemd, moet iedereen dan maar uit alle samenwerkingsverbanden kunnen stappen zonder enige gevolgen? Fijne manier van zaken doen.
Dus is het voor Griekenland niet erg slim om uit de EU/Euro te stappen.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je moet naar mijn idee kijken naar welk voordeel het oplevert om op een bepaalde manier te handelen. Bij het herintroduceren van handelsbelemmeringen zie ik geen voordelen, dus kun je dat naar mijn idee beter niet doen.
Het is nog altijd zo dat Griekenland miljarden op de rekening heeft gekregen van de EU. Wie het meest heeft, trekt aan het kortste eind. Die eenzijdige afspraken maken ze geen fluit uit. Zolang ze maar meer geld hebben dan voorheen, en dan nu proberen de laatste druppels eruit te knijpen. Dit wisten ze vier jaar geleden ook al. Het is de mentaliteit van de pauper.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus is het voor Griekenland niet erg slim om uit de EU/Euro te stappen.
Dan zouden ze immers eenzijdig allerlei afspraken opzeggen.
We verdienen al decennia prima aan de Europese samenwerking. Kan ook bijna niet anders voor een land zo afhankelijk van handel en logistiek.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:09 schreef b4kl4p het volgende:
Zijn ze er al uit? Liever vandaag dan morgen, Spanje en Italie ook eruit.
Wij ook eruit of geld verdienen, maar niet alles inleveren zoals we nu doen.
Ze hebben amper geld op de rekening. Als ze iets willen moeten ze weer bedelen om steun. Die kunnen ze enkel op onze voorwaarden krijgen.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:10 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Het is nog altijd zo dat Griekenland miljarden op de rekening heeft gekregen van de EU. Wie het meest heeft, trekt aan het kortste eind. Die eenzijdige afspraken maken ze geen fluit uit. Zolang ze maar meer geld hebben dan voorheen, en dan nu proberen de laatste druppels eruit te knijpen. Dit wisten ze vier jaar geleden ook al. Het is de mentaliteit van de pauper.
Smerige knoflookvreters, het ligt ook pal naast Turkije, ook zo'n kutvolk.
Wat zou dan het voordeel zijn van uit de EU stappen? Betekent dat geen 100% zekerheid op een landelijk bankroet?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze hebben amper geld op de rekening. Als ze iets willen moeten ze weer bedelen om steun. Die kunnen ze enkel op onze voorwaarden krijgen.
Was het niet Griekenland, die met de eerste batch EU steun meteen 100 tanks kocht?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Ze zijn al druk bezig met bezuinigen
[ afbeelding ]
Griekse F16 gecrasht op Spaanse luchtmachtbasis
Ik zie het voordeel ook niet zo eerlijk gezegd.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:13 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wat zou dan het voordeel zijn van uit de EU stappen? Betekent dat geen 100% zekerheid op een landelijk bankroet?
Inderdaad. In eerste instantie heb ik bepaalde afspraken met u gemaakt om samen te profiteren. We vormen samen met andere mensen een handelsclubje, verkopen elkaar spulletjes door. Ineens realiseer ik me, dat ik hier eigenlijk vanaf wil. Dat doe ik vervolgens ook, en ik laat jou met een berg schulden achter. Jij wilde graag nog afspraken maken, om op jouw voorwaarden tot een positief einde te komen maar hier heb ik echter geen zin in.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je moet naar mijn idee kijken naar welk voordeel het oplevert om op een bepaalde manier te handelen. Bij het herintroduceren van handelsbelemmeringen zie ik geen voordelen, dus kun je dat naar mijn idee beter niet doen.
Niets ervan, griekenland sluit zich maar mooi aan bij het midden-oosten. Sharia en al je weet ZELLUG!quote:Op maandag 26 januari 2015 17:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Inderdaad. In eerste instantie heb ik bepaalde afspraken met u gemaakt om samen te profiteren. We vormen samen met andere mensen een handelsclubje, verkopen elkaar spulletjes door. Ineens realiseer ik me, dat ik hier eigenlijk vanaf wil. Dat doe ik vervolgens ook, en ik laat jou met een berg schulden achter. Jij wilde graag nog afspraken maken, om op jouw voorwaarden tot een positief einde te komen hier heb ik echter geen zin in.
Andere mensen hebben ik ook nog wel wat schulden bij je, en vinden de afspraken mbt. deze schulden eigenlijk ook niet zo gunstig.
Vervolgens kom ik daarna weer vrolijk bij je terug, en dan wil ik weer gezellig samen verder alsof er niks aan de hand is. Geen probleem voor jou toch? Immers, als jullie weer met me gaat samenwerken profiteren we allemaal.
Ja, en dan ben je dus af van de schulden. Hoe men vervolgens de economie weer gaat opbouwen, weet niemand. Hoe ze überhaupt hun lopende uitgaven financieren weet niemand.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:13 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wat zou dan het voordeel zijn van uit de EU stappen? Betekent dat geen 100% zekerheid op een landelijk bankroet?
Zolang die handel betaald wordt wel. Maar om grotere schade te voorkomen zal er een voorbeeld gesteld worden.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En hoe zit het met ons geld? Hebben wij nu recht om Griekenland te claimen en er een gigantisch oktoberfeestzaal van te maken?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja, en dan ben je dus af van de schulden. Hoe men vervolgens de economie weer gaat opbouwen, weet niemand. Hoe ze überhaupt hun lopende uitgaven financieren weet niemand.
Dat antwoord heeft nog niemand gegeven.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja, en dan ben je dus af van de schulden. Hoe men vervolgens de economie weer gaat opbouwen, weet niemand. Hoe ze überhaupt hun lopende uitgaven financieren weet niemand.
Vertel want veel slechter dan het nu gaat lijkt me niet heel realistisch wat dat betreft.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:24 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Behalve als de Griekse economie straks niet meer functioneert, dan weten de burgers van die landen heel snel waar de EU/de Euro goed voor is.
Gewoon failliet, betekend dat ze een eigen munt krijgen, nadeel is dat ze dus de komenden 100 jaar geen extern geld kunnen lenen en ze dus alleen tegen zeer hoge prijzen kunnen importeren.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:13 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nou dan weten ze waar ze naar toe gaan. Waar halen ze uberhaupt het idee vandaan om zo boven hun stand te gaan leven?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:37 schreef raptorix het volgende:
Wat trouwens veel mensen vergeten is dat landen als Spanje, Portugal, Italie en Griekenland voordat ze de Euro kregen gewoon ontwikkelingslanden waren, landen waar men veelal nog net niet dood ging van de honger.
Je bent niet goed snikquote:Op maandag 26 januari 2015 17:37 schreef raptorix het volgende:
Wat trouwens veel mensen vergeten is dat landen als Spanje, Portugal, Italie en Griekenland voordat ze de Euro kregen gewoon ontwikkelingslanden waren, landen waar men veelal nog net niet dood ging van de honger.
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:37 schreef raptorix het volgende:
Je bent de aardbeving vergeten in Italie? Ik weet nog dat er op school geld werd ingezameld, daarnaast zijn er plekken in Italie waar de honden kadavers niet eens opgeruimd worden.quote:
We zullen het zien, ben benieuwd wat de Grieken allemaal gaan doen. Lijkt me niet fijn om geen handelsovereenkomsten meer te hebben met Europa, bovendien wie gaat ze nog geld lenen en tegen welke rente? Overigens, het EMU-saldo van Griekenland was afgelopen jaar stukken beter dan het Nederlandse EMU-saldo dus slecht is ook relatief.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vertel want veel slechter dan het nu gaat lijkt me niet heel realistisch wat dat betreft.
dat heeft nogal wat gevolgen en in wiens belang is dat?quote:Op maandag 26 januari 2015 18:34 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe kan het zo zijn dat ze uberhaupt nog kunnen onderhandelen, flikker ze gewoon eruit en zet de geldkraan dicht. Klaar.
Het is dat die dikke Jager er niet meer zit, dus misschien wel in ons belang nu.quote:Op maandag 26 januari 2015 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dat heeft nogal wat gevolgen en in wiens belang is dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |