Nice! Doorsnee foto van gebakken cake?quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:53 schreef DjinN het volgende:
Ik had ineenkeer zin om een cake te maken. Basisreceptje gezocht, meeste van het recept, beetje van DjinN, en hopsa! Roze cake![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ofcourse!quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:41 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Nice! Doorsnee foto van gebakken cake?
Ah!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:49 schreef minilot het volgende:
Het kookboek vraagt om groene kleurstof, maar ik gebruikte een klein beetje spinaziepuree.
Recept? Ziet er lekker uit!quote:Op maandag 16 maart 2015 16:47 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Carrot cake met een laagje roomkaas frosting. Eindelijk een roomkaas topping gevonden die goed lukt, lekker is en geen kilo poedersuiker bevat
dankjequote:Op maandag 16 maart 2015 16:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Recept? Ziet er lekker uit!
En waar is dat bordje van? Soort Boerenbont ofzo?
Thanks!quote:Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
dankjeis ook erg lekker! Zelfs
eet dit graag en dat gebeurt niet snel met gebak
![]()
Carrot cake: http://www.kitchentrials.(...)oroschs-carrot-cake/
Topping: http://allrecipes.co.uk/r(...)am-cheese-icing.aspx
Bordje is van boerenbont en bonter. Ik heb er een hele set van en daar hebben we een paar jaar terug veel soep en rookworst voor gegeten
http://uitdekeukenvanarde(...)aasbroodjes.html?m=1quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:20 schreef Koningin het volgende:
Ik weet niet of het hier moet of in het brood bak topic, maar ik wil graag van die haasbroodjes bakken met een eitje erin samen met de kids.
Wie weet een goed recept?
quote:Op maandag 16 maart 2015 16:47 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Carrot cake met een laagje roomkaas frosting. Eindelijk een roomkaas topping gevonden die goed lukt, lekker is en geen kilo poedersuiker bevat
Danke!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:57 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
http://uitdekeukenvanarde(...)aasbroodjes.html?m=1
Geen haasje maar die vorm kan je er zelf aan geven
Die wil ik ook maken, maar ik zit een beetje met het ongekookt verven van eieren. Lukt dat?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:57 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
http://uitdekeukenvanarde(...)aasbroodjes.html?m=1
Geen haasje maar die vorm kan je er zelf aan geven
waaaauuuwwwww!!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:14 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik probeerde afgelopen weekend m'n nieuwe tulbandvorm uit. Mooi hè?
[ link | afbeelding ]
Oooo, wat zijn ze lief!quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:00 schreef Koningin het volgende:
Wow gave tulband.
De 'haasjes' zijn gelukt! Samen met de kids gedaan.
Recept van Levine.
[ afbeelding ]
Niet alleen inderdaad heel fraai, ook blijft alles wat je er aan zoets overheen druipt (glazuur, caramel, vruchtensaus) ook zo lekker in de ruitjes hangen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:14 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik probeerde afgelopen weekend m'n nieuwe tulbandvorm uit. Mooi hè?
[ link | afbeelding ]
Ja daar gaan ze zeker van glanzen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Oooo, wat zijn ze lief!
(Tipje voor een eventuele volgende keer: vijf minuten voor het einde van de baktijd beetje eiwit loskloppen met wat water en dat over de broodjes heenkwasten. Weer terug de oven in en gereedbakken. Krijgen ze een mooie glans van.)
Rest van het ei klutsen, in een bakje met wat folie erover in de koelkast zetten. Dan wanneer je trek hebt: klein omeletje van bakken, boterham eronder, klaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:11 schreef maily het volgende:
[..]
Ja daar gaan ze zeker van glanzen!
Waar ik dan weer een probleem mee heb (of van maak?) is dat er maar een beetje eiwit gebruikt is van een ei ..... en dan moet ik weer iets anders verzinnen voor de rest van dat ei ....
Van melk bruint het vooral mooi.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:17 schreef Atifa het volgende:
Een beetje melk helpt ook, maar van ei wordt het mooier.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Rest van het ei klutsen, in een bakje met wat folie erover in de koelkast zetten. Dan wanneer je trek hebt: klein omeletje van bakken, boterham eronder, klaar.
En hoelang kan je dat dan bewaren?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:23 schreef minilot het volgende:
Eerlijk gezegd bewaar ik zelf altijd wel eiwit en eidooier gescheiden van elkaar in de koelkast, en zodra ik dan genoeg heb maak ik meringues (eiwitten) en sinaasappel- of lemon curd (eidooiers)
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:32 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Richtlijn: als het stinkt heb je het te lang bewaard
Weet ik niet. Officieel enkele dagen geloof ik, maar bij mij duurt het eigenlijk nooit langer dan een week tot ik restjes eitwitten of eidooiers weer gebruik, en dat ging in elk geval tot nu toe altijd goed.quote:
Ziet er lekker uit!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:32 schreef DonnaRush het volgende:
Vanavond ga ik deze; http://www.leukerecepten.nl/recepten/476-luchtige-fruitcake weer maken, maar dan met blauwe bessen erop.
Vorige week heb ik 'm ook gemaakt;
[ afbeelding ]
Leuk topic dit trouwens. Lees al een hele tijd mee
Wat dacht je van google? 'Vliegende schotel bakker antwerpen'quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:53 schreef Rorsach het volgende:
Ben nog op zoek naar een recept voor een stuk gebak/brood dat ik nog van vroeger kan herinneren. Elke keer dat wij met ons gezin naar Antwerpen gingen, kochten wij bij een bakkerijtje in de Schrijnwerksstraat een zogenoemde "vliegende schotel". Deze was er in 2 varianten dacht ik, naturel en met rozijnen. Dit was een grote platte koek/brood en dat werd dan doormidden gesneden en besmeerd met een goede laag roomboter. Heerlijk.
Helaas is deze bakkerij er niet meer (bovenstaand verhaal is toch minstens 20-25 jaar geleden), maar ik hoop dat iemand weet waar ik het over heb en mij de goede kant uit kan wijzen voor een recept.
Ja is een heel lekkere luchtige cake. Met verjaardagen doe ik er perzik op. Altijd een succes.quote:
Ziet er mooi uit! Soort van millionaires shortbread?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:45 schreef vinnypassy het volgende:
Vandaag weer eens gebakken: chocoladekaramelkoek. Heel eenvoudig, maar erg lekker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh! Must. Have. Recipe!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:45 schreef vinnypassy het volgende:
Vandaag weer eens gebakken: chocoladekaramelkoek. Heel eenvoudig, maar erg lekker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow! Lekker plaatje!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:45 schreef vinnypassy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het uit een chocoladeboekje, daar stond inderdaad ook miljonairskoek in: leek visueel heel erg op elkaar. Het recept:quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:14 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit! Soort van millionaires shortbread?
Ohhhh als die net zo smaken als die van Koekela!quote:Op zondag 29 maart 2015 11:22 schreef Trusten het volgende:
Oeh ziet er mooi uit! Staat hier ook nog op de 'lijst'. Ze lijken erg op deze http://nombelina.com/caramel-slices/
Bedankt voor dit simpele recept. Van de week even maken.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:12 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ik heb het uit een chocoladeboekje, daar stond inderdaad ook miljonairskoek in: leek visueel heel erg op elkaar. Het recept:
-knip-
Lijkt me heerlijk!quote:Op zondag 29 maart 2015 11:12 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ik heb het uit een chocoladeboekje, daar stond inderdaad ook miljonairskoek in: leek visueel heel erg op elkaar. Het recept:
Koek:
100 gram boter
4el lichtbruine basterdsuiker
125 gram bloem
40 gram havervlokken
Karamel:
200 gram gecondenseerde melk
2el lichtbruine suiker
25 gram boter
Chocoladelaag:
150 gram pure chocolade
25 gram witte chocolade
Klopt boter en suiker luchtig, voeg daar bloem en havervlokken aan toe. Doe in bakbodem (20x20) en bak 25 minuten op 180 graden. (ik heb er stiekem nog een zakje vanillesuiker aan toegevoegd)
Meng ingrediënten voor gecondenseerde melk, kook al roerend lichtjes voor een paar minuutjes totdat het dik is. Giet dit over de afgebakken koek en laat afkoelen.
Smelt pure chocolade en giet uit over koek+karamel. Spuit met witte chocolade streepjes over de pure chocolade en trek er met een satéprikker een patroon in.
Easypeasy.
Toch wel 100% volkoren hoop ik?quote:Op zondag 29 maart 2015 12:51 schreef djkoelkast het volgende:
Er had meer vulling in gemogen, maar voor een eerste experiment niet slecht.
Tulbandcake met gist, zonder bakpoeder.
[ afbeelding ]
Recept? Wat een leuk idee, cake met gist ! Vast ook hoe men het vroegah deed.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:51 schreef djkoelkast het volgende:
Er had meer vulling in gemogen, maar voor een eerste experiment niet slecht.
Tulbandcake met gist, zonder bakpoeder.
[ afbeelding ]
Zal ik even opzoeken, het komt uit een Duits kookboek uit de jaren '80.quote:Op zondag 29 maart 2015 19:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Recept? Wat een leuk idee, cake met gist ! Vast ook hoe men het vroegah deed.
Ik weet nog dat we vroeger op school leerden om koekjes te bakken, met gist. Ik kan daar ook geen recept meer van terug vinden.
Het is wat broderiger dan echt cake-achtig. Er zit ook veel minder vet en suiker in dan in een normale cake. Je krijgt zulk soort cakes ook vaak bij de kleinere Italiaan cadeau als je er met kerst gaat eten (al zijn dat natuurlijk fabrieksdingen).quote:Op zondag 29 maart 2015 20:00 schreef sirdanilot het volgende:
Ik lees op internet overigens erg negatieve verhalen over cakes met gist?
Om ze meer als Koekela te maken kun je evt de kokos weg latenquote:Op zondag 29 maart 2015 11:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ohhhh als die net zo smaken als die van Koekela!
Beetje die kant op qua structuur ja. Smaak is minder drankerig.quote:Op maandag 30 maart 2015 00:21 schreef sirdanilot het volgende:
Je bedoelt van de pannetone? Dat vind ik niet lekker. Al is het misschien lekker als je het zelf maakt.
Bij Great Britisch Bakeoff hebben ze ook eens yeasted cakes behandeld, recepten leken vooral uit Duisland of oostblok te komenquote:Op zondag 29 maart 2015 19:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Recept? Wat een leuk idee, cake met gist ! Vast ook hoe men het vroegah deed.
Ik weet nog dat we vroeger op school leerden om koekjes te bakken, met gist. Ik kan daar ook geen recept meer van terug vinden.
je kunt t beste een bestaand recept als basis gebruiken en dan de smaak veranderen...een andere bodem toevoegen kan dan ook. Ik voeg vaak meerdere recepten samen :p jw voegt dan neem ik aan nog wel dingen als ei en bloem toe? Je kan de smaak zo laten en dan de koekbodem van bijv chocoladekoekjes of bastogne maken..of een neutralekoekbodem doen en de taart afwerken met grove choco snippers ? Met kwark verder geen ervaring alleen met monchou.quote:Op woensdag 1 april 2015 08:59 schreef Maria2.0 het volgende:
Voor Pasen wil ik een taart maken. Een advocaat cheesecake of advocaat-monchoutaart.
Nu heb ik 1 taartvorm die ik perse wil gebruiken, een platte, de taart wordt dus laag.
Ik heb het idee om de taartbodem van een ander recept te gebruiken (gewoon deeg in de vorm drukken en dan blind bakken) en vervolgens de vorm met het deeg te vullen.
Omdat ik nogal een bakn00b ben vraag ik me af of, als ik kwark of monchou meng met advocaat, het opstijven wel goed genoeg gaat. Dan kan ik denk ik beter monchou nemen, of niet?
En wat kan er nog door, moet er verder nog iets in denken jullie? Monchou en advocaat is misschien te saai.
Ik gebruik in deze dus geen recept, maar iets wat ik zelf in mijn hoofd heb. Alleen of het gaat lukken is de vraag
Misschien dat je wat met de monchoutaart van sonjabakker kunt daar zit klopklop in wat de stevigheid ten goede komt.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:13 schreef madeliefff het volgende:
[..]
je kunt t beste een bestaand recept als basis gebruiken en dan de smaak veranderen...een andere bodem toevoegen kan dan ook. Ik voeg vaak meerdere recepten samen :p jw voegt dan neem ik aan nog wel dingen als ei en bloem toe? Je kan de smaak zo laten en dan de koekbodem van bijv chocoladekoekjes of bastogne maken..of een neutralekoekbodem doen en de taart afwerken met grove choco snippers ? Met kwark verder geen ervaring alleen met monchou.
ik heb hem al gemaakt, met gelatine, hij is wel goed stevig gewordenquote:Op zondag 5 april 2015 07:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
Misschien dat je wat met de monchoutaart van sonjabakker kunt daar zit klopklop in wat de stevigheid ten goede komt.
Ik heb deze ooit gemaakt omdat mijn zus zei dat hij zo lekker is en opzich is dit een recept wat makkelijk aan te passen is
1 pak bastognekoeken
4 zakjes klop klop
2 pakjes monchou
180 ml melk
blikje jonkerfris
taartvorm
Bastogekoeken verkruimelen met 100 gram boter. Dit is de bodem, dit doe je in het taartblik en je drukt de bodem goed aan.
4 zakjes klop-klop mixen met 180 ml melk
2 pakjes monchou door klop-klop en melk mixen, dit giet je in het taartblik bovenop de bodem.
Blikje jonkerfris (aardbeien/ kersen er bovenop.
Ik maak altijd cheesecake met kwarkquote:Op woensdag 1 april 2015 08:59 schreef Maria2.0 het volgende:
Voor Pasen wil ik een taart maken. Een advocaat cheesecake of advocaat-monchoutaart.
Nu heb ik 1 taartvorm die ik perse wil gebruiken, een platte, de taart wordt dus laag.
Ik heb het idee om de taartbodem van een ander recept te gebruiken (gewoon deeg in de vorm drukken en dan blind bakken) en vervolgens de vorm met het deeg te vullen.
Omdat ik nogal een bakn00b ben vraag ik me af of, als ik kwark of monchou meng met advocaat, het opstijven wel goed genoeg gaat. Dan kan ik denk ik beter monchou nemen, of niet?
En wat kan er nog door, moet er verder nog iets in denken jullie? Monchou en advocaat is misschien te saai.
Ik gebruik in deze dus geen recept, maar iets wat ik zelf in mijn hoofd heb. Alleen of het gaat lukken is de vraag
Wowquote:Op maandag 6 april 2015 14:38 schreef Rorsach het volgende:
Ik heb het dessert gemaakt voor vanavond voor na de visschotel:
[ afbeelding ]
Devil’s Food Cake with Salted Caramel Frosting, Death by Chocolate Truffels met bladgoud en bonbons gevuld met Licor Cuarenta Y Tres creme.
Alles uit eigen keuken.
Leuk gedaan!quote:Op zondag 5 april 2015 15:56 schreef Goitske het volgende:
Vandaag snelle "paascupcakes" gemaakt.
[ afbeelding ]
nice. Recept?quote:Op maandag 6 april 2015 14:38 schreef Rorsach het volgende:
[ afbeelding ]
Devil’s Food Cake with Salted Caramel Frosting, Death by Chocolate Truffels met bladgoud en bonbons gevuld met Licor Cuarenta Y Tres creme.
Alles uit eigen keuken.
lekker ja. Dat moet ik ook nog steeds eens maken.quote:Op maandag 6 april 2015 19:22 schreef Bleie het volgende:
Goitske en madelieff: ziet er goed uit!
En Rorsachwow, wat een taart.
Ik had voor een buurt-paasfeestje voor het eerst in mijn leven worteltaart gemaakt en gegeten. Lekker hoor! (De foto is slecht, maar voor het idee)
[ afbeelding ]
Taart: http://urbanbakes.com/dev(...)my-2nd-blogiversary/quote:
dank jequote:Op dinsdag 7 april 2015 09:05 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Taart: http://urbanbakes.com/dev(...)my-2nd-blogiversary/
Truffels: http://www.24kitchen.nl/recepten/death-by-chocolate-truffel
Bonbons zijn gevuld met een simpele choco mousse, gespiked met wat liquor 42.
Woah! Zeker ook zo met die truffels en bonbons (quote:Op maandag 6 april 2015 14:38 schreef Rorsach het volgende:
[ afbeelding ]
Alles uit eigen keuken.
*valt flauwquote:Op maandag 6 april 2015 14:38 schreef Rorsach het volgende:
[ afbeelding ]
Alles uit eigen keuken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |