Ziet er mooi uit! Soort van millionaires shortbread?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:45 schreef vinnypassy het volgende:
Vandaag weer eens gebakken: chocoladekaramelkoek. Heel eenvoudig, maar erg lekker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh! Must. Have. Recipe!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:45 schreef vinnypassy het volgende:
Vandaag weer eens gebakken: chocoladekaramelkoek. Heel eenvoudig, maar erg lekker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow! Lekker plaatje!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:45 schreef vinnypassy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het uit een chocoladeboekje, daar stond inderdaad ook miljonairskoek in: leek visueel heel erg op elkaar. Het recept:quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:14 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit! Soort van millionaires shortbread?
Ohhhh als die net zo smaken als die van Koekela!quote:Op zondag 29 maart 2015 11:22 schreef Trusten het volgende:
Oeh ziet er mooi uit! Staat hier ook nog op de 'lijst'. Ze lijken erg op deze http://nombelina.com/caramel-slices/
Bedankt voor dit simpele recept. Van de week even maken.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:12 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ik heb het uit een chocoladeboekje, daar stond inderdaad ook miljonairskoek in: leek visueel heel erg op elkaar. Het recept:
-knip-
Lijkt me heerlijk!quote:Op zondag 29 maart 2015 11:12 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ik heb het uit een chocoladeboekje, daar stond inderdaad ook miljonairskoek in: leek visueel heel erg op elkaar. Het recept:
Koek:
100 gram boter
4el lichtbruine basterdsuiker
125 gram bloem
40 gram havervlokken
Karamel:
200 gram gecondenseerde melk
2el lichtbruine suiker
25 gram boter
Chocoladelaag:
150 gram pure chocolade
25 gram witte chocolade
Klopt boter en suiker luchtig, voeg daar bloem en havervlokken aan toe. Doe in bakbodem (20x20) en bak 25 minuten op 180 graden. (ik heb er stiekem nog een zakje vanillesuiker aan toegevoegd)
Meng ingrediënten voor gecondenseerde melk, kook al roerend lichtjes voor een paar minuutjes totdat het dik is. Giet dit over de afgebakken koek en laat afkoelen.
Smelt pure chocolade en giet uit over koek+karamel. Spuit met witte chocolade streepjes over de pure chocolade en trek er met een satéprikker een patroon in.
Easypeasy.
Toch wel 100% volkoren hoop ik?quote:Op zondag 29 maart 2015 12:51 schreef djkoelkast het volgende:
Er had meer vulling in gemogen, maar voor een eerste experiment niet slecht.
Tulbandcake met gist, zonder bakpoeder.
[ afbeelding ]
Recept? Wat een leuk idee, cake met gist ! Vast ook hoe men het vroegah deed.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:51 schreef djkoelkast het volgende:
Er had meer vulling in gemogen, maar voor een eerste experiment niet slecht.
Tulbandcake met gist, zonder bakpoeder.
[ afbeelding ]
Zal ik even opzoeken, het komt uit een Duits kookboek uit de jaren '80.quote:Op zondag 29 maart 2015 19:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Recept? Wat een leuk idee, cake met gist ! Vast ook hoe men het vroegah deed.
Ik weet nog dat we vroeger op school leerden om koekjes te bakken, met gist. Ik kan daar ook geen recept meer van terug vinden.
Het is wat broderiger dan echt cake-achtig. Er zit ook veel minder vet en suiker in dan in een normale cake. Je krijgt zulk soort cakes ook vaak bij de kleinere Italiaan cadeau als je er met kerst gaat eten (al zijn dat natuurlijk fabrieksdingen).quote:Op zondag 29 maart 2015 20:00 schreef sirdanilot het volgende:
Ik lees op internet overigens erg negatieve verhalen over cakes met gist?
Om ze meer als Koekela te maken kun je evt de kokos weg latenquote:Op zondag 29 maart 2015 11:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ohhhh als die net zo smaken als die van Koekela!
Beetje die kant op qua structuur ja. Smaak is minder drankerig.quote:Op maandag 30 maart 2015 00:21 schreef sirdanilot het volgende:
Je bedoelt van de pannetone? Dat vind ik niet lekker. Al is het misschien lekker als je het zelf maakt.
Bij Great Britisch Bakeoff hebben ze ook eens yeasted cakes behandeld, recepten leken vooral uit Duisland of oostblok te komenquote:Op zondag 29 maart 2015 19:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Recept? Wat een leuk idee, cake met gist ! Vast ook hoe men het vroegah deed.
Ik weet nog dat we vroeger op school leerden om koekjes te bakken, met gist. Ik kan daar ook geen recept meer van terug vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |