Ik ook niet, bovendien heeft de moord op Van Gogh al uitgewezen dat een moslimextremist ook in Nederland op gruwelijke wijze kan toeslaan. Al zal het hier altijd wel beperkt blijven tot incidenten.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat roept men al tien jaar.
Ik word er niet warm of koud van.
Dat is het percentage wat letterlijk is omgekomen, maar het aantal mensen wat is geraakt ligt veel hoger. Zo'n aanslag raakt het hele land, niet fysiek maar het is bijvoorbeeld wel een aanslag op onze vrijheid of veiligheid.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 04:28 schreef El_Matador het volgende:
0,0000181 % van de bevolking van Frankrijk, België en Nederland is getroffen door terroristische aanslagen.
Wees allemaal bang. Heel bang. En geef je vrijheden, je rechten, je privacy en je gevoel voor verhoudingen vooral heel snel uit handen.
[ afbeelding ]
Zie je zelf in hoe grappig de laatste alinea is in de context van hetgeen je op reageert?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat is het percentage wat letterlijk is omgekomen, maar het aantal mensen wat is geraakt ligt veel hoger. Zo'n aanslag raakt het hele land, niet fysiek maar het is bijvoorbeeld wel een aanslag op onze vrijheid of veiligheid.
Hoeveel mensen zijn er nu niet bang voor een aanslag of voor iedere lichtbruine man met een baard, die mensen zijn ook allemaal getroffen.
Meer doden door het tekort aan donororganen dan door moord in Nederland. Al zijn dat cijfers uit 2008. Maar toch.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:24 schreef raptorix het volgende:
Big deal, dan knallen ze er 20 neer, per dag vallen er een stuk meer doden door domme bezuinigingen in de zorg.
Om maar wat te noemen, het aantal doden door terrorisme ligt in Nederland zo rond de 10, volgens mij 2 agenten door de RAF, een stuk of 5 door de kapingen, en dan nog van Gogh en Fortuyn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:29 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Meer doden door het tekort aan donororganen dan door moord in Nederland. Al zijn dat cijfers uit 2008. Maar toch.
Overheden zijn de ergste terroristen die er bestaan. Dus ja de overheid is op dit moment de vijand van de burger. Dat zie je toch aan alles?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:13 schreef Twiitch het volgende:
[..]
"iiiiiiiiiiiiiii de overheid is de vijand "
Een doorbraak.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Overheden zijn de ergste terroristen die er bestaan. Dus ja de overheid is op dit moment de vijand van de burger. Dat zie je toch aan alles?
Een nieuwe kristallnacht uitgelokt door de terroristen dus.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:38 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Ik ga hier inhoudelijk niet op in. Wel ontstaat er een onwenselijke situatie die wij met zijn allen niet moeten willen. Nogmaals de emmer is bijna vol. En het hoeft niet lang meer te duren met bv een aanslag in Nederland dat die gaat overlopen.
Omdat je daar meer bang voor je buck krijgt.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:47 schreef Iwanius het volgende:
Omdat daar per definitie de meeste ongelovigen wonen?
Tsja... Verdeel en heers. Bovendien hebben inlichtingendiensten geen baat bij het oplossen van de problemen, want dan zijn ze niet zo hard nodig....quote:Op maandag 19 januari 2015 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk dat opportunisme van inlichtingendiensten.
Als die nu eens wat minder bezig zouden zijn met parlementariers en journalisten af te luisteren en boos zijn op klokkeluiders die laten zien waar inlichtingendiensten mee bezig zijn ipv waar ze mee zouden moeten bezig zijn, zouden ze wellicht eens terroristen wat vaker pakken.
Maar overheden zijn in de greep van banken en multinationals.quote:
Ik zou het meer zien als een parasiterende (op ons) innige omhelzing.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar overheden zijn in de greep van banken en multinationals.![]()
Hoe kan je dat nou zo zien als je wel ziet dat overheden zo slecht voor ons zijn? En overheden bestuurd worden door het grote geld?quote:Op maandag 19 januari 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou het meer zien als een parasiterende (op ons) innige omhelzing.
Dat laatste is niet zo; het is een symbiose tussen hen en parasiteren op de burger. Overheden hebben macht, wapens. Grote bedrijven en banken hebben geld. Geld geeft macht, maar wapens en wetten zijn veel machtiger en dus gevaarlijker.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou zo zien als je wel ziet dat overheden zo slecht voor ons zijn? En overheden bestuurd worden door het grote geld?
en dan wat?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:38 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Ik ga hier inhoudelijk niet op in. Wel ontstaat er een onwenselijke situatie die wij met zijn allen niet moeten willen. Nogmaals de emmer is bijna vol. En het hoeft niet lang meer te duren met bv een aanslag in Nederland dat die gaat overlopen.
Maar geld koopt macht wapens en wetten, dat zie je toch? Waarom denk je dat er nog niks gebeurd is tegen de banken? Waarom denk je dat die Rotschilds dit soort dingen zeggen:quote:Op maandag 19 januari 2015 17:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste is niet zo; het is een symbiose tussen hen en parasiteren op de burger. Overheden hebben macht, wapens. Grote bedrijven en banken hebben geld. Geld geeft macht, maar wapens en wetten zijn veel machtiger en dus gevaarlijker.
Je gaat een paar stappen te snel...quote:Op maandag 19 januari 2015 17:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar geld koopt macht wapens en wetten, dat zie je toch? Waarom denk je dat er nog niks gebeurd is tegen de banken? Waarom denk je dat die Rotschilds dit soort dingen zeggen:
"Give me control of a nation's money
and I care not who makes the laws."
Ach japie toch, hebben de joden het weer gedaan?quote:Op maandag 19 januari 2015 17:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar geld koopt macht wapens en wetten, dat zie je toch? Waarom denk je dat er nog niks gebeurd is tegen de banken? Waarom denk je dat die Rotschilds dit soort dingen zeggen:
"Give me control of a nation's money
and I care not who makes the laws."
Dat bedoel ik, dat de elite boven overheden staan. Dan zijn we het eens. En daar zit het hem nou ook juist het probleem. Als we overheden weer hun taak kunnen laten doen, namelijk het dienen van de burger zijn we klaar. De elite kunnen we niet veranderen, de structuur van het systeem oftewel hoe de wereld draait kunnen we wel veranderen.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je gaat een paar stappen te snel...
De Elite, de Rothschilds en zij, die staan boven overheden en banken natuurlijk.
Overheden hebben wapens, banken niet. Dat ze erin investeren en geld verdienen is natuurlijk tragisch, maar zelf schieten of mensen opsluiten kunnen ze niet.
Daarom zijn overheden vele malen gevaarlijker voor individuele burgers dan banken. Je kan zelfs besluiten om al je geld op te nemen en in een hutje op de hei te gaan wonen en niets met banken te maken hebben. Overheden kunnen je dan nog steeds lastigvallen...
Dat zijn jouw woorden. Dat de Rotschilds toevallig joodse mensen zijn is een feit. Probeer me geen antisemitisme op te plakken want dat is echt achterlijk. Verder ga ik er ook niet meer op in.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach japie toch, hebben de joden het weer gedaan?
Met al jouw kennis over geldschepping en alle andere aanverwante zaken, snap je nu echt niet dat het woordje "weer" echt volkomen misplaatst is?quote:Op maandag 19 januari 2015 17:23 schreef Japie77 het volgende:
Als we overheden weer hun taak kunnen laten doen, namelijk het dienen van de burger zijn we klaar.
Waar je vooral je vrijheid door aan het verliezen bent, is verspreiding van de beelden en het onderling erover hebben (dus het onbewuste copycatten, sommigen reageren heel fel, anderen reageren weer daar op), want dat is een collectief proces nu negentig procent online zit.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 04:28 schreef El_Matador het volgende:
0,0000181 % van de bevolking van Frankrijk, België en Nederland is getroffen door terroristische aanslagen.
Wees allemaal bang. Heel bang. En geef je vrijheden, je rechten, je privacy en je gevoel voor verhoudingen vooral heel snel uit handen.
Lekker makkelijk vanaf het zolderkamertje.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 04:22 schreef El_Matador het volgende:
Ernstig hoe oorlogszuchtig mensen worden en hoe deze hele zaak is opgezet.
Altijd, niet voor niets worden ze overal weggepest.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach japie toch, hebben de joden het weer gedaan?
Neem je pilletjes maar weer.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:59 schreef Synthercell het volgende:
[..]
Waar je vooral je vrijheid door aan het verliezen bent, is verspreiding van de beelden en het onderling erover hebben (dus het onbewuste copycatten, sommigen reageren heel fel, anderen reageren weer daar op), want dat is een collectief proces nu negentig procent online zit.
Tegen terreur is dan ook maar een ding opgewassen, vermindering van onderlinge communicatie over terreur. Want dat zorgt dat een schok niet als een golf door een maatschappij meer gaat, dan komt de boel tot rust, en zal het gevolg bij een terreursaanslag er niet zo diep inhakken.
M.a.w het effect wat een terrorist wil zien werkt dan niet meer, en als terreur niet meer werkt, dan stop het op een dag, want dan beseffen de terroristen dat het geen zin meer heeft. Dan wint de vrijheid.
Ja en?quote:Op maandag 19 januari 2015 19:39 schreef Scorpie het volgende:
De vraag is niet of maar wanneer er in Nederland weer een aanslag zal worden gepleegd.
Wat hij beschrijft is het tegenovergestelde van vrijheid gevolgd door de zin: dan wint de vrijheid.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt met zijn 2e alinea.
Dat mag, liefst achterin zodat ik er geen last van heb.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoop ik dat ze dat bij jou in je achtertuin doen.
Hij noemt wel een paar interessante dingen eigenlijk.quote:
Terrorisme werkt omdat iedereen zich er druk over gaat maken.Daardoor komen ze in de aandacht. Daarnaast escaleert het, omdat het een tegenreactie oproept (acties tegen moslims c.q. moslims worden in een hoek gezet), waardoor de kans groter wordt moslims worden aangetrokken door radicale ideeën.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat hij beschrijft is het tegenovergestelde van vrijheid gevolgd door de zin: dan wint de vrijheid.![]()
Hoe kan je dat nou weten? En ondertussen gaan de aanslagen in Syrie en Irak met drones op onschuldige slachtoffers gewoon elke dag door.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:39 schreef Scorpie het volgende:
De vraag is niet of maar wanneer er in Nederland weer een aanslag zal worden gepleegd.
Ik denk toch dat er voornamelijk veel terroristen worden gekweekt door al die shit wat het westen uithaalt in landen in het Midden Oosten. Al die onschuldige kinderen en vrouwen die daar door drones of andere wapens worden vermoord. Ieder kind die zoiets ziet is een potentiele terrorist.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Terrorisme werkt omdat iedereen zich er druk over gaat maken.Daardoor komen ze in de aandacht. Daarnaast escaleert het, omdat het een tegenreactie oproept (acties tegen moslims c.q. moslims worden in een hoek gezet), waardoor de kans groter wordt moslims worden aangetrokken door radicale ideeën.
Kortom: de terroristen krijgen nu net wat ze willen, doordat er zoveel aandacht voor is.
Ik denk dat er meer onschuldigen "verdwenen" voordat het westen(en dus uav's) naar het midden-oosten kwam.....quote:Op maandag 19 januari 2015 20:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat er voornamelijk veel terroristen worden gekweekt door al die shit wat het westen uithaalt in landen in het Midden Oosten. Al die onschuldige kinderen en vrouwen die daar door drones of andere wapens worden vermoord. Ieder kind die zoiets ziet is een potentiele terrorist.
Ik hoorde ook weinig mensen klagen toen saddam hele dorpen tegelijk afslachtte of klagen over de martelingen in bijvoorbeeld de abu ghraib(vooral diegene die nu een grote bek hebben over alle onschuldige doden)quote:Op maandag 19 januari 2015 20:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou weten? En ondertussen gaan de aanslagen in Syrie en Irak met drones op onschuldige slachtoffers gewoon elke dag door.
Als er in het westen 1 keer een aanslag plaatsvind schreeuwt iedereen moord en brand. In landen als Syrie en Irak gebeurt dit dagelijks met allemaal onschuldige slachtoffers en daar hoor je niemand over.
LOL. Dus jij gelooft serieus nog steeds in het sprookje dat het westen goed is en liefde en democratie brengt?quote:Op maandag 19 januari 2015 20:43 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer onschuldigen "verdwenen" voordat het westen(en dus uav's) naar het midden-oosten kwam.....
O nee? Ik hoorde toen wel enorm veel mensen klagen. Zoveel dat Bush heel makkelijk de steun kreeg om daar binnen te vallen. En nu doet de USA dus hetzelfde is is het opeens prima in jouw ogen?quote:Op maandag 19 januari 2015 20:45 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik hoorde ook weinig mensen klagen toen saddam hele dorpen tegelijk afslachtte of klagen over de martelingen in bijvoorbeeld de abu ghraib(vooral diegene die nu een grote bek hebben over alle onschuldige doden)
Mwah. Irak deed het prima. Als je tenminste een aanhanger van Saddam Hussein was. Je mocht niet iets negatiefs over hem zeggen en je kon ook maar beter geen Koerd zijn. Maar verder was het helemaal tof hoor.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
LOL. Dus jij gelooft serieus nog steeds in het sprookje dat het westen goed is en liefde en democratie brengt?
Ik denk niet dat er toen meer onschuldigen verdwenen. Irak bv was een land wat het prima deed en nu compleet verwoest is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |