Je kunt je ook afvragen wat iemand bedoelt met 'bang zijn voor..'.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 03:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het er niet gaat komen, ben er alleen niet bang voor. Dit gaan we niet tegenhouden (als het onderweg is) en ik weiger om bang te zijn voor dingen waar ik niets aan kan veranderen.
Uiteraard. Bezorgd ben ik niet, dat is zeker. Mocht er een aanslag komen, acht ik de kans groot dat dit in Amsterdam plaats zal vinden. Heb daar niemand wonen waar ik om geefquote:Op zaterdag 17 januari 2015 03:16 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen wat iemand bedoelt met 'bang zijn voor..'.
Het zou wat mij betreft onzinnig zijn om de angst te hebben dat je direct zelf wordt getroffen door een aanslag. De kans dat vrienden of familie erbij betrokken raken is ietsje groter, maar alsnog verwaarloosbaar.
Je zou dan nog wel bezorgd kunnen zijn dat er een aanslag plaatsvindt in Nederland. Niet in de laatste plaats om de maatschappelijke verhoudingen en de maatregelen die dan genomen zullen worden.
En dan is er natuurlijk ook altijd nog de kop in het zand tactiekquote:Op zaterdag 17 januari 2015 03:16 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen wat iemand bedoelt met 'bang zijn voor..'.
Het zou wat mij betreft onzinnig zijn om de angst te hebben dat je direct zelf wordt getroffen door een aanslag. De kans dat vrienden of familie erbij betrokken raken is ietsje groter, maar alsnog verwaarloosbaar.
Je zou dan nog wel bezorgd kunnen zijn dat er een aanslag plaatsvindt in Nederland. Niet in de laatste plaats om de maatschappelijke verhoudingen en de maatregelen die dan genomen zullen worden.
Je hoort zelfs nu nog wel mensen die denken dat het in Nederland absoluut niet zo'n vaart zal lopen en dan heb je nog mensen die wel beseffen dat de kans reëel is, maar het ook eigenlijk niet eens zo erg zouden vinden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 03:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dan is er natuurlijk ook altijd nog de kop in het zand tactiek
Dat dacht men in Belgie ook vorige week.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 03:26 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je hoort zelfs nu nog wel mensen die denken dat het in Nederland absoluut niet zo'n vaart zal lopen en dan heb je nog mensen die wel beseffen dat de kans reëel is, maar het ook eigenlijk niet eens zo erg zouden vinden.
Voor beiden niets te zeggen als je het mij vraagt.
De Belgen lijken sowieso wel vrij nuchter / naïef? onder de omstandigheden. Pas donderdagavond werd daar het dreigingsniveau opgeschaald naar 3 (terwijl dat in Nederland in maart 2013 al gebeurde).quote:Op zaterdag 17 januari 2015 03:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat dacht men in Belgie ook vorige week.
En waar staan wij?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 03:31 schreef Downwards het volgende:
[..]
De Belgen lijken sowieso wel vrij nuchter / naïef? onder de omstandigheden. Pas donderdagavond werd daar het dreigingsniveau opgeschaald naar 3 (terwijl dat in Nederland in maart 2013 al gebeurde).
Momenteel nog niveau 3 (substantieel). Gelijk met België dus.quote:
ISIS is kunnen ontstaan doordat het westen Irak van Saddam Hussein 'bevrijdde', wat een flink deel van de bevolking toch als bezetting bleek te zien.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:59 schreef Downwards het volgende:
[..]
En zelfs als je ISIS daar (tijdelijk) 'verslaat', is dat geen enkele garantie dat er geen aanslagen meer komen in West-Europa. Vermoedelijk is het tegendeel waar.
En dit.quote:[b]Op zaterdag 17 januari 2015 04:22 schreef El_Matador het volgende:[/
Een hele massahysterie om 12 + 4 tragische burger+politiedoden op een bevolking van zo'n 88 miljoen mensen...
Het enige waar ik bang voor ben zijn de gevolgen van een aanslag. Wilders en zn enge achterban tellen de dagen af tot hier eindelijk iets gebeurt.quote:
quote:‘Drie jihadisten aangehouden op Schiphol’
Amsterdam -
De koninklijke Marechaussee heeft afgelopen donderdag op Schiphol drie personen gearresteerd die van plan waren deel te nemen aan de jihadistische strijd in Syrië
Dit melden goed ingevoerde bronnen aan De Telegraaf. De drie mannen werden bij het passeren van de paspoortcontrole op de luchthaven ingerekend. Een speciale eenheid van de Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) voerde de drie vervolgens af en heeft ze sindsdien in bewaring gesteld. Hun aanhouding zou afgelopen dagen op last van het ministerie van Justitie en Veiligheid zijn stilgehouden.
Minister Opstelten (Justitie) gaf onlangs tijdens een Kamerdebat aan voorstander te zijn van een verbod op uitreizen naar Syrië en Irak, maar uitsluitend voor mensen met "terroristische bedoelingen". Justitie nam afgelopen jaar om deze reden al diverse paspoorten in beslag van potentiële jihadisten.
Uit onderzoek van de veiligheidsdienst AIVD blijkt dat er uit Nederland afgelopen jaren zo’n 150 personen zijn afgereisd naar een strijdgebied, om deel te nemen aan de jihadistische strijd. Het risico dat de strijders na terugkeer in Nederland aanslagen zullen plegen, wordt door de veiligheidsdienst groot geacht.
Telegraaf
Ik had het liever zo gelezen: "20 terreurcellen in vizier van Nederland!"quote:'Nederland in vizier van 20 terreurcellen'
In NL zijn we dit niet gewend joh.... Het gene waar ik doodsbang voor bent is een nog verdere schending van mijn privacy, de rest interesseert me niks.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 04:22 schreef El_Matador het volgende:
Wat is er allemaal aan de hand? Is Nederland gek geworden??
Het land hoort toch nog precies te zijn zoals het 2 weken geleden was. Dat er dreiging van cellen is, dat kan zo zijn, maar de oorlogstaal die ik hier lees, hebben we het nog wel over hetzelfde??
Ernstig hoe oorlogszuchtig mensen worden en hoe deze hele zaak is opgezet.
Mocht er een aanslag plaatsvinden is het hoogstwaarschijnlijk niet op de plek waar wie dan ook van jullie noch jullie geliefden is.
Ik woon nota bene zelf in een land waar terrorisme plaatsvindt. En ja, de politie draagt soms mitrailleurs maar gaan er niet direct mee in iemands gezicht staan zwaaien zoals berichten uit Belgie...
Een hele massahysterie om 12 + 4 tragische burger+politiedoden op een bevolking van zo'n 88 miljoen mensen...
Jij bent echt een rare user.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 04:28 schreef El_Matador het volgende:
0,0000181 % van de bevolking van Frankrijk, België en Nederland is getroffen door terroristische aanslagen.
Wees allemaal bang. Heel bang. En geef je vrijheden, je rechten, je privacy en je gevoel voor verhoudingen vooral heel snel uit handen.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |