Ik ben nog steeds bezig het karton weg te werken van die pakketten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:47 schreef twist02 het volgende:
Hier zijn vandaag de meubels van de babykamer en de kinderwagen bezorgd!
Maar jezus, wat een pakketten zeg!Helaas is de babykamer nog niet af, dus even bedenken waar we alles gaan laten in de tussentijd
* twist02 gaat op d'r handen zitten zodat ze braaf alles dicht laat![]()
Blijf het zo leuk vinden dat iedereen nu echt ziet dat ik zwanger benal die snelle blikken naar m'n buik steeds
Verwonder me nu al over alle tegenstrijdige opmerkingen over de grootte, dat wordt nog wat...
"Jeetje, 5,5 maand en dan al zo'n buik?! Nou, dat wordt wat tegen het einde, hoor, dan val je voorover!"
"Oh, dan heb je wel een heel lief bescheiden buikje, zeg! De mijne was zo al met 3 maanden."
Van die basic stretchhemdjes of shirtjes een idee? Kan je nu makkelijk combineren met een vestje!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:44 schreef lunapuella het volgende:
Mijn buikje begint nu net echt te groeien, waardoor gewone shirts niet ideaal meer zitten en ik bang ben ze uit te rekken. Maar voor echte zwangerschapstops is er nog niet genoeg buik, die zitten heel flodderig.
Done!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:22 schreef Fuente het volgende:
Kan mijn uitgerekende datum naar 30 juli?
Succes, kan me voorstellen dat t confronterend is. Ik hoop dat jij ook over een jaar een van die moeders met een kindje mag zijn (maar dan liever niet op die plekquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:19 schreef Cygne het volgende:
Klinische genetica zit in het kinderziekenhuis van t radboud. Heel veel kleine kindjes hier. Toch best confronterend.
Denk dat Kyara haar heeft verwijderd.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:32 schreef Cholula het volgende:
Ik heb Lushes er niet uitgehaald de vorige keer, misschien is het fout gegaan toen ik knipte en plakte uit de OP daarvoor?
Volgens mij heb je gelijkquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:55 schreef twist02 het volgende:
Volgens mij is het 'genetici' toch?
Net als medicus --> medici
O ja...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:55 schreef twist02 het volgende:
Volgens mij is het 'genetici' toch?
Net als medicus --> medici
Ik vind het als taalwetenschapper en taaldocent extra pijnlijk altijdquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:33 schreef Risu het volgende:
Haha, dat heb ik dus ook vaak nu. Dan kom ik niet op een woord, of ik zeg een zin en ik mis een woord zodat het raar klinkt. Of ik plak twee woorden aan elkaar. En spelcheck is nog nooit zo vaak gebruikt als nu. Ik zeg ook maar gewoon dat het zwangerschapsdementie is. Dat accepteert men meestal wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naja, ik heb nog hoop dat man op tijd thuis is. En anders maak ik boterhammen voor onderweg en slaan we avondeten maar een keer over.
Cygne, ik heb het even opgezocht enzo, maar er is dus wel goede hoop. Ik duim iig voor jullie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ventileren helpt wel. Voelt al beter.
[ Bericht 2% gewijzigd door Risu op 13-01-2015 17:18:16 ]
ik snap dat het ergens fijn is om meer zwangerschapssymptomen of verschijnselen als een soort bevestiging te hebben zodat je meer het idee hebt dat het goed gaat...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:33 schreef Cygne het volgende:
Mijn symptomen zijn echt nihil.
Kans op goede zwangerschap is grofweg 65% idd.
Dat is best goed nieuws toch?!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:28 schreef Cygne het volgende:
Nou, hehe.. De kans op een gezonde zwangerschap is zeker aanwezig zelfs vrij groot. Daarnaast is er een kans op het syndroom van wolf-hirschorn of andere vergelijkbare syndromen.
Ja, inderdaad. De familiegeschiedenis is leidend, trouwens. Iedereen in mijn familie die vermoedelijk de translocatie heeft of had heeft vrij makkelijk 1 of meerdere kinderen gekregen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:21 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dat is best goed nieuws toch?!
Helaas voor jou, niks aan de hand hierquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Cygne, ik vind het goed nieuwsIk zal niet heel uitgebreid jompelen (want eerst zien en dan geloven), maar ik vind het wel heel positief.
NTS, volgens mijn voorspelling beginnen de weeën nu zo ongeveerIs er al wat te voelen?
Ik heb vannacht tot 6.00u geslapenEn ik ga zo weer naar bed, want ik ben moe. Maar een stukje minder dan de afgelopen dagen en dat vind ik fijn. Morgenmiddag heb ik een middagdutje gepland. En anders donderdag
Kan ik nu al naar uitkijken!
De avond is nog lang...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:13 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Helaas voor jou, niks aan de hand hier!
Geen idee, ik weet ook niet waar de energie vandaan komt!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:13 schreef Phaidra het volgende:
Cygne, fijn dat de cijfers meevallen. Hopelijk is het geluk aan jullie kant dit keer!
NTS, hoe doe je het toch allemaal nog. Ik heb vandaag peuter geëntertaind en dat was al zwaar genoeg. Wasje gedraaid, vaatwasser uit- en inruimen, boodschappen en dan ben ik wel driedubbel gaar, eigenlijk. En nog 'maar' 34 weken ipv 39!
16 weken.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:36 schreef Kyara het volgende:
Cygne, al met al positief dus. Met welke termijn kan prenataal onderzoek?
Oeh NTS, dat klinkt wel veelbelovend hoor. Laatste aanval van nesteldrang voor de bevalling start. Je zou de eerst niet zijn.....
Peuter slaapt niet meer, dat scheelt een hoop inderdaad! En was niet in zijn beste humeur. Ik doe ook geen grote boodschappen meer hoor (Oh boy dit klinkt foutquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:24 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet ook niet waar de energie vandaan komt!
Maar boodschappen doen vind ik ook wel een stuk vermoeiender als het huishouden doen.
Draak laveerde hier overal tussendoor vandaag. Ze hielp met de babyfoon ophangen, maar heeft ook een half uur rustig Memory zitten spelen terwijl ik de administratie ordende.
En ze slaapt 's middags nog een uurtje dus tijd genoeg om even een rondje met de poetsdoek rond te gaan.
Als we die nesteldrang dan nog even 24 uur volhouden komt alles goedquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:36 schreef Kyara het volgende:
Cygne, al met al positief dus. Met welke termijn kan prenataal onderzoek?
Oeh NTS, dat klinkt wel veelbelovend hoor. Laatste aanval van nesteldrang voor de bevalling start. Je zou de eerst niet zijn.....
Liefquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:34 schreef Lijnloos het volgende:
Minarosa, datum-buddy van me, hoe is het met je? Hoe was het bij de vk???![]()
Moet de hele dag al aan je denken.
Overmorgen inderdaad! Leek mij vroeg, maar ziekenhuis kwam zelf met deze datum.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:00 schreef Lijnloos het volgende:
Oh fijn dat je beeb het nog goed doet! Wat een schrik joh, kan me voorstellen dat je goed op bent van de spanning nu.
Heb je komende donderdag seo? Ik volgende week donderdag... Ben zo benieuwd hoe die mini het doet (behalve steeds tegen mijn tafel op kantoor schoppen). Morgen weer vlossen...
Helaas...quote:Op woensdag 14 januari 2015 07:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Volgens mijn voorspelling ligt NTS te bevallen
Zo'n goede nachtrust is goed!quote:Op woensdag 14 januari 2015 07:41 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Helaas...!
* MELD *
Met nog steeds alles binnenboord! Heb vannacht wonderbaarlijk goed geslapen, van 12 tot 5 zonder onderbreking. Daarna weer half/half verder geslapen tot 7 en nu ben ik klaarwakker.
Laatste dag als gezin van 3, nog even genieten.
Succes!quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:04 schreef Diemux het volgende:
Mijn vrouw is gisteren opgenomen met een hoge onderdruk (100). As we speak zijn we bezig met de inleiding. Spannend!
Succes!quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:04 schreef Diemux het volgende:
Mijn vrouw is gisteren opgenomen met een hoge onderdruk (100). As we speak zijn we bezig met de inleiding. Spannend!
Succes!!quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:04 schreef Diemux het volgende:
Succes!!!quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:04 schreef Diemux het volgende:
quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:27 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben zonder sticker terug van de vk Bloeddruk hoog, nog net niet te maar wel volgende week terug om opnieuw te meten en als het dan wel de grens voorbij is krijg ik weer een enkeltje ziekenhuis Ik wist wel dat de kans hoog was dat het weer zo zou gaan, maar damn wat baal ik hier van.
Kan ik me voorstellen. Hoe hoog is hij nu?quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:30 schreef Lijnloos het volgende:
Jup, toen in week 27 "pas" maar toen dus wel inderdaad bij gyn onder controle (elke week) en medicatie + uiteraard 48 uur na bevalling in het ziekenhuis blijven... daar baalde ik nog het meest van en dat had ik echt niet in de planning dit keer. Schijnt wel dat het nieuwe ziekenhuis veel relaxtere kamers heeft tegenwoordig, maar ik wil gewoon 's avonds in mijn eigen bed met mijn gezin!
Spannend!!!quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef NotTheSame het volgende:
Inmiddels in het zkh... Bloedverlies en waarschijnlijk weeën.
Nu wachten op de gyn.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef -Spring het volgende:
Ik ben vandaag precies op de helft, geloof ik.
oeh! You go!quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef NotTheSame het volgende:
Nu wachten op de gyn.
Onderdruk van 88... de grens ligt op 90. Poepzooi!quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. Hoe hoog is hij nu?
Oh, spannend, succes!quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef NotTheSame het volgende:
Nu wachten op de gyn.
Ik ken het. Medicatie sloeg vorige zwangerschap dus wel aan? Dat is wel fijn, dat het dan te handhaven isquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:33 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Onderdruk van 88... de grens ligt op 90. Poepzooi!
Oeh, kiest beeb toch nog een eigen datum?? Eigenwijsjequote:Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef NotTheSame het volgende:
Nu wachten op de gyn.
Hè Lijn wat balenquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:27 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben zonder sticker terug van de vkBloeddruk hoog, nog net niet te maar wel volgende week terug om opnieuw te meten en als het dan wel de grens voorbij is krijg ik weer een enkeltje ziekenhuis
Ik wist wel dat de kans hoog was dat het weer zo zou gaan, maar damn wat baal ik hier van.
Mini deed het wel super en de hartslag was precies het dubbele van mijneWas heel tof om tegelijk te horen zo.
Wh00h00!quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef NotTheSame het volgende:
Nu wachten op de gyn.
Woei, fijn!quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:39 schreef -Spring het volgende:
Stukken minder vermoeid idd. Ik stort niet meer halverwege de ochtend met schoenen aan voorover in bed in slaap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt ja.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:16 schreef Malteser het volgende:
Cygne: de bovenste twee zijn van eerder en de onderste van vandaag? Dat is in ieder geval een hele mooie.
Succes!! Heel fijn dat Piraña zelf het startsein heeft gegeven!quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:56 schreef NotTheSame het volgende:
Update:
Verstreken bmm en 2cm ontsluiting. Nu aan de CTG. Om 13.00uur evaluatie maar dat ik niet meer thuis kom zonder Piranha in de MC is al zeker.
Morgen 6 weken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Succes, NTS!
Hoe ver ben je nu, Cygne?
ik kan het toch niet laten...quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:56 schreef NotTheSame het volgende:
Update:
Verstreken bmm en 2cm ontsluiting. Nu aan de CTG. Om 13.00uur evaluatie maar dat ik niet meer thuis kom zonder Piranha in de MC is al zeker.
Jaaaa no way backquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:00 schreef NotTheSame het volgende:
3 à 4cm ontsluiting, vliezen zijn gebroken! Mooi helder en veuuuuuuul vruchtwater. Daar gaan we!
Met live verslagquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:00 schreef NotTheSame het volgende:
3 à 4cm ontsluiting, vliezen zijn gebroken! Mooi helder en veuuuuuuul vruchtwater. Daar gaan we!
Mooi man! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:36 schreef Diemux het volgende:
En vader geworden! Alles zeer vlot verlopen. Zeven uur de eerste medicijnen, 13:00 een prik pethidine en toen na een uur geboren!
Spannend hoor! Hoe ver ben je ongeveer?quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:00 schreef gestreeptestoel het volgende:
....................
Morgen de eerste echo. Spannend. Ik hoop dat er wat te zien is.
.....................
Uit mijn hoofd... Volgens de vk 8+6. Gewoon geteld vanaf de eerste dag van laatste menstruatie. Maar ik denk een stukje korter, aangezien ik een wat langere cyclus had en steeds negatief testte.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:47 schreef Malteser het volgende:
[..]
Spannend hoor! Hoe ver ben je ongeveer?
quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:01 schreef Cygne het volgende:
Hendig krisvc!*O*
Mijn lichaam heeft kennelijk besloten zwangerschapssymptomen te gaan vertonen. Moe en misselijk. En ik wou nét de kast op gaan ruimen.
Ik begrijp het. Spannend! Ik hoop op een mooie knipper voor jou. Hoe laat is de echo?quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:50 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd... Volgens de vk 8+6. Gewoon geteld vanaf de eerste dag van laatste menstruatie. Maar ik denk een stukje korter, aangezien ik een wat langere cyclus had en steeds negatief testte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na het breken van de vliezen binnen 2,5 van 5 naar 10cm en na 45 minuten persen was hij er!
Schade is 1 kleine knip.
Foto en specs volgt zsm, eerst bijkomen en zorgen dat m'n bloeding stopt.
Hij ligt iig al een 45 minuten heerlijk aan de borst te drinken.
Ja dat ^^quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:49 schreef Danaa het volgende:
Nu moeten jullie nog even wachten. Ik wil heus dat hij eerder komt maar dat zal nu nog niet. Op naar heel wat volgekletste topics en hopelijk veel nieuw zwangere.
Jaaaaaa!! Hij is er!quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:03 schreef NotTheSame het volgende:
Update:
Om 18.46uur is onze zoon geboren
Na het breken van de vliezen binnen 2,5 van 5 naar 10cm en na 45 minuten persen was hij er!
Schade is 1 kleine knip.
Gefeliciteerd !!! Toch nog een eigen datum .. nu al ongeduldig en niet op de geplande datum willen wachtenquote:Op woensdag 14 januari 2015 20:03 schreef NotTheSame het volgende:
Update:
Om 18.46uur is onze zoon geboren en hij heet
Na het breken van de vliezen binnen 2,5 van 5 naar 10cm en na 45 minuten persen was hij er!
Schade is 1 kleine knip.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:03 schreef NotTheSame het volgende:
Update:
Om 18.46uur is onze zoon geboren en hij heetJaaaaa!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na het breken van de vliezen binnen 2,5 van 5 naar 10cm en na 45 minuten persen was hij er!
Schade is 1 kleine knip.
Hij ligt iig al een 45 minuten heerlijk aan de borst te drinken.![]()
![]()
![]()
gefeliciteerd met zoon & broertje! Wat een leuke naam! Snel gegaan zeg! Wat ontzettend fijn dat het een natuurlijke bevalling is geworden. Kun je overmorgen weer poetsen
![]()
Daarom is man nu de kast aan t opruimen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:53 schreef Risu het volgende:
[..]![]()
De bekende 'het is ook eigenlijk nooit goed' periode. Wel misselijk, bah. Niet misselijk, oh jeej.
Wat ze zeggen over 2e trimester is wel waar trouwens. Vooral tussen week 15 en 20 was het allemaal heerlijk. Niet meer miselijk en buik nog klein genoeg om alles te kunnen, maar wel zichtbaar genoeg om te pronken. Voor de gelukkige zonder BI duurt die periode zelfs iets langer. Dat wil overigens niet zeggen dat je met BI niet meer kunt genieten. De ochtenden zijn nog steeds heerlijk.
De kast opruimen staat ook al heel lang op de planning hier trouwens. Ik doe nu af en toe een plank en hoop dat man er niks meerin flikkert.
Hier niet hoor, meting van het been zegt iets over de uiteindelijke lengte van het kind, het buikje iets over het gewicht. Zo is mij verteld bij alle 6.438 groeiecho's die ik heb gehad inmiddels. Bijzonder weer, die tegenstrijdige opvattingen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:43 schreef Phaidra het volgende:
Oh en in het ziekenhuis telde juist de meting van het been zwaarder. Want buik zat op P24, been net iets onder P10. Uiteindelijke gemiddelde werd op P10 gezet, terwijl de vk idd zei dat buik belangrijker was...
Niet helemaal tegenstrijdig, je hebt een symmetrische groeivertraging, waarbij het kind over de gehele linie groeivertraagd blijkt, dus én kleine bovenbeen (FL) én kleine schedel (HC) en kleine buik(AC). Dit zie je vaker bij syndromen, infecties en dat soort dingen. En daarnaast heb je ook asymmetrische groeivertraging, dit gebeurt vaak/vaker bij hypertensie en (andere oorzaken van) slechte doorbloeding. Een asymmetrische groeivertraging vertaald zich in de praktijk het meest als een AC die verhoudingsgewijs heel klein is ten opzichte van de HC/FL. Dus het meten van bovenbeentje is wel belangrijk en zegt ook wel iets over wel of niet groeivertraagd en welke soort/mate dan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:34 schreef L-E het volgende:
[..]
Hier niet hoor, meting van het been zegt iets over de uiteindelijke lengte van het kind, het buikje iets over het gewicht. Zo is mij verteld bij alle 6.438 groeiecho's die ik heb gehad inmiddels. Bijzonder weer, die tegenstrijdige opvattingen.
Gevalletje, mijn eerste was ook een p5-kindje (2885 bij 40 weken) Dat houden ze goed in de gaten, omdat ze niet willen dat er een groeiachterstand is door een medische oorzaak, maar als jullie beide zelf klein zijn ligt het denk ik in de lijn der verwachting dat dit gewoon een klein kindje wordtIk hoop dat de volgende echo een stijgende lijn laat zien
Nou, ik snap wel waarom ze dit verhaal iets versimpelen als ze het uitleggen aan de gemiddelde zwangerequote:Op donderdag 15 januari 2015 09:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
Niet helemaal tegenstrijdig, je hebt een symmetrische groeivertraging, waarbij het kind over de gehele linie groeivertraagd blijkt, dus én kleine bovenbeen (FL) én kleine schedel (HC) en kleine buik(AC). Dit zie je vaker bij syndromen, infecties en dat soort dingen. En daarnaast heb je ook asymmetrische groeivertraging, dit gebeurt vaak/vaker bij hypertensie en (andere oorzaken van) slechte doorbloeding. Een asymmetrische groeivertraging vertaald zich in de praktijk het meest als een AC die verhoudingsgewijs heel klein is ten opzichte van de HC/FL. Dus het meten van bovenbeentje is wel belangrijk en zegt ook wel iets over wel of niet groeivertraagd en welke soort/mate dan.
De buik is de plaatst waar het kind als eerste zn vet opslaat, dan wel verliest. Dus de meest logische plek om naar te kijken als je in de gaten wilt houden of het kind het nog goed heeft. De berekening van het foetale gewicht en percentiel gebeurt op basis van AC/HC/FL. (wat uiteraard ook een schatting is, ondanks dat het er soms heel precies en exact uitziet als er dan op de formulieren 2173 gram staat ofzo)
ghehequote:Op donderdag 15 januari 2015 10:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou, ik snap wel waarom ze dit verhaal iets versimpelen als ze het uitleggen aan de gemiddelde zwangere![]()
Dus eigenlijk heeft iedereen gelijk!quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
gheheprecies
![]()
Dus daarom ook, niet helemaal tegenstrijdig als de gyn tegen de ene zwangere het een zegt en tegen de andere iets anders, zonder het hele verhaal door te nemen.
In jouw geval kan ik me voorstellen dat de buikomtrek belangrijk is, in Phaidra's geval die zelf kleiner dan gemiddeld is kan ik me zo voorstellen dat het kind over de gehele linie kleiner is dan gemiddeld.
feel the looooovequote:Op donderdag 15 januari 2015 10:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft iedereen gelijk!
quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft iedereen gelijk!
Zorgverleners gaan er niet vanuit dat mensen zich erin verdiepen. Dat dat dacht de genetisch consulent ook niet. Die ging uitleggen wat een translocatie precies is. Maar omdat we ons al hadden ingelezen kwam de geneticus erbij voor de écht gedetailleerde informatie.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]Me likes!
Ik vind het juist jammer dat dit soort info niet wordt gegeven, maar op zich ook wel logisch. Natuurlijk kan je zelf om uitleg vragen, maar dan moet je wel weten dat er iets te vragen is.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:56 schreef Cygne het volgende:
Maar, dit is de eerste zwangerschap zonder bloedverlies tot nu toe.
Omdat ze wel denken dat ik het van een van mijn ouders heb maar dat ze dat eerst willen bevestigen door een bloedtest. Als ik t niet heb overgeërfd van een van mijn ouders heeft mijn broer t waarschijnlijk niet. Dan is t ook niet zinvol om te testen. Hij ging t wel bespreken met zijn eigen specialist dus t zou best kunnen dat er al iets in gang is gezet.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:26 schreef Burdie het volgende:
Waarom testen ze je broer niet sowieso, Cygne?
Ja omdat als mijn ouders t niet hebben hij t niet kan hebben. Dus dat willen ze eerst zeker weten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:37 schreef Burdie het volgende:
Maar dan testen ze twee mensen om te kijken of testen van de derde zinvol is.
Jij hebt het toch ook? De natuur maakt fouten helaasquote:Op donderdag 15 januari 2015 12:42 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja omdat als mijn ouders t niet hebben hij t niet kan hebben.
Ja, dat bedoelde ik dus eigenlijk. Dat zou wel heel toevallig zijn, twee de novo's in één gezin. Het vermoeden is er trouwens wel dat t familiair is. Voor zover we terug kunnen kijken speelde t al in t gezin van mijn overgrootvader. Alleen jammer dat dat niet meer te onderzoeken is.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jij hebt het toch ook? De natuur maakt fouten helaaszelfs als jouw ouders het niet hebben is spontaan ontstaan ook mogelijk. De kans is minimaal, vrijwel nihil dat je broer het zou hebben, maar de kans is er wel.
maar andersom geredeneerd. als je broer het heeft dan hebben (een van) je ouders het hoogst waarschijnlijk ook. en je ouders hebben nu niets meer aan dat onderzoek, je broer wel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:42 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja omdat als mijn ouders t niet hebben hij t niet kan hebben. Dus dat willen ze eerst zeker weten.
Als ik jouw broer was geweest zou ik me nu ook gelijk laten onderzoeken. Ik zou dan echt geen zin hebben om nog weken/maanden te moeten wachten, omdat er dus wel een kans is..quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:42 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja omdat als mijn ouders t niet hebben hij t niet kan hebben. Dus dat willen ze eerst zeker weten.
Hier ook zo'n dagje. 10 weken vandaag, dé dag van Dee vorige miskraam. En dan ook nog eens twee dagen voor de uitgerekende datum vorige keer.. Had het niet gedacht maar toch zit het me niet helemaal lekker..quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:56 schreef Cygne het volgende:
6 weken vandaag, en dat is opzich niet heel bijzonder, verder dan eerste miskraam maar veel minder ver dan de tweede miskraam.
Maar, dit is de eerste zwangerschap zonder bloedverlies tot nu toe.
Ik heb er helemaal geen verstand van hoor. Ik zeg alleen wat de geneticus tegen ons vertelde, ervan uitgaande dat hij misschien een punt zou kunnen hebben. Ouders worden ook getest omdat mijn beide ouders ook broers en zussen hebben op wiens kinderen het invloed zou kunnen hebben. Ze willen dus ook zeker weten bij welke kant van de familie het vandaan komt. Maar mijn broer kan zich gewoon laten testen. Dan geeft ie gewoon aan dat zn zus t heeft en dan doen ze gewoon een onderzoek.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:53 schreef Elleska het volgende:
gefeliciteerd NTS en Diemux
[..]
maar andersom geredeneerd. als je broer het heeft dan hebben (een van) je ouders het hoogst waarschijnlijk ook. en je ouders hebben nu niets meer aan dat onderzoek, je broer wel.
Zoals ik al zei, hij kan zich al laten testen als hij dat wil, hij is niet verplicht om te wachten op de uitslag van t onderzoek van onze ouders. Maar ik kan dat dus niet voor hem beslissen. Of hij dat nu wil, of pas na de andere uitslagen of helemaal niet.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Als ik jouw broer was geweest zou ik me nu ook gelijk laten onderzoeken. Ik zou dan echt geen zin hebben om nog weken/maanden te moeten wachten, omdat er dus wel een kans is..
Snap ik. Was ook echt niet aanvallend bedoeldquote:Op donderdag 15 januari 2015 13:05 schreef Cygne het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, hij kan zich al laten testen als hij dat wil, hij is niet verplicht om te wachten op de uitslag van t onderzoek van onze ouders. Maar ik kan dat dus niet voor hem beslissen. Of hij dat nu wil, of pas na de andere uitslagen of helemaal niet.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:10 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Snap ik. Was ook echt niet aanvallend bedoeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hormonen.![]()
om te testen bij welke kant het weg komt is het wel weer logisch.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:03 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik heb er helemaal geen verstand van hoor. Ik zeg alleen wat de geneticus tegen ons vertelde, ervan uitgaande dat hij misschien een punt zou kunnen hebben. Ouders worden ook getest omdat mijn beide ouders ook broers en zussen hebben op wiens kinderen het invloed zou kunnen hebben. Ze willen dus ook zeker weten bij welke kant van de familie het vandaan komt. Maar mijn broer kan zich gewoon laten testen. Dan geeft ie gewoon aan dat zn zus t heeft en dan doen ze gewoon een onderzoek.
De test van mijn ouders gaat ook via mijn verzekering omdat t voor de geneticus op dit punt nog om mijn kinderwens gaat.
Maar ik maak t alleen onduidelijker zo.
Dat alleen al zijn al 66 mensen, achterkleinkinderen niet meegerekend. Als t bij mn vaders kant vandaan komt is t voor mn moeders familie niet zo relevant. Tenzij iedereen de novo is.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
om te testen bij welke kant het weg komt is het wel weer logisch.
dat je oom/tante/neven/nichten ook dezelfde translocatie kunnen hebben had ik nog niet over nagedacht.
dit staat op fkquote:Op donderdag 15 januari 2015 14:04 schreef Malteser het volgende:
Goed bezig Jagär!
Vraagje: Ik heb behoorlijk keelpijn en zou er graag iets voor nemen. Normaal zou ik zonder nadenken aan de Trachitol gaan. Maar 2 miskramen doen wat met een mens. Dus ineens vroeg ik me af of Trachitol wel mocht. Bijsluiter gelezen:
Zwangerschap en borstvoeding
Trachitol zuigtabletten kunnen tijdens de periode van borstvoeding gebruikt worden. Er zijn geen aanwijzingen dat Trachitol niet tijdens de zwangerschap gebruikt zou kunnen worden. Desalniettemin wordt zwangeren aangeraden advies te vragen aan een arts of apotheker voordat men een geneesmiddel inneemt.
Ik kan toch wel voorzichtig een Trachitol nemen of ben ik dan zeer dom en onverantwoordelijk bezig? Ik had overigens ook nog Strepsils liggen maar daarin staat duidelijk dat je die niet mag gebruiken bij zwangerschap.
Ik ben helemaal geen watje maar ik wil toch, behalve warme thee, iets innemen om de keelpijn wat te verzachten.
kortom, ze weten het niet. Lijkt erop dat het niet zoveel boeit maar het is gewoonweg niet bekend.quote:Zwangerschap/Lactatie
Lidocaïne kan de placenta passeren. Bij hoge dosering kan foetale depressie niet worden uitgesloten. Over het orale gebruik van de bestanddelen tijdens zwangerschap bij de mens en over de effecten in de dierproef bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen.
Dankjewel voor je reactie en de tips. Thee: check! Sjaal: check! Straks even honing en dropjes halen. Waterijs heb ik thuis nog wel in de vriezer.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
dit staat op fk
[..]
kortom, ze weten het niet. Lijkt erop dat het niet zoveel boeit maar het is gewoonweg niet bekend.
Ik zou zeggen, thee met honing, wat dropjes, sjaal erom eventueel een paracetamolletje tegen de pijn en wat waterijs desgewenst. Kijk eens of dat helpt
en zie het maar positief, je lichaam doet zn best!quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:18 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie en de tips. Thee: check! Sjaal: check! Straks even honing en dropjes halen. Waterijs heb ik thuis nog wel in de vriezer.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
en zie het maar positief, je lichaam doet zn best!Je weerstand gaat omlaag om ervoor te zorgen dat je lijf je kindje accepteert. Dus yay! nadeeltje is dat je nu vatbaarder bent voor virusjes en zulks maar goed....
always look on the briiiiight siiiide of life
[ afbeelding ]
*boks* Of hebben we het in Z&G over *box*?quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:36 schreef Cholula het volgende:
Keelpijn boks met Malteser!
Alleen zit er hier ook nog een vastzittende hoest bij. Volledig tegen mijn principes in zit ik nu ziek thuis. Ik blijf eigenlijk alleen ziek thuis na een ziekenhuisopname omdat het moet van de arts, als ik blijf overgeven of het licht niet kan verdragen vanwege hoofdpijn. Niet vanwege een verkoudheidje. Al heeft dit verkoudheidje wel mijn stem afgepakt en blijf ik soms bijna in mijn hoestsessies. Twee dagen op de bank/in bed met thee, een wcrol en een pot honing en dan kan ik maandag weer aan het werk.
Ik ga straks meteen richting supermarkt voor drop e.d. zodat ik vanavond vooruit kan. Dank je!quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:00 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb laatst ergens gelezen dat het enige wat werkt aan Trachitol en soortgelijke middelen, het zuigen is. Dus niet eens de werkzame stoffen. Een dropje heeft daarom net zoveel effect.
Je mag toch ook niet te veel drop eten per dag?quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:00 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb laatst ergens gelezen dat het enige wat werkt aan Trachitol en soortgelijke middelen, het zuigen is. Dus niet eens de werkzame stoffen. Een dropje heeft daarom net zoveel effect.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:27 schreef klumsy het volgende:
Zo, weer helemaal goedgekeurd
Een prachtige cervix lengte en beeb loopt ook nog steeds 1 weekje voor op de groei![]()
En het is nog steeds een jochie
Maandag glucose testdaar heb ik dan wel weinig zin in....
Voor u een Betty Boop glittersticker!quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:27 schreef klumsy het volgende:
Zo, weer helemaal goedgekeurd
Een prachtige cervix lengte en beeb loopt ook nog steeds 1 weekje voor op de groei![]()
En het is nog steeds een jochie
Maandag glucose testdaar heb ik dan wel weinig zin in....
Kloptquote:Op donderdag 15 januari 2015 15:00 schreef Mariposas het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |